HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Oruçlarımızı Erken mi Açıyoruz? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
erdalaltin
Groupie
Groupie
Simge

Katılma Tarihi: 15 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 51
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı erdalaltin

Şu oruç mevzusu ne kadar kafaları bulandırmış yarabbim Allah'ım. Bu iblis hiç mi boş durmaz, yok güneşi batırın, yok çıkarın, yok sunset, yok sunrise nedir baba nedir ya derdiniz?
Hiç mi isteyerek okumazsınız, yapmak için okumazsınız, Leküm ifadesini kimse mi görmez? Sizce ya, sizce beyaz iplikle siyah ipliğin ayrımının yine yaradanın teşbihi olduğunu görmüyormusunuz? İsra-79 daki gibi kalk Kuran'ına ye bişeyler namazını kıl yat, akşam da yine sence hava karardıysa aç orucunu hocam ya... Allah'ın açıkladım dediği, sağlamlaştırdım dediği(Hud-1) ayetlerini kime,ne için zorlaştırıyosunuz? Allah sabır versin baba iblisin vesvesesinden uzak tutsun yeter.   

__________________
17;9 - Şüphesiz en doğru yolu Kuran gösterir.
Yukarı dön Göster erdalaltin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: erdalaltin Ziyaret erdalaltin's Ana Sayfa
 
radyoman
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 09 mart 2005
Yer: Antigua And Barbuda
Gönderilenler: 362
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı radyoman

erdalaltin Yazdı:
Şu oruç mevzusu ne kadar kafaları bulandırmış yarabbim Allah'ım. Bu iblis hiç mi boş durmaz, yok güneşi batırın, yok çıkarın, yok sunset, yok sunrise nedir baba nedir ya derdiniz?
Hiç mi isteyerek okumazsınız, yapmak için okumazsınız, Leküm ifadesini kimse mi görmez? Sizce ya, sizce beyaz iplikle siyah ipliğin ayrımının yine yaradanın teşbihi olduğunu görmüyormusunuz? İsra-79 daki gibi kalk Kuran'ına ye bişeyler namazını kıl yat, akşam da yine sence hava karardıysa aç orucunu hocam ya... Allah'ın açıkladım dediği, sağlamlaştırdım dediği(Hud-1) ayetlerini kime,ne için zorlaştırıyosunuz? Allah sabır versin baba iblisin vesvesesinden uzak tutsun yeter.   

Kuranda FECR  Kelimesinin  Kok Harfleri - ف ج ر - f-j-r tureyen butun kelimlerin gectigi ayetler icin suraya tiklayabilirsiniz.

FECR KELIMESi DIGER AYETLERI 



__________________
43/44 Dogrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir ögüttür ve siz ondan sorguya çekileceksiniz.
Yukarı dön Göster radyoman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: radyoman Ziyaret radyoman's Ana Sayfa
 
compass
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 29 mayis 2005
Gönderilenler: 6
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı compass

 selam selam

 farklı bir şey sormak istiyorum , islam ülkelerinde veya müslüman yoğunluğun olduğu yaşam merkezlerinde gerek oruçu açma zamanı yada bu kritize anlar ibadet ayrım zamanları nasıl  işliyor onlarda bizim diyanetin verdiği fark sıkıntı doğuran bir hesablama ilemi yoksa daha isabetli zaman dilimi mi kullanılıyor ? bu hataları hepimiz mi yapıyoruz bu işi doğru yapan bir topluluk yok mu?

 

Yukarı dön Göster compass's Profil Diğer Mesajlarını Ara: compass
 
HanifUlus
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 29 nisan 2005
Yer: Antarctica
Gönderilenler: 357
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HanifUlus

Alperen Yazdı:

Selam Dostlar

Önce ayete bakalım:

Bakara 187. .... Tan yerinin beyaz ipliği siyah ipliğinden sizce seçilinceye kadar yiyin için; sonra da orucu gece oluncaya değin tamamlayın....

Bu ayete göre bizler oruç  tutmaya “beyaz iplik siyah iplikten ayırt edilince” başlamamız gerekiyor.

Bu ayet hakkında Hans’ın sıradışı ve dikkate değer bir yorumu var. Belki başka insanların da Hans’ın bu yorumuna benzer yorumları vardır. Ama ben  duymadım, okumadım. Adamın her Ak dediğine Kara deme bağnazlığı içinde olmadığımdan ötürü Hans’ın bu ilginç ve kayda değer bakış açısını sizlerle paylaşmak ve yorumlarınızı almak istedim.

Hans ayetteki bu iplik örneksemesinin normal ölçülerdeki bir kitabın sayfalarındaki yazıların rahatça okunabilmesiyle eşdeğer olduğunu söylüyor. Hans buradan, oruç tutmaya hava kapkaranlıkken değil aydınlanmaya başladığı an başlamak gerektiği hükmünü çıkarıyor.

Seyyid Kutup da aynı kanıya varanlardan birisi. Kendi ülkesinde de oruca erken başlandığını söylüyor. Kutup’un tefsirinde ilgili ayet hakkındaki yorumundan bir bölüm:

Yani "Ufukta ve dağ doruklarında aydınlık belirinceye kadar..." Bu aydınlıktan kasdedilen şey, "yalancı şafak (fecr-i kâzib)" diye anılan gökte beyaz ipliğin belirmesi durumu değildir. İmsak vaktinin belirlenmesi ile ilgili bize ulaşan rivayetlere dayanarak diyebiliriz ki, imsak vakti güneşin doğuşundan az önceki vakittir. Biz şimdi, ülkemizdeki geleneksel ibadet takvimi uyarınca şer'i vaktinden biraz daha önce imsaka giriyoruz. Bu durum, belki de daha ihtiyatlı olma endişesinden kaynaklanıyor.

Hans bu ayetten oruca erken başladığımız hükmünü çıkarmanın yanısıra oruçlarımızı erken açtığımız hükmünü de çıkarıyor. Hans’a göre, Rabbimiz “beyaz iplik siyah iplikten ayırt edilince” diyerek bir örnekseme yapmıştır. Bu örneksemeyi de sadece orucun başlama vaktini belirtme adına değil orucun bitişinin vaktini işaret etme adına da yapmıştır. Kısacası oruç tutmaya “beyaz iplik siyah iplikten ayırt edilince” başlanacaktır ve “beyaz iplik siyah iplikten ayırt edilemeyince” sonlanacaktır. Beyaz iplik-Siyah iplik örneksemesi orucun başlangıç ve bitiş vakitlerini belirler.

Hans bu konuda haklı olarak şöyle sormaktadır: İftar vaktinde hava aydınlık değil midir? Oruçlarımızı açtığımızda “beyaz iplik siyah iplik” örneksemesi ne kadar gerçekleşiyor? Apaydınlık bir vakitte oruçlarımızı açarak bu ayetin hükmüne karşı gelmiş olmuyor muyuz?

Muhammed Esed’in malum ayet hakkındaki meali de bu açıdan Hans’ın yorumuna destek verir nitelikte. Esed “ilel leyli” ifadesinden “gece çökünceye kadar” oruca devam edilmesini anlıyor. M. Esed ele aldığımız ayetin ilgili kısmını şöyle çevirmiştir:

Bakara 187. …….gecenin karanlığından tan yerinin aydınlığı fark edilinceye kadar yiyip içebilirsiniz. Sonra gece çökünceye kadar oruca devam edersiniz….

Hans bu sıradışı ve kaydedeğer yorumunu sunarken iddialarını bilimsel kriterlere dayandırıyor mu?

Aslında evet.

Sabah güneş doğmadan önce ve güneşin batışından sonra yani sunrise ve sunset’ten önce ve sonra yani Alaca Karanlık=Twilight bölümünde ışıkla alakalı üç evre var. Bunlar Astronomical Twilight, Nautical Twilight ve Civil Twilight.

Bir Örnek:

Çorum İli İçin:

Twilight Starts: Sunrise yani Güneşin doğumundan önceki alacakaranlık bölümündeki üç evre için 4 Ekim 2005 tarihli veriler:

Astronomical: 5.10am

Nautical: 5.42am

Civil: 6.13am

Twilight Ends: Sunset yani Güneşin ufuktan kayboluşundan sonraki alacakaranlık bölümündeki üç evre için 4 Ekim 2005 tarihli veriler:

Civil: 6.47pm (18.47)

Nautical: 7.18pm (19.18)

Astronomical: 7.50pm (19.50)

Sunrise: Güneşin Doğuşu: 6.40am

Sunset:  Güneşin Batışı: 6.20pm (18.20)

Çorum ilindeki vatandaşın oruca başladığı imsak vakti 5.10am. Fakat saat 5.10am’de hava kapkaranlık. Aslında bu Çorumlu vatandaş güneşin doğumundan bir önceki evrede yani havanın aydınlanmaya başladığı evrede orucuna başlamalı (Seyyid Kutubun da işaret ettiği gibi). 4 Ekim 2005 tarihinde Çorumda güneş saat 6.40 doğuyor. Çorumlu vatandaş da Civil Twilight evresinde yani saat 6.13’te yemeyi ve içmeyi kesmeli.

Görüldüğü gibi Çorumlu vatandaş orucuna Civil Twilight evresinde başlaması gerekirken Astronomical Twilight evresinde başlıyor. Yani “beyaz iplik siyah iplik” örneksemesindeki ayrımın yapılamayacağı kapkaranlık bir vakitte oruca başlamış oluyor.

Aynı çıkarsamayla şimdi de iftar vaktine bakalım.

Çorumdaki vatandaş orucunu Sunset yani Güneşin batış vakti olan 6.20pm’de açıyor. Halbuki 18.20’de hava daha aydınlık. Yani “beyaz iplik siyah iplik” örneksemesindeki ayrımın halen net bir şekilde yapılabileceği bir aydınlık vakitte oruç açılmış oluyor.Halbuki bu Çorum’lu vatandaş nasıl orucuna Sunrise’dan önceki Civil Twilight evresinde başladıysa yine aynı şekilde orucunu Sunset’ten sonraki Civil Twilight evresinde bozacaktı.

Sözün özü hava kapkaranlıkken oruca başlıyoruz ve hava daha aydınlıkken iftarımızı yapıyoruz.

Bu yoruma göre bizler orucumuza erken başlıyoruz, erken açıyoruz. Dolayısıyla oruçlarımız geçersiz oluyor.

Bu yorum hakkında sizler ne dersiniz dostlar?

Şimdi sizlere konuyla alakalı sitelerin ve programların linklerini vereceğim.

Kullanabileceğiniz programlardan birisi olan SUN’ı indirebilmeniz için: zipped version (46KB)

(Programı çalıştırdığınızda simgesini en alta sağda dip kısma atıyor. Simgeyi sağ tıklarsanız Custom Location kısmında bulunduğunuz ille alakalı verileri girebilirsiniz. Simgeyi  sol tuşla tıklarsanız verilerini girdiğiniz ilin Twilight, Sunset ve Sunrise değerlerini görürsünüz)

SUN isimli programda Custom Location kısmını tıkladığınızda sizden bulunduğunuz ilin ismini ve Latitude(enlem) ve Longitude(boylam) değerlerini ve Time Zone (Time to GMT) değerini girmenizi isteyecektir.

Türkiye’nin illeri için latitude ve Longitude verileri için:

http://www.mapsofworld.com/lat_long/turkey-lat-long.html

Enlem ve boylam değerlerini girerken N(North)-S(South) ve E(east)-W(west) değerlerini de doğru girmeyi unutmayın. N-S ve E-W değerleri enlem-boylam verilerinin yanındaki N,S,E,W harfleriyle veriliyor.

Time Zone (Time to GMT) değeri Türkiye için 2’dir.

Diğer ülkeler için enlem boylam değerleri:

http://www.mapsofworld.com/lat_long/

Diğer Ülkeler için Time Zone değerleri:

http://www.worldtimezone.com/datetime.html

Karşılaştırma yapabilmeniz için Türkiyedeki imsak, güneşin doğuşu ve batışı vakitleri:

http://www.yildizliblok.com.tr/namazvakitleri.asp

Bu Takvimdeki herhangi bir il için güneşin batışı vakti ile bizim kullandığımız programlarda ve online çalışan sitelerdeki güneşin batışı vakti arasında 8-10 dakika fark var. Bu fark diyanetin konuya ihtiyatlı yaklaşımının neticesi olabilir. Program yerine sitelerden yararlannak isteyen dostlarımız için: http://aa.usno.navy.mil/data/docs/RS_OneDay.html

http://www.sunrisesunset.com/custom_srss_calendar.asp

Not: Ne Hansçıyım ne de yavan bir Hans karşıtı. Lütfen bu mevzuda konu başka istikametlere çekilmesin.

Saygılar

Alperen

 

SeLaM; Alperen, Radyaman ve Dostlar

Allah C.C razı olsun inşaAllah, bu açımsamalarınız için!.

Benim de şahsi anlayışım ve tesbitlerimin bir doğrultma yahutta sağlaması gibi gördüğüm bu vermiş olduğunuz bilgileriniz için; gerçekten tebriklerimi sunuyorum..

Siyah ve Beyaz iplik bağlamında olmak üzere verdiğiniz bu bilimsel izahlar, gerçekten doyurucu ve hiç bir itiraza mahal bırakmayacak cinsten bir inceliği de beraberinde sunmakta..

Siyah ve beyaz ip olarak bizlere verilen ayet misalinden anlamamız gereken de, kontrast karakterlerin(siyah-beyaz) seçilmesi yada oku-nması noktasına tekabül etmektedir. Çorum örneğinden verdiğin "Civil Twilight" değerine yakın olarak, benim şahsi tesbitlerim arasında sadece 1 dk.lık bir zaman farkı olması beni gerçekten mutmain etmiştir(28 dk. idi). Diğer gün batımı için verdiğin örnek de, benim şahsi tesbitlerimde 35 dk. iken senin verdiğinde 27 dk. olduğunu gördüm! içimden, orucumu erken açmadığım için bir mutmainlik hissi oluştu, bu bakımdan da teşekkürlerimi sunuyorum.

Ne oluyor?

Oruca başlamada, sabah güneşin doğma saatinden (-) 27 dk. beride; sahur son oldu ve oruç başladı!

Orucu bitirmede de, güneşin batım saatine (+) 27 dk. daha ekliyoruz(asgari) oruç bitiyor ve akşam salasını iqame vaktine merhaba diyoruz!

Böylece gün doğumu ve gün batımı arasındaki ahengi de bilimsel verilerle yakalamış bulunmaktayız! Rabbimize; Hamd ve Şükürler olsun..

Katkılar için emeği geçen tüm dostlara gönülden teşekkürler ediyorum.

RZi,,, Amin

 

Not 1: "1.CTS=Civil Twilight"da(Gün Doğumu öncesi); siyah ve beyaz ipler seçilir! salat-ı fecr'e, nehar'a ve oruca merhaba deriz inşaAllah..

 

Not 2: "2.CTE=Civil Twilight"da(Gün Batımı sonrası); gece(leyl)ye merhaba diyerek! orucu sonlandırıp(ilelleyl) iftara başlıyoruz. Salat-ı işa'ya merhaba deyip iqamesini yapıyoruz inşaAllah.. 

  Ayrıca, verdiğiniz 04.10.2005 tarihi de rasat için gerçekten ideal bir tarih! çünkü, ışık ölçümlerimizde alacağımız en objektif değerler için, Ayın böylece ilk zamanlarına ve de havanın berraklığına, doğal olmayan yerleşim yerleri ışıklarına da iyice dikkat etmemiz gerekiyor.. 



__________________
EûzûBillahimineşşeytanirracim&BismillahirRahmanirRahiym..
Yukarı dön Göster HanifUlus's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HanifUlus
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

compass Yazdı:

farklı bir şey sormak istiyorum , islam ülkelerinde veya müslüman yoğunluğun olduğu yaşam merkezlerinde gerek oruçu açma zamanı yada bu kritize anlar ibadet ayrım zamanları nasıl  işliyor onlarda bizim diyanetin verdiği fark sıkıntı doğuran bir hesablama ilemi yoksa daha isabetli zaman dilimi mi kullanılıyor ? bu hataları hepimiz mi yapıyoruz bu işi doğru yapan bir topluluk yok mu?

Selam Compass

Sevgili kardeşim bildiğim kadarıyla halkı müslüman olan ülkelerde oruca başlama ve bitirme zamanları konusunda bir farklılık yok. İmsak vakti'nde oruca başlanıyor ve güneşin batışından 8-10 sonra da oruç açılıyor.

Tabiki bir konuda çoğunluğun ittifak halinde olması her zaman bu çoğunluğun doğru iş yaptıklarını, doğru yol üzerinde olduklarını göstermeyebilir. Bu da ayrı bir konu.

Fakat Ramazan'ın başlangıcı hususunda bile bir ittifak ne yazıkki yok. Bari bu kadar basit bir konuda ortak tavır olsun ama yok. Bu sene de halkı müslüman olan bir çok ülke (komşularımız ve bize yakın bir kısım ülkeler bile) oruca bizden birgün önce başladı. Bu durum dünya müslümanları adına utanç verici bir konu olsagerek. Bu kadar basit ama temel bir mevzuda bile ittifak halinde hareket etmekten aciz bir müslüman dünya... Bu saçmalık, bu rezillik her sene cereyan ediyor. Kimi önce başlıyor, kimi sonra. İletişimin, bilimin ve teknolojinin bu kadar ileri seviyede olduğu günümüzde Ramazan'ın başlangıcı konusunda bile, bu hususta bari ortak görüş ortaya konulamaması hakikaten esef verici.

Saygılar

 

Not: Tüm arkadaşlara bu mevzudaki değerli katkıları ve eleştirileri dolayısıyla gönülden teşekkürler…

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
compass
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 29 mayis 2005
Gönderilenler: 6
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı compass

selam selam

İlmin ve teknolojinin gelişmesi insanlık için bir başarı gerçi allah akıl vermiş bunu hayr da şerr de kullanmak seçimi insana verilmiş neyi seçersen o veriliyor.

Şimdi ,ramazana bir gün önce girme konusunu ele alırsak burda baz alınan gözlem hassasiyet sebebi ile ortaya çıkıyor aramızda  bir grup %1 görünümü esas alıyor bir grup %2 yi şöyle düşünelim bugün bu ayrımı yapabileceğimiz rasat tekniği dünyanın var , var ama bizde değil daha ziyade yabancılarda yani bırakın ikna olmayı bizde olmayan bir tekniğe bu anlamda insanın otomatikman ikna edilebilmesi mümkün gözükmüyor ilim seviyemiz düşük olduğu için ikna da cahillikten nasibini alıyor.          ;

Bunlar detaydı ama islam detaylarda öne çıkıyor bu bir realite neyse bu ilerde inşallah çözülür yani belki zamanı gelmemiştir .

KUR'AN DAN BİR KISTAS  ''ORTA YOLU BULMAK'' ANLAMI REFERE EDİLMELİ  AMA TERAZİ SORUNU GÜNÜMÜZ İNSANI İÇİN SIKINTI ZİRA TARAFSIZLIKTA BİR TARAF

RZİ...

Yukarı dön Göster compass's Profil Diğer Mesajlarını Ara: compass
 
muvahhit
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 24 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhit

selam dostlar prof Hüseyin ATAY'ın kuran araştırmaları 1,2,3,4,5 kitaplarında doyurucu b,ilgilere ulaşmıştım,bizler yaklaşık 3 senedir sahur zamanını günün ikinci aydınlığına yani tilki kuyruğu gibi dik çıkıp sonra ufka yayılan beyazlığa kadar yapıyoruz,Allah kabul etsin,

sahur zamanının belirlenmesi ve tartışılması gerekli ve önemli bir konu değerlendirmeniz dileğiyle



__________________
Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
Yukarı dön Göster muvahhit's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhit
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Muvahhit

Prof. Hüseyin ATAY çok kıymetli bir insandır. Onun açıklamalarından ilginizi çekenleri bizlerle paylaşmanız faydamıza olacaktır.

Hüseyin Atay gibi Aydın bir Din Aliminin kitaplarını almanızı ve okumanızı öneriyorum.

http://www.yenisayfa.com/pgs/prdA/prd_aut.asp?fr_recSID=CaCC

http://www.kitapyurdu.com/arama/default.asp


İlgili Link: Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
savasen
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 24 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 331
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savasen

Selamlar,

Hazır Ramazan yaklaşmışken aşağıdaki yazıyı dikkatlerinize sunarım.

ORUCA BAŞLAMA VE TAKVİMLERİMİZ

Soru:
Çeşitli takvimler, değişik imsak vakitleri vermekte, aralarındaki farkın 20 dakikaya kadar çıkmaktadır. Bunlardan hangisine göre uymak gerekir?

Cevap: Oruca ikinci fecrin doğmasıyla başlanır, akşam güneş batıncaya kadar devam edilir. Güneşin yuvarlağının ufukta kaybolmasıyla iftar edilir. Dağlık arazide bulunanlar, dağların üzerinden güneş ışıklarının çekilmesini beklerler. Bulutlardaki ışıklara bakılmaz.

Sabahleyin doğu ufkunda iki çeşit ağarma olur. Birincisi, gökyüzünün ortasına doğru uzanana, üst tarafı daha parlak, altı ufak çizgisine kadar inmeyen, ortası oval biçimde bir aydınlıktır. Bu, bir müddet sonra keskin bakışlı kimseler dışındakilerin fark edemeyeceği kadar azalır ve bazı bölgelerde tamamen görülmez olur. Bu anda ne sabah namazı vakti girer ne sahur vakti sona erer. Bununla bir dini hüküm sabit olmayacağı için fecr-i kazib yani yalancı tan adı verilmiştir. İmsak vakti yaklaşmıştır ama yemeye içmeye devam edilebilir. Bilal Habeşi bu vakitte ezan okuduğu için Peygamber sallallahu aleyhi ve selem şöyle buyurmuştur: “Bilal’ın okuduğu ezan ve dikey olarak beliren fecir sahurunuza engel olmasın, fakat ufukta enine yayılan fecir böyle değildir. [1]” İkinci fecir, doğuda gökle yerin birleştiği çizgi boyunca yayılan aydınlıktır. Bu anda yemeye içmeye son verilir ve oruca başlanır. Bununla sabah namazı vakti de girmiş olur. Bu hususlarda bütün mezhepler ittifak etmişlerdir.[2]

Takvimlere gelince, bugünkü anlamda takvim çalışmaları Tanzimat’tan sonra yapılmıştır. Bir kısım aydının batı hayranlığı namaz vakitleri konusunda da görülmektedir. Takvim konusunda kaynak kabul edilen Gazi Ahmet Muhtar Paşa bilgilerini, fıkıh kitaplarında yazılı tanımlara uygun olarak yapacağı gözlemlere dayandırma yerine Avrupalıların yaptıkları rasatlara dayandırmıştır. Fecr-i kâzibin bir Zodyak ışını, yani burçlardan gelen bir ışın olduğunu belirtmiş, bu akşamleyin de görülebileceği için ayrıca şafak-ı kâzib diye bir terim icad etmiştir. Islah-ı Takvim adlı eserinde belirttiğine göre ekvator kuşağı dışında fecr-i kazib yalnız Eylül, Ekim, Kasım aylarında görülebilmektedir. Riyaz’ül Muhtar adlı eserinde ise (s.320) fecr-i kazib’in görülemeyeceğini belirtmekte ve Dersaadet’te yani İstanbul’da fecr-i kazibin görülemeyeceğini burada görülen fecrin doğrudan doğruya fecr-i sadık olduğunu ayrıca ifade etmektedir. Paşa, bu açık ifadesine rağmen fecr-i kazib’in Zodyak ışınlarından (zıya-ı mıntaki) başka bir şey olmadığı hususunda şaşırtıcı bir ifade kullanmaktadır. Islah-ı Takvim adlı eserinin 68. sayfasında şunlar vardır: (Sadeleştirerek veriyoruz)

“Müslümanların fecr-i kazib dediği ışığın Zodyak ışığından başka bir şey olmadığını ilk defa Avrupalı bilim adamlarına haber veren, bugün İngiltere Dışişleri Bakanlığında Doğu dilleri baş tercümanlığında çalışan Redhouse adındaki kişi olup bu şahıs vaktiyle İngiliz Büyükelçiliğinde memur iken bir gün seher vaktinde müezzin ile beraber İstanbul Boğazı’nda bulunan Büyük dere Camii minaresine çıkarak gözlemlemiştir. [3]”

Fıkıh kitaplarına göre fecr-i kazib dünyanın her yerinde ve yılın her mevsiminde görülür. Her sabah üç doğuş ve her akşam üç batış olur. Fecr-i kazibin doğuşu, fecr-i sadığın doğuşu ve güneşin doğuşu. Akşamleyin güneşin batışı, kırmızı şafağın batışı ve beyaz şafağın batışıdır.

Diyanet işleri Başkanlığı ve Türkiye Gazetesi Takvimi uzmanlarıyla yaptığımız rasatlarda Türkiye’nin birçok yerinde bu üç doğuş ve üç batışı rahat bir şekilde tespit etmiş bulunuyoruz 1982 yılına kadar bu yanlış devam etmiş, Diyanet İşleri Başkanlığı Din İşleri Yüksek Kurulu 21 Ocak 1982 günü aldığı bir kararla yanlışlığı kısmen düzeltmiştir.

İstanbul’da bulunana İslami İlimler Araştırma Vakfı, Diyanet İşleri Başkanlığı ve takvim çıkaran kuruluşlarla işbirliği yaparak konu ile ilgili bir çalışma başlatmıştı. Vakıf adına bu çalışmaları yürütme görevi bana verilmişti. Diyanet İşleri Başkanlığımızın konuya ciddiyetle eğilmesi sebebiyle bir hayli mesafe kat edilmişti. Fıkıh kitaplarındaki esaslara uygun bir çok gözlemler yapılmış olup kesin bir prensip konuncaya kadar gözlemlere devam edilmesine ve ondan sonra takvimlerde nihai düzenleme yapılmasına karar verilmiştir. Ancak yaptığımız bu çalışmalar bugüne kadar ne diyanet takvimine ne Türkiye Gazetesi takvimine ne de diğer takvimlere yansımamıştır.

İsteyen vatandaşlarımız oruçlarını Diyanet Takvimine göre başlatabilir ama sabah namazlarını imsakten en az 40 dakika sonra kılmaları gerekir. İnşallah önümüzdeki yıllarda bu meseleyi tamamen halletme fırsatı buluruz.

http://www.suleymaniyevakfi.org/modules/nsections/index.php? op=viewarticle&artid=69

Yukarı dön Göster savasen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savasen
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

KURAN'DAKİ ORUÇ

__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 

<< Önceki Sayfa 12 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats