HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURAN’DA NAMAZ/SALAT Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

Asim kardesim yemek benzetmenizi nicin uygun bulmayisimi izah etmistim. Ama sende haklisin bir seyin dogrusunun olmasi, insanlarin onu benimseyecekleri anlamina gelmiyor. Diyet detaylarinda bilimsel calismalar insanlarin uygulamalarinin cogunu yanlis bulmakta ben bu yuzden ornek degistirmenizi tavsiye etmistim. Bilim uc ogun yemegi yanlis buluyor hele iki veya bir resmen intihar. Beslenme cesitlerinden dogrusu var yanlisi var. 

 Icinden geldigi gibi dua edersin ama icinden geldigi gibi yersen dokunur.

  

 Babam ilkokul dahi okumamis birisiydi, gencliginde cobanmis. Cok kisa araliklarla az ve oz yerdi. Hic unutmam her gece uyumadan once biraz peynir,yogurt tarzi yiyecekler yerdi. Hic spor felan yapmadigi halde ,hem genetik hemde beslenmeden oturu atletik bir vucutu vardi. Babami cahil sanirdim ama epeyde alimmis meger, bizim rahmetli.   Uyumadan once yag kontenti dusuk bazi yiyecekler yemek gerekiyor  . Yoksa vucut uyku esnasinda tahribata ugruyur. Ama sakin muz,cilek  ve benzeri nitelikte yiyecekleri ikindiden  sonra yemeyin hele uyku oncesi sakin.  

Herneyse saat gecenin ikisi ben biseyler atistirip dinlenmeye geceyim, tabiki diyet sartlarina uygun olarak

Biraz hikaye gibi oldu ama bazen latifede gerekiyor.

Oruc hakkinda goruslerini uygun buldugun baslikta yapmani bekliyorum.

Allah'a emanet

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Değerli Eba Ömer!

Ben seni yermedim, öncelikle bunu belirteyim. Soru sormada acemisin derken de espiri yapmıştım. Adım baykuşa çıktı galiba! İlla bir kuşa benzemek gerekiyorsa siz hangi kuşa benziyorsunuz acaba? İltifatların için de teşekkür ederken hep yap bu iltifatları şeklinde anlama lutfen. İltifatten de hoşlanmıyorum. 

 

"Lé ikrahe fiddin", özlü bir ifade ile; "zorla iman olmaz" demektir. Sen 87/9 ile 2/256 bir birine tezat gibi görüyorken bu kanaata nasıl vardığını belirtmemişsin. Halbuki ben aralarında bir tezat görmüyorum. Anladığım kadarıyla sen, "Zekkir" emrini tebliğ olarak anlıyorsun. Halbuki burdaki ve Kuran'da yer aldığı diğer ayetledeki hatırlatma, Allah'ın Resulü ve mesajına takındıklerı alay, istihza ve hakaretlerine karşın yapılmış birer uyarı, tehdit ve Allah'ın kendileri için öngördüğü azaba dikkatlerini çekmek adına yapılmış bir tebliğ olup irşad amaçlı bir tebliğ eğildir. "Zekkir" ifadesinin yer aldığı 87/9, 50/45, 6/70, 51/55, 88/21 ve 52/29 ayetlerini siyak ve sibakları ile okuyup dikkat ettiğinde bunun böyle olduğunu göreceksin. 

 

"fe zekkir...!" buyruğunda bir ikrahın var olduğunu söylüyorsun, en azından Esed'in verdiği manadan öyle anlıyorsun. Ve yanılmıyorsam S. Ateş'in çevirisini daha isabetli ve daha doğru buluyorsun. 

 

Bense ikisinin de çevirilerini tam doğru bulmazken, Ateş'in "...eğer hatırlatma yarar verirse hatırlat." şeklindeki çevirisini yanlış buluyor ve Kuran ile mutabık olmadığını söylüyorum. Allah'ın Resulu sadece Müzekkir/Uyarıcıdır 88/21. Uyarı ise "öğüt" asla değildir. Alaycı, müstehzi, müstekbir olan ve kendilerini misteğni addedip bu hallerini dinleri / günlük yaşantıları haline getirmiş olan müşrik kafirlere öğüdün fayda vermeyeceğini Allah çok iyi biliyor. O nedenle Allah "Sen yine de onlara öğüt ver!" tarzında bir öneride bulunmuş olması mümkün değildir. Bu tarzdaki çevirilerin tamamı isabetsizdir, en hafif tabir ile, Allah'ı ve Kuran'ı anlamamktır.

 

"İN" edatı takyid için değil, burada tahkik içindir. Allah bu ve ilgili diğer ayetlerde "onları/her kesi uyar" diyor. Ne ile uyaracağını da ayetlerin devamındaki şiddetli azap ayetlerinden anlamak mümkün. "Hatırlat, şayet hatırlatma yarar sağlayacaksa!" şeklindeki ihtimalli, eğerli, kayıtlı söylemi ben Allah'a yakıştıramıyorum. Allah Muhammed'ten daha iyi biliyor bunların öğüt dinlemeyeceklerini ve öğüdün onlara yarar sağlamayacağını. Ama, Allah'ın bunlara ilerde nasıl azap edeceği tehdidinde / uyarısında bulunmasını, hiç bir çekingenlik göstermeden kesin bir dille söylemesinde fayda olacağını belirtiyor. İnananların bu en zayıf oldukları dönemde bu denli şiddet içeren bir uyarı sonrası bu azgın kafirlerin buna karşın bir şey yapamamaları büyük faydalar sağlayacaktır. Bunu duyan her kes üzerinde etkileri mutlaka olacaktır. İnananlar moral bulacak, Allah'tan korkup çekinecek olanlar düşünüp iman edecektir. Bundan dolayı, Esed'in de "İster fayda veriyor görünsün ister görünmesin" tarzındaki anlayışını yanlış buluyorum. Çünkü bir sonraki ayet, uyarının Allah'tan haşyet duyanların bu uyarıya kulak vereceklerini, kötü ve zor durumda kalacak bedbahtların da  uzaklaşacaklarını, uzak duracaklarını söylemekle yapılacak uyarının kesin yarar sağlayacağını söylüyor. 

 

"Zekkir" ifadesini ben "öğüt ver!" olarak anlamıyorum, bunu tekraren söylemede fayda görüyorum. "Zikrâ" tabirini de "öğüt" değil "uyarı" anlıyorum. Kimileri (ki S. Ateş de bunlardandır) zikrâ'ya kimi yerde Kuran diyor. Bunun da yanlış olduğunu daha önce açıklamıştım.    

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

Mürselat Yazdı:

ibrahimizim yazdı.

Allahın verdiğini,yani elçinin sunduğunu gönülden kabul edin,gel dediğinde gelin,git dediğinde gidin,elçinin sözünün dışında iş yapmayın..size mallarınız derse mallarınızla,size canlarınız derse canlarınızla destek olun...yani elçiye tam bir bağlılıkla bağlanın ki Allahta üzerinize vaadini tamamlasın..

Elçi derseki..malınızı bana verin ki sizi temizleyeyim..verilecek..verin..elçi derseki,Allah için savaşın ve gerekirse canınınızı verin..verilecek..gönülden boyun eğilecek..

ben bunu anlıyorum Mürselat kardeşim,senin yakaladığın bir nokta varsa paylaşırsan bize salat etmiş olursun..

sağlıcakla

selam sevgili kardeşim,

yukardaki yazın çok güzel açıklamış olayı,ama şu arzda şuan yaşayan ve ben teslim olanlardanım diyen insanların içinden bu ayeti yaşayan kim var acaba.kimler ALLAHIN salat ettiği resule nasıl salat ediyor,dikkat edersen ayetin içinde ey müminler diye bir hitap vardı bu müminler kimler biz bu müminlerden nasıl olucağız,bu salatı nasıl yapacağız?

sorular uzayıp gider ama şimdilik bu kadar inşaallah

selam ve dua ile



Selamlar Mürselat kardeşim,

Kendime göre salat ve salatın yapılma halleri değilde amacı üzerinden gitmek isterim ki, salat edin dendiğinde kişi asıl olarak ne istendiğini anlasın..

Bana  göre salatın zekatın infakın ve diğerlerinin tek bir hedefi var,o da insan eliyle şu dünyanın cennete çevrilmesinin isteği..kim tarafından Rab tarafından..dünyayı cennete çevirenler cennete gidecek cehenneme çevirenler çehenneme gidecekler..

dünyayı cennete çevirmek nedir?

Allaha gönülden boyun eğip yaşamakla yani secde ile..bu secdenin mahiyetinde paylaşım var,hakka saygı var,düzen var,adalet var,dua niyaz var,sevgi ve barış var..dünyayı barış yurduna çevirin..işte cennet  bu..açlık yok,destek dayanışma var,doğaya ihanet yok,sahiplenme var..insanlara insanca yaşam hakkı var..sömürü yok,bela yok..işte böyle bir dünya düzeni kurmaya çalışın..göğe bakın çatlak veya düzensizlik var mı..yok..o halde sizin sorumluluğunuzda bu düzenin benzerini aranızda kurmanızdır..

dünyayı ceheneme çevirenlerin düzeninde,sömürü,yokluk,suç,adaletsizlik vs vs vs var..bunlarda ancak cehennemde yaşamaya hak kazananlardır..

benim tok olduğum yerde aç varsa neden aç?çünkü o açlar kendi cehenneme çevrilmiş dünyalarında yaşama terk edilmişler..onlar dünyayı cennete çevirmek isteyenlerin gelmesini beklemekteler..vs vs vs vs

velhasılı salat en küçük birimiyle bir gülümseme bir gönül alma bir hoşgörme bir kusur örtme..
bu muhatap için bi rnevi mutluluktur..Allah mutlu bir dünya istemektedir..mutsuz insanlar değil..

tek şartla..Rabbın bilincinde olarak..

ve hani Rab insanı yarattığında meleklerine;insanın üstün oluşunu kabul edin ona destek olun çünkü tarafımdan bu insana bir ayrıcalık verilmiştir dediğinde,melekler bu insan kan dökücüdür..yani dünyasını ceheneme çevirecektir..demişlerdi..ancak Rab yine insanın yanında yer almış ve meleklerin desteğini insandan yana kullanmalarını emretmişti..

İblis ise bu hak desteği insana vermeyeceğini onun üstünlüğünü kabul edemeyeceğini ve ona yardımcı olamayacağını beyan etmişti..iblis meleklerin hak desteğinin aksine insana,yoldan çıkarıcı desteğini vereceğini beyan etmişti..

melekler elbet suyun oluşumunda rüzgarın esmesinde bizim ayakta kalmamızda yardımları olabilir..bu onların,dağlar taşlar güneş gibi salatıdır..

İblisin salatı ise dünyayı cehenneme çevirmek çabasıdır...
Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Amel defterinin buradaki gibi düzeltilemeyeceği o çetin günün azabından, alemlerin Rabbi olan Allah'a sığınırım.

Alim olan Allah EN doğrusunu bilir.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Hayrullah!

Benim salat anlayışımı az çok öğrenmiş bulunuyorsun. Ben namazın Kuran'da olmadığını ısrarla savundum. Buna delil olarakta öncelikle Nisa 101-103 ayetlerini verdim. Bunların çevirilerini yaptım. Didik didik edip bana göre cevaplarını alamadığım sorular sordum. Lütfen, yaptığım çevirileri yaptıklarınla karşılaştır ve yaptıkların çeviriler hakkında ne söyleyeceğimi kendin tespit et!

İlla bir şeyler söylemem gerekiyorsa söyliyeyim. Kusura bakabilirsin, yaptığın haddini aşmaktır. Lütfen her kes haddini ve seviyesini bilmeli. Ben okulda yabancı dilim İngilizceydi deyip bilmediğim İngilizcemle İngilizceden yapılmış bir çeviriyi kendimce olmamış deyip çevirme hakkını kendimde bulamam. Yapılan çeviri ile ilgili bir tek söz söylemem, söylemeye hakkım da olamaz. Varsa ikinci bir çevirisi ve bunlar çok farklılık arz ediyor ise belki bir kanaatımı belirtir geçerim. Bunlardan yola çıkarak üçüncü sayılacak bir çeviri hakkını kendimde görmem, ukalalık yapıp çevirme girişiminde bulunmam. 

Selametle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
ebu ömer
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 26 temmuz 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 117
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebu ömer

Merhaba değerli Haktansapmaz;

Cevabi yazım çeşitli sebeplere binaen gecikmiş olduğundan dolayı özür dilerim.

Mavi renkli olan yazılar size siyah renkli olanlar ise bana aittir.

 

Değerli Eba Ömer! Efendim sayın abi!

Ben seni yermedim, öncelikle bunu belirteyim. Soru sormada acemisin derken de espiri yapmıştım. Neticede bir kısım övgü cümlenizin yanı sıra bu tanımlamanız yergi olup dolayısıyla "övgü ile yergi" karışmış olduğuna hükmettim. Bilmem belki de hatalıyım. Adım baykuşa çıktı galiba! Yazmış olduğum cevabi yazımda, dikkat edecek olursak sizden övgüyle bahseden cümlemin içerisinde yer alan "baykuş bakışı" ifadesi, teşbih sanatı ile etraflı bir bakış açısına sahip olduğunuz gerçeğine atıftı.  İlla bir kuşa benzemek gerekiyorsa siz hangi kuşa benziyorsunuz acaba? Bu sorunuzun cevabını yazımın sonunda ifade etmeye çalışacağım inşaallah. İltifatların için de teşekkür ederken hep yap bu iltifatları şeklinde anlama lutfen. İltifatten de hoşlanmıyorum. Bu tevazunuz için size teşekkür ederim. 

 

"Lé ikrahe fiddin", özlü bir ifade ile; "zorla iman olmaz" demektir. Sen 87/9 ile 2/256 bir birine tezat gibi görüyorken bu kanaata nasıl vardığını belirtmemişsin. Ben bu iki ayetin birbiriyle çeliştiğini söylemedim. Böyle bir anlayıştan Rabbime sığınırım. Bendeniz, 4/82 gereği bu Kitab'ın çelişmediğini küçük çaplıda olsa yapmış olduğum Kur'an çalışmalarımda müşahede ettim. 2/256 ile çeliştiğini söylediğim nokta, 87/9 ayetine ilişkin bahsettiğim meallerin işaret buyurduğu noktadır. Halbuki ben aralarında bir tezat görmüyorum. Zaten ayetler arasında bende çelişki görmüyorum. Aksine müthiş bir insicam görmekteyim. Anladığım kadarıyla sen, "Zekkir" emrini tebliğ olarak anlıyorsun. Tebliğin bir bölümü şeklinde alıyorum. Allah Resulu'nun vahiy olarak aldığı mesajı içinde yaşadığı topluma iletmesi/götürmesi/duyurması/bildirmesi/taşıması değil midir? Elbette bu mesajı bildirirken muhataplarının sergileyeceği davranışlara göre gerekli tebliğ tavrı (zekkir/öğüt/hatırlatma/ihtar, vaid/tehdit) göstereceği de bir gerçektir. Halbuki burdaki ve Kuran'da yer aldığı diğer ayetledeki hatırlatma, Allah'ın Resulü ve mesajına takındıklerı alay, istihza ve hakaretlerine karşın yapılmış birer uyarı, tehdit ve Allah'ın kendileri için öngördüğü azaba dikkatlerini çekmek adına yapılmış bir tebliğ olup irşad amaçlı bir tebliğ eğildir. Bence tebliğin zekkir/ihtar bölümüdür, yukarıda izah etmeye çalıştığım gibi. Çünkü "tebliğ" Allah Resulu'nun bütün aksiyonlarını içeren bütüncül bir eylemdir. "Zekkir" ifadesinin yer aldığı 87/9, 50/45, 6/70, 51/55, 88/21 ve 52/29 ayetlerini siyak ve sibakları ile okuyup dikkat ettiğinde bunun böyle olduğunu göreceksin. Tabi ki. Bu tebliğ faaliyetinde bulunan Allah Resulu’nun muhatablarının sergilediği tutuma/tavra göre şekillenmiş bir karşı tavrı söz konusudur. Bahsettiğin ayetlerde bu zekkir’den fayda görecek olanları da 50/45 ve 51/55 ayetlerinde göreceksin. Vaid’den korkmayanlar zaten ahiret hayatına inanmıyor, neyle tehdit edeceksin. Bu eylem boşa kürek sallama olmaz mı?  

 

"fe zekkir...!" buyruğunda bir ikrahın var olduğunu söylüyorsun, en azından Esed'in verdiği manadan öyle anlıyorsun. Yanlış mıyım? Esed öyle anlamamış mı? Sizde aynı anlıyorsunuz! Bu anlayıştan hareketle, 88/21’in buyruğu Allah Resulu’nun görevi sadece tehdit olmuyor mu? Tehdit: Gözdağı verme, korkutma değil midir? Bu zaviyeden hareketle, 21/107’nin işaret buyurduğu noktayı nereye koymamız lazım. Ve yanılmıyorsam S. Ateş'in çevirisini daha isabetli ve daha doğru buluyorsun. Haklısın. 

 

Bense ikisinin de çevirilerini tam doğru bulmazken, Ateş'in "...eğer hatırlatma yarar verirse hatırlat." şeklindeki çevirisini yanlış buluyor ve Kuran ile mutabık olmadığını söylüyorum. Bense tam tersini düşünüyorum. Allah'ın Resulu sadece Müzekkir/Uyarıcıdır 88/21. Uyarı ise "öğüt" asla değildir. Uyarı kesinlikle, "öğüt/hatırlatma" dır. Tehdit kelimesine ise yukarıda değindim. Alaycı, müstehzi, müstekbir olan ve kendilerini misteğni addedip bu hallerini dinleri / günlük yaşantıları haline getirmiş olan müşrik kafirlere öğüdün fayda vermeyeceğini Allah çok iyi biliyor. O nedenle Allah "Sen yine de onlara öğüt ver!" tarzında bir öneride bulunmuş olması mümkün değildir. Ama bu tip insanlara Esed'in çevirisinde ifade ettiği şekilde fayda vereceğini de hiç zannetmiyorum. Lakin bu tiplerle irtibatın koparılması ve anlamayacakları halde zorla bir şeyler anlatma yolunu tercih de nafiledir. Bu tarzdaki çevirilerin tamamı isabetsizdir, en hafif tabir ile, Allah'ı ve Kuran'ı anlamamktır.

 

"İN" edatı takyid için değil, burada tahkik içindir. Bence de “takyid” içindir, örneğin 80/1-12 arası ayetler. Allah bu ve ilgili diğer ayetlerde "onları/her kesi uyar" diyor. 80/7 ve bu tiplere sırt dönmeyi öğütleyen ayetler öyle demiyor ama. Ne ile uyaracağını da ayetlerin devamındaki şiddetli azap ayetlerinden anlamak mümkün. "Hatırlat, şayet hatırlatma yarar sağlayacaksa!" şeklindeki ihtimalli, eğerli, kayıtlı söylemi ben Allah'a yakıştıramıyorum. Allah Muhammed'ten daha iyi biliyor bunların öğüt dinlemeyeceklerini ve öğüdün onlara yarar sağlamayacağını. Dolayısıyla Resulu’na “eğer öğüt alacaksa öğüt ver” şeklinde bir takyidi emri sözkonusu. Ama, Allah'ın bunlara ilerde nasıl azap edeceği tehdidinde / uyarısında bulunmasını, hiç bir çekingenlik göstermeden kesin bir dille söylemesinde fayda olacağını belirtiyor. İnananların bu en zayıf oldukları dönemde bu denli şiddet içeren bir uyarı sonrası bu azgın kafirlerin buna karşın bir şey yapamamaları büyük faydalar sağlayacaktır. Bunu duyan her kes üzerinde etkileri mutlaka olacaktır. İnananlar moral bulacak, Allah'tan korkup çekinecek olanlar düşünüp iman edecektir. Bundan dolayı, Esed'in de "İster fayda veriyor görünsün ister görünmesin" tarzındaki anlayışını yanlış buluyorum. Zaten bu şekildeki çeviri tebliğde “ikrah” olmuyor mu? Çünkü bir sonraki ayet, uyarının Allah'tan haşyet duyanların bu uyarıya kulak vereceklerini, kötü ve zor durumda kalacak bedbahtların da  uzaklaşacaklarını, uzak duracaklarını söylemekle yapılacak uyarının kesin yarar sağlayacağını söylüyor. 50/45 ve 51/55 sizin dediğinizin tam tersini söylüyor ama. 

 

"Zekkir" ifadesini ben "öğüt ver!" olarak anlamıyorum, bunu tekraren söylemede fayda görüyorum. Bende bu ifadeyi tehdit olarak hiç anlamıyorum. "Zikrâ" tabirini de "öğüt" değil "uyarı" anlıyorum. Öğüdün uyarıdan farkı ne ki? Kimileri (ki S. Ateş de bunlardandır) zikrâ'ya kimi yerde Kuran diyor. Doğru söylüyor, Kur’an da bunu söylemiyor mu? Bunun da yanlış olduğunu daha önce açıklamıştım. Bende katıldığımı.

 

İllaki bir kuşa benzememe gelince, aslında benim söylememe gerek kalmadan siz zaten yazınızda zımnen bir benzetme yapmışsınız. Nasıl mı? 2/256 ile 87/9 ayetlerini birbiriyle çelişiyor şeklinde inandığımı beyan ederek. Körelmiş kanatlarıyla uçamayan ve hafif karanlıkta bile hiç göremeyen “tavuğa” benzetmişsiniz!

 

Saygılarımla…

 

 



__________________
Teselli ararsan teselli mi yok...
Yukarı dön Göster ebu ömer's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebu ömer
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Değerli Ebu Ömer,

Anlaşılan beni ya anlamadın yada anlamak istemedin. Söylemlerini, savunma tarzını, iddialarını çok kuru bir inadın ürünü olarak algıladım.

"Sen zorba değilsin/ kimseyi zorlayarak imane getiremezsin" ayetinin beni terslediğini söylüyorsun. Halbu ki, bu söylemde bile karşı tarafa ince bir ta'riz ve tehdit var. Ayetlerin söylediği illa ki iman edeceksiniz, iman etmezsenis sizi yakarım ha! şeklinde bir tehdit yapmıyor. Yani imana zorlamıyor. Allah onları yaptıklarına karşı; Allah'ın Dini ve Elçi'siyle alay etmelerine karşı onları uyar diyor. Ve diyorum ki, "eğerli" uyarı olmaz. "Eğer fayda verecekse uyar!" tarzı biz zayıf kulların tarzıdır. Allah'ın tarzı olamaz. Aslında "benim dediğim doğru" saplantısını bir anlık kenara bırakır, biraz esnek yaklaşırsan müzakere ettiğimiz ayetin devamı olan ayetten anlarsın "İN"in şart edatı olmadığını. "...ya fayda verecek, eşkıya da geri çekilecek" diyor. Bu da her halu karda "fayda sağlayacak" anlamının verilmesini doğrulamaktadır.

Zikra'nın Kuran olmadığı, düşüncemi "ben de katıldım" diyorken beri taraftan da aynı konuda S:Ateş doğru söylüyor diyor ve bir daha kendinle çelişiyorsun. Ateş, Zikra'ya işaret eden HÂ zamirinin Kuran'a işaret ettiğini söylüyor, sen de doğru sölüyor diyorsun. Bakıver Kuran'a, Kuran için hangi zamir kullanılıyor! İnne HÂ mı, inne HÛ mu?

Fazla inada ve uzatmaya da luzum yok, siz sordunuz ben de cevap verdim. Ancak bildiğin ve kesin görüş sahibi olduğun halde sormuş olman düşündürücü. Bu şiddetli karşı çıkışından amacının en azından öğrenmek olmadığı aşikar.

Muhabbetle. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

selamlar,

Haktansapmaz kardeşim kusura kalma ama sendeki bu olgunluk emarelerine ne oldu?

Senin destekçin metehanda senden geri kalır yanı yok hani..

''Fazla inada ve uzatmaya da luzum yok, siz sordunuz ben de cevap verdim. Ancak bildiğin ve kesin görüş sahibi olduğun halde sormuş olman düşündürücü. Bu şiddetli karşı çıkışından amacının en azından öğrenmek olmadığı aşikar.''

Bu ne..niyet okuyuculuğuna mı başladık?

yav hakikaten istenmeyen insanın canını sıkan bıkkınlık getiren tablolar bunlar..

Güzel güzel efendice yazışalım..öyle her gürültüyü aleyhimize sanarsak işin içinden çıkamayız..

biraz olgunluk..Vedud olan Allahın yardımıyla.

 

Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
Mürselat
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 31 temmuz 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 71
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mürselat

selam,

Sallâ, salât” sözcüğünün açık anlamı 75/Kıyamet suresinin 31, 32. âyetlerinde çok bariz olarak açıklanmıştır. Ki orada bu sözcüklerin karşıt anlamları da verilmiştir. Şöyle ki: “Felâ saddaqa velâ Sallâ velâkin kezzebe ve tevellâ = O, ne tasdik etti ne de çaba harcadı/destekledi. Ama yalanladı ve geri durdu. Âyette dört eylem yer almış, ikisi diğer ikisinin karşıt anlamı olarak gösterilmiştir. Âyette “saddaka”nın karşıtı “kezzebe” Yani “tasdik etmenin” karşıtı “tekzib etme”; “sallâ” fiilinin karşıt anlamı olarak da “tevellâ = sürekli geri durmak, sürekli yüz dönmek, lakayt kalmak, ilgisizlik, pasiflik, ve yapılmakta olan girişimleri kösteklemek ” fiili gösterilmiştir. “Tevellâ” sözcüğü kalıbı itibariyle süreklilik anlamını taşır. Buradan hareket edersek “sallâ”, “tevellâ”’nın karşıtıdır. Yani anlam olarak “destek olmak, seyirci kalmamak” anlamındadır.

bu yukardaki tahlil sonucu,kevser suresi ikinci ayetindeki salatı namaz diye çevirip üstüne de kurban kesmeyi iddia edenlerin yanıldığı açıktır.

rabbin için salat et (destek ol)

rabbin hatırına resule destek ol elini taşın altına koy,daha sonraki ven har ise haktansapmaz hocamızında çevirdiği gibi göğüs ger,burdan şu tespitide yapmamız mümkündür venhar yani göğüs germe salatında üstünde bir durumdur,destek olma elini taşın altına koyma diye düşünürsek venhar ise başın taş altına konmasıdır

selam ve dua ile



__________________
Allah ve melekleri, Resule namaz kılıyor. Ey iman edenler, siz de resule namaz kılın...... çok ilginç bir çeviri oldu değilmi. böylelikle salatın ne anlama geldiğinide öğrenmiş olduk :))
Yukarı dön Göster Mürselat's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mürselat
 
Mürselat
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 31 temmuz 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 71
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mürselat

yukardaki yazıma düzeltme yapamadığım için buraya yazma zorunda kaldık afola.

allah ve meleklerin salat ettiği ve müminlerinde salat etmesi gerektiği yer resul yani salatın merkezi resul.

rabbin için salat et ve göğüs ger.

selamlar



__________________
Allah ve melekleri, Resule namaz kılıyor. Ey iman edenler, siz de resule namaz kılın...... çok ilginç bir çeviri oldu değilmi. böylelikle salatın ne anlama geldiğinide öğrenmiş olduk :))
Yukarı dön Göster Mürselat's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mürselat
 

<< Önceki Sayfa 128 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats