HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURAN’DA NAMAZ/SALAT Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

hasakcay Yazdı:
Abdurrahman kardeşim, sizi bu forumda  kendim için bir fırsat olarak görüyorum. Sizden epeyce şey öğrendim. Öğrenmeyi sürdürmek amacındayım, Allah ta isterse. Örneğin benden farklı algıladığınızı ima etiğiniz Nûr 27-29 konusunda.

 

Hanifdostlar'da "ziynetler"i çok müzakere ettik ama onların 27-29'la ilgisi mi var? İster misiniz ayrı bir bölüm açayım; orda görüşelim? 

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

 

Hasan Akçay kardeşim, bana haketmediğim iltifatı yapmışsınız. Teşekkür ederim. Ben de size değer veriyor, görüş ve düşüncelerinizi önemsiyorum., sizinle müzakere yapmaktan haz duyuyor ve  yararlanıyorum. 

Buyurun ayrı bir bölümde devam edelim inşaallah!

Muhabbetle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

Sahabeden Alkame b. el-Feğra (r.a.) demiştir ki: "Bu âyeti ininceye kadar Resullullah su dökmüş (küçük abdestini yapmış) olursa, abdest almadıkça ne konuşur, ne de selam alırdı. Biz söyleriz, o söylemez, biz selam veririz, o vermez ve almazdı." Yani Ebu Hayyan'ın da naklettiği üzere Resullulllah, bu âyetten önce abdestsiz bir iş yapmak şöyle dursun, söz bile söylemezdi. Şu halde bunun inişi abdestin her işi için değil, namaz için farzolduğunu açıklamakla Resulullah'a bir ruhsat ifade etmiştir

sayın haktansapmaz yukarıdaki ifadeyi elmalıda okuyunca aklıma siz geldiniz...

sanki peygamber de salatı tüm hayatı kapsayacak şekilde anlamış gibi...

ne dersiniz...


__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

öğrenci98 Yazdı:
"saiden" kelimesine ilişkin düşüncesine katılmadığımı belirtmek isterim.

S-A-D kökü lugatte yüksek olmak, yükselmek, yukarı çıkmak,(bşe) çıkmak,tırmanmak ve farklı harfi-cerlerle birlikte kullanıldığında benzeri anlamlar verilsede "saud" ifadesiyle "dik yokuş" anlamına rastlamakta olup "toprak" anlamı mevcut değil. Ayrıca toprak kelimesinin ise "t-r-b" kökünden türediği aşikar. Örneğin Kur'an da 2/264, 3/59, 18/37, 22/5, 30/20, 35/11, 40/67, 16/59, 13/5 vb. ayetlere bakılabilir.

Değerli Öğrenci 98 kardeşim!

Bendeki bir Arapça lugatten "SAÎD" söcüğüne verilmiş manaları aynen aktarıyorum:

ES-SAÎD:çoğullar: suud ve suadé ve su'dén: Et-turâb/el-qabr /et-tarîq/yuqâlu "sârat-il-hadîqatu saîden" ey erdan musteviyeten lé şecera fî hé.

Türkçesi: Saîd: Toprak, mezar, yol, denilir ki: "bahçe saîdene dönüştü", yani içinde hiç ağaç/ot, çalı olmayan düz bir araziye dönüştü.

Bunlardan, "toprak" anlamını tercih etmeyebilir, buradaki anlamının toprak olmadığını söyleyebilirsiniz, toprak olduğu aklınıza yatmayabilir, ama "toprak" anlamı yotur diyemezsiniz.

Teyemmüm de bir şeye, birine, bir yere "yönelmek" olduğuna göre, mesela: "Su bulamassanız başka bir yola yönelin/ baş vurun" şeklinde anlayabilirsiniz.

Muhabbetle. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Asım kardeşim, ne diyeyim; aklınla bin yaşa, diyeyim bari!
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

Değerli kardeşim, Sevgili Saffet!

Zikir de Allah'ın mesajıdır, Kuran'dır. Allah'ın zikri Allah'ı kullarına söyledikeridir. Bir veya binlerce defa Allah'n adını/adlarını dil ile tekrar tekrar talaffuz etmek değildir. Salatı ikame de tekrar tekrar namaz kılmak değildir. Allah'ı anmak açısından tekrar tekrar namaz kılmak ile tekrar tekrar "Allah Allah" demek arasında hiç bir fark yoktur. Tekrar soruyorum sana dajha açık olarak; Allah'ı anmak için günde 2-3-5, vs. farklı bir kaç bedensel hareketi içinde barındıran, adına namaz dediğiniz ritüelin kıyamında veya rukuunda yada secdesinde okuduğunuz bir sure, bir ayet veya bir dua ile namazın dışında oturduğunuz veya uzandığınız yerde yada dolaşırken veya çalışırken okumanız arasında ne gibi bir fark vardır? Bunun mantığını bana açıklayın lutfen! Ben kalın kafalının biriyim, anlayamıyorum bir türlü sizin namazdan anladıklarınızı! Sizin namazdaki tekrarladığınız; ayaktaki duruşunuz mu, eğilişiniz mi, yüzükoyun kapanışınız mı, oturuşunuz mu ı mıokuduklarınıza benim anlayamadığım bir anlam, bir bilinci mi, bir ruhu mu katıyor? Yoksa okuduklarınız mı bu tekrarladığınız bedensel hareketlerinize bir ruh, bir bilinç bir mana katıyor da ben bunu mu anlamıyorum? İşte benim anlayamadığım bu! Lutfen anlışılır bir dille anlatın da ben de anlayıvereyim de yeniden tevbe edip namaza başlayayım.

"Namaz Allah'ı anmaktır" diyorsunuz, tamam anladım. Peki niçin namaz kılmalıyız yani Allah'ı anmalıyız? "Çünkü namaz fahşa ve münkerden alıkoyuyor" mu diyorsunuz?

Cevabından sonra devam edelim inşaallah.

 

Sayın Haktansapmaz ,

Şunu düşünün 600, 700 lü yılların arabistanında her evde yazılı Kur’an mı vardı. Matbaamı vardı da bol bol basılmıştı. Her cami de olması bile mümkün değil.  Olduğunu bile sanmıyorum, belki şehirlerde birkaç büyük camide. . Ceylan derisi Kur’an mushafları. Peki nasıl hallediyorlar işleri. İşte tüm Kur’anı ezberleyerek ve hafız olmuşları Cami ye atıyorlar imam olarak. Yoksa her camide mushaf, her evde mushaf , her halde  19. yüzyıldan evvel mümkün değil. Sanırım hafızlık geleneğinin sebebi bu.

Şimdi sizin Kur’an dersi dediğiniz şeyi nasıl yapıyordu. İşte insanlar geliyor. Kur’anın tamamını ezberlemiş imam, kafasına göre uzun, kısa ayetler okuyor , rükülu, secdeli salat ibadetini yapıyorlardı.

Hani dediğiniz gibi bir eylemi, insanlar nasıl yapar. Mushaf her evde falan bulunmadığına göre, ezberden okur veya başka ezberden okuyacak birinin yanına giderdi. Belki insanları cemaate teşvik, zorlamak falan bundandı. Cemaatle namazı daha efdal görmesi bundan. Git imamdan bir şeyler duy.

Yani,  Arkadaş sende kitap yok, kitaptan bir şey okuyup öğrenme şansın yok. Bari git , namazda imamdan duyduğun, kaptığın birşeyler olsun.

Tabii, Kur’an Arapça, Cemaat Arap. Okunanı anlıyor.  Şimdi bu namaz şeklinde değil de , insanlar otursunlar, biri de ezberden yüksek sesle okusa, diğerleri de dinlese. Aynı faydayı sağlarmı ?  Evet sağlar. Cemaatin Arap olması veya arapça bilmesi şartıyla sağlar. Allah katında bu da değerlidir ANKEBUT 45. Bir namazdan hiçbir farkı yoktur , Kur’an bilgisi edinmek açısından.

 Fakat ne eksik kalır. Allaha tazim, hürmet eksik kalır. İşte insanlar Allahı anarken aynı zamanda Allaha saygı, kulluk ifadesi olan hareketleri yapıyorlar. İşte rükü ediyor. Secde ediyor. Bunları yapmadan önce Kıyamda  Kur’andan ayetler okuyor falan. Ayrıca bu eylemi peygamberden böyle görmüşler. Sandığınız gibi Emeviler sonradan uydurmamışlar. 

Bu geçmişten gelen bir şey. Arapların en büyük tanrısı ALLAH. Araplar Allahı bilip ona tapıyorlardı. Bir de kabede putlar vardı. Bu putlar başlı başına tanrı değildi. Bu putlar Allah katında şefaatçi idi GÜYA.

Bugün  put yok, türbe var, evliya var, aziz var. Ehli Sünnette de var, Şia da da var, Hristiyanlar da da var. Mentalite aynı ama  Adam Kur’an kültürü olmadığı için değerlendiremiyor.

Müşrikler, Hz. Muhammedin peygamberlik davasını, Ey Ümeyye, benim dedem Abdülmuttalipin Kureyş liderliğini tekrar bana geri ver. Şeklinde anlayıp karşı çıkıyorlar. Adamların Allah inancıyla bir problemi yok. Problem putlarla. Peygamber putları kaldır deyince, işte yeni bir siyasi hareket ya, bir farklılık yaratacak ki insan toplasın falan gibi bakıyorlar. Hatta Kureyş iyice sıkılınca, Aman gel hadi liderimiz ol ama putlarımıza dokunma gibi pazarlık ediyor.

Putlar neden önemli, çünkü Mekke  çok çorak bir yer. Ziraat yapılmıyor. Geçim kaynakları bir ticaret kervanları iki  kabedeki putları ziyarete gelen diğer araplar.

İşte putlar yıkılırsa, amanın gitti paracıklar, aç kaldık. Zihniyeti.

Taha 114 – Namazı Allahı Anmak için kıl. – Bundan evvel müşrikler namaz kılıyorlardı. Namazlarında Putlarına da tazim hürmette bulunuyorlardı.

İslami Namaz Aynı hareketler ile Sadece Allahı anmak  ve anarken onun vahyini okumak, aynı zamanda yüce Allaha tazim, hürmet bildileren Hareketleri yapmak.  Olay bu. Salat bu.

Namaz kelimesi Farsçadan gelmiş.  Beden eksersizleri demek. Farsçaya da Sanskritçeden geçmiş olabilir. Yoga ile ilgilenmiş olanlar bilir. Yoganın temel hareketlerinden biri Surya Namaskar (Güneş eksersizleri) . Her sabah hindu tanrısı bilmem kim için hindular 12 kere bu hareketleri yapar. Uzmanlar günde 32 kere yapanın başka hiçbir spora falan ihtiyacu olmadığını söyler. İşte bu Namaskar lafını görünce bildiğimiz Namaz aklıma geldi.

Siz dediniz ki Salat Kur'an, Ekimüs salate  Kur’ana bağlılıktır.

Ben buna aynen katılıyorum. Eski devirlerin geleneksel uygulamaların da insanların sağlam bir Kur’an kültürü alabilme imkanı yoktu. Hele ki Türkiyede 1990 dan evvel. İlahiyat öğrencilerinin bile Kur’anın türkçesinden haberi yoktu. Nerede kaldı sıradan halkın.

 Yani peygamber devrinde ve hatta sonraki devirlerde, hatta selçuklu ve Osmanlı devirlerinde.  adamın Kur’anla ilişkisi ne olabilir. Öyle bol bol mushaf yok. 1926 dan evvel hiçbir yerde Türkçesi yok.(19. yüzyıldan evvel Arapçası bile yok)   Her yerde mushaf yok. Ezberlediği kadar  dağarcığında var Arapsa Camide imamdan Kur’an duyuyor.

Asıl fecaat , Arap olmayan kavimlerde. Bu insanlar aynen araplardan gördüğü ibadeti yapıyor. Ama anlamıyor. Çok şekilci olan mezhepçi zihniyet Kur’anın çevrilip ibadette kullanılmasına izin vermiyor. Hatta işte diyorki Kur’an öyle bir kitaptır ki hiçbir dile hakkıyla çevrilemez falan.

Sonuçta adam gerçek bir Kur’ani kültür alamıyor. İşte imamın dini bilgisi neyse, çoğunlukla sözel bir gelenekle, bol hurafe ile bugüne geliyor.

Bugün bilgi önümüzde. Kur’an ister kitap olarak hemen her evde ve camide var. Ayrıca İnternet te istemediğin kadar çeviri var. Neredeyse dünyanın tüm dillerine çevrilmiş. Bir ayeti kolay buluyorsun , istediğin gibi araştırma yapıyorsun.

Şimdide amanın eski geleneğe bağlı kalalım kavgası. Müridler elden kaçıyor. Bu halk eskisi gibi bize inanmıyor. Ama eskinin yaşantısı imkansızlıklar üzerine kurulmuş bir düzendi. Bugünün yaşantı öyle değilki. Her şey elinin altında.

Kur'anı Anlamadıktan sonra ister namazda okumuşsun, ister  kitapta farketmiyor. Sizin üzerinizde temiz Ahlakı hakim kılmıyor.

Sizin yaklaşımınızda ben Ankebut 45 uyarınca ters bir şey de görmüyorum. Ama Anlatıkkarımdan da o devirlerde insanların çok büyük çoğunlukla Kur'anı sadece namaz ritüeli içinde duyup okuyabildiklerini de  çıkarabilirsiniz. 

 Elbette Kur’ana sadıksınız. Kur’an kültürünüz çok. Sizi Fahşadan koruyan Namaz değil, Kur’an kültürünüz.  Adamda o kültür yoksa Namaz fahşadan korumuyor.

Çünkü aman bu adam namaz kılıyor bu müslüman ahlakı yerindedir. Beni kandırmaz diyorsun. En büyük kazığı onlardan yiyorsun. Adamın yüksek fiat söylemesi önemli değil. Her şey pazarlığa tabi. Birkaç yer araştırır fiat alabilirsin.

Ama adam üçüncü kalite malzemeyi , birinci sınıf diye kakalıyor.  Bunu yapan beş vaktinde hacı. Adam diyor ki Ticaret. Din başka Ticaret başka diyor. Ticaret te normal böyle şeyler diyor.

Şimdi böyle şeylerden ben çok çektim te , sonuçta bu bir imtihan dünyası ve herkes kendi yaptıklarına bir rehin. Belki adam kötülüğe yönelince , Allah adama yaptıklarını güzel gösteriyor.

Acizane tavsiyem. İmama  kızıp abdest bozmayın. Müslümanların bu hallerine bakıp ta onların namazı onları korumuyorsa , o zaman namaz hiç yok demeyin. Var. En azından siz iyi arapça biliyorsunuz. Namazda okuduğunuzu biliyorsunuz. Benim arapçam çok sınırlı olduğu için kesinlikle anlamını bilmediğim bir ayeti okumuyorum. Onun içinde okuduklarım belirli sureler oluyor.

En azından Ekimus salate ye siz başka anlamlar verebiliyorsunuz. En zahiri anlamını verin. “Namaz kıl” olarak, Allahı anmak , ona hürmet ve saygı dolu hareketleri yaparak namaz kılın. Allahı anın. (taha 114) .

Kendinizi zorlanmış, çoğunluğa uymak zorunda bırakılmış hissetmeyin. Gönlünüzde , aklınızda çok oturmadıysa da yapmayın. Ama Namaza, Dua ve Kur’ana bağlılık kavramlarına ek olarak Allahı saygı ile anma ritüeli olarak ta  bakın. En azından böyle bir yaklaşım bağlı olduğunuz Kur’an tarafından desteklenmektedir. Sonuçta tabii siz bilirsiniz.

Herkese selamlar,  

 



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

namaz kötülüklerden alıkoyar mı...

bunu test etmek için şöyle bir şey önersem...

toplumdaki en kötü kişileri genelde hapise atarlar...

haksız yere siyasi veya düşünce suçlularını bir tarafa bırakırsak...

yüz kızartıcı suçlar dediğimiz hırsızlık tecavüz gasp adam öldürme gibi suçlardan hapislerde yatanların ne kadarı namaz kılıyordur sizce...

yüzde olarak yüzde doksanından fazlası namaz kılmıyorlardır...

birde toplumda şahit olduğumuz kötülüklerin birazını bile bir namaz kılanda görsek ona yakıştıramıyoruz hem namaz kılıyor hem şu yaptığı halta bak diyoruz...

namaz kılmayanlarda da aynı davranışlar fazlasıyla görülebiliyor...

ama namaz kılanda ki çok göze batıyor...

demek ki namazla kötülük birbiriyle hiçbir şekilde bağdaşmıyor...


__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
Metehan2003
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 11 ocak 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 474
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Metehan2003

haktansapmaz Yazdı:

Metehan kardeşim!


Ne diyeyim şimdi; en az sizin kadar üzüldüm.
Söylediklerimle seni kırmışım, bunu istemezdim,
salatla lgili hem kesin görüşünü, kanatını belirtmiş; 
önce cevaplamış sonra da sormuşsun!... Bunu ifade etmeye
çalıştım. Ama demek ki yanlış anlamaya neden olan,
maksadı aşan yanlış cümleler kurmuşum... Özür dilerim,
umarım gönlünü alırım, kimseyi kırmak istemem ben...
İstersen kaldığımız yerden devam edebiliriz, sen
istersen tabi, ne dersin?


Burası çok karıştı, yeni bir başlık altında.


Selam ve muhabbetlerimle. Esenlikler
dilerim.



Sayın Haktansapmaz,
Musluman,kardeslerine karsı sevkatli,inkarcılara karsı
serttir.
Sizinde kalb kırmaya karsı hassasiyetiniz takdire
şayan.Dolaysı ile ben de herhangi bir kırgınlık
yoktur,olamazda zaten.
Şu bir gercek ki yazı dili,yuzyuze gorusmenin yerini
dolduramıyor.Mimik ve Jestler olmadan yanlış anlaşılma
olabiliyor.
Hic dusundunuz mu aynısı Allah ile aracısız Dialog kurma
Şerefine nail oldugumuz Salat ta da gecerli
olabilecegini? Bizler Maddeye hapsedilmisiz.Bunu inkar
edebilirmiyiz?Secdeyi sadece dusunce bazında yapmak ne
kadar mumkun.Nefse boyun egdirmek onun hakimeyet alanı
olan Maddi Bedene mudahale etmekle Salat daha etkin
olmakta.Uzak dogu mistizmi Salatmıdır?Ortadogu insanın
yapısına uygunmudur?
İşte tam burada Salat-Namaz anlayısımız sanırım
celişiyor.Siz anladıgım kadarı ile Bedensel hareketler
ile Namazı bir Rituel olarak kabul etmiyorsunuz.Dua da
Kurandan sureler okumak anlamında dusunmuyorsunuz.Tam
olarak gercekten Salat anlayısınızı anlayamadım.
Simdi 1400 yıl icinde birileri Rekat ve Vakitlerle
oynadı diye topyekun Namazı bir kenara atıp Uzakdogu
yontemleri ile mi tapınacagız? Yoksa hurefeleri atıp
Dosdogru Rabbemi yonelecegiz.Butun mesele bu.
Allah cümlemizi O nun ipinden ayırmasın ve Dinlerini
tariklara bolerek hüsrana ugrayanlardan olmaktan
korusun.Son olarak ozellikle bulundugumuz su Ahir
zamanda hicbir Muslumanın diger bir Muslumanı kırma
Luksu,digerininde kırılma Luksu yoktur.Zaman birlik-
beraberlik zamanıdır.
Muhabbetlerimle...Hurmetler sayın Buyugum:)



__________________
"Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
Yukarı dön Göster Metehan2003's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Metehan2003
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

Benim yazdıklarımın hepsini henüz okumamışsın anlaşılan. Ben 103 ile ilgili çeviri ve görüşümü çeşitli vesilelerle daha önce yazdım. Allah kendisiyle yapacağınız görüşmeler için randevuyu kendisi vermez, vaktini O tayin etmez. Bunun mantığı yoktur. Allah her zaman ve zeminde hazırdır, müsaittir sizinle görüşmeye. Allah, eğer randevu vaktini tayin ediyorsa abesle iştiğal ediyordur. Her işinizde vakti siz ayarladığınız gibi, varsa şayet, namazın vaktini de siz tayin edersiniz. Yosa Allah, istediğiniz zaman sizi kabul etmeyeceğini, kabul edemeyeceğini mi söylüyor? 

 

Sayın Haktansapmaz,

 

 

Sabah ve Akşamı  (Hud 114, Nur 58 ) allah niye veriyor.

Gece vakti ibadetin daha etkili olduğunu (Müzemmil   ) 

Bunlar Abesle iştigalmi yani.

Bunlar Nisa 103 ün açıklaması. Bu vakitler o vakitlerdir  diyor.

 

Elbetteki canının istediği zaman , canının istediği kadar namaz kılmana, Kur’an okumana bir engel yok. Allah kabul eder.

 Ama  günlük farz  namazların vakitlerini açıkça vermiş. Bu bir disiplin,bir düzenleme olayı.

 

 

 

 

 

"Sonra o kadar rükü ve secdeden bahseden ayetler  var. Bu secde olayı mühim. Bir kralın karşısına çıktıkları zaman (işte bizans imparatoru, iran Kisrası, veya Arap halifesi vb) insanlar o makama tazim ve hürmetini belirtmek için secde ediyorlar. İstersen etme kelle gider. Yani en büyük kral ( teşbihte hata olmasın) olan Yüce Allahın karşısında da secde ediyorlar."  diyorsun. 

Allah'ı kırala benzetirsen işte böyle çuvallarsın :))! Allah nerede ki Allah'ın karşısına çıkıyorsun?!, Allah aşkına, nasıl çıkıyorsun, merdivenle mi, uzay aracıyla mı!? Bi anlat da ben de anlayayım bari! Saffet kardeşim, Allah'n karşısından / huzurundan nasıl çıkıyorsun? Onu da anlatırsan belki daha iyi anlarım.

 

Yahu arkadaş. Senin tarzın Prof. İlhan Arsel e falan benzemeye başladı. Adam Allahın esmai hüsnasını bilmiyor. Oradaki isimlerin anlamından bir haber. Örneğin r Kadir (Omnipotent)  isminden kavramından bir şey anlamıyor. Yazıyorda yazıyor. Bu kavramı bilmediği için yazdıkları kendisine de mantıklı geliyor, onu okuyan zavallılara da.

 

Benim Krala benzetmem fikir vermek için. Ben Allaha Mekan falan izafe etmiyorumki. Zaten bütün benzetmelerimde teşbihte (benzetmede) hata olmasın ibaresi vardır.  DVD nin bir bitinin bile boş bırakmamış bir YAZILIM düşün. Program her yerde.Bu DVD ile komple makine parkını falan yönetiyorsun. Vb.  Bana, Sana şah damarından yakın bir Yüce yaratıcıdan bahsediyoruz. . Allahın karşısına çıkman ona ibadet, etmen, ona vakit ayırman. Yani anlamıyormusun da  mı böyle  tepki veriyorsun. Sitede herhangi bir arkadaş  dese ki Allahın huzuruna kötü elbiseyle çıkma.   Ben ve her arkadaşım anlar ki  namaz kılarken doğrudürüst bir şey giy.  Yoksa Miraca falan çıktığını  düşünmeyiz. Özel bir mekana falan gittiğini de  düşünmeyiz.

 

Hani  karşımda olsa Prof. İlhan Arsel, bu tip konuşurdu. Çünkü İslami kavramlardan bir haber. Ama Namaz kılma dışında , fazla fikir ayrılığımın olmadığını düşündüğüm bir kişiyle   bu tip muhabbetler saçma.

 

 

 

 

"İşte Hz. Osmana kadar zekat memurları vardı. Hz. Osman zamanında fethedilen yerlerin gelirleri gelmeye başlayıp (mısır ve İran) hazine dolunca, hz. Osman zekat memurları vasıtasıyla toplanan zekatı kaldırmış. Kişilere demiş ki siz kendi elinizle fakirlere verin." diyorsun.

Demek ki, Osman fetihlerin gelirlerini kendine ve etrafındakilere veriyor, fakir fukaraya vermiyor. Zenginlere zekatınızı siz kendiniz fakirlere verin iz demekle hem Allah'ın emrine karşı gelmekten korkmuyor hem de fakirlarin el açmasını teşvik ediyor. Desene bu yakın eş dost kayırıp devletin gelirlerini onlara peşkeş çekip milleti her önüne gelene el açan düzen anlayışı, fakir fukaraya yardım anlayışı Osman'dan miras kalmış! Fakir fukara, garip guraba yani, yardıma muhtaç ne  kadar çoğalırsa saltanatınız o kadar muhkem olur anlayışı. 

 

Hz. Osman Ümeyye sülallesindendi. , Dönemi, Peygamberin Taife sürdüğü amcası Hakem ve oğlu Mervan bin Hakem’i affedip  Taiften Medineye getirmesinden ve onlara devlette iş vermesinden  sonra tam bir fitne fesat dönemi haline geldi.  İslamda bugün bile etkileri süren bir çok hoşnutsuzluk ve anlayış  o dönemde çıktı. Yani düşündüğünüz gibi , yapmış veya  ümeyye akrabaları yaptırtmış olabilir.

 

 

DEVAM EDECEK.

 

Herkese Selamlar,

 



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

Şimdi Namazın derli toplu tarif edilmemiş olması epey bir sıkıntıya yol açıyor. BU KONUDA HAKLISINIZ.

Zaten hadisçiler de buradan giriyor, siz de oradan çıkıyorsunuz. diyorsun. 

 

Hayır! Ben böyle demiyorum. Ben hadisçilerin girdiği yerden çıkmıyorum. Ben Kuran'ın hepsi salattır diyorum. Niçin beni bir türlü anlamıyorsun?

 

Sayın Haktansapmaz,

 

Seni çok iyi anlıyorum. Sen bedevilerden rahatsızsın. Bu rahatsızlık bende de var.

 

Herhangi bir milletin kaba sabası yontulmamışını  Kıro, Müslümanın cahili, yobazının da  bedevi olarak kabul ediyorum. Ben kıro ve bedevi diye etiketlediğim insanlardan çok büyük rahatsızlık duyuyorum.

 

Kur’anın hepsi salattır yaklaşımına da katılıyorum. Bu şunu getiriyor. Din KUR’AN dır. İtirazım yok. İnsanların zaten  bilinçsiz müslüman olması Dini namaz hocası + mızraklı veya mızraksız ilmihal + Kur’an okumayı da hocaların okuduğu kur’anı mukabe usulüyle takip etmek falan.şeklinde uygulaması. Araştırıp öğreneceklerine şeyhlerine falan sormaları.  Bunlar kendilerini aldatıyorlar. Ama bir türlü akıllarını kullanmamak için acayip ayak diriyorlar.

 

Sen bunlardan şikayet ediyorsun. Bunlar namaz da kılsalar, bol bol Kur’an da okusalar NAFİLE. Bom boş, tın tın.

 

Ayrıca Hasan Akçay Arkadaşımızın Bir Garip Yaşar Nuri başlığı altında Hoca ile ilgili görüşleri

Türkiye'de bunları söylemek yürek ister:

Kur'an'ın tümünü anlamını bilerek okumak her Müslüman için farzdır. Namazdan önce ve namazdan daha önemli bir farzdır. (Allah ile Aldatmak, S. 165)

Sadece Kur'an okuyup namaz kılmayanın durumu, sedece namaz kılıp Kur'an okumayanın durumundan iyidir. (Age, S. 166)

Ben bunlara aynen katılıyorum. Konunun Önemini kuvvetlendirmek için böyle keskin konuşmuş.

 

Bunları söylemekle birlikte Yaşar Hoca Namaz kılmaktadır.

 

Ben önceki yazımda da anlattım. Kur’anın tamamını parça parça namaz ritüeli içinde okuyorlardı. Namazdaki hareketler, Allaha tazim, hürmet ifadesinin hareketleri. Ayrıca Kur’an ezberlemesinin neden çok olduğunu (hafızlık) ve insanların cemaatle namaza neden  teşvik edildiğini daha iyi anladım. Bir hadis vardı. İnsanın Cemaatle kıldığı namaz, yalnız kıldığından 27 defa efdaldir. Diye. Anlamını şimdi kapıyorum. Arkadaş senin Kur’an bilgin sınırlı, Camide hocayla kıl da kur’andan yeni bir şey duyarsın. İlmin artar. (tabii bu Arapça bilenler için geçerli)

 

 

Ama bu namaz yok demek değil. 

Tamam var, bütün dünya kılıyor, hadi zorlama ile kabul ettim, Peki ne işe yarayor? Allah'ın emrini inkar mı ediyorsun? Allah emr etmiş kılacaksın! O kadar mı ?

 

Hayır, Ankebut 45 her ikisine de aynı önemi veriyor. Namaz ayrıca Yüce Allaha tazim ve hürmet içeren hareketler içeriyor. Belki bilinçli bir müslümanı (bedevi yi değil)   psikolojik olarak etkileyici yönü de olabilir. Ben CARNEGİE nin etkisiylemidir nedir. Çok farklı duygular içinde oluyorum.

 

 

Korkarım bu gidişle, Asım'n beklediğinin tersi olur; sen namazı terk edersin!:))

 

Namaz 1996 dan beri yarım istikrarlı, 2003 ten beri tam istikrarlı kıldığım bir şey. 1996 dan evvel istikrarlı Cuma, istikrarsız beşvakit müslümanıydım.

 

Namaz ritüelini Allaha tazim ve hürmet içeren zamanı belirli bedensel hareketler olarak yorumladığım ve Kur'an konusunda bilgim, bilincim yeterli  olduğu için bırakacağımı sanmıyorum.

 

 

Toplumdaki  çeşitli insan tipleri ile temasım olur. İşte erkekler der ki , ah bir emekli olsam  beş vaktine beş vakit kılıp namaz kılacağım. 

 

Arkadaşım emekli olmana lüzum yok. Şimdi bile çok güzel kılabilirsin. Sabah ve Akşam.  ALLAHI AN (Taha 114) yahu, ALLAHI AN.

 

Veya bir bayan. Emekli olucam. Tesettüre girecem, beş vakit namazımı kılıcam.

 

Sabah , akşam kıl kardeşim. Dekolte giyinmedikten sonra elbisen islamidir. Tesettüre gerek yok.  Saçın Abdest Azasıdır. Abdest Azası örtünmez. (İmam Malik, Prof. Yaşar Nuri Öztürk)

 

Diyorlar ki biz böyle bilmiyorduk. Senin görüşlerin aşırı. Ay tersim döndü. Bildiğim herşeyden şüphe etmeye başladım. Diyanette bu işleri bilen bir yakınım var. Ona sorayım falan der. Aldığı cevap tabii  ahbab işi ve gayriresmi olduğu için Üç aşağı beş yukarı benim dediğim gibi olur.  O görüşlere uygun davranabilirsin şeklinde olur. Hepten tuhaflaşır.

 

Arkadaşa diyorumki Kur’anın Türkçesini oku. Ay okuyorum anlamıyorum. Falan diyor.  Ben klasik tertip Kur'an meallerinin insana bu duyguyu verdiğini, ama iniş sırası tertipli Kur'an meallerinin daha anlaşılır olacağına inanıyorum.

 

Aslında ben de farklı meallendirilen ayetlerde bu duyguyu yaşıyorum. Tersim dönüp sinirim Kabarabiliyor.  Şimdi kuranmeali  org  diye bir site buldum. Üzerinde tartışma yapılan ayetlerde hemen bu siteden bakıyorum. Çünkü aynı ayet için 26 kişinin yaptığı mealden karşılaştırma imkanınız var.

 

Hani kötü komşu insanı ev sahibi yaparmış. Kötü mütercimler de insana Arapça öğretecek. Buna geldim yani. 

 

DEVAM EDECEK.

 

Herkese SElamlar.

 

 



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

Ana dili Arapça olanlar namaz kavramının içini doldurabiliyor mu acaba!

 

Sayın Haktansapmaz

 

Maalesef hiç dolduramıyorlar. Zaten problem de bu. Bir gelişmiş ülke örneğin ABD, Almanya, Japonya vb. müslüman olsa bak bakalım nasıl oluyor. Endüstri + Bilgi toplumu bir halkın İslamı yorumuyla, Köylü,Lümpen, Feodal gibi sıfatlarla ifade edeceğimiz bir halkın islamı yorumu farklı oluyor.

 

İşte daha önceki yazılarımın birinde verdiğim Türk usta, Alman usta örneği.

 

Örneğin hacca gideceksin. Diyanet uyarıyor. Aman oralarda hanımın ile arabaya binersen önce hanımın insin. Yoksa bunlar kadınları kaçırıyor. Tuhaf tuhaf şeyler oluyor.

 

Gittiğin yer Kongo falan değil yani Kutsal topraklar. Karşındaki de Kavmi Necip.

 

Libya da Şirketi Kehriba (Elektrik şirketi bizim TEK gibi . Elektrik kehribardan geliyor.)  da çalışan arap bayanlar anlatmıştı. Biz taksiyle  yanımızda erkeksiz gelemeyiz. Çok tehlikelidir. Demişlerdi.

 

Arap Kur’anı anlamıyormu?. Anlıyor kardeşim. Anlamadığı şu. Sen Yunus Emre Türkçesini anlamıyormusun, Dede Korkut Türkçesini anlamıyormusun. Dersin ki Anlıyorum. En fazla bilmediğim bazı kelimeler çıkıyor. O da o devirde kullanılıp, şimdi kullanımı bırakılmış kelimeler. Çalab gibi.  Onları da öğrenirim.

 

Modern Arapça ile Kur’an arapçası  arasındaki fark budur. İŞTE BU.  

 

Esasen anlattığım gibi  sorun sosyolojik. Türkiye şu lümpenliği aşsa kültürel yönden de  epey bir düze çıkacağız da. Şu milletin kitap okumama huyuna çok sinirleniyorum.

 

 

 

Artık Allah böyle istemiş, insanları denemek için böyle yapmış olabilir diyorum.

 

Denemek için m*?!!! Hele bi bakayım ne çıkacak! Demek ki ne çıkacağını bilmiyor Allah!!!

 

Şimdi Arkadaşım Allah Mülk suresinin il ayetlerinde  Hangimizin iyiyi kötüyü yapacağını denemek için yarattığını söylüyor. Şimdi biz şunu diyormuyuz.Allah bizim ne yapacağımızı bilmiyormu ?

 

Allahın ilmiyle bizim ilmimiz aynı değildir. Biz zaman ve Mekanla sınırlıyız. Ve işlerimizde öncelik, sonralık ve nedensellik vardır. Allah Zaman , Mekan ve nedensellikle sınırlı değildir. Sen Allahın ilmini zamanla kayıtladın. Veya sen bilirsin de beni öyle düşünüyor sandın.

 

Hani bu tip tartışmalar, Allahın sıfatlarını bilmiyen, dini bilgisi düşük biriyle yapılabilir. (ör. Prof İlhan Arsel ile)  Ama sizin ilminizin böyle olmadığını düşünüyorum ve Kendi ilmimin de  sandığınız gibi Olmadığını ifade ediyorum.

 

Bakara 282'de neyi anlamadığını merak ettim, sorabilir miyim?

 

Bakara 282 de anlamadığım bir şey yok, tam tersine anladığım şey çok.

 

Bakara 282  19 mucizesinin olmadığının , Kur’ana ekleme ve çıkarma yapılmadığının ve Kur’anın bugüne kadar korunarak geldiğinin delilidir.  Medine de yazıcı denilen bir esnaf vardı.  Tacirler arası Mukaveleleri yazardı. Şimdi hadislerde der ki. Kur’an ezberlendi. Ama savaşlarda hafız sahabiler öldü. Kur’anın kaybolma tehlikesi oldu. Kur’an o zaman bulunan herşeye yazılmıştı. Hatta kemiklerin üzerine bile.

 

İşte Hz. Ebubekir  Zeyd Bin Sabit Başkanlığında komisyon topladı. Bu komisyon sayesinde  Kur’an toplandı. İki şahitin söylediği herşey Kur’ana yazıldı.  Ama Tevbe suresinin son iki ayeti bir şahitle yazıldı.

 

Bu iki ayeti çıkarırsak, Kur’an 19 mucizesine uygun olur. Bu iki ayet eklemedir. FALAN.

 

Bunların hepsi YALANNN.

 

Aşağıdaki link te uzun uzadıya anlattım. Bu linkleri genelde başka başlık altında uzun uzun anlattığım şeylere referans vermek için kullanıyorum.

 

 

http://www.hanifdostlar.net/forum_posts.asp?TID=5632&PN= 0&TPN=5

 DEVAM EDECEK.

 

Herkese selamlar.

 



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 

<< Önceki Sayfa 128 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats