HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURAN’DA SALAT NAMAZ MIDIR??? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sayın Muvahhit!

Niçin Kur’ân’ı Kur’ân’dan öğrenmekten devamlı kaçıyorsun? Kur’ân secdeyi, rükuyu çok net olarak açıklamış.

Rüku-secdenin yere eğilme, yere kapanma anlamında kullanıldığı bir tek âyeti Kur’ân’da bulamazsın. Biri sana bir şeyler söylüyor; sen de onu dinleyip çeneni aşağı indirip başını öne doğru hafifçe sallıyorsun. Kabul ettiğini, onayladığını belirtiyorsun.

Namaz yok olunca elbette bildiğin Kâbe de güme gidiyor.

Ama kırk yıllık “hani” olur mu “kâni”? Kime laf anlatıyorsun? Adamın dini namazı, namazı da dini olmuş. Bu insanlardan namazını alın geriye dinleri adına ne kalır? Camileri kaldırın İslam ülkelerinden Müslüman ülke olduklarına delâlet edecek ne kalır?

Bakın Kur’ân’a, rüku ve secdelerin geçtiği âyetlere; rüku ve secde teslimiyettir. Rüku-secde edenler mü’minlerdir. “Raki’in-sacidin, rukkan sücceden, musallin mü’minin” kavramlarının geçtiği âyet gruplarını iyi inceleyin göreceksiniz. Rakiun, sacidun, musallun, mü’minunla eş anlamlı olarak kullanılmıştır.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

süheyb Yazdı:

Namazın amel-i tevâtür ile son resulden bize kadar geldiğine, (gelmediğine demek istedin galiba)  sonradan uydurulduğuna inanlardanım.

Mezhepler arasındaki bu farklılıklar sakın önemsizdir diye düşünmeyin. Bunlar yıllarca Şii – Sünni çatışmaları yanında, Hanefi, Şafii savaşlarına da neden olmuştur. Öyle ki bugünkü Bağdat’ ta olduğu gibi tarihte de bu Bağdat’ ta ve diğer bazı İslam şehirlerinde “Allah’ ın adının çokça anıldığı ( sözüm ona yıkılmasını istemediği !) birbirlerinin mescitlerini yıkmışlardır. Birbirlerini bu ihtilaflar yüzünden tekfir etmişler, kız alınır, kız verilmez ehl-i kitap ya da ne alınır ne verilir müşrikler olarak ilan etmişlerdir. Birbirlerinden camilerini ayırmışlar; yıllarca biri diğerinin arkasından namaz kılmayı yasaklamışlardır. Bugün bile bunu yeryüzünde gözlemek mümkündür. Diyarbakır’ daki Ulu Cami’ yi bilenlerin mâlumudur; hâlâ Şafii ve Hanefi’lerin bu camide biri avlunun kıble tarafında, diğeri de aksi taraftaki birbirinden ayrı olan farklı bölümlerde namaz kıldıklarına şahittirler. Hatta farklı imamlarla… Çünkü biri diğerinin hâlâ namazının geçerli olmadığına inanırlar.

Bunlar senin namazı hepten yok saymanı gerektirmez

 Bu abdesti bozan-bozmayan hususlardaki farklı anlayışa dayanarak benim babam bir eski medrese mollasıdır. Ben hanımıma el değip namaz kıldığım için bana binamaz diyordu. Bundan dolayı 1977-80’lerde bana çok kızıp bazen tekfir dahi ettiği oluyordu.(bugünkü halin babana inat psikolujik ters tepki olmasın ? sonradan kronikleşen !) Şimdi sağ olsaydı ne derdi bilemiyorum.

Eminim mürted derdi

............................................................ ............

aslında sen ve senin gibiler haklısınız galiba...bende (sizden alışarak, şu tevil olayı yani)   diyomki şu salat ritüellerine bakılırsa, spor amaçlı tavsiye niteliklidir, (hem tabii sonradan oydurma) böyle olunca güncel spor faliyetleri namaz ritüellrinden daha faydalı ve sağlıklı ( fotbul, basket, judu, koşmak gibi)

 

2/3- onlarki gayba inanırlar, namazı (sporu) kılarlar (yaparlar)

 

2/43-sabır ve namazla (sporla)

 

14/ 31- İnanan kullarıma söyle: namazı (spor) kılsınlar (yapsınlar),

 

70/23- Bunlar, namaz(spor)larında süreklidirler. v s, v s, v s   

 

 

ve daha farklı anlamlarla tahrif etmek  mümkün... ve tabii kur’anın diğer kavramlarınıda...

 

ne dersiniz ?   bu işi becerebilirmiyim ?  tutacağa benziyor.

 

.......................................??????????????????!!! !!!!!!!!!!!!!!

Süheyb gibilere cevap vermek dipsiz kuyuya taş doldurmakla eş anlamlıdır.

"Sen kabirdekilere duyuramazsın" 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Muvahhit kardeşim;

Din bir yaşam biçimi değil midir; yani yaşama hali.

Es-sebil Doğru yol değil midir?

Sırat-ı müstakim nedir? Tüm bu ifade farklılıklarıyla Allah vahyi kastetmiyor mu?

Ben de kıbleye verdiğim manalarla bunu anlatmaya çalıştım.

Doğu da batı da Allah’ın derken ben de senin gibi her yeri anlıyorum. Ve ben

Mekke de Medine de Allah’ındır diyorum. Allah’ın yeri geniştir. Neden hicret etmediniz diyor.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

naci Yazdı:
Sevgili Ali.Ben,tevatürün tümü de kullanılmamalıdır diyorum.Başka bir ifade ile,ben tevatürü mutlak anlamda reddediyorum.Senin tevatür diye tanımladığın şey,tevatür değil,Sünnetullah"tır.

Yani kullandığımız kelimelerin bize intikali,atalarımızın bilinçli,bir iradesi veya dikkati sonucu bize intikal etmemiştir.Bu olay,insanın ve insanlığın iradesini aşan bir durumdur.Tıpkı,yağmurun yağması,güneşin doğması gibi.Güneşin doğmasında atalarımızın bir dahli varsa,kullandığımız kelimelerin bize intikalinde de dahli vardır.

İbrahimim yazdı.

Yukarıda söylediğinle aşağıda söylediğin bir biriyle çelişmedi mi!!!!!!!!!!!?????????????????

Hem tevatürü kullanmamaktan bahsediyorsunuz, hem de ayetleri usta bir tarihçi gibi nüzul sırasına göre tefsir ediyorsunuz.Naci Çelik yazdı: Allahtan kork İbrahim.Bak bakalım rivayetlere,tefsirlere,atalarının söz konusu ayete yaptığı tefsirler de,böyle bir yorum var mı? Varsa buraya yaz.Yazmazsan,müfterisin.Ben bu yorumu,Kur"an"ın genelini dikkate alarak yaptım.Habeşistan ve Medineden söz etmemin sebebi,sizler gibi atalar dini mensuplarına,seviyelerine göre hitap edebilmek içindi.

naci Yazdı:
Hepimiz biliyoruz ki,islam veya Hz.Muhammedin peygamberliği,bir yerde başlayıp,bir yerde devam etmedi.İslam önce Mekke de başladı.Mekke de belirli bir güce ulaştıktan sonra,Peygamber,bir sonraki ayetin yorumunda açıklayacağım gibi,vahiy gereği hicret etmek,yani başka bir bölge veya şehre gitmekle görevlendirildi.Bunun üzerine,peygamber ve ona,samimi olarak inananlar,hazırlığa başladı.

Ancak,bunu haber alan,Mekke hükümetinin,bu durum hoşuna gitmedi.Böyle bir hareketi,kendileri açısından daha tehlikeli gördüler.Bundan dolayı,peygamber ve müslümanların hicret etmesini önlemek için,müslümanlara baskılar ve hicret kararı hakkında alehte probagandalar yapmaya başladılar.Bunda da etkili oldular ki,bu ayetler nazil olmaya başladı.

Peygamber,hicret zamanını ve hicret edeceği yeri gizli tutuyordu.Bu da ayrica,müslümanlar nezdinde tereddütlere,muhalifler açısından da süpekülasyonlara yol açıyordu.Bu ayetlerin ilki,yani yukarda alıntıladığım ayet,öncelikle bu olaya dikkat çekmektedir.

Rivayetlere de bakılırsa,müslümanların,önce Habeşistana hicret etmeyi düşündükleri,fakat daha sonra Medine"ye hicret etmeye karar verdikleri söylenir.Ve söz konusu şehirlerin,biri Mekkenin tam batısındadır,biri de tam doğusundadır.

Yani ayet,muhaliflerini pozisyon almamaları için şaşırtıyor,müslümanları da hicrete teşvik ediyor.Sevgili Muvahhit.Demem o ki,gerçekbilginin konuyla ilgili yorumu,Allah"ın izniyle genelde doğrudur.Bu anlattığım olayı,hemen bir sonraki ayet ve Musa ve Harunla ilgili, bir başka ayet de vurgulamaktadır.İstersen onlarıda,daha sonra açıklarım.Senin,en çok üzerinde durduğun bu ayet olduğu için,bu ayeti açıklamakla,şimdilik yetiniyorum.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

 

Merhaba,

Muhtelif yazilar dehset yanlislliklari icererek tekrar edilip duruluyor. Bu isi kuru inata dondurmenin  Kuran misyonu acisindan hayirli sonuc verecegini iddia edemeyiz. Kible konusu, salat konusunu anlamak icin, sonuca varilmasi gereken zorunlu  husus degildir. Hatta   rekat sayisi,vakitler sekli salatin ince ayrintilari dahi sekli salatin Kuran’da olup olmadiginin tespiti icin sart degillerdir. Kuran’da  sekli salatin-namazin nasil ikame edileceginin-uygulanacaginintafsilatli bilgisinin olmadigi herkesin ortak kabulu. Bu kismi tartismanin alemi yok. Asil tartisilmasi gereken  Nisa 101,102,103,104 gibi sekli salatin oldugunu  acikca beyan eden ayetlerin anlasilmasidir. Zira bunlarda, hem ikamenin-uygulamanin pratige gecirilmesinin bazi detaylarini verir, hemde bunun normal sartlarda bir  standart icerdigini ,ozel hallerde   yani akinlar,seyahatler hallerinde    bu uygulamanin kisaltilabilecegini acikca izah eder. Uygulama vakitlerinin belirlenmis vakitler olduguna da isaret eder.

 

Baska bir ornek olarak, Cuma-toplanti gunu  kaza  edilen-yerine getirilen salati verebiliriz. Bu konuya ait olan ayetlerin tercumesini yapmadan once bir on bilgi vermek istiyorum.  Bilindigi  uzere yahudiler  Cuma aksami gunesin batimindan baslamak uzere, Cumartesi aksami uc yildiz gokyuzunde belirginlesinceye kadar  Shabbat rituelini ikame ederler- yerine getirirler. 39 civarinda yapilmasi yasak olan fiillerin bulundugu bu gun icin Cuma gunu hazirlik yapilir.

 Medine gibi temelde tarim toplumu niteligindeki bir yerde yasayan  yahudiler   Shabbat gunu   icin  olan ihtiyaclarini gidermeye yonelik alis veris ortami olusturacaktirlar. Iste yahudilerin en onemli gunleri olan Shabbat arifesi yasanan boyle canli bir gunde gerceklesen toplanti gunundeki salata cagri soz konusu olmaktadir. Yani toplanti salati Shabbat(Sebt)-Cumartesi oncesi  gune denk gelmektedir. Bu hergun yapilan veya gunde uc kez yapilan bir toplanti degil haftalik olagan toplantidir. Icerigi geregi bu gun eski ismi oldugu soylenilen arubenin yerine gecerek  Cuma olmustur.

“Ey iman edenler cuma-toplanti gunu salat icin cagrildiginizda Allah’i zikre-anmaga kosun. Alisverisi birakin.Eger biliyorsaniz bu sizin icin daha hayirlidir.

Salati yerine getirdikten sonra yeryuzune dagilin. Allah’i cok anin-hatirlayin ki   kurtulusa eresiniz. Bir ticaret veya  eglence gorduklerinde ona gittiler  ve seni ayakta-kaim  biraktilar. De ki Allah’in yanindakiler eglenceden de ticaretten de  daha hayirlidir. Allah rizki verenlerin en hayirlisidir.(Allah rizki en iyisiyle verendir.)” Cuma/9,10,11

Bu ayetler  Hicretin ilk donemleri hissi veren   olusumlari icermektedir.  Resul’un Medine’ye hicretinin ardindan  iyi iliski kurmaya yogun gosterdigi,  yahudiler tarafindan   hayal kirikligina ugradigi donemlere tesaduf etmektedir. Kible musterekligi dahil bir cok yakinlasma cabalari sonuc vermemistir. Ayetlerde  dikkat edilecek bir husus toplanti-Cuma  gunu salati baslatilmasi  emri verilmemistir. Uygulanmakta olan     toplanti-Cuma gunu salatina istirak emri verilmistir. Cuma gun salati kararinin Allah’in degil Resul ve yanindakilerin baslattigi apacik gorunmektedir.  

Bu izahlarimi da dikkate alarak salat ile ilgili konulari,  konunun bizatihi merkezine tasimaliyiz. Birinci tespit olmasi yada olmamasidir, nasilligi ikinci asamadir. Birinci asamada bir mutabakat olmadan nasilligini tartismak yada nasilliginin ispati ile varliginin ispatina gitmek tersine bir girisim olur.

 

Birde sunu soylemek istiyorum bu tartistiklarimiz bu dinin teferruatidir. Her degisik sonucta Mesajin ana ilkelerinde, herhangi bir tezat olusturmayacaktir. Benim gayretim, sirf atalar dinine hirsli bir tepkiyle, Kuran’a yonelmenin acacagi tahribatlari gormemizdir.  Kimseyi sekli tapinislar yonunde yonlendirmek gibi bir gayretim yoktur.Sekilsel tapinislari gunumuze yansitmak hususunda, bir kismini paylastigim farkli goruslere sahibim. Klasik namaz anlayisi ile bir carpismanin gerekli olduguna inanmiyorum. Bu tarz mucadele verenler bilmeden de olsa Kuran davasina buyuk kotuluk yapmaktadirlar. Allah’in dahi insanlari serbest biraktigi, tapinis sekillerine saldiri merkezli bakis acisi, Allah’in kitabini resulun uygulamasini kavrayamamistir.

Allah kimseyi  nicin benim icin yere kapandin-secde ettin diye cezalandirmaz. Buna inanarak halis kalple uygulayanlar  mukafatini alacaklardir. Her gercek inananin hayatinda

sekli tapinis su veya bu sekilde bulunmak zorundadir. Bu diyalog kapisi kapandiginda kul en buyuk korumasini kaybetmistir. Allah’i   hatirlayarak ona yaklasmak icin kullar tevhidi  vesileler edinmelidirler. Zira kim bu baglantidan mahrum kalirsa ona seytan-yaniltip saptiran musallat olur.

 Rabbimiz hepimizi daha dogruya sevk etsin.

 

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

 Medine'nin Mekke'ye kiyasla, pusulada ne yone dustugunu yanlis bilen arkadaslar  , yazdiklarimizi once arastiralim lutfen. http://www.lib.utexas.edu/maps/world_maps/world_pol_2007.pdf

Arapca bilmeyen arkadaslarin S-L-V kokunden oldugu kesin olan salat kelimesini baska kok kelimelerle karistirdiklarini ve boylelikle Kuran'da gecis adedinde yanlis tespit yaptiklarini goruyoruz. Lutfen arkadaslar bilmemek ayip degil biliyor gecinmek ayip. El-Mu'cem El-Mufehres'ten bir deftere yazdigim notlarimdan yeni iki kez  acele bir bicimde saydim,98 cikti. "Dictionary of Holy Kur'an" Arapca Ingilizce sozlukte Abdul Mannan  Omar yaklasik 99 kez dedigi icin daha once boyle yazmistim.

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

muhliskul Yazdı:

 

Baska bir ornek olarak, Cuma-toplanti gunu  kaza  edilen-yerine getirilen salati verebiliriz. Bu konuya ait olan ayetlerin tercumesini yapmadan once bir on bilgi vermek istiyorum.  Bilindigi  uzere yahudiler  Cuma aksami gunesin batimindan baslamak uzere, Cumartesi aksami uc yildiz gokyuzunde belirginlesinceye kadar  Shabbat rituelini ikame ederler- yerine getirirler. 39 civarinda yapilmasi yasak olan fiillerin bulundugu bu gun icin Cuma gunu hazirlik yapilir.

 Medine gibi temelde tarim toplumu niteligindeki bir yerde yasayan  yahudiler   Shabbat gunu   icin  olan ihtiyaclarini gidermeye yonelik alis veris ortami olusturacaktirlar. Iste yahudilerin en onemli gunleri olan Shabbat arifesi yasanan boyle canli bir gunde gerceklesen toplanti gunundeki salata cagri soz konusu olmaktadir. Yani toplanti salati Shabbat(Sebt)-Cumartesi oncesi  gune denk gelmektedir. Bu hergun yapilan veya gunde uc kez yapilan bir toplanti degil haftalik olagan toplantidir. Icerigi geregi bu gun eski ismi oldugu soylenilen arubenin yerine gecerek  Cuma olmustur.


�Ey iman edenler cuma-toplanti gunu salat icin cagrildiginizda Allah�i zikre-anmaga kosun. Alisverisi birakin.Eger biliyorsaniz bu sizin icin daha hayirlidir.

Salati yerine getirdikten sonra yeryuzune dagilin. Allah�i cok anin-hatirlayin ki   kurtulusa eresiniz. Bir ticaret veya  eglence gorduklerinde ona gittiler  ve seni ayakta-kaim  biraktilar. De ki Allah�in yanindakiler eglenceden de ticaretten de  daha hayirlidir. Allah rizki verenlerin en hayirlisidir.(Allah rizki en iyisiyle verendir.)� Cuma/9,10,11

Bu ayetler  Hicretin ilk donemleri hissi veren   olusumlari icermektedir.  Resul�un Medine�ye hicretinin ardindan  iyi iliski kurmaya yogun gosterdigi,  yahudiler tarafindan   hayal kirikligina ugradigi donemlere tesaduf etmektedir. Kible musterekligi dahil bir cok yakinlasma cabalari sonuc vermemistir. Ayetlerde  dikkat edilecek bir husus toplanti-Cuma  gunu salati baslatilmasi  emri verilmemistir. Uygulanmakta olan     toplanti-Cuma gunu salatina istirak emri verilmistir. Cuma gun salati kararinin Allah�in degil Resul ve yanindakilerin baslattigi apacik gorunmektedir. 



Selam Muhliskul kardeşim,


Kuran'da kullanılan "gün" kelimelerinin çoğunun 24 saatlik bir zaman dilimini anlatmak için değil, "zaman / vakit" anlamını vermek için kullanıldığını okumuştum.

Yani, mesela "Kıyamet günü" derken kıyamet zamanı gibi...

Peki, "Cuma günü" nü, "toplantı zamanı"  olarak anlayamayacağımız  hususunda deliliniz var mı? 

Daha başka bir deyişle, cuma günü,  toplantı zamanı  diye anlaşılabilir mi ?


muhliskul Yazdı:

Allah kimseyi  nicin benim icin yere kapandin-secde ettin diye cezalandirmaz. Buna inanarak halis kalple uygulayanlar  mukafatini alacaklardir. Her gercek inananin hayatinda

sekli tapinis su veya bu sekilde bulunmak zorundadir. Bu diyalog kapisi kapandiginda kul en buyuk korumasini kaybetmistir. Allah�i   hatirlayarak ona yaklasmak icin kullar tevhidi  vesileler edinmelidirler. Zira kim bu baglantidan mahrum kalirsa ona seytan-yaniltip saptiran musallat olur.

 Rabbimiz hepimizi daha dogruya sevk etsin.



Yazının en başında işi kuru inada döndürmekten bahsetmişsin.

Neden sizin yaptığınız bir inat olmuyor da, bizim söylediğimiz bir inat oluyor ?

Allah'a yapılan secdeye gelince, siz; Kabe'ye (veya Kabe'ye doğru) neden secde etmekte olduğunuzu Allah'ın indirdiği ile kanıtlamadığınız müddetçe, Allah için yaptığınız bu yöneliş, zandan ibaret kalır.

Siz, Allah'ın hakkında hiç bir bürhan indirmediği bir şeye (ki, bu dikili bir taş da olabilir) doğru secde etmiş olursunuz.

Niyetinizi elbette Allah sorgulayacaktır. Biz, niyetleri ölçemeyiz.

Fakat, "Allah'ın hakkında hiç bir bürhan indirmediği bir şeye secde edin, yeterki Allah için olsun" diyecek kadar da cesur değiliz.

Muhabbetlerimle...


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
muslumankul
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 12 kasim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 22
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muslumankul

muhliskul Yazdı:

 

Birde sunu soylemek istiyorum bu tartistiklarimiz bu dinin teferruatidir. Her degisik sonucta Mesajin ana ilkelerinde, herhangi bir tezat olusturmayacaktir. Benim gayretim, sirf atalar dinine hirsli bir tepkiyle, Kuran’a yonelmenin acacagi tahribatlari gormemizdir.  Kimseyi sekli tapinislar yonunde yonlendirmek gibi bir gayretim yoktur. Sekilsel tapinislari gunumuze yansitmak hususunda, bir kismini paylastigim farkli goruslere sahibim. Klasik namaz anlayisi ile bir carpismanin gerekli olduguna inanmiyorum. Bu tarz mucadele verenler bilmeden de olsa Kuran davasina buyuk kotuluk yapmaktadirlar. Allah’in dahi insanlari serbest biraktigi, tapinis sekillerine saldiri merkezli bakis acisi, Allah’in kitabini resulun uygulamasini kavrayamamistir.

Allah kimseyi  nicin benim icin yere kapandin-secde ettin diye cezalandirmaz. Buna inanarak halis kalple uygulayanlar  mukafatini alacaklardir. Her gercek inananin hayatinda

sekli tapinis su veya bu sekilde bulunmak zorundadir. Bu diyalog kapisi kapandiginda kul en buyuk korumasini kaybetmistir. Allah’i   hatirlayarak ona yaklasmak icin kullar tevhidi  vesileler edinmelidirler.

 

 

Bu dediklerinize katılmamak mümkün değil. Yalnız geleneksel anlayış mensuplarına, dindeki tüm hükümlerin Kurana uygun olmasını anlattığımızda bize getirdikleri ilk örnek "peki namazın nasıl kılındığı kuranda var mı" değil midir? Burdan ulaşılan sonuç da Kuranda anlatılmıyorsa demekki kuran tek başına yeterli değildir, hadislere de iman şarttır. Bu durum adeta Kuranın anlaşılmasının önündeki fiziki bir engel işlevini görüyor. Bu sorun çözülmeden muhataplara kuranın yeterliliğini anlatmak boşuna nefes tüketmekten başka bir işe yaramıyor gibi görünüyor.

Şahsi kanaatim bireysel olarak günümüzdeki namazın yalnız Allaha özgülenerek (2 rekat da peygamber şefaatine nail olmak için hariç) kılınmasının Allahın anılması için bir vesile olduğudur. Fakat bir de fiili durum varki, salat namaz olarak anlaşılınca dinin tam da özünü anlatan bu eylem güme gidiyor. Rekat üstüne rekat kılanlar dinin temelini gerçekleştirdiklerini zannettikleri için teferruattan da affedileceklerini düşünüyor. 

Düşünüyorum da ruhbanlığın en katı kurallarını tüm hayatı boyunca harfiyen yerine getiren isevi bir rahibe "bunu size Allah yazmadı kendi kendinize uydurdunuz fakat ona bile gereği gibi uymadınız" desek bizi ne kadar ciddiye alırdı?

Umulur ki Rabbimiz bizi bundan daha sağlam bir kavrayış düzeyine eriştirir.       

Yukarı dön Göster muslumankul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muslumankul
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

 Sayin Ali Aksoy ben  yazdiklarimdan hic bir istifade edemediginiz kanatine sahip oldum. 

  Allah yolunuzu acik etsin.

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 

<< Önceki Sayfa 72 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats