HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: HANİF DOSTLAR MEALİ Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

eraeytellezi yenha...

abden ize salla...

bu kul ne yapıyor olabilir...

sanki bir çağrısı var gibi...

yani bir çalışma gayret....

bir davet...

yani bir kul bir çağrıda bulunuyor  da başka birisi onu bu işten nehyediyor...

yani böyle bir algı oluştu bu iki ayeti okuyunca...


__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

Selamlar fikrimi belirtmek isterim.. koyu yazılar benim..

Hüseyin ALAK revizyon 1

ALAK 1: Ikra'bismi rabbikellezi halak
Yaratan Rabbinin adıyla oku/çağır/duyur/

tamam.

ALAK 2: Halakal insane min alak
İnsanı bağımlı/ilintili yaratan.

Bağımlı ilintili olmayan hiçbir şey yok o nedenle bu yorum bence eksik..

kan ve kan pıhtısı desek olmaz, embriyo desek olmaz, o zaman şöyle olmalı;

İnsanı, aşılanmış bir bileşimden yarattık..

neden bağımlı/ilintili olmaz..

Sonra o nufteyi bir aleka yarattık derken o alakayı bir mudga yarattık derken o kemiklere bir et giydirdik, sonra ona diğer bir hılkat neş'eti verdik, bak ne şanlı o Allah, yaratanların en güzeli. 23/14

yani siz bağımlı ilintili derken hep İLAHİ BİR BAĞ kurarak söylüyorsunuz, oysa burada ilahinin yarattığı bir oluşumun SÜRECİ anlatılmaktadır.. bu nedenle bağımlı ilintili olmaz..

ALAK 3: Ikra' ve rabbukel ekrem
Oku/çağır/duyur Rabbin ekremdir/en büyük kerem sahibidir/en çok güzellik sahibidir.

ALAK 4: Ellezi alleme bil kalem
O dur kalemle/akletmeyle/varoluşla öğreten

odur bilmeyi öğreten..

ALAK 5: Allamel insane ma lem ya'lem
İnsana bilmediğini öğretti.

alak 5 zaten alak 4 ü anlatmış.. bilme..

ALAK 6: Kella innel insane le yatga
Gerçek şu ki insan gerçekten azmaktadır

ALAK 7: En reahustagna
Kendini müstagni/ihtiyaçsız/yeterli/zengin/muhtaçsız görmekle

tek kelimeyle BAŞIBOŞ görmektedir.. başıboş olduğunu düşünenin hesabı yoktur.. ancak alak 8 le bu red ediliyor ve deniyor ki, hayır başıboş bırakılmayacaksınız, Bana hesap vereceksiniz.. bana döneceksiniz.. Rabbine dönecek..

ALAK 8: İnne ila rabbiker ruc'a
Oysa ki dönüş ancak Rabbinedir.

ALAK 9: E reeytellezi yenha
Gördün mü o nehyedeni/men edeni/yasaklayanı

ALAK 10: Abden iza salla
Bir kulu salat ederken/desteklerken/takva için Allaha yönelmişken

şimdi burada da bu salat ve takva kelimeleri uygun değil.. salat dilimde olan bir kelimede değil, nede takva..

ALAK 11: E reeyte in kane alel huda
Gördün mü ya o huda/doğru yol/hidayet/ üzerinde ise

huda, hidayet.. bu kelimeler uygun değil..

ALAK 12: Ev emera bit takva
Ya o/salat eden, kötülükten çekinmeyi/kötülükten sakınmayı emrediyorsa.

Kötülükten sakınmanın tam tanımı nedir?

ey muhammed onlar sen çıkana kadar bekleselerdi ya.. ama onlar İNCE  DÜŞÜNCEDEN yoksun kimseler.. Kötülükten sakınma içi, insanın insancası olmalı.. bu şuur sahibini Rab, insanca düzlemine çekmek için uğraşıyor.. öyleyse salatın yegane amacı da o.. insanca çizgisi.. salat çizgisi.. genel tanım anlaşılır tanım ne ise o verilmeli..

çünkü; KÖTÜLÜKTEN SAKINMANIN SUYU ÇIKMIŞTIR..

yani, efenim ben 99 yaşında hacca gittim, kötülükten sakındım, veya efenim ben hep İYİ VATANDAŞ oldum hiç sokakta hak hukuk diye bile bağırmadım ve en can alan nokta.. EFENİM BEN HİÇ CAMİDEN ÇIKMADIM... sabah akşam sürekli namaz kıldım, kötülükten sakındım.. yani içi boşaltılmış kelimeler ve kavramlarla bu olmaz..


ALAK 13: E reeyte in kezzebe ve tevella
Gördün mü yalanlayan ve yüz çevireni

gördün mü insancadan uzaklaşanı,

''onlar hayvanlar gibidirler ve hatta onlardanda şaşkın'' ayetine binaen, hayvanın,  ancak ilahiyi fark edişiyle insanca çizgisine çekilişi..

ALAK 14: E lem ya'lem bi ennellahe yera
Bilmez mi ki Allah görür

ALAK 15: Kella le in lem yentehi le nesfean bin nasıyeh
Gerçek şu ki vazgeçmezse eğer elbette tutarız onu perçeminden/alnından
<!--[if !supportLineBreakNewLine]-->
<!--[endif]-->

buradaki perçem alın gibi kelimelerle olmaz hocam.. burada esas olan ANLATILMAK İSTENENDİR.. söz meclisten dışarı, ''yürrü taş arabası'' örneğiyle verdiğim gibi..

burada alın perçem, bence şu; dönüşü olmayacak şekilde, kaçışı imkansız kılacak şekilde, aftan tam anlamıyla mahrum olmuş halde yakalanmak.. yakalamak..

ALAK 16: Nasiyetin kazibetin hatıeh
O yalancı o günahkar perçeminden/alnından

bunun için de, yukarıda verdim zaten..

ALAK 17: Felyed'u nadiyeh

Çağırsın derneğini/meclisini/yandaşlarını/taraftarlarını

ALAK 18: Sened'uz zebaniyeh
Biz de çağıracağız acımasız kahredicileri

ALAK 19: Kella la tuti'hu vescud vakterib
Gerçek şu ki ona boyun eğme, Allah a itaat et ve yaklaş.

bu arada sevgili Adalete de teşekkür ediyorum, tıkanma sürecinin anında önüne geçtiği için ve diğer katılımcılara da..



__________________
"Asılan hırsız değil, yakalanandır."
Çek Sözü
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
HÜSEYİN-1975
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 01 haziran 2010
Gönderilenler: 197
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HÜSEYİN-1975

Selamlar fikrinizi beğendim Sayın Prangasız. Ekliyorum ve eleştiriye açıyorum.

Hüseyin ALAK revizyon 2

ALAK 1: Ikra'bismi rabbikellezi halak
Yaratan Rabbinin adıyla oku/çağır/duyur/

ALAK 2: Halakal insane min alak
İnsanı aşılanmış bir bileşimden yaratan.

ALAK 3: Ikra' ve rabbukel ekrem
Oku/çağır/duyur Rabbin en büyük kerem sahibidir.

ALAK 4: Ellezi alleme bil kalem
O dur bilmeyi öğreten

ALAK 5: Allamel insane ma lem ya'lem
İnsana bilmediğini öğretti.

ALAK 6: Kella innel insane le yatga
Gerçek şu ki insan gerçekten azmaktadır

ALAK 7: En reahustagna
Kendini başıboş görmekle


ALAK 8: İnne ila rabbiker ruc'a
Oysa ki dönüş ancak Rabbinedir.

ALAK 9: E reeytellezi yenha
Gördün mü o yasaklayanı

ALAK 10: Abden iza salla
Bir kulu desteklerken

ALAK 11: E reeyte in kane alel huda
Gördün mü ya o doğru yolda ise


ALAK 12: Ev emera bit takva
Ya o insanca yaşamayı emrediyorsa.

ALAK 13: E reeyte in kezzebe ve tevella
Gördün mü yalanlayan ve yüz çevireni/insanca yaşamaktan uzaklaşanı

ALAK 14: E lem ya'lem bi ennellahe yera
Bilmez mi ki Allah görür

ALAK 15: Kella le in lem yentehi le nesfean bin nasıyeh
Gerçek şu ki vazgeçmezse eğer elbette tutarız onu perçeminden/alnından

ALAK 16: Nasiyetin kazibetin hatıeh
O yalancı o günahkar perçeminden/alnından

ALAK 17: Felyed'u nadiyeh
Çağırsın taraftarlarını

ALAK 18: Sened'uz zebaniyeh
Biz de çağıracağız acımasız kahredicileri

ALAK 19: Kella la tuti'hu vescud vakterib
Gerçek şu ki ona boyun eğme, Allah a itaat et ve yaklaş.

 

Sayın Prangasız değişiklik bence daha anlaşılır daha dile yakın oldu ancak şuna itirazım var.

ALAK 15: Kella le in lem yentehi le nesfean bin nasıyeh
Gerçek şu ki vazgeçmezse eğer elbette tutarız onu perçeminden/alnından

burada alın perçem, bence şu; dönüşü olmayacak şekilde, kaçışı imkansız kılacak şekilde, aftan tam anlamıyla mahrum olmuş halde yakalanmak.. yakalamak.. dediniz

Hud 56: …hiçbir canlı yoktur ki O, onun perçeminden/alnından yakalamış olmasın…

Eğer perçemin yerine mahrum olmuş halde yakalanmak dersek Hud 56 gereği herkesin bu durumda olması gerekir. Oysa vurgu insanca yaşamaktan uzaklaşanadır. Ben perçem ve alın ifadelerini koyalım derim.

Selamlar

__________________
Ancak bir cehennem öğretebilir insana
Kırık ayaklarla cennete girilemeyeceğini...
Yukarı dön Göster HÜSEYİN-1975's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HÜSEYİN-1975
 
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

Hud 56: …hiçbir canlı yoktur ki O, onun perçeminden/alnından yakalamış olmasın…

Evet ayet bu..  ama diğer ayette bu..

ALAK 15: Kella le in lem yentehi le nesfean bin nasıyeh
Gerçek şu ki vazgeçmezse eğer elbette tutarız onu perçeminden/alnından..

eğer vazgeçmezse..!!!

ama zaten her canlının perçeminden tutmuş değilmiydi..

sevgili Hüseyin, hud 56 da anlatılan şu;

Tüm herşey Allahın kontrolündedir.. tüm süreç tüm işleyiş herşey.. ve bu herşey içine insan denen varlığın gelmişi geçmişi edip edecekleri düşünceleri, hileleri planları.. yani tüm işleyişde.. bir yaprak bile yaradanın bilgisi dışında düşmez, kımıldamaz.. karanlıkta kara taşın altına giren kara zerreyide görür/kontrol altında tutar..

motamot çeviriyle ANLATILMAK İSTENEN' e kapı açılır ama sadece kapı.. bak şimdi, Allah ve melekleri elçiye salat eder sizde ona salat edin.. biz ne demiştiksalat için ''insanca''..

eğer anlatılmak istenen gözardı edilirse sonuç şu; Allah ve melekleri elçiyi insanca konumuna sokarlar, ey inananlar sizde elçiyi insanca konuman sokun.. oldu mu? olmadı tabi..

efenim salatın şu anlamı var bu anlamı var söylemlerine dikkat.

ama o ayete şöyle bakarsanız.. Allah ve melekleri elçiye destek olur ey inananlar sizde elçiye tam bir teslimiyetle boyun eğin destek olun.. oldu mu? oldu..  ayetin arka planına bakalım, Rab ve melekler neden elçiye destek olurlar ve neden inandım diyen yedeklerin asil olmalarını isterler? düşünmek lazım..



__________________
"Asılan hırsız değil, yakalanandır."
Çek Sözü
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
HÜSEYİN-1975
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 01 haziran 2010
Gönderilenler: 197
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HÜSEYİN-1975

Kabul.
Aslında her 2 ayetinde demek istediği ortak.
Şimdi farkettim.
Yazımı görüşünüz doğrultusunda değiştiriyorum.
Selam


__________________
Ancak bir cehennem öğretebilir insana
Kırık ayaklarla cennete girilemeyeceğini...
Yukarı dön Göster HÜSEYİN-1975's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HÜSEYİN-1975
 
HÜSEYİN-1975
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 01 haziran 2010
Gönderilenler: 197
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HÜSEYİN-1975

Selamlar fikrinizi beğendim Sayın Prangasız. Ekliyorum ve eleştiriye açıyorum.

Hüseyin ALAK revizyon 2

ALAK 1: Ikra'bismi rabbikellezi halak
Yaratan Rabbinin adıyla oku/çağır/duyur/

ALAK 2: Halakal insane min alak
İnsanı aşılanmış bir bileşimden yaratan.

ALAK 3: Ikra' ve rabbukel ekrem
Oku/çağır/duyur Rabbin en büyük kerem sahibidir.

ALAK 4: Ellezi alleme bil kalem
O dur bilmeyi öğreten

ALAK 5: Allamel insane ma lem ya'lem
İnsana bilmediğini öğretti.

ALAK 6: Kella innel insane le yatga
Gerçek şu ki insan gerçekten azmaktadır

ALAK 7: En reahustagna
Kendini başıboş görmekle


ALAK 8: İnne ila rabbiker ruc'a
Oysa ki dönüş ancak Rabbinedir.

ALAK 9: E reeytellezi yenha
Gördün mü o yasaklayanı

ALAK 10: Abden iza salla
Bir kulu desteklerken

ALAK 11: E reeyte in kane alel huda
Gördün mü ya o doğru yolda ise


ALAK 12: Ev emera bit takva
Ya o insanca yaşamayı emrediyorsa.

ALAK 13: E reeyte in kezzebe ve tevella
Gördün mü yalanlayan ve yüz çevireni/insanca yaşamaktan uzaklaşanı

ALAK 14: E lem ya'lem bi ennellahe yera
Bilmez mi ki Allah görür

ALAK 15: Kella le in lem yentehi le nesfean bin nasıyeh
Gerçek şu ki vazgeçmezse eğer elbette tutarız onu düşüncelerinden/aklından

ALAK 16: Nasiyetin kazibetin hatıeh
O yalancı o günahkar düşüncelerinden/aklından

ALAK 17: Felyed'u nadiyeh
Çağırsın taraftarlarını

ALAK 18: Sened'uz zebaniyeh
Biz de çağıracağız acımasız kahredicileri

ALAK 19: Kella la tuti'hu vescud vakterib
Gerçek şu ki ona boyun eğme, Allah a itaat et ve yaklaş.

Hocam yine de dediğiniz uymuyor. Hepsinde tek tek denedim. Ama bir boşluk oluştu. Mesleğim gereği alınla ilintili olan şeyin ön korteks yani beynin düşünen ve karar veren kısmı olduğunu bildiğimden hareketle aklından/düşüncelerinden ibaresi hem buraya hem de hud 56 ya uygun düşüyor. Değişikliği böyle yapıyorum.

selamlar



__________________
Ancak bir cehennem öğretebilir insana
Kırık ayaklarla cennete girilemeyeceğini...
Yukarı dön Göster HÜSEYİN-1975's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HÜSEYİN-1975
 
HÜSEYİN-1975
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 01 haziran 2010
Gönderilenler: 197
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HÜSEYİN-1975

Hem Allah ın herkesin gönlünün özünü,düşüncesini ve fikrini bildiğinden hareketle
Hud 56: …hiçbir canlı yoktur ki O, onun düşüncelerini aklını bilmesin...

selamlar


__________________
Ancak bir cehennem öğretebilir insana
Kırık ayaklarla cennete girilemeyeceğini...
Yukarı dön Göster HÜSEYİN-1975's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HÜSEYİN-1975
 
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

Evet sanırım bu oldu gibi  ama hala ayette anlatılan tehdit, açık edilmiş durmuyor..

ALAK 15: Kella le in lem yentehi le nesfean bin nasıyeh
Gerçek şu ki vazgeçmezse eğer elbette tutarız onu düşüncelerinden/aklından

yerine,

 gerçek şu ki, vazgeçmezse eğer, elbette onu hüsrana boğarız..

hüsrana boğulmak, aklın düşüncelerin tutulmasıdır..

hüsran.. keder değil, derin keder.. kedere tam anlamıyla boğulmuş olmak.. hüsranı insan neresiyle duyar.. elbette aklıyla vicdanıyla KEŞKE leriyle ve beyniyle.. artık beynin ön tarafıdır arka tarafıdır ben bunu bilemem.. 

fakat zaten ayette TEHDİT var..

bir bak bakalım ne dersin hocam..



__________________
"Asılan hırsız değil, yakalanandır."
Çek Sözü
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

gördünmü yasaklayanı ...

bir kulu desteklerken...

ııh...

oldu mu hocam şimdi bu...

yani böyle bir cümle kullanıyor muyuz biz...

haa bende tam olarak oraya ne konulacağını da bulmuş değilim...

ama hala böyle olmadı deme hakkımı kllanmak isterim...




__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

asım Yazdı:
gördünmü yasaklayanı ...

bir kulu desteklerken...

ııh...

oldu mu hocam şimdi bu...

yani böyle bir cümle kullanıyor muyuz biz...

haa bende tam olarak oraya ne konulacağını da bulmuş değilim...

ama hala böyle olmadı deme hakkımı kllanmak isterim...


"Eraeyte/gördün mü?" ifadesiyle başlayan tüm cümlelerde hedeflenen şahıslar olumsuzdur.Dolayısıyla yaptığınız çeviri bence doğrudur.

Güzel çabalar içerisinde bulunan bir kişiyi bu çabalarından vazgeçirmeye çalışan başka birilerinin anlatımıdır.Çaba diyorum çünkü "destelemek"te bir çaba ürünüdür.Bu sebeple geniş anlamda salat'a en uygun karşılık çaba/uğraş'tır diye düşünüyorum.

Meal konusundaki düşüncem:

Tüm kitabın çevrilmesi bence gereksiz ve anlamsızdır.Şuanda anladıklarımızı hayatımıza geçirsek Allahın izniyle bu bizi cennetin en kıral noktasına ulaştırır.Yapamayacağımız şeyleri biriktirmenin akıllıca bir tarafı olmasa gerek.Oysa bugüne kadar anladıklarımızı daha iyi bildiğine inandığımız insanlarla paylaşarak kuvvetlendirmek daha mantıklı bir çabadır.

Dünya da ve Türkiyede önemli bir çoğunluk bunu sizin,bizim kadar asla dert edinmemektedir.Bunlardan ziyade kendimize ve yakın çevremize yönelelim diye düşünüyorum.

Selamlar..

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats