Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam Dostlar
Çarpıtmalar bu kadarla da kalmıyor. Önce ayetlere bakalım.
Maide Suresi 90. Ey inananlar; sarhoş ediciler (hamr), kumar (meysir), dikili putlar (ensab), fal okları (ezlam) şeytan işi (ameli şeytani) birer pisliktir (rics). Bundan sakının ki kurtulasınız.
Maide Suresi 91. Gerçekten şeytan, sarhoş ediciler (hamr) ve kumarla (meysir) aranıza düşmanlık ve kin düşürmek, sizi, Allah'ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık vazgeçtiniz değil mi?
Çarpıtma 1. Maide 90. ayette “Bundan sakının ki kurtulasınız” deniliyor. Dolayısıyla kastedilen sadece fal oklarıdır. Zira fal okları meselesinde işin işine cinler de girer. Bu yüzden şeytan (cin) pisliği sadece bu son madde için geçerlidir.
Gerçek: Maide 90. ayette hamr, meysir, ensab, ezlam sayılıyor. Ve bu dört kavram için tek bir kavram kullanılıyor. Tek bir niteleme yapılıyor=Şeytan Pisliği. Ve devamla deniliyor ki “şeytan pisliğinden sakının ki kurtulasınız”. Bu diyerek kastedilen şeytan pisliğidir. Şeytan pisliği ise hamr, meysir, ensab ve ezlam’dır.
Çarpıtmayı yapan kişiye sorular:
-Neden “bundan sakının” ibaresinden hemen önce gelen “şeytan pisliği” nitelemesini atlayarak durumu sadece fal oklarına özgülüyorsun?
-İddia ettiğin gibi sadece “fal okları” şeytan işi bir pislikse ve sadece bundan sakınmamız istenmişse diğer üç kavram için Allah ne buyurmuş? Diğer üç kavram hakkında Allah’ın verdiği hüküm nedir?
Çarpıtma 2. Maide 90’da sayılan dört kavram var: Hamr, meysir, ensab, ezlam. Bunlar birbirine “ve” bağlacı iİe bağlanıyor. Fakat ilk ikisi ile son ikisi arasında kullanılan “ve” bağlacı bildiğimiz “ve” değildir. Bundan dolayı son ikisi daha fazla “şeytan pisliği”dir. Son iki taneye özel vurgu vardır.
Çarpıtmayı yapan kişiye sorular:
- Bu normal “ve” bağlacından farklı olarak kendisinden sonraya vurgu yaptıran “ve” bağlacı Kur’anda başka hangi yerde var? Bu izah Kur’anın apaçık, anlaşılır olmasıyla nasıl bağdaşıyor?
- Maide 90’da “hamr ve meysir” ikilisi “ensab ve ezlam” ikilisine göre -daha az- şeytan pisliği ise Allah neden Maide 91’de bir daha, ısrarlarla hamr ve meysire vurgu yapıyor? Allah 90. ayette dört madde saymışken neden 91. ayette dönüyor bir daha ilk iki maddeye vurgu yapıyor? Neden özellikle bu ilk ikisinden sakınmamızı istiyor? Hani son iki kavrama vurgu vardı?
|