Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 16 nisan 2012 Yer: Turkiye Gönderilenler: 37
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Müminler, size arapça bilmediğim için sorum olacak. Kuranda
"ve" bağlacının kullanımını merak ediyorum özellikle bu
namaz vakitleri konusunda hud suresi 114 de gündüzün iki
ucu ve gecenin yakın saatleri derken ve bağlacı yani
anlamında mı kullanılmıştır ? Kuranda 5 vakit namaz
diyenler ikindi ve yatsının giriş vaktini söyleyemiyorlar
nisa 103. ayete aykırı oluyor her neyse bu soruma cevap
verirseniz yaptığım çalışmalara artısı olacaktır saolun
şimdiden
__________________ “Allah kendisine şirk koşulmasını asla bağışlamaz. Ondan başka günahları istediği kimse için bağışlar. Kim Allah’a ortak koşarsa büsbütün sapıtmıştır.” (Nisa, 4/116)
Namaz konusunu incelediginizi ögenince sevindim. Calismanizi bitirince lütfen burada bizimle paylasir misiniz. Simdiden tesekkür.
Hûd 114'teki ve benim anladigim, "gündüzün iki ucu"ndan kastin gece vakitleri oldugunu belirtiyor; o yüzden islevsel olarak gerekli.
Allah eger "Gündüzün iki ucunda namaz kil!" demekle yetinseydi namaz gündüz mü kilinacak gece mi bilinemezdi cünkü ufuk cizgisinin gündüze bakan tarafi da gündüzün ucudur geceye bakan tarafi da.
Allah "ve gecenin yakin vakitlerinde" diyerek "tarafeyin nehâr"in gecenin icinde oldugunu belirtiyor. Anilan iki namaz gece namazidir. Kur'ân'da gündüz namazi yok.
Buna göre
ayetin Türkcesi söyle olabilir:
Gündüzün iki ucunda ve gecenin yakin vakitlerinde namaz kil. (Günüzün iki ucunda namaz kil, ki o iki uc gecenin icindedir.)
Katılma Tarihi: 16 nisan 2012 Yer: Turkiye Gönderilenler: 37
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Paylaşıyorum değerli mümin kardeşim;
Sevgili müminler öncelikle şunu belirtmeliyim bu
yazacaklarım benim Kurandan anladıklarım ve bizzat kendi
görüşlerimdir doğru yada yanlış olabilir arapça bilgim
yok o yüzden en doğruyu bulmak adına yardımlarınızı
bekliyorum daha önce yazılmış bir görüş ise kusuruma
bakmayın okumadığım için.
Şimdi konumuz namaz vakitleri,önce günümüzde uygulanan
duruma bakalım ne diyorlar tamamen bir zandan ibaret olan
hadislerle amel edenler ? Namaz vakitleri Kuranda yok !
bunlar tamamen hadislerin hegemonyasında yaşayanlar
bunlara diyecek birşeyim yok yanlış yolda oldukları
Kuranın üzerine hadisleri koydukları için ahirette çetin
bir azap olacağı kesin.
Diğer taraftan Kuran ile fetva vermeye kalkarken
hadisleri de işin içine katan bir anlamda zan ile beyyine
karışımı bir çorba yapan alimlere ve onun görüşünü
savunanları burada ifşa etmeye çalışacağım.
Özellikle bu ikinci görüşü savunanlar Kuran ve
sünnetçiler(hadisçiler) ikindi ve yatsı namazlarının
giriş vakitleri Kuranda yok o yüzden birleştirilebilir
demiyorlar mı ? Eee kardeşim birleştirince 3 vakit kılmış
olmuyormusunuz ?
Şimdi ayeti görelim;
Namaz, inananlar üzerine belirli vakitlerde farz
kılınmıştır. NİSA 103. AYET
Hal böyle iken nasıl zorunlu olan namazların giriş
vakitkleri olmadan şu şu namazlar FARZ diyebilirsiniz ! ?
Bakın aklımızı kullanalım biraz, belirli vakitlerin giriş
çıkışları olmadan namaz nasıl belirli vakitlerde farz
olacak ? Bana ikindi ve yatsı namazlarının giriş ve çıkış
zamanlarını ayetlerden göstermeden bunu yutturamazsınız.
Buradan 5 vaktin tek bir ayetle nasıl yerle bir olduğunu
görüyoruz. Namaz kılmak isteyen 15 vakit kılsın Rabbimize
secde etmekten daha güzel ne olabilir ki ? Ama insanları
zorluğa ve Kuranda olmayan bir şeye mahkum ederek dinden
kaçıramazsınız !
Benim anladığım namaz vakitlerine gelirsek ben Kuranda 3
vakit namaz var diyorum ve başlıyorum anlatmaya;
Ondan önce salat kelimesi geçmeyen fakat tesbih et geçen
ayetleri görüp bunlar namaz değildir diyemiyorum şimdi
bakın değerli müminler şu iki ayete dikkatli bakın;
Gecenin bir kısmında ve secdelerin arkalarından O'nu
tespih et! Kaf 40
Şimdi sen, Rabbine hamd ile tespih et ve secde
edenlerden ol! Hicr 98
Bu tesbih uygulaması secdeyle birlikte anılıyor
dolayısıyla secde kelimesi geçmeyen yerleride bu ayetler
nazarında secdeli bir tesbih uygulaması olarak almamız
gerektiğini düşünüyorum.
TAHA 130 da diyor ki örneğin;
Artık, onların söylediklerine sabret; Güneş'in
doğuşundan önce de batışından önce de Rabbini överek
tespih et! Gecenin bazı saatleriyle gündüzün iki ucunda
da tespih et ki, hoşnutluğa erebilesin.
Şimdi 3 vakit namazın giriş ve çıkışlarını göstermeye
çalışacağım;
SABAH NAMAZI
Gündüzün iki tarafında ve geceye yakın saatlerde namaz
kıl! Güzellikler kötülükleri silip süpürür. İşte bu,
Allah'ı ananlara bir öğüttür. HUD 114
"ve" bağlacı burada çok önemli hadislere göre hüküm
verenler ve gecenin yakın saatlerini yatsı olarak
anlıyorlar otomatikman halbuki bu ayette gündüzün geceye
yakın olan iki ucu sabah ve akşam namazlarını anlıyoruz.
Tamam sabah namazı var ama bunun giriş çıkışı ne zaman
hemen yazıyorum;
Sabah namazı girişi( FECR SALATI)
Nur Suresi 58. ayette Ey iman edenler! Ellerinizin
altında bulunanlarla, ergenlik yaşına gelmemiş
olanlarınız sizden üç durumda izin istesinler: Sabah
namazından önce yani min kabli salâtil fecri ifadesi fecr ne demektir ? isim olarak güneşin
doğmasından önce beliren tan yeri ağarmasını ifade eder
Türkçe'de şafak sökmesi gün ağarması denilen bu olay gece
ile gündüzün birbirinden ayrıldığı vakittir.
Sabah namazının çıkışı ise Taha 130. ayetde bulunuyor
Artık, onların söylediklerine sabret;Güneş'in
doğuşundan önce de batışından önce de Rabbini överek
tespih et! Gecenin bazı saatleriyle gündüzün iki ucunda
da tespih et ki, hoşnutluğa erebilesin.
Demekki fecr den güneşin doğuşuna kadar bu namazı
kılacağız.
2. namaz öğle vaktinden güneşin batışına kadar olan namaz
ister orta namaz diyin ister öğle namazı
bu namaza delalet eden ayetler şu şekilde;
Göklerde ve yerde hamt da O'na; gün sonunda da öğleye
erdiğinizde de. Rum 18
Buradaki hamd yine bir övgü ve tesbih yapılması istenen
vakitler ama birbirinden ayrı değil benim anladığım öğle
yada gün sonunda tesbih edin şeklindedir.
İsra 78. ayette Gündüz güneşin dönüp batıya
yönelmesinden, gecenin karanlığı bastırıncaya kadar,
(belli vakitlerde) namaz kıl. Bir de sabah namazı kıl.
Çünkü sabah namazı şâhitlidir. ifadesi güneşin tepe
noktasından batıya yönelmesi olarak anlarsak (bazı
meallerde ufuktan aşağı kayması olarak anlamlandırmışlar
sizler yardımcı olunuz.) öğle vaktinden gece kararınca
tüm namazlar kılınmış olacak birde fecr namazı geçiyor
tekrar ayette.
Şimdi öğleye ermek (rum 18) batıya kaymasından(isra 78)
bunlar hep giriş vakitleri peki çıkış vakti yine hangi
ayette dersiniz ? Taha 130 da yine;
Artık, onların söylediklerine sabret; Güneş'in doğuşundan
önce de batışından önce de Rabbini överek tespih
et! Gecenin bazı saatleriyle gündüzün iki ucunda da
tespih et ki, hoşnutluğa erebilesin.
Gördüğünüz gibi taha 130 bir nevi zamanların aralıklarını
belirten ayet olmuş oluyor. Bu namaza delalet eden son
ayet;
Bakara 238Namazlara, özellikle orta namaza dikkat
edin. Kendinizi tümüyle ALLAH'a vererek namaza durun.
Neden ortadaki bu namaza devam etmemiz isteniyor ? Kendi
yorumumu söyleyeyim insanların rızıklarını aradıkları
çalıştıkları didindikleri vakit hep öğle ile gün sonuna
değin olan vakitler ve bu vakitlerde başka meşguliyetler
olsada Rabbimiz namazı terk etmeyin demiş oluyor bir
anlamda.
O'dur sizin için geceyi elbise, uykuyu dinlence yapan.
Gündüzü, dağılıp yayılma zamanı yapan da O'dur. Furkan 47 Bakın bu zaman yayılıp dağılma uğraşma zamanıda
ondan.
Buna gün ortasında kılınan cuma namazı örnek
gösterilebilir;
Ey inananlar! Cuma günü, namaz için çağrı
yapıldığında, Allah'ı anmaya/Allah'ın Zikri'ne koşun!
Alışverişi bırakın! Eğer bilirseniz bu sizin için daha
hayırlıdır. Cuma 9. ayet
Bakın bu namaz aynı zamanda orta namazdır alışveriş iş
güç bırakılacak namaza gidilecek, bu ayetin tek farkı
cuma gününün hep birlikte kılınması gereken namaz oluşu.
(Günümüzdeki müşriklerin mabedi olmuş camilerde bu namazı
nasıl kılarız orasıda ayrı konu bilgi için şu ayetlere
bakın derim; tevbe 107-108)
Son olarak geldik akşam namazına
Hud suresi 114 den gördük akşam namazını, ama giriş
çıkışı nedir ona bakalım yine;
NUR 58 e bakalım ;
Ey iman edenler! Ellerinizin altında bulunanlarla,
ergenlik yaşına gelmemiş olanlarınız sizden üç durumda
izin istesinler: Sabah namazından önce, öğlen vaktinde
elbiselerinizi çıkardığınızda,akşam kılınan namazdan
sonra... Kaygılanacağınız üç vakittir bunlar. Bunlar
dışında size de onlara da bir günah yoktur. Aranızda
dolaşırlar, birbirinize bakabilirsiniz. Allah, ayetleri
size işte böyle açıklıyor. Allah Alîm'dir, Hakîm'dir.
Bir çok mealci yatsı diye çevirerek hadislere uydurmaya
çalışsalarda bu namazın akşam namazı olduğu apaçık
ortadadır. Üstelik günümüzde güneş battıktan 1 saat sonra
yaklaşık hava karardığına göre isra 78 e aykırı olarak
yatsı namazı ekleyip bunuda sabaha kadar uzatmışlar
görüyorsunuz değil mi ?
Akşam güneşin batmasıyla olur peki son vakti ne zamandır
? isra 78de bulunan gecenin kararmasına kadar.
İşte bunlar benim tespit ettiğim namaz vakitleridir.
Yanlışlıklar yapmış olabilirim ben bir Kuran talebesiyim
sadece Allahın saf dinini anlamaya çalıştığım için
sizlerin vesilesiyle doğruları görebilirim sizlerde
okuyun ve yardımcı olmaya çalışın.
Saygılar ve Sevgiler
__________________ “Allah kendisine şirk koşulmasını asla bağışlamaz. Ondan başka günahları istediği kimse için bağışlar. Kim Allah’a ortak koşarsa büsbütün sapıtmıştır.” (Nisa, 4/116)
tüm kaynaklarda yapılan tanımların özeti ile Salat
kelime kökeni;
Salât:destek(-leme), dayanışma, takip etme,
katılma, kutsama, talep etme(dilekçe, rica, dua,
yalvarış vb.)
şeklindedir. Kök anlamlar üzerinde de biraz kafa
yorunca; bir işe destek vermek, yardım etmek, tabi
olmak anlamı çıkabileceği gibi, talepte
bulunmak, dua etmek[namaz] gibi anlamlar
çıkartılabilir. Kuran ayetlerinde de bu anlamların
olduğu görülebilir.
Su dünyanın her yerinde su dur.
Fakat namaz da bir türlü orta yı , kenarı, doğruyu bulamıyoruz.
Din'in içeriğindeki ibadet ler , su gibi açık ve net olmamalımı sizce ?
Bence şu an yapılan ritüel olan,borcumuzdur denilen namaz 'ı
yapmadığımızda cehenneme gitmeyiz .
Tesadüfler ile gelenin hiç bir önemi yoktur bence.
Ben türkiyede müslüman bir aileden doğmuşum,bu bir tesadüf...
Siz veya ben japonyada budist bir aileden, norveçde ateist bir aileden,
amazonda yerel dinlere tanrılara inanan bir aileden, ingilterede
hristiyanbir aileden de doğmuş olabilirdik.
Bu tamamen tesadüf !!!!! Ama islam ın tüm dünyada ortak bir amacı ve
hedefi vardır bence...
İslam = Selamet içinde, barış içinde, insanların mutlu ve huzurlu
yaşadığı,kısacası aç ların ve ezilenlerin olmadığı toplumların yaratıldığı
din in adıdır.
Bence şu an dünyada norveç,isveç, irlanda, ingiltere islam ı türkiyeve
birçok , müslümanım diyen ülkeden daha güzel yaşıyorlar ve islamlar..
Sevgiler kardeşlerim.....
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma