Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 17 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam herkese,
Beni bağışlasınlar! İbadetlerin/nusukun olmadığını, daha açık ifadeyle namaz,oruç,hac vb… ibadetlerin dinde/islamda yerinin olmadığını iddia edenlerin samimiyetine inanmıyorum.
Bunu söyleme cesaretini de onların yok diyebilme özürlüklerinin esinlendiği yerden alıyorum.
Onlar İslam tarihi boyunca hiç bir mezhebin hiçbir âlimin “yoktur” demediği muhtevası hakkında görüş bildirdikleri ibadetlerin olmadığını keşfetmişler büyük cesaret!?
1400 yıldan beri gelen Müslümanların Müslümanlığı naylonmuş…
Enselikler dilerim.
__________________ Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Sürekli söylediğim gibi Salat'ın bir şubesi olan namazın, hac ve orucun neşet ettiği kaynak Kur'an'dır...vahiy'dir...aslını esasını ,lafız-mana ve maksadını, şekil ve şemailini oradan almaktadır...dolayısıyla (mahfuz tek kaynaktan alındığına göre...) uyduruk olmaları sözkonusu olamaz...eğer Kur'an'da karşılıklarını bulamasa idik, ancak o durumda böyle bir uydurukluktan söz edilebilirdi...
ancak uygulamalarda farklılıklar ve yanlışlıklar olabilir, ki vardır da...onlar da Kur'an'a arz edilir ve doğrusu oradan bulunur...bazı farklılıkların - akidevî olmadığına göre- çok önemli olmadığı da aşikardır...yani nihayetinde doğru yöntem bu olmalıdır...olması gereken/ izlenmesi gereken yol budur diye düşünüyorum...
teşekkür ederim İbrahimim kardeşim.
muhabbetle
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Katılma Tarihi: 29 nisan 2011 Yer: Turkiye Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
İslam tarihi boyunca hiç bir mezhebin hiçbir âlimin “yoktur” demediği muhtevası hakkında görüş bildirdikleri ibadetlerin olmadığını keşfetmişler büyük cesaret..
o size kitabı izahlı/tafsilatlı/açıklamalı olarak indirmişken Allah tan başka bir hakem mi arayayım... e fe gayrallahi ebtegi hakemen ve huvellezi enzele ileykumul kitâbe mufassala... Enam/114
rabbinin sözü doğruluk ve adaletle tamamlandı, sözlerini değiştirebilecek yoktur... ve temmet kelimetu rabbike sıdkan ve adlen la mubeddile li kelimatih Enam/115
öğüdün, bilinmesi gerekenlerin eksik gediği olmadan tastamam, açıklamalı bir şekilde harici bir hakem duyulmasına imkan vermeden vahyedildiği söylendiği halde türlü türlü yasaklar icat eden allimler(!)...
yeryüzündekilerin çoğunluğuna uyarsan seni Allah yolundan saptırırlar, onlar ancak zanna uyan zırvacılar... ve in tutı eksere men fil ardı yudıllûke an sebilillahi, in yettebiune illez zanne ve in hum illa yahrusun Enam/116
birinin helal dediğini diğeri mekruh veya haram diye emreden, kendi içlerinde çelişkiye düşen bi sürü mesheb ve onlara uyan çoğunluk..
benim toplumum bu Kur'an ı devre dışı bıraktı... kavmittehazu hazel kur'ane mehcura Furkan/30
üstelik elçi, ozaman bu şikayette bulunmuşken..cesarette kimse onlar(mesheb ve onlara biad edenler)la aşık atamaz...
bu ayetlerin muhatabı olan meshebler ve onlara uyan meshebçiler, yoktur veya vardır dese aklını yanından eksit etmeyen beşer e ne ifade eder... onlar Kur'an dinlemez/kaale almaz/ilave/yama/hurafe/iftira ederken akıl sahipleri onları mı dinleyecek...
Salatın bir şubesi olan namaz, hac ve oruç vardır...bunların inkarı mümkün değildir...bunların inkarı Kur'an'da geçen salat-savm ve hac kelimelerinin inkarı demektir...siz bu kelimeleri mi inkar ediyorsunuz? bu kelimelerin Kur'an da geçtiğini hepimiz biliyoruz oysa...
daha önce de söylediğim gibi : Kur'an'da bir ayet'e bakarken tek o ayete ZUMlanmamak lazım. tek " o " parçaya bakarsanız işte şu anda sizin düştüğünüz gibi yanılgılara düşersiniz...fotoğrafın bütününe bakınız...ve o tek parçanın ne anlama , daha doğrusu hengi anlamlara geldiğini ve bulunduğunuz konjonktür/ durum/ vaziyet her ne ise o yeni an'ın hâline uyarlayacaksınız...boşuna dememiş Akif : çağın adrakine söyletmeliyiz Kur'an'ı...ben bunu hatta şöyle çeviriyorum çağın hızından dolayı : " günün ve saatin idrakine söyletmeliyiz Kur'an'ı..."
yine daha öncede dediğim gibi : Kur'an'daki bir ayeti bütüncül ve fotoğrafın TAMAMInı dikkate almanın bir başka boyutu lafız-mana-maksad üçlüsüdür...bunlara dikkat etmemiz gerekir...
yine devamen : Kur'an'da verilen bir kelime'nin , bir mevzu'nun, bir kıssa'nın , meseller'in hem sembolik, hem mecazi, hem de hakiki anlamları vardır arkadaşlar...bunu unutmayınız lütfen...
siz bir kelime veya kıssa'nın veya meseller'in sadece LAFIZdaki tek bir anlamını kafanıza takıp işte tam da orada takılıp/ çakılıp kalırsanız, sizden süper bir tutucu çıkar...yobazlık demektir bu...tek bir manaya hasretmeyiniz ayetleri lütfen...
şimdi salatın bir şubesi olan namaz, savm( oruç) ve hac ile ilgili olan ayetleri haşa çöpe mi atalım, yani şimdi bu söylediklerinize göre...?yani Kur'an'ı yok mu sayalım...?
yoksa evet yoksa : salatın , ibadetin, nüsukların hem sembolik hem mecazi hem de hakiki anlamları olduğu gerçeğini itiraf edip, Kur'an'ın sadece ibadet ve ritüellerden ibaret olmadığını mı kabul edelim ; lafız-mana-maksad üçlüsüyle güncelleyip/ çağımızın-günümüzün idrakine uyarlayıp tatmin olalım...zamanın dilini ve ruhunu yakalıyalım...Kur'an'ın evrensel mesajlarını bugünümüze uyarlayalım...Kur'an'daki bu ilahi mesajları bugünümüze OKUtmanın yollarını ararken kafamızı yoralım...ancak asla inkarcılık politikalarına girmeyelim...Kur'an'ın min indilleh ( Allah'tan) biz aciz kullarına inzal edildiğini unutmayalım/ YOK saymayalım...Kur'an'da açıkça emirbuyrulan LAFIZları inkara kendimizi şartlandırmayalım...
örneğin, Hac 26 'da ve onlarca ayette kıyam-rüku ve sücud tan sözedilmektedir...bu kavramları tek bir manaya hasretmemeliyiz...kıyamın, rükunun ve sücudun elbetteki bütün manalarını göz önüne getirip öyle düşünmeliyiz...fakat kesin olarak bilinsin ki bu manaların içerisinde ve bu anlamları da açıkça mevcud olan bedensel ritüel vardır...beden diliyle de kulluğunu ifade etmek vardır...bu yaşayan Kur'an'ın biz hayatta olan yaşayan kullarının, yaşayan kulluğuna bir görünen hatırlatma ve kulluğa yönlendirmenin herkesin açıkça görebileceği net, örtüsüz, engelsiz, çıplak bir sembolüdür aynı zamanda...siz bunu kaldırmaya kalkarsanız bu lafızların çok önemli bir yönünü inkar etmiş olursunuz...
bunun dışında ne söylesem boş görünüyor...şimdi size buraya namaz-hac-savm(oruç) ile ilgili ayetleri tekrardan tekrardan yazsam, sayıp sayıp sayıp döksem ne olur...yazmasam ne olur...bu bakış açınızla hiçbirşey olmayacak gibi görünüyor...vereceğim her ayeti siz tek bir yöne bakan tutucu ve sabit bir mantıkla yorumlayacağınıza göre bunun bir faydası olmayacaktır...yüzlerce sayfadır konuşulan bir mevzuyu bir ileti ile halletmem ve sizi ikna etmem zor görünüyor...sevgili Hasan Akçay kardeşim de salatın bir şubesi olan namazı kesinkes o da ispatladığı halde yinede yine de inkar edildi...şimdide Allah ecrini versin ve ilmini zaid etsin, HAC ile ilgili evvelki yazılarını tamamlayacağı bilgisini verdi hepimize...Allah razı olsun ondan...
selametle
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Katılma Tarihi: 29 nisan 2011 Yer: Turkiye Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam...
Kur'an'da bir ayet'e bakarken tek o ayete ZUMlanmamak lazım. tek " o " parçaya bakarsanız işte şu anda sizin düştüğünüz gibi yanılgılara düşersiniz...fotoğrafın bütününe bakınız salatın bir şubesi olan namaz, savm( oruç) ve hac ile ilgili olan ayetleri haşa çöpe mi atalım, yani şimdi bu söylediklerinize göre...?yani Kur'an'ı yok mu sayalım...?
Hac 26 'da ve onlarca ayette kıyam-rüku ve sücud tan sözedilmektedir
şimdi size buraya namaz-hac-savm(oruç) ile ilgili ayetleri tekrardan tekrardan yazsam, sayıp sayıp sayıp döksem ne olur...yazmasam ne olur...bu bakış açınızla hiçbirşey olmayacak gibi görünüyor...(hasanoktem)
sayın hasanoktem
nizami bir şekilde,onlarca ayetler beraber şu fotografın bütününü toparlayıp bize bir sunsanız... mesela, şu salat nedir ki namaz onun şubesi olmuş, diğer şubesi/şubelerinden bikaç örnek veriniz, bu şubeleri gösteren ayetler var mı, varsa hangileri... salatın geçtiği ayetlerin hepsini namaz olarak çevirenler var, onlara katılıyor musunuz, namaz olarak çevrilmemesi gereken var mı, varsa hangisi/hangileri ve esas mealleri...
şube/namaz size göre nedir, vakitleri(sabah,öğle vs..) var mı, varsa ayetleri(iddia edilen o ayetlerin izahı)... rekatları(2,3,4..) var mı, varsa ayetleri... kılınma şeklinin tarifi(önce dikilin sonra bükülün sonra yere kapanın sonra oturun, bu sırayı bozun veya bozmayın ama mutlaka beraber, bir vakitte yapın) var mı, varsa ayetleri... bu hallerde(dikilme,bükülme,kapanma,oturma) ne yapılması/ne okunması/ne söylenmesi gerektiği belirtilmiş/bir yol gösterilmiş mi, belirtilmiş/gösterilmişse ayetleri... örnek: "fezkurullahe kıyamen ve kuuden ve ala cunubikum" burada hangi pozisyonda ne yapılacağı söylenmiş "ister dikilin, ister oturun ister yan yatın kısaca hangi durumda/hangi konumda olursanız olun Allah ı zikredin denmiş...
e fe gayrallahi ebtegi hakemen ve huvellezi enzele ileykumul kitabe mufassala.../o size kitabı izahlı/tafsilatlı/açıklamalı olarak indirmişken Allah tan başka bir hakem mi arayayım... En am/114
en am/114 e rağmen, bunları sünnetten öğreniyoruz iddiasında olanlara katılıyor musunuz... katılmıyorsanız bunu iddia edenler acaba enam/114 ten habersizler mi yoksa inkardalar mı..."e fe tu’minune bi ba’dil kitabi ve tekfurune bi ba’dın/bir kısmına inanırken diğer kısmını inkar mı ediyorlar"
En am/114.."fezkurullahe kıyamen ve kuuden ve ala cunubikum" ayetin bu kısmının bana göre anlamı: ister dikilin, ister oturun ister yan yatın işin özü hangi durumda/hangi konumda olursanız olun Allah ı zikredin/salat/savm/zekat ı ita/infak kurallarına uyarken aynı zamanda yere balgam/pislik/çöp/izmarit atarken, birine yolda durup dururken yan gözle bakarken/sataşırken,iftira atarken,savaşırken,gizlice sevişirken,çalıp çırparken/hak yerken,tecavüz ederken,kırmızı ışıkta geçerken,biri hakkında kötü sözle dedikodusunu yaparken,yalan dolanla insanları şaşırtırken, zikre ilave yapıp Allah a iftira atarken vs... daima aklınızda denetlendiğiniz/gözetlendiğiniz/uyarıldığınız/öğütlendiğiniz /yaptıklarınızın her zerresi için hesap vereceğiniz olsun....
öncesinde kullanılan salat yukardaki bu özeti içinde barındıran zikrin elçi tarafından muhataplarına belli vakitlerde aktarılması/zikre uymaya/tabi olmaya/icabet etmeye/hayata uygulamaya davet..
Kur'an'da bir ayet'e bakarken tek o ayete ZUMlanmamak lazım. tek " o " parçaya bakarsanız işte şu anda sizin düştüğünüz gibi yanılgılara düşersiniz...fotoğrafın bütününe bakınız salatın bir şubesi olan namaz, savm( oruç) ve hac ile ilgili olan ayetleri haşa çöpe mi atalım, yani şimdi bu söylediklerinize göre...?yani Kur'an'ı yok mu sayalım...?
Hac 26 'da ve onlarca ayette kıyam-rüku ve sücud tan sözedilmektedir
şimdi size buraya namaz-hac-savm(oruç) ile ilgili ayetleri tekrardan tekrardan yazsam, sayıp sayıp sayıp döksem ne olur...yazmasam ne olur...bu bakış açınızla hiçbirşey olmayacak gibi görünüyor...(hasanoktem)
sayın hasanoktem
nizami bir şekilde,onlarca ayetler beraber şu fotografın bütününü toparlayıp bize bir sunsanız... mesela, şu salat nedir ki namaz onun şubesi olmuş, diğer şubesi/şubelerinden bikaç örnek veriniz, bu şubeleri gösteren ayetler var mı, varsa hangileri... salatın geçtiği ayetlerin hepsini namaz olarak çevirenler var, onlara katılıyor musunuz, namaz olarak çevrilmemesi gereken var mı, varsa hangisi/hangileri ve esas mealleri...
şube/namaz size göre nedir, vakitleri(sabah,öğle vs..) var mı, varsa ayetleri(iddia edilen o ayetlerin izahı)... rekatları(2,3,4..) var mı, varsa ayetleri... kılınma şeklinin tarifi(önce dikilin sonra bükülün sonra yere kapanın sonra oturun, bu sırayı bozun veya bozmayın ama mutlaka beraber, bir vakitte yapın) var mı, varsa ayetleri... bu hallerde(dikilme,bükülme,kapanma,oturma) ne yapılması/ne okunması/ne söylenmesi gerektiği belirtilmiş/bir yol gösterilmiş mi, belirtilmiş/gösterilmişse ayetleri... örnek: "fezkurullahe kıyamen ve kuuden ve ala cunubikum" burada hangi pozisyonda ne yapılacağı söylenmiş "ister dikilin, ister oturun ister yan yatın kısaca hangi durumda/hangi konumda olursanız olun Allah ı zikredin denmiş...
Selam Fers,
bu sorularınıza Hasan Akçay kardeşim cevap vermiş... :
e fe gayrallahi ebtegi hakemen ve huvellezi enzele ileykumul kitabe mufassala.../o size kitabı izahlı/tafsilatlı/açıklamalı olarak indirmişken Allah tan başka bir hakem mi arayayım... En am/114
en am/114 e rağmen, bunları sünnetten öğreniyoruz iddiasında olanlara katılıyor musunuz... katılmıyorsanız bunu iddia edenler acaba enam/114 ten habersizler mi yoksa inkardalar mı..."e fe tu’minune bi ba’dil kitabi ve tekfurune bi ba’dın/bir kısmına inanırken diğer kısmını inkar mı ediyorlar"
Sayın Fers, elbetteki namazımızı uyduruk bilgilerle dolu olan sünnetten öğrenmiyoruz...bilmemiz gereken, biz kulların sorumlu olduğu tüm konular mahfuz Kur'an'da mevcuttur...bizi sorumlu tutacak tek bilgi kaynağı odur...Allah Rasulüne atfen sünnetten öğrenmek isteyenler dine ilave veya eksiltme yapma niyetinde olup " Kur'an bize kafi gelmez!..." diyenlerdir..."bu iddialarda bulunanlar En'am114'ten habersizler mi? yoksa inkardalar mı " diye soruyorsunuz... sadece tilavetiyle meşguldurlar demek ki...hem onlar,hem niyet olarak samimi olmadıklarından hem de rivayetlerin onlara vermiş / sağlamış olduğu süper karartıcı gözlüklerle Kur'an'a baktıkları için, ayetleri ön yargısız, ön koşulsuz ve yalın bir şekilde değerlendireMEmektedirler...dolayısıyla yanılgılara düşmeleri kaçınılmaz olmaktadır maalesef...bizi uyduruk sünnet değil, yalnız ve ancak Kur'an ilgilendirir...
Katılma Tarihi: 29 nisan 2011 Yer: Turkiye Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam
verdiğiniz linkteki ayetler....
fe ısbir ala ma yekulune ve sebbih bi hamdi rabbike kable tuluış şemsi ve kable gurubiha, ve min anail leyli fe sebbih ve etrafen nehari lealleke terda. artık söylediklerine sabret ve güneşin doğuş ve batışından önce Rabbini övgü ile yücelt, gecenin bazı saatleriyle gündüzün iki ucunda da övgü ile yücelt/o na yakıştırılan şeylerden tenzih et/uzak tut ki hoşnutluğa ulaş... ve’mur ehleke bis salati vastabir aleyha ve ehline salatı/zikre tabi olmayı/zikre uymayı/zikri hayata uygulamayı buyur, kendin de ona sabırlı ol.......taha/130,132
burada da peygambere seslenilmiş diğer ayette ne yapması gerektiği söylenmiş, salatı/zikre tabi olmayı/zikre uymayı/zikri hayata uygulamayı buyurması ve kendisininde o na devam etmesi istenmiş...
kaf suresinden örnek verilen bu ayete kadar surenin başından itibaren kendisine inkarcıların durumundan ve daha önce yalanlanan peygamberlerden bahsediliyor, yalan söyleyenlerin kayıt altında oldukları, ölümden sonra gerçekleri apaçık görecekleri/tehdit bildirildikten sonra kendisine
fe ısbir ala ma yekulune ve sebbih bi hamdi rabbike kable tuluış şemsi ve kablel gurub/o yüzden söylediklerine sabret ve güneşin doğuş ve batışından önce Rabbini övgü ile yücelt.. kaf/39
deniliyor, son ayet peygambere belirlenen/belirtilen bu vakitlerde ne yapması gerektiğini özetleyen ayettir, yapılması gereken belirtilen/belirlenen o vakitlerde Kur'an ile öğüt vermek..
45/nahnu a'lemu bi ma yekulune ve ma ente aleyhim bi cebbarin fe zekkir bil kur’ani men yehafu vaidi./ biz ne söylediklerini daha iyi biliriz ve sen onların üzerinde zorlayıcı değilsin, o yüzden tehdidimden korkanlara Kur’an ile öğüt ver.
kaf suresini baştan sona okuyup aklını kullanabilen herhangi biri, iddia edilen namazın durup dururken araya ne diye sokulduğunu merak etmez mi, belirtilen vakitlerle alakasını sorgulamaz mı, üstelik bu ayetteki öğüt peygambere direkt hitap eder, diğer müminleri bağlayacı şekildeki vakitli namaza dair açık ifade nerede...
sorularımın cevabı bu linkte yok, yeniden soruyorum...
şube/namaz size göre nedir, vakitleri(sabah,öğle vs..) var mı, varsa ayetleri(iddia edilen o ayetlerin izahı)... rekatları(2,3,4..) var mı, varsa ayetleri... kılınma şeklinin tarifi(önce dikilin sonra bükülün sonra yere kapanın sonra oturun, bu sırayı bozun veya bozmayın ama mutlaka beraber, bir vakitte yapın) var mı, varsa ayetleri... bu hallerde(dikilme,bükülme,kapanma,oturma) ne yapılması/ne okunması/ne söylenmesi gerektiği belirtilmiş/bir yol gösterilmiş mi, belirtilmiş/gösterilmişse ayetleri... örnek: "fezkurullahe kıyamen ve kuuden ve ala cunubikum" burada hangi pozisyonda ne yapılacağı söylenmiş "ister dikilin, ister oturun ister yan yatın kısaca hangi durumda/hangi konumda olursanız olun Allah ı zikredin denmiş...
diğer link....
Peki, içkiliyken işlenen suçların cezalarını Allah hükme bağlamamış; onlar Kuran'da yok. Ne yapacağız? Onları biz hükme bağlayacağız. Onlar bizim egemenlik alanımıza girer. Allah'ın bize tanıdığı egemenlik hakkıdır bu. (Hasan Akçay, http://www.allahindini.net/)
ya eyyuhellezine amenu innemel hamru vel meysiru vel ensaabu vel ezlamu ricsun min ameliş şeytani fectenibuhu leallekum tuflihun/ ey inananlar, hamr/uyuşturucu etkisi olan şey/madde, kumar, dikilen taşlar ve fal okları ancak şeytan işi pisliktirler, o yüzden felaha/kurtuluşa/rahata ermeniz için ondan kaçının. innema yuriduş şeytanu en yukia beynekumul adavete vel bagdae fil hamri vel meysiri ve yasuddekum an zikrillahi ve anis salati, fe hel entum muntehun oysa şeytan, hamr/uyuşturan ve kumarla aranıza düşmanlık ve kin sokmak ve, Allah'ın zikrinden ve salattan/öğüde kulak vermekten/uymaktan/uygulamaktan alıkoymak ister...maide/90,91
Allah hükmü maide suresinde koymuş, bütün suçların geneli için vaadettiği genel bir azap var o azabın ne olduğunu/niteliklerini her suç için ayrı ayrı açıklamaya gitmez genel ifade kullanır, o azabı kimler tadar zikre uymayan/kaale almayan/inkar eden/görmezden gelen...
Allah eksik öğüt vermez, suçu işleyen/zikre kulak asmayan, azabı/cehennemi/cezayı hakeder, bu genel ifadedir açık ve net bir hükümdür...
ayrıca, bence bu link konuyla bağlantılı değil, elma armut muhabbeti.....
bakınız Salatın bir şubesi olan kıyam-rüku ve sücud'lu namaz'ı bize apaçık bir şekilde emreden ayetlerden söz etmiş ve Hasan Akçay'ın linkini de vermiştim. ancak anlaşılan ( daha önce de tahmin ettiğim gibi kabul etmeye niyetli görünmüyorsunuz...)
şöyle devam edelim :
bana kıyamlı namazı gösteren ayetleri sormuştunuz :
O halde bir günde isteyen istediği kadar nafile namazı kılabilir ama yalnızcaiki farz namazı var. Hûd 114'teki "Gündüzün iki ucunda namaz kıl!" ifadesi bunu belirtir.
Bunlar (1)Hûd 114'te "Gündüzün ikiucunda namaz kıl!" dendiği için SAYICA bellidir. (2)Nûr 58'de salâti'l fecr ve salâti'l işâ olarak anıldıkları için İSMEN bellidir, (3)Hûd 114'te "Gecenin zülüflerinde namaz kıl!" dendiği için VAKTEN bellidir.
İkinci gerçek: GECENİN ZÜLÜFLERİ dört dörtlük bir vakit tanımıdır. Açıklaması:
GECE "gasaki'l leyl"in ak ipinin kara ipinden seçilemez hale geldiği anda kararmaya başlar (17:78). O andan gece yarısına kadar olan zaman gecenin kendisidir yani karanlık. O andan gün batımına kadar olan zaman ise gecenin akşamki zülfüdür.
GÜN "fecr"in ak ipinin kara ipinden seçildiği anda ağarmaya başlar (2:187). O andan gece yarısına kadar olan zaman gecenin kendisidir yani karanlık. O andan gün doğumuna kadar olan zamansa gecenin sabahki zülfüdür.( Hasan Akçay)
evet, zaten bunlar ismen de anılmaktadırlar arkadaşım.
salatil fecr...salatil işa...
inkarları nasıl mümkün olabilir ki?...
resmen, ismen de açıkça zikrediliyorlar işte...
bu salat'lar açıkça namaz'ı ifade ediyorlar işte...
daha önce defalarca verildiği halde yine de ısrarla yeniden yeniden istediğiniz şu Ayetleri de yine bu doğrultuda incelemeni tavsiye ederim. dikkat ederseniz hepsi de kıyamlı salatı göstermektedirler. yani sürekli tekrarlamak zorunda kaldığım salatın bir şubesi olan " namaz " ı açıkça gösteriyorlar...sorduğunuz şuydu : hangi ayetler namazı gösteriyor. işte bu ayetler namazı açıkça ispat ediyorlar :
2/3 :
Okunuş Ellezine yu'minune bil ğaybi ve yukîmunas salate ve mimma razaknahum yunfikûn.
M. Esed Onlar ki, insan idrakini aşa(n olguların varlığı)na inanırlar ve namazlarında dikkatli ve devamlıdırlar; kendilerine verdiğimiz rızıktan başkaları için harcarlar,
22/26 :
Okunuş Ve iz bevve'na li ibrahime mekanel beyti el la tuşrik bi şey'ev ve tahhir beytiye littaifine vel kaimine ver rukkeis sucûd.
M. Esed Çünkü, İbrahim'e bu İbadet Evi'nin kurulacağı yeri gösterdiğimiz zaman (o'na demiştik ki:) "Bana kimseyi ortak koşma! Ve Benim Mabedimi, onu tavaf edecek olanlar için, onun önünde (Rablerini tazim ve tefekkür ederek) dikilip duranlar için, saygıyla eğilenler ve yere kapananlar için temiz tut!"
17 İsra 78-79 :
Okunuş Ekimis salate li dulukuş şemsi ila ğasekil leyli ve kur'anel fecr, inne kur'anel fecri kane meşhuda.
M. Esed Güneşin doruğu aşmasından gecenin çöküşüne kadar(ki süre içinde) namazı(nı) gereği üzere yerine getir; sabah (namazı) okumasını da (tam bir dikkat ve duyarlık içinde gerçekleştir); çünkü sabah okuması(nda insan) gerçekten de (ulvi olan her şeye) açıktır.
11 Hud 114 :
Okunuş Ve ekimis salate tarafeyin nehari ve zulefem minel leyl, innel hasenati yuzhibnes seyyiat zalike zikra liz zakirîn.
M. Esed Ve gündüzün başında ve sonunda, bir de gecenin erken saatlerinde salatta devamlı ol; çünkü muhakkak ki iyi eylemler kötü eylemleri giderir; (Allah'ı) hatırında tutanlar için bir öğüt, bir hatırlatmadır bu.
5 Maide 6 :
Okunuş Ya eyyuhellezine amenu iza kumtum iles salati fağsilu vucuhekum ve eydiyekum ilel merafiki vemsehu bi ruusikum ve erculekum ilel ka'beyn, ve in kuntum cunuben fettahheru, ve in kuntum merda ev ala seferin ev cae ehadum minkum minel ğaiti ev lamestumun nisae fe lem tecidu maen fe teyemmemu saidan tayyiben femsehu bi vucuhikum ve eydikum minh, ma yuridullahu li yec'ale aleykum min haraciv ve lakiy yuridu li yutahhirakum ve li yutimme ni'metehu aleykum leallekum teşkurûn.
M. Esed Siz ey imana ermiş olanlar! Namaz kılacağınız zaman yüzünüzü, ellerinizi ve dirseklere kadar kollarınızı yıkayın ve (ıslak) ellerinizi başınızın üzerine hafifçe sürün ve bileklere kadar ayaklarınızı (yıkayın). Eğer boy abdestini gerektiren bir halde iseniz kendinizi temizleyin. Ama eğer hasta iseniz yahut seyahatteyseniz yahut tabii ihtiyacınızı gidermişseniz yahut bir kadınla birlikte olmuşsanız ve su bulamıyorsanız, o zaman, temiz toprağa ellerinizi sürün ve onunla yüzünüzü ve kollarınızı hafifçe ovun. Allah sizi zora koşmak istemez; ama sizi tertemiz kılmak ve nimetlerinin tamamını size bahşetmek ister ki şükredenlerden olasınız.
24 Nur 58 :
Okunuş Ya eyyuhellezine amenu li yeste'zinkumullezine meleket eymanukum vellezine lem yebluğul hulume minkum selase merrat, min kabli salatil fecri ve hîne tedaune siyabekum minez zahirati ve mim ba'di salatil işa', selasu avratil lekum, leyse aleykum ve la aleyhim cunahum ba'dehunn, tavvafune aleykum ba'dukum ala ba'd, kezalike yubeyyinullahu lekumul ayat, vallahu alimun hakîm.
M. Esed Siz ey imana erişenler! Meşru şekilde sahip olduğunuz kimseler, içinizden henüz ergenlik çağına varmamış olanlar, günün şu üç vaktinde, sabah namazından önce, gün ortasında soyunup dinlenmeye çekildiğiniz zaman ve yatsı namazından sonra yanınıza girmeden önce sizden izin istesinler; bu üç vakit mahremiyetinizin korunmasız olabileceği vakitlerdir. Bu vakitlerin dışında birbirinizin yanına girip çıkmanızda sizin için de, onlar için de bir sakınca yoktur. Allah mesajlarını size işte böyle açıklamaktadır: Çünkü Allah doğru hüküm ve hikmetle buyuran mutlak ve sınırsız bilgi Sahibidir!
bu ayetler de namazı işaret etmez derseniz, size diyecek hiçbir şey kalmayacaktır...
namaz ile ilgili size vermiş olduğum link'leri çok aceleye getirdiğiniz besbelli arkadaşım...lütfen o link'lerdeki bilgilere bir bakınız...
selametle
ilave NOT :
" Salat " ile ilgili Hakkı Yılmaz'ın yazısından ve tarifinden kıyamlı-rükulu-sücud'lu namaz ve salatın diğer anlamları arasındaki farklar ve ayırımlar ne olabilir şeklindeki düşüncenize/ sorunuza hitaben o linki vermiştim...
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma