Yazanlarda |
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Saffet Metin Yazdı:
Şİmdi Haktansapmaz ve Aliaksoy diyorki Namaz yok. Salat var. Farklı bir kavram.
Lütfen Nisa 101, 102, 103 ü yeniden yorumlayın. Orada şekli namaz var. Çünkü bu namaz kısaltılabiliyor. Bu namazda kıyam secde var. Bu namazı peygamber kıldırıyor. Bir grup secde edince, öbür grup geliyor. Onlar devam ediyor. Ayrıca bu namazlar vakitli. Fecr (sabah) ve Işa diye ismi var. (Nur 58) . Ayrıca Hud 114, isra 78 vakitleri var.
Sizler zahiri yorumlamıyorsunuz, yorumunuz mecazi ve beni ikna etmiyor.
Yani birinin demesi lazım ki, öylede yorumlanır böylede, ama tefsir usulü en zahiri yorumu seçer onun için bu böyle anlaşılır gibi bir kuralı olması lazım bu işin.
Ne derseniz deyin. Anlattığım ayetler mucibince ben Kur'an da şekli namaza inanıyorum. Gereğine de inanıyorum. 2003 ten beri kendimi çok çok rahat hissediyorum ki, bu duyguyu çevreme de aşılamaya çalışıyorum. |
|
|
!!!!!! Yorum yok!!!!!
|
Yukarı dön |
|
|
asım Uzman Uye
Katılma Tarihi: 14 agustos 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1700
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
sayın hakgelenek...
size nasıl cevap vereceğimi bilemediğimden bir türlü cevap yazamıyorum...
sizinle uzun süredir çok farklı bakış açılarına sahip olduğumuzu farkettim...
ve benim gördüğüm şey senin açından öyle görünmüyor..
anlaşabilme ihtimalimizin gittikçe azaldığını görüyorum...
size cevap yazmama mı bu yüzden anlayışla karşılayınız...
ama yine de iletileriniz okuyup anlamaya çalışıyorum...
size dünya ve ahirette esenlikler dilerim...
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
|
Yukarı dön |
|
|
hasanoktem Admin Group
Katılma Tarihi: 10 eylul 2006 Gönderilenler: 2837
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
HAKgelenek Yazdı:
hasanöktem
KUR'AN'DA MUHAMMED VE PEYGAMBERLERİN MİSYONU
Selam,
Bak açtığın başlık bile yanlı.sadece,"kuranda peygamberlerin misyonu"desen ne kaybedersin."O ve diğerleri" bana göre bölücülüktür.Şimdi şu savunulan "namaz"a bir bakıver.Hangi rüknunda diğer resullerin izi var?Bu bile bu ritüelin açıkça Kuran dışı olduğunun kanıtı değil mi?
|
|
|
Selam,
sanırım verdiğim cevabı ya okumadınız veya cevabınız aceleye geldi.
şöyle ki:
Selam HAKgelenek,
tamamiyle gerçek olan, zanni olmayan ahseni hadisleri arıyorsak şayet, bunları bulabileceğimiz yer'in " kütüb-i sitte olmadığını, gerçek Hz.Muhammed'in ve tıpkı onun gibi gerçek Peygamberlerin ve misyonlarının ve hakiki / sahih hadislerinin yine ancak Kur'an'da bulunabileceğini ifade etmiş oldum. burada bir yanlışlık olduğunu veya Peygamberler arasında bir fark yaratıldığını düşünmüyorum.
(örneğin sen de "Kuranda Hz.Muhammedin misyonu"diye başlık açmana rağmen "Hz.İdrisin Misyonu" diye ayrı bir başlık açmadın. ( HAKgelenek yazdı)
hayır, şayet sizde açtığım konu başlığını dikkatli okursanız, benim açtığım konu başlığının, sizin yazdığınızdan farklı olduğunu göreceksiniz.
lütfen bakınız :
KUR'AN'DA MUHAMMED VE PEYGAMBERLERİN MİSYONU
Selam ve Dua ile
demiştim.
yani bu başlığın açılma illetini açıkça belirttiğim halde, ve bu başlığın içinde, muhtevasında, herbir şeyinde tüm Peygamberler işlendiği ve onların üzerinden gerçek hadisler verildiği halde ( ki başlığın açılış amacıda budur zaten...) sizin hâla bunu Resuller arasında bölücülük olarak görmenizi anlamak mümkün değil.
diğer soruna gelince,
hayır, değil...
elimizdeki son mahfuz kitab'tan kıyamlı salatlardan BİRİ olan namaz'ı çok açık bir şekilde görüyorum. " hayır, ben görmüyorum " diyen arkadaş veya arkadaşlar varsa ben ne yapabilirim ki. kimse kimsenin üzerinde ne vekildir nede bekçi. ( Lâ ikrâhe fid din.........)
selam
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
|
Yukarı dön |
|
|
Saffet Metin Uzman Uye
Katılma Tarihi: 07 ekim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 672
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Merhaba arkadaşlar,
Namazın omurgası Hac 26 da verilmiş. İsterseniz bunun üzerinden konuşalım.
Herkese selamlar
__________________ Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
|
Yukarı dön |
|
|
HAKgelenek Uzman Uye
Katılma Tarihi: 05 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 611
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
asım Yazdı:
sayın hakgelenek...
size nasıl cevap vereceğimi bilemediğimden bir türlü cevap yazamıyorum...
sizinle uzun süredir çok farklı bakış açılarına sahip olduğumuzu farkettim...
ve benim gördüğüm şey senin açından öyle görünmüyor..
anlaşabilme ihtimalimizin gittikçe azaldığını görüyorum...
size cevap yazmama mı bu yüzden anlayışla karşılayınız...
ama yine de iletileriniz okuyup anlamaya çalışıyorum...
size dünya ve ahirette esenlikler dilerim...
|
|
|
Sayın arkadaşım,ben lafı eğip bükmem direkt ve net söylerim.Hamasette yapmam.Ben senin yarana dokunuyorum sen üstünü örtmeye çalışıyorsun ve tabiki buna bir anlam veremiyorsun.Selametle kal.
__________________ Nahl.6:Bir güzellik de vardır onlarda sizin için: Sabah saldığınız sırada, akşam topladığınız sırada. Ve lekum fîhâ cemâlun hîne turîhûne ve hîne tesrehûn
|
Yukarı dön |
|
|
hasanoktem Admin Group
Katılma Tarihi: 10 eylul 2006 Gönderilenler: 2837
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Saffet Metin Yazdı:
Merhaba arkadaşlar,
Namazın omurgası Hac 26 da verilmiş. İsterseniz bunun üzerinden konuşalım.
Herkese selamlar
|
|
|
وَإِذْ بَوَّأْن 14;ا لِإِبْرَ 75;هِيمَ مَكَانَ الْبَيْت 16; أَنْ لَا تُشْرِكْ بِي شَيْئًا وَطَهِّر 18; بَيْتِيَ لِلطَّائ 16;فِينَ وَالْقَا 74;ِمِينَ وَالرُّك 17;َعِ السُّجُو 83;ِ
Ve iz bevve’nâ li ibrâhîme mekânel beyti en lâ tuşrik bî şey’en ve tahhir beytiye lit tâifîne vel kâimîne ver rukkais sucûd(sucûdi).
1. |
ve iz bevve'nâ |
: ve indirdiğimiz (gösterdiğimiz) zaman |
2. |
li ibrâhîme |
: İbrâhîm'e |
3. |
mekâne el beyti |
: evin mekânı, Kâbe'nin yeri |
4. |
en lâ tuşrik |
: senin şirk koşmaman |
5. |
bî |
: bana |
6. |
şey'en |
: bir şey |
7. |
ve tahhir |
: ve temizle, temiz tut |
8. |
beytiye |
: benim evimi |
9. |
li et tâifîne |
: tavaf edenler için |
10. |
ve el kâimîne |
: ve kaim olanlar, ayakta duranlar |
11. |
ve er rukkai |
: ve rükû edenler |
12. |
es sucûdi |
: secde edenler |
|
|
|
Diyanet İşleri |
: |
Hani biz İbrahim’e, Kâbe’nin yerini, “Bana hiçbir şeyi ortak koşma; evimi, tavaf edenler, namaz kılanlar, rükû ve secde edenler için temizle” diye belirlemiştik. |
Abdulbaki Gölpınarlı |
: |
An o zamanı ki hani biz İbrâhim'e, bana hiçbir şeyi şerik tutma ve tavâf edenlere, namaz kılanlara, rükû edenlere, secde kılanlara tertemiz tut evimi diye Beyt'in yerini göstermiştik. |
Adem Uğur |
: |
Bir zamanlar İbrahim'e Beytullah'ın yerini hazırlamış ve (ona şöyle demiştik): Bana hiçbir şeyi eş tutma; tavaf edenler, ayakta ibadet edenler, rükû ve secdeye varanlar için evimi temiz tut. |
Ali Bulaç |
: |
Hani biz İbrahim'e Evin (Kabe'nin) yerini belirtip hazırladığımız zaman (şöyle emretmiştik:) "Bana hiç bir şeyi ortak koşma, tavaf edenler, kıyam edenler, rükua ve sücuda varanlar için Evimi tertemiz tut." |
Ali Fikri Yavuz |
: |
(Ey Rasûlüm), hatırla o zamanı ki, biz Kâbe’nin yerini İbrahîm’e beyan etmiş ve ona: “-Bana hiç bir şeyi ortak koşma. Beyt’imi de tavaf edenler için, orada oturanlar, rükû ve secdeye varanlar için iyice temizle.” diye vahy etmiştik. |
Bekir Sadak |
: |
«ana hicbir seyi ortak kosma; tavaf edenler, orada kiyama duranlar, ruku edenler ve secdeye varanlar icin Evimi temiz tut» diye Ibrahim'i Kabe'nin yerine yerlestirmistik. |
Celal Yıldırım |
: |
Hani bir vakit Beytü'l-Haram'ın yerini İbrahim'e hatırlattık da ona, «bana hiç bir şeyi ortak koşma, evimi tavaf edenlere, (onda) ayakta duranlara, rükû' ve secde edenlere tertemiz tut» demiştik. |
Diyanet İşleri (eski) |
: |
'Bana hiçbir şeyi ortak koşma; tavaf edenler, orada kıyama duranlar, rüku edenler ve secdeye varanlar için Evimi temiz tut' diye İbrahim'i Kabe'nin yerine yerleştirmiştik. |
Diyanet Vakfi |
: |
Bir zamanlar İbrahim'e Beytullah'ın yerini hazırlamış ve (ona şöyle demiştik): Bana hiçbir şeyi eş tutma; tavaf edenler, ayakta ibadet edenler, rükû ve secdeye varanlar için evimi temiz tut. |
Edip Yüksel |
: |
İbrahim'i Evin (Kabe'nin) mekanına yerleştirmiştik: 'Bana hiç bir şeyi ortak etme. Evimi de, ziyaretçiler, orada yerleşenler, rukü ve secde edenler için temizle.' |
Elmalılı Hamdi Yazır |
: |
Hem unutma o vakti ki o beytin yerini İbrahime şöyle diye hazırlamıştık: sakın bana hiç bir şey şirk koşma, ve beytimi dolaşanlar ve duranlar ve ruküa sücude varanlar için tertemiz et |
Elmalılı (sadeleştirilmiş) |
: |
Bir zamanlar Kabe'nin yerini İbrahim'e şu şekilde hazırlamıştık: «Sakın bana hiçbir şeyi ortak koşma; tavaf edenler, (kıyama) duranlar, rüku ve secdeye varanlar için Evim'i tertemiz et! |
Elmalılı (sadeleştirilmiş - 2) |
: |
Bir zamanlar Kâbe'nin yerini İbrahim'e şu şekilde hazırlamıştık: Sakın bana hiçbir şeyi ortak koşma; tavaf edenler, orada (kıyama) duranlar, ruku edenler ve secdeye varanlar için evimi tertemiz et. |
Fizilal-il Kuran |
: |
Hani İbrahim'e Beytullah'ın yerini gösterdik ve kendisine şöyle dedik; «Bana hiçbir şeyi ortak koşma ve bu evimi tavaf edenler, ayakta dikilenler, rükua ve secdeye varanlar için temiz tut.» |
Gültekin Onan |
: |
Hani biz İbrahim'e Evin (Kabe'nin) yerini belirtip hazrladığımız zaman (şöyle emretmiştik:) "Bana hiç bir şeyi ortak koşma, tavaf edenler, kıyam edenler, rükua ve sücuda varanlar için Evimi tertemiz tut." |
Hasan Basri Çantay |
: |
Hatırla o zamanı ki biz Beytin yerini İbrâhîme: «Bana hiç bir şey'i eş tutma, Beytini tavaaf edenler, kıyam edenler, rükû' ve sücûd edenler için iyice temizle» diye merci' yapmışdık. |
İbni Kesir |
: |
Hani İbrahim'e: Bana hiç bir şeyi ortak koşma, tavaf edenler, kıyama duranlar, rüku edenler ve secdeye varanlar için evimi temiz tut, diye Kabe' nin yerini hazırlamıştık. |
Muhammed Esed |
: |
Çünkü, İbrahim'e bu İbadet Evi'nin kurulacağı yeri gösterdiğimiz zaman (o'na demiştik ki:) "Bana kimseyi ortak koşma! Ve Benim Mabedimi, onu tavaf edecek olanlar için, onun önünde (Rablerini tazim ve tefekkür ederek) dikilip duranlar için, saygıyla eğilenler ve yere kapananlar için temiz tut!" |
Ömer Nasuhi Bilmen |
: |
Ve yâd et ki, İbrahim'e Beyt-i Şerif'in yerini bir makam kılmıştık, «Bana bir şeyi şerik koşma ve Benim beytimi tavaf edenler için ve mukim olanlar için ve rükû ve secde edenler için tertemiz tut,» diye (hazırlamıştık). |
Şaban Piriş |
: |
Hani İbrahim’e: - Bana hiç bir şeyi şirk koşma, tavaf edenler, kıyama duranlar, rükû ve secde edenler için Beytimi temiz tut, diye Kâbe’nin yerini hazırlamıştık. |
Suat Yıldırım |
: |
(26-28) Zira Biz vaktiyle İbrâhim’e Beytullah'ın yerini belirlediğimiz zaman: "Sakın Bana hiç bir şeyi ortak koşma ve Ben’im Mâbedimi tavaf ederken, kıyamda, rükûda veya secdede olarak ibadet edenler için tertemiz tut!" Hem bütün insanları hacca dâvet et ki gerek yaya, gerek uzak yollardan gelen yorgun argın develer üzerinde sana gelsinler. Gelsinler de bunun kendilerine sağlayacağı çeşitli faydaları görsünler ve Allah’ın kendilerine rızk olarak verdiği kurbanlık hayvanları, belirli günlerde Allah’ın adını anarak kurban etsinler. Siz de onların etinden hem kendiniz yiyin, hem de yoksula ve fakire yedirin. |
Süleyman Ateş |
: |
Bir zamanlar İbrâhim'i Beyt(Ka'be'n)in yerine kondurmuş(ve ona şöyle emretmiş)tik: "Bana hiçbir şeyi ortak koşma ve tavâf edenler, ayakta duranlar, rükû' ve secde edenler için Evimi temizle." |
Tefhim-ul Kuran |
: |
Hani biz İbrahim'e Evin (Kâbe'nin) yerini belirtip hazırladığımız zaman (şöyle emretmiştik:) «Bana hiç bir şeyi ortak koşma, tavaf edenler, kıyam edenler, rükûa ve sücuda varanlar için Evimi temiz tut. |
Ümit Şimşek |
: |
Vaktiyle Biz İbrahim'e Beytin yerini göstermiş ve şöyle buyurmuştuk: 'Hiçbir şeyi Bana ortak koşma; Beytimi de, tavaf edenler, Allah huzurunda duranlar, rükû ve secde edenler için temiz tut. |
Yaşar Nuri Öztürk |
: |
Bir zamanlar İbrahim için, o evin yerini, şöyle diyerek hazırlamıştık: Bana hiçbir şeyi ortak koşma, evimi; tavaf edenler, kıyamda duranlar, rükû, secde edenler için temizle. |
2/125 ; 3/43 ; 3/113; 4/102; 5/55 ; 7/206 ; 9/112 ; 13/15 ; 15/98 ; 16/48 ; 17/107; 19/58; 22/26 ; 22/77 ; 25/60 ; 25/64 ; 26/46 ; 26/219 ; 27/24-25 ; 32/15 ; 38/24 ; 38/72-75 ; 39/9 ; 41/37 ; 48/29 ; 50/40 ; 68/42,43 ; 76/26 ; 77/48 ; 84/21 ; 96/19
Ayetlerini ( başka Ayetlerde var...) bir bütün halinde incelersek daha önce de söylemiş olduğum gibi " kıyamlı-rükulu-sücud'lu " namazın kıyamlı salatlardan BİRİ olduğu açıkça görülecektir.
Muhabbetle
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam her kese;
Adı geçen meallerin, ilgili Hac 26'yı farklı çevirilerine dikkat! Özellikle de "KÂİMİİN" sözcüğüne verilmiş bir birine zıt anlamlarına dikkatinizi çekmek isterim.
Muhabbetle.
|
Yukarı dön |
|
|
asım Uzman Uye
Katılma Tarihi: 14 agustos 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1700
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
abdurrahman bey ...
bu ayetin anlamını birde siz den dinleyebilir miyiz...
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
|
Yukarı dön |
|
|
aliaksoy Uzman Uye
Katılma Tarihi: 05 subat 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 989
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam;
Yani bu arkadaşların zahiri anlamalarına göre denilmek isteniyor ki,
1) Putları kıran İbrahim'e Allah bir bina yapmasını emreder. İnsanlar bunun etrafında dönsün / tavaf etsin diye... Taifin, tavaf demek ise...
2) İlginçtir ki, bu ev aslında temelleri daha önceden atılmış bir ev, yeni değil yani... (nceki peygamberlerle / onların getirdikleri ile bir ilgisi var mı, ilginç ???)
3) Tuhaf bir durum ki, evin yeri öyle üç adım git sağa dön vs. diye harita vari değil de, "bana hiç bir şeyi ortak koşma" diyerek yani tevhit ile gösteriliyor. Ben hiç böyle temeli olan bir ev görmedim. Neyse...
4) Bu bina, uzak yollardan gelecek kimseler için - ki, bunlar kıyam edecekler, rüku edecekler, secde edecekler - bunlar için temizlenecek. İnsanlara imam kılınan İbrahim peygamberin -sözde- misyonu elde süpürge bu kim oldukları bilinmeyen kimseler için mıntıka temizliği yapmak.
5) Aslında, ayetlere göre marifet evde değil, İbrahimde... (... sana gelsinler...)
6) Bu ev ekin bitmez bir arzide inşaa (!) edilmiş. Neden ? İnsanlar, salat etsinler diye... Bu da ilginç...
7) Hamdolsun, "kıyam, rüku, secde" yi bir arada gördük ama bak sen işe salat yok ! Cevap var tabi, "Efendim, bunlar sayıldıktan sonra salata ne gerek var ?" Eh buna da cevap var, "O halde, diğer ayetlerde salat varken rüku, secde yahut kıyamı ayrıca zikretmeye ne gerek var ?"
8) Bu ev, içine oraya gelen her kişinin girip sığabileceği, üstelik bu sığınma ile "güvene ereceği" bir ev... Günümüzde böyle bir ev mevcut değil. Neyse..
9) Bu evin içinde İbrahim'in makamı var. Nerede ? Şu anda evin dışında, üstünde belli belirsiz bir ayak izi olan bir kaya... Buradan namaz yeri edinilecek... Edinilmiştir de...
10) Bu evde, açık-seçik ayetler var ? Nerede ? Üzerindeki örtüde yazıyor işte...
11) Bu ev, enteresandır, insanlığa hüda olma iddiasında... Kim gibi mesela, Allah gibi, Kuran gibi... Peygamber'in böyle bir sıfatı yok, bu evin var.
12) Bu ev, Allah'ın evi... İpi, yolu, eli olan Allah'ın evi de olabilir. Ama siz, bir kısmını ne hikmetse mecaz, diğer bir kısmını ne hkmetse zahiren anlarsınız.
Şimdi, sizin bu "zahiri anlama" metodunuza rağmen, konu bir kaç ayetle bitemiyor. O ayetin şurası, bu ayetin burası derken bir bakmışsın Kuran bir bilmece-bulmaca kitabına dönüvermiş...
Tartışmayı uzatmanın anlamı yok. Ben bu anlamdan almayayım. Sizde benim anladığımdan almayın.
Allah hepimizi en güzel yoluna eriştirsin.
Esenlik dileklerimle...
Not: Saffet kardeşim, şekle verdiğin önem ve zahiri yaklaşımın sebebiyle, artık senin her namazdan sonra, Allah'ı ayakta, otururken ve yanın üzerine yatmışken andığını, bunu şeklen ve bu sıra dahilinde titizlikle gözeterek, salatın bir parçası, bir ibadet olarak uyguladığını görmek / duymak sebebiyle mutlu olacağım. Bir de, her Kuran ayeti okuduğunda / duyduğunda secde haberlerini almak, sabah salatını muhakkak şahitle / cemaatle kıldığını bilmek, rüku eder bir halde zekat verdiğinden emin olmak, rüku ve secdeni Davud örneğinde olduğu gibi yere düşercesine yaptığını ummak, mesela 5 rükulu, tek secdeli, israf müstesna içinde yemek içmek de serbest olan bir salat için "neden olmasın" diyeceğini düşünmek beni mutlu edecek. Çünkü bu, ille de zahire hükmederek namaz Kuran'da var diyenin göstermesi gereken tutarlılıktır.
__________________ "(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
|
Yukarı dön |
|
|
baybora Ayrıldı
Katılma Tarihi: 06 eylul 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 547
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam hasan öktem kardeşim,
Beni savunma için yazdığınız yazı nedeniyle lütfen rahatsız olmayınız.
Herşeyi bilen Allah(a.c) ve bu form sakinleri benim bütün iletilerimi biliyor, bilmiyorsa formda arattıra bilir. (veya nette tüm yazdıklarıma baka bilir veya özel tanıyan arkadaşlardan şahid bulabilir)
Ben "Rasuller(a.s) arasında bir fark görmüyorum".
Aksini iddia eden belge ortaya koymak zorundadır. Koyamıyorsa amiyane tabirle müfteridir. Ben bu kardeşimin bana yaptığı haksızlığı sükutla geçiştirmeyi uygun bulmuştum. Kardeşimiz, daha önce bir iki kez aynı şeyi yaptı, ben kendisine daha genel hukuk ilkelerini hatırlattım (anlamamış). Sizin araya girmeniz kararımı değiştirdi.
Elbette her yaptığımız yüce mahkemede karşımıza çıkacaktır.
Bu yazı için diğer kardeşlerimden özür diliyorum.
Selam ve dua ile,
__________________ Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
|
Yukarı dön |
|
|
|
|