HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Namaz Vakitleri Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
fazıl
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 06 subat 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 335
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı fazıl

Merhaba Kuranıanla..

Kuranı anlamak için çok gayret sarfetmeye gerek yok, ilkeleri zaten bolca vermiş.. Ama kişi araştırmayı sevdiyse, anlamak için çırpındıysa ona kim çıkıp söz edebilir ki? Edemezler.. Ben aslında vahye farklı boyuttan bakıyorum, ve sırf seninle müzakere etmemin nedeni araştırdığın için.. O dönem, o dönem.. evet, aynen öyle diyorum.. şimdi zaman makinası falan mı icat etmeli? Bu şimdilik imkansız.. Ama anlamak için biraz düşünmek, geleneğin dayattıklarından biraz sıyrılmak gerekmiyor muydu?
Düşün ki, sen birini hata ile bilmeden kasıtsız öldürdün.. devlet yakaladı, sorguladı ve suçsuz olduğuna kanaat getirerek seni bıraktı.. ama tesadüf ki karşı taraf sözden anlayan kimselerden çıkmadı? Haber uçurup dediler ki 'seni en kısa zamanda ortadan kaldıracağız'.. sen haliyle devlete gidip,'yav böyle böyle diyorlar, şunları az zapturap altına alın' dedin.. devlette 'tamam' vs dedi ve başından savdı.. şimdi sen işe gidip gelirken, bunlardan bazılarını caddenin köşesinde durmuş sana bakarlarken görüyorsun, zaten görünmek istiyorlar ki sen görüyorsun.. az zaman sonra artık peşinden birilerinin geldiğini, takip edildiğini farkediyorsun.. kazadan önce halim selim olan adam yani sen.. bu kazadan önce öyle biriyken, artık şimdi bambaşka bir adam oldun.. girdiğin her ortamı kolaçan eden, tedirgin ama aynı zamanda siniri, öfkesi tavan yapmış birine dönüşüyorsun... sonra bunlar rüyalarında peşine düşüyorlar, tam öteki dünyaya yollacaklar korkuyla vs bağırıp uyanıyorsun.. diğer taraf sadece gözlüyor ve gözlediklerini sana ayan beyan hissettiriyor.. kafanda bin türlü düşünceyle sanki bu dünyada yaşamıyorsun gibi.. varsa çoluk çocuk onlar aklına geliyor.. bu böyle devam ederken, bunlar bir akşam, tam sen eve girerken enseliyorlar ve başlıyorlar pataklamaya.. öldürmüyorlar ama sadece ders niteliğinde bir dövüyorlar ve giderken şöyle diyorlar, bundan sonra böyle, artık sana rahat yok, kendine ve hatta ailene mezar yeri bak.. şimdi sen bu dayaktan sonra hemen devlete gidip olanı biteni anlatıyorsun devlette bunları yakalıyor, adam dövmekten şu kadar para cezası vs derken tekrar salıveriyor.. bunlar bir zaman sonra yine yolunu kesiyorlar ve güzel bir dayak daha attıktan sonra şöyle diyorlar, sen bir daha devlete git, işte o zaman ne sen ne çolukçocuğun kimse sağ kalmayacak.. haydi burdan yak.. oldu olacak gibi değil, sessizce orayı terkediyorsun.. lakin gittiğin yerde de tedirginlik sürekli üzerinde.. millet gayet rahat hayatına devam ederken sen bir zaman sonra bir nevi fare refleksleri göstermeye başlıyorsun, yaşamın adeta cehenneme dönüyor.. bu işine, evine her hareketine yani her zerrene işliyor.. sen artık çok gergin ve öfkeli birine dönüşüyorsun, ahbabından aldığın silahı kimi zaman artık torpidonda, belinde taşımaya başlıyorsun. O sıralar eskiden tanıdığın bir ahbabın seni tanıyor ve o eski günlerdeki gibi sıcak ve samimi olarak yaklaşıyor, sende ona öyle davranıyorsun ama davrandığını sanıyorsun çünkü o eski ahbap, senin zamanla çok değiştiğini düşünüyor ve o dostluğu da kaybettiğini hissediyor.. bu stresin getirdiği etkiler artık bedenine yansımaya başlıyor, tansiyonun çıkıyor, kalbinin sıkıştığını vs hissediyorsun, bunalıyorsun, boğuluyorsun.. git gide çöküyorsun..
süreç ve o dönem mi diyordum.. işte süreç böyle bir şeydir..
kuran süreçle ortaya çıkmıştır ve o sürecin sahipleri onu nasıl aştılar buna bakmak lazım.. nihayetinde vahyin amacı olan ilkeler her zaman evrenseldir.. birde böyle anlatmaya çalıştım.. kusura kalma.. vesselam
Yukarı dön Göster fazıl's Profil Diğer Mesajlarını Ara: fazıl
 
Kuranıanla
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 16 nisan 2012
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 37
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Kuranıanla

Eyvallah saolasın güzel dileklerin için. Ben geleneği
ilkokulda din kültürü öğretmenleriyle tartışarak
sorgulamaya başladım zaten herkes susardı ben itiraz
ederim ve hep derdim ki Kuranda yazıyor mu ? Hoca afallar
kalırdı çünkü saçma sapan şeylerin Kuranda olacağına asla
itibar etmedim okumamama rağmen. Sonra Allah beni yoluna
kılavuzladı hadis illetinden de sıyrıldım çok şükür öyle
bir gelenek var ki insan kendini peygamber düşmanı
sanıyor hadisleri din kaynağı demedi diye..

Neyse diyeceğim o ki sen samimiysen bende samimiysem
ölmeden önce Allah bizlere doğruyu gösterir öyle alır
canımızı diye ümit ediyorum. Şunuda tekrar ediyorum
gelenek düşmanlığı yüzünden uçuk kaçık yorumlardan
kaçınmalısın tamam onlar hatalı ama Kuran gayet sade ve
anlaşılır ibadetler ve yasaklar konusunda.Ve Kuranın
evrensel olduğu konusunda hiç bir şüphem yok defalarca
ayetleri okudum araştırdım bize vermediği emirlerde sana
mahsus olarak ifadesi bile kullanan rabbim asla unutkan
değildir tüm insanlığı düşündüğü için kitabı korumaya
alıp son nebiyide göndermiştir insanlık kemale ermiştir
eskiye nazaran
artık isteyen kitaba sarılır uygular isteyen tarihseldir
der yüz çevirir isteyen Kuran anlaşılmaz der hadisleri
dinin kaynağı yapar yüz çevirir. isteyen hiç bir şeyi
kaynak yapmaz hayvanlar gibi yaşar ve ölür...

Selametle

__________________
“Allah kendisine şirk koşulmasını asla bağışlamaz. Ondan başka günahları istediği kimse için bağışlar. Kim Allah’a ortak koşarsa büsbütün sapıtmıştır.” (Nisa, 4/116)
Yukarı dön Göster Kuranıanla's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Kuranıanla
 
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

merhaba arkadaşlar,

müslümanların kıldığı namaza Kuran dan delil getiren arkadaşlara bir kaç sorum var:

1- XARRU SUCCEDEN tamlamasına YERE KAPANARAK SECDE ETTİ manasını veriyor ve her gördüğünüz SECDE kelimesini yere kapanmak diyorsanız:

Sad suresi 24. ayette kullanılan XARRE RAKİAN tamlamasına da YERE KAPANARAK RÜKU ETTİ manasını verebiliyor musunuz? eğer cevapları EVET ise bize bir zahmet YERE KAPANARAK NASIL RÜKU EDİLECEĞİNİ öğretsinler hatta 1400 yıl geriye doğru bütün müslüman alimlerine ve müslümanlara da öğretsinler lütfen.

2- her ATÜ EZ ZEKAT tamlamasına ZEKAT VERMEK diyorsanız ve her İQAME ES SALAT tamlamasına NAMAZ KILMAK diyorsanız:

Tevbe suresi 54. ayette kullanılan YE'TUNE (ATÜ) ES SALAT ne demektir. 40 ta 1 NAMAZ VERMEK Mİ? eğer EVET se bu ayetteki gibi nasıl NAMAZ VERİLECEK bir tarif eder misiniz?

ayrıca Kuran da kullanılan:

İQAME VECHEKE = "SURATINI KIL" demek midir?

İQAME EŞ ŞEHADETE = "ŞAHİTLİĞİ KIL" demek midir?

İQAME VEZN = "TERAZİYİ KIL" demek midir?

İQAME ALA USULİHİ = "AĞACI KÖKLERİ ÜZERİNE KIL" demek midir?

İQAME EL CİDAR = "DUVARI KIL" demek midir?

İQAME EL TEVRAT VEL İNCİL = "TEVRATI VE İNCİLİ KIL" demek midir?

İQAME HUDUDULLAHİ = "ALLAH IN SINIRLARINI KIL" demek midir?

İQAME ED DİN = "DİNİ KIL" demek midir?

eğer cevaplarınız evet ise bize bunların kaç vakit ve hangi şekillerle KILINACAĞINI da bir zahmet Kuran dan gösterir misiniz?

teşekkürler.

Eğer gerçekten bu soruların anaforuna düşüp çelişkileri görüyorsanız ki bu kadar akıl ve vicdan sahibi insanların bunu görmemesi imkansızdır ve eğer gerçekten bunların ÇELİŞKİSİZ cevaplarını merak ediyorsanız şu linkteki tüm çalışmaları dikkatlice okumanızı naçizane tavsiye edebilirim. 6 adet ana başlıkta toplanmıştır.

http://www.temizfikir.com/?cat=17

selam ile.



__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sayın Ebukerem!

اَتَى – يَأْتِى – اِتْيَان (Etâ – Ye’tî – İtyân) ile

اَاتَى – يؤتِى - اِيتَاء (Âtâ- Yu’tî – Îtâ’) farklılar.

1.si gelmek, varmak…

2.si vermek, sunmak, sağlamak, tedarik etmek, uymak, elverişli olmak…

Tevbe 54’teki اَتَى – يَأْتِى – اِتْيَان (Etâ – Ye’tî – İtyân) den:  يَأتُونَ الصَّلَا 77;َ

Öbürü اَاتَى – يؤتِى - اِيتَاء (Âtâ- Yu’tî – Îtâ’) dan: يُؤْتُون 14; الزَّكَا 77;َ

Aradaki yazılış ve okunuş farkına dikkat!

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Ben kendi adima konusabilirim. Kur'ân'daki her secde kelimesi lafzî anlam tasimiyor; yere kapanmak degildir.

Nisâ 102'deki secde kelimesi ise KIYAM ile birlikte cephede kafir saldirisi beklenirken yerine getirilen salât esnasinda yapildigi icin lafzî anlam tasir; "secde"dir yani Allah'in huzurunda yere kapanmak.

Sevgi ile,

Hasan Akcay

 



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

Sayın HANİF06,

atü de ita da kök de VERMEK köküdür. aralarında makam farkı olsa da.

ve lakin tevbe 54 deki GELMEK VARMAK 2. anlamı ile kullanılmıştır. o farkı göstermeye çalıştım. daha dosğrusu es-salat 4. anlamı ile yani Muhammed peygamberin mescid deki Vahiy öğretme dersine GİDİLİR. evde falan tek başına bir riütel değil o, sonradan ritüelleştirilmiş bir hadise. bunun farkına varsınlar istiyorum o nedenle çapraz yazarak sordum.

selam ile.


__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

hasakcay Yazdı:

Ben kendi adima konusabilirim.
Kur'ân'daki her secde kelimesi lafzî anlam
tasimiyor; yere kapanmak degildir.


Nisâ 102'deki secde kelimesi ise KIYAM
ile birlikte cephede kafir saldirisi beklenirken yerine
getirilen salât esnasinda yapildigi icin lafzî anlam
tasir; "secde"dir yani Allah'in huzurunda yere
kapanmak
.




 




Katılıyorum...
Ben de düşündüğünüz gibi düşünüyorum Sevgili Hasan Akçay
kardeşim.
Muhabbetle


__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Ebukerem kardeşim,
"atü de ita da kök de VERMEK köküdür. aralarında makam farkı olsa da." diyorsun. Ancak, bu atü de ita da dörtlüdür, yani üçlüye bir harf ilave ile yapılmış. atü mazi, ita mastarıdır. Doğru, anlamı "vermek". Ama sözkonusu olan Tevbe 54'teki "ye'tûne (üçüncü şahıs çoğul muzari) fiili "gelirler, geliyorlar" anlamına üçlüdür ve kök anlamı da "vermek" değil "gelmek"tir. Beni yanlış anlamayın, o iletideki amacınızı anlamış olmakla beraber bunu söylemeye çalıştım önceki iletide.
Selam ve hürmetlerimle. 
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sevgili Hasan Akçay,
Nisâ 102'deki secde kelimesi ise KIYAM ile birlikte cephede kafir saldirisi beklenirken yerine getirilen salât esnasinda yapildigi icin lafzî anlam tasir; "secde"dir yani Allah'in huzurunda yere kapanmak.

Nisa 102'deki "litequm tâifetun minhum meake" nin anlamı, "onların bir grubu seninle birlikte namaza kalksın" değildir ki... Onun anlamı, "Onların bir grubu seninle/dursunyanında bulunsun".

"Kur'ân'daki her secde kelimesi lafzî anlam tasimiyor; yere kapanmak degildir."
Secdenin asıl lafzî anlamı baş eğmek, yere kapanmak değildir. Sonradan, alnın yere gelmesi şeklinde yere kapanmak anlamı giydirilmiş. Baş eğmek Kuran'da hep mecazî anlam taşır.
Meselâ (ismi fâil) sâcid, (Allah'a) kulluk eden, süccâd da çok kulluk edene denir.

Selam ile.  
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba hanif06 hocam.

Baş eğmek Kuran'da hep mecazî anlam taşır. Elbet öyledir ama biz secde kelimesinden söz ediyoruz, bas egmek deyiminden degil.

Insan oglu kendi tarihinin en eski caglarindan beri bir hükümdarin ya da Allah'in önünde saygıyla KIYAM etmis, egilmis, yere kapanmis.

Kur'ân, insanlik tarihinden kopuk olamaz.

Kur'ân'da secdenin yalnizca mecazî anlam tasidigi iddiasi bana gercekci gelmiyor. Örnegini Nisâ 102'den verdim. O ayette salât var, KIYAM var, secde var.

Yag var, un var, seker var. Ve muhataplara bunlarla bir yiyecek yapin, deniyor. Helvadir o güzel hocam. Yag yagdir, un un, seker seker.

Kiyam var, secde var, salât var. Ve muhataplara "Simdi cephede 1 kıyam ve 1 secde yapin! Sonra güvene kavustugunuzda..." deniyor.

Belli ki bu istenen de cephede kilinan namazdir. Kiyam kiyamdir, secde secde. Lütfen.

Onların bir grubu seninle/dursun yanında bulunsun. Ben 102'deki فلتقم kelimesini 103'teki قياما ile birlikte okudugumda onun dikelmek, KIYAM etmek oldugunu görüyorum. 

Sevgi ile,

Hasan Akcay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 

<< Önceki Sayfa 12 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats