Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Allah'ın Kulu Metehan, sana selam olsun! Rabb seni de beni de bağışlasın!
Bana sarf ettiğin ve harflerin kalıbına dökmediğin /dökemediğin sözlerinden incinmedim. Çok samimi ve içten bulduğum senin, yaptığım espiriyi alay ve hakaret olak algılamana ve bundan dolayı formdan çekilmene üzüldüm. Halbuki yorumsuz ilk alıntını okumuş, sakin bir kafa ile sabahı beklemiştim. Geç kalmışım..
Amacım kimseye asla hiç bir zaman hakaret olmadı. Hep görüntüsüz; sessiz, mimiksiz sözlerin kurbanı oluyorum. Her kesten özür diliyor ve Metehan forma dönünceye kadar ben de çekiliyor, yazmıyorum.
Muhabbetle.
sayın metehan kardeş şu uyarıyı dikkate alıp tekrar yazarsanız sevgili haktansapmaz hocamızın tekrar aramıza dönmesini sağlarsınız,bu konuda duyarlı davranacağınızı düşündüğüm için sizden böyle bir talepte bulunuyorum.
zira böyle güzel insanların yazılarını okumak herkes için bir güzelliktir..
şimdiden teşekkür eder saygılar sunarım.
__________________ Ölüm her aklına geldiğinde Ah edip vah edip inleme Bu halinle tanrıyı incitmiş olacaksın Ecel kapını çaldığı zaman Evi telaşa verme O geldiği zaman Sen gitmiş olacaksın...
Katılma Tarihi: 07 ekim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Sayın Kuranyeter ,
Yani sayın Hakgelenek le aramızdaki fark, herhalde bir ateistle, bir yahudi, hristiyanla aramızdaki fark kadar değildir herhalde.
Sonuçta adam İslamın ve Kur'anın içinde. Bir ayeti bizden farklı yorumluyor diye biz onu İslam kümesinin dışında düşünemeyiz. Ayrıca böyle bir yetkimiz de ASLA yok.
Ben de bazı ayetleri başkalarından farklı yorumluyorum.
Önemli olan paylaşım.
Ben de bu siteye gelinceye kadar kendimi çok aşırı fikirli (Geleneksel İslam içindeki arkadaşlara göre.) görüyordum.
Burada Namazın varlığını falan tartışan arkadaşlarla karşılaşınca çok Muhafazakar, Ortodox kaldım yani.
Sonuçta onlardan da bir şeyler kaptım, Geleneksel arkadaşlara da açığım. Yani her arkadaşın görüşüne açığım. Okurum. Değerlendiririm, aklıma yatanı benimser ve uygularımda.
Sanırım benim fikirlerimden de faydalanan vardır.
Sayın Asım.
Ben de sizin her yazınızı okuyorum.
Anlaşamadığımız konuların çok teferruat olduğunu düşünüyorum. Ben de de Sizde de konuların varlığı yokluğu konusunda bir farklılık yok, sadece benim Geleneksel yaklaşımın AZİMET tavrına karşı, Kur'anın onay verdiği kadar RUHSAT yaklaşımı var. İşte bu RUHSAT yaklaşımı , AZİMET e alışmış, bu zihniyette bir adamı rahatsız edecek boyutlarda.
İşte sizinle farkımız budur. Bir Metodoloji farkıdır. Bu geleneksel dünyadaki arkadaşlarımızın çoğu maalesef Kur'anın mealini okumamıştır. Kur'anı kendi aklına göre anlayanın, yorumlayanın kafir olacağı düşüncesindedir. veya Hocaları öyle dediği için öyle inanmaktadır. İşte ondan dolayı aynı küme içine girip bir birleşim, bir kesişim oluşamamaktadır.
Halkımızın durumu malumdur. Daha dün yabancı bir gazete araştırma yapmış. Türklerin %70 i hayatı boyunca hiç kitap okumuyor diye.(Nasıl büyük bir kötüleme) Yani bunlarla nereye gidebilirsin. Zor yani çok zor.
Ben diyorum ki, Anası babası meal okumayan, inançlı ise mukabeleye giden bir çocuktan da ne bekleyebilirsin. Çocuk ne görüyor da ne yapsın yani.
Yani Bakın Halk ne seviyede. Ben anlayamadım. Benim Kölnde yaşayan tanıdıklarım vardı. Arada bunlarla görüşüyorduk. Adam tahsil Ortaokul, hanımı Lise . Kölnün en merkezi yerinde Neumarkttaraflarında bir Kral heykeli var. Ankara Ulustaki Atının üzerindeki Atatürk heykeli gibi, veya Samsundaki Atatürk heykeli gibi. Prusya Kralı 3. Frederick in heykeli var. Bu kralın özelliği Köln 1888 de bu kral devrinde Prusya krallığına bağlanmış. Şimdi adam her gün işe giderken falan bu heykeli görüyor. Ne kendi, ne karısı merak etmiyor yahu bu adam kim.
Şöyle anlatayım atıyorum bir pakistanlısın. Ankarada yaşıyorsun ve çalışıyorsun. Hem de 25 sene. Her allahın günü, Ulustaki Heykelin önünden geçiyorsun da, yahu şu atın üzerindeki adam kim. Bu adamın Türkler için mana ve önemi nedir. Sormuyorsun. Sorulunca bilmiyorsun. YUHHH yani. Ben bunu hiçbir şekilde izah edemiyorum.
Akşam vakti yemek yiyoruz. Aylardan temmuz. Güneş Bizim saatimizle 22:30 gibi batıyor. Batış şekli de Türkiyedekine benzemiyor. Daha uzun süre bir kızıllık kalıyor. Dedimki Kutba yakın bir bölge, ondan bu kızıllık uzun. Peki buranın enlemi nedir diye sordum. Cevap yok.
Kesin bir cevapta istemiyorum yani. Türkiye 36-42burasıda 50 li bir şey gibi bir cevap bekliyorum. Yok.Gittim bir kitaptan buldum. Dört beş katlı bir kitapçı vardı.
Abi işimiz zor. Avrupa bizi neden istemiyor. Anla işte. Daha ne diyeyim. Problem nerede çözemedim. Çözemiyorum.
Neyse,
Herkese selamlar.
__________________ Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
geleneği kendilerini hapseden bir olgu olarak gören ve ondan tamamen kurtulmak isteyenler var...
ben geleneğin sorgulanmasına karşı değilim...
her zerresi sorgulansın...
gelenekten bize gelen yanlışlardan dolayı tamamen dışlanmasına ve reddine karşıyım..
sadece gelenekten geldi diye bir şey doğru kabul edilemez...
yine sadece gelenek olduğu içinde yanlış kabul edilemez...
artık global bir köy haline gelen dünyada neyin kabul görmeyeceği de bence iyi bir sınama süreci...
bazı geleneksel kabuller tüm dünya tarafından hoş görülürken bazıları da çok açıkca reddediliyor...
bu bile bizim doğru olanı fark etmemizde yardımcı bir etken olabilir...
namaz konusunu bu testten nasıl geçirebiliriz şimdi onu düşünüyorum müsadenizle...
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Katılma Tarihi: 11 ocak 2009 Yer: Micronesia Gönderilenler: 474
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
kuranyeter Yazdı:
haktansapmaz Yazdı:
Allah'ın Kulu Metehan, sana selam olsun! Rabb seni de
beni de bağışlasın!
Bana sarf ettiğin ve harflerin kalıbına dökmediğin
/dökemediğin sözlerinden incinmedim. Çok samimi ve içten
bulduğum senin, yaptığım espiriyi alay ve hakaret olak
algılamana ve bundan dolayı formdan çekilmene üzüldüm.
Halbuki yorumsuz ilk alıntını okumuş, sakin bir kafa ile
sabahı beklemiştim. Geç kalmışım..
Amacım kimseye asla hiç bir zaman hakaret olmadı. Hep
görüntüsüz; sessiz, mimiksiz sözlerin kurbanı oluyorum.
Her kesten özür diliyor ve Metehan forma dönünceye kadar
ben de çekiliyor, yazmıyorum.
Muhabbetle.
sayın metehan kardeş şu uyarıyı dikkate alıp tekrar
yazarsanız sevgili haktansapmaz hocamızın tekrar aramıza
dönmesini sağlarsınız,bu konuda duyarlı davranacağınızı
düşündüğüm için sizden böyle bir talepte
bulunuyorum.
zira böyle güzel insanların yazılarını okumak herkes
için bir güzelliktir..
şimdiden teşekkür eder saygılar sunarım.
sevgili kardeşim Kuranyeter,
Ben Abdurrahman abiye kesinlikle kırgın değilim.Bizde
kin,nefret yoktur.Bizde hüsnüzan vardır,dostluk,muhabbet
vardır.Sayın haktansapmaz görüş beyan etmek isterse
zevkle okur,kendisinden faydalanmaya çalışırız.
Namaz konusunda ki maksatı aşan ifadeleri tarih
olmuştur.Tatsız bir şakadan ibarettir.
Şunu da dikkatinize sunmak istiyorum:
Burada Namaz kılan insanlar,Namaz yoktur diyenleri
kınamıyor,cahillikle,sapkınlıklada suçlamıyor.Namaz bir
ayrıntıdan ibaret SALAT kavramının küçük bir alt
kavramı,belki bir şekilsel saygı,bir DİSİPLİN..her ne
olursa olsun,KURANa AYKIRI DEGİL ken.
Bazı arkadaşlarda aşırı bir tepki,bir ikna
çabası,kılmayın der gibiler? NEDEN bu tepki neden?
Neredeyse Hanif saymayacak kadar,dışlayacak kadar tepki
gosteriliyor.
Bir çelişki içinde görüyorum Namaz
düşmanlarını,kendileride nereye gittiklerini
bilmiyorlar.Ama birbirlerine sıkıca tutunmuşlar.Allah
önde gidenlerine bolca hidayet,aklı selim ve vicdan
versin.Arkadan gelenlerin yükünüde üstlenmek yeterince
ağır olsa gerek.Şurda Dinin hurafe ve Rivayetlerden
arınmasını isteyen,Dini yalnızca Allaha özgüleyen ve
İbrahimin dosdoğru yolundan ilerleyen VE Sabah Akşam
NAMAZını kılarken 24 saat Salat eden insanları
ayrıştırmak pek akıllıca olmasa gerek.SALIHAT
BİRLEŞTİRMEKTİR
Rabbimden hepimiz için esenlikler dilerim...
__________________ "Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
Katılma Tarihi: 05 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 611
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
"Yani sayın Hakgelenek le aramızdaki fark, herhalde bir ateistle, bir yahudi, hristiyanla aramızdaki fark kadar değildir herhalde.
Sonuçta adam İslamın ve Kur'anın içinde. Bir ayeti bizden farklı yorumluyor diye biz onu İslam kümesinin dışında düşünemeyiz. Ayrıca böyle bir yetkimiz de ASLA yok."
Sn.Saffet,benim sizin kişiliğinizle alıp-veremediğim bir şey yok.Ancak bizim farklılığımız sadece "bir ayetin farklı yorumundan" ibaret değil.Sizinle tüm hayata bakışımız farklı.Yani kısacası aynı kulvarda değiliz.Ama bu hiç olmayacağımız anlamına gelmez.Daha yakından tanışmak ümidiyle selamlar..
__________________ Nahl.6:Bir güzellik de vardır onlarda sizin için: Sabah saldığınız sırada, akşam topladığınız sırada. Ve lekum fîhâ cemâlun hîne turîhûne ve hîne tesrehûn
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Kuran Yeter kardesimiz yazdi;
"selam muhliskul.
sırf namaz kılmamak için işkence görmeyi göze aldığınıza göre,bu bilinen namaz demekki şirk yada ona yakın bir şey anlamı taşıyor olmalı sizin yanınızda,eğer böyle bir şey varsa şuanki kendini müslüman gören tüm topluluklar şirk içinde olmuş oluyor,tabi bu sizin yazdığınız yazının dışardan görüntüsü ben öyle algılıyorum yada öyle algılamk istiyorum,ama size göre olayın illaki farklı sebepleri olabilir.
bu konudaki yorumlarınızı paylaşırsanız çok seviniriz.
selam ve dua ile"
Merhaba Kuran Yeter kardesim.
Ben Salat hakkinda yorumlarimdan yola cikarak, Kuran metnin de kesinlikle mevcut olan klasik uygulamalarla belli olculerde ortusen ifadeleri yok sayamam. Kuran uzerinde bilgiye dayali olarak yapilan calismalar, sekli rituellerden bahsedildigini dogrulayacaklardir.
Benim daha onceki yazimdaki kastim; sekilsel tapinislara tapan bir toplumun bunu zorlamalarina olan direnisimdir. Namaz dinin diregi degil olsa olsa dekorudur. Bu din tevhid temelleri ve sutunlari uzerine insa edilmistir. Bu temeller esasli olarak Allah'a aracisiz yonelislerin hicbirini kinamiyorum aksine tesvik ediyorum. Sekli semali ne olursa olsun kul Rabbine yonelisini yogunlastirmalidir. Bu yonelis onu kotuluklerden uzaklastirarak hayirlara sevkedecektir.
"Rabbim hem yakin hemde sonrasinda iyilikler-guzellikler lutfetsin. Bizi atesin azabindan korusun. Ey Rabbim senin merhametin sonsuzdur."
"İmanla elde edilen marifet kat kat ziyadeleşir. Marifetde kalpte Allah'a sevgi meyvesini verir. Sevgi ise sevileni her yerde anmaya sevkeder, işte zikir budur ki, unutmanın zıddıdır."
Maalesef! Bu sözün sahibini kaydetmeyi unutmuşum. Zannedersem bir doktora tezinde, "Taftazani" veya "Şinkıti" den yapılmış alıntı idi.
Bu özlü söze acizane ilavem ise: "Unutmayarak/zikrederek Rabbimize karşı sorumluluk bilinciyle yapılan bütün söylem ve eylemler (Allah'lı bir hayatı yaşamak) ise, 'SALATI İKAME ve ZEKATI İTA yani BAĞLANIP İZLEME ve ARINMA GÖSTERME' dir."
Muhabbetle...
__________________ Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Allah'ın Kulu Metehan, sana selam olsun! Rabb seni de beni de bağışlasın!
Bana sarf ettiğin ve harflerin kalıbına dökmediğin /dökemediğin sözlerinden incinmedim. Çok samimi ve içten bulduğum senin, yaptığım espiriyi alay ve hakaret olak algılamana ve bundan dolayı formdan çekilmene üzüldüm. Halbuki yorumsuz ilk alıntını okumuş, sakin bir kafa ile sabahı beklemiştim. Geç kalmışım..
Amacım kimseye asla hiç bir zaman hakaret olmadı. Hep görüntüsüz; sessiz, mimiksiz sözlerin kurbanı oluyorum. Her kesten özür diliyor ve Metehan forma dönünceye kadar ben de çekiliyor, yazmıyorum.
Muhabbetle.
sayın metehan kardeş şu uyarıyı dikkate alıp tekrar yazarsanız sevgili haktansapmaz hocamızın tekrar aramıza dönmesini sağlarsınız,bu konuda duyarlı davranacağınızı düşündüğüm için sizden böyle bir talepte bulunuyorum.
zira böyle güzel insanların yazılarını okumak herkes için bir güzelliktir..
şimdiden teşekkür eder saygılar sunarım.
sevgili kardeşim Kuranyeter, Ben Abdurrahman abiye kesinlikle kırgın değilim.Bizde kin,nefret yoktur.Bizde hüsnüzan vardır,dostluk,muhabbet vardır.Sayın haktansapmaz görüş beyan etmek isterse zevkle okur,kendisinden faydalanmaya çalışırız. Namaz konusunda ki maksatı aşan ifadeleri tarih olmuştur.Tatsız bir şakadan ibarettir. Şunu da dikkatinize sunmak istiyorum: Burada Namaz kılan insanlar,Namaz yoktur diyenleri kınamıyor,cahillikle,sapkınlıklada suçlamıyor.Namaz bir ayrıntıdan ibaret SALAT kavramının küçük bir alt kavramı,belki bir şekilsel saygı,bir DİSİPLİN..her ne olursa olsun,KURANa AYKIRI DEGİL ken. Bazı arkadaşlarda aşırı bir tepki,bir ikna çabası,kılmayın der gibiler? NEDEN bu tepki neden? Neredeyse Hanif saymayacak kadar,dışlayacak kadar tepki gosteriliyor. Bir çelişki içinde görüyorum Namaz düşmanlarını,kendileride nereye gittiklerini bilmiyorlar.Ama birbirlerine sıkıca tutunmuşlar.Allah önde gidenlerine bolca hidayet,aklı selim ve vicdan versin.Arkadan gelenlerin yükünüde üstlenmek yeterince ağır olsa gerek.Şurda Dinin hurafe ve Rivayetlerden arınmasını isteyen,Dini yalnızca Allaha özgüleyen ve İbrahimin dosdoğru yolundan ilerleyen VE Sabah Akşam NAMAZını kılarken 24 saat Salat eden insanları ayrıştırmak pek akıllıca olmasa gerek.SALIHAT BİRLEŞTİRMEKTİR Rabbimden hepimiz için esenlikler dilerim...
selam metehan kardeş.
bizi dikkate alıp cevap verdiğin bu yazı için rabbim razı olsun senden.
umarım haktansapmaz hocamız bu yazıdan sonra tekrar aramıza döner,onunda bizleri kırmayacağını düşünüyoruz.
“Namaz Allah’ı anmak için kılınır.” (Taha 14) Saffet Metin.
"Musa bir ateş gördü. Musa ehline: Durun! Gözüme bir ateş ilişti, belki size ondan bir meşale getiririm yada ateşin başında bir kılavuz bulurum.
Musa ona varınca, kendisine şöyle seslenildi: “Musa! Benim, ben senin rabbinim, ayakkabılarını çıkar, sen tertemiz Tuva Vadisindesin. Ve ben seni seçtim, söylenenleri dinle! : Şüphen olmasın ki benim, ben Allah’ım. Benden başka hiç bir ilah yoktur. Bana kulluk yap; benim zikrim için salatı ikame et!” "(Taha 10-14)
Allah Musa’yı kendisine kul olarak seçti. Musa Allah’ın kulu. Musa’nın rabbi olan Allah Musa’ya vahiyde bulundu; Musa rabbini dinleyecek, emrini yerine getirecek. Musa’nın Rabbi Allah, Musa’ya bir tek şeyi emretmişti: “Bana kulluk yapacak; Zikrim’in salatını ikame edeceksin!”
Musa, Allah’la ilk defa karşılaşıyor ve bu Allah’ın Musa’ya ilk emriydi; Musa’nın bütün görevi salatı ikame etmekti.
Soru şu:
Taha Suresi’nin bu ayetlerini okuyan birisi, salatın namaz olduğunu daha önce bilmiyorsa,burada bahsi geçen salat veikame-i salattan ne anlayacak?
Lütfen, elinizi vicdanınıza koyun ve cevap verin!Bundan namazı ve namaz kılmayı anlaya bilecek mi, yoksa Musa’nın kendisine vahiy olunana uymasını mı anlayacak?
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma