Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 17 mart 2008 Yer: Netherlands Gönderilenler: 421
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Nereden yola çýkarsan çýk yüzünü Mescid-i Haram tarafýna çevir. Bu emir Rabbinden sana gelen gerçektir. Allah yaptýklarýnýzdan habersiz deðildir. Bakara 149
Yüzünüzü Beyt' ( Kabe ) tarafina cevirin degilde, Mescid-i Haram tarafina cevirin..! Mescid-i Haram, Kabe'nin de icinde bulundugu yapimidir, oyleyse bu yapi neden daima genislemekte, ve Peygamber doneminde boyle bir mescid bulunmamakta, sadece Kabe bulunmakta ?
Mescid-i Haram=Kabe'midir ?
Biz, Beyt'i insanlara toplanma mahalli ve güvenli bir yer kýldýk. Siz de Ýbrahim'in makamýndan bir namaz yeri edinin. Ýbrahim ve Ýsmail'e: Tavaf edenler, ibadete kapananlar, rüku ve secde edenler için Evim'i temiz tutun, diye emretmiþtik. ( Bakara 125 )
Beyt'ten bahsediliyor, Beyt'in cevresinden degil.. Bu Ev insanlara toplanma mahalli ve guvenli bir yer, bunun cevresinden bahsetmiyor.. "Siz de" ile hitap kimedir ? Tum insanlara once duyuru yapiliyor, Beyt in ozellikleri, sonra namaz kilmalari mi isteniyor makam-i Ibrahim'de. Yoksa, Hz. Ibrahim'in milletini ornek alin ile baglantili olarak, muslumanliga/islama davet ediliyor insanlar; "Siz de" ile....Insanlari, iman etmeden, kabeyi tavaf etmeye mi cagiriyorlar yada makam-i Ibrahim olarak nitelendirilen yerde namaz kilmaya mi ?
Bir zamanlar Ýbrahim'e Beytullah'ýn yerini hazýrlamýþ ve: Bana hiçbir þeyi eþ tutma; tavaf edenler, ayakta ibadet edenler, rüku ve secdeye varanlar için evimi temiz tut. Hac 26
Beyt'in yerinin ne oldugu net degil mi; Allah'a hicbirseyi es tutmamak ( Hanif olmak ).. Beyt mi temiz tutulacak, Kabe'nin icimi, etrafimi yoksa Beyt Kabe ve cevresimi ? Ozaman, neden Beyt kullanilmis sadece de, Beyt ve cevresi denilmemis.. !!! Dusunmek lazim.. Sonucta, namaz kilinilan yerde, tavaf edenlerde Kabe'nin icinde degil, Kabe'nin cevresinde yapiyorlar bunu.. Beyt'in bir sistem oldugu acik degil mi..
verdiğiniz ayetleri mealden değilde arapça orjinal metinden anlamına sadık kalarak yazınız.
arkadaşım, mealleri arapça okunuşları ve türkçe mealleriyle birlikte veriyorum. daha ne yapayım. eğer, meallendirmede yanlışlık varsa neden yanlışlığın nerede olduğunu göstermiyorsun da anlamına sadık kalarak yazın diyorsun ?
sizin abdest dediğinize kuranı kerim ne diyor?
Maide 6 da tarifi yapılmış olan işte. yani kıyamlı salatlardan olan namaz kılınmaya başlamadan önce bazı uzuvların yıkanması, meshedilmesi eylemi. abdest kelimesini kullanmadan nasıl tarif edebileceğimi bilemiyorum da abdest diyorum. Kur'an'da ne mi diyor? işte o'na yani Maide 6'ya uyun ey kullarım diyor.
siz namaz diyorsunuz kuranı kerim salat diyor?
Kur'an , kıyamlı salattanda bahsediyor. hani sizin yok saydığınız kıyamlı salat. bunu Farisiler namaz diye isimlendirmişlerse ve millet bu isimle Kıyamlı salatlardan namazını eda ediyorsa, bu namazı inkar etmemizi gerektirmezki. siz bu yüzden mi namazı inkar ediyorsunuz?
Kuran kavramı arapça berlitiyor siz fars bir kelimeyi uygun görüyorsunuz
arapça veya farsça veya türkçe. halbuki ben hep : '' kıyamlı salatlardan namaz '' dedim. daha açık nasıl söyleyeyim. bu üç kelimelik ifade de Kur'an'a zıd gördüğünüz şeyi söyleseydiniz o halde ? yoksa Meal demi okumayalım. malum o da farsça değil bu sefer türkçe.
Kuranı kerimi puzzle gibi kullanmaktan vazgeçin ve ilk ayetlerden başlayarak "salla" ifadesi ve akabinde gelen diğer kavramları düşünerek okuyunuz.
Kur'an yap-boz tahtası veya oyuncağı değildir haşa. bunu yapmak kimsenin haddine de değildir. lütfen biraz daha dikkat...
bu sözler :
'' kıyamlı salatlardan namaz '' dediğim için mi?
'' Maide 6 '' için abdest dediğim için mi?
bu görüşünüzden dolayı ; Maide 6'ya göre bir yoksulu doyurmadan veya bir yetimin başını okşamadan( salat yapmadan önce) ÖNCE abdest almanız gerekiyor dediğim için mi?
yoksa :
ibadet kavramının içini boşaltmak istediğiniz için mi?
salat ve secdenin geçtiği tek ayet olan nisa 102 nöbet tutanlar savaş anında değil savaş öncesi yapılan hazırlığı yaşayanlar. bu bir eğitim.
siz söyleyin neden nebi salatı ikame ettirken kendisi SECDE etmiyorda dinleyenler SECDE ediyor? nebi salattan sizin anladığınız ile namazdan muaf mıdır? yoksa kendisi imam değil miydi?
Nisa 102 :
Ve iza künte fıhim fe ekamte lehümüs salate feltekum taifetüm minhüm meake vel ye'huzu eslihatehümv fe iza secedu felyekunu miv veraikümv velte'ti taifetün uhra lem yüsallu fel yüsallu meake vel ye'huzu hızrahüm ve eslihatehüm veddellezıne keferu lev tağfülune an eslihatiküm ve emtiatiküm fe yemılune aleyküm meyletev vahıdehv ve la cünüha aleyküm in kane bi küm ezem mim metarin ev küntüm merda en tedau eslihateküm ve huzu hızrakümv innellahe eadde lil kafirıne azabem mühına
102 Sen de içlerinde bulunup onlara namazı başlattığın zaman onlardan bir bölük seninle beraber namaza dursun ve silâhlarını da yanlarına alsınlar. (Namazda olanlar), secde edince arkanıza geçsinler; bu kez namaz kılmayan öteki bölük gelsin, seninle beraber namaz kılsınlar, korunma(tedbir)lerini ve silâhlarını da alsınlar. İnkâr edenler istediler ki siz silâhlarınızdan ve eşyanızdan gaflet etseniz de birden üzerinize bir baskın yapsalar. Yağmurdan zahmet çekerseniz, ya da hasta olursanız, silâhlarınızı bırakmanızda size bir günâh yoktur. Ama korunma tedbirinizi alın (uyanık bulunun). Allâh, kâfirlere alçaltıcı bir azâb hazırlamıştır.
istersen arapçasını da tekrar oku ve karşılaştır, yanlış bir meallendirme görürsen veya tespit edebilirsen hemen söyleyiniz lütfen. ben senin gözünden kaçan o ilk cümleyi istersen kelime kelime vereyim :
ve ize kunte ( olduğun zaman ) fihim ( aralarında ) fe ekamte ( kıldırdın ) lehumus salate ( onlara namaz )............
yani sizin dediğiniz yanlış. Peygamber onların aralarında ve onları namaza ( kıyamlı salatlardan namaza ) kaldırıp kıldırıyormuş demek ki Ayete göre.
Yüce Allah dilerse daha sonra devam etmek üzere.
selam ile
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Katılma Tarihi: 17 mart 2008 Yer: Netherlands Gönderilenler: 421
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Sen de içlerinde bulunup onlara namaz kýldýrdýðýn zaman, onlardan bir kýsmý seninle beraber namaza dursunlar, silahlarýný (yanlarýna) alsýnlar, böylece (namazý kýlýp) secde ettiklerinde (digerleri) arkanýzda olsunlar.Sonra henüz namazýný kýlmamýs olan (bu) diger gurup gelip seninle beraber namazlarýný kýlsýnlar ve onlar da ihtiyat tedbirlerini ve silahlarýný alsýnlar. O kafirler arzu ederler ki siz silahlarýnýzdan ve eþyanýzdan gafil olsanýz da üstünüze birden baskýn yapsalar. Eðer size yaðmurdan bir eziyet olur yahut hasta bulunursanýz silahlarýnýzý býrakmanýzda size günah yoktur. Yine de tedbirinizi alýn. Þüphesiz Allah, kafirler için alçaltýcý bir azap hazýrlamýþtýr. ( Nisa 102 )
Bende, Nisa 102 ile aklima takilan bir soruyu sorayim; ayetten anladigimiza gore 2 grupa ayrilmis topluluk. 1.ci grup Peygamberle "namaz" kiliyor once, silahlarini yanlarina almalari isteniyor. Sonra 2.ci gruptan aynisi isteniyor. Sonra da yagmurdan eziyet gorurseniz/yaralanirsaniz yada hasta bulunursaniz silahlarinizi birakmanizda size gunah yoktur deniliyor..!!
Simdi bu Peygamberle secdeye varan 1.ci grup nerde secdeye variyor ki silahlarini birakmamalari oneriliyor, yukardaki sartlarda birakmalarinda gunah yoktur deniliyor. Peki bu sirada 2.ci grup nerede ? Yani, 1.ci grup secdeye varirken, 2.ci grup korumuyor mu ki ? Silah birakmakta gunah olsun..! Zaten, secdeye vardiklarinda silahlarini yanlarina koysunlar, ifadesi olsa hadi neyse.. Ama zaten 2 grup olmus insanlar.. 1.ci grup kilarken, 2.ci grup onlari korur.. 2.ci grup kilarken 1.ci grup onlari korur.. "Yine de tedbirinizi alin" diyor, hasta bulunanlara ve yagmurdan eziyet gorenlere..! Bu namaz kilmak bukadar tehlikeli birsey mi ki ?
Yagmur sadece bazi insanlarin basina mi yagiyor ?? Yagmur yaginca herkes etkilenmiyecek mi? Yagmurdan eziyet gormek nedir ?? Bu durumda bir yagmur halinde, herkesin silah birakmasinda gunah yoktur mu diyecegiz..! ?? Secdeye varan 1.ci grupta, arkada bekleyen 2.ci grupta silahlarini yanlarina almayacak mi ozaman????
1.ci grup secdeye varirken, 2.ci grup neden arkaya geciyor ???? Neden yanlarinda durup korumuyorlar secde halinde ki insanlari ??
"Namazi bitirince de ayakta, otururken, yaniniz uzere" namaz nedir ?? Allah'i anmak degilmiydi ki zaten..?Ayakta ve otururken, zaten namazda yokmuydu ? Yoksa, bu sekilsel ifadeler, herhalde Allah'in anilabilecegini vede namazin/salatin dolayisiyle baska birsey oldugunu belirtmiyor mu?
Sütünü bitirince de bardakta ic..!?? Amac, sut icmek degil mi.. Bardak veya kase.. Bu gibi ifadeler, bunlari gostermez mi ..
209 sayfa okuduktan sonra katkılarda bulunmak istiyorum:
"Özellikle" sorum "haktansapmaz" ve "rad"'a aşağıda latince yazımını verdiğim ayetleri nasıl çeviriyorsunuz?
Ve etimmül hacce vel umrate lillah, fe in uhsirtüm femesteysera minel hedy, ve la tahliku ruuseküm hatta yebluğal hedyü mehilleh, fe men kane minküm meridan ev bihi ezem mir ra'sihi fe fidyetüm min siyamin ev sadekatin ev nüsük, fe iza emintüm, fe men temettea bil umrati ilel hacci fe mesteysera minel hedy, fe mel lem yecid fe siyamü selaseti eyyamin fil hacci ve seb'atin iza raca'tüm, tilke aşeratün kamileh, zalike li mel lem yekün ehlühu hadiril mescidil haram, vettekullahe va'lemu ennellahe şedidül ikab
Elhaccü eşhürum ma'lumat, fe men ferada fihinnel hacce fe la rafese ve la füsuka ve la cidale fil hacc, ve ma tef'alu min hayriy ya'lemhüllah, ve tezevvedu fe inne hayraz zadit takva vettekuni ya ülil elbab
Leyse aleyküm cünahun en tebteğu fadlem mir rabbiküm, fe iza efadtüm min arafatin fezkürullahe indel meş'aril haram, vezküruhü kema hedaküm, ve in küntüm min kablihi le mined dallin
Sümme efidu min haysü efadan nasü vestağfirullah, innellahe ğafurur rahiym
Fe iza kadaytüm menasikeküm fezkürullahe ke zikriküm abeküm ev eşedde zikra, fe minen nasi mey yekulü rabbena atina fid dünya ve malehu fil ahirati min halak
devam edecek...
Selam ve dua ile,,
__________________ Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Ne diyeyim Allah selamet versin...Tevhid olmadan olmuyor?
deyin lütfen diyeceğinizi. yeterki Kur'an'a saygı çerçevesi içinde olsun.
Tevhid olmadan olmuyor?
gerçekten yüzde yüz doğru bir cümle. ama size aid değil maalesef. bu cümle size aid olsaydı Kur'an'da o kadar çok emredilen kıyamlı salat'lardan namaz ; kıyam - rüku- sücud konusunda elinizde kanıt olmadan veya aksini ifade eden yine Kur'an'dan bir delil üzerine olmadan hemencecik namazı inkar etmeye kalkmazdınız. evet gerçekten Tevhid olmadan olmuyormuş. bu saf ve katışıksız dine illaki bir şeyler katmak, birşeyler ilave etmek düşüncesi, işte budur sizi bu noktaya getiren. Ayet'leri, o kadar ön koşullu , ön kabüllü okuyorsunuz ki , bir yetimin başını okşamak, bir yoksulu doyurmak için ( hadi abdest demiyeyim kızıyorsunuz abdest kelimesine) Maide 6'yı uygulattırmak durumuyla bile kendi kendinizi karşı karşıya bırakıyorsunuz. illede Kur'an'a birşeyler katmak / birşeyleri, biryerlerini beğenmeyerek o kısımları çıkarmak yerine, Kur'an'ı orjinal haliyle kabul edip, '' duyduk ve itaat ettik '' deseniz sizin için daha iyi olmaz mıydı :
Bakara 285 .
285 Elçi, Rabbinden, kendisine indirilene inandı, mü'minler de. Hepsi Allah'a, meleklerine, Kitaplarına ve peygamberlerine inandı. "O'nun elçilerinden hiçbirini diğerinden ayırdetmeyiz" (dediler). Ve dediler ki: "İşittik, itâ'at ettik! Rabbimiz, (bizi) bağışlamanı dileriz. Dönüş(ümüz) sanadır!"
Abdest diyorsunuz Maide 6 da anlatılanı anlamanız için daha ne diyebilirim ki...haktan sapmaz ın abdestle ilgili verdiği yazıyı geçmiş sayfalardan bulup okursanız ne demek istediğimi anlarsınız? Siz hala ab-dest demeye devam edin.
Salatı ikame ettiren evet resul...Secde edenler ise vahyi dinleyenler....Konu ile ilgili şu linle bakınız.
http://gercekbilgi.blogcu.com/11374931/
Maide 6'ya biz abdest diyoruz. siz isterseniz ab-dest değilde bir başka isim bulunuz. bu çok da önemli değil zaten. yeterki, Maide 6'yı inkar etmeyin. yeterki namazı inkar etmeyin. siz ister biz şekilsel salat'ın olduğuna, kıyamlı salatlardan namazın mevcudiyetine inanmıyoruz diyebilmek için Kur'an'dan delil getirebilmeniz gerekirdi. oysaki görüşlerinizin tamamı faraziyeler üzerinde kurulmuş. mesela, öyle sayalım ki, ola ki, tutalım ki, sayalım ki anlamında ve kategorisinde görüşlerdir. kıyamlı salat'lardan namaz'ın mevcudiyeti hakkında onca Ayet varken , bu Ayet'leri yanlış anladığımızı bize gösterecek tek bir Ayet bile veremiyorsunuz. ondan sonra bir faraziye mahsulü olarak : namaz diye bir şey yoktur diyeceksiniz. bir iddia ancak bu kadar delilsiz ve mesnetsiz olabilirdi.
Kuranı puzzla gibi kullanmayın demem şunun içindi..Secdeyi ayrı kıyamı ayrı rukuyu ayrı kıbleyi ayrı kabeyi ayrı yerde arayıp bulup ayeti bağlamından koparıp namaz diye verenlere sözüm.
Başka bir şey söylemenize gerek yok.. Anlaşılan anlaşılmıştır. "Kıyamlı salat namaz" buda ayrı bir ifadei yeni duydum.
size verdiğim Ayet'leri okumuyorsanız daha ne yapabilirim ki? ÖRNEĞİN :işte, kıyam-rüku ve sücud'tan aynı anda bahseden bir örnek Ayet... aynı Ayetin içinde bulunmuyor, kıyamı ayrı yerden, rükuyu ayrı yerden, secde'yi ayrı yerden bulup getiriyorsunuz, AYNI YERDE BUNLAR YOKTUR DEDİĞİNİZ ( diyerek suçladığınız) : kıyam-rüku-sücud, tekrar tekrar veriyorum. işte bakın , lütfen daha dikkatli bakın hepsi de aynı yerde bulunuyorlar :
22 Hacc 26 :
Ve iz bevve'na li ibrahıme mekanel beyti el la tüşrk bı şey'ev ve tahhir beytiye littaifıne vel kaimıne ver rukkeıssücud
26 Bir zamanlar İbrâhim'i Beyt(Ka'be'n)in yerine kondurmuş(ve ona şöyle emretmiş)tik: "Bana hiçbir şeyi ortak koşma ve tavâf edenler, ayakta duranlar, rükû' ve secdeedenler için Evimi temizle."
evet, daha ne istiyorsunuz. aynı yerde bulunmuyorlar diyorsunuz. size aynı yerde bulunduklarını ispatlıyan örnek bir Ayet gösteriyoruz işte. siz ise bize kıyamlı salatlardan namazın mevcut olmadığı hususunda bize tek bir Ayet bile gösteremiyorsunuz.
ve kıyamlı salatlardan namaz kelimesini yeni duyduğunuzu söylüyorsunuz. naçizane olarak, size Kur'an'ı orjinalinden daha fazla okumanızı tavsiye edebilirim. kıyam-rüku ve sücud kelimelerinin salat ile birlikte hem de defalarca birlikte anılmış olmasını ilk defa duyuyorsunuz demek ki... daha çok ve tertil üzere Kur'an okuyalım arkadaşım. yanlış anlamayın kendim dahil hepimizin de daha çok , daha çok ihtiyacımız var Kur'an okumaya ve okuduğumuza da teslim olmaya... '' duyduk ve itaat ettik demeye '' ve duyduğumuz Ayet'i şartsız-şurtsuz hemen uygulamaya...
selam ile
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
üzüldüm şimdi. ne size nede bir başkasına haddini bildirmek gibi bir niyetim veya derdim yoktur arkadaşım. buna haddim de yoktur. ben sadece içimden geldiği gibi, Kur'an'ı baz alarak konuşmaya / anlatmaya çalışıyorum, başka birşey değil.
Yüce Rabbim hepimizin ilmini arttırsın.
Selametle
NOT : bu mesajımı size aid alıntı ile birlikte gönderdikten daha sonra mesajınıza ilave yapmışsınız. yukarıdaki alıntı ilk mesajınızdır. arkadaşım, Müslüman olabilmenin olmazsa olmazları Kur'an'da mevcuttur. hem de apaçık...
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Katılma Tarihi: 17 mart 2008 Yer: Netherlands Gönderilenler: 421
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam,
Ve iz yerfeu ibrahýmül kavaide minel beyti ve ismaýyl* rabbena tekabbel minna* inneke entes semýul alým ( Bakara 127 )
Bir zamanlar Ibrahim, Ismail ile beraber Beytullah'in temellerini yükseltiyor Ey Rabbimiz! Bizden bunu kabul buyur; þüphesiz sen iþitensin, bilensin. ( Bakara 127 )
Nerede Beytullah burada ? Nerede Beyt'in temelleri ? "Min" neden cevrilmemis diger tum meallerde ve diyanetkinde.. ?
Birde haram aylari sormak istiyorum.. Bu ayda avlanmak yasak.. Peki bu haram aylar sadece mekke ve cevresi icin mi gecerli ? Yoksa, avlanma yasaklari gunumuzde her ulkede uygulandigi gibi, gecerli olmasi gereken evrensel bir hukum mu ?
Ey iman edenler! Ihramlýiken avi öldürmeyin. Ýçinizden kim onu kasten öldürürse öldürdüðü hayvanýn dengi (ona) cezadýr. (Buna) Kabe'ye varacak bir kurban olmak üzere içinizden adalet sahibi iki kiþi hükmeder (öldürülen avýn dengini takdir eder). Yahut (avlanmanýn cezasý), fakirleri doyurmaktan ibaret bir keffarettir, yahut onun dengi oruç tutmaktýr. Ta ki (yasak av yapan) iþinin cezasýný tatmýþ olsun. Allah geçmiþi affetmiþtir. Kim bu suçu tekrar iþlerse Allah da ondan karþýlýðýný alýr. Allah daima galiptir, öç alandýr. ( Maide 95 )
Bu hukumler, ihramli iken ( beyaz elbise giyince mi ) gecerli sadece ? Av yasagi evrensel olmasi gerektigi suphe goturmez bir gercek, peki bu yasagin cigneyenlerin cezalari icin, mekke ve cevresine mi gitmeniz gerekiyor ? Ihramli olanlar mi etkileniyor sadece bu yasaktan..?? Hacca gidenler zaten bildigim kadariyla avlanmaya cikmak icin gitmiyorlar.. !! Ben isitmedim bugune kadar boyle bir olay..!! Peki, bu av yasagi ozaman evrensel olmasi lazim degil mi..! Haram aylarda avlanmak yasak..! Bu Haram aylar ise hayvanlarin ureme donemine rastgelmesi kadar mantikli birsey var mi ?
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma