HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURAN’DA SALAT NAMAZ MIDIR??? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

muhliskul Yazdı:

...

Kuran vahyedildiginde  secde,ruku ,kiyam vb. bircok kelimeler figursel sekilleri ifade icin kullaniliyorlardi. Bu kelimelerin sekli anlamlarinin ifadesi olan saygi gostermek ,itaat etmek, deger vermek gibi kullanimlari da orginal anlamlarindan turemis olarak  yaygindi. Hitap ettigi toplumun dilini, mevcut olan ozellikleriyle kullanarak, onlarin mesaji anlamasini dileyen Allah,  Kuran'inda bunlara aynen yer verdi.Yani bunlari yerine gore uygun bir tarzda degisik anlamlariyla kullandi. On yargisi olmayanlara, bunlari tespit etmek hicde zor degildir

Selam önyargısız Muhliskul;

Ben önyargılı, mesafe katedememiş kardeşin sana şu soruları soruyorum:

İki ayet... İki secde...

1) Kuran okunduğu zaman secde etmeyen müşrikler...

2) Ağlayarak çeneleri üzerine secde edenler

Bana bu iki ayetteki "secde" yi nasıl anladığınızı ve nasıl tatbik ettiğinizi anlatırmısınız ?


muhliskul Yazdı:

...

 Birde hangi akli sahibi 14 asir once bu ve benzeri sekli ifadelerin olmasini inkar eder. Ilkel tapinislarin cok yogun oldugu bu ortamda bu ve benzeri sekillerin olmayisi mumkunmudur. 14 asir once Kutsal tapinaklarin, sekli tapinislarin olmadigi bir toplum  yasamismidir.  Kuran'in muhataplarinin bu sekli tapinislari ihtiva ettigi apaciktir. Mekke'de Ki musriklerin tapinislarinin sekillerimi elstirilmistir yoksa bu tapinislari  kimler icin yerine getirildiklerimi ? Medine'deki yahudilerin yahudilik inanci geregi oruc tuttuklari ve namaz kildiklari soz konusudur. Hangi ayette onlarin tapinislarindaki sekiller elestiriye tabi tutulmustur.  Kuran'in bunlari elestirmeyisi  ve yasaklamayisi sonucu Muhammed ve inananlar bunu nasil anlamislardir?


Muhliskul kardeşim, Yahudi ve Hıristiyanlarca icra edilmekte olup ta Kuran'da eleştirilmemiş ritüelleri araştırmaya ne dersiniz ?

Bakalım siz hangilerini meşru göreceksiniz.

Bir şeyin eleştirilmemiş olması ile onun emredilmesi arasında fark vardır. Bu farkı idrak ettiğiniz gün sizin de önyargılarınızdan kurtulup mesafe katedeceğinize inanıyorum. 

Muhabbetlerimle...



__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

SALAT'I , RUKU'YU , SECDE'Yİ  KİM  YAMULTMUŞ ?

Yamuk çeviriler adamı şaşı yapar, hatta kör dahi edebilir. Nasıl doğru bakıp doğru görebilir , doğru anlaya bilir ki...Doğru verilere dayanmıyorsa, mux, doğru algılaya bilir mi? Ayetlerin anlamını yamultmuşlar bir kere. Bilerek mi? Sanmıyorum... kör taklit belası, kopya çekme hastalığı olsa gerek.. 

"Ruku'-secde", "iman" gibi, mü'minin hayatı boyunca, hayatının her anında ondan  ayrılmaması luzumlu, olmazsa olmzıdır. Secdenin izleri, ruhu ve bedeni ile, içi ve dışı ile benliğinin her zerresinde görülmelidir mü'minin.

Alında secde izi...! Nerde, kimde görülmüş şimdiye kadar? Benim dedem, Kuşluğu ile teheccüdü ile bütün namazları kılardı, secdelerden uzun süre başını kaldırmazdı. Uzun kış gecelerinde uyandığımda kendisini hep namazda görürdüm. Dedem, 7'sinden 77'sine kadar (dedem 77 yaşında öldü) hep namazı kıldı, hem de fazlasıyla, ama ben alnında secde izini göremedim. Kimi şiiler secdeleri Kerbela taşına yaparlar, alınlarını o taşa koyarlar.. Onların dahi alınlarında izi çıkmıyor. Ben kimsenin alnında izini şimdiye kadar görmedim secdenin, merak ediyorum bu iddia sahiplerinin alınlarındaki secde izini..! Alınlarını yere sürtüyorlarsa, eğer buna bir şey diyeceğim yok elbette. 

Namaz ve  beden dili ...Allah Allah..Daha neler duyacağız! Allah'a samimi bağlılığınızı  bir kaç dakka, bir kaç saniye ayakta durarak, belden bükülerek, yere kapaklanarak mı gösteriyorsunuz? Ya hu! Allah, içinizi dışınızı gör müyor, bilmiyor mu? Kıyam, ruku' ve secdelerden oluşturduğunuz Kur'an dışı namazınızdaki kıyam, ruku' ve secdelerdeki süreleri keyfinize mi  bırakmış Allah? Bunlar, sınırlı, zamanlı , şekilsel ise; bu sınırı, süreyi ve şekli emir sahibinin belirlemesi gerekmezmiydi? O sadece emir buyurdu da gerisini kulların uyuşmaz keyiflerine mi bıraktı? Bir hal dili bir de kal dili var; sözü özü bir dedikleri. Allah, açık ve gizli her şeyi bilip görüyor. İnanç, ruh ve bedenle bir bütün halinde yaşanır,  secde izi/te'siri/etkisi, mü'minin her zerreside kendini göstermelidir.

Başta da belirttiğim gibi , sorun yanlış meallerden yola çıkmakta.. Şimdi 48/29'u doğru meallendirelim ki doğru anlayabilelim. Önce 28'i.. çünkü 28'i de çok yamultmuşlar. 28'i düzeltmekle, 9/33 ve 61/9'u da düzeltmiş olacağız inşaallah.

48/28-" O'na Din'in tamamını bildirmek üzere, Yol gösterici (Hüda) ve Hak Din ile Rasülünü gönderen O'dur. Buna, her şeyi bilip gören (şehid) olarak da (tek başına) Allah yeterlidir."

"LİYUZHİRUHU ALED-DDİNİ KÜLLİHİ" nin anlamı , "Allah,Din'ni bütün dinlere üstün/ğalip kılmak için..." midir? Hayır. Bunu sizin de anlamanız için , bu ayetteki "YUZHİRU ALA" ile "ED-DİN KÜLLİH" ifadelerini, 72/26'daki " YUZHİRU ALA" ve  8/39' daki "ED-DİN KÜLLÜH" ile karşılaştırmanız yeterli olacaktır. Çünkü Meal sahipleri bunlara bu ayetlerde doğru meal vermişler. Diye blirsiniz ki, burda böyle, orda da öyle doğru olamaz mı? Hayır, olamaz. Çünkü:

1-"yuzhiru ala" kalıbı her yerde aynı anlama gelir. Bunun bir örneğini de 66/3' te  "Azhera-hu ala" da  gözleye bilirsiniz. "Azhera", Yuzhiru" nun mazi kipidir. 2-Bu ayette ve de geçtiği bütün ayetlerde "ED-DİN" , Kur'an'da Allah'ın Din'i olup çoğulu olamaz. Zaten, Kur'an'da da dinin  çoğulu olan "edyan" kelimesi hiç yer almamıştır. 3- Şayet meal doğru ise, Allah va'dinde şu ana kadar durmamıştır, bundan sonra da sözünü gerçekleştirmesi için de ihtimal Mehdi ile İsa'yı bekleyeceğiz..!4- Allah, yarattıkları ile din tokuşturmaz, bu O'na hiç yakışmaz...

48/29-" Muhammed Allah'ın rasülüdür. (ya da), Allah'ın Rasülü Muhammed ve O'nun beraberindekiler,kafirlere karşı çetin, bir birlerine karşı merhametlidirler. Onları sürekli , tam bir boyun eğişle (ruku'-secde halinde) Rab'lerinden lutuf ve razılık ister görürsün. Kendilerindeki bu sağlam karekterleri, teslimiyetin/ itaatın (secdenin) eseridir/  . Bu, Tevrat'aki durumları ve de İncil'deki durumlarıdır da..."

Ayette yer alan "VUCUH" kelimesi, organ olarak algılandığı sürece , bu ayet ile " vech", " vucuh"; " yedani- yedeyni", "eydi" ; "yüz- yüzler"," iki el - eller"kelimelerinin yer aldığı diğer ayetler,  organlar olarak algılandığı müddetçe anlamada sıkıntı devam edecektir. 

Kur'an'da neden ," Allah'ın eli, Allah'ın yüzü" deniyor da neden "Allah'ın ayağı, ağzı, gözü, kulağı..." denmiyor?!!!

Salatla ilişkilendirilen  ayetlerin  çevilerinde hep sıkıntı oluşturmuşlar. Bir örnek: 4/43' teki "SÜKARA" ile "CÜNÜB" ün geçtiği 4/43 ve 5/62'ye bakalım: Burada bu kelimeleri " SARHOŞLAR" ve CÜNÜP" diye çevirmişler.Ama "CÜNÜB" ün geçtiği 4/36, 28/11'deki " CÜNÜB" e aynı anlamı vermemişler, neden? Yine buayette "SÜKARA" ya "içki sarhoşu" manasını verirlerken, aynı kelimeye yada diğer türevlerine aynı manayı verememişler.. Mesela, 15/15' teki "SÜKKİRAT ebsaruna" ya, " gözlerimiz sarhoş oldu" dememişler..! Peki, 4/43'teki " SÜKARA" nın anlamı "içki sarhoşları" ise, bu ayet, alkollu içki içmenin mubah olduğuna delil teşkil etmiş olmaz mı? Yine, "LA TEQRABU'SSALATE VE ENTUM SUKARA" nın manası, " sarhoşken namaza yaklaşmayın" sa eğer, Allah, sarhoşa emretmekle ,abesle iştiğal etmiş olmaz mı? Namaz kılmak isteyen zil zurna sarhoşu, namaz kılmaktan kim alıkoyacak? Ağzı şarap kokan sarhoşlarla cuma namazında aynı safta bulunduğunuz olmadımı hiç? 

Bütün meal kitaplarında  yer alan ve hem  kendisi  hem de Kur'an'ın bütünlüğü ile çelişen bir meal örneği ile bitirmek istiyorum konuyu.

3/28 :

ELMALILI: " Mü'minler , mü'minleri bırakıp da kafirleri dost edinmesin ve onu her kim yaparsa Allah'tan ilişiği kesilmiş olur; ancak ONLARDAN BİR KORUNMA YAPMANIZ MÜSTESNA...Mmafih Allah sizi kendisinden tahzir buyurur (sakındırır), nihayet gidiş Allah'adır."

S. ATEŞ: " Mü'minler, inananları bırakıp, kafirleri dost edinmesin. Kim böyle yaparsa Allah ile bir dostluğu kalmaz. Ancak onlardan (gelebilecek bir tehlikeden) korunmanız başka. (Şerlerinden korunmak için dost gözükebilirsiniz). Allah sizi kendisin(in emirlerine karşı gelmek)den sakındırır. (Sakın hükümlerine aykırı davranarak, düşmanlarını dost tutarak O'nun gazabına uğramayın. Çünkü) dönüş O'nadır."

E. YÜKSEL: " İnananlar, inananlları bırakıp inkarcıları dost edinmesin. Kim bunu yaparsa ALLAH ile bir ilgisi kalmaz. ANCAK ONLARDAN KORKMANIZ HALİ BAŞKA... ALLAH kendisi hakkında sizi uyarıyor. Dönüş ALLAH'adır."

Allah, bu söyleminde çelişkiye düşmüş olmuyor mu? Ayrıca, "...Onlardan kokmayın , benden korkun eğer mü'minler iseniz!" (3/175) ile 5/51'le de çelişmiyor mu? Lutfen ciddi ciddi karşılaştırınız bu ayetleri.

Ayetin doğru meali şöyle olmalıdır:

3/28: "Mü'minler, Mü'minlerin dışında (mü'minlerin aleyhine) kafirleri müttefik edinmesin. Bunu yapanın, Allah ile bir bağlantısı kalmaz.ONLARDAN KENDİNİZİ KESİNLİKLE VE KESİNLİKLE KORUMALISINIZ.Allah, sizleri kendisinden yana şiddetle uyarıyor. Çünkü  dönüş Allah'adır."

Muhabbetlerimle...   

    

  

        

    

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

Madem Allah'a olan saygınızı göstermek için eğilenlersiniz artık ondan sonra nasıl kıyama kalkarsınız ?..Ali Aksoy

 

Sevgili Ali Aksoy Kardeşim,

kıyam'da, rüku'da, sücud'da tüm anlamlarıyla Yüce Allah'ın emirlerindendir.yani bu şu demek : kıyam'ı veya rükuyu veya secdeyi tüm anlamlarıyla gerek gündelik yaşamımda gerekse de kıyamlı salatımda icra ettiğimde / uyguladığımda Yüce Allah'ın emrinden başkasını uygulamamış oluyorum. bu teslimi gözle bütüncül bakışla bakıldığında , kıyam veya rüku veya sücud arasında teslimiyet bazında fark yoktur. fark şudur ki, Yüce İlah'ımızdan gelen emir, bunların tüm anlamlarıyla birlikte ayrı ayrı yapılması, ayrı ayrı icra edilmesi yönünde ve şeklindedir. tek başına kıyam, tek başına rüku ve tek başına sücud denmemiştir, üçünden de sözedilmiş, üçü de ayrı ayrı emredilmiştir. ve bu durumda saygı göstermenin tek yolu secde veya kıyam veya rüku değildir. bunlar bu saygının Yüce Allah tarafından emredilmiş olan bedensel ifadeleridir. iş bu ifadeleri bedensel ifadeleri ( kıyam-rüku-sücud)  tüm ifadeleriyle / tüm anlamlarıyla uygulamaktadır.bu durumda saygı göstermek için başımızı secdeden çekmemek , kıyam'dan ayrılmamak veya rüku pozisyonunu bozmamaktan sözedilemez. böyle bir düşünce, olaya bu kelimelerin tüm anlamlarıyla bakmamak demek olacaktır. burda genel mahiyet'i, olayın aslı ve esasını , TÜM YÖNLERİNİ gözden kaçırmadan bu ilahi emirlere yaklaşım gerekmektedir diye düşünüyorum. 

Sevgilerimle



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Selam Hasan Öktem kardeşim;

Ben, Kuran'daki secdeyi ve rükuyu hem şekilsel, hem de itaat veya boyun eğme olarak anlıyorum diyenlere bir şey demem.

Sorunları şöyle bir sınıflandırmaya tabi tutayım.

1. Mesele:

a) Eğer secde şekilsel bir ritüel ise, "çene üzerine secde" nasıl bir şekildir ? Bunun tatbiki nasıldır ? Benim itirazım, kişilerin atalarının yaptıklarına bakarak hazır cevap ile, tevatüren bilinen secdeyi tarif etmelerinedir.

b) Bu türlü şekli durumları çağrıştıran ayetleri zahirine göre  anlayışınızdaki metodunuz nedir ? Nisa 103 ü neden şekilsel olarak anlamıyorsunuz ? Atalarımız öyle anlamadıkları için mi ? Ya onlar hiç bir şey anlamamış, doğruyu da bulamamış kimseler ise ?

2. Mesele:

Eğer yalnız Kuran diyorsak yalnızca Kuran'da tarif edilen bir "namaz" söz konusu olabilir. Bu namazın nelerden ibaret olabileceğini önceki yazımda verdiğim linkte saymıştım. Tek bir rüku yahut tek br secdenin yanlış olduğuna dair hüküm getiremezsiniz. Hatta bunların değişik sayı kombinasyonları ile icra edilmesine de... Örneğin, Kuran'a göre tek secdeli 5 rükulu bir namazın olmayacağını söyleyemezsiniz. Secdeleri ikişerli olarak yapmanın nereden icab ettiğini de izah edemezsiniz.

Sorun şu ki, biz atalarımızdan gördüğümüz şeylere bakıp, bunları doğrulayan ayetleri görüyoruz da onunla alakası bile olmayan, onu sınırlandırmayan ve belki de değiştiren şeyleri görmüyoruz. Sonra bunun adı "yanlız Kuran" oluyor. Bu konuları araştıranları ne ile kınıyoruz ?

Samimiyetsizler, niyetleri bozuk, mesafe kat edememiş, fanatik, secde edemeyecek kadar yüreksiz, Kuran sakarı, safsatacı, beyinsiz, zevzek, kıblesi şeytanın kabilesi, ... Daha saymaya lüzum var mı? 

Benim yalnız Kuran'a bakarak ortaya koyduğum "şekli" tarif pek can sıkıcıdır. Çünkü atalarımızdan devraldığımız "namaz"a hiç mi hiç benzemez. 

Ama şundan eminim ki, çoğu kardeşimiz vakit konusu ve tahiyyatta okunan bazı şeyler müstesna olmak üzere atalarından ne gördüyse onu yapıyor ve bu yaptığına Kuran'dan delil arıyor. Yaptığını desteklemeyen hatta bambaşka bir mecraya çeken ayetleri de görmezden geliyor. Bunlar kendisine sorulunca kızıyor ve sadece itham ediyor. Bunun adı da "yanlız Kuran" oluyor.

Dün bir başka başlıkta da yazdım. Yanlız Kuran söyleminin bir an önce metodoloji / usul meselesine eğilmesi gerekir. Bir taraftan yanlız Kuran deyip öbür taraftan "tevatür" denen ucubeden delil beğenmek yalnız Kuran söylemiyle asla bağdaşmaz. Çünkü tevatüre bakılacak olursa bu forumun tüm konuları askıda kalır, söylenen her şey boşa gider.

Özellikle "sosyal psikoloji" den biraz olsun nasiplenmiş, kişilerin kişileri nasıl etkilediğini, toplumlarda tutumların nasıl oluştuğunu biraz olsun bilen kimseler için tevatür "HİÇ BİR ŞEY" dir. Tamamen beşeridir. Şimdi nasıl olur da böylesine "ucube" bir kaynak Rabbin indirdiği kelimelere tahakküm kurabilir ? Hele hele Rabb, bu kelimeleri Kuran'da zıddı ile veya eş anlamlı / benzer kelimelerle izah etmiş, tanımlamış ise...

Kuran'ın bütünsel anlamından anlaşılan bir hususu nasıl olurda atalarımın yargıları sebebiyle ters düz ederim ?

"Salavat" ın nasıl çarpıtıldığını, ben yeterim diye bas bas bağıran Kuran'ın nasıl arkaya atıldığını, Kuran ayetlerinin nasıl birbirine İMHA ettirildiğini vs bu forumda değinilen bir çok konunun nasıl da Kuran çizgisinden alaşağı edilmiş olduğunu hep birlikte görmedik mi ?

Şimdi biz dedik ki, belki "salat" dahi yanlış anlaşılmış, çarpıtılmış olabilir. Onun için bakalım Rabb ne buyurmuş ? Salat ne imiş ?

Biz bunu söyledik ya, hemen "ön yargılı"  ilan edildik.  Ön yargılı olanlar, bir meseleyi sadece Kuran'dan öğrenmeye çalışanlar mıdır, yoksa atalarından gördüklerini Kuran'a söyletmeye çalışanlar mı?

Ahmet Baydar bir yazısında şöyle bir cümle kullandı:

"Kuran, her türlü şeytanlığa kapalıdır."

Müthiş bir tespit. Ama Kuran'ın neye kapalı olduğunu ancak  "Kovulmuş Şeytan'ın fısıldadığı her türlü hurafeden" arınarak okuyanlar görebilirler.

Bu görme, Kuran'ı okumakla mümkün olur, atalarımızdan gördüğümüz şey için okutmakla, söyletmekle değil.

Bu söylediğim, atalarımızdan gördüğümüz her şeyin zıddını yapacağız demek değildir. Sorgulayacağız. Araştıracağız. Açıktan ikrar etmesek bile beynimizin içinde bir yerde "onların dediği daha doğru, daha güvenlidir" diye bir fısıltı dolaşıyorsa bu okuma cidden sıkıntılı bir okumadır. Her ne kadar bir kardeşimiz tamamen iyi bir niyetle vaktiyle "oku ama canına okuma" demiş ise de, aynı şeyin "fısıltılara" dayalı okuma için söz konusu olmayacağını nereden bileceğiz ?

"Vahiy mi aklın efendisi" yoksa "Tevatür, atalar kültürü mü vahyin efendisi" bunlar ciddi sorgulardır. Ve bu sorular cümlenin başına, sonuna gülücükler ekleyerek giderilemeyecek kadar  çetin sorulardır.

Hele hele, itham  ve aşağılama ile hiç giderilemez...

Eğer vahyin keskin hükmü sebebiyle atalardan devralınmış bir anlayışı kesip atmak "fanatiklik" ise, evet fanatiğim.

Çünkü Rahman'ın indirdiğine secde ediyorum.  Şekilsel secde kınanmamış da Allah'ın düzenlemediği bir ritüelin terki mi kınanmış ? Kelimelere Allah'ın öğrettiği karşılıkları vermek mi kınanmış ?

Hiç birimiz, diğer hiç birimizi iknaya memur edilmedik. Hiç birimiz bir diğerimizin bekçisi değiliz. Kuran'dan anladığı şeyi Kuran'ı rehber edinmiş kardeşleri ile söyleşip sınamasını yapmak, doğru olanı aramak başka...

Muhakkak ki Allah, Kuran'a yönelen her kulunu kendisi için en güzel istikamete eriştirecektir.

Muhabbetlerimle...  


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
beyyine_45
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 22 mart 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 131
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı beyyine_45

Sorun şu ki, biz atalarımızdan gördüğümüz şeylere bakıp, bunları doğrulayan ayetleri görüyoruz da onunla alakası bile olmayan, onu sınırlandırmayan ve belki de değiştiren şeyleri görmüyoruz. Sonra bunun adı "yanlız Kuran" oluyor. Bu konuları araştıranları ne ile kınıyoruz ?

Samimiyetsizler, niyetleri bozuk, mesafe kat edememiş, fanatik, secde edemeyecek kadar yüreksiz, Kuran sakarı, safsatacı, beyinsiz, zevzek, kıblesi şeytanın kabilesi, ... Daha saymaya lüzum var mı?


"Salavat" ın nasıl çarpıtıldığını, ben yeterim diye bas bas bağıran Kuran'ın nasıl arkaya atıldığını, Kuran ayetlerinin nasıl birbirine İMHA ettirildiğini vs bu forumda değinilen bir çok konunun nasıl da Kuran çizgisinden alaşağı edilmiş olduğunu hep birlikte görmedik mi ?

Şimdi biz dedik ki, belki "salat" dahi yanlış anlaşılmış, çarpıtılmış olabilir. Onun için bakalım Rabb ne buyurmuş ? Salat ne imiş ?

Biz bunu söyledik ya, hemen "ön yargılı"  ilan edildik.  Ön yargılı olanlar, bir meseleyi sadece Kuran'dan öğrenmeye çalışanlar mıdır, yoksa atalarından gördüklerini Kuran'a söyletmeye çalışanlar mı?


Eğer vahyin keskin hükmü sebebiyle atalardan devralınmış bir anlayışı kesip atmak "fanatiklik" ise, evet fanatiğim.

Çünkü Rahman'ın indirdiğine secde ediyorum.  Şekilsel secde kınanmamış da Allah'ın düzenlemediği bir ritüelin terki mi kınanmış ? Kelimelere Allah'ın öğrettiği karşılıkları vermek mi kınanmış ?
 
   
      Muhakkak ki Allah, Kuran'a yönelen her kulunu kendisi için en güzel istikamete eriştirecektir.  ali aksoy.....
      

        slm ali aksoy kardeşim...sana yürekten katılıyorum....

   (konu akışından ziyade.. şahşi bir katılım..)
                
 artık çoğu kavramalarla oynandığının.. yanlış anlam yüklendiğinin farkına varalım ..hatta  en önemli kavramlar da bile..
    tabii bu da doğal olarak kuranı anlama .. yaşama .. yaşatma da sıkıntılar doğuruyor...
 
        bu süreçte ve bu çalışmada olan kardeşlere de, cevap larda  ve ithamlar da biraz saygı..

    olur ki belkide atalar aklını kullanmamış olabılır...!! çogu kavram da olduğu gibi..   mesela  ( resul ) ..!!
  .......................................            
           bir gün gelecek kavramlar allah ın tanımlamasıyla tanınacak..
     belki de o zaman kuran mübin olacak...
 ve bu süreçte olan lara ne mutlu...
Yukarı dön Göster beyyine_45's Profil Diğer Mesajlarını Ara: beyyine_45
 
Xweser-Mirov
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 17 mart 2008
Yer: Netherlands
Gönderilenler: 421
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Xweser-Mirov

Yuregine saglik Ali kardesim..

Böbürlenmeden kibirlenmeden, buyukluk taslamadan yere secdeye kapananlar, karsit fikirleri okurken, degerlendirirken nedense, ayni titizligi gostermiyorlar.. Bu forumda beni gulumsetecek hicbir yorum yok, aksine dusunderecek yorumlar var.. Fikri ortaya atan deli de olsa, dusunulmeye layiktir..! Peygamber'e soylenilenleri hatirlayalim.. bu bir delidir.. !

Yanilma payi kendine birakmayan insanlarin, dogruya ermeleri de zora girer.. Acaba sorusuyla, ya fikriniz sabitlesir ya da hatali oldugunu anlarsiniz. Ancak, buna hicbir ihtimal vermeden, bir omur boyu arastirsaniz da fark etmeyecektir.. Cunku, tum renkleri karistirip yine istediginiz renge ulasacaksiniz..

Ben yere kapaniyorum icimden geldigi an ama o itaatin tadini hissedemiyorum cunku bir anlik, gostermelik ama kime oldugu bellisiz..!!! Hasa, Allah'i sekilsel secdeyle itaat ettigimize kandiramayiz..Insanlari belki..!  Ancak nezaman ki, kuzenim yanimda icki iciyor, ben onun icki davetine, Allah'in koydugu kurala uyup  "Hayir" diyorum...! Ozaman secdenin anlamini ve gercek husuyu tadiyorum..!! !! !!

Verdigim ornekler gulumsettigi icin, ornek vermeye devam Allah'in izniyle. Bir insanin yuzunde ki tebessume sebep olmak, benim icin dunyanin benim olmasindan daha degerli..

Gelin, secdeyi, rukuyu, kiyami, salati, kibleyi, beyti, mescid-i haram'i, eger Yalniz Kuran diyorsak, yalniz Kuran ile bu kavramlarin neler oldugunu arastiralim, sorgulayalim olur ve olmazlarini, celiskileri yok edelim kafalarda ki sorulari yanitlayim.. Sorulara, senin sorulmaya hakkin yok denildikce, o sorular ordular halinde saldirirlar birgun..

Onkabulleri de onyargilari da kafalarimizdan cikaralim, Kuran' da kavrama ne anlam verilmisse, onu kabul edelim, hosumuza gitmese bile, yapagelmis olsak bile..! Tarih kitaplari sahitlik etse bile.. !

Secde sekilsel ise eger ve yapilacaksa, bunu da arayip bulalim kac defa nezaman yapilacagini, nasil yapilacagini vs.

Peygamber'e yapilacak salat nedir ? Simdi, eger Allahummesalli ala seyydine Muhammed, lafzini tekrarlamaktan ibaretmidir ?

Islam hayattir, baristir..! Bence en once anlamamiz gereken, Insan - Islam iliskisi.

Bu dinin geldigi nokta, robotlastirilmis insanlarin kelime ve rituel tekrarlarin coklugudur.. Gece gunduz, Allah buyuktur, demekle degil beyler.. Allah'in buyuklugunun tecellilerini kesif ile bilim ile anlamak onemli olan.. Kainatin yaratilisi, uzay, denizler, bitkiler hayvanlar bunlarin islevleri hakkinda dusunup, muhtesem ozelliklerini kesif ile anlasilir Allah'in buyuklugu..

Secde icin ayni sey gecerli, onemli olan yere kapanmak degil, onemli olan teraziyi tutarken tam tutmak, iki kisi arasinda hukum verirken adaletli davranmak, salatimizdan yetime yoksula pay ayirmak..! ( nasil olacaksa, namazi bagislayabilirmiyiz fakirlere ? )

Arapca kaliplasmis dualari, cesitli sayilarla tekrar yaparak, dualarimizin kabulunu beklemek, Kurandan okunan ayetleri bagislama mantigi zihniyeti, zikri alakasiz bir sekilde, kol kola girerek cosma ayinleri yaparak mi Islam'in ici dolu oluyor..!!! Bunlarin bizlere ne yarari var soylermisiniz.. ???? Ya da olulere ???

Islam' dininden, namaz ibadeti yapageldigimiz alisageldigimiz ritueller olmazsa ne olur ?? Bugune kadar doyurmadigimiz yetimler, ac mi kalir ? Dunya uzerinde, kadina en cok siddet uygulayan 10 ulkenin tesaduf eseri musluman ulkeler olmasini mi etkiler.. Hirsizlikta da birinciligi ceken musluman ulkeleri mi degistirir yoksa.. !! Ne de guzel secde ediyorlar degil mi muslumanlarin cogu, secde izleri yuzlerinde nasil da belli oluyor..!! Turkiye de her 4 dakika da bir eve hirsiz giriyor..! Artik biraz gercekci olmak zamani..!! Namaz'in kotulukten alikoyma ozelligini nezaman gorecegiz..?? Sanirim, kadina en cok siddet uygulan ilk 10'a giren ve tesadufen hepsinin musluman ulkeler oldugu, bu ulkelerin halkinin cogunlugu namaz kiliyor..!! Peki, kadina siddet uygulamak, hakkini yemek kotuluk degil mi ki, namaz bu kotulukten alikoymuyor.. ?

Allah'in vaadi gercektir.. Allah yalan soylemez..!!!

Sevgilerimle



__________________
Hayat sen ne güzelsin
Yukarı dön Göster Xweser-Mirov's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Xweser-Mirov
 
elmuh
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 435
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı elmuh

muhliskul Yazdı:

Merhaba,

Sayin Elmuh  Kuran'i anlamadaki hassasiyetinizi tebrik ediyorum.

Selam Muhliskul,

Teşekkür ederim, Allah razı olsun. Bende, çabalarınızı taktirle izlemekteyim. Katkılarınız daim olur inşaAllah. 

Muhabbetle.



__________________
O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
Yukarı dön Göster elmuh's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elmuh
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

aliaksoy Yazdı:
Selam Hasan Öktem kardeşim;

Ben, Kuran'daki secdeyi ve rükuyu hem şekilsel, hem de itaat veya boyun eğme olarak anlıyorum diyenlere bir şey demem.

Sorunları şöyle bir sınıflandırmaya tabi tutayım.

1. Mesele:

a) Eğer secde şekilsel bir ritüel ise, "çene üzerine secde" nasıl bir şekildir ? Bunun tatbiki nasıldır ? Benim itirazım, kişilerin atalarının yaptıklarına bakarak hazır cevap ile, tevatüren bilinen secdeyi tarif etmelerinedir.

b) Bu türlü şekli durumları çağrıştıran ayetleri zahirine göre  anlayışınızdaki metodunuz nedir ? Nisa 103 ü neden şekilsel olarak anlamıyorsunuz ? Atalarımız öyle anlamadıkları için mi ? Ya onlar hiç bir şey anlamamış, doğruyu da bulamamış kimseler ise ?

2. Mesele:

Eğer yalnız Kuran diyorsak yalnızca Kuran'da tarif edilen bir "namaz" söz konusu olabilir. Bu namazın nelerden ibaret olabileceğini önceki yazımda verdiğim linkte saymıştım. Tek bir rüku yahut tek br secdenin yanlış olduğuna dair hüküm getiremezsiniz. Hatta bunların değişik sayı kombinasyonları ile icra edilmesine de... Örneğin, Kuran'a göre tek secdeli 5 rükulu bir namazın olmayacağını söyleyemezsiniz. Secdeleri ikişerli olarak yapmanın nereden icab ettiğini de izah edemezsiniz.

Sorun şu ki, biz atalarımızdan gördüğümüz şeylere bakıp, bunları doğrulayan ayetleri görüyoruz da onunla alakası bile olmayan, onu sınırlandırmayan ve belki de değiştiren şeyleri görmüyoruz. Sonra bunun adı "yanlız Kuran" oluyor. Bu konuları araştıranları ne ile kınıyoruz ?

Samimiyetsizler, niyetleri bozuk, mesafe kat edememiş, fanatik, secde edemeyecek kadar yüreksiz, Kuran sakarı, safsatacı, beyinsiz, zevzek, kıblesi şeytanın kabilesi, ... Daha saymaya lüzum var mı? 

Benim yalnız Kuran'a bakarak ortaya koyduğum "şekli" tarif pek can sıkıcıdır. Çünkü atalarımızdan devraldığımız "namaz"a hiç mi hiç benzemez. 

Ama şundan eminim ki, çoğu kardeşimiz vakit konusu ve tahiyyatta okunan bazı şeyler müstesna olmak üzere atalarından ne gördüyse onu yapıyor ve bu yaptığına Kuran'dan delil arıyor. Yaptığını desteklemeyen hatta bambaşka bir mecraya çeken ayetleri de görmezden geliyor. Bunlar kendisine sorulunca kızıyor ve sadece itham ediyor. Bunun adı da "yanlız Kuran" oluyor.

Dün bir başka başlıkta da yazdım. Yanlız Kuran söyleminin bir an önce metodoloji / usul meselesine eğilmesi gerekir. Bir taraftan yanlız Kuran deyip öbür taraftan "tevatür" denen ucubeden delil beğenmek yalnız Kuran söylemiyle asla bağdaşmaz. Çünkü tevatüre bakılacak olursa bu forumun tüm konuları askıda kalır, söylenen her şey boşa gider.

Özellikle "sosyal psikoloji" den biraz olsun nasiplenmiş, kişilerin kişileri nasıl etkilediğini, toplumlarda tutumların nasıl oluştuğunu biraz olsun bilen kimseler için tevatür "HİÇ BİR ŞEY" dir. Tamamen beşeridir. Şimdi nasıl olur da böylesine "ucube" bir kaynak Rabbin indirdiği kelimelere tahakküm kurabilir ? Hele hele Rabb, bu kelimeleri Kuran'da zıddı ile veya eş anlamlı / benzer kelimelerle izah etmiş, tanımlamış ise...

Kuran'ın bütünsel anlamından anlaşılan bir hususu nasıl olurda atalarımın yargıları sebebiyle ters düz ederim ?

"Salavat" ın nasıl çarpıtıldığını, ben yeterim diye bas bas bağıran Kuran'ın nasıl arkaya atıldığını, Kuran ayetlerinin nasıl birbirine İMHA ettirildiğini vs bu forumda değinilen bir çok konunun nasıl da Kuran çizgisinden alaşağı edilmiş olduğunu hep birlikte görmedik mi ?

Şimdi biz dedik ki, belki "salat" dahi yanlış anlaşılmış, çarpıtılmış olabilir. Onun için bakalım Rabb ne buyurmuş ? Salat ne imiş ?

Biz bunu söyledik ya, hemen "ön yargılı"  ilan edildik.  Ön yargılı olanlar, bir meseleyi sadece Kuran'dan öğrenmeye çalışanlar mıdır, yoksa atalarından gördüklerini Kuran'a söyletmeye çalışanlar mı?

Ahmet Baydar bir yazısında şöyle bir cümle kullandı:

"Kuran, her türlü şeytanlığa kapalıdır."

Müthiş bir tespit. Ama Kuran'ın neye kapalı olduğunu ancak  "Kovulmuş Şeytan'ın fısıldadığı her türlü hurafeden" arınarak okuyanlar görebilirler.

Bu görme, Kuran'ı okumakla mümkün olur, atalarımızdan gördüğümüz şey için okutmakla, söyletmekle değil.

Bu söylediğim, atalarımızdan gördüğümüz her şeyin zıddını yapacağız demek değildir. Sorgulayacağız. Araştıracağız. Açıktan ikrar etmesek bile beynimizin içinde bir yerde "onların dediği daha doğru, daha güvenlidir" diye bir fısıltı dolaşıyorsa bu okuma cidden sıkıntılı bir okumadır. Her ne kadar bir kardeşimiz tamamen iyi bir niyetle vaktiyle "oku ama canına okuma" demiş ise de, aynı şeyin "fısıltılara" dayalı okuma için söz konusu olmayacağını nereden bileceğiz ?

"Vahiy mi aklın efendisi" yoksa "Tevatür, atalar kültürü mü vahyin efendisi" bunlar ciddi sorgulardır. Ve bu sorular cümlenin başına, sonuna gülücükler ekleyerek giderilemeyecek kadar  çetin sorulardır.

Hele hele, itham  ve aşağılama ile hiç giderilemez...

Eğer vahyin keskin hükmü sebebiyle atalardan devralınmış bir anlayışı kesip atmak "fanatiklik" ise, evet fanatiğim.

Çünkü Rahman'ın indirdiğine secde ediyorum.  Şekilsel secde kınanmamış da Allah'ın düzenlemediği bir ritüelin terki mi kınanmış ? Kelimelere Allah'ın öğrettiği karşılıkları vermek mi kınanmış ?

Hiç birimiz, diğer hiç birimizi iknaya memur edilmedik. Hiç birimiz bir diğerimizin bekçisi değiliz. Kuran'dan anladığı şeyi Kuran'ı rehber edinmiş kardeşleri ile söyleşip sınamasını yapmak, doğru olanı aramak başka...

Muhakkak ki Allah, Kuran'a yönelen her kulunu kendisi için en güzel istikamete eriştirecektir.

Muhabbetlerimle...  

Selam Ali Aksoy kardeşim,

yukarıda maviye boyadığım cümlelerinin muhatabı ben miyim? bunu sormamın nedeni bana hitaben konuşuyor olmanızdır. ( konuyu yeni takib eden bir okuyucu, benim daha önce size yazdıklarıma mukabil olarak bana cevap verdiğinizi zannedebilir...)  muhakkak ki ben değilim tabiki, çünkü bizim aramızda bu tarz konuşmalar hiç geçmedi ve hiç geçmiyecek diye inanıyorum.

kardeşim, kıyam-rüku ve secde konusunda sana katılmıyorum. ve bunları '' yalnız Kur'an '' demek suretiyle, dışarıda icad edilmiş hiçbir Kur'an dışı bilinç ve görgünün etkisi altında kalmadan İCRA ediyorum.

kıyam-rüku ve sücud konusundaki bütün Ayetleri tekrar incelemeni öneririm. bu önerim sadece sana değil, kendimde uyup, tekrardan yeni baştan tekrar inceleyeceğim. daha önceki tüm okumalarımda gördüğüm kıyam-rüku ve secde'nin dışında birşey göreceğimi hiç zannetmemekle beraber, bu şimdi yeniden yapacağım okumada senin haklı olduğunu , benim yanlış düşündüğümü varsayarak yeniden okuyacağım, senden de benim bu önerimi düşündüğüm tarzda yapmanı ve yeniden böyle (yanlış düşündüğünü varsayarak ) okumanı rica ediyorum. okuduktan sonra tekrar bilgi paylaşımında bulunur, müzakeremize devam ederiz.

 

Örneğin, Kuran'a göre tek secdeli 5 rükulu bir namazın olmayacağını söyleyemezsiniz. Secdeleri ikişerli olarak yapmanın nereden icab ettiğini de izah edemezsiniz. Ali Aksoy

kardeşim,

bu paragrafın ile ilgili olarak şimdilik şunları söylemek istiyorum :

tek secde ve 5 rüku ?

22 Hacc 26 :

Ve iz bevve'na li ibrahıme mekanel beyti el la tüşrk bı şey'ev ve tahhir beytiye littaifıne vel kaimıne ver rukkeıs sücud

26 Bir zamanlar İbrâhim'i Beyt(Ka'be'n)in yerine kondurmuş(ve ona şöyle emretmiş)tik: "Bana hiçbir şeyi ortak koşma ve tavâf edenler, ayakta duranlar, rükû' ve secde edenler için Evimi temizle." 

Ayet'te kıyam-rüku ve secde'den birer kere sözedilmişken, niye icad peşinde koşarak tek secdeli ve 5 rükulu bir namaz'dan sözedilsinki değil mi kardeşim? Ayet'e bakarsanız, böyle birşey söylemenin muhal olduğu kendiliğinden ortaya çıkmaz mı ?

Secdeleri ikişerli olarak yapmanın nereden icab ettiğini de izah edemezsiniz. Ali Aksoy

kardeşim,

ve kıyamlı salatlardan dediğimiz namaz içinde secdelerin ikişerli olma gibi bir zorunluluğu yoktur ki zaten... isterseniz tek secde, isterseniz 3 secde yapabilirsiniz. yani içinizden geldiği gibi. fakat tabiki bu söylediğim ferdi kılarsandır. diğer Mü'min kardeşlerinle birlikte kıyamlı salatlardan namazı CEMAATLE eda etmek istersen, birlikte kılabilmek için secde sayısında önceden anlaşmanızda bir sakınca görmeyeceksin herhalde.

hem, rekat sayısı farziyeti olmadığını '' REKAT SAYISININ FARZLAŞTIRILMASI '' adlı yazımda da söylediğim gibi istediğiniz kadar Ayet'te emredilen kıyam -rüku ve sücudu yapabilirsiniz. bize emredilen bu üçüdür kardeşim. bunlar bitip biz kuud yapıp oturduğumuz anda rekat bitmiştir artık. yeniden ayağa kalkıp tekrar ihtiramlı duruşumuzu sergilediğimizde namaza devam etme kararımızı göstermiş ve namaza yeniden başlamış oluyoruz.

Yüce Allah isterse müzakeremize kaldığımız yerden devam etmek üzere inşaAllah

Sevgilerimle



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Selam Hasan Öktem;

Haklısınız, dışarıdan bir okuyucu o cümlelerimin sanki siz evvelce bana söylemişsiniz de size cevap olarak yazılmış olduğunu düşünebilir. Özür dilerim.

Aramızda böyle bir diyalog asla geçmemiş olduğu gibi, sizin nazik üslubunuz nedeni ile öyle bir ihtimal de görmüyorum.

Hatta, bu ithamları inci dizer gibi sıralayanlara karşı tavır aldığınızın, onları ikaz ettiğinizin şahidi olmuşumdur.

Her ne kadar size verilen bir selamın ardınca geliyor olsa da, yazdıklarım genel olarak tartışmanın temel meseleleri üzerinde umuma yönelmiş fikirlerimdir.

Secde ve rüku sayılarına gelince;

Tek secde ve 5 rüku örneğini, "sebesti" bağlamında söyledim. Yani bu hususta bir zorunluluk getiren herhangi bir ayet yoktur.

Ama biz (çoğumuz), atalarımızdan öyle gördüğümüz için secdeyi ikili, rükuyu tek olarak icra edenler değil miyiz ?

Bu örnek, yapar olduğumuzu Kuran'la kıyaslama adına dikkat çekmek için verilmiştir.

"Madem Allah'a olan saygınızı göstermek için eğilenlersiniz, artık ondan sonra nasıl kıyama kalkarsınız" sorusuna gelince...

Esasen bu soru tam olarak demagojidir.

Fakat, namazın rükünlerini demagoji ile izah edenlere misilleme olarak getirilmiştir.

Şimdi kimi kardeşlerimiz, ne sebeple secde ettiklerini, ne için rüku ettiklerini, ne için kıyam ettiklerini sadece "Allah emrettiği için" şeklinde yetkin bir gerekçe ile izah etmek yerine, "Secdemiz ve rükumuz saygı ile eğilmedir, kıyamımız tağutlar karşısında dik duruşumuzu yansıtır" benzeri demagojik izahlara tutununca misli ile bir cevap vermek şart olmuştur.

Bu izah yöntemi hem yanlış, hem mahzurludur.

Çünkü Afrikadaki tamtamcılara, kendi ritüellerini ne sebeple icra ettiklerini sorduğunuzda onlar da benzeri mantıkla üretilmiş cevaplar verebilirler. Sanırım gerek hıristiyan, gerek yahudi kültüründe icra edilmekte olan bilimum ritüellerin buna benzer izahları vardır.

Bu yöndeki izahların hiç birinin delil kaabiliyeti yoktur. Zira, böylesi basit bir soru ile çökmeye mahkumdur.

Yine kimi kardeşlerimiz, secde yahut rüku sırasında duydukları "huzur" dan dem vurarak bunu gerekçe edindiler.

Halbuki bir kişinin herhangi bir hareketinden duyduğu huzur nasıl olurda onun meşruiyyetine delil olur ?

Aynı mantıkla, dünyadaki her inanç sisteminin her mensubu muhakkak yaptığ şeyden huzur duyuyordur. Yani bu hiç bir suretle delil olmaz.

Bu söylemlerin hepsi, atalarımızdan gördüğümüz bir şeyi desteklemek adına üretilmiş şeylerdir.

Ben diyorum ki, delil ancak Allah'ın indirdiğidir.

İşte siz değerli kardeşim Kuran'ın ilgili ayetlerinin tekrar okunmasını tavsiye buyurdunuz. İşte doğru olan, en hakiki delil ancak bu olabilir.

Muhabbetlerimle...     




__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
BalkanTuran
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 09 kasim 2006
Gönderilenler: 62
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı BalkanTuran

Selam sevgili Hasan Oktem,

Hacc 26- Ve iz bevve'na li ibrahıme mekanel beyti el la tüşrk bı şey'ev ve tahhir beytiye littaifıne vel kaimıne ver rukkeıs sücud

Bu ayetteki kaimıne bildigim kadari ile kaimun kelimesinden turemistir.

Kaimun kelimesi Kuran da baska hangi ayetlerde gecmekte ve yine sizin isaret ettiginiz ayet yorumundaki gibi ayakta durmak olarakmi cevrilmistir? Yada baska anlamlara da gelirmi?

Allaha emanet



__________________
Gercek henuz farketmedigindir. Dayanamazsin...
Yukarı dön Göster BalkanTuran's Profil Diğer Mesajlarını Ara: BalkanTuran
 

<< Önceki Sayfa 72 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats