Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 11 ocak 2009 Yer: Micronesia Gönderilenler: 474
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Sayın ogrenci98,
Sizden Ricam Salat anlayısınızı Maun5-6 ısıgında
yorumlamanız.
Eger sekilsel bir Namaz yok diyorsanız,bunu gerekceleri
ile acıklamanızı rica ediyorum.Bu baglamda kıyam-
Ruku ve Secde Rituelleri gereksiz mi? Uydurmamı? kıraat
ı Resmin neresine yerlestiriyorsunuz?
Bedensel hareketlerin olmaması halinde Maun5-6 suresinde
oldugu gibi "Gosteris" nasıl yapılabilir?
Muhabbetle...
__________________ "Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
eğitim kelimesini kuranda ara bölümüne yazıp arattırdım...
inanır mısınız yok...
hemde başka başka meallerde de tekrarlattım yine yok...,,
nasıl olur yahu...
eğitime öğretime bu kadar önem verdiğini söyleyip durduğumuz kuran da bu mealde bir kelime yok mu yani...
dünyanın neresine giderseniz gidin en önemli ilerleme sebebi eğitimdir...
kötü bir şey olduğununda insanlar hep bunlar eğitimsizlikten derler...
eğitim şart derler...
kötülükleri önlemenin yolu her insan sorsanız eğitimdir...
hayatı eğitim le geçmiş peygamberin kitabında bu anlama gelen bir kelime olmaz mı...
yoksa varda onu başka bir kelimeyle mi meallendirmişler...
yoksa bu salat denilen şey eğitim mi..
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Katılma Tarihi: 07 ekim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Metehan2003
Konu dagıldı toparlamak kime duser bilmem ama Namaz- Salat anlayısı konusunda Hicbirsey acıklıga kavusmadı. Herkes kendi dusuncesini Empoze etmeye calısıyor. En azından ortalamayı bulan bir Asım kardes var.Baskada net bir acılım goremiyorum.Lutfen biraz daha net yaklasımlar ortaya koyalım.
Sayın metehan
Ben sadece görüşümü anlatıyorum. Kimseyi de zorlamıyorum.
Burası bir forum, herkesin yaptığı Yorum. BİTTİ.
Ama arada narsist tavırlarla karşılaşınca da insanın nevri dönüyor.
Ben her insanın bilgisine saygı duyuyorum. Ama Rahmetli Cem Karacanın bir şarkısına döndü bu olay. “Beni Siz Delirttiniz” gibi.
Adam fikrime fikirle cevap versin,Kalkıp sana cevap yazmak için harcadığım vakte yazık modlarına girmesin.
Ben çalışma hayatında bir narsist amirle çalıştım. Haktansapmaz gibileri bilirim.
Ne yaparsanız, yapın size değer vermiyorsa , ezilmekten kurtulamazsınız. Bunlara anladığı dilden konuşmak gerekir.
Olay bir çingene hikayesine döndü.
Padişahın oğlu çingenenin kızına aşık olur. Yemeden içmeden kesilir. Padişahın içine sinmez çingeneden kız istemek, ama ne yapsın oğlan elden gidiyor.
Padişah vezirini gönderir kız istemeye. Çingenede bir hava bir hava. Vermez kızı.
Sırayla öbür vezirler, Şeyhülislam artık devlet erkanından kim varsa sırayla istemeye gider. Çingenede yine aynı hava . Vermez kızı.
Padişah ister. Yine aynı hava. Tabii padişah sinirlenir. Fakat Şeyhülislam derki "Padişahım bu konularda padişahlık sökmez, bu işler gönül rızası ile olur" der.
En nihayetinde Saray Muhafız komutanı derki, "Padişahım bir de ben deneyeyim". Tamam derler.
Komutan çingenenin evine gider. Kılıcını çeker. Çingenenin boğazını sıkar.
"Ulan adi adam. Koskoca padişah senden kız isterde sen nasıl vermezsinlan" der.
O da. " Aman Ağam vurma. Ben kızı niye vermeyeyim Ama hiçbiri benim anladığım dilden konuşmadı ." der.
Olayların seyrine bakarsanız, beni neyin sinirlendirdiğini anlarsınız. Ayrıca bu sinirimden olayla ilgisi olmayan başka kişiler de etkilendi.
Neyseinşallah bir daha bu tip tavırlarla karşılaşmam. Hem üzülüyorum, hem de o sinirle saldırgan olup üzüyorum.
OLAY BENİM İÇİN BURADA KAPANMIŞTIR.
Herkese Selamlar.
__________________ Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
asıl konumuz burada namaz ve salat... mümkün olduğunca bununla alakalı görüşlerimizi burada serdedelim... tartışırken araya giren yeni meseleleri de başka bir topik altında tartışırsak daha verimli olur sanıyorum... sayın haktan sapmaz bir iletisinde şunu söyler... Namazdaki hareketler saygı, tazim değildirler, sadece birer saygı göstergesidirler, yani bir gösteriştir. Gerçek saygı içten bağlılıktır, söz dinlemektir. Bu saygını bulunduğun her zaman diliminde her ortamda her vesileyle saygı duyduğun şahsın sözünü unutmaman/terk etmemendir, gereğini sadakatle yerine getirmendir. İşte zikir de anma da budur. Saygı esas duruşunu gösterme olmadığı gibi, saygısızlık da Allah’ın huzurunda /karşısında yatmak, bağdaş kurmak, ayak ayak üstüne atmak vs değildir. Allah’a saygı Allah’a rağmen O’ndan başkasının sözünü dinlememektir. yukarıdaki ifadelerden kırmızıyla boyalı olan cümle haricinde doğruluk payı çok yüksek olan bir ifade... namazın yada şekilsel ritüellerin bir gösteriş olduğunu iddia etmeniz ise bence yanlış... hiç kimsenin görmediği bir yerde yada gecenin bir yarısı kimselere sezdirmeden kalkıp rabbine olan saygı ve sevgisini içtenlikle ve kendi bildiği yapabildiği anlatabildiği şekilde esas duruşta durarak eğilerek yere kapanarak ellerini açıp dua ederek yaşayan birisinin kime gösteriş yaptığını merak ederim... içtenliğin en önemli bir şey olduğu ve o olmadan yapılan her türlü davranışın değersiz olduğu zaten herkesin teslim ettiği bir doğrudur... ama içtenlikle kılınan bir namazın değersiz olduğunu iddia etmek hatadır... salat sadece namaz demek değildir derseniz katılırım...salat namazı da içeren kuran eğitimi öğretimi ve vahyi izlemeyi ve vahye bağlı olmayı içeren bir kavramdır derim...aslında vahye bağlılıktan benim anladığım doğru ve dürüst olmaktır...yani doğru dürüs yaşamak için yapılan her türlü eğitim öğretim faaliyetleri salata girer... namaz kötülükten alı koymuyorsa o namaz doğru kılınmamıştır denebilir... ama bak adam hem kötülük yapıyor hemde namaz kılıyor öyleyse namaz salat demek değildir demek yanlıştır... eğitim öğretim kötülükleri engeller dedikten sonra eğitimli biri bir kötülük yaptığı zaman bak eğitim öğretim kötülüğü engellemiyormuş öyleyse bu faydasızdır demek gibidir...
Muhterem Asım,
"Gösteriş"" asli anlamında kullnılmıştır;"gösteri"... Yapmacık anlamında sarf etmedim. 19 Mayıs hareketleri gibi... Saygıyı insanlara bir takım şekilsel, görsel hareketlerle gösterilebilindidiğinden doyayı bunlara ihtiyaç duyuluyor. Allah'ın saygınızı görmesi için şekilsel gösterilere ihtiyacı yoktur. Bunu ifade etmeye çalıştım.
Hz. İsaKur’ana göre sadece Hz. Muhammedin geleceğini haber vermekten başka bir misyonu olmayan, Yahudi asıllı bir peygamberdir. Gelişi mucizevidir. Babasız doğmuş, beşikte konuşmuş, bir çok mucizeler göstermiş bir peygamber olup, bir şeriat getirmekten öte Son peygamber Hz. Muhammedin geleceğinimüjdelemiştir.
Muhterem Saffet, çok inatçısın, her söylediğinden hiç bir adım geri atmıyorsun. Yukarıdaki mavi renkli cümlen bunun ispatı. İsa: "Ey ahali! ben benden sonra gelecek son peygamberin kimliğini sadece kimliğini size duyurmak için geldim, benim görevim sadece bu." dediğini hala ısrarla, inatla sürdürüyorsun, beni de bilmemekle, cehaletle itham ederek... Artık ne diyeyim sana... Bir şey demeyeceğim sana. Dersem yine tezyif, istihza ediyorsun dememen için.
Namaza dönelim. Bana Ömer'in, Ali'nin akşam, sabah namazlarında öldürüldüklerini namazın varlığına delil getiriyorsun. Ben de bildiğin namaz değildi, akşam yemeği sabah kahvaltısı; akşam ve sabah toplantısı, dersi. vs dir desem ne dersin! Kafandaki namaz şablonunu bir anlık çıkar bir tarafa koy, bir de Kuran'daki salat ayetlerini öyle oku, düşün! Ve bunu tekrar tekrar tekrarla, bak bakalım o şablona yakın bir şekil dahi elde edebilecek misin? Bak bakalım o dediklerin; ruku ve secdelerin, kiyamların, kuudların bildiğin namaz şablonuyla bir alakası var mıdır!!!?
Muhabbetle.
Ekleyeyim: Muhterem Saffet; yazılarını dikkali okuyorum, yoksa nasıl cevaplıyabilirdim! Ama dediğiniz gibi anlamamış olabilirim(!)
(Özel de olabilir) bu ayetlerden ne anladıklarını derli toplu ve benim anlaya bileceğim bir şekilde anlatabilirler mi ?
Şimdiden teşekkür.
Selam ve dua ile,
rıdvan
Selam Rıdvan, sanırım bu soruyu namazlılara sordunuz. Bildiğim kadarıyla siz buralardaki salatların namaz olmadığı düşüncesindesiniz. Ben şahsen bu ayetlerdeki salatı anladığımı düşünüyorum.
Konu dagıldı toparlamak kime duser bilmem ama Namaz- Salat anlayısı konusunda Hicbirsey acıklıga kavusmadı. Herkes kendi dusuncesini Empoze etmeye calısıyor. En azından ortalamayı bulan bir Asım kardes var.Baskada net bir acılım goremiyorum.Lutfen biraz daha net yaklasımlar ortaya koyalım.
Adam fikrime fikirle cevap versin,Kalkıp sana cevap yazmak için harcadığım vakte yazık modlarına girmesin.
Ben çalışma hayatında bir narsist amirle çalıştım. Haktansapmaz gibileri bilirim.
Ne yaparsanız, yapın size değer vermiyorsa , ezilmekten kurtulamazsınız. Bunlara anladığı dilden konuşmak gerekir.
Olay bir çingene hikayesine döndü.
Saffetciğim, size kızamıyorm! Benim için ne dersen de, ne yazarsan yaz size kızmayacağım, dedim ya size kızamıyorum. İyice sıkıştınız, kaçamıyorsunuz da, bahaneler üretme gayretlerine giriştiniz. Çingene de desen ne desen de sana uymayacağım, kaçmana fırsat vermeyeceğim :))
Katılma Tarihi: 07 ekim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Öğrenci98
Mekki olan şu 72 numaralı Cin süresindeki cinler kimler acaba, yoksa ehli kitabın yahudileri olupta sizi şaşırtmasın sakın. Ayrıca Medine'deki Evs ve Hazreç kabileleri ehli kitaptan olmayıpta müşrik olmasınlar sakın.
Dahası müşriklerin ahiret inancının olmadığını başka başlık altında söylemiştim okuduysanız. İddialı iseniz ahiret hayatına inandıklarına ilişkin bir ayet getirin lütfen. Ahiet inancı olmayan adamlara namazda kıldırdınız ya. Özellikle size 2/277 ayetini bu başlık altında sormuştum da, sizdende ses çıkmadı nedense.
Sinirim size değil de, ruh halim yazıma yansımış. Neyse o konuyu kapattım.
Medinedeki Evs ve Hazreç kabilelleri aynen Mekkedeki Kureyş gibi Müşrik idi. Ama Peygamber medineye hicret etmeden evvel, Evs ve Hazreç ona liderlik teklif etti. Oda onların müslümanlığı kabul etmeleri şartıyla kabul etti. Peygamber Medineye gittiğinde onların hepsi müslümandı.
O yüzden onları müşrik gibi düşünmedim.
Cin suresini bir kez daha okudum. Sizin yorumunuzlabir bağlantı kuramadım.
Buradaki Cinlerin ,Nas suresindekiCinlerden farkı yok. Aynı varlıklar. Görünmeyen varlıklar. Hatta birkaç kere okudum. Mesela cin 3 deki geçen bizim akılsız ifadesi var. O akılsız, en büyük cin İblis / Şeytan dır. Diye yorumluyorum.
Şimdi sizin Cin suresinde kiCinleri, Yahudi yapmanız,kızmayın ama biraz zorlama yorum. Açıkça çıkmıyor, Hattabir işaret, bir emare yok.
Bakın Yahudiler çok enteresan bir kavimdir. Ben Yahudilerden dindar, yahudilerden dürüst, yahudilerden temiz (ruh temizliği değil, normal temizlik anlamında) insanlar tanımadım.
Mesela bir şehre gittiniz. Yemek yiyeceksiniz. Önünüzde 10 tane lokanta seçeneği var. Biri de Yahudi lokantası. Gözü kapalı derim ki size Yahudi lokantasına gidin. Bir kere temizliğinden adım gibi eminim hiç tanımasam bile, ayrıca da kazıklanmayacağımdan da eminim. Böyle bir millet yani.
Bir arkadaşım anlatmıştı. İstanbulda bir yahudi esnaftan alışveriş yapıyor. Yahudi kablo satıyor. Yahudi den metresi 25 tl ye kabloyu alıyor. Daha önce araştırma yapmış, en uygun fiyat bunu bulmuş. Neyse iki kere falan alışveriş yapıyor. Üçüncü alışverişinde adam faturaya 24 Tl yazıyor. Arkadaşım diyorki – Yahu amca bir yanlışlık olmasın ben senden hep 25 e aldım. Ayrıca bu fiyatın iyi idi. Sen 24 yazdın. Hata olmasın. Diyor.
Yahudi de hayır diyor. Sen benden iki kere alışveriş yaptın. Artık benim müşterim oldun onun içinsana tenzilat yaptım diyor.
Ayrıca da Dürüst olduğunu gördüm. Çünkü benihata yapmayayım diye uyardın. Bundan böyle bu kablo sana 23 tl diyor. Ve öyle satıyor.
Benim k.pederim de Yahudilerden alışveriş yapardı.Derdi ki. Adam seni tanıyor. İstanbul dışı müşteri olduğunu biliyor. Hemen çayını söyler. Yemek teklif eder. Yememişsen, Anında ne istiyorsan yemeğini söyler. Ne istiyorsan bütün rafları, indirir kaldırır da yüzünde en ufak bir ekşime olmaz. Hatta adamı denemek için, yedim içtim. Ama ondan almadım. Adamın tavrı hareketi hiç değişmedi. Yine aynı muamele. Yani ben şimdi bundan alışveriş etmem de nereden edeyim. ?
Yahudiler böyledir. Ben Yahudileri de, Yunanlıları da çok severim. Ama devletlerinin siyasetine GICIĞIM.
Ama adamlarda değişik bir ruh, değişik bir azgınlık var. Allahın dikkat çektiği ve cezalandırdığı bir tavır var.İnsanlara gıcık veren de burası.
Yani adamlarda bir AZGINLIK falan var. Tevrattan da çok okudum. Bunlar çok Peygamber öldürmüşler, Hz. İsanın ölümüne sebeb oldular. Hz. Muhammede de bütün apaçık deliller ortadayken inanmadılar. HalaHz. Davut soyundan mesih bekliyorlar. Benim inancıma göre otobüsü hem de iki kere (hz.isa, hz.Muhammed) kaçırdılar. Üçüncü bir otobüs yok.
Neyse Cin Suresindeki cinlerle, yahudiler arasındaZAHIRİ ve BATINİ bir bağlantı bulamadım.
2. 277 ye gelince
Şüphesiz iman edip salih ameller işleyen, namazı dosdoğru kılan ve zekatı verenlerin mükafatları Rableri katındadır. Onlara korku yoktur. Onlar mahzun da olmayacaklardır
Şimdi burada salih amelden ne anladığımı söyleyeyim. İnsanların yüzünü güldüren, onları mutlu eden, onların yararına her türlü fiil (Komedyenliği falan kastetmiyorum. Ama Belki yerine göre o da)salih ameldir.
Salih amel sahibi Ehli kitap da mahzun olmayacaktır.
Müşriklerdeki Ahiret inancına gelince Kur’an da genel olarakahirete inanmadıklarını anlıyoruz.
Dediler ki: "Biz kemikler haline geldikten, toprak olup ufalandıktan sonra mı, gerçekten biz mi yeni bir yaratılışla diriltileceğiz?" (17/49)
Bu, şüphesiz, onların ayetlerimizi inkar etmelerine ve: "Biz kemikler haline geldikten, toprak olup ufalandıktan sonra mı, gerçekten biz mi yeni bir yaratılışla diriltileceğiz?" demelerine karşılık cezalarıdır. (17/98)
Müşrikler ahirete inanmazdı şefaati (aracılığı)dünyada isterlerdi. Yani ey Allahım işte şu UZZA nın yüzü suyu hürmetine senden şu hacetim var dibi.
Bunu bugün bizim gelenekseller deyapıyor.
Ey Allahım işte şurada yatan veli zatın yüzü suyu hürmetine işte şudur, budur.
Diyanet ne kadar uyarsa da hava. Halk bildiğini okuyor. Mevlit programlarındaki dualara dikkat ediniz.
Senin müşriklerinde aynı işleri yapıyordu. Yani putuna salat ediyordu. Dua manasında, veya bazı ritüel hareketler olarak. Örneğin secde gibi.
Dünyada hala bu tip totemist dinler var. Bakınbakalım onlar ne yapıyor.
Ben namazı Allahı, anmak için kılıyorum. Bu Ayet (Taha 14) bana değişik bir anlayış, değişik bir ruh veriyor.
Ayrıca dedim ya Hz.Ömer, Hz. Ali Namazdayken öldürüldüler. Bu bile olduğunun kanıtı yani.
Salat kelimesine geniş anlamlar yükleyebilirsiniz. Salat Kur’an dır. Salat Bilinçli imandır. Halkın düzeyi bedevilik düzeyinde. Kabul. Bunları bende kabul ediyorum. Ettiğim içindir ki Bu kadar Kur'an bilgim var. İnsanlara İlmihalden önce Kur'anın Türkçesini okutturuyorum. Ama şekilsel bir Salat da var. Sizden ayrıldığım bu.
Siz sanıyorsunuz ki sadece şekilsel salat var, sizin yaptığınız hava. diyorum. Hayır. Böyle bir iddiam yok.
Siz diyorsunuz ki "Ekmek kadayıfı ekmek kadayıfıdır". Ben bunu kabul edip," yanında kaymağı da vardır" diyorum. Yoksa "sade kaymak ekmek kadayıfıdır " demiyorum. Ekmek kadayıfının tarifinde sizinle hemfikirim.
Birde Ayetleri , Yorumları ZAHIRİ yapalım. Bir şeye işaret varsa bu budur diye değil , şöyle bir rivayette veya yorum da vardır gibi konuşalım.
Aksi takdir de “Yağmur Yağıyor” lafı “ Bana ördek dedin “ e dönüyor. Ondan sonra kendimizi Ördekleri tartışırken buluyoruz.
Herkese selamlar.
__________________ Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Cin suresini bir kez daha okudum. Sizin yorumunuzlabir bağlantı kuramadım. Buradaki Cinlerin ,Nas suresindekiCinlerden farkı yok. Aynı varlıklar. Görünmeyen varlıklar. Hatta birkaç kere okudum. Mesela cin 3 deki geçen bizim akılsız ifadesi var. O akılsız, en büyük cin İblis / Şeytan dır. Diye yorumluyorum.
KURANDAKİ HÜKÜMLER VE KAVRAMLAR ana başlığı altında "Cin Çarpar mı?" konu başlığıyla Muterem İbrahimim'in çok değerli bir çalışması var. Beğeniyle okudum, son derece doyurucu buldum. Okunmasını her kese tavsiye ediyorum.
İzninizle kendilerine bu vesileyle teşekkürlerimi, saygılarımı iletiyorum. Hayırlı, sağlıkllı bereketli /faydalı uzun bir hayat diliyorum.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma