Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
: 152. Rüşd çağına erişinceye kadar, yetimin malına, sadece en iyi tutumla yaklaşın; ölçü ve tartıyı adaletle yapın. Biz herkese ancak gücünün yettiği kadarını yükleriz. Söz söylediğiniz zaman, yakınlarınız dahi olsa adaletli olun, Allah'a verdiğiniz sözü tutun. İşte Allah size, iyice düşünesiniz diye bunları emretti.
Diyanet Meali - el-A'RÂF
: 85. Medyen'e de kardeşleri Şuayb'ı (gönderdik). Dedi ki: Ey kavmim! Allah'a kulluk edin, sizin ondan başka tanrınız yoktur. Size Rabbinizden açık bir delil gelmiştir; artık ölçü yü, tartıyı tam yapın, insanların eşyalarını eksik vermeyin. Düzeltilmesinden sonra yeryüzünde bozgunculuk yapmayın. Eğer inananlar iseniz bunlar sizin için daha hayırlıdır.
Diyanet Meali - HÛD
: 84. Medyen'e de kardeşleri Şuayb'ı (gönderdik). Dedi ki: Ey kavmim! Allah'a kulluk edin! Sizin için ondan başka tanrı yoktur. Ölçü yü ve tartıyı eksik yapmayın. Zira ben sizi hayır (ve bolluk) içinde görüyorum. Ve ben, gerçekten sizin için kuşatıcı bir günün azabından korkuyorum.
Diyanet Meali - HÛD
: 85. Ve ey kavmim! Ölçü yü ve tartıyı adaletle yapın; insanlara eşyalarını eksik vermeyin; yeryüzünde bozguncular olarak dolaşmayın.
Diyanet Meali - el-İSRÂ
: 35. Ölçtüğünüz zaman tastamam ölçü n ve doğru terazi ile tartın. Bu, hem daha iyidir hem de neticesi bakımından daha güzeldir.
: 2. İddet müddetlerini doldurduklarında onları ya meşru ölçü ler içerisinde (nikâhınız altında) tutun veya onlardan meşru ölçü lere göre ayrılın. İçinizden adalet sahibi iki kişiyi de şahit tutun. Şahitliği Allah için yapın. İşte bu, Allah'a ve ahiret gününe inananlara verilen öğüttür. Kim Allah'tan korkarsa, Allah ona bir çıkış yolu ihsan eder.
Diyanet Meali - et-TALÂK
: 3.Ve ona beklemediği yerden rızık verir. Kim Allah'a güvenirse O, ona yeter. Şüphesiz Allah, emrini yerine getirendir. Allah her şey için bir ölçü koymuştur.
Diyanet Meali - el-MUTAFFİFÎN
: 1. Eksik ölçü p noksan yapan hilekârlara yazıklar olsun!
Diyanet Meali - el-MUTAFFİFÎN : 2. Onlar insanlardan alırken
ölçü p tarttıklarında tam,
Diyanet Meali - el-MUTAFFİFÎN : 3. Onlara vermek için
ölçü p tarttıklarında ise eksik ölçer ve tartarlar.
İlahi mesajın muhatabı tüm insanlardır.Kur'an ayetlerinin bir kısmını belirli meslek grupları için indirilmemiş,tüm insanları ilgilendirecek emir ve öğütlerden oluşmaktadır.Kur'andaki ölçü konusundaki genel kanı esnaflıkla uğraşan fertlerin ticaret esnasında eksik ölçümden dolayı edinecekleri sebepsiz zenginleşmenin önlenmesi amacı olduğudur.Bu ifade yanlış olmamakla beraber eksiktir.Ayetlerden görüldüğü üzere ölçmek ve tartmak ibareleri birçok yerde beraber kullanılmıştır.Bu nedenle (de) ayetlerin sadece ticari alışverişleri değil,tüm alışverişleri kasdettiği anlaşılmalıdır.
Benim düşüncem kısaca böyle bu konuda diğer dostlarımızın düşüncelerinide bekliyorum.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam mircan
Bu ifade yanlış olmamakla beraber eksiktir.Ayetlerden görüldüğü üzere ölçmek ve tartmak ibareleri birçok yerde beraber kullanılmıştır.Bu nedenle (de) ayetlerin sadece ticari alışverişleri değil,tüm alışverişleri kasdettiği anlaşılmalıdır.
Demişsin.Tüm alışverişlerle kasdın nedir tam olarak anlayamadım?
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Diğer tüm alışverişlerden kastım,toplumsal ilişkilerimizin bütünüdür.Ölçüyü bu anlamda düşünmemiz gerekir.Toplumsal ölçü,ekonomik ölçü,beşeri ilişkilerde ölçü.Böylece ölçüyü geniş manada ele alınca karşımıza yine Kur'anda sıklıkla ifade edilen "adalet" kavramıyla karşılaşırız.Eksik ölçüm yapan bir esnaf kaşı taraftan haksız bir kazanç elde edecektir ve adaletsiz davrannmış olacaktır yani o kişi "kul hakkı" veya haksızlık suçunu işleyecektir.Sosyal ilişkilerde adaletsiz davranmada da standart normalara(ölçülere) uyulmadığı için buradada haksızlık olacaktır.
Allah herşeyi bir şaşmaz bir ölçüye(adetullah-sünnetullah) göre yaratmıştır Diyanet Meali - el-KAMER : 49. Biz, her şeyi bir
ölçü ye göre yarattık.
(Ayrıca Rad 8-Furkan 2-Talak 3 de benzer anlamlar vardır.).İnsanın fıtratıda aslında kendi ölçüsünü/sınırlarını oluşturur...
Neyse ben daha fazla yazmayayım nedense benim yazılarımın bir çoğu monolog olarak kalmakta ve bundan ciddi anlamda rahatsızlık duymaktayım:) Söz diğer forumdaşlarımızda.Umarım bu açıklamam soruna cevap olabilmiştir Savana.
Bir ilahiyat profosörümüz ' denize kadınların mayo ile girmesinde dinen bir sakınca yoktur, mayo kadının önünü ve arkasını kapatıyor' diye bir cümle sarfetti habertürk kanalında .
Hocamızın ölçüsü doğrumudur?
Yanlış ise, denize girmenin ölçüsü nedir?
Sakın haşema demeyin. Haşemanın mayodan çok daha fazla tahrik ettiğinin canlı şahidiyim.
Şüphesiz edepli bir kul kıyafetiyle diğer insanları rahatsız etmeyecek şekilde giyinmek durumundadır.Yalnız ben tahrik konusuna iki taraflı bakılmasından yanayım.Sadece erkekler içgüdülerini daha kolay açığa vuruyorlar hepsi bu.
Haşemamı,mayomu bu konuda ben fetva veremem açıkçası yeterli ilme sahip değilim ama bu ölçünün Kur'an okuyan biri tarafından otomatik koyulabileceğini düşünüyorum.
Yani üzerine çok fazla yorum yapmamız gereken bir konu gibi...En azından Mircan için:)
Ana, baba, enişte, baldız,dayı, yeğen,amca ,hala v.s giydik slip mayoları ve bikinileri hep beraber gittik denize... ,
Böyle birşeyi uyguluyor olsakta,kesinlikle İslam ahlakına uygun bir davranıştır diyemeyiz.
Bahsettiğiniz ölçü kavramına girermi bu durum?
Bu konuyu açarken bu tip örnekler aklıma hiç gelmemişti ama Kur'andaki ölçü ve ölçlü davranış ve yaşayış kriterlerinin içinde giyim konusunu da sayabiliriz.
Girerse hangi kıstasa göre girer,
Slip veya mayo giymenin dinimizce uygun olmadığını örtünme ile ilgili ayetlerden çıkarabiliriz.Bahsettiğiniz giysiler avret yerlerini belirli ölçülerde ortaya çıkaracağı için giyilmemesi gerekir diye düşünmekteyim.
Girmez ise, denize nasıl girilecek?
Eskiden slipmi vardı Efrayim:) Giymezsen ne olacak sen balıkadam kıyafeti giy hem balık gibi hızlı yüzersin hemde vücudunun görünen yerleri ile olması muhtemele tahrik unsurlarını ortadan kaldırmış olursun.Bunlarda sana uymuyorsa denize ya girmez yada kimsenin olmadığı ıssız bir koyda girersin.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma