Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 16 haziran 2006 Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
SELAM HANİFDOSTLAR..
selam ebuzer
1-Kuran'da Tarih nedir?
kuranda tarih, inanan’ın başına gelebilecek
vakalar ve bu vakaların taraflarıdır.
2-Kuran'da Tarih bilinci
nedir?
Kıyamete kadar bu anlatılan vakaların ve tarafların
sadece sahne ve kostüm değişiklikleriyle aynen
tekerrür edeceğidir.
3-Kuran'da tarih felsefesi
varmıdır?
Vardır. yaratılışa karşılık cennetten çıkış ve daha
sonra yaşananların insan açısından gerekliliğinin
sorgulanmasıdır.
4-Kuran'da ne kadar tarih
anlatılır?
Ademoğlunun ne kadar muhatabı ve o muhataplarla
meydana gelecek ne kadar vaka varsa. en ince
ayrıntısıyla tümü anlatılır.
5-Kuranın Tarih anlayışı nedir?Yer
zaman ve Mekan belirtirmi?veya Belirtmiyorsa neden
belirt miyor?
anlayış dediğiniz şey anlamak için sınırları
belirlemek ise yukardaki 4 maddede çizelen sınırlar
içersinde gerekli tüm doneleri verdiğine inanıyor ve
iman ediyorum.
6-Kuran'da Hz.Muhammed in
tarihçeyi hayatı nekadar vardır?Peygamberimzin
hayatını kurandan yazabilirmiyiz? veya varmı öyle bir
çalışma?
İnanan için peygamberin hayatının ne kadarı
önemliyse okadarı kuranda tam olarak vardır.
7-**Kuran dışındaki tarihi bilgileri
nasıl ve neye göre alacağız ? bunlar üstüne nasıl bir
anlayış bina edebiliriz.?ve bu tarihi bilgileri Furkanla
,Mizanla nasıl ayrıştırıp tartacağız?
bu günkü tarih bilimi genellikle emperyalist
toplulukların sömürmek istedikleri coğrafya ve
topluluklarda orda olmalarını mazeret kılabilecek bir
iz arayışından başka bir şey değildir. işte anlayışı
bina ettim. böyle bir analayışın tartılacak mizana
konacak bi tarafı yok furkana göre savaşacağız.
8-Hiçbir tarihi bilgi olmadan ,hedef
belirleyebilirmiyiz? Tarihin üzerine çizgi çekebilir
miyiz?(Yani bizden öncekilerin üzerinde tartışıp
durdukları şeyleri silbaştan tartışacakmıyız,ve ya
seçemeli mi tartışacağız?)
evet sorudan anladığıma göre kuran yeterli.
tartışmakatan kastınız öğrenmek ise evet. yoksa pek
tartışılacak bi tarafı yok. sadece geçmişin değil
geleceğinde.
9-Özellikle yazılmış islam tarihini
kuran süzgecinden nasıl geçireceğiz?veya külliyen
yalan yanlış dolan diyebilirmiyiz?bunun sonucunu
kavrayabiliyormuyuz?ne kazanıp ne kaybedeceğiz.?
sorudan anladığımı şöyle yanıtlamak isterim. islam
tarihini kurandan süzmek isteyenler içinde
bulundukları an ve soruna göre süzeceklerdir. ve
doğru cevaplarını alacaklardır. ama kronoloji
çıkartmak isteyenler genellikle din icatcılarıdırki
bunlarda istedikleri cevabı alacaklardır. bu haliyle
kavradığımız şu anda ve kıyamete kadar içinde
bulunacağımız durumdur. kendi imanımızı
kazanacağız, kaybettiklerimiz ölçüsünde.
(ve extradan bir soru ;Kuranda,vatan
,devlet,m,llet,bayrak var mıdır? varsa ne anlama
geliyor?bizim anlayışımız ne kadar kurana uyuyor?)
vardır. ayrıntısına isterseniz girerim. buradaki bizim
anlayışımızdan kasıt eğer bensem allah bilir. eğer
bu toplumsa kurana aykırı değerler zinciri bu
toplumda tarihsel süreç içersinde hiç bir zaman
tutunamamıştır. bu toplum bu kavramların altını
kurandan doldurmuşuz.
TÜM HANİFDOSTLARIN KATILIMINI
BEKLİYORUM..
kardeş katılım istediğin için eksik fazla eğri doğru
düşündüklerimi sıraladım. yanlışlarımın
eleştirilmesinden sevinirim.
% 99'una imza atacağım cevaplar vermişsin.Aklının ve klavyenin gücü zaman geçtikçe ortaya çıkıyor.Özellikle Hz. Muhammed peygamberimizle ilgili şu cevabın çok nefis.Eline sağlık.
-Kuran'da Hz.Muhammed in tarihçeyi hayatı nekadar vardır?Peygamberimzin hayatını kurandan yazabilirmiyiz? veya varmı öyle bir çalışma?
İnanan için(son) peygamberin hayatının ne kadarı önemliyse o kadarı Kuranda tam olarak vardır.
__________________ ''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
HUCURÂT [İ:105.12, R:49.12] Ey iman edenler! Zandan çok sakının! Çünkü zannın bir kısmı günahtır. Sinsi casuslar gibi ayıp aramayın! Gıybet ederek biriniz ötekini arkasından çekiştirmesin! Sizden biri, ölmüş kardeşinin etini yemek ister mi? Bakın bundan iğrendiniz. Allah'tan sakının! Hiç kuşkusuz, Allah tövbeleri çok kabul eden, rahmeti sonsuz olandır.
1-Kuran'da Tarih nedir? Kur'anda tarih,okuyanlara ibret,bilgi verilmesi açısından Allah'ın aktardığı gerçeklerdir.
2-Kuran'da Tarih bilinci nedir? Bilmem ki...
3-Kuran'da tarih felsefesi varmıdır? Yoktur.Konusu felsefe olan hiçbir olgu Kur'anın ilgi alanı değildir. 4-Kuran'da ne kadar tarih anlatılır? Kur'anın verdiği kıssalar tamamen tarihtir.
5-Kuranın Tarih anlayışı nedir?Yer zaman ve Mekan belirtirmi?veya Belirtmiyorsa neden belirt miyor? Kur'anın tarih anlayışı sadece okuyanlara ibret ve öğüt olması amacıyladır.Bu nedenle Kur'an tarihi anlatır ancak bir tarih kitabıdır denemez.Ayrıntıya gerekli noktalarda iner hatta aynı konuları benzer ifadelerle tekrarlar.
6-Kuran'da Hz.Muhammed in tarihçeyi hayatı nekadar vardır?Peygamberimzin hayatını kurandan yazabilirmiyiz? veya varmı öyle bir çalışma?
Kur'an'ın Hz.Muhammed'i tanımladığı ölçüde onun hayatı yeterli miktarda anlatılmıştır.Ancak bu tanımlamayı yeterli bulmayanlar farklı kaynaklara yönelir.(eleştiri manasında söylemiyorum)
7-**Kuran dışındaki tarihi bilgileri nasıl ve neye göre alacağız ? bunlar üstüne nasıl bir anlayış bina edebiliriz.?ve bu tarihi bilgileri Furkanla ,Mizanla nasıl ayrıştırıp tartacağız?
Tarihten ders alacağız,onun dışında birilerini yermek,kötülemek yada yüceltme amacıyla tarihi kullanmamalıyız.Sen zaten sıoruyu sorarken cevabı vermişsin elinde Furkan niteliğinde yüce kitap varken bunun için ayrıca bir metod anlatmaya gerek yok.bence sen Kur'an oku.Bu sorularının cevapları O'nda. 8-Hiçbir tarihi bilgi olmadan ,hedef belirleyebilirmiyiz? Tarihin üzerine çizgi çekebilir miyiz?(Yani bizden öncekilerin üzerinde tartışıp durdukları şeyleri silbaştan tartışacakmıyız,ve ya seçemeli mi tartışacağız?)
Hiçbir tarihi bilgiye sahip olmamak belkide en iyisi.Kur'anda anlatılanlar bir kul için yeterli.Ama meraklıysanız tarihe objektif bakmak kaydıyla ki bu çok zordur okumanızda bir sakınca yok.
9-Özellikle yazılmış islam tarihini kuran süzgecinden nasıl geçireceğiz?veya külliyen yalan yanlış dolan diyebilirmiyiz?bunun sonucunu kavrayabiliyormuyuz?ne kazanıp ne kaybedeceğiz.?
Anlatılan dönem 1400 sene öncesi bizler 2.dünya savaşı sırasında olan olaylar hakkında bile kesin bilgi sahibi değilken o dönemler hakkında gerçekleri bilmemiz mümkün değil.Külliyen doğru veya yanlış demene gerek yok.Uygulamaları değerlendirirsin Kur'ana aykırı değilse ve sana hoş gelmişse kabul edersin,değilse yinede sui-zannda bulunmaz okumamış sayarsın.
(ve extradan bir soru ;Kuranda,vatan ,devlet,m,llet,bayrak var mıdır? varsa ne anlama geliyor?bizim anlayışımız ne kadar kurana uyuyor?)
Kur'anda olunması işstenen tek millet İbrahim milletinden olmaktır.Geri kalan yapılanmalar sergiledikleri politikalar sebebiyle Allah'ın pekde tasvip etmediği oluşumlardır.
SONUÇ OLARAK SANA BU SORULARA KENDİN CEVAP BULMA ADINA KUR'AN OKUMANI TAVSİYE EDİYORUM...
NOT:Sevgili İman hazırladığın şablonu kullandığım için hakkını helal et:)
(ve extradan bir soru ;Kuranda,vatan ,devlet,m,llet,bayrak var mıdır? varsa ne anlama geliyor?bizim anlayışımız ne kadar kurana uyuyor?)
Kur'anda olunması işstenen tek millet İbrahim milletinden olmaktır.Geri kalan yapılanmalar sergiledikleri politikalar sebebiyle Allah'ın pekde tasvip etmediği oluşumlardır.
öncelikle subjektif ve objektif olarak kışkırtıcı bulduğum bu soruyu ben cevaplamak istiyorum aslında cvbı çok basit değil mi?
Kur’an öğrenmenin yolu da öncelikle özgür bir vatana sahip olmaktan geçer. Yoksa ibrahim milletinin yerini israil ve bölücü örgütler alır. Bu hata geçmiştede yapılmıştır. Said Nursinin “askere gitmek yerine Kur’an çalışmak suretiyle zamanlarını daha iyi değerlendireceklerini” ifade eder. (Lem’alar,100)Ülkenin her tarafında haçlı askerlerinin çizmesi dolaşırken Saidi Nursi ‘nin nur talebelerine “askere gitmeyin!” diye fetvalar vermesi çok yadırganması gereken bir durumdur!! Oysa bir Müslüman pekala hem Kur’an çalışır hem de askere gidebilir. Kur’an öğrenmek askere gitmeye mani değildir. Gerçi Kur’an– Kerim’de “ilimle uğraşanların savaşa katılmayabilecekleri” (Tevbe–9) söylenmişse de yine Kur’anı Kerim’de “sizinle savaşanlarla savaşın”(Bakara–2) diye Müslümanlara emredilmiştir. Evet bunun için Kuranda vatan bayrak vardır ama vatan içinde (gayrımüslim) anarşik vatan yoktur? Burada ki sorun nedir?
öncelikle subjektif ve objektif olarak kışkırtıcı bulduğum bu soruyu ben cevaplamak istiyorum aslında cvbı çok basit değil mi?
Kur’an öğrenmenin yolu da öncelikle özgür bir vatana sahip olmaktan geçer. Yoksa ibrahim milletinin yerini israil ve bölücü örgütler alır. Bu hata geçmiştede yapılmıştır. Said Nursinin “askere gitmek yerine Kur’an çalışmak suretiyle zamanlarını daha iyi değerlendireceklerini” ifade eder. (Lem’alar,100)Ülkenin her tarafında haçlı askerlerinin çizmesi dolaşırken Saidi Nursi ‘nin nur talebelerine “askere gitmeyin!” diye fetvalar vermesi çok yadırganması gereken bir durumdur!! Oysa bir Müslüman pekala hem Kur’an çalışır hem de askere gidebilir. Kur’an öğrenmek askere gitmeye mani değildir. Gerçi Kur’an– Kerim’de “ilimle uğraşanların savaşa katılmayabilecekleri” (Tevbe–9) söylenmişse de yine Kur’anı Kerim’de “sizinle savaşanlarla savaşın”(Bakara–2) diye Müslümanlara emredilmiştir. Evet bunun için Kuranda vatan bayrak vardır ama vatan içinde (gayrımüslim) anarşik vatan yoktur? Burada ki sorun nedir?
selamlar, Türkiyeye bir bak en azından olmadı yaşadığın kesime bak. kaç kişi kuran la amel ediyor. kaç kişi allah ın hanif dinine yüzünü dönüyor. kaç kişi tağutla muhakeme olmamaya çalışıyor. yani bu ilim kesimi zaten az bir kesim bırakalımda bari ilim öğretenler kalsın.
bu türkiyede sadece şu nurcular (ilim ehli) müslüman kesim değil. yani birilerini gözümüzde de yüceltmeyi bırakalım. inanıyorum ki
1 kuran talebesi 1000 nur talebesine bedeldir.
-İman edenler Allah yolunda savaşırlar; inkar edenler ise tağut yolunda savaşırlar öyleyse şeytanın dostlarıyla savaşın. Hiç şüphesiz, şeytanın hileli-düzeni pek zayıftır.
Hepsine bedeldir gardaş hepsine.Allahın ipine sarılanla,Said-i nursinin veya bir başka faninin ipine sarılanların kıyası bile asimetriktir.
__________________ ''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
(ve extradan bir soru ;Kuranda,vatan ,devlet,m,llet,bayrak var mıdır? varsa ne anlama geliyor?bizim anlayışımız ne kadar kurana uyuyor?)
Kur'anda olunması işstenen tek millet İbrahim milletinden olmaktır.Geri kalan yapılanmalar sergiledikleri politikalar sebebiyle Allah'ın pekde tasvip etmediği oluşumlardır.
öncelikle subjektif ve objektif olarak kışkırtıcı bulduğum bu soruyu ben cevaplamak istiyorum aslında cvbı çok basit değil mi?
Kur’an öğrenmenin yolu da öncelikle özgür bir vatana sahip olmaktan geçer. Yoksa ibrahim milletinin yerini israil ve bölücü örgütler alır. Bu hata geçmiştede yapılmıştır. Said Nursinin “askere gitmek yerine Kur’an çalışmak suretiyle zamanlarını daha iyi değerlendireceklerini” ifade eder. (Lem’alar,100)Ülkenin her tarafında haçlı askerlerinin çizmesi dolaşırken Saidi Nursi ‘nin nur talebelerine “askere gitmeyin!” diye fetvalar vermesi çok yadırganması gereken bir durumdur!! Oysa bir Müslüman pekala hem Kur’an çalışır hem de askere gidebilir. Kur’an öğrenmek askere gitmeye mani değildir. Gerçi Kur’an– Kerim’de “ilimle uğraşanların savaşa katılmayabilecekleri” (Tevbe–9) söylenmişse de yine Kur’anı Kerim’de “sizinle savaşanlarla savaşın”(Bakara–2) diye Müslümanlara emredilmiştir. Evet bunun için Kuranda vatan bayrak vardır ama vatan içinde (gayrımüslim) anarşik vatan yoktur? Burada ki sorun nedir?
Selam Blindpoint,
Asla harika bir soru sormuş arkadaş geçte olsa kendisini tebrik etmeliyim.Kur'an ısrarla İbrahim milletinden olun derken ne anlamamız gerekir? benim anladığım (benim anladığım diyorum çünkü gereksiz tartışmalara girmek istemiyorum) tek bir millet doğru bir millet olma bilinci hem Kur'anı yaşaması ile hem Allah'a olan iman ölçüsüyle...
İbrahim'in milletinden olmayı amaç eden ve sindirebilen birisi ben Türküm ben Arabım yada Kürdüm,çerkezim demez aslında buna gerekte duymazçünkü O artık en şerefli millet olan İbrahim'in milletinden olmaya aday olmuştur.
İbrahim'in milletinden olmak güzel ve kolaydır,zencide olsanız japonda olsanız İbrahim'in milletinden olabilirsiniz.O herkesi kapsar ve kucaklar yeterki istensin.
Kur'anda dinin özgürce yaşandığı yer önemlidir,bu anlamda özgürce düşünebildiğiniz ve yine dini özgürce yaşayabildiğiniz toprağı önemseyebilirsiniz ve aynı zihniyete sahip fertlerle düşmanlarınıza karşı dik durabilirsiniz.
Sanıyorum bu kadar açıklama yeterli konuşmayı uzattıkça konunun siyasi bir boyut kazanma ihtimali vardır ki Allah bu konuda tek partililiği ister.
Güzel yemler atılmış Benim yazdıklarımla bana yazılanlar arasında maalesef kasıttan başka hiçbirşey göremiyorum Üstüne basa basa Kuran öğrenmenin yolu özgür bir vatana sahip olmaktan geçer diyorum ama polyana masalları anlatılıyor ben oyum buyum diyen yok ama dedirtmeye çalışan var göz var nizam var.Peygamberimiz o zaman kureyşlilere boşuna kılıç çekmiş. demek istediğim Allahın emri ibrahim milletinden olmam ben arapta olsam çerkezde olsam yine vatanıma sahip çıkarım. düşünün Kafamızda bombalar patlarken ve ardından işgal edilirken ben hayır ibrahim milletindendim demek akıl mantık dışıdır başta Allah ın kelamı olduğu için şirk Hz. İbrahime milletine de akılsızca riyakarlıktır. özrgür olmayan bir toprakta ne hak ne din ne namus ne cami kalır.Demek istediğim bu kadar basit.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma