Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
arkadaşlar isra suresi 60 ayet meali okurken buraya takıldım burada anlatılmk istenen ne lütfen bu konuda sadece bir şeyler bilen açıklama yapsın
60- Hani biz sana: 'Muhakkak Rabbin insanları çepeçevre kuşatmıştır' demiştik. Sana gösterdiğimiz o rüyayı insanları denemek için yaptık, Kur'an'da lanetlenmiş ağacı da. Biz onları korkutuyoruz. Fakat (bu) onlarda büyük bir azgınlıktan başka bir şey arttırmıyor
__________________ hay aklımı seveyim gerçekden aklımı kiraya vermediğim içinde ayrıca çok mutluyum ayrıca aklımı kullandım diye arşimendede nbenzemedim sadece guranı okudum duydum ve uyguluyorum
Ayeti nasıl anladığını kendin anlatıp anlama sorunu yaşadığın yerleri millete sorsan daha iyi değilmi?Üstelik ayetin siyak ve sibakını da gözönüne alman gerekir vesselam.
__________________ ''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
benim düşüncemde isra 1 destekleyen bir ayet neden mi? çünkü isra 1 ayeti mucize olarak değerlendiriyor insanlar. ama muhammed a.s. mucizesi yoktur. yani çelişkili açıklamalar yapıyorlar. Bu ayet isra olayını rüya olarak görüldüğünün ifadesidir diye düşünüyorum.
bence bu ayet isra 1 destekleyen bir ayet diye düşünüyorum.
EN DOĞRUSUNU ALEMLERİN RABBİ BİLİR.
__________________ 41/33. "Doğrusu ben, kendini Allah'a verenlerdenim" diyen, yararlı iş işleyen ve Allah'a çağıran kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
arkadaşlar isra suresi 60 ayet meali okurken buraya takıldım burada anlatılmk istenen ne lütfen bu konuda sadece bir şeyler bilen açıklama yapsın
Selam
Bu ayet hakkında kesin konuşacak bir kişi varsa Resulullah'ın kendisidir.Gördüğü rüyanın ayrıntısına girilmemiş.Sanıyorum ki sizinde merak ettiğiniz rüyanın içeriği.
Allah ayetlerde anlattığı gıbi her zaman pisi temizden ayırmak,kalplerindeki imanı sağlam olanları belirlemek için sınavlar ortaya koyar.Semud kavmine gönderilen dişi deve,yada peygamberimiz müşrıklerle yaptığı savaşlarda aldığı ufak bir yenilgi gıbı,kımlerin Allaha samımıyetı tam, kımlerse samımıyetsız.bu isra olayına inanmak ve inanmamakta bir sınavdı ozaman ki müminler için,yada cennetteki ağaç Adem ve Havva için yıne bır sınavdı,Allah pisi temizinden ayırır.
Allaha emanet olun...
not:bu ayetın yorumu şahsi görüşümdür en doğrusunu Allah bilir.
s.a kardeş, benimde bir ara aklıma bu rüya meselesi takılmıştı ve daha iyi bilen birine sormuştum, benimde kabul ettiğim şudur ki, isra suresinde geçen rüya, insanlar için imtihan olan bu rüya fetih suresinde ki rüyadır ayetin geliş şekiline de bakarsak, birinde gösterdik ve imtihan ettik, diğerinde gördüğün rüyayı doğruladık, ikisini birleştirince fetih suresindeki ayete cuk diye oturuyor,
Andolsun Allah, elçisinin gördüğü rüyanın hak olduğunu doğruladı. Eğer Allah dilerse, mutlaka siz Mescid-i Haram'a güven içinde, saçlarınızı tıraş etmiş, (kiminiz de) kısaltmış olarak (ve) korkusuzca gireceksiniz. Fakat Allah, sizin bilmediğinizi bildi, böylece bundan önce size yakın bir fetih (nasib) kıldı. (FETİH SURESİ / 27)
Velhasılı kelam burdan şunu çıkartabiliriz ki, Müslümanlar umutlarını kaybetememli, Allah rasulü böyle bir rüya görüyor bu onu arzusu belkide şiddetli bir arzusu, ayette anlatıldığı gibi mescide girmek istiyor ve bu tutku rüyasına giriyor bir şekilde, ve bunu insanlara anlatıyor ama insanlar için deneme olan bu rüyaya kimsii imkansız gözüyle kimisde allah'ın izniyle bir hevesle,şevkle yaklaşıyor yani, bir kısmı küfre karşı korkuya kapılmıyor böyle bir şeyin gerçekleşebileceği yönünde tavır alıyor, diğer bir kısımsa kendilerini aciz görüp,bu işler bizden uzak diye korkuya kapılıp çekimöse kalıyor, yani, müslümanlrın küfrü gözlerinde büyütmemeleri, çünkü, Rabllerinin herşeyi kuşattığını bilmeleri ve üstün gelecekleri konusunda imanlarını yitirmemeleri gerektiğini anlayabiliriz, anlaşılabilecekler daha da arttıorılabilir ama ana mesajın bu oludupu kanısındayım doğrusunu Allah bilir
evet aynen dedğin gibi fetıh suresı 27 de bunun bir imtihan amaçlı ruya olduğunu ve Mescid -i haram a gırmek için duydukları arzunun gerçekleşiceğine ve onlar umut kesmiş olsalarda rahatlıkla hac ziyareti yapacaklarını bildiriyor.Bu konuda hemfikir olmak güzel.
ben burda konuyu farklı bir yöne daha çekmek istıyorum yıne arastıranlar yazsın.sitede geçenlerde isra olayının yani rüyada yolalmanın gerçekleştiği ıkı mekan arasından diğerinin UZAK MESCİD Mescidi Aksa anlamında Mekke yakınlarındaki bir mescid olabilir mi konusu tartışıldı.
Mescid-i Aksa nerede?
Soru: Bir yazınızda İsra ve Miraç hakkında bilgiler verdikten sonra Mescid-i Aksâ'nın yeri konusunda bir dip notunuz vardı. Mescid-i Aksâ'nın, Cirane'de bulunan küçük bir mescit olduğunu belirtmiştiniz. Ben, bu yer kargaşasından kendimi kurtaramadım. İsra Suresi'nin ilk ayetinde bahsedilen Mescid-i Aksa, Kudüs'te bulunan Mescid-i Aksa mı yoksa sizin bahsettiğiniz Arafat'ta Cirane'de bulunan küçük mescit mi? Beni bu konuda aydınlatır mısınız? (Hikmet Coşkun)
Cevap: İsra Suresi'nin başında işaret edilen Mescid-i Aksâ'nın, Cirane'de bulunan bir mescit olduğu kanaatindeyim. Çünkü Kur'ân indiği zaman Kudüs'te Mescid-i Aksa adıyla bir mabet yoktu. Harabe halinde bulunan Süleyman Mabedi, onarılmış olsa da adı Mescid-i Aksa değildi. Hem Yahudiler kendi mabedlerine niçin mescit adını versinler ki? Kur'ân'ın indiği sırada Kudüs'te bu adla bilinen bir mabet bulunmadığına göre İsra Suresi'nin baş tarafında Hz. Peygamber'in yürütüldüğü mescidin, Araplarca bilinen bir mescit olması gerekir. Bu da Kudüs'te değil, Mekke yöresinde bulunan bir mescit olmalıdır. Mescid-i Aksâ'nın Cirane'de, Hz. Peygamber'in ihrama girdiği mescit olduğu rivayetini Vakıdi ve Ezraki kaydetmişlerdir.
Süleyman Mabedi'ne niçin bu isim verilmiştir? Hz. Ömer, eski Süleyman Mabedi'nin yerine bir mescit yaptırmıştır. Mescid-i Aksâ adı, eski Süleyman Mabedi'nin bulunduğu yerin güney kesiminde yapılmış olan camiye verilmiştir. Bazılarına göre bu cami, başlangıçta Justinian tarafından yaptırılmış bir kiliseydi. Sonraki dönem Arap yazarlarına göre de bu cami, Halife Abdülmelik tarafından yaptırılmıştır. Aslında bu ifade, Justinian kilisesinin, esaslı bir onarımıyla camiye dönüştürüldüğü anlamına gelir. (Bkz. İslâm Anksiklopedisi, Mescid-i Aksâ maddesi.)
Andolsun Allah, elçisinin gördüğü rüyanın hak olduğunu doğruladı. Eğer Allah dilerse, mutlaka siz Mescid-i Haram'a güven içinde, saçlarınızı tıraş etmiş, (kiminiz de) kısaltmış olarak (ve) korkusuzca gireceksiniz. Fakat Allah, sizin bilmediğinizi bildi, böylece bundan önce size yakın bir fetih (nasib) kıldı.fetıh suresi 27
60- Hani biz sana: 'Muhakkak Rabbin insanları çepeçevre kuşatmıştır' demiştik. Sana gösterdiğimiz o rüyayı insanları denemek için yaptık, Kur'an'da lanetlenmiş ağacı da. Biz onları korkutuyoruz. Fakat (bu) onlarda büyük bir azgınlıktan başka bir şey arttırmıyor
Yukardaki bilgiyide kabul edıp birleştırıp mantıksal yaklaşırsak peygamberımız ve müminler Mescidi harama dusman topraklarında olduğu için yaklaşamıyorlardı ve geçici yeni mescid olarak Arafat civarı Ciranede bazı kaynaklarda rıvayet edılen mescidi seçmişlerdi yani Mescid-i Aksa ,ama arzuları hep Mescidi Haram dı,peygambermız ruyasıyla yakın zamanda Mescidi Haramda tavaf ve hac yapacaklarını müjdeledi müminlere ve bır imtıhan oldu ınanmak yada inamamak ve sonrada zaten bu ruya gerçekleştı.
NOT:son paragraf tamamen mantıksal bır çıkarımdır şahsıme aittır,en doğrusunu Allah bilir.
s.a safbilgi kardeş, uzak mescide gitme olayıyla rüyanın bir alakası yok diye düşünüyorum ben, rasul ruaysını anlatıyoır bu bir ümit, iman edenler umutlanıyor, diğerleri de hayal diye bakıyor uzak mescide götürülme olayı ise fiziki olarak Allah'ın vahyedeceğini vahyetmesi için götürdüğü bir mescid, hepsi bu, musaya tur dağının yanında seslenmesi gibi, zakeryaya mihraptayken seslenmesi gibi, Muhammede de uzak mescide götrüp seslenmiş, Muhammed peygamberin bir mucizesinin olmadığını bildiğimize göre, bununda normal şartlar altoında gerçekleşen bir olaydır,yani geçici bir mescid için değil o olay, doğrusunu Allah bilir
İsra da bır ruyadır ve İsra 1 suresınde İsra ruyasında görulen ayetten yani kanıttan bahseder ve İsra 60 ve Fetih27 sureside ruyada görulen ayetın hac ve tavaf müjdesi olduğundan ve bu ruyanın imtıhan olmasını anlatır.Hersey acık,yıne Kuranda arayalım,o çelişkisizdir,tutarlıdır,kendını tefsır eder...
Yıllarca kımse mutesabıhlere dokunamadı,mezhepler 4 le sınırlandı ve tabu olduğundan alımler tartısamadı,bu mutesabıhler saçma olaylara yoruldu ,İsra ruyasında görülen ayette yani kanıtta Kuranda olmayan mırac sanıldı, bıdatlar çıktı(Allahın yuzu hıç bır zaman görulmez)
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma