Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Merhaba,
Namaz , yalniz Kuran kaynakli bir din anlayisini benimseyenlere , rakiplerince getirilen ilk engellerdendir. Hadi Kuran’dan namazin tarifini yapta gorelim kiskirtmaciligi ile Kuran okurunu en sonunda namazi tamamiyla inkara sevk ederler. Cunku Kuran okuru onlara namaz rituelinin muhtevasina muteallik ne getirirse getirsin bir turlu onlari tatmin edemez. Bak kardesim namaza cagri(ezan) var , vakitler var,sekillerden secde, ruku,kiyam var ,abdest ve tam izahatli tarifi bile var.Nafile, sagirlarla diyalog en sonunda insani agraz eder.
Ben 28 sene once Ankara’da namazi sorguladigima pisman oldum. Yanimdaki arkadaslardan bir kismidaha netlesmeden ikna olup namazi terk ettiler. Kendilerini hicbir arka plani olmayan kimselere namazin olmadigini illada anlatmak zorunda hissettiler. Kuran’in ana mesaji hep ihmal edildi. Dinimizde yoklarla insanlara davet goturuldu. Bu kimselerle uc seneden fazla bir zaman muzzemmil muhtevali, her gece toplandik. Yayinladigimiz brosurler ve gunluk tebliglerimizden oturu defalarca tutuklandik . Liderleri sanildigim icin en sert reaksiyonlara ben maruz kaldim. Iyi hatirliyorum, ucuncu kez bizi tutuklayan siyasi subenin nezarethanesinde iken mealcilerden Kemal Kelleci’de bizden sanilarak getirilmisti.Bizden olmadigini, namaz kildigini soylediginde serbest biraktilar. Bana gelince iskenceye alan polisler gel sana bir gusul abdesti aldiralim daimana gelip namaz kilarsin diyorlardi.
O gunden buyana arkadaslarimin bir kismi yeniden atalarinin dininedonduler, kimiside Din ile baglarini tamamen kopardilar. Baskilarin en yogununa maruz kalisimdanoturu yurt disina ciktim. Arkadaslarima da ayni tavsiyeyi yapmistim. Klasik namazi, teblig amacli gittigim toplantilarda uc bes kez kilmanin haricinde 28 senedir namaz kilmadim.
Buna belli bir disiplini takip etmeksizin surekli yaptigim secde ve yakarislari dahil etmiyorum.
Usttekileri ifade etmemin ardindan yazacaklarimin daha iyi anlasilacagini tahmin ediyorum.
Kuran mesaji baslangicindan itibaren, kimseyi sirf Allah’i yucelemek amaciyla yaptiklarindan menetmemistir. Hatta bunlara olumlu bir tavirla yaklasmistir.
Allah’in yanisira herhangi bir varligi yuceleyen butun girisimlere ise kesinlikle karsi cikmistir. Bu karsi cikis esnasinda uygunsuz gorulen surekli olarak ortak kosmaktir.
Tapinislarda ki sekiller semavi degil insan urunudurler. Semavi olan bu tapinislarin yalnizca Allah’a mahsus kilinmasidir. Kuran vahiy ortaminda bu sekilsel tapinislarin oldugu muhakkaktir. Resulun ve inananlarin bu uygulamalari Kuran’da acik ve net gorunmektedir. Bir kismi detay verilerek konu edilirken (abdest,oruc,hac vb.) diger bir kismi ise ancak bazi degisik konumlarina muteallik olarak konu edilmektedir (namaz buna en belirgin ornek).Yaklasik 99 kezKuran’da gecen s-l-v kokunun turevlerinin her biri ayni anlama gelmemektedir. Kuran’da; arkasindan gidilen- din, destek-arka cikmak, dua,sekli rituel ve havra anlami gibi degisik anlamlarda kullanilmistir. Butun anlamlarin teke indirilmesi abesle istigal olur. Kuran’da namaz olarak bildigimiz sekli ibadetin, yoklugunu savunmak ile onun dortbasi mamur olarak mirac yoluyla iletilen semavi bir olusum oldugunu savunmak esit derecede gercekten uzaklasmaktir. Oysa dar anlamiyla namazbelli bir tekamul gecirmistir. Vahyin baslangic safhasinda henuz salat etdenilmeden, bir salat edisin oldugu gorulur. Bu sekli semali izahsiz uygulamanin,ozellikle hicret sonrasi , inananlarinbelli vakitlere mahsus olarak yerine getirdikleri bir uygulama olarak goruruz. Akin ve benzeri hallerdekisaltilan, on hazirlik olarak yikanma geregi duyulan, ickili iken yaklasilmamasi gereken bu uygulama, artik gercek inananlarin onemli bir gostergesi haline donusur.
Kuran’i kendi yanilgilarimiza alet etmeden mesaj gayeli okursak salat konusunda olsun diger konularda olsun daha isabetli anlasildigini goruruz. Ben baslangictan beri sunlar yok anlayisindan cok bunlar var anlayisinin adami oldum. Bu tarzin daha verimli sonuclar verdigine inaniyorum. Bu sitedeki arkadaslarin anlayislarinin berraklasmasikisir tartismalardan uzaklasmakla olacaktir. Cok arastirip az ve oz soyleyen olmak epey zor bir is. Dogru bildiklerimizi dahi yeniden gozden gecirerekve tamamen yapici bir yontemle sunmamiz umumun istifadesini daha da artiracaktir.
Kendi egolarini tatmin etme sevdalisi, saldirgan,alayci kisiliklerin yazilari bu dini temsil edemez. Allah’in emri en guzel tarzi benimsemektir.
Münafıkların durumu ise tıpkı şeytanın durumu gibidir. Çünkü şeytan insana, "İnkar et" der; insan inkar edince de, "Şüphesiz ben senden uzağım. Çünkü ben âlemlerin Rabbi olan Allah'tan korkarım" der.
17.
Nihayet ikisinin de (azdıranın da azanın da) akıbeti, ebediyen ateşte kalmaları olmuştur. İşte zalimlerin cezası budur.
Suheyp.Bu bize örnek verdiğin ayetler,inkar eden cehennemlik kafirlerin durumunu anlatıyor.Biz Allah"tan korkan,ahirete inanan insanlarız.Bu ayeti bize,nasıl örnek verirsin?
bay naci agrasifleşme ! ben ne bir cemaate nede bir hizbe tabi değilim hele tarikat ve şeyhe hiç...
kendi çabalarımla kur'an okuyor yalnış anlamamak için hep allaha dua ediyor ve bir konuyu netleştirmeden (leş kargası gibi) başkasının kafasını bulandırmaktan "allahtan" korkuyorum, vede tabii siyonizme (şeytana) alet olmaktan...
ama sen ve senin gibilerin tarikati gün gibi ortada... senin ne kadar allahtan korktuğun takip ettiğin "allahın dinini tahrif eden" israiloğulları (siyonimin)dan belli...
tarzımın farkındayım bu konuda kur'an dan daha yumuşak olmamı bekle meyin...
Kuran'ı yanlış anlamamak için Allah'a dua ettiğini söylüyorsun ama senin gibi anlamayana da "leş kargası" demekte, onları şeytanın tarikatına mensup görmekte hiç bir beis görmüyorsun.
Yazdıklarına, ağzından çıkana dikkat et !
Kendini Kuran'ın yerine koyup kimseye "tarz" yapma !
Güzellikle sorana güzellikle yanıt ver. Naci beyin sözü yanlış ve bir arkadaşımız bu hususa dikkat çekip gereğini söyledi.
Tek dua sahibi sen değilsin.
Muhabbetlerimle.
__________________ "(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Namaz , yalniz Kuran kaynakli bir din anlayisini benimseyenlere , rakiplerince getirilen ilk engellerdendir. Hadi Kuran'dan namazin tarifini yapta gorelim kiskirtmaciligi ile Kuran okurunu en sonunda namazi tamamiyla inkara sevk ederler.
Selam Muhliskul;
Soru sorup izah isteyenler sadece bu endişeden dolayı mı yazıyorlar ?
Bu bakış açısı, konuyu çok basite indirger diye düşünüyorum.
Kimsenin kimseyi bir şeyden men etme gayreti yok. Sözün ucunun nereye dayandığının da farkındayım.
Halen daha, sorulara sırasıyla ve açık açık verilmiş cevaplar okumak yerine itham altında kalışımız çok doğru bir konu üzerinde olduğumuzun göstergesidir.
Allah kimseden körü körüne bir iman istemedi. Kuran'ın vahyedilişi bunun en büyük kanıtıdır. Bilgiye dayalı inanç besleyenlerden bu hususlardaki görüşlerini, izahlarını soruyoruz o kadar.
Nazik uslubunuz için teşekkür ederim.
Muhabbetlerimle...
__________________ "(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
selam ali aksoy kardeşim, katılıyorum tabi neden katılmayım, ben tertil üzre bir anlatıma gitmesini istedim gerçek bilginin, relax yani :), yoksa iki üç soru ile yıkılacak bir dini din edinmem, iki üç soru ile yere batan bir güneş benim rabbim olamaz, sonra aya döner bir kaç da ona sorarız o da batarsa o da benim Rabbim olmaz, ama karşımda ne var onu bilmiyorum, in misin cin misin ortaya çık dedim gerçek bilgiye, hepsi bu :)
Dostum.Aşağıdaki iletine çok uzun bir cevap yazdım.Ama yazdıklarının aralarına yazdığım tüm yazılar.Buraya çıkmadı.Umarım,birileri beni engellemeye çalışmıyor.
Bana gelince iskenceye alan polisler gel sana bir gusul abdesti aldiralim daimana gelip namaz kilarsin diyorlardi.
O gunden buyana arkadaslarimin bir kismi yeniden atalarinin dininedonduler, kimiside Din ile baglarini tamamen kopardilar. Baskilarin en yogununa maruz kalisimdanoturu yurt disina ciktim. Arkadaslarima da ayni tavsiyeyi yapmistim. Klasik namazi, teblig amacli gittigim toplantilarda uc bes kez kilmanin haricinde 28 senedir namaz kilmadim.
Buna belli bir disiplini takip etmeksizin surekli yaptigim secde ve yakarislari dahil etmiyorum.
Usttekileri ifade etmemin ardindan yazacaklarimin daha iyi anlasilacagini tahmin ediyorum.
Kuran mesaji baslangicindan itibaren, kimseyi sirf Allah’i yucelemek amaciyla yaptiklarindan menetmemistir. Hatta bunlara olumlu bir tavirla yaklasmistir.
Allah’in yanisira herhangi bir varligi yuceleyen butun girisimlere ise kesinlikle karsi cikmistir. Bu karsi cikis esnasinda uygunsuz gorulen surekli olarak ortak kosmaktir.
Tapinislarda ki sekiller semavi degil insan urunudurler. Semavi olan bu tapinislarin yalnizca Allah’a mahsus kilinmasidir. Kuran vahiy ortaminda bu sekilsel tapinislarin oldugu muhakkaktir. Resulun ve inananlarin bu uygulamalari Kuran’da acik ve net gorunmektedir. Bir kismi detay verilerek konu edilirken (abdest,oruc,hac vb.) diger bir kismi ise ancak bazi degisik konumlarina muteallik olarak konu edilmektedir (namaz buna en belirgin ornek).Yaklasik 99 kezKuran’da gecen s-l-v kokunun turevlerinin her biri ayni anlama gelmemektedir. Kuran’da; arkasindan gidilen- din, destek-arka cikmak, dua,sekli rituel ve havra anlami gibi degisik anlamlarda kullanilmistir. Butun anlamlarin teke indirilmesi abesle istigal olur. Kuran’da namaz olarak bildigimiz sekli ibadetin, yoklugunu savunmak ile onun dortbasi mamur olarak mirac yoluyla iletilen semavi bir olusum oldugunu savunmak esit derecede gercekten uzaklasmaktir. Oysa dar anlamiyla namazbelli bir tekamul gecirmistir. Vahyin baslangic safhasinda henuz salat etdenilmeden, bir salat edisin oldugu gorulur. Bu sekli semali izahsiz uygulamanin,ozellikle hicret sonrasi , inananlarinbelli vakitlere mahsus olarak yerine getirdikleri bir uygulama olarak goruruz. Akin ve benzeri hallerdekisaltilan, on hazirlik olarak yikanma geregi duyulan, ickili iken yaklasilmamasi gereken bu uygulama, artik gercek inananlarin onemli bir gostergesi haline donusur.
Kuran’i kendi yanilgilarimiza alet etmeden mesaj gayeli okursak salat konusunda olsun diger konularda olsun daha isabetli anlasildigini goruruz. Ben baslangictan beri sunlar yok anlayisindan cok bunlar var anlayisinin adami oldum. Bu tarzin daha verimli sonuclar verdigine inaniyorum. Bu sitedeki arkadaslarin anlayislarinin berraklasmasikisir tartismalardan uzaklasmakla olacaktir. Cok arastirip az ve oz soyleyen olmak epey zor bir is. Dogru bildiklerimizi dahi yeniden gozden gecirerekve tamamen yapici bir yontemle sunmamiz umumun istifadesini daha da artiracaktir.
Kendi egolarini tatmin etme sevdalisi, saldirgan,alayci kisiliklerin yazilari bu dini temsil edemez. Allah’in emri en guzel tarzi benimsemektir.
Katılma Tarihi: 24 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
dostum..
namaz ritüelinin şekli olmadığını söylersiniz..o yukardaki ayet ne diyor bak bakalım..yürüyerek ne demek..üstelik bunun nedeninide korku yada endişeye bağlamışken.. namazın normalde sabit bir mekan yada halde kılınacağının en açık ifadesi bu ayet değilmidir.. madem şekil yok..öyleyse bu mekan yada durağanlıkta ne.. sabit yer olduğunda o yaklaşma için yıkanmalar ne.. madem hepimiz kuran diyoruz..Allahın bize öğrettiği şekil ne..secdeyi geçtik rukuya ne diyorsunuz..Allahı anma ile namaz..
Namazı kıldınız mı, gerek ayakta, gerek otururken ve gerek yan yatarak hep Allah'ı anın. Güvene kavuştunuz mu namazı tam olarak kılın. Çünkü namaz, mü'minlere belirli vakitlere bağlı olarak farz kılınmıştır. Bu arada ayakta oturken yan yatarken ifadeleride sabitliği anlatma iken saygıyla el bağlanın hikmeti ne..
madem şeklen değil yada Allahı anmak bağlılık göstermek bu kıldıktan sonra yada bağlılık gösterdikten sonra anın ne..
efenim korkarsanız bağlılığı gevşetmede problem yok..güvene kavuşunca tamam edin..yav bu ne..ne demek bağlılığı gevşetmek..
ipini yapıp bozan gibi olmayın emri ile bu yukarısının çelişkiside ne.. kardeşim yapmayın...
SLM,kardeslerim, katkisi olur düsüncesi ile,bilgilerinize sunarim NOT:
Yazar 43 yaşında bir Arap ve görüşleri hakkında genel bir izlenim
edinmeniz için yazısını özetliyorum... (Yazarın GOD kelimesini daha
uyumlu olması için Allah diye çevirdim.)
SALAT = BAĞLANMA
Dünya'nın üçte biri belirli bir namaza inanıyor ve bunu kılıyor olsa değil, TÜM dünya nüfusu dahi bu ritüele inansa ben onları izlemem... niye mi?
Çünkü:
1)Bu
onun doğru olduğunu göstermez. Milyarlarca insan İsa'nın tanrının oğlu
olduğuna inanıyor ve bir o kadarının hayal ürünü, mantıksız inançları
var. [6:116]
2) Çünkü bir şeyi doğrulamak benim Allah'a olan sorumluluklarımdan biri. [17:36].
3) Çünkü çok mantıklı, büyük irfan sahibi samimi ve eşsiz bir kitapı rehber ediniyorum. [45:6]
4)
Çünkü Allah'ın verdiği özgürlüğü ve zekayı kullanıyorum ve ATALARIMI,
ebeveynlerimi, imamları, sözde alimleri, dedikoduları, yalanları, zan
ve her çeşit saçmalığı gözü kapalı izlemiyorum. [31:21]
5)Çünkü Allah'ın kitabıyla çelişmekle kalmayıp, ONUN elçisinin ve ONUN mesajının imajını çarpıtan kaynakları kabul etmiyorum.
Salat'ın GERÇEK manası
Yukarıdakileri dedikten sonra size Allah'ın kitabını kaynak alarak SALAT'ın gerçek anlamı hakkında bilgi vereyim.
Salat
basitçe BAĞLANMAK / İRTİBAT KURMAK demektir, bu İngilizcesine en yakın
olan sözcük (reaching-out). Allah bize ve peygamberine bağlanıyor ve
BİZİM DE iman ettikten sonra ONA bağlanmamızı emrediyor.
Allah'ın
kitabına göre, genel inancın aksine Allah inananların günde iki kez
bağlanma toplantılarına teşvik ediyor. Biri günün sonunda biri başında.
11:114
17:78
Dikkat edin iki ayet de aynı zamanı doğruluyor ve 17:78 ayetinde Kuran'ın Salat'ın merkez noktası olduğu belirtiliyor.
Ve işte SALAT'ı zamanlarıyla belirten üçüncü ve kesin sonuca ulaştıran ayet:
5:58
Dikkat edin Allah "öğle" kelimesini kullanmıyor. Öyle bir namaz adı olsaydı mantık olarak diğerleri gibi bundan da bahsederdi.
* Yazar daha sonra 2:238 deki vusta yı dengeli olarak alıyor...
Allah kitaba inananların günde iki kere ONA bağlanmadaki en etkili ALETİ, KİTABI kullanmalarını emrediyor.
7:170
Daha sonra secde ve rükuyu anlatmış ve bitirmiş, onlar da pek görüş farkımız olmadığı için yazmadım.
Selam... _________________ 10.82 "Ve suçlular hoş görmese de Allah, hakkı, kelimeleriyle ortaya çıkarıp kanıtlayacaktır."
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma