Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Bu ayetlerin neresinde "İbrahim Kabe'yi inşa etmemiştir" yada "İbrahim Mekke'ye (eski ismi Bekke) hiç gitmemiştir" yazıyor? Tabiki hiçbir yerinde...
Put düşmanı bi peygamberede put yaptırdınız ya helal size bana derken asıl safsatayı uydurmaya başladınız.
Tamam ayetler anlayışa giydiriliyor ama bu kadarını da çocuk bile yapmaz.
Hz. İbrahim zamanında Arap diye bir ırk mı vardı? O halde Araplara Peygamber gelmeyişi ile Hz. İbrahim'in alakası nedir?
"Bu halk" ile kastedilen Araplar, tarih sahnesine ne zaman çıkmışlardır?
Alperen bey o ayetleri okuyun sonra bidaha ve bidaha okuyun ve Allaha dua edin gözlrimdeki perde ve kulaklarımdaki ağırlıkları kaldır diye.Orda Hz İbrahimdenmi bahsediyor yüce Allah ezeli ve ebedi Araplara hiç peygamber gelmediğini söylüyor yok ne zaman tarih sahnesine çıkmışmış fasa fiso.
"Tarih ilminin namusu kirletiliyor" diye boşuna söylemiyoruz.
Putlar ve şirk kadar değil ama.
Safsata üretmek bu kadar da ucuz olmamalı.
Şu önermeye bakar mısınız? "Araplar Hz. Muhammed'den önce kendilerine Peygamber gelmeyen bir millettir. O halde Hz. İbrahim de Mekke'ye hiç uğramamıştır. Kabe'yi de o inşa etmemiştir."
Nasıl yani:))
Safsata değil gerçek sizleri nekadar rahatsız etsede gerçek.
__________________ Maide/90- İnananlar, sarhoş edici maddeler,kumar, kutsal taş ve türbeler, şans oyunları şeytan işi birer pisliktir. Bunlardan sakının ki kurtulasınız.
Bu sitede de bir zamanlar yazan hanif kardeşin bir yazısı konumuzla alakalı olduğu için asıyorum.
3/96 İnne evvele beytiv vüdıa linnasi lellezı bi bekkete mübaraken ve hüdel lil alemın
Bu ayet kesinlikle bir mekandan bahsetmiyor
Birincisi vudia kelimesi. Bu kavram kuranın hiç bir yerinde bir bina dikmek anlamından geçmez
Kehf 49. Ve vüdıal kitabü fe teral mücrimıne müşfikıyne mimma fıhi ve yekulune ya veyletena mali hazel kitabi la yüğadiru sağıyratev ve la kebıraten illa ahsaha ve vecedu ma amilu hadıra ve la yazlimü rabbüke ehada
49- (O gün). kitap ortaya konulduğunda! Günahkârların, amel defterlerinden korkarak: "Eyvah bize! Bu nasıl deftermiş ki, büyük küçük hiçbir şey bırakmadan hepsini saymış dökmüş" dediklerini görürsün. Onlar, bütün yaptıklarını hazır bulmuşlardır. Senin Rabbin hiç kimseye zulmetmez.
Zümer 69. Ve eşrakatil erdu bi nuri rabbiha ve vüdıal kitabü ve cıe bin nebiyyıne veş şühedai ve kudiye beynehüm bil hakkı ve hüm la yuzlemun
69- Yer, Rabbinin nuru ile parlamıştır. Kitap konmuş, peygamberler ve şahitler getirilmiş ve aralarında hak ile hüküm verilmektedir. Hem onlara hiç haksızlık yapılmaz.
rahman 7. Ves semae rafeaha ve vedaal mizan.
7. Göğü yükseltti ve mizanı koydu.
Ahaf 15. Ve vessaynel insane bi valideyhi ıhsana hamelethü ümmühu kürhev ve vedaathü kürha ve hamlühu ve fisalühu selasune şehra hatta iza beleğa eşüddehu ve belğa erbeıyne seneten kale rabbi evzı'nı en eşküra nı'metekelletı en'amte aleyye ve ala valedeyye ve en a'mele salihan terdahü ve aslıh lı fı zürriyyetı innı tübtü ileyke ve innı minel müslimın
15- Biz insana ana ve babasına iyilik yapmayı tavsiye ettik. Anası onu zahmetle karnında taşıdı ve zahmetle doğurdu. Onun ana karnında taşınması ile sütten kesilme süresi otuz aydır. Nihayet insan olgunluk çağına ulaşıp, kırk yaşına geldiğinde der ki: "Ey Rabbim! Bana ve ana babama ihsan ettiğin nimetlerine şükretmemi ve senin hoşnut olacağın salih amel işlememi ilham et. Benim neslimden gelenleri de salih kimseler kıl. Doğrusu ben tevbe edip sana yöneldim. Ve ben gerçekten müslümanlardanım."
gelelim ikinci kelimeye
Eğer bekke bir yerin adı olsaydı o zaman fii bekkete gecmesi gerekirdi ayette. oysaki bi bekkete diyor.
Allah bekke ile diyor. Bu kelime başka eyetlerde gecmediği için anlamlarını takip etmek mükün değil ama bir sonra gelen kelime bunu anlamamıza yardımcı oluyor
mübareken
türkçedede kullanırız bu kavramı bereketli demek yani bolluk anlamında.Öyleyse bi bekkkete bolluğu tekid için kullanılmış bir kavram
Şimdi buna göre ayeti yazalım
Muhakka ki insanlar için ortaya konan ilk sistem bekke ile bollandırılmış ve alemlere doğru yolu gösterendir
üçüncü mesele
Yüce Allah o beyt/sistem için; alemler için hidayet olandır.hüdel lil alemın
bakara 2. Zalikel kitabü la raybe fıh* hüdel lil müttekıyn
2- İşte o kitap, bunda şüphe yok, müttakiler için hidayettir.
56. İnneke la tehdı men ahbebte ve lakinnellahe yehdı mey yeşa' ve hüve a'lemü bil mühtedın
Kasas 56 Sen sevdiğini hidayete erdiremezsin; bilakis, Allah dilediğine hidayet verir ve hidayete girecek olanları en iyi O bilir
Peygambere bile hidayet verme özellği verilmemişken ,bir binanın veya mekanın nasıl böyle bir özelliği olabilir.?
Ademden beri ortaya konan sistem ve bizede kuran yoluyla bildirilen,Allahın sistemidir.taş yığını değil
Gelelim bir sonraki ayete
Fıhi ayatüm beyyinatüm mekamü ibrahım* ve men dehalehu kane amina* ve lillahi alen nasi hıccül beyti menistetaa ileyhi sebıla* ve men kefera fe innellahe ğaniyyün anil alemın
Onda apaçık ayetler vardır diyor Yüce Allah
kabede ben apaçık ayetler görmedim.Var diyen yalancıdır.Kurandan başka ayetler nerde varki ? Evrendki kozmik varlıkların da kurana göre ayet oluşu istisna
İbrahimin makamı/onuru vardır diyor yüce Allah
şimdi ayetleri te tek buraya almak uzun oldugundan özetleyeyim. Makam kelimesi kuranda hiç bir ayette mekan anlamında gecmez.Rütbe anlamındadır bu kavram
Atamız ibrahimin tevhid mücedelesinde ki hanif onurunu bize kuran da mı anlatılıyor ,yoksa kabede mi ?
Oraya giren emniyette olur diyor Yüce Allah
Niçin Allaha karşı geliyorsunuz da kabenin içine girmiyorsunuz? Allah oraya girmeten bahsediyor etrafını turlamaktan değil.Eğer Yüce Allah oraya girebilmekten bahsediyorsa bu beyt/sistem bir önceki ayette belirtildiği gibi dünyadaki tüm insanları içine alır kapasitede olması gerekir aksi takdirde Allahı abes konuşturmuş oluruz
kabenin içine kaç kişi sığar ?
Ona yol bulabilenlerin sistemi tartışması Allah'ın insanlar üzerinde bir hakkıdır. Kim inkâr ederse, şüphesiz, Allahın âlemlere ihtiyacı yoktur diyor yüce Allah
Maddi bir binanın nesi tartışılacak estetik yapısımı ?Ama müslüman olmayan toplumlar hac konferansalarıne gelerek Allahın sistemini tartışabilirler. ikna olanlarda bu SİSTEME GİRER
Her şey apaçık ortada iken, kuranın bütünlüğünden soyutlayarak 3/96 yı mekkedeki kabe adlı puta malzeme yapmak Yüce ,Allahı çelişkiye düşürme küstahlığına yeltenmekten başka bir şey değildir
__________________ Maide/90- İnananlar, sarhoş edici maddeler,kumar, kutsal taş ve türbeler, şans oyunları şeytan işi birer pisliktir. Bunlardan sakının ki kurtulasınız.
Bu sitede de bir zamanlar yazan hanif kardeşin bir yazısı konumuzla alakalı olduğu için asıyorum.
Çok güzel! Çok güzel! Bu yazıyı asmanız iyi oldu.. İnşaALLAH, safsatanın buradaki sözde delillerinin de ne kadar çürük olduğunu ispat etme şansı verdiniz... Bundan öncekilerde olduğu gibi!
Detayları sonraya bırakalım ve sâdece şunu soralım...
Sn. Hanif'e göre "Bekke" yer ismi değilmiş! Çünkü, başında "bi" bağlacı varmış; oysa yer isimlerinde kullanılan bağlaç "fi" olmalıymış...?
Sn. Arpınar! Siz mâdemki Sn. Hanif gibi Bekke'nin yer ismi olmadığını düşünüyordunuz; neden kalkıp arama motoruyla bulduğunuz "Bekka Valley=Bekaa Vâdisi" için Bekke'dir dediniz?!!!
Ve mâdemki artık size göre de Bekke bir yer adı değildir; söyler misiniz lütfen Bekke nedir?? TekKuran'ın Mekke için "Yıkım, Enkaz" dediğini duymuştuk... Ancak, o da Bekke'ye gelince takılıp kalmıştı!
Yoksa, siz bu kelimeyi -hâşâ- fuzûlî mi görüyorsunuz???
Yoksa, safsatayı haklı çıkarmak uğruna Kurân'ın kelimelerini bile fedâ etmeye hazır mısınız???
Bu safsata sizi nereye götürüyor???
Kendinize yazık ettiniz; bize yazık etmeyin bâri!
N_S
Not: İlgili âyette Bekke'yi tâkiben gelen "Mübâreken" kelimesi, Bekke'ye "râci" değildir.... "Evvele Beytin"e aittir... Bu tartışılmaz bir dilbilgisi kuralıdır...
Yoruldunuz. Şuna inanınki zannımca bu siteye giren herkes burayı ziyaret ediyor. Samimi gayretinizden herkes istifade ediyor. Direnenler bile.
münakaşanızı yakınen izliyorum. İlmim yeterli olmadığı için kalabalık etmek istemiyorum.
şunu belirtmeyi vicdani bir borç olarak gördüğüm için yazıyorum. Karşınızdakiler yazdıklarının sorumluluğunu hissetmeden yazıyorlar. Fikir beyan etmek başka şeydir, karşınızdakinin çırpınmasıyla alay etmek başka şey. Halbuki allah samimi her kuluna fıtraten sağduyu diye tanımlayabileceğim bir şey koymuş. Bu kelimelere anlaşılamyacak şekilde yansıyor ve samimiyet katıyor.
Samimi gayretinize içten saygı ve sevgi ve teşekkürlerimle
Size de SELAM Efendim, :)
Bu mesajınızla beni ne kadar mutlu ettiğinizi anlatamam... Bu yüzden, asıl ben size teşekkür borçluyum... Anlaşıldığımızı görmek çok ama çok güzel!! :))
Katılma Tarihi: 18 mart 2006 Yer: Fiji Gönderilenler: 244
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
ebuzer Yazdı:
selam
Bora Bey'in yukarda numaralırını verdiği ayetlere baktım,meal meal ,Tefsir tefsir ,Tarih Tarih dolaştım Kitabı Mukaddese baktım .Şu sonuca vardım ; İbrahim Halilullah hakında ki Tarihi bilgilerin büyük çoğunluğu İsrail kaynaklı olduğuna kanaat getirdim.(yahudi kaynaklı hiçbir şeye güvenmem).Ayrıca İlgili kaynaklarda verilen tarihsel bilgiler , farkedebildiğim kadarıyla Kurana aykırı..
Oysa ki Bora bey'in verdiği ayetler ,direkmen peygamberimizin ilk hitap ettiği toplumu kapsar. ''...daha önce uyarıcı gelmemiş kavim (toplum)...Ataları uyarılmamış..ataları hiç uyarılmamış...'' gibi ibareler KAÇ GÖBEK ATAYI KAPSAR? (tefsircilerin bir kısmına göre ismaile kadar bir dönemi kapsar) .İyi ama bu bir yorum..Sadece bir yorum...Mutlak bağlayıcı ,ispatlı DEĞİL Kİ...Hülasa ...Bize kesin kanıt,Mutlak doğru lazım ,yani kurandan..
Bir yorumcu olarak ben de şöyle bir senaryo uydurabilirm.; Nuh tufanı genel değil yereldir.( Tufana ilişkin Harun yahyanın sitesine bakılabilir.Tufan İ.Ö. 3000 yıllarında olabileceğini bazı arkeolojik verilerle yazıyor.).O sıra da Mısır da ,Mezopotamyanın yakın çevrelerinde ,anadoluda ,hintte ve pek çok yerde insan toplulukları ve medeniyetler vardır.Nuhun gemisi tufandan sonra cudiye(özel bir isim olmayabilir) oturmuştur.Nuh ve beraberindekiler ordan aşağılara inerek yeni Mezopotamya medeniyetini kurmuştur.o medeniyetin bir şehrinden (muhtemelen URFA dan ) İbrahim çıkmıştır.Nemrut önce onu öldürmek istemiştir.Ancak ona çok taraftar olduğundan bunu becerememiştir.O nu ve beraberindekileri ülkesinden sürmüştür.ibrahim ve ahalisi muhtemelen bü günkü doğu Akdeniz bölgesine yerleşmiştir.O sırada ,o bölgede yerleşik olan kavimlerle tanışıp kaynaşmıştır.Bu arada ismail ve israil adında iki oğlu olmuştur.Yerli kavimlerle kaynaşan İbrahim in çocukları ve ahalisinden yeni bir kavim doğmuştur...israiloğulları..oysaki ismailin çocukları ,İsrail çocuklarınca hor görülmüştür...Hatta çevrede bulunan adı bilinmeyen kavimlerde hor görülmüştür.Bir zaman sonra israil ve ismailoğulları temelli sapıtarak çevre halklarının gelenek görenek ve putlarını almışlardır.Böyle asli mesajdan tamamen uzaklaşmışlardır.ibrahimin sadece adı kalmıştır.Bu arada çöllerde dolaşan bedeviler vardır.nerden geldikleri kimin nesli oldukları bilinmemektedir.(Muhtemelen ne Ademin nede nuhun neslindendirler.) yerleşik halklar olan Nuhun neslinden olan kavimlere saldırıp çapulculuk yapan bu vahşi topluluğa Mezopotamyalılılar , ARAP demektedirler.bu vahşi toplulukta ,şan,Şeref ve atalarla övünme ön plandadır.Bu ne idiğü belirsiz kavim özellikle İsrailoğulları tarafından çokça aşağılanmaktadır.Kendilerine ARAP denilen bu barbar vahşi kavim özellikle israiloğularının DİLLERİNDEN ve kültürlerinden çokça etkilenerek,önemli derecede asime olarak,kendilerini israiloğullarının dışladığı ismail oğularına dayandırarak ,kendilerince İTİBAR,ŞAN,ŞEREF KAZANMIŞLARDIR...bu zan öyle büyütülürki sonradan gelen nesillerin tamamı daha önceki hali unutarak,KENDİLERİNi İSMAİLOĞULLARI sanırlar.Bütün dünyada buna inanır.Böyle olması da İsrailoğullarının işine geldiği için aşağıladıkları ismailoğullarına ,arapları isnat ederek Toralarına,Mişnalarına zevkle yazarlar...BÖYLECE YENİ NESİL RAPLAR ortaya çıkar... alın size arap tarihi,bundan sonrası zaten malum ..benimki sadece bir tefsir.. sizi yordum ise af ola...
Bu yazdım tarihe ilişkin..kurandan Yaratılış,Adem ve ÖZELLİKLE HİLAFET KONULARINA BAKMANIZI ŞİDDETLE TAVSİYE EDERİM...
Hadi kalın sağlıcakla
Semazen Bey çabanızı anlamakla birlikte ,versiyonlarınızın neredeyse ilmi hiçbir değeri yok.Mantık yürütmeleriniz fena olmasada ,ilim fakiri...Daha çok çalışman gerek...(yanlış anlaşılmamak dileğiyle)
Ayrıca hazırladığım tefsiri iyicene okumanı salık veririm.
Semazen Bey çabanızı anlamakla birlikte ,versiyonlarınızın neredeyse ilmi hiçbir değeri yok.Mantık yürütmeleriniz fena olmasada ,ilim fakiri...Daha çok çalışman gerek...(yanlış anlaşılmamak dileğiyle)
Ayrıca hazırladığım tefsiri iyicene okumanı salık veririm.
Katılma Tarihi: 18 mart 2006 Yer: Fiji Gönderilenler: 244
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam semazen bey
bu dil kurani değil
olsa olsa tasavvufi.....
ayrıca senin görüşlerin kendince bi yorum,mutlak doğru olma olasılığı sıfır.Benim görüşlerde aynen senin gibi..Ben kimseye bi dayatma yapmıyorum.kimseyede barnak sallamıyorum..
Katılma Tarihi: 18 mart 2006 Yer: Fiji Gönderilenler: 244
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
haa ayrıca
İlk insan adem olmayabilir.İlk peygamber ,ilk vahiy (ruh öfürülen) alan olabilir.Dolayısıyla Araplar ademin veya Nuhun çocukları olmama ihtimalide olabilir.
Yaratılış,Adem,Halife,Meleklerin secde olayı,Ruhun öfürülüşü,İblis,Cin ,şeytan gibi terimlerin aslını kurandan bakarsan,tüm bunların (farklı bi gözle) belki mesele kısmen çözülebilir.
Yani arapların Atalarının uyarılmaması sorunu çözülebilir.İbrahim veya İsmail in bildiğimiz mekkeyle bir alakası olmayabilir...KİM BİLİR...
ayrıca senin görüşlerin kendince bi yorum,mutlak doğru olma olasılığı sıfır.Benim görüşlerde aynen senin gibi..Ben kimseye bi dayatma yapmıyorum.kimseyede barnak sallamıyorum..
Bu son iki mesajınızla kendinizi deşifre etmekten başka bir şey yapmadınız... Meğer, sapkın akım sempatizanıymışsınız... Kimbilir, bir "tefsir" hazırlığından :) bahsettiğinize göre belki de başsafsatacı sizsiniz!!
Sizin için değil; idrâki açık olanlar için yazıyorum.. Şu ana kadar safsata hakkında yazdıklarımda hiç yorum yapmadım... Sorularım ve cevaplarım hep teknikti... Yorum yapma hakkımı saklı tutuyorum.. Tabii, bizim yorumlarımızın safsata içermeyeceği garantisi ile... :)
Bunun dışında, "dayatma" bahsine gelirsek... :)
"İlimde DEMOKRASİ olmaz!"
Kurân, üzerinde zar atacağınız tavla tahtası değildir!
Yani arapların Atalarının uyarılmaması sorunu çözülebilir.İbrahim veya İsmail in bildiğimiz mekkeyle bir alakası olmayabilir...KİM BİLİR...
DOĞRUSUNU ALLAH BİLİR...GERİSİ boş ZAN....
Allah bilir ve bildirir!!! Yoksa, siz Kurânı fotoroman mı zannediyorsunuz!?
N_S
Not: Bora'ya hitaben son bir cevabım vardı.. Araya Sn. Ebuzer girdi... Okuyucu lütfen o son mesajı atlamasın.. Bora'nın atlayacağı muhakkak! Ebûzer Bey'in de kamuflaj uyguladığı.... :)
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma