Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Cuma salatı bizim salatı Kuran'daki şekliyle anlamamız için bir örnek teşkil edebilir.
Dinimiz şuraya önem verir.Anlama,anlatma ve uygulama.
Cuma günleri apdest alıp tek yönlü hutbe dinlesek bile buda salatın içerisinde yer alıyor.Hutbe dinlemek için ruku ve secdelerden daha fazla zaman ayırıyoruz.
Peygamber gözetiminde sabah,akşam kuran'ı anlamaya,öğrenmeye ve yapılacak işleri takip edip desteklemek vede ibadet etmek salatın özelliğini gösterir diye düşünüyorum.
__________________ Ey iman edenler, Allah'tan sakının ve sözü doğru söyleyin. (Ahzab Suresi, 70)
Katılma Tarihi: 26 temmuz 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 117
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam hidayete tabi olanlaradır...
Onlar ki, ayaktayken, otururken ve yanları üzere yatarken(uyku harici yatışlarda) Allah'ı unutmazlar. Göklerin ve yerin yaratılışı hakkında derinlemesine düşünürler. (sonuçta derler) Rabbimiz, Sen bunu boş yere yaratmadın, sen Subhan'sın. Bizi ateşin azabından koru. ali imran 191
Mümin için salatın vakti olmasa gerek. İllada vakit tayin edeceksek, o zaman uyku harici bütün vakitlerdir diyebiliriz kanaatimce.
Saygılarımla...
__________________ Teselli ararsan teselli mi yok...
Kuran'da müminler için onlarca sayfa tutacak tanımlamalar yapılmıştır ve her bahsi geçecek yerde onlarca sayfalık tanımı tekrarlamamak için ŞİAR iki cümle seçilmiş diye düşünüyorum.
Yani bu iki ŞİAR cümlenin geçtiği her yerde müminlerin tüm inanç, iman, amel, davranış v.b. özellikleri anlaşılmalıdır.
Bu cümleler :
1- İnnelizine amenu ve amilus salihati
2- Ekimus salat ve atüz zekat
Ayetleri ve kavramları sürekli çeşitli biçimlerde açıklayan ve tarif eden Kuran bu iki şiar cümleyi de birbirine açıklatmış olabilir BAKARA 277 de.
İnnellezine amenu ve amilus salihati ve ekimus salate ve atüz zekat....
ONLAR Kİ İMAN EDERLER ve SALİH AMELLER İŞLERLER YANİ İSLAMI HAYATLARINA HAKİM KILARLAR ve ARINMAYI GERÇEKLEŞTİRİRLER...
es salat ve ez zekat kavramlarının belki yüzlerce ayette kapsadığı tüm özellikler anlatılmış ve hepsini birden tek bir cümlede ifade eden EKIMUS SALAT ve ATÜZ ZEKAT deyiminde şiarlaştırılmış olduğunu düşünüyorum..
araştırmaya düşünmeye devma ediyorum. katkı sağlayan tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum.
Rabbim doğrularımızda sabit kılsın yanlışlarımızdan doğruya yöneltsin ve bizi affetsin inşaAllah.
selam ve saygılarımla..
__________________ yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
salatı ikeme et ve arınmayı gerçekleştir deyince de...
iyiliği hakim kıl kötülükten temizlen...
iyilik yap kötülükten uzaklaş...
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
hakkı yılmaz namazı tazarru ile dua etmek olarak kabul ediyor..
namaz duadır...
hem bedenen hemde lisanen gerçekleşen bir dua...
salatın içinde dua da yer alır...
salat doğru dürüst yaşamak ise...
dua bunun için yardım istemek tir...
hadi namaza gidelim...
Selamlar,
Dua hem bedenen hem dille..
Dille yapılan dualar bedenen desteklendiğinde,kişinin duasında samimi olduğunun sağlaması yapılmış olur..
Misal Rabbim sen kötülükten koru..
Kötü olana yaklaşmamak,kötülerden beri olmak,sabretmek işte bu duanın sağlamasıdır..
Hani Kuranda elçilerin o ''içten'' dualarına rastlarsınız..nasıl olurda bu kadar içten olabiliyor bu dualar ve bu kadar güzel..şimdi niçenin bir sözü vardı yarım yamalak aklımda kalmış gibi..yanılmıyorsam ''paylaşan insan istemesede bir zaman sonra soylu davranmaya başlar''
Atıfta buraya zaten..yani kişi kuru duayı ıslatacak başka yolu yok..
Hani yunus ''çok zikredenlerden olmasaydı''az kalsın azaba düçar olacaktı.. Hani ana babası iyi olan bir çocuğun onları saptırmasından korkulduda o ana babaya daha hayırlısı verilmişti.. ve hani ana babası iyi olan iki yetim öksüze 'haklarına kavuşsunlar diye Rabden özel bir muamele yapılmıştıda o Allahın kulu gelip onların yan yatmak üzere olan duvarlarını tekrar ayağa kaldırmıştı..
velhasılı sebep sonuç..
armut ağzıma düş yok..varsa da o da Allahın lutfundan fazlından olsa gerek,Allah dilediği adaleti sağlar..
duanın bedenen bir ritüel olmadığını biliyorum...yani kişi dille yaptığı duanın sağlamasını rekatlarla yapabilir mi..ben böyle bir sistem tanımıyorum..
kişi bedenini eğip bükerek dil ile dua ediyorsa bunun sağlaması yine bedenendir..orda bedenen eğilip kalkması ''sağlama adına birşey ifade etmez''
Rab beni kötülükten koru..nasıl ettin bunu?rekatla ve dille..tamam mı?
değil elbet..
ne kaldı?
sağlama..
sağlama nasıl olacak?
kötüden uzak duracaksın,sabredeceksin,nefsinede zulm etmeyeceksin..
ahanda bir tomar para..kimmiş bakalım..ahmet oğlu mehmet..
ahanda bu nasibimmiş heyt be..
ne oldu şimdi?
duanın sağlaması yapılmadı..duan boş sayıldı..
ahanda bir tomar para..kimmiş ?ahmet oğlu mehmet..
Alo memet,gel şu emanetini al..
ne oldu?
duanın sağlamasını yapmış oldun..
şu maaştandan biraz ayırıp falan adama vereceğim..
aldın verdin..
duanın sağlamasını yapmış oldun..
yani duaların kabulü için o dulara ihanet olmaması lazım..
ve bedenen yapılan ritüelde,hem bedenen hem dil ile yapılanlarda kesinlikle ''dua''dır..öz olarak;namaz kılmak sağlama yapmak değildir..
hani incilde bir kısım vardı..
adam gelir komşusuna bakar ki durum fecaat..ne yiyecek ne de ısınacak bir çalı..hemen duaya onlar için sarılır..Allah sizi aziz etsin der ve çeker gider..
sonra o eve biri daha gelir ve aynı manzarayı görür..hemen döner yiyecek ve ısınacak çalı getirir..bırakır döner..
bu ikinci kişi duasını elbet evvelden yapmış..şimdi o sağlamasını yapmıştır...ve Rabbın nazarını celbetmiştir..
ilk kişi ise duayı yaşam tarzı olarak algılamış ve tüm işi Rabbe yüklemiştir..o birşey yapmasın..nasıl olsa Rab duaları kabul eder ya..ve asım kardeşim..evet salat doğru yaşamaksa dua bunun için destek istemektir..dediğin gibi..haydi sağlamasını yapabileceğimiz dualara..
DUA kavramı ile ilgili detaylı çalışma yapan arkadaşlar,
CİN Suresi 18-23 arasındaki ayetleri detaylı bir analize tabi tutabiliriz. ( meallerin çoğu fecaat ).
özellikle 19. ayet.
( bu ayetlerde ayrıca Allah ile beraber başka kimseye DUA edilmemesi de var, peygamberin şefaat uydurmasının yine peygamberin ağzından DE Kİ diye başlayan ayetlerden REDDİYESİNİ de görebilir miyiz? )
selam ve saygılar.
__________________ yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
çok detaylı araştıramamama rağmen LATİNCE ve ESKİ YUNANCA da olmadığı halde İNGİLİZCE-İSPANYOLCA-İTALYANCA-PORTEKİZCE-FRANSIZCA gibi dillerde - pek bu dillerin ses yapısına uygunda görünmeyen - bir SALV kelimesi var.
SALVE-SALUT-SALVATION-SALUTATION-SALVAZİONE-SALVADA ve benzeri bir çok kelime bu kökten geliyor bu dillerdeki. ve hepsinin genel anlamı : ESENLİK KURTULUŞ GÜNAHLARDAN KURTULMA EZİYETLERDEN KURTULMA gibi.
ilginç geldi, belki daha detayını bilen olabilir diye paylaşmak istedim.
selam ve saygılar..
__________________ yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Katılma Tarihi: 31 temmuz 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 71
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
haktansapmaz yazdı.
6/92:
Ve hézé kitébun enzelnéhu mubérakun musaddiqun ellezî beyne tdeyhi ve litunzira ummelqurâ ve men havlehé , vellezîne yu'minûne biléxirati yu'minûne bihî,ve hum alé salétihim yuhâfizûn.
Ve bu, kendisinden öncekini doğrulayan, Ana kent ve çevresindeki (herkesi) uyarmak üzere indirdiğimiz çok faydalı bir mesajdır. Âhiret'e inananlar, buna inanırlar ve bunlar salatları üzere devamlıdırlar.
Burada salat, inançtır , bağlılıktır. Son cümle iman üzere sebat ve devamlılığın gerekliliğini vurguluyor.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma