HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURAN’DA NAMAZ/SALAT Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
ma11
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 20 agustos 2011
Yer: ABD
Gönderilenler: 15
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ma11

Niye mescidde yapılsın ki, ayetten bu çıkmıyor ki.
Bakınız ayetin meali:

Araf-31
"Ey Ademoğulları, her mescid yanında ziynetlerinizi
takının. Yiyin, için ve israf etmeyin. Çünkü O, israf
edenleri sevmez."

Burada mescidde yiyip için manası var mı? Önceki ve
sonraki ayetlere de bakarsak bu sonucun çıkmadığını
görürüz.


galipyetkin Yazdı:
           Hepsi iyi güzel de yemek
yemeyi, içmeyi unutuyoruz.Bu ne zaman yapılıyor
mescidde.Çünkü Araf-31 de bu da emredilmiş.         
Saygılarımla.          Galip Yetkin.


__________________
Allah dosdoğru yoluna iletsin
Yukarı dön Göster ma11's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ma11
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

ma11 Yazdı:
İşte Kuran'dan salat ibadetinin kuralları:
1-Abdesti al (Maide 6)
2-Ayağa kalk (akimüssalat diye geçen ayetler)
3-Kıbleye yönel (Bakara 144)
4- Orta bir ses kullan (İsra 110)
5- "Hamd çoçuk edinmeyen ve mülkte ortağı olmayan ve
düşkünlükten dolayı yardımcıya da (ihtiyacı) bulunmayan
Allah'a dır" arapça olarak söyle (İsra 111)
6- Allah'ı bol bol tekbir et (İsra 111)

1- Namaz için neden abdest ön görülmüş? Abdestte neden detay var da, asıl detay verilmesi gerekli iken salat için neden hiç detay verilmemiş? Hem ne gerek vardı; ellerinizi dirseklere, ayaklarınızı topuklara kadar demeye? Daha da tuhaf olanı, anlamsız olanı "başınızı mesh edin" denmesi! Baş ne ile , nasıl, niçin mesh edilmeli? Eli yüzü yıka, başı ayağı mesh et! Tuhaf! Ben bir anlam veremiyorum, bana izah etsene!

Su yok; ne yapacaksın? Teyemmüm! Neden? Teyemmüm ne işe yarıyor? Neden abdestte el, yüz, baş ve ayak,, neden teyemmümde baş ve ayaklar yok?

2- Eqimissalat diye geçen ayetlerde "ayağa kalk" anlamına gelen bir ifade yok. İlk defa buna "kalk" anlamını sen yakıştırdın. Arapça'dan bir şey çaktığın da yok. Nereden bildin diye sorma!

4- 105. ayetten itiberen oku ve bak, anlayacaksın ki Elçinin, tebliğinde muhatapları olan inanmayanlara karşı duruşu, takınacağı tavrı belirliyor o ayetler: Sana okuduğumuz kuran'ı son derece vakur, ağır başlı, gayet sakin okuyasın diye sana indirdik. İster iman edin, ister etmeyin; bundan önce bigi verilmişler/anlama melekeleri devrede olanlar, kendilerine okununca/iletilince derhal tam bir teslimiyetle çeneleri (başları) aşağı düşerdi. Yani anlayanlar derhal teslim olur iman ederdi.

Okumaya devam edin; güya kıldığın namazın tanımını yapıyor sandığın 110-111 ayetlerini dikkalice okuyun! Konuşurken/önemli bir mesaj verirken ses tonu önemlidir. Orta bir ses tonu ile hitabetmek, hatibin kendinden eminliğine, korkmadığına, heyecanlanmadığına, son derece rahat olduğuna vs ye delalettir. Böyle bir ses tonu ile konuşmak çok daha etkilidir. Namazda okuyacaksa ne diye yüksek yada alçak sesle okumasın, muhatap Allah olduğuına göre? Allah yüksek sesten, alçak sesten rahhatsız mı oluyor? Siz Humeyni'yi halka seslenirken izlediniz mi hiç? Ne kadar vakur bir duruşu vardı! ses ayarı ne kadar etkiliydi! Sesini asla yükseltmez ve alçaltmazdı. Hep aynı ses tonu ile konuşurdu ve her kesi dinletirdi, her kesi etkilerdi. 

5- Bu Hamdin/ emrin, buyruğun; çocuk edinmeyen, mülkte/uluhiyette (otoritede, güçte, iktidar olmada, sahiplikte) asla ortağı bulunmayan, zavallı olan yartıklardan yardımcı edinmeyen Allah'a aittir, de! Ve O'na tazimde bulun/O'na saygıda kusur etme/O'nu her zaman büyük tanı (O'na oğul, ortak, yardımcı vs asla tanıma)! 

Bunları namazda okuması için öğütlemiyor ona ; bunları karşısındakilere söyle, diyor.

6- "Allah'ı bol bol tekbir et!" de ne demek?

Allâhu ekber, allâhu ekber, Allaâhu ekber...! 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

Selam,

 daha öncede önceki onlarca sayfada izah edildiği gibi : kıyamlı-rükulu-sücud'lu olarak bedensel ifade ile gösterilip kılınan namaz SALAT'ın- diğer anlamlarının yanında...- bir şubesidir... bir anlamı da namazdır!...namazın inkarı mümkün değildir...Haccsuresi 26.Ayette bedensel dilin bu üçlü ifadesi vardır :

Ve iz bevve’nâ li ibrâhîme mekânel beyti en lâ tuşrik bî şey’en ve tahhir beytiye lit tâifîne vel kâimîne ver rukkais sucûd(sucûdi).

1. ve iz bevve'nâ : ve indirdiğimiz (gösterdiğimiz) zaman
2. li ibrâhîme : İbrâhîm'e
3. mekâne el beyti : evin mekânı, Kâbe'nin yeri
4. en lâ tuşrik : senin şirk koşmaman
5. : bana
6. şey'en : bir şey
7. ve tahhir : ve temizle, temiz tut
8. beytiye : benim evimi
9. li et tâifîne : tavaf edenler için
10. ve el kâimîne : ve kaim olanlar, ayakta duranlar
11. ve er rukkai : ve rükû edenler
12. es sucûdi : secde edenler

Muhammed Esed : Çünkü, İbrahim'e bu İbadet Evi'nin kurulacağı yeri gösterdiğimiz zaman (o'na demiştik ki:) "Bana kimseyi ortak koşma! Ve Benim Mabedimi, onu tavaf edecek olanlar için, onun önünde (Rablerini tazim ve tefekkür ederek) dikilip duranlar için, saygıyla eğilenler ve yere kapananlar için temiz tut!"

selam



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
ma11
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 20 agustos 2011
Yer: ABD
Gönderilenler: 15
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ma11

Cevabınız için teşekkür ediyorum.

Dikkat ederseniz ben namaz Kuran'da şu ayetlerdedir
iddiasında bulunmadım. İddiam, namaz ile salatın
farkları, ve de Kuran'da detaylı olarak tarif edilen
salat ibadeti üzerinedir. Bu ibadeti "övme , yüceltme"
diye alıp, söylediğim ayetlere dikkat edersek, ne kadar
basit olduğunu görürüz. Bazı mezhep ve tasavvuf akımları
gibi şekile takılma taraftarı değilim, karşıyım.Ama
Kuran'da tarif edilen minimum kriterlere de uymak
gerekir. Bunları zaten abdest, ayağa kalkma, kıbleye
yönelme, orta bir ses ile belirttiğim ayetleri okuma, ve
Allah'ı bolca tekbir etmektir. Allah diyor ki, salatı
ayakta tutun, ama bundan da büyük, en büyük bir ibadet
de vardır, zikir, ki bunun şekli yoktur. Ayakta,
oturararak, ve yatarak zikir edilir:

Ankebut-45:
"Sana Kitap'tan vahyedileni oku ve namazı dosdoğru kıl.
Gerçekten namaz, çirkin utanmazlıklar (fahşa)dan ve
kötülüklerden alıkoyar. Allah'ı zikretmek ise muhakkak en
büyük (ibadet)tür. Allah yaptıklarınızı bilir."

Al-i İmran 190-191:
"Şüphesiz göklerin ve yerin yaratılışında, gece ile
gündüzün ardarda gelişinde temiz akıl sahipleri için
gerçekten ayetler vardır."
"Onlar, ayakta iken, otururken, yan yatarken Allah'ı
zikrederler ve göklerin ve yerin yaratılışı konusunda
düşünürler. (Ve derler ki:) 'Rabbimiz, sen bunu boşuna
yaratmadın. Sen pek yücesin, bizi ateşin azabından koru.'
"


Kuran'da "Şüphesiz, Allah ve melekleri Peygambere salat
ederler. Ey iman edenler, siz de ona salat edin ve tam
bir teslimiyetle ona selam verin." (Ahzab 56) diye bir
ayet vardır. Bu Allah (haşa) elçiye namaz mı kılıyor
demek? Bütün mealler bunu nedense namaz değil de ,
salatın gerçek manasını "övme, yüceltme" kullanarak
veya orjinal arapça kelime ile tercüme eder.



hanif_sufi Yazdı:
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt"
=Msonormal><FONT face=Calibri>Selam ma11.
<?:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-
com:office:office" /><o:p></o:p>


<P style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt" =Msonormal><FONT
face=Calibri>Abdurrahman hocanın dediği gibi içinde namaz
geçen her başlığa hatta teravih namazıyla ilgili açılan
başlığa da aynı yazıyı yazmışsın. Belki de haklısın,
çünkü namaz konuşulacaksa her yönüyle, vakti, şekli
nedir, salat namaz mıdır, kaç rekattır gibi ayrı ayrı
başlıklar açılmamalıydı. Neyse sorun değil. Teravih
namazıyla ilgili açılan başlıkta bir yerde şu anki
namazın tekbirinden selamına kadar hareket sırası da
dahil nasıl kılındığını Kurandan versinler, demiştim.
<o:p></o:p>


<P style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt" =Msonormal><FONT
face=Calibri>Sonra senin yazını gördüm birkaç ayet
yazmışsın ama bunları zaten biliyoruz. Bunlar Kuranın
içine dağılmış ayetler. Şu anki namazın içinde kıyam rüku
secde gibi hangi hareketler varsa hep bu kelimelerin
geçtiği ayetler sıralanır. İşte namazın kanıtı denir.
<o:p></o:p>


<P style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt" =Msonormal><FONT
face=Calibri>Hatta bu hareketlerin (ritüelin/namazın)
hikmetini veriyorum diye ortaya çıkan kişiler var ki
şaşıp kalıyorum: Kıbleye yönelmek Allah’a yönelmekmiş,
(hatta Fatih Sultan Mehmetle ilgili bir hikaye uydururlar
ki, efendim Fatih İstanbulu fethettiğinde ilk Cuma
namazını kıldırmış ama 2 defa Allahu ekber demiş, selam
vermiş, 3 üncüsünden sonra ellerini bağlamış..Namazdan
sonra nedenini sorduklarında ‘İstanbulun şaşaası beni o
kadar aldı ki, ilk 2 tekbirde kabeyi göremedim. 3 üncü de
görebildim, ondan sonra namaza devam ettim’ demiş. Breh
breh ne etkileyici, neyse devam edelim) <SPAN style="mso-
spacerun: yes"> </SPAN>Allahu ekber deyip elleri
kaldırmak dünyadaki herşeyi ellerimin tersiyle arkama
attım bir tek Allah’la beraberim demekmiş. Ayakta boynun
bükük olacakmış, gözlerin yere bakacakmış ki Allah’tan
başka bir şey düşünmeyeceksin. Sonra sübhaneke’nin
açılımları, Fatiha’nın tevilleri, sure okumalar..
Allah’tan küçük olduğunu, acizlik içinde olduğunu
belirtmek için rüku ve secde hareketlerinin hikmeti. Ve
tüm bunları yaparken ALLAH’IN KARŞISINDA (!?) olduğunu
unutmayacakmışsın. Her hareket muntazam olacakmış. Namazı
dosdoğru kılmak böyle olurmuş vs vs... <o:p></o:p>


<P style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt" =Msonormal><FONT
face=Calibri>Bre gafil herif! O yaptığın hareketler
dışında Allah’la beraber değil misin? O namaz dediğin
ritüelden sonra Allah’la karşı karşıya değil misin? Bana
göre tüm bunlar, şekilsel namazın Kuranda olduğunu ispat
edebilmek için yapılan zorlama yorumlardır.<o:p></o:p>


<P style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt" =Msonormal><FONT
face=Calibri>Aman ha, ma11 arkadaşım, bu sözlerim direkt
sana değil. Sadece düşüncelerimi paylaşıyorum.<o:p></o:p>


<P style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt" =Msonormal><FONT
face=Calibri>Şimdilik bu kadar. Selametle…<o:p></o:p>

YÖNETİCİ NOTU :

LÜTFEN MÜKERRER OLARAK ASMIŞ OLDUĞUNUZ - BİRBİRİNİN AYNI OLAN- İLETİLERİNİZİ ACİLEN SİLİNİZ!...



__________________
Allah dosdoğru yoluna iletsin
Yukarı dön Göster ma11's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ma11
 
ma11
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 20 agustos 2011
Yer: ABD
Gönderilenler: 15
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ma11

1- Allah'ın bir şeyi niye öngördüğünü saptamak bize
düşmez ve ilmimiz ve fıtratımız buna yetmez. Mühim olan
bunun öngörülmüş olmasıdır. Eğer yukarıda dediklerimi
okursan salat, yani "övme , yüceltme" ibadetinin detayını
Kuran'dan görürsün. Yanlız dikkat edelim, alaycı
konuşmayalım, şöyle ayetler var Bakara-26, Müdessir-31.

2- Benim sınırlı arapça bildiğimi söylüyorsan doğrudur,
çok sınırlıdır. Velakin arapça sözlük ve meal yazan
insanlar, bunun üstüne günümüz arapları da mı arapça
bilmiyor? Arapça ana dili olan vaizler cuma hutbesinden
sonra ne diyor biliyor musun: "Akimussalat", haydi
namaza kalkın diyor.

3-?
4- 105-109. ayetler için katılıyorum, meali:
"105. Biz onu (Kur'an'ı) hak olarak indirdik ve o hak ile
indi; seni de yalnızca bir müjde verici ve uyarıp-
korkutucu olarak gönderdik.
106. Onu bir Kur'an olarak, insanlara dura dura okuman
için (bölüm bölüm) ayırdık ve onu safha safha bir indirme
ile indirdik.
107. De ki: 'İster ona inanın, ister inanmayın: O, daha
önce kendilerine ilim verilenlere okunduğu zaman,
çenelerinin üstüne kapanarak secde ederler.'
108. Ve derler ki: 'Rabbimiz yücedir, Rabbimizin va'di
elbette gerçekleşmiş bulunuyor.'
109. Çeneleri üstüne kapanıp ağlıyorlar ve (Kur'an)
onların huşu (saygı dolu korku)larını arttırıyor.
110. De ki: 'Allah, diye çağırın, 'Rahman' diye çağırın,
ne ile çağırırsanız; sonunda en güzel isimler O'nundur.'
Namazında sesini çok yükseltme, çok da kısma, bu ikisi
arasında (orta) bir yol benimse.
111. Ve de ki: 'Övgü (hamd), çocuk edinmeyen, mülkte
ortağı olmayan ve düşkünlükten dolayı yardımcıya da
(ihtiyacı) bulunmayan Allah'adır.' Ve O'nu tekbir
edebildikçe tekbir et.
"
   

Ama 110 ile 111. ayetlerin konuşmayla ne alakası olduğunu
anlamadım. Salat kelimesi konuşmakla ne alakası var. Bu
övmek ve yüceltmektir. Ses ile ilgili başka ayetlerde
var, mesela

Lokman-19:
"Yürüyüşünde dengeli ol ve sesini alçalt. Doğrusu
seslerin en çirkini eşeklerin sesidir. "


5- Kendi yorumunuzdur, ben de yorumum belirttim. Önceki
ayetle bağlantılıdır, beraber okuyunca anlaşılır.

6- "Namaz" da her rekatta kaç kere tekbir ediyorsunuz?
işte bu ayeti uyguluyoruz hep beraber, ne güzel.

haktansapmaz Yazdı:

1- Namaz için neden abdest ön görülmüş? Abdestte neden
detay var da, asıl detay verilmesi gerekli iken salat
için neden hiç detay verilmemiş? Hem ne gerek vardı;
ellerinizi dirseklere, ayaklarınızı topuklara kadar
demeye? Daha da tuhaf olanı, anlamsız olanı "başınızı
mesh edin" denmesi! Baş ne ile , nasıl, niçin mesh
edilmeli? Eli yüzü yıka, başı ayağı mesh et! Tuhaf! Ben
bir anlam veremiyorum, bana izah etsene!


Su yok; ne yapacaksın? Teyemmüm! Neden? Teyemmüm ne
işe yarıyor? Neden abdestte el, yüz, baş ve ayak,, neden
teyemmümde baş ve ayaklar yok?


2- Eqimissalat diye geçen ayetlerde "ayağa kalk"
anlamına gelen bir ifade yok. İlk defa buna "kalk"
anlamını sen yakıştırdın. Arapça'dan bir şey çaktığın da
yok. Nereden bildin diye sorma!


4- 105. ayetten itiberen oku ve bak, anlayacaksın ki
Elçinin, tebliğinde muhatapları olan inanmayanlara
karşı duruşu, takınacağı tavrı belirliyor o ayetler: Sana
okuduğumuz kuran'ı son derece vakur, ağır başlı, gayet
sakin okuyasın diye sana indirdik. İster iman edin, ister
etmeyin; bundan önce bigi verilmişler/anlama melekeleri
devrede olanlar, kendilerine okununca/iletilince derhal
tam bir teslimiyetle çeneleri (başları) aşağı düşerdi.
Yani anlayanlar derhal teslim olur iman ederdi.


Okumaya devam edin; güya kıldığın namazın tanımını
yapıyor sandığın 110-111 ayetlerini
dikkalice okuyun! Konuşurken/önemli bir mesaj
verirken ses tonu önemlidir. Orta bir ses tonu ile
hitabetmek, hatibin kendinden eminliğine, korkmadığına,
heyecanlanmadığına, son derece rahat olduğuna vs
ye delalettir. Böyle bir ses tonu ile konuşmak çok daha
etkilidir. Namazda okuyacaksa ne diye yüksek yada alçak
sesle okumasın, muhatap Allah olduğuına göre? Allah
yüksek sesten, alçak sesten rahhatsız mı oluyor? Siz
Humeyni'yi halka seslenirken izlediniz mi hiç? Ne kadar
vakur bir duruşu vardı! ses ayarı ne kadar etkiliydi!
Sesini asla yükseltmez ve alçaltmazdı. Hep aynı ses tonu
ile konuşurdu ve her kesi dinletirdi, her kesi
etkilerdi. 


5- Bu Hamdin/ emrin, buyruğun; çocuk edinmeyen,
mülkte/uluhiyette (otoritede, güçte, iktidar olmada,
sahiplikte) asla ortağı bulunmayan, zavallı olan
yartıklardan yardımcı edinmeyen Allah'a aittir, de! Ve
O'na tazimde bulun/O'na saygıda kusur etme/O'nu her zaman
büyük tanı (O'na oğul, ortak, yardımcı vs asla
tanıma)! 


Bunları namazda okuması için öğütlemiyor ona ; bunları
karşısındakilere söyle, diyor.


6- "Allah'ı bol bol tekbir et!" de ne demek?


Allâhu ekber, allâhu ekber, Allaâhu ekber...! 




__________________
Allah dosdoğru yoluna iletsin
Yukarı dön Göster ma11's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ma11
 
ma11
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 20 agustos 2011
Yer: ABD
Gönderilenler: 15
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ma11

Selam,

Ne güzel yazmışşınız işte, bu ayette salat kelimesi
nerede? Demek ki bu ibadetler birbirine bağlı olmak
zorunda değil. Böyle başka ayetler de var,mesela
bir tanesini de ben yazmıştım:

Bakara-125
"Hani Evi (Ka'be’yi) insanlar için bir toplanma ve
güvenlik yeri kılmıştık. 'İbrahim'in makamını namaz yeri
edinin', İbrahim ve İsmail'e de, 'Evimi, tavaf edenler,
itikafa çekilenler ve rüku ve secde edenler için
temizleyin' diye ahid verdik."

Sen anadili arapça birisine gidip namaz desen adam
sana o ne demek der. Onlar da salat diyorlar ama
namaz gibi kılıyorlar o da ayrı bir yanlış uygulama.
Namaz, Kuran'da emredilen salat, rükü, sücud, dua gibi
ibadetlerin birleştirilmesinden oluşan bir şeydir. Bu
hale nasıl ve ne zaman geldiğini araştırmak gereklidir.


hasanoktem Yazdı:

 


Selam,


 daha öncede önceki onlarca sayfada izah edildiği
gibi
: kıyamlı-rükulu-sücud'lu olarak bedensel ifade
ile gösterilip kılınan namaz SALAT'ın- diğer anlamlarının
yanında...- bir şubesidir... bir anlamı da
namazdır!...namazın inkarı mümkün
değildir
...Haccsuresi 26.Ayette bedensel dilin bu
üçlü ifadesi vardır :

<SPAN style="WORD-SPACING: 0px;
FONT: 13px Verdana, Arial; COLOR: rgb(0,0,0); TEXT-
INDENT: 0px; WHITE-SPACE: normal; LETTER-SPACING: normal;
orphans: 2; widows: 2; -webkit-text-decorations-in-
effect: none; -webkit-text-size-adjust: auto; -webkit-
text-stroke-width: 0px; TEXT-TRANS: none; rgb: " ="Apple-
style-span">
<P style="FONT-SIZE: 1.8em; COLOR: rgb(0,128,0); FONT-
FAMILY: Tahoma" align=center>Ve iz bevve’nâ li ibrâhîme
mekânel beyti en lâ tuşrik bî şey’en ve tahhir beytiye
lit tâifîne vel kâimîne ver rukkais sucûd(sucûdi).


<P style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial">
<TABLE width="100%" align=center><T><T>
<T>
<TR vAlign=top>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
align=right width="5%">1.</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
width="30%">ve iz bevve'nâ</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana,
Arial">: ve indirdiğimiz (gösterdiğimiz) zaman</TD></TR>
<TR vAlign=top>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
align=right width="5%">2.</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
width="30%">li ibrâhîme</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana,
Arial">: İbrâhîm'e</TD></TR>
<TR vAlign=top>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
align=right width="5%">3.</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
width="30%">mekâne el beyti</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana,
Arial">: evin mekânı, Kâbe'nin yeri</TD></TR>
<TR vAlign=top>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
align=right width="5%">4.</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
width="30%">en lâ tuşrik</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana,
Arial">: senin şirk koşmaman</TD></TR>
<TR vAlign=top>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
align=right width="5%">5.</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
width="30%"></TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana,
Arial">: bana</TD></TR>
<TR vAlign=top>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
align=right width="5%">6.</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
width="30%">şey'en</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana,
Arial">: bir şey</TD></TR>
<TR vAlign=top>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
align=right width="5%">7.</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
width="30%">ve tahhir</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana,
Arial">: ve temizle, temiz tut</TD></TR>
<TR vAlign=top>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
align=right width="5%">8.</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
width="30%">beytiye</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana,
Arial">: benim evimi</TD></TR>
<TR vAlign=top>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
align=right width="5%">9.</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
width="30%">li et tâifîne</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana,
Arial">: tavaf edenler için</TD></TR>
<TR vAlign=top>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
align=right width="5%">10.</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
width="30%">ve el kâimîne
</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana,
Arial">: ve kaim olanlar, ayakta duranlar</TD>
</TR>
<TR vAlign=top>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
align=right width="5%">11.</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
width="30%">ve er rukkai
</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana,
Arial">: ve rükû edenler</TD></TR>
<TR vAlign=top>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
align=right width="5%">12.</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
width="30%">es sucûdi
</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana,
Arial">: secde edenler</TD></TR></T></T></T>
</TABLE>

</SPAN><SPAN style="WORD-SPACING: 0px; FONT:
13px Verdana, Arial; COLOR: rgb(0,0,0); TEXT-INDENT: 0px;
WHITE-SPACE: normal; LETTER-SPACING: normal; orphans: 2;
widows: 2; -webkit-text-decorations-in-effect: none; -
webkit-text-size-adjust: auto; -webkit-text-stroke-width:
0px; TEXT-TRANS: none; rgb: " ="Apple-style-span">


<TABLE style="BORDER-COLLAPSE: collapse"
borderColor=#d0d0d0 cellPadding=3 rules=rows width="100%"
border=1><T><T>
<T>
<TR vAlign=top bgColor=#f0f0f0
='this.style.backgroundColor="#FF9900"'>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana, Arial"
noWrap>Muhammed Esed</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana,
Arial">:</TD>
<TD style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana,
Arial">Çünkü, İbrahim'e bu İbadet Evi'nin kurulacağı yeri
gösterdiğimiz zaman (o'na demiştik ki:) "Bana kimseyi
ortak koşma! Ve Benim Mabedimi, onu tavaf edecek olanlar
için, onun önünde (Rablerini tazim ve tefekkür ederek)
dikilip duranlar için, saygıyla eğilenler ve yere
kapananlar için temiz tut!"</TD></TR></T></T></T>< ;/TABLE>


selam

</SPAN>


__________________
Allah dosdoğru yoluna iletsin
Yukarı dön Göster ma11's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ma11
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

MErhaba Hasan Abi,

mekâne el beyti : evin mekânı, Kâbe'nin yeri

muhammed esed neyi düşünerek "ibadet evi" diyerek çevirmiş, gerçekten anlamadım?

aynen, kendi yedikleri naneyi (kabenin önünde eğilip kalkma) Allah'ın emri gibi göstermek için Kuran'da HİÇ BİR YERDE salat ile beraber anılmadığı halde -parantez içi  çevirilir ile- VARMIŞ gibi gösteren çeviriler gibi...

selamlar abi..

lütfen kabe konusunda biraz daha derin düşün ve yıkmaktan korkma...

 

 

hasanoktem Yazdı:

 

Selam,

 daha öncede önceki onlarca sayfada izah edildiği gibi : kıyamlı-rükulu-sücud'lu olarak bedensel ifade ile gösterilip kılınan namaz SALAT'ın- diğer anlamlarının yanında...- bir şubesidir... bir anlamı da namazdır!...namazın inkarı mümkün değildir...Haccsuresi 26.Ayette bedensel dilin bu üçlü ifadesi vardır :

Ve iz bevve’nâ li ibrâhîme mekânel beyti en lâ tuşrik bî şey’en ve tahhir beytiye lit tâifîne vel kâimîne ver rukkais sucûd(sucûdi).

1. ve iz bevve'nâ : ve indirdiğimiz (gösterdiğimiz) zaman
2. li ibrâhîme : İbrâhîm'e
3. mekâne el beyti : evin mekânı, Kâbe'nin yeri
4. en lâ tuşrik : senin şirk koşmaman
5. : bana
6. şey'en : bir şey
7. ve tahhir : ve temizle, temiz tut
8. beytiye : benim evimi
9. li et tâifîne : tavaf edenler için
10. ve el kâimîne : ve kaim olanlar, ayakta duranlar
11. ve er rukkai : ve rükû edenler
12. es sucûdi : secde edenler

Muhammed Esed : Çünkü, İbrahim'e bu İbadet Evi'nin kurulacağı yeri gösterdiğimiz zaman (o'na demiştik ki:) "Bana kimseyi ortak koşma! Ve Benim Mabedimi, onu tavaf edecek olanlar için, onun önünde (Rablerini tazim ve tefekkür ederek) dikilip duranlar için, saygıyla eğilenler ve yere kapananlar için temiz tut!"

selam

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Fers
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 29 nisan 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fers

 

sayın hasanoktem

namazın inkarı mümkün değildir...Haccsuresi 26.Ayette bedensel dilin bu üçlü ifadesi vardır :
Çünkü, İbrahim'e bu İbadet Evi'nin kurulacağı yeri gösterdiğimiz zaman (o'na demiştik ki:) "Bana kimseyi ortak koşma! Ve Benim Mabedimi, onu tavaf edecek olanlar için, onun önünde dikilip duranlar için, saygıyla eğilenler ve yere kapananlar için temiz tut!" (M.Esed)

yusuf/100. ve harru lehu succeda/...teslimiyetle/boyun eğerek/eyvallah diyerek yere kapanmışlar
meryem/58. iza tutla aleyhim ayatur rahmani harru succeden ve bukiyya/...Rahmanın delilleri kendilerine bildirildiğinde teslimiyetle/boyun eğerek/eyvallah diyerek yere kapanmışlar
isra/107. yahırrune lil ezkani succeda/teslimiyetle/...boyun eğerek/eyvallah diyerek çeneleri üstü yere kapanmışlar
isra/109. ve yahırrune lil ezkani/teslimiyetle/...boyun eğerek/eyvallah diyerek çeneleri üstü yere kapanmışlar
a raf/143. ve harra musa saıkan/...musa baygın yere düşmüş/yığılmış
secde/15. iza zukkiru biha harru succeden/...öğütlenildikleri anda teslimiyetle/boyun eğerek/eyvallah diyerek yere kapanmışlar

yere kapanma eylemini ifade eden ayetlerde "harru" kendini göstermiş...secde boyun eğme/kabullu itaat/teslimiyet olarak kalmış...
secde tanımı/kullanımında namazdaki üçlü yer temasına(alın, sağ ve sol el) işaret nerede...

sıralı olarak kaim olanlar, ruku edenler, secde edenlerden diye bahsedilmiş ve "bedensel dilin bu üçlü ifadesi vardır :"şeklinde değerlendirilmiş...

üçlüden önceki "tavaf edenler/dolaşanlar" ifadesi evin etrafında atılan turlar mı yoksa namaz kılınacak mekana doğru yapılan yürüme hamlesi mi, dörtlü ifade tanımından ayrı tutulmasının sebebi nedir...

sizin sıralamaya göre, ayakta dikilirken yapılacaklar/okunacaklar, hemen sonrasında gelen rukunun secdenin hemen öncesindeki anlık bir eğilme olduğunun, bu anlık eğilmede neler okunacağının, hemen sonrasındaki secdede neler okunup nasıl bekleneceğinin tanımının olmamasını şu duruma benzetirsek cevabınız ne olur...

okulda öğrenim gören öğrenciye, bu direnç, bu diot, bu kondansatör denilip ellerine verildikten sonra radyoyu keşfetmesi beklenir, malzemeleride "radyoya kanıt" gösterirler...
eline devre şeması verilmeyen yada öncesinde bunların birbirleriyle nasıl kombine edileceğine dair tek kelime bilgi sahibi edilmeyen öğrencilerden biri sırf kendi aklının nimetiyle çıkarda o malzemelerden telefon, televizyon, telsiz veya dimmer yaparsa itiraz gelir..
sonrasında kalk sen öğrenciye E ver dersten bırak...bu mu adalet, bumu eğitim...

.

Yukarı dön Göster Fers's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fers
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests


          Sayın ma11.

          İnsanı şaşırtıyorsunuz.Diyosunuz ki: ''(yeme-içme) niye mescidde yapılsın ki, ayetlerden bu çıkmaz ki. Burada mescidde yiyip içme mânâsı mı var?''
 
a) Prof.Dr. Süleyman Ateş:
          ''Ey adem oğulları, her mescid(e gidişiniz)de   süs(lü güzel  elbise)lerinizi alın, yiyin, için,........''                                  
          Tefsiri:31. ayette Yüce Allah, Adem oğullarına her ibadet yerinde  ziynetlerini almalarını, yeyip içmelerini, fakat.........

b) Diyanet Vakfı 2011:
           ''Ey Adem oğulları, her secde edişinizde güzel  elbiselerinizi giyin, yiyin, için...........''

c) Elmalılı Tefsiri:Prof.Dr.Çoğanlı-Prof.Dr.Orhan Okay.          
            '' Ey Adem oğulları. Her mescid huzurunda* ziynetiniz (olan elbiseleriniz)i tutun ve yiyip için...........''
                                 *gerek tavaf ve gerekse namaz halinde.

d) Siz kendiniz ma11:Üç sahife önce verdiğiniz tanımda ''mescid zaten sucud edilecek yer demektir''.diyosunuz. Yani dışı değil içi. Şu halde siz  de ''namazda yemek, içmek de var'' diyorsunuz.Ama reddediyorsunuz.

             Şu halde işinize gelmediği için atlıyorsunuz, aynı ''dikilmeyi,dik durmayı taraf olmayı'' 'ayağa kalkma' diye anlamak işinize geldiği gibi. Demek ki yemek içmek de var idi, ama unutturuldu.

             Hadi diyelim ki bu mânâ çıkmaz. Bir meal vermişsiniz kanıt için, ''mescid yanında' ifadesiyle.Yani her gün 5 vakit sucut yeri olan her mescit yanında yemek verilmesi gerekli. Ama vermiyorsunuz, o halde namazlarınız sakat.

             Ve ben ''tavafta ve namazda'' diyen ,Elmalılı'nın mealini veren o iki Prof.Dr.'un mealine inanıyorum.

             Hürmetlerimle.
             Galip Yetkin.



                    
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sayı Yetkin

'İnde zarftır. Hem mekana hem de zamana deleleti vardır. Sadece "yanında" anlamına kullanılmıyor. Bir kaç anlama daha geliyor. İnde-lmescid=fi-lmescid. Bu anlamda "onlarla Mescid'i Haram'da (inde) savaşmayın, onlar orada (fî hi) sizinle savaşıncaya kadar...". Bu Kuran cümlesini hatırlayalım. Tabi ki, Mescid-i Haram Mekke olmalı. Aksi durumda anlamsız kalır ifade. Hele sizlerin Mescid-i Haram'a yüklediğiniz mana ondan çok çok uzak. Son derece zorlama bir mana, indî görüş, masnedi yok.

"İndellâH", çoğu meal sahibi "Allah katından" diye çevirmiş, halbuki orada "sahibiyet" anlamınadır. "Allah'tan" diye çevirmek daha doğru olur.

....

"Hacc ziyareti gibi umre ziyareti de vardır ve bu ziyaret ömür boyu yaşanacak bu hayatı her şeyi ile öğrenebilmek için bu hayatın yaşandığı 'mescid el haram'da yani Mekke'de ..." Galip Yetkin

Öyleyse özür. Geçmiş yazılarından başka türlü hatırlıyorum.  

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa 128 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats