HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURAN’DA SALAT NAMAZ MIDIR??? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Selam Haktansapmaz;

Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. En doğrusunu elbette Allah bilir. 

Düşünülecek, düşünülecek... Şu forumda yazılı olan hemen hemen her şey hep böyle bir düşünmeden sonra yazılmıştır. Kuran'a dönüş, ezberle değil, düşünmeyle gerçekleştirilecektir.

Salat tartışmalarının en başından  beri vurgulamaya çalıştığım  üzere,  kavramlara / deyimlere yüklenen anlamlar Kuran'ı çelişkili bir kitap durumuna sokuyorsa, bu Kuran'da bir çelişki olduğunun değil, yüklenen anlamın yanlış olduğunun göstergesidir.

Kuran'ı anlamak dakikalara, saatlere günlere sığacak bir iş değildir. Fakat, önceki nesillerin bizim yerimize bu düşünme ve anlamayı çoktan hallettiğini düşünmek apaçık bir yanılgıdır. Çünkü onların düştüğü çelişkiler, tezatlar bu forumda çeşitli başlıklar altında ifade ediliyor.

Bunun en temel nedeni taklittir. Taklitten kaçınmak illaki yeni bir şey ortaya koymak da değildir. Sorun, mevcut anlamların Kuran'ı çelişkili bir konuma sokmasıdır.

Forumda çeşitli yerlerde böylesi arayışlara kalkışmış bir kaç arkadaşın "deist" oldukları söylenip duruyor.

Peki hiç tanıyıp bilmediğiniz ve bu işlerle hiç uğraşmamış ateistler, deistler neden böyle oldular ?

Ben bu gün şu forumda anlatılan her şeyin yanlış, atalarımızın düşünüp söylediklerinin doğru olduğu kanaatine erişsem, eski düşünceme dönmekte hiç bir tereddüt göstermem. Çünkü, doğru olanı arıyorum. Doğrunun adresinin neresi olduğu beni ilgilendirmiyor. Doğru her yerde doğrudur.

Bu tartışmada bir kısım arkadaşlarımız yaptıklarından duydukları huzuru dillendirdiler.

İnsanın bir ritüelden yahut bir inanıştan huzur bulması onun "doğru" olduğunun göstergesi değildir.

Afrikadaki tamtamcılar, budist Hindular, çarmıha gerilmiş İsa heykeli önünde "amen" diyenler de "huzurlu" dur. Ama bu huzur ne eylemi, ne de inancı doğru yapıyor.

Doğru "sezgi" ye değil, ilme dayanır. Şaşmaz ilim ise Allah'ın ilmidir. Allah bizim için Kuran'ı indirmiş ve bunu doğruya eriştiren bir bilgi olarak nitelemişse, neyin doğru neyin yanlış olduğunun ölçütü ancak Kuran'dır.


Yazınızda Mescid-i Aksa için ilk başta verdiğiniz M.Hamidullah'a ilişkin görüşte, Kuran'da yer almayan miracı meşrulaştırma çabası sezinliyorum. Sizin bunu, Mescid-i Aksa'ya yönelik farklı değerlendirmelere örnek olması bakımından verdiğinizi de tahmin edebiliyorum.

Bu hususta bu forumda da Nartkan rumuzu ile yazan bir kardeşimizin farklı forumlarda öne sürdüğü bir görüşü var.

Özetle;

İsra 1'de anlatılan hadisenin İsra2 ve devamında kendisinden bahsedilen Hz. Musa ile ilgili olduğunu,  bu ayetteki Mescid-i Haram'ın  müminlerin hedef edindikleri Firavun Saltanatı  ve yerleştiği yer olduğunu,  Mescid-i Aksa'nın da "çevresini bereketli kıldığımız" sözünden hareketle, Allah'ın Hz. Musa ile söyleştiği yer olduğunu, çünkü Kuran'da bu kıssa anlatılırken "ateş ve içindekiler mübarek kılınmıştır" şeklinde bir tabir olduğunu, diğer ayetlerde anılan mescid-i haram'ın ise, Hz. Muhammed için hedef seçilmiş Mekke olduğunu, Bakara suresinde kıble mevzuu çerçevesinde geçen Mescid-i Haram'ın da aynı anlama geldiğini ve sonraki ayetlerde anlatılan Hacc ve / veya Fetih için "hedef" gösterildiğini söylüyor.

Bu görüşe göre, Mescid-i Haram, "kabe"nin de içinde bulunduğu bir bölgedir. Fakat, Bakara Suresindeki kullanım salat ile ilgili değildir. Bu görüş, bu yaklaşımı ile ilgili ayetlerdeki "mutlaklığı" mecazi anlamak zorundadır. Çünkü, Mescid-i Haram bir bölge adı olunca, kişilerin nerede olursa olsun yahut nereden çıkarsa çıksın yüzünü Mescid-i Haram'a döndürmesi mümkün değildir. Bu ancak, bu ifadelerin "mecazi" olması durumunda söz konusu olabilir. İfadeler mecazi olduğunda ise, aynı mecazi anlatımın "salat için belirlenen kıble" için söz konusu olması da mümkündür.  Keza biz bu hususu sevgili Dost1 ile başka bir başlıkta tartışmıştık.

Bu hususn tam olarak açıklığa kavuşturulabilmesi için pek alışık olmadığımız "nerden çıkarsan çık" tabirinin ne demek olduğunu tetkik etmeliyiz. Yani bu kullanım bir deyim midir ? Neyi anlatıyor ? Sanki, "nerede olursan ol" anlamını pekiştiren bir deyimdir. Arapça bilmediğim için burada ne söylesem boş...

Fakat, ayetteki "mutlaklık" bizden öncekilerin de gözünden kaçmamış ve bu işi "icma" ile halletmişler. Bu hususu önceki sayfalarda verdiğim Tefsir-i Kebir alıntısında işaretlemiştim.

Açıklamalarınız için tekrar teşekkür ederim.

Allah bizi dosdoğru yoluna eriştirsin.

Muhabbetlerimle...
 
 


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

...
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
gercekbilgi
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 25 ocak 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 111
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı gercekbilgi

MODERATÖR NOTU: Tartışmada rencide edici ifadeler kullanmayınız.


__________________
Muhammed din adamları sınıfını ortadan kaldıran, kurumsal dinleri yıkan, dini tapınak dini olmaktan çıkarıp halkın vicdanı haline getiren "devrimci" bir peygamberdir
Yukarı dön Göster gercekbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: gercekbilgi
 
muvahhit
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 24 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhit

gerçekbilgi!

biraz vites düşürmen gerekli virajlarda savrulabilirsin...

selametle

Yukarı dön Göster muvahhit's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhit
 
gercekbilgi
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 25 ocak 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 111
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı gercekbilgi

Selam...

Muvahhit kardeş o uslübum aslında bu forumdaki kardeşlerime yönelik değildi zaten belirtmiştim.O site cevap yerine sürekli yerici ifadelere sarılınca en sonunda bende tabiri caizse raydan çıktım.

Herneyse yine tekrarlıyorum ifadelerim buradaki arkadaşlara yönelik değildi kırılan varsa özür diliyorum.




__________________
Muhammed din adamları sınıfını ortadan kaldıran, kurumsal dinleri yıkan, dini tapınak dini olmaktan çıkarıp halkın vicdanı haline getiren "devrimci" bir peygamberdir
Yukarı dön Göster gercekbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: gercekbilgi
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

aliaksoy Yazdı:

...

Bu hususta bu forumda da Nartkan rumuzu ile yazan bir kardeşimizin farklı forumlarda öne sürdüğü bir görüşü var.

Özetle;

İsra 1'de anlatılan hadisenin İsra2 ve devamında kendisinden bahsedilen Hz. Musa ile ilgili olduğunu,  bu ayetteki Mescid-i Haram'ın  müminlerin hedef edindikleri Firavun Saltanatı  ve yerleştiği yer olduğunu,  Mescid-i Aksa'nın da "çevresini bereketli kıldığımız" sözünden hareketle, Allah'ın Hz. Musa ile söyleştiği yer olduğunu, çünkü Kuran'da bu kıssa anlatılırken "ateş ve içindekiler mübarek kılınmıştır" şeklinde bir tabir olduğunu, diğer ayetlerde anılan mescid-i haram'ın ise, Hz. Muhammed için hedef seçilmiş Mekke olduğunu, Bakara suresinde kıble mevzuu çerçevesinde geçen Mescid-i Haram'ın da aynı anlama geldiğini ve sonraki ayetlerde anlatılan Hacc ve / veya Fetih için "hedef" gösterildiğini söylüyor.

... 


Selam;

Yukarıda alıntıladığım görüşte tutarsızlık var. Çünkü, Hz. Musa, Tur'a evlendikten sonra gitmiştir.

Söz konusu ayette;

"Hatırla o zamanı; Mûsa, ailesine şöyle demişti: "Ben bir ateş fark ettim. Ondan size bir haber getireceğim, yahut parlak bir kor getireceğim ki ateş yakıp ısınabilesiniz."Neml,7 buyurulmaktadır.

Musa, Tur'a Mısır'dan değil, evlendikten sonra bulunduğu yerden gitmiştir. Burasının Mısır'da Firavun'a ait bir bölge olduğu hususunda delil yok.

Ayet (İsra,1), özel bir zaman dilimi içeriyor. Bu nedenle, Musa'nın Mısır'dan Medyen tarafına, oradan da Tur'a uzanan yolculuğunun bu ayet kapsamında anlaşılması zor görünüyor.

Muhabbetlerimle...


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

haktansapmaz Yazdı:

 

             Nisa 43 “… salat’a yaklaşmayın” hitabı mü’minlerin içerisinde bulunan münafıklara yönelik olup salat’ın yapıldığı alana girmelerini yasaklıyor. Mezhepler bu ayete dayanarak hadesli mescide giremez demişlerdir. Ancak eğer mescidin içinden yol geçiyorsa yada su mescidin içinde ise müstesna demişlerdir. Alimlerin bir kısmı “namaza yaklaşmayın” demişler bir kısmı da  “namazdan kasıt namazın mekanına yani mescide yaklaşmayın” demektir demişler. Her nedense bugün mukallidleri bu konuda imamlarının bu görüşüne pek te riayet etmiyorlar, tarihi kutsal camiler cünup turistlerle dolup taşmaktadır.

“Salat’a yaklaşmayın” sözünden biz de “salat’ın semtine bile uğramayın” şeklinde anlayabiliriz. Bu şekildeki hitap yasağı daha güçlü kılıyor.




Selam Haktansapmaz;

Bu açıklamanızla ilgili bir takım sorularım / görüşlerim var:

Hitap edilen münafıkların kim olduğu bilinmekte midir ? Çünkü bu ayetin bu şekilde anlaşılabilmesi için onların kimler olduğunun bilinebilmesi gerekir. Yani bu durumda ayetin amacı "cezalandırma" dır.

Yok eğer ayet, tembih ve düzeltme amaçlı yani münafıklar kastedilerek de olsa "genel" hitaplı ise, bu adamlar salata gelmeden nasıl ihya olacaklar.

Halbuki, hasenat çirkinlikleri giderir. Onlar salata gelmeli ki, kötülüklerden arınabilsinler.

Yok eğer, salata gelmeden önce arının diye anlasak, bu defa salata niye gelsinler ?

Mesela müşriklerin Mescid-i Haram'a girişini yasaklayan ayetler böyle değil. Burada bir kısas uygulanıyor. Tevbe edenlere yahut anlaşmayı çğnememiş gruplara hiç bir zorluk yok. Hatta, aman dileyene de zorluk yok. Çünkü amaç ihya etmek.

Gerek nisa 43 gerekse maide 6'nın kısmen de olsa mecazi anlaşılmasının bu nedenlerle güç olduğunu düşünüyorum. Keza, özellikle nisa 43, cünüplüğün makul sayılabileceği hali "yolculuk" ile istisna etmiş. Bunun mecazi anlaşılamayacağı kanaatindeyim.

Muhabbetlerimle...


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Selam;

Bu ayet beni en çok düşündüren ayetlerden biridir. Bunun bir çok sebebi var.

Mesela; "... Bu da Allah'ın, göklerde ve yerde ne varsa hepsini bildiğini ve Allah'ın her şeyi bilici olduğunu (sizin de anlayıp) bilmeniz içindir." sanki bu lafız neredeyse bir yemin, bir dikkat çekmedir. Sanki bu bir kanıttır.

Sayılanların göklerde olanları bilmekle ne ilgisi vardır. Bu da bir deyim gibi sanki her şeyi bilmeye yapılan bir vurgu. Fakat tabiri caizse bu "çift dikiş", iki defa "bilme" vurgusu nedir ? Sanki "gelecekte olacakları" bilmeye ilişkin bir vurguyu da kapsamaktadır.

Veya belki geçmişe, İbrahim peygamberin duasına ve bu duanın kabulüne bir atıftır.

Tefsir kitaplarından baktım.  Ayetteki "insanlar için ayağa kalkış aracı kıldı" lafzını "ekonomik kalkınma" olarak anlamışlar. Peşinden gelen vurgulu "bilme" olgusunu dolduramayan bir yorum bence. Bu sadece ekonomik bir ayağa kalkış sebebi değildir diye düşünüyorum.

Sanırım ayetin orjinalinde bunlar sıra ile sayılmıyor. Süleyman Ateş çevirisi şöyle;

"Allâh Ka'be'yi, o saygıdeğer evi, insanlar için (hayât ve güven) durağı yaptı. O saygıdeğer ayı, kurbanı, tasmalı kurbanlıkları da (böyle yaptı) ki Allâh'ın göklerde ve yerde olanları bildiğini ve Allâh'ın herşeyi bilici olduğunu anlayasınız."

Dolayısı ile, "saygıya layık / haram ev" tabiri "ka'be" için kullanılmış gibi.

Forumun başka başlıklarında farklı çeviriler var. Ayetin kendisinden öncesi ve sonrası ile irtibatını sağlamaya çalışan "yorum" lar... Av yasağı ile ilişki kuran yorumlar...

Ben bu hususta tanım yapma yetkinliğinden uzağım.

Linklerini daha sonra buraya eklerim inşaallah...

Muhabbetlerimle...  


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 

<< Önceki Sayfa 72 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats