Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 16 nisan 2012 Yer: Turkiye Gönderilenler: 37
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Sevgili müminler öncelikle şunu belirtmeliyim bu
yazacaklarım benim Kurandan anladıklarım ve bizzat kendi
görüşlerimdir doğru yada yanlış olabilir arapça bilgim
yok o yüzden en doğruyu bulmak adına yardımlarınızı
bekliyorum daha önce yazılmış bir görüş ise kusuruma
bakmayın okumadığım için.
Şimdi konumuz namaz vakitleri,önce günümüzde uygulanan
duruma bakalım ne diyorlar tamamen bir zandan ibaret olan
hadislerle amel edenler ? Namaz vakitleri Kuranda yok !
bunlar tamamen hadislerin hegemonyasında yaşayanlar
bunlara diyecek birşeyim yok yanlış yolda oldukları
Kuranın üzerine hadisleri koydukları için ahirette çetin
bir azap olacağı kesin.
Diğer taraftan Kuran ile fetva vermeye kalkarken
hadisleri de işin içine katan bir anlamda zan ile beyyine
karışımı bir çorba yapan alimlere ve onun görüşünü
savunanları burada ifşa etmeye çalışacağım.
Özellikle bu ikinci görüşü savunanlar Kuran ve
sünnetçiler(hadisçiler) ikindi ve yatsı namazlarının
giriş vakitleri Kuranda yok o yüzden birleştirilebilir
demiyorlar mı ? Eee kardeşim birleştirince 3 vakit kılmış
olmuyormusunuz ?
Şimdi ayeti görelim;
Namaz, inananlar üzerine belirli vakitlerde farz
kılınmıştır. NİSA 103. AYET
Hal böyle iken nasıl zorunlu olan namazların giriş
vakitkleri olmadan şu şu namazlar FARZ diyebilirsiniz ! ?
Bakın aklımızı kullanalım biraz, belirli vakitlerin giriş
çıkışları olmadan namaz nasıl belirli vakitlerde farz
olacak ? Bana ikindi ve yatsı namazlarının giriş ve çıkış
zamanlarını ayetlerden göstermeden bunu yutturamazsınız.
Buradan 5 vaktin tek bir ayetle nasıl yerle bir olduğunu
görüyoruz. Namaz kılmak isteyen 15 vakit kılsın Rabbimize
secde etmekten daha güzel ne olabilir ki ? Ama insanları
zorluğa ve Kuranda olmayan bir şeye mahkum ederek dinden
kaçıramazsınız !
Benim anladığım namaz vakitlerine gelirsek ben Kuranda 3
vakit namaz var diyorum ve başlıyorum anlatmaya;
Ondan önce salat kelimesi geçmeyen fakat tesbih et geçen
ayetleri görüp bunlar namaz değildir diyemiyorum şimdi
bakın değerli müminler şu iki ayete dikkatli bakın;
Gecenin bir kısmında ve secdelerin arkalarından O'nu
tespih et! Kaf 40
Şimdi sen, Rabbine hamd ile tespih et ve secde
edenlerden ol! Hicr 98
Bu tesbih uygulaması secdeyle birlikte anılıyor
dolayısıyla secde kelimesi geçmeyen yerleride bu ayetler
nazarında secdeli bir tesbih uygulaması olarak almamız
gerektiğini düşünüyorum.
TAHA 130 da diyor ki örneğin;
Artık, onların söylediklerine sabret; Güneş'in
doğuşundan önce de batışından önce de Rabbini överek
tespih et! Gecenin bazı saatleriyle gündüzün iki ucunda
da tespih et ki, hoşnutluğa erebilesin.
Şimdi 3 vakit namazın giriş ve çıkışlarını göstermeye
çalışacağım;
SABAH NAMAZI
Gündüzün iki tarafında ve geceye yakın saatlerde namaz
kıl! Güzellikler kötülükleri silip süpürür. İşte bu,
Allah'ı ananlara bir öğüttür. HUD 114
"ve" bağlacı burada çok önemli hadislere göre hüküm
verenler ve gecenin yakın saatlerini yatsı olarak
anlıyorlar otomatikman halbuki bu ayette gündüzün geceye
yakın olan iki ucu sabah ve akşam namazlarını anlıyoruz.
Tamam sabah namazı var ama bunun giriş çıkışı ne zaman
hemen yazıyorum;
Sabah namazı girişi( FECR SALATI)
Nur Suresi 58. ayette Ey iman edenler! Ellerinizin
altında bulunanlarla, ergenlik yaşına gelmemiş
olanlarınız sizden üç durumda izin istesinler: Sabah
namazından önce yani min kabli salâtil fecri ifadesi fecr ne demektir ? isim olarak güneşin
doğmasından önce beliren tan yeri ağarmasını ifade eder
Türkçe'de şafak sökmesi gün ağarması denilen bu olay gece
ile gündüzün birbirinden ayrıldığı vakittir.
Sabah namazının çıkışı ise Taha 130. ayetde bulunuyor
Artık, onların söylediklerine sabret;Güneş'in
doğuşundan önce de batışından önce de Rabbini överek
tespih et! Gecenin bazı saatleriyle gündüzün iki ucunda
da tespih et ki, hoşnutluğa erebilesin.
Demekki fecr den güneşin doğuşuna kadar bu namazı
kılacağız.
2. namaz öğle vaktinden güneşin batışına kadar olan namaz
ister orta namaz diyin ister öğle namazı
bu namaza delalet eden ayetler şu şekilde;
Göklerde ve yerde hamt da O'na; gün sonunda da öğleye
erdiğinizde de. Rum 18
Buradaki hamd yine bir övgü ve tesbih yapılması istenen
vakitler ama birbirinden ayrı değil benim anladığım öğle
yada gün sonunda tesbih edin şeklindedir.
İsra 78. ayette Gündüz güneşin dönüp batıya
yönelmesinden, gecenin karanlığı bastırıncaya kadar,
(belli vakitlerde) namaz kıl. Bir de sabah namazı kıl.
Çünkü sabah namazı şâhitlidir. ifadesi güneşin tepe
noktasından batıya yönelmesi olarak anlarsak (bazı
meallerde ufuktan aşağı kayması olarak anlamlandırmışlar
sizler yardımcı olunuz.) öğle vaktinden gece kararınca
tüm namazlar kılınmış olacak birde fecr namazı geçiyor
tekrar ayette.
Şimdi öğleye ermek (rum 18) batıya kaymasından(isra 78)
bunlar hep giriş vakitleri peki çıkış vakti yine hangi
ayette dersiniz ? Taha 130 da yine;
Artık, onların söylediklerine sabret; Güneş'in doğuşundan
önce de batışından önce de Rabbini överek tespih
et! Gecenin bazı saatleriyle gündüzün iki ucunda da
tespih et ki, hoşnutluğa erebilesin.
Gördüğünüz gibi taha 130 bir nevi zamanların aralıklarını
belirten ayet olmuş oluyor. Bu namaza delalet eden son
ayet;
Bakara 238Namazlara, özellikle orta namaza dikkat
edin. Kendinizi tümüyle ALLAH'a vererek namaza durun.
Neden ortadaki bu namaza devam etmemiz isteniyor ? Kendi
yorumumu söyleyeyim insanların rızıklarını aradıkları
çalıştıkları didindikleri vakit hep öğle ile gün sonuna
değin olan vakitler ve bu vakitlerde başka meşguliyetler
olsada Rabbimiz namazı terk etmeyin demiş oluyor bir
anlamda.
O'dur sizin için geceyi elbise, uykuyu dinlence yapan.
Gündüzü, dağılıp yayılma zamanı yapan da O'dur. Furkan 47 Bakın bu zaman yayılıp dağılma uğraşma zamanıda
ondan.
Buna gün ortasında kılınan cuma namazı örnek
gösterilebilir;
Ey inananlar! Cuma günü, namaz için çağrı
yapıldığında, Allah'ı anmaya/Allah'ın Zikri'ne koşun!
Alışverişi bırakın! Eğer bilirseniz bu sizin için daha
hayırlıdır. Cuma 9. ayet
Bakın bu namaz aynı zamanda orta namazdır alışveriş iş
güç bırakılacak namaza gidilecek, bu ayetin tek farkı
cuma gününün hep birlikte kılınması gereken namaz oluşu.
(Günümüzdeki müşriklerin mabedi olmuş camilerde bu namazı
nasıl kılarız orasıda ayrı konu bilgi için şu ayetlere
bakın derim; tevbe 107-108)
Son olarak geldik akşam namazına
Hud suresi 114 den gördük akşam namazını, ama giriş
çıkışı nedir ona bakalım yine;
NUR 58 e bakalım ;
Ey iman edenler! Ellerinizin altında bulunanlarla,
ergenlik yaşına gelmemiş olanlarınız sizden üç durumda
izin istesinler: Sabah namazından önce, öğlen vaktinde
elbiselerinizi çıkardığınızda,akşam kılınan namazdan
sonra... Kaygılanacağınız üç vakittir bunlar. Bunlar
dışında size de onlara da bir günah yoktur. Aranızda
dolaşırlar, birbirinize bakabilirsiniz. Allah, ayetleri
size işte böyle açıklıyor. Allah Alîm'dir, Hakîm'dir.
Bir çok mealci yatsı diye çevirerek hadislere uydurmaya
çalışsalarda bu namazın akşam namazı olduğu apaçık
ortadadır. Üstelik günümüzde güneş battıktan 1 saat sonra
yaklaşık hava karardığına göre isra 78 e aykırı olarak
yatsı namazı ekleyip bunuda sabaha kadar uzatmışlar
görüyorsunuz değil mi ?
Akşam güneşin batmasıyla olur peki son vakti ne zamandır
? isra 78de bulunan gecenin kararmasına kadar.
İşte bunlar benim tespit ettiğim namaz vakitleridir.
Yanlışlıklar yapmış olabilirim ben bir Kuran talebesiyim
sadece Allahın saf dinini anlamaya çalıştığım için
sizlerin vesilesiyle doğruları görebilirim sizlerde
okuyun ve yardımcı olmaya çalışın.
Saygılar ve Sevgiler
__________________ “Allah kendisine şirk koşulmasını asla bağışlamaz. Ondan başka günahları istediği kimse için bağışlar. Kim Allah’a ortak koşarsa büsbütün sapıtmıştır.” (Nisa, 4/116)
Benim anladığım namaz vakitlerine gelirsek ben Kuranda 3
vakit namaz var diyorum ve başlıyorum anlatmaya;
Gecenin bir kısmında ve secdelerin arkalarından O'nu
tespih et! Kaf 40
Şimdi sen, Rabbine hamd ile tespih et ve secde
edenlerden ol! Hicr 98
Artık, onların söylediklerine sabret; Güneş'in
doğuşundan önce de batışından önce de Rabbini överek
tespih et! Gecenin bazı saatleriyle gündüzün iki ucunda
da tespih et ki, hoşnutluğa erebilesin.
Gündüzün iki tarafında ve geceye yakın saatlerde namaz
kıl! Güzellikler kötülükleri silip süpürür. İşte bu,
Allah'ı ananlara bir öğüttür.
Gündüz güneşin dönüp batıya
yönelmesinden, gecenin karanlığı bastırıncaya kadar,
(belli vakitlerde) namaz kıl. Bir de sabah namazı kıl.
Çünkü sabah namazı şâhitlidir.
Sevgili Kuran, bu ayetlerin muhatabı kimdir? elçi mi yoksa sen mi?
O günde elçiye kavuşan görevin, niteliği niceliği, elçi tarafından kavransın diye onun şahsı için vaaz edilenlere neden talip olmaya çalışıyorsunuz?
Öncelikle bilmek lazım, islam: kendilerini müslüman sayanların tekelinde değildir...
İnsandan önce herşey müslüman, iblis bile... insan sonra gelir gelmesine de isa elçiye inananları da bu insan sonradan şu veya bu diyerek dışlayıverir...
Elçinin hakkı elçiye, sizin hakkınız size... Elçinin şahsına şahsı için vaaz edilenlere işgüzarlık yaparak ya da kraldan çok kralcı olarak göz dikmeyin...
Katılma Tarihi: 16 nisan 2012 Yer: Turkiye Gönderilenler: 37
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
yahudilerden öyleleri var ki, kelimeleri yerlerinden
kaydırırlar; din içinde sövgüler üreterek, dillerini
eğip-bükerek: "Dinledik, isyan ettik; dinle, dinlenmez
olası, davar güder gibi güt bizi" derler. Eğer onlar,
"Dinledik, boyun eğdik, dinle, bak bize!" demiş
olsalardı, kendileri için daha hayırlı ve daha yerinde
olurdu. Fakat Allah, küfürleri yüzünden onlara lanet
etmiştir. Çok az bir kısmı hariç, iman etmezler.Nisa 46
Sorunuzu tam anlamadım ama düşündüğüm gibiyse Kuran
sadece elçiye geldi size göre, hatta bu ayet sadece
yahudilere geldi siz eğip bükerseniz ayetleri bişey olmaz
:)
Sorunuzu açık sorun ayrıca beni ilgilendirdiği kadar tüm
müminleri ilgilendiriyor bu ayetler
__________________ “Allah kendisine şirk koşulmasını asla bağışlamaz. Ondan başka günahları istediği kimse için bağışlar. Kim Allah’a ortak koşarsa büsbütün sapıtmıştır.” (Nisa, 4/116)
elçinin mücadele ettiği şeyler ile, elçinin şahsını birbirine karıştırmamalısınız... Kuranda salt elçiyi hedef almış ayetler, sadece o elçiyi ilgilendir, başkasını değil.. Bununla alakalı çok ayet sıralayabilirim lakin bu maharet değil...
Evrensel olan ilkelerdir... Şahıslar değil... Onlar hemen her dönemde değişirler...
O yazıp durduğun ayetler, elçinin şahsına münhasırdır... Bunun dışında, elçinin 'yapın, edin' demesine de gerek yoktur, zaten onun yerine Allah, sesleneceği kadarıyla insanlığa seslenmiştir...
Elçiye has olanlardan bir tanesini, senin verdiklerinin benzeri dışında olanlardan biriyle vereyim: hac
Şimdilerde birileri insanları hacca çağırıyor... bu yetki kime ait? Elçiye.. neden?
Elçinin çağırmasıyla, suudun veya diyanetin çağırması arasındaki fark nedir?
Kuran, bu çağırma görevini kimlere vermiştir veya verdiğini söylüyor?
devam edeyim, en çokta konuşulan diğer konu: elçinin örnekliği... elçinin örnekliği tam olarak neydi... mücadelesi ve bunun zemini değil miydi?
Son olarak, namaz kılmak yalnış değil ancak dinin de bir emri değil, emri diyenler zorlama yorumlara sapıyorlar, işlerine gelince kuran, gelmeyince fıkıh diyebiliyorlar, kaldı ki Allah, alnı secde ettirerek kimseye ilah olduğunu ispat edecek bir yaratan değil.. bizim sınırlı ve kıt aklımızla O: kafamızda şekilleniyor ve kimi zaman bir padişah gibi gökte taht üzerinde oturuyor.. padişah ne ister? el etek öpmek önünde yerlere serilmek... kaldı ki Allah çok merhametli olup, kullarının zanlarından çoğunu affeder ve kulunun namaz adıyla yerlere eğilmesine de karışmaz ama onu dinin yerine koyarsan orada maun devreye girer.. keza işin özü zaten maunda kısa ve öz olarak verilmiş... rekattı, raketti, vakitti, şuydu buydu diyerek, o kınanan mantracı yahudilere benzemeye başlarsınız...
düşündüğünz gibi değil... evet, kuran elçiye gelmiştir ancak adı üzerinde elçi, elçidir, ona zeval olmaz.. desekte zeval olmuştur.. o yükü taşımanın verdiği ağırlığı hep hissetmiş ve bunun altında kalmaması için rabbi tarafından desteklenmiştir...
''Sorunuzu açık sorun ayrıca beni ilgilendirdiği kadar tüm
müminleri ilgilendiriyor bu ayetler'' diyorsun... şöyle diyeyim, kuranda bizi ilgilendirmeyen ama elçinin şahsını bağlayan çokça ayet vardır ve o vakitler hakkında yargıda bulunduğunuz o ayetlerde elçinin şahsına has olanlardır.. onların neler olduğundan örnek vermiyorum, halihazırda senin yazdıkların zaten örneklik teşkil ediyor ama ille de örnek diyorsan o zaman kurana bakmalısın... bakınca eminim epeyini hazır bulacaksın... vesselam.
Katılma Tarihi: 16 nisan 2012 Yer: Turkiye Gönderilenler: 37
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
sevgili kardeşim sana --------------- ama
sen anlamayacaksın beni o yüzden bişey diyemiyorum.
Kuranı okumadan namaz vakitlerini hangi cesaretle buraya
neşredeceğim ? Bunlar belli birikimin sonucu. Elçinin
kendine has olarak geldiği ayetde, İsra 79 da sana has
olarak ifadesi geçer Allah diğer ayetler bizi
ilgilendirmese bu şekilde yine sana has olarak diye
belirtirdi. Sen Kuranı elçiye mal ettin,Kuranda namaz yok
o yok bu yok diye diye Kuranı terk ediyosun farkında
olmadan, hadisçilerden farkın kalmıyor onlarda şöyle
denmiş böyle denmiş diyerek Kuranı terk ediyorlar pek bir
farkınız kalmıyor.Allah sana doğru yolu göstersin zira
bilgi eksikliğinden böyle düşündüğünü yada birilerinin
etkisi altında kaldığını düşünüyorum Kuranı oku bakalım
selim bir kalple Allah sana namaz varmı yok mu
gösterecektir.
Artık tartışmakta istemiyorum namaz yok diyorsan kılma ve
-------------- mümkünse dinde zorlama yoktur bırakta
benim gibi düşünenler fikirlerini belirtsin
YÖNETİCİ NOTU :
LÜTFEN FORUM İLKELERİNE RİÂYET EDELİM!...
__________________ “Allah kendisine şirk koşulmasını asla bağışlamaz. Ondan başka günahları istediği kimse için bağışlar. Kim Allah’a ortak koşarsa büsbütün sapıtmıştır.” (Nisa, 4/116)
Benim yolumu boşver... ama son tespitimi aktarayım: kurandan şu an ki namazı da haccı da orucu da ve hatta zekatı da ve diğerlerini de çıkaramazsınız... çıkarmak derken, bunlar kuranda var diyemezsiniz çünkü bu zorlamaktan başka birşey değil, hem zaten zorlamak derken, bilgi birikimim diye övündüklerin: toplumun geleneksel olarak kabul edip sen farkında olmadan dayattıklarından başka nedir? misalen namaz, sen onu kuranın hiçbir yerinde şu an ki şekliyle yapısıyla bulamazsın ancak şekil a da da yapıldığı üzere oradan alır kopyalar ve o kopya ile kuranı çözmeye çabalarsın ve her salat gördüğü yere namaz derken ahzap 56 da tosum tosum toslayanlara da ne dersin bilemem... olmayanı, gelenekle oldurmaya çalışırken, diğer taraftan saptın vs gibi kibirli ve yolunu kurtulmuş olarak görme saçmalığını kabul ettiğinin farkında olamazsın... her neyse, bir daha da buraya gelmem :)
Namaz konusunda dogru olduguna inandiklarimi ben de yazayim. Sayin kuranıanla nin acıkladiklarina uymayanlari sonra müzakere edelim, Allah isterse.
Savasmak icin araziye ciktiginizda kafirlerin size saldiracagindan endiseli iseniz namazi kilmamaniz günah degildir - leyse aleykum cunâhun en taksurû mines salâti... (Nisâ 101)
Bundan benim anladigim, yalnizca Allah'in elcisi degil bütün inananlar salât edecek.
Ey elci! Sen onlarin icinde olup salât etmelerini saglarken onlarin bir bölügü seninle KIYAM etsinler - fel TEKUM tâifetun minhum meake... (Nisâ 102)
Bundan anladigim, salât kiyam ile baslar. Nisâ 103'te bu fiilin bir türevi olan KIYÂMEN var:
Namazi kildiginizda AYAKTA ve oturarak ve yanlariniz üzerinde Allah'i anin -fezkurûllâhe KIYÂMEN ve kuûden ve alâ cunûbikum...
Acik ve net.
Fel tekumkiyam etsinler demek yani dikelsinler. Cephede kilinan o namaz ayakta basliyor.
Silahlarini da alsinlar - ve ye'huzû eslihetehum...
Bundan anladigim, 4:101'deki NAMAZI KILMAMANIZ ifadesi namazi tam kilmamaniz demek. Cünkü arazideki inanirlar kafirlerin saldiracagindan endise ederken dahi, silahlari ellerinin altinda, namazi kiliyorlar.
Secde ettiklerinde arkanizda yerlerini alsinlar - fe izâ secedû fel yekûnû min varâikum... (Nisâ 102)
Kafirler sizin silah ve esyanizdan uzak bir âninizi kolluyor; bir saldirisla üzerinize cullanacaklar; önlem alin - meyleten vâhideh (Nisâ 102)
Bu ayetlerin konusu namaz cephede kiliniyorken alinmasi gereken önlemler. Amaclari namazi tarif etmek degil. Ama yine de son derece acik ve net bir tarif verdikleri ortada.
Buna göre:
Namaz
1 kiyam arti 1 secdedir.
Buna ister rekât adini verin ister baska bir ad,
namaz
1 kiyam arti 1 secdelik bölümler halinde kilinir.
Ve bu tarifte gecen kiyam (قيام), secde (سجد) bininen kelimeler. Cünkü insan, insan oldugundan beri Allah gibi bir hükümdarin önünde saygıyla dikelir (KIYAM), egilir ve yere kapanir (SECDE). Amerika'nin coktan kesfedildigini bilmezmis gibi yapip onu yeniden kesfetmenin lüzumu yok.
Namazin rekat sayilarina gelince,
cephede kilinan
eksik namaz 1 rekat olduguna göre
tam namaz 2 rekattir.
Cünkü eksigi 1 olan sayinin tamami 2'dir. Matematik bu.
Namazi kendinize güven geldigi vakit kilin; namaz inananlarin üzerine vakitleriyle yazildi - kitâben mevkûtâ (Nisâ 103).
Bundan anladigim, eger bir namaz vakten tarif edilmisse farz namazidir yoksa degildir. Örnegin Bakara 238'de anilan ve ögle namazi oldugu öne sürülen "salâtil vustâ"nin vakti belli degil. Öyle bir farz namazi olamaz.
Hasan abim, merhabalar, nasılsın, hastaydın.. umarım şifaya kavuşmuşsundur..
Ey elci! Sen onlarin icinde olup salât etmelerini saglarken onlarin bir bölügü seninle KIYAM etsinler - fel TEKUM tâifetun minhum meake... (Nisâ 102)
Kıyamı 102 ve 103 e bağlayıp salatın yani namazın dikelmek suretiyle başladığını belirtmişsin.. Benim arapça bilgim yok, araştırıp bulacak dermanım da açıkçası şu an için yok... çok yorgunum..
ben kıymetli abime şöyle sorayım, her ayrıntıyı veren Kuranda neden şimdiki namazın derli toplu bir anlatımı ayrıca yok?
diğer sorum şu abi, o savaşmak üzere olan topluluk ve içinde bulundukları psikoloji ile bizim bir yakınlığımız sizce mevcut mu?
son sorum ise şu, salat kavramının barındırdığı anlam, namaz olgusuyla budanmış görünmüyor mu? Yani bu ortaya bir nevi, salatsız namazı çıkarmış olmadı mı?
Katılma Tarihi: 16 nisan 2012 Yer: Turkiye Gönderilenler: 37
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Değerli hasan kardeşim, bende katılıyorum söylediklerine
nisa suresi bakımından, yazdığın ayetlerden rekat
sayıları çıkabileceği gibi namazı tam kılmaktan kasıt
huşu içinde gerektiği gibi kılmakta olabilir.Mesela
savaşta alelacele kılmak zorunda kalınacağı için
kısaltmanızda bir mahzur yoktur diyor bana göre.
Katılmadığım noktalara gelirsek, namaz burada namazın
secde ve kıyam kısmı açıklanmış bana göre sadece diğer
ayetlere bakacak olursak;
Ey iman edenler! Rükû edin, secde edin; Rabbinize
ibadet edin, hayır işleyin ki kurtulabilesiniz. Hacc
77
Bu ve daha bir çok ayetde rukudanda bahsedilir yalnız bu
ayet bir sıralamayla gittiği için rukunun namazdan gayrı
birşey olmadığını bize anlatıyor.
Orta namazın vaktine gelirsek aslında bunu cuma suresi 9.
ayetde bildiriyor;
lis salâti min yevmil cumuati salat ifadeside geçiyor
sizin için yazdım arapça bilgim yok :)
Ey inananlar! Cuma günü, namaz için çağrı
yapıldığında, Allah'ı anmaya/Allah'ın Zikri'ne koşun!
Alışverişi bırakın! Eğer bilirseniz bu sizin için daha
hayırlıdır.
Burada bana göre ince bir ayrıntı var, "gün" kurana göre
güneşin doğumundan batışına kadar olduğuna göre gün
içinde bu namaz kılınıyor demekki namaz için çağrı
yapılıyor bu zaman aralığında fakat cuma günü
müslümanların birlikte ibadet edilmesi için özellikle
cuma günü ifadesi kullanmış rabbimiz yani cuma gününe
özel bir namaz değil her zaman çağrılıyorlar ama cuma
gününe özel alışverişleri bırakıp toplu bir ibadet
edilmesi gerekiyor ümmetin kollektif olması için.
Bu namazında güneş doğduktan hemen sonra kılınamayacağı
rum suresi 18 de ve taha 130 da ve isra 78 de güneşin
tepe noktasına gelip batmadan önce kılınan bir gündüz
namazı olduğunu anlıyoruz. Allahu alem
not: bu arada bana enlemesine yazıyı öğretirseniz
yazılarımı düzeltebilirim uzunlamasına gidiyor aşagıya
doğru pek hoş olmuyor :)
__________________ “Allah kendisine şirk koşulmasını asla bağışlamaz. Ondan başka günahları istediği kimse için bağışlar. Kim Allah’a ortak koşarsa büsbütün sapıtmıştır.” (Nisa, 4/116)
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma