Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sayın Ali Aksoy,
Hac 26 , Nisa 101, 102,103 yi inceleyelim. Ben buradan namazı çıkarabiliyorum. Ayet Meallerini Yaşar Nuri Öztürk ün mealinden aldım.
Hac 26 Bir zamanlar İbrahim için, o evin yerini, şöyle diyerek hazırlamıştık: Bana hiçbir şeyi ortak koşma, evimi; tavaf edenler, kıyamda duranlar, rükû, secde edenler için temizle.
Ne yapıyor insanlar kıyam, rüku ve secdeden oluşan bir ibadet yapıyorlar.
Nisa 101 Yeryüzünde dolaştığınız zaman, küfre sapanların size tedirginlik vermesinden korkarsanız, namazı kısaltmanızda sizin için bir sakınca yoktur. Şu bir gerçek ki, küfre batanlar sizin için açık bir düşmandır.
Demek Namaz veya Salat dediğimiz ibadet kısaltılabilen bir şey.
Nisa 102 - Sen içlerinde olup da onlara namaz kıldırdığın vakit, içlerinden bir grup seninle namaza dursun; silahlarını da alsınlar. Bunlar secdeye varınca, diğerleri arkalarında beklesinler. Sonra namaz kılmamış olan diğer grup gelip seninle birlikte kılsınlar. Dikkatli olsunlar, silahlarını yanlarına alsınlar. Kâfirler isterler ki, silahlarınızdan ve teçhizatınızdan habersiz olasınız da üstünüze bir çullanışla çullanıversinler. Eğer yağmurdan gelen bir sıkıntı varsa yahut hasta-yaralı iseniz silahlarınızı bırakmanızda sizin için bir sakınca yoktur. Ama tedbirinizi alın, dikkatli olun. Allah, kâfirler için rezil edici bir azap hazırlamıştır.
Burada Peygamber silahlı askerlerine namaz kıldırıyor. Kıyam,rükü ve secde den oluşan bir rekat bitince diğer grup geliyor Aynı şekilde kılıyor. Bu ayette rüküdan bahsetmemekte (namaza durmayı Kıyam olarak yorumluyorum.) ama anlıyoruz işte secde ile bir grubun işi bitiyor, Sonra öbür grup gelip aynı işi yapıyor.
Ben bunu Kuranmeali org ta 26 kişinin mealini karşılaştırdım. Hepside aynı manada şeyler söylüyorlar. Farklılık yok.
Nisa 103 - Korku halindeki namazı tamamlayınca, artık Allah'ı ayakta, oturarak, yan yatmışken anın. Sükûnet bulduğunuzda, namazı tam bir biçimde yerine getirin. Namaz, müminler üzerine vakti belirlenmiş bir farz olmuştur.
Şimdi bu ayetten ben teşehhüd veya kaade yani ettehiyyatü, salavatlar, bazı dualar okuyup ta selam vererek namazdan çıktığımız bölümün namazın bir rüknü olmadığını ve namazdan sonra da yapılacağını anlıyorum.
Ayrıca Namazın vakitleri var. İşte Kur'anda isimleri Fecr ve Işa. Nur 58 öğle namazından bahsetmiyor. Orta Namazı Cuma Namazı olarak yorumluyorum. Farklı yorumlayan arkadaşlar da (Elmuh ) veya Yaşar Nuri Öztürk gibi (öğle namazı olarak) var. Bu yorumuma kaynak olarak Hakkı Yılmaz hocanın bir makalesini gösteriyorum.
http://www.tebyinulkuran.com/index.php?page=en-hayirli-namaz
Kur’an dan çıkardığım namazda ben iftitah tekbirini görmüyorum,
Hac 26 da kıyam var.
Kıyamda ne okuyacağız. Kur’andan kolayımıza geleni. Ayrıca Kur’andan olmak şartıyla Surelerin istediğimiz dilde tercümesini okuyabiliriz. Türkçe, farsça, İngilizce falan.
Yani Kıraat ı da buluyoruz. (Müzemmil 20) Bunun yorumu uzundur. Bu Anadilde ibadet, bilinçli ibadet gibi kavramlar altında uzun uzun tartışılabilir. Bizim uygulamamız Katoliklerin Latince okuması gibi Arapça okuyoruz. Belki toplumsal namazlarda birlik için Arapça kabul de, bireysel namazlarda istediğimiz dilde okuyabiliriz.
Rüku ve Sucud u da Hac 26 da buluyorum. Hac 26 aslında ibadetin omurgasını vermiş.
Kaade Nisa 103 e göre Namazın içinde değil. Sanırım sonradan insanlar bunu namaza eklemişler ve hepsini birden yapıp namazı bitirelim ve işimize bakalım gibi bakmış olabilirler. Peygamberin böyle Kaadeli bir namaz kılabileceğini sanmıyorum. Neden derseniz. Adam Ettehiyyatü gibi bir dua okumaz, kendi için namazda EY PEYGAMBER demez. Ayrıca kendi için Salavat getirmez yani. Bunları sonradan insanların namaza eklemiş oldukları görülüyor. Muhtemelen bu, insanları Peygamber sevgisiyle kandırmak için Miracı ve bir sürü zayıf hadisi uyduran Ümeyye ‘nin işlerinden biridir.
Bu konuda Ateist Profesör İlhan Arsel , çok eleştiride bulunuyordu peygambere. Onu HAŞA Aşağılık kompleksli bir adam olarak gösteriyor. Millete kendini her namazda övdüren bir zavallı gibi. HAŞA. Ama insanların ona sevgisinden namaza böyle ekleme yapmaları da işte böyle saçma sonuçlara yol açıyor.
Namaz Allahı Anmak için kılınır.(TAHA 14) Namaz sadece Allaha has kılınarak kılınır.Allahtan başkasına kulluk edilmez. (Cin 18) Demekki insanlar aslında namaz bittikten sonra olan kaadeyi namazın içine alıp orada Allahtan başkasını da anmışlar. Hani sırf Hz. Muhammedi ansalar yine bir şey demeyeceğim. Adam Hz. Muhammedin soyu, Sahabeleri, tüm yahudiler ve tüm Arabistan araplarına dua ediyor ve bundan da sevap umuyor. Adam namazdan çıkınca İsraile karşı gösteri yapıyor. Ama namaz içinde İsraile Salat ediyor da farkında değil. Komediye bakarmısınız.
Muhtemel ki peygamber ikinci secdeden sonra namazı bitiriyordu.
Selam Kur’anda yoktur. İftitah tekbiri ve Selam Namaza başlama ve bitmeyi belirten Cemaatle kılınan namazlarda Cemaate namazın başladığı ve bittiğini belirtmek için gerekli. Zaten bütün ilmihallerde sünnet olarak geçiyor. Bireysel namazda olsa da olur. Olmasa da. Biz tekbirli, kaadeli, selamlı namaz kılıyoruz o başka.
Ben hep diyordum ki allahım şöyle kıyam, rükü ve sucudun aynı ayette geçtiği tek bir ayet gösterki Namaza delil yapayım diye dua ediyordum. Hac 26 yı gördüm.
Hac 26 kesinlikle şekli namazın delilidir.
Kıyam-rüku-secde yok!" demek "Muhammed yok!" demek aslında, onun Yesrib'deki evi yok. Şeklinde başlayan yazısını okuduktan sonra gördüm Hac 26 yı.
Kıyam, rüku,secde var. Hem de aynı ayette. Ben diyordum ki bunlar Kur’an da var ama biri çinde öteki maçinde. Aynı ayet içinde de varmış. Hac 26.
Hac suresini Hasan Akçayın Yazısı ve Hakgeleneğin bir eleştirisi için bir daha okuyordum.
Sayın Ali Aksoy : Kur’anda namazın tarifinin olmadığını söylüyordunuz. Bundan da sıkılıyordunuz. Çünkü Namaz için Hadis kaynaklarına, tevatüre başvurmak istemiyor ve Kur’anın yeterli olduğunu söylüyordunuz. Evet Kur’an yeterlidir. Hac 26 Namazın omurgasını vermiştir. Diğer taraflarını Kur’anın diğer ayetlerinden doldurabilirsiniz. Hem de hiçbir hadise, tevatüre ihtiyaç duymadan. Sayın Haktansapmazın işte insanlar Namaz kılmıyordu , Kur’an dersine katılıyordu dediği faaliyet Kıyam, rükü, sucudu içeren şekilsel bir faaliyet.
İnsanların Namaz kılmasına rağmen , bir sürü yanlışlığa bulaşmasının sebebinin , Kur'an kültürüne sahip olmamasından kaynaklandığını düşünüyorum. Namaz onları Fahşa ya düşmekten korumuyor, çünkü işi bilerek, bilinçli yapmıyorda ondan. Kur'an dan fazla ilmihal, cemaat kitabı falan okuyor. Kur'anı anlayamayacağını düşünüyor. Zaten hocaları da onlara böyle telkin ediyor. Toplumdaki BEDEVİLİĞİN (Bu tabiri de sizden aldım) sebebi bu.
Sayın Hakgelenek : Hacla ilgili yazımda anlattığım ve Cumhuriyet üniversitesi İlahiyat Fakültesinin yazısını kaynak gösterdiğim detaylı bilgilere Kur’anda Hac 25 te bir işaret vardır.(Yerli Hums, Misafir Hille gibi. )
Hac 25 - İnkar edenler ile Allah’ın yolundan ve içinde, yerli, misafir bütün insanları eşit kıldığımız Mescid-i Haram’dan alıkoyanlar (azabı hak etmişlerdir.) Kim de orada zulmederek haktan sapmak isterse biz ona elem dolu bir azaptan tattıracağız.
Sayın Hakgelenek , Ayrıca şunu da eklemek istiyorum. İlahiyat fakültelerine falan ters bakmayın. Sonuçta biz dinle ilgili sorunlarımızı Diyanet işleri + İlahiyat fakültelerinin ortak çalışmaları ile ortak kurultay, çalıştay, şura gibi organizasyonlarla çözebiliriz. Bizim şahsi inançlarımız bizi bağlar, toplumu yönlendirme konusunda çok verimli bir etkimiz olmaz. Ama o tip çalışmalarla alınacak kararlar toplumda daha geniş bir etkilemeye sahip olur.
Sorunlar eğitim için, Milli eğitim + Eğitim Fakülteleri , Sağlık için Sağlık Bakanlığı + Tıp fakülteleri , Hukuk için Adalet Bakanlığı + Hukuk fakülteleri nin ortak çalışmaları ile çözüme kavuşturulabilir. Yani Siyaset + Bürokrasi + İntelijentsiya (konunun ilmiye sınıfı diyelim. ) bir araya gelmeli iyi niyetle çözüm aramalıdır.
Bizim katkılarımız okyanusta damladır.
Herkese Selamlar.
__________________ Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
|