Yazanlarda |
|
Fers Uzman Uye
Katılma Tarihi: 29 nisan 2011 Yer: Turkiye Gönderilenler: 188
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam
devam edersek...
fe halefe min ba’dihim halfun edaus salate vettebeuş şehevati.....(meryem/59) sonra arkalarından öyle bir nesil geldi ki, bunlar salat'ı bıraktılar, nefislerinin/şehvetlerinin arzularına uydular.....
Bu ayete göre kişi salat'ı bırakınca nefsin arzularına uyup onu izliyor kısaca nefse/kişisel şehvetlere uymak, onu izlemek salatın bırakmanın devamı olarak gösterilmiş.. Allah'ın istediği vahyin, Kur'anın izlenmesi, ona bağlı kalınması... salat/vayhe uymak/zikre uymak/nefse uymamak/şehvetlerine uymamak...
.
|
Yukarı dön |
|
|
hasanoktem Admin Group
Katılma Tarihi: 10 eylul 2006 Gönderilenler: 2837
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Fers Yazdı:
selam
e reeytelleziyenha, abden iza salla. (alak/9.10.)
alak suresinin iniş sırasına göre ilk sure olduğu söylenir/bilinir, doğrudur/kesindir bilemem(size soruyorum öyle midir), eğer öyleyse ilk surede ilk ayetlerde daha elçi rabbiyle yeni tanışmışken namaz nereden çıktı, geleneğe göre "sen, namaz kıldığında kulu (bundan) engelleyeni gördün mü? (Diyanet İşleri Meali)" diye çevirenlere soruyorum "gördünmü şu namaz kılanı engelleyeni" dendiğinde peygamber sormamış mı "rabbim namaz nedir, namaz kılmak nedir, nasıl yapılır kim o namaz kılan"... "salla", elçinin daha önceden haberdar olduğu bu şey nedir, "iza salla" halinde engellenen kişinin salla sı nedir, "iza salla" olan kişi kimdir/elçi midir, o kişi namazı kimden öğrenmiş....
9. e reeytellezi yenha, 10. abden iza salla 11. e reeyte in kane alel huda 12. ev emera bit takva 13. e reeyte in kezzebe ve tevella 14. e lem ya’lem bi ennellahe yera
9. engelleyen kişiyi gördün mü 10. bir kulu salla olduğu zaman(salat halindeyken) 11. gördün mü, ya hidayet üzerinde idiyse 12. ya da takvayı emrettiyse.. 13. gördün mü, eğer o yalanlamış ve yüz çevirmiş ise 14. o, bilmedi mi, kesinlikle Allah'ın görmekte olduğunu
hemen sonrasından gelen ayetlere baktığımızda,
gördün mü, eğer o kul hidayet/doğru yol üzerindeyse veya takvayı emrettiyse..(11,12) gördün mü, eğer o yalanlamış ve yüz çevirmiş ise...(13)
işte "iza salla" olan kişinin içinde bulunduğu o salla durumunun olma olasılıkları.... hidayet/doğru yol üzerinde olmak veya takvayı emrettmek/takvalı olmak - yalanlamak ve yüz çevirmek(burada yalanlanıp yüz çevrilen inkarcıların sistemi olmalı birbirleri ardına tekrarlanmışlar)
kişi bu durumlara zikre/vahye/Kur'an/Furkan a uyarak/tabi olarak ulaşır... zikre/vahye/Kur'an/Furkan a uymak/hidayet/doğru yol üzerinde olmak veya takvayı emrettmek/takvalı olmak/(eski kokuşmuş sistemi)yalanlamak ve yüz çevirmek..
.
|
|
|
MAVİ yazılar senin :
peygamber sormamış mı "rabbim namaz nedir, namaz kılmak nedir, nasıl yapılır kim o namaz kılan .
bir kere Sealth kardeşimizin dediği gibi namaz o gün yeni keşfedilmiş bir ibadet şekli değildi, biliniyordu zaten. evvelki Peygamberler zamanında da vardı kardeşim. yani yeni icad edilmemişti...yanılgıdasınız yani...yanlış biliyorsunuz...
22Hac26 :
Okunuş Ve iz bevve'na li ibrahime mekanel beyti el la tuşrik bi şey'ev ve tahhir beytiye littaifine vel kaimine ver rukkeis sucûd.
M. Esed Çünkü, İbrahim'e bu İbadet Evi'nin kurulacağı yeri gösterdiğimiz zaman (o'na demiştik ki:) "Bana kimseyi ortak koşma! Ve Benim Mabedimi, onu tavaf edecek olanlar için, onun önünde (Rablerini tazim ve tefekkür ederek) dikilip duranlar için, saygıyla eğilenler ve yere kapananlar için temiz tut!"
yani sizin söylediğiniz gibi değil...namaz çok öncelerden de biliniyormuş demek ki..kıyam-rüku ve sücud bunu bize ispatlıyor.
bununla birlikte ve bu anlama ek olarak burada :
burada yani bu ayette daha çok, Vahyin sosyal hayattan koparılması, gündelik sosyal hayatta görünür olmaktan çıkarılması, çıkarılmak istenmesi, Yüce Allah'tan kopmuş bir düzen istenmesi, o günkü Dar-ün nedve'de ( o günkü meclis) de bulunan Tağutların sistemlerinin zarar göreceği endişesiyle salat çalışmalarını nehyetmesi anlamınıda rahatlıkla görebiliyoruz. salatın TÜM anlamları var bu ayetlerde yani...bu anlamların hepsinin de orada gerçekleştiğini görüyoruz bu ayetlerde...
NOT :
SALAT kavramı ile ilgili iletime ilave yaptım...belki daha da açıklayıcı olsun diye...bilginize...
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
|
Yukarı dön |
|
|
Fers Uzman Uye
Katılma Tarihi: 29 nisan 2011 Yer: Turkiye Gönderilenler: 188
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam
22Hac26 :
M. Esed Çünkü, İbrahim'e bu İbadet Evi'nin kurulacağı yeri gösterdiğimiz zaman (o'na demiştik ki:) "Bana kimseyi ortak koşma! Ve Benim Mabedimi, onu tavaf edecek olanlar için, onun önünde (Rablerini tazim ve tefekkür ederek) dikilip duranlar için, saygıyla eğilenler ve yere kapananlar için temiz tut!"
yusuf/100. ve harru lehu succeda/...teslimiyetle/boyun eğerek/eyvallah diyerek yere kapanmışlar meryem/58. iza tutla aleyhim ayatur rahmani harru succeden ve bukiyya/...Rahmanın delilleri kendilerine bildirildiğinde teslimiyetle/boyun eğerek/eyvallah diyerek yere kapanmışlar isra/107. yahırrune lil ezkani succeda/teslimiyetle/boyun eğerek/eyvallah diyerek çeneleri üstü yere kapanmışlar isra/109. ve yahırrune lil ezkani/...çeneleri üstü yere kapanmışlar secde/15. iza zukkiru biha harru succeden/...öğütlenildikleri anda teslimiyetle/boyun eğerek/eyvallah diyerek yere kapanmışlar a raf/143. ve harra musa saıkan/...musa baygın yere düşmüş/yığılmış...burada harru yığılmayı ifade etmek için kullanılmış...
daha önce başka başlıkta belirtmiştim, yere kapanma eylemini ifade eden ayetlerde "harru" kendini göstermiş...secde boyun eğme/kabullu itaat/teslimiyet olarak kalmış... secde tanımı/kullanımında, namazdaki üçlü yer temasına(alın, sağ ve sol el) işaret nerede, m.esed neden yere kapanma diye meallendirmiş... bu, eğip bükme/belli bir şekle sokma değil mi...
bir kere Sealth kardeşimizin dediği gibi namaz o gün yeni keşfedilmiş bir ibadet şekli değildi, biliniyordu zaten. yani sizin söylediğiniz gibi değil...namaz çok öncelerden de biliniyormuş demek ki..kıyam-rüku ve sücud bunu bize ispatlıyor.
bu önceki cevabımdan, Kur'an dan örneklere bakılmadan hala aynı şeyleri tartışıyoruz, buradaki kıyam, ruku ve secdenin ritüeldeki uygulanan şekilleriyle alakası/bağlantısı/benzerliği ve tanımı yok..
İbrahim peygamberden/diğer dinlerden öğrendi, cibril öğretti demeden önce Kur'an dan kanıt getirilsin, Kur'an aksini söylüyor...
Ve lekad na’lemu ennehum yekulune innema yuallimuhu beşerun, lisanullezi yulhıdune ileyhi a’cemiyyun ve haza lisanun arabiyyun mubinun (nahl/103). ve andolsun biz biliyoruz ki, onlar "ona bir beşer öğretiyor" diyorlar. Ona öğretiyor zannında bulundukları kimsenin dili yabancıdır, bu ise apaçık bir arapçadır.(önceki dinlerden haberdar olmadığını hatta yahudilerden kopya etti diyenlere kur'an bu ayetlerde uyarı veriyor) ......ma kunte tedri mel kitabu ve lel imanu...... ......sen kitap nedir iman nedir bilmezdin....... ve vecedeke dallen fe heda. seni dalalette/doğru yol dışında olarak bulup doğru yola iletmedi mi..
çok öncelerden beri bilinen namaz değil, kıyam,ruku,secde ve herseferinde bunlardan ayrı anılan salat ın Kur'an tarafından hitap ettiği muhataplarına onların anlayacağı haliyle çevrilmiş izahıdır..
üstelik ritüel sizin iddianızdaki gibi gerçek bile olsa genel olarak bilinmeside bişey ifade etmez çünkü peygamber bilmiyor ve ayetin muhatabı kendisi "gördünmü şu namaz kılanı engelleyeni" dendiğinde peygamber sormamış mı "rabbim bu bahsedilen/engellenen kişinin kıldığı namaz nedir, namaz kılmak nedir, nasıl yapılır kim o namaz kılan"..." (üstelik bu ayette engellenen kişi kendisi olma ihtimalinide alırsak kendi yaptığından habersiz olmuş olur, daha da vahim..)denmesi gayet doğaldır, şaşılacak bir durum değil olması gerekendir....peygambere iftira atanları haklı çıkarmış oluyorsunuz bu yorumlarınızla, Kur'anın iddiası bunları yani "peygamberin bu dinleri/gelenekleri" bilmediğidir bu iddia benim değil zikrin, ikinizede aynı şeyleri yazıp duruyorum, ayetler size bişey ifade etmiyorsa ve herseferinde aynı şeyleri ayetlere rağmen tekrar edeceksek boşa zaman kaybı olur, kusura bakmayın...
örnek verdiğiniz mealler gelenek temsilleri, ben Kur'an a/o nun kendi kendini açıklamasına bakarım...
.
|
Yukarı dön |
|
|
Fers Uzman Uye
Katılma Tarihi: 29 nisan 2011 Yer: Turkiye Gönderilenler: 188
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam
17 İsra 78-79 :
Okunuş Ekimis salate li dulukuş şemsi ila ğasekil leyli ve kur'anel fecr, inne kur'anel fecri kane meşhuda.
- Güneşin doruğu aşmasından gecenin çöküşüne kadar(ki süre içinde) namazı(nı) gereği üzere yerine getir; sabah (namazı) okumasını da (tam bir dikkat ve duyarlık içinde gerçekleştir); çünkü sabah okuması(nda insan) gerçekten de (ulvi olan her şeye) açıktır. - Ve gecenin bir vaktinde kalkıp, kendi isteğinle yaptığın ilave bir eylem olarak namaz kıl: ki böylece Rabbin seni belki (ahirette) övgüye değer bir konuma yükseltir. (M. Esed)
ikinci ayetteki namazı orjinalin neresinden çevirmiş...
kur'an: tilavet(okuma, cem(toplanma), hitab(topluluğa veya birisine karşı konuşma, nutuk),kitab vs.. anlamlarına da geliyorsa....
- ekımis salate li dulukiş şemsi ila gasakıl leyli ve kur’anel fecri, inne kur’anel fecri kane meşhuda - güneşin dülukundan/batmasından gecenin kararmasına kadar salat ı ikame et/zikre/vahye uy/vahiy ile öğüt ver ve sabah Kur’anı nı/okumasını/hitabını/söylevini/nutkunu/toplantısını da,çünkü sabah Kur’an ı/okuması/hitabı/nutku/söylevi/toplantısı görünen/şahid olunandır. - ve minel leyli fe tehecced bihi nafileten leke, asa en yeb’aseke rabbuke makamen mahmuden. - ve geceden de sana özel bir fazlalık/ilave olarak uyan, Rabbinin, seni güzel bir makama ulaştıracağı umulur....(isra/78,79)
daha önce örnek verdiğiniz her iki ayetteki muhatab "peygamberdir" bunlar bilinen namaz vakitleriyse sadece o nu bağlayan namazlardır...
isteyen namazını kılsın, isteyen öyle zikrettiğini düşünerek/Allah a yakın olduğunu/ibadet ettiğini düşünsün ve uygulasın, beni ilgilendirmez...benim bu ayetlerden anladığım/yorumum/fikrim budur, aksi kesinlikle yanlıştır demem, kesin ifadeler alemlerin Rabbinindir/sadece o na özgüdür... yorumlarım/anlayış kapasitem beni bağlar...
.
|
Yukarı dön |
|
|
ibrahimim Uzman Uye
Katılma Tarihi: 17 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 506
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam,
Namazlarını ve/veya ibadetlerini yerine getirmek ne gibi bir vebal yüklüyor ki siz bu kadar ısrarla hücum ediyorsunuz…
Siz inandığınız gibi bizde inandığımız gibi yaşayalım olmaz mı?
Biz sizi (salatı ikame namazdır konusunda)ikna etmek zorunda değiliz…
Sizde bizi (namaz yoktur kılmayın boşuna konusunda) iknaya çalışmayın, başak konular konuşalım olmaz mı?
Bu sitede bu konulardan daha fazla tartışılan bir konu yok, neredeyse her şey konuşuldu tartışıldı. Dönün bakın okuyun ikna olursanız olun olmazsanız yolunuza devam edin.
İbadetlerin şekli çok önemli değildir önemli olan halis bir niyettir, insanları Allah’a secde etmekten, Allah’ı anmaktan ve Allah’a yalvara yakara dua etmekten alı koymak size ne kazandıracak.
Sizin dininiz size benim dinim bana.
Selametle.
__________________ Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
|
Yukarı dön |
|
|
Fers Uzman Uye
Katılma Tarihi: 29 nisan 2011 Yer: Turkiye Gönderilenler: 188
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam
Namazlarını ve/veya ibadetlerini yerine getirmek ne gibi bir vebal yüklüyor ki siz bu kadar ısrarla hücum ediyorsunuz… İbadetlerin şekli çok önemli değildir önemli olan halis bir niyettir, insanları Allah’a secde etmekten, Allah’ı anmaktan ve Allah’a yalvara yakara dua etmekten alı koymak size ne kazandıracak.
bunlar iyi niyet içermeyen, laf olsun diye söylenmiş, yersiz/anlamsız/yanlış ithamlar...
Siz inandığınız gibi bizde inandığımız gibi yaşayalım olmaz mı? Biz sizi (salatı ikame namazdır konusunda)ikna etmek zorunda değiliz… Sizde bizi (namaz yoktur kılmayın boşuna konusunda) iknaya çalışmayın, başak konular konuşalım olmaz mı?
sayın ibrahimim
fırsat buldukça...kavramların TANInması gayretini müteakip -onunla birlikte de-tek tek Ayetlerdeki bağlamına oturtturulmasına çaba gösterelim inş. sözkonusu ayetleri tek tek ele alalım... samimi ve yürekten, ihlasane bir çalışma olsun, yanlış yaptığımız, hatalı düşündüğümüz bir nokta olursa veya eksik bıraktığımızı anlarsak, öte aleme bırakmayıp, insanların sapmasına vesile olmayıp, hemen düzeltelim inş. başta kendim, sonrada hepimiz için söylüyorum bunları...serbest bir şekilde çalışalım...yeni gördüğümüz bir şeyi hemen ilave edelim ( sonra yeniden düzenleyip, yazdıklarımızı toparlama imkanımız var, nasıl olsa...) herkesin, tüm forumdaşlarımızın katkı vermesini bekliyorum...(hasanoktem)
sayın hasanoktem in kendi isteğidir...
isteyen namazını kılsın, isteyen öyle zikrettiğini düşünerek/Allah a yakın olduğunu/ibadet ettiğini düşünsün ve uygulasın, beni ilgilendirmez...benim bu ayetlerden anladığım/yorumum/fikrim budur, aksi kesinlikle yanlıştır demem, kesin ifadeler alemlerin Rabbinindir/sadece o na özgüdür... yorumlarım/anlayış kapasitem beni bağlar...
bu cümle de bana aittir...
Bu sitede bu konulardan daha fazla tartışılan bir konu yok, neredeyse her şey konuşuldu tartışıldı. Dönün bakın okuyun ikna olursanız olun olmazsanız yolunuza devam edin.
gereksiz yorum, gereksiz tavsiye....istemeyen konu başlığına tıklamaz, yoluna nasıl devam edeceğine kişiler kendisi karar verir.....
kafirun suresini yeniden gözden geçirin..oradaki muhatabların kim olduğuna dikkat edin, olmadık yerde bilip bilmeden, tanımadığınız kişiler için, yanlış meallemeyle/anlamadan örneklemeyin...
anlaşılan o ki, önyargılardan, inatla yanlış algılama/yorumları çarpıtma/kendinden anlam yüklemelerden kaçış yok..bu durumda fikir paylaşmanın anlamıda yok/nafile...
selametle
.
|
Yukarı dön |
|
|
ibrahimim Uzman Uye
Katılma Tarihi: 17 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 506
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam,
Sayın Fers, ”…Namazlarını ve/veya ibadetlerini yerine getirmek ne gibi bir vebal yüklüyor ki siz bu kadar ısrarla hücum ediyorsunuz… İbadetlerin şekli çok önemli değildir önemli olan halis bir niyettir, insanları Allah’a secde etmekten, Allah’ı anmaktan ve Allah’a yalvara yakara dua etmekten alı koymak size ne kazandıracak…” ifadelerimde direk sizi hedef almadım, sizinde içerisinden nasipleneceğiniz kardeşane öğütlerdir. Namaz yoktur şeklinde ısrarla hücum etmiyorsanız, ibadetten alı koymuyorsanız bu sözler size değil, sözüm ortaya muhatapları kendini bilir. İstemeyerek sizi kırdımsa özür dilerim.
Kâfirun suresinde ki muhataplar elbette ki kâfirlerdir, fakat surede geçen şeyler onları kafir yapmıyor onlar zaten kafir, sadece onların iddialarına cevap veriyor. Benim söylediğimle sizin anladığınız aynı şey değil. Allah’a sığınırım hidayet-delalet konularına karar vermekten.
Bir kardeşiniz olarak size ve tartışmayı devam eden kardeşlerime tavsiyem, sonuca ulaşamayacağınız bu tartışmayı (daha önceki tartışmalarda da bir rahmet çıkmadı, beyhude) sürdürmemeniz yönündedir.
Selametle.
__________________ Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
|
Yukarı dön |
|
|
hasanoktem Admin Group
Katılma Tarihi: 10 eylul 2006 Gönderilenler: 2837
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Fers Yazdı:
selam
22Hac26 :
M. Esed Çünkü, İbrahim'e bu İbadet Evi'nin kurulacağı yeri gösterdiğimiz zaman (o'na demiştik ki:) "Bana kimseyi ortak koşma! Ve Benim Mabedimi, onu tavaf edecek olanlar için, onun önünde (Rablerini tazim ve tefekkür ederek) dikilip duranlar için, saygıyla eğilenler ve yere kapananlar için temiz tut!"
yusuf/100. ve harru lehu succeda/...teslimiyetle/boyun eğerek/eyvallah diyerek yere kapanmışlar meryem/58. iza tutla aleyhim ayatur rahmani harru succeden ve bukiyya/...Rahmanın delilleri kendilerine bildirildiğinde teslimiyetle/boyun eğerek/eyvallah diyerek yere kapanmışlar isra/107. yahırrune lil ezkani succeda/teslimiyetle/boyun eğerek/eyvallah diyerek çeneleri üstü yere kapanmışlar isra/109. ve yahırrune lil ezkani/...çeneleri üstü yere kapanmışlar secde/15. iza zukkiru biha harru succeden/...öğütlenildikleri anda teslimiyetle/boyun eğerek/eyvallah diyerek yere kapanmışlar a raf/143. ve harra musa saıkan/...musa baygın yere düşmüş/yığılmış...burada harru yığılmayı ifade etmek için kullanılmış...
daha önce başka başlıkta belirtmiştim, yere kapanma eylemini ifade eden ayetlerde "harru" kendini göstermiş...secde boyun eğme/kabullu itaat/teslimiyet olarak kalmış... secde tanımı/kullanımında, namazdaki üçlü yer temasına(alın, sağ ve sol el) işaret nerede, m.esed neden yere kapanma diye meallendirmiş... bu, eğip bükme/belli bir şekle sokma değil mi...
bir kere Sealth kardeşimizin dediği gibi namaz o gün yeni keşfedilmiş bir ibadet şekli değildi, biliniyordu zaten. yani sizin söylediğiniz gibi değil...namaz çok öncelerden de biliniyormuş demek ki..kıyam-rüku ve sücud bunu bize ispatlıyor.
bu önceki cevabımdan, Kur'an dan örneklere bakılmadan hala aynı şeyleri tartışıyoruz, buradaki kıyam, ruku ve secdenin ritüeldeki uygulanan şekilleriyle alakası/bağlantısı/benzerliği ve tanımı yok..
İbrahim peygamberden/diğer dinlerden öğrendi, cibril öğretti demeden önce Kur'an dan kanıt getirilsin, Kur'an aksini söylüyor...
Ve lekad na’lemu ennehum yekulune innema yuallimuhu beşerun, lisanullezi yulhıdune ileyhi a’cemiyyun ve haza lisanun arabiyyun mubinun (nahl/103). ve andolsun biz biliyoruz ki, onlar "ona bir beşer öğretiyor" diyorlar. Ona öğretiyor zannında bulundukları kimsenin dili yabancıdır, bu ise apaçık bir arapçadır.(önceki dinlerden haberdar olmadığını hatta yahudilerden kopya etti diyenlere kur'an bu ayetlerde uyarı veriyor) ......ma kunte tedri mel kitabu ve lel imanu...... ......sen kitap nedir iman nedir bilmezdin....... ve vecedeke dallen fe heda. seni dalalette/doğru yol dışında olarak bulup doğru yola iletmedi mi..
çok öncelerden beri bilinen namaz değil, kıyam,ruku,secde ve herseferinde bunlardan ayrı anılan salat ın Kur'an tarafından hitap ettiği muhataplarına onların anlayacağı haliyle çevrilmiş izahıdır..
üstelik ritüel sizin iddianızdaki gibi gerçek bile olsa genel olarak bilinmeside bişey ifade etmez çünkü peygamber bilmiyor ve ayetin muhatabı kendisi "gördünmü şu namaz kılanı engelleyeni" dendiğinde peygamber sormamış mı "rabbim bu bahsedilen/engellenen kişinin kıldığı namaz nedir, namaz kılmak nedir, nasıl yapılır kim o namaz kılan"..." (üstelik bu ayette engellenen kişi kendisi olma ihtimalinide alırsak kendi yaptığından habersiz olmuş olur, daha da vahim..)denmesi gayet doğaldır, şaşılacak bir durum değil olması gerekendir....peygambere iftira atanları haklı çıkarmış oluyorsunuz bu yorumlarınızla, Kur'anın iddiası bunları yani "peygamberin bu dinleri/gelenekleri" bilmediğidir bu iddia benim değil zikrin, ikinizede aynı şeyleri yazıp duruyorum, ayetler size bişey ifade etmiyorsa ve herseferinde aynı şeyleri ayetlere rağmen tekrar edeceksek boşa zaman kaybı olur, kusura bakmayın...
örnek verdiğiniz mealler gelenek temsilleri, ben Kur'an a/o nun kendi kendini açıklamasına bakarım...
.
|
|
|
Selam Fers,
MAVİ yazılar sizin...
örnek verdiğiniz mealler gelenek temsilleri, ben Kur'an a/o nun kendi kendini açıklamasına bakarım... diyorsun...
öncelikle yineleyerek tekrarlayayım...( çünkü kendini şartlandırmandan dolayı galiba yine anlaşılamamış...namaz'ın neşet ettiği yer Kur'an'dır dedim ve yine tekraren diyorum, sünnet veya başka yerler değil...Kur'an ile çakışan bir söz var ise, ona bir diyeceğimiz yoktur, çakışıyorsa kendi bilir, demekten başka...bilmiyorum oldu mu şimdi...anlaşıldı mı acaba...)
ve yine daha öncede söylediğim gibi, salatın bir şubesi olan kıyam-rüku ve sücud'lu namazın ifade edildiği ayetler vardır ( örneğin aklıma gelenler : 2/3 ; 22/6 ; 4/101-103 ; 17/78-79 ; 11/114 ; 5/6 ) işte kıyam-rüku ve sücud'un kesin olarak " namaz " anlamında kullanıldığı ayetler...eğer bu ayetlerde namazı göremiyorsan artık sana göstermek imkanı kalmamış demektir...
hem demiştim ki, bu ayetlerin dışında kalan ayetlerdeki kıyam-rüku ve sücud, diğer anlamlarında kullanılmıştır...bunu söyleemize rağmen yukarıdaki ayetlerde namaz nerede? şeklinde soru yöneltiyorsun...daha öncede dediğim gibi,( TEKRARLAYAYIM...) kıyam-rüku ve sücud'un TEK bir anlamı yoktur...olamaz da zaten...ancak anlamlarından biri de salatın bir şubesi olan namazdır...işte senin bir türlü anlamak istemediğin şey budur...
yukarıdaki iletine almış olduğun ayetlere bakalım ( içlerinde namaz varmı, yok mu... :
yusuf/100. ve harru lehu succeda/...teslimiyetle/boyun eğerek/eyvallah diyerek yere kapanmışlar . DİYORSUN...
cevap =biz bu ayeti namaza delil olarak getirmedik ki...
" Harru" veya " ğarru " diyelim, bu bağlamda anlamı yüksekten aşağıya inmek...inen şey...)anlamındadır. yani " namaz " anlamında değildir...( biz bu ifadedeki secde'nin namaz olmadığını biliyoruz yani...) yere kapanarak selama durmak olabilir...o toplumda mevcud olan bir selam ve hürmet şekli olabilir...fakat namaz değildir..." sacidin " saygı duymak, BAĞlanmak anlamlarına gelir...Kur'an'da rüku ve kıyam da , tıpkı secde gibi hem şer'i anlamıyla hem de lügat anlamıyla kullanılır ve her üçünün de lügat anlamları farklı düzeylerde " saygı ve BAĞlılığı içerir... namaz ile alakalı olan / olarak Kıyam yalnızca " saygı "; "rüku" saygıdan dolayı " boyun eğme ve itaat " , secde ise itaatin son noktası olan " tam teslimiyet " vurgusuna sahiptir. namazın bölümlerinden olan kıyam, rüku ve secde, saygıyla başlayıp varlığını kendini adamak ile bitiren bir teslimiyet sürecine tekabül eder bu anlamlarında...
meryem/58. iza tutla aleyhim ayatur rahmani harru succeden ve bukiyya/...Rahmanın delilleri kendilerine bildirildiğinde teslimiyetle/boyun eğerek/eyvallah diyerek yere kapanmışlar . DİYORSUN...
cevap = biz bu ayeti namaza delil olarak getirmedik ki...
yukarıdaki açıklamalarımın aynısı bu ayet içinde geçerlidir. bu ayet bize açık bir şekilde " gözyaşları içinde yere kapanarak teslimiyetlerini sunmuşlardır..." demektedir...
isra/107. yahırrune lil ezkani succeda/teslimiyetle/boyun eğerek/eyvallah diyerek çeneleri üstü yere kapanmışlar isra/109. ve yahırrune lil ezkani/...çeneleri üstü yere kapanmışlar
cevap = biz bu ayeti namaza delil olarak getirmedik ki...
çene üstü secdeye gelince bence anlamı şudur :
çene üstü secde :
senin sözün karşısında benim sözüm biter, çenem kapanır , emrine asla ve kat'a itirazım olamaz... sadece, yalnız ve ancak itaatim/ mutiliğim söz konusu olabilir sana karşı...bundan sonra, sadece "semi'na ve eta'na " derim, derim ve sana karşı gelmekten korkar, haddimi bilir, sana karşı çenemi kapatırım ve Yüceliğin/ kudretin/ azametin/ kibriya-i uluhiyetin, kibriya-i rububiyetin, kibriya-i vahdetin karşısında bütün diller haddini bilir, bilir de öyle konuşur.konuştuğunda da seni konuşur, senin yüceliğini ,uluhiyet ve rububiyetini tasdik eder, eder de öyle zikreder. kesin / yâkin bir inançla - asla sana şerik yapmadan- yalnız ve ancak sana salat ederek, senin uğrunda kıyam-rüku ve sücud'un tüm anlamlarını yaşamaya azmederek ve yaşatmaya çalışarak, tüm hayatını senin yolunda feda ederek konuşur. veçhimin/yüzümün önemli kıldığın bir parçası olan çenem, bütün yüzüm, yani benliğim ile birlikte senin âli'liğin / yüksekliğin karşısında -eksiksiz -tüm anlamlarıyla secde'ye kapanır, sana karşı olan acziyetimi her halukarda izhar ederim...
"ben yalnız ve ancak senin önünde saygıyla eğilirim, senin karşında tüm benliğimle çenemi kapatıp yere koyarım ve seni her şeyden tenzih ederim, her türlü şirk'ten münezzeh kılarım...
secde/15. iza zukkiru biha harru succeden/...öğütlenildikleri anda teslimiyetle/boyun eğerek/eyvallah diyerek yere kapanmışlar .
a raf/143. ve harra musa saıkan/...musa baygın yere düşmüş/yığılmış...burada harru yığılmayı ifade etmek için kullanılmış... .
cevap = biz bu ayetleri namaza delil olarak sunmadık ki...diğer anlamları var yine burada...harru'nun yani aslı =Ğarru'nun yığılma anlamı doğru...yığılma, düşme, yukarıdan aşağıya gelecek bir hareket yani...bir mes'ele burada da yok yani...bu ayetler namazı inkar etmemizi gerktirmiyor sayın Fers...
çıkmak zorundayım...
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
|
Yukarı dön |
|
|
Fers Uzman Uye
Katılma Tarihi: 29 nisan 2011 Yer: Turkiye Gönderilenler: 188
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam
çünkü kendini şartlandırmandan dolayı galiba yine anlaşılamamış 2/3 ; 22/6 ; 4/101-103 ; 17/78-79 ; 11/114 ; 5/6 eğer bu ayetlerde namazı göremiyorsan artık sana göstermek imkanı kalmamış demektir...
GAYB: Gizli kalmak, gizlenmek, görünmemek, uzaklaşmak, gözden kaybolmak/gizlenen, hazırda olmayan ise burada kullanılan gayb kimsenin olmadığı/kimse tarafından görülüp "aa inançlı adam bak şöyle yapıyor" denemeyeceği/yalnız başına kalınan hallerde dahi salat ı ikame eden haşyet duyan kişilerin inancı/samimi inanç kastediliyor olmalı...
- ellezine yu’minune bil gaybi ve yukimunes salate ve mimma razaknahum yunfikune. - onlar gaybde(samimi olarak) inanırlar ve zikre/Kur’an’a/vahye uyarlar/tabi olurlar/bağlı kalırlar ve kendilerini rızıklandırdıklarımızdan infak ederler...(bakara/3)(2/3)
- zalike bi ennallahe huvel hakku ve ennehu yuhyil mevta ve ennehu ala kulli şey’in kadirun.. - işte bu, muhakkakki ki Allah haktır, ölüleri dirilten ve herşeye gücü yetendir. (kamer/6)(22/6)
- ve iza darabtum fil ardı fe leyse aleykum cunahun en taksuru mines salati, in hıftum en yeftinekumullezine keferu, innel kafirine kanu lekum aduvven mubinen. - ve yeryüzünde sefere çıktığınız zaman, inkarcıların sizi fitnelendirmesinden/kötülük yapmalarından korkarsanız, salattan/kur'an ile öğüt/vahiy söylevinden kısaltmanızda sizin için bir sakınca yoktur, muhakkak inkarcılar size apaçık düşmandırlar. (nisa/101)(4/101)
- ve iza kunte fihim fe ekamte lehumus salate fel tekum taifetun minhum meake vel ye’huzu eslihatehum fe iza secedu fel yekunu min varaikum, vel te’ti taifetun uhra lem yusallu fel yusallu meake vel ye’huzu hızrahum ve eslihatehum, veddellezine keferu lev tagfulune an eslihatikum ve emtiatikum fe yemilune aleykum meyleten vahıdeten, ve la cunaha aleykum in kâne bikum ezen min matarin ev kuntum marda en tedau eslihatekum, ve huzu hızrakum, innallahe eadde lil kafirine azaben muhina - onların içinde bulunup da onlar için salat ı ikame ettiğin/kur'an ile öğüt verdiğin zaman içlerinden bir kısmı seninle beraber silahlarınıda yanlarına alarak dikilsinler, boyun eğip itaat ettiklerinde arkanıza geçsinler, sonra salata/kur'an ile öğüt/vahiy söylevine katılmamış olanlar gelsin seninle beraber salat etsinler/zikre tabi olsunlar/vahye uysunlar/söyleve katılsınlar ve tedbirlerini, silahlarını alsınlar.. inkarcılar, silahlarınızdan ve mühimmatınızdan gafil olmanızı ve ani bir hamle yapmayı isterler. Eğer size yağmurdan bir sıkıntınız olursa veya hasta olursanız, silahlarınızı bırakmanızda size bir sakınca yoktur, tedbirinizi alın, muhakkak Allah, inkarcılara alçaltıcı azabı hazırlamıştır.(nisa/102)(4/102)
- fe iza kadaytumus salate fezkurullahe kıyamen ve kuuden ve ala cunubikum, fe izatma’nentum fe ekimus salate, innes salate kanet alal mu’minine kitaben mevkuten. - Sonra salatı/vahiy söylevini/kur'an eğitimini/ tamamlayınca, artık Allah'ı ayakta, oturarak, yan yatmışken anın, güvene erdiğinizde, salatı ikame edin/vahye uyun/vahiy söylevini/kur'an eğitimini yerine getirin, muhakkak salat/vahiy söylevi/vahiy ile öğüt verme, müminlere belli vakitlerde yazılmıştır. (nisa/103)(4/103) (burada kıyam ve secdeyi namaza kanıt sayanlar neden rukudan bahsedilmediğini ve peygamberin iki ayrı gurupla aynı namazı neden iki kez kıldığını açıklamalı...)
kur'an: tilavet(okuma, cem(toplanma), hitab(topluluğa veya birisine karşı konuşma, nutuk),kitab vs.. anlamlarına da geliyorsa....
- ekımis salate li dulukiş şemsi ila gasakıl leyli ve kur’anel fecri, inne kur’anel fecri kane meşhuda - güneşin dülukundan/batmasından gecenin kararmasına kadar salat ı ikame et/zikre/vahye uy/vahiy ile öğüt ver ve sabah Kur’anı nı/okumasını/hitabını/söylevini/nutkunu/toplantısını da,çünkü sabah Kur’an ı/okuması/hitabı/nutku/söylevi/toplantısı görünen/şahid olunandır. - ve minel leyli fe tehecced bihi nafileten leke, asa en yeb’aseke rabbuke makamen mahmuden. - ve geceden de sana özel bir fazlalık/ilave olarak uyan, Rabbinin, seni güzel bir makama ulaştıracağı umulur....(isra/78,79)(17/78,79)
- ve ekımis salate tarafeyin nehari ve zulefen minel leyli, innel hasenati yuzhibnes seyyiati, zalike zikra liz zakirine.. - ve gündüzün iki tarafında ve gecenin yakın saatlerinde salat ı ikame et/kur'an ile öğüt ver çünkü iyilikler kötülükleri giderir bu, öğüt alanlar için hatırlatmadır.... (...vahiy/furkan/öğüt toplumdaki bozulmuşluğu ortadan kaldırır/düzeltir..bu, öğüt alanlar için hatırlatmadır...) ve kullen nakussu aleyke min enbair rusuli ma nusebbitu bihi fuadeke ve caeke fi hazihil hakku ve mev’ızatun ve zikra lil muminine. - ve elçilerin haberlerinden kalbini yatıştıracak olanların hepsini sana naklettik..ve bunda sana bir gerçek, müminlere de bir öğüt ve hatırlatma geldi.... (...sana gelen gerçekle/ayet/furkan/kur'an ile müminlere öğüt verip hatırlatacaksın....)(hud/114,120)(11/114)
- ya eyyuhellezine amenu iza kumtum iles salati..... - ey inananlar, salata/vahiy eğitimine/söylev/toplantıya doğru kalktığınız zaman......(maide/6)(5/6)
ayetin devamından dolayı sadece bu ayete özel başlık açılması gerekir, karmaşık görünen(gelenekçilere göre basit bir namaz ve abdest ayeti zannedilsede)geniş olarak yorumlanacak güzel bir ayet, yapacağım yorumumu anlayamayacağınızdan eminim....
"artık sana göstermek imkanı kalmamış" bu sözünüze kulak verin/bu ayetleri namaz olarak görmeye devam edin....
cevap = biz bu ayetleri namaza delil olarak sunmadık ki... bu ayetler namazı inkar etmemizi gerktirmiyor sayın Fers...
yusuf/100. ve harru lehu succeda/...teslimiyetle/boyun eğerek/eyvallah diyerek yere kapanmışlar meryem/58. iza tutla aleyhim ayatur rahmani harru succeden ve bukiyya/...Rahmanın delilleri kendilerine bildirildiğinde teslimiyetle/boyun eğerek/eyvallah diyerek yere kapanmışlar isra/107. yahırrune lil ezkani succeda/teslimiyetle/boyun eğerek/eyvallah diyerek çeneleri üstü yere kapanmışlar isra/109. ve yahırrune lil ezkani/...çeneleri üstü yere kapanmışlar secde/15. iza zukkiru biha harru succeden/...öğütlenildikleri anda teslimiyetle/boyun eğerek/eyvallah diyerek yere kapanmışlar a raf/143. ve harra musa saıkan/...musa baygın yere düşmüş/yığılmış...burada harru yığılmayı ifade etmek için kullanılmış...
daha önce başka başlıkta belirtmiştim, yere kapanma eylemini ifade eden ayetlerde "harru" kendini göstermiş...secde boyun eğme/kabullu itaat/teslimiyet olarak kalmış... secde tanımı/kullanımında, namazdaki üçlü yer temasına(alın, sağ ve sol el) işaret nerede, m.esed neden yere kapanma diye meallendirmiş... bu, eğip bükme/belli bir şekle sokma değil mi...
sayın hasanoktem,
anlamadığınız/dikkatli okumadığınız/ya da anlamak istemediğiniz/kalıpların etkisinden kurtulamadığınız yorumlarınızda kendini gösteriyor...bu örnekleri namaza delil olarak sunduğunuz için değil, ritüele delil olarak sunduğunuz(M.Esed) "secde" nin yere kapanma anlamına gelmediğini, o anlamında algılanması istenen ayetlerin "harru" ile beraber kullanıldığını anlatabilmek için yazdım, ama siz illaki başka türlü anladınız/anlamak istediniz/anlatmak istediniz/değiştirdiniz...yorumumun yanlış olduğunu Kur'an dan ispatlamanız yeterliydi...
çene üstü secde :
senin sözün karşısında benim sözüm biter, çenem kapanır , emrine asla ve kat'a itirazım olamaz... sadece, yalnız ve ancak itaatim/ mutiliğim söz konusu olabilir sana karşı...bundan sonra, sadece "semi'na ve eta'na " derim, derim ve sana karşı gelmekten korkar, haddimi bilir, sana karşı çenemi kapatırım ve Yüceliğin/ kudretin/ azametin/ kibriya-i uluhiyetin, kibriya-i rububiyetin, kibriya-i vahdetin karşısında bütün diller haddini bilir, bilir de öyle konuşur.konuştuğunda da seni konuşur, senin yüceliğini ,uluhiyet ve rububiyetini tasdik eder, eder de öyle zikreder. kesin / yâkin bir inançla - asla sana şerik yapmadan- yalnız ve ancak sana salat ederek, senin uğrunda kıyam-rüku ve sücud'un tüm anlamlarını yaşamaya azmederek ve yaşatmaya çalışarak, tüm hayatını senin yolunda feda ederek konuşur. veçhimin/yüzümün önemli kıldığın bir parçası olan çenem, bütün yüzüm, yani benliğim ile birlikte senin âli'liğin / yüksekliğin karşısında -eksiksiz -tüm anlamlarıyla secde'ye kapanır, sana karşı olan acziyetimi her halkarda izhar ederim... "ben yalnız ve ancak senin önünde saygıyla eğilirim, senin karşında tüm benliğimle çenemi kapatıp yere koyarım ve seni her şeyden tenzih ederim, her türlü şirk'ten münezzeh kılarım...
ordan burdan derlenen süslenmiş alıntılarla, dallayıp budaklamak değildir Kur'an, bana kendi yorumunuzu/ne anladığınızı sunmanız yeterli... "Harru" veya " ğarru " diyelim, bu bağlamda anlamı yüksekten aşağıya inmek...inen şey...anlamındadır. yani " namaz " anlamında değildir..sözlük anlamlarında boğulmanız için değil secdenin yere kapanma haline vurgu yapan ifade olduğunu göstermek için örnekledim ben o ayetleri ve içlerinde geçen o ifadeyi...
ayetler, herkesin anlayabileceği basitliktedir, ve ondört asır öncesinin kureyşlileri içinde aynen öyle basit/net/açık/dolambaçsız/berrak/tek okunuşta anlaşılabilen bir dille, deyimlerle, örneklerle sunulmuştur muhatablarına... bugün bu tartışmaları yapmamızın sebebide o zamanki muhatablarla aynı dili paylaşmayışımızdan/aynı deyimleri kullanmayışımızdan/aynı gelenekten olmayışımızdan/aynı kültürün insanları olmayışımızdandır..
ve lekad yessernel kur’ane liz zikri fe hel min muddekirin. ant olsun Biz Kur`an ı öğüt için kolaylaştırdık o zaman var mı ibret alan/düşünen...(kamer/22)
oysa bu ifadelerin anlamları yukardaki ayette bildirildiği gibi açık ve nettir, o anlamın/ifadelerin içinde ritüeldeki eller göbekte ayakta dikilme/eller dizde doksan derece bükülme/yere alın ve iki el temaslı kapanma geçmez, alıntı yaptığınız kişilerin tariflerindeki "veçhimin/yüzümün önemli kıldığın bir parçası olan çenem, bütün yüzüm, yani benliğim ile birlikte senin âli'liğin / yüksekliğin karşısında -eksiksiz -tüm anlamlarıyla secde'ye kapanır" tanımı gereksiz bir ifadedir, alemlerin rabbi gereksiz bedensel hareketlere değil "beyindeki secdeye" vurgu yapar...
önceki iletimdede vurguladığım gibi sizin amacınızın fikir paylaşımı/doğru olanı bulma amaçlı örnekleme/gerçeğe ulaşma amaçlı tartışma olduğundan emin değilim, öyle olsaydı iletilerimi tamamen okur değiştirmeden/farklı aktarmadan/çevirmeden ele alırdınız/değerlendirir cevap yazardınız...geleneksel veya değil her türlü yorumu ve fikri dinlerim/değerlendiririm, faydalanırım, uyarım uymam o beni ilgilendirir..
kusuruma bakmayın ama bu tartışma kısır döngü, size hayırlı muhabbetler...
bununla beraber belirttiğim şekilde yorumları değiştirmeden/farklı algılamalara sebep olmadan/tamamen/olduğu gibi anlayarak fikir alışverişi yapmak isteyen arkadaşlar olursa bildiğimi/anladığımı/algıladığımı/yorumumu paylaşmaktan kaçınmam...
selametle
.
|
Yukarı dön |
|
|
hasanoktem Admin Group
Katılma Tarihi: 10 eylul 2006 Gönderilenler: 2837
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Fers Yazdı:
selam
çünkü kendini şartlandırmandan dolayı galiba yine anlaşılamamış 2/3 ; 22/6 ; 4/101-103 ; 17/78-79 ; 11/114 ; 5/6 eğer bu ayetlerde namazı göremiyorsan artık sana göstermek imkanı kalmamış demektir...
GAYB: Gizli kalmak, gizlenmek, görünmemek, uzaklaşmak, gözden kaybolmak/gizlenen, hazırda olmayan ise burada kullanılan gayb kimsenin olmadığı/kimse tarafından görülüp "aa inançlı adam bak şöyle yapıyor" denemeyeceği/yalnız başına kalınan hallerde dahi salat ı ikame eden haşyet duyan kişilerin inancı/samimi inanç kastediliyor olmalı...
- ellezine yu’minune bil gaybi ve yukimunes salate ve mimma razaknahum yunfikune. - onlar gaybde(samimi olarak) inanırlar ve zikre/Kur’an’a/vahye uyarlar/tabi olurlar/bağlı kalırlar ve kendilerini rızıklandırdıklarımızdan infak ederler...(bakara/3)(2/3)
- zalike bi ennallahe huvel hakku ve ennehu yuhyil mevta ve ennehu ala kulli şey’in kadirun.. - işte bu, muhakkakki ki Allah haktır, ölüleri dirilten ve herşeye gücü yetendir. (kamer/6)(22/6)
- ve iza darabtum fil ardı fe leyse aleykum cunahun en taksuru mines salati, in hıftum en yeftinekumullezine keferu, innel kafirine kanu lekum aduvven mubinen. - ve yeryüzünde sefere çıktığınız zaman, inkarcıların sizi fitnelendirmesinden/kötülük yapmalarından korkarsanız, salattan/kur'an ile öğüt/vahiy söylevinden kısaltmanızda sizin için bir sakınca yoktur, muhakkak inkarcılar size apaçık düşmandırlar. (nisa/101)(4/101)
- ve iza kunte fihim fe ekamte lehumus salate fel tekum taifetun minhum meake vel ye’huzu eslihatehum fe iza secedu fel yekunu min varaikum, vel te’ti taifetun uhra lem yusallu fel yusallu meake vel ye’huzu hızrahum ve eslihatehum, veddellezine keferu lev tagfulune an eslihatikum ve emtiatikum fe yemilune aleykum meyleten vahıdeten, ve la cunaha aleykum in kâne bikum ezen min matarin ev kuntum marda en tedau eslihatekum, ve huzu hızrakum, innallahe eadde lil kafirine azaben muhina - onların içinde bulunup da onlar için salat ı ikame ettiğin/kur'an ile öğüt verdiğin zaman içlerinden bir kısmı seninle beraber silahlarınıda yanlarına alarak dikilsinler, boyun eğip itaat ettiklerinde arkanıza geçsinler, sonra salata/kur'an ile öğüt/vahiy söylevine katılmamış olanlar gelsin seninle beraber salat etsinler/zikre tabi olsunlar/vahye uysunlar/söyleve katılsınlar ve tedbirlerini, silahlarını alsınlar.. inkarcılar, silahlarınızdan ve mühimmatınızdan gafil olmanızı ve ani bir hamle yapmayı isterler. Eğer size yağmurdan bir sıkıntınız olursa veya hasta olursanız, silahlarınızı bırakmanızda size bir sakınca yoktur, tedbirinizi alın, muhakkak Allah, inkarcılara alçaltıcı azabı hazırlamıştır.(nisa/102)(4/102)
- fe iza kadaytumus salate fezkurullahe kıyamen ve kuuden ve ala cunubikum, fe izatma’nentum fe ekimus salate, innes salate kanet alal mu’minine kitaben mevkuten. - Sonra salatı/vahiy söylevini/kur'an eğitimini/ tamamlayınca, artık Allah'ı ayakta, oturarak, yan yatmışken anın, güvene erdiğinizde, salatı ikame edin/vahye uyun/vahiy söylevini/kur'an eğitimini yerine getirin, muhakkak salat/vahiy söylevi/vahiy ile öğüt verme, müminlere belli vakitlerde yazılmıştır. (nisa/103)(4/103) (burada kıyam ve secdeyi namaza kanıt sayanlar neden rukudan bahsedilmediğini ve peygamberin iki ayrı gurupla aynı namazı neden iki kez kıldığını açıklamalı...)
kur'an: tilavet(okuma, cem(toplanma), hitab(topluluğa veya birisine karşı konuşma, nutuk),kitab vs.. anlamlarına da geliyorsa....
- ekımis salate li dulukiş şemsi ila gasakıl leyli ve kur’anel fecri, inne kur’anel fecri kane meşhuda - güneşin dülukundan/batmasından gecenin kararmasına kadar salat ı ikame et/zikre/vahye uy/vahiy ile öğüt ver ve sabah Kur’anı nı/okumasını/hitabını/söylevini/nutkunu/toplantısını da,çünkü sabah Kur’an ı/okuması/hitabı/nutku/söylevi/toplantısı görünen/şahid olunandır. - ve minel leyli fe tehecced bihi nafileten leke, asa en yeb’aseke rabbuke makamen mahmuden. - ve geceden de sana özel bir fazlalık/ilave olarak uyan, Rabbinin, seni güzel bir makama ulaştıracağı umulur....(isra/78,79)(17/78,79)
- ve ekımis salate tarafeyin nehari ve zulefen minel leyli, innel hasenati yuzhibnes seyyiati, zalike zikra liz zakirine.. - ve gündüzün iki tarafında ve gecenin yakın saatlerinde salat ı ikame et/kur'an ile öğüt ver çünkü iyilikler kötülükleri giderir bu, öğüt alanlar için hatırlatmadır.... (...vahiy/furkan/öğüt toplumdaki bozulmuşluğu ortadan kaldırır/düzeltir..bu, öğüt alanlar için hatırlatmadır...) ve kullen nakussu aleyke min enbair rusuli ma nusebbitu bihi fuadeke ve caeke fi hazihil hakku ve mev’ızatun ve zikra lil muminine. - ve elçilerin haberlerinden kalbini yatıştıracak olanların hepsini sana naklettik..ve bunda sana bir gerçek, müminlere de bir öğüt ve hatırlatma geldi.... (...sana gelen gerçekle/ayet/furkan/kur'an ile müminlere öğüt verip hatırlatacaksın....)(hud/114,120)(11/114)
- ya eyyuhellezine amenu iza kumtum iles salati..... - ey inananlar, salata/vahiy eğitimine/söylev/toplantıya doğru kalktığınız zaman......(maide/6)(5/6)
ayetin devamından dolayı sadece bu ayete özel başlık açılması gerekir, karmaşık görünen(gelenekçilere göre basit bir namaz ve abdest ayeti zannedilsede)geniş olarak yorumlanacak güzel bir ayet, yapacağım yorumumu anlayamayacağınızdan eminim....
"artık sana göstermek imkanı kalmamış" bu sözünüze kulak verin/bu ayetleri namaz olarak görmeye devam edin....
cevap = biz bu ayetleri namaza delil olarak sunmadık ki... bu ayetler namazı inkar etmemizi gerktirmiyor sayın Fers...
yusuf/100. ve harru lehu succeda/...teslimiyetle/boyun eğerek/eyvallah diyerek yere kapanmışlar meryem/58. iza tutla aleyhim ayatur rahmani harru succeden ve bukiyya/...Rahmanın delilleri kendilerine bildirildiğinde teslimiyetle/boyun eğerek/eyvallah diyerek yere kapanmışlar isra/107. yahırrune lil ezkani succeda/teslimiyetle/boyun eğerek/eyvallah diyerek çeneleri üstü yere kapanmışlar isra/109. ve yahırrune lil ezkani/...çeneleri üstü yere kapanmışlar secde/15. iza zukkiru biha harru succeden/...öğütlenildikleri anda teslimiyetle/boyun eğerek/eyvallah diyerek yere kapanmışlar a raf/143. ve harra musa saıkan/...musa baygın yere düşmüş/yığılmış...burada harru yığılmayı ifade etmek için kullanılmış...
daha önce başka başlıkta belirtmiştim, yere kapanma eylemini ifade eden ayetlerde "harru" kendini göstermiş...secde boyun eğme/kabullu itaat/teslimiyet olarak kalmış... secde tanımı/kullanımında, namazdaki üçlü yer temasına(alın, sağ ve sol el) işaret nerede, m.esed neden yere kapanma diye meallendirmiş... bu, eğip bükme/belli bir şekle sokma değil mi...
sayın hasanoktem,
anlamadığınız/dikkatli okumadığınız/ya da anlamak istemediğiniz/kalıpların etkisinden kurtulamadığınız yorumlarınızda kendini gösteriyor...bu örnekleri namaza delil olarak sunduğunuz için değil, ritüele delil olarak sunduğunuz(M.Esed) "secde" nin yere kapanma anlamına gelmediğini, o anlamında algılanması istenen ayetlerin "harru" ile beraber kullanıldığını anlatabilmek için yazdım, ama siz illaki başka türlü anladınız/anlamak istediniz/anlatmak istediniz/değiştirdiniz...yorumumun yanlış olduğunu Kur'an dan ispatlamanız yeterliydi...
çene üstü secde :
senin sözün karşısında benim sözüm biter, çenem kapanır , emrine asla ve kat'a itirazım olamaz... sadece, yalnız ve ancak itaatim/ mutiliğim söz konusu olabilir sana karşı...bundan sonra, sadece "semi'na ve eta'na " derim, derim ve sana karşı gelmekten korkar, haddimi bilir, sana karşı çenemi kapatırım ve Yüceliğin/ kudretin/ azametin/ kibriya-i uluhiyetin, kibriya-i rububiyetin, kibriya-i vahdetin karşısında bütün diller haddini bilir, bilir de öyle konuşur.konuştuğunda da seni konuşur, senin yüceliğini ,uluhiyet ve rububiyetini tasdik eder, eder de öyle zikreder. kesin / yâkin bir inançla - asla sana şerik yapmadan- yalnız ve ancak sana salat ederek, senin uğrunda kıyam-rüku ve sücud'un tüm anlamlarını yaşamaya azmederek ve yaşatmaya çalışarak, tüm hayatını senin yolunda feda ederek konuşur. veçhimin/yüzümün önemli kıldığın bir parçası olan çenem, bütün yüzüm, yani benliğim ile birlikte senin âli'liğin / yüksekliğin karşısında -eksiksiz -tüm anlamlarıyla secde'ye kapanır, sana karşı olan acziyetimi her halkarda izhar ederim... "ben yalnız ve ancak senin önünde saygıyla eğilirim, senin karşında tüm benliğimle çenemi kapatıp yere koyarım ve seni her şeyden tenzih ederim, her türlü şirk'ten münezzeh kılarım...
ordan burdan derlenen süslenmiş alıntılarla, dallayıp budaklamak değildir Kur'an, bana kendi yorumunuzu/ne anladığınızı sunmanız yeterli... "Harru" veya " ğarru " diyelim, bu bağlamda anlamı yüksekten aşağıya inmek...inen şey...anlamındadır. yani " namaz " anlamında değildir..sözlük anlamlarında boğulmanız için değil secdenin yere kapanma haline vurgu yapan ifade olduğunu göstermek için örnekledim ben o ayetleri ve içlerinde geçen o ifadeyi...
ayetler, herkesin anlayabileceği basitliktedir, ve ondört asır öncesinin kureyşlileri içinde aynen öyle basit/net/açık/dolambaçsız/berrak/tek okunuşta anlaşılabilen bir dille, deyimlerle, örneklerle sunulmuştur muhatablarına... bugün bu tartışmaları yapmamızın sebebide o zamanki muhatablarla aynı dili paylaşmayışımızdan/aynı deyimleri kullanmayışımızdan/aynı gelenekten olmayışımızdan/aynı kültürün insanları olmayışımızdandır..
ve lekad yessernel kur’ane liz zikri fe hel min muddekirin. ant olsun Biz Kur`an ı öğüt için kolaylaştırdık o zaman var mı ibret alan/düşünen...(kamer/22)
oysa bu ifadelerin anlamları yukardaki ayette bildirildiği gibi açık ve nettir, o anlamın/ifadelerin içinde ritüeldeki eller göbekte ayakta dikilme/eller dizde doksan derece bükülme/yere alın ve iki el temaslı kapanma geçmez, alıntı yaptığınız kişilerin tariflerindeki "veçhimin/yüzümün önemli kıldığın bir parçası olan çenem, bütün yüzüm, yani benliğim ile birlikte senin âli'liğin / yüksekliğin karşısında -eksiksiz -tüm anlamlarıyla secde'ye kapanır" tanımı gereksiz bir ifadedir, alemlerin rabbi gereksiz bedensel hareketlere değil "beyindeki secdeye" vurgu yapar...
önceki iletimdede vurguladığım gibi sizin amacınızın fikir paylaşımı/doğru olanı bulma amaçlı örnekleme/gerçeğe ulaşma amaçlı tartışma olduğundan emin değilim, öyle olsaydı iletilerimi tamamen okur değiştirmeden/farklı aktarmadan/çevirmeden ele alırdınız/değerlendirir cevap yazardınız...geleneksel veya değil her türlü yorumu ve fikri dinlerim/değerlendiririm, faydalanırım, uyarım uymam o beni ilgilendirir..
kusuruma bakmayın ama bu tartışma kısır döngü, size hayırlı muhabbetler...
bununla beraber belirttiğim şekilde yorumları değiştirmeden/farklı algılamalara sebep olmadan/tamamen/olduğu gibi anlayarak fikir alışverişi yapmak isteyen arkadaşlar olursa bildiğimi/anladığımı/algıladığımı/yorumumu paylaşmaktan kaçınmam...
selametle
.
|
|
|
selam Fers,
daha öncede dediğim gibi inkara şartlandırmışsın kendini..
yetmezmiş gibi, şimdide iftiralara mı başladın?
bu yazımın alıntı olduğunu iddia ederek bana iftira etmektesin, farkında mısın...
yazıyı aynen bir daha alıyorum buraya...
bana bu yazının alıntı olduğunu ispatlamazsan demek ki müfterisin...
sana 3 gün de mühlet veriyorum...
ara ve bu yazının sahibini bul...
yazım şu :
çene üstü secde :
senin sözün karşısında benim sözüm biter, çenem kapanır , emrine asla ve kat'a itirazım olamaz... sadece, yalnız ve ancak itaatim/ mutiliğim söz konusu olabilir sana karşı...bundan sonra, sadece "semi'na ve eta'na " derim, derim ve sana karşı gelmekten korkar, haddimi bilir, sana karşı çenemi kapatırım ve Yüceliğin/ kudretin/ azametin/ kibriya-i uluhiyetin, kibriya-i rububiyetin, kibriya-i vahdetin karşısında bütün diller haddini bilir, bilir de öyle konuşur.konuştuğunda da seni konuşur, senin yüceliğini ,uluhiyet ve rububiyetini tasdik eder, eder de öyle zikreder. kesin / yâkin bir inançla - asla sana şerik yapmadan- yalnız ve ancak sana salat ederek, senin uğrunda kıyam-rüku ve sücud'un tüm anlamlarını yaşamaya azmederek ve yaşatmaya çalışarak, tüm hayatını senin yolunda feda ederek konuşur. veçhimin/yüzümün önemli kıldığın bir parçası olan çenem, bütün yüzüm, yani benliğim ile birlikte senin âli'liğin / yüksekliğin karşısında -eksiksiz -tüm anlamlarıyla secde'ye kapanır, sana karşı olan acziyetimi her halkarda izhar ederim... "ben yalnız ve ancak senin önünde saygıyla eğilirim, senin karşında tüm benliğimle çenemi kapatıp yere koyarım ve seni her şeyden tenzih ederim, her türlü şirk'ten münezzeh kılarım...
Fers yazdı :(MAVİ yazılar senin...)
ordan burdan derlenen süslenmiş alıntılarla, dallayıp budaklamak değildir Kur'an, bana kendi yorumunuzu/ne anladığınızı sunmanız yeterli...( Fers yazdı)
sayın Fers,
bu yazının bana değilde bir başkasına aid olduğunu ispatlamazsan tekrar ediyorum müfterisin...)
ispatlamanı bekliyorum senden...
(kırmızıya boyadığın yazının tek bir yazanı var, hasan öktem...)
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
|
Yukarı dön |
|
|
|
|