HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURAN’DA NAMAZ/SALAT Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Elmuh yazdı:

Bu konuyu anlamak için biraz dilbilim okumanızda fayda görüyorum, başta da belirttiğim gibi konu uzun. İşin yokuşa sürülmesi iddianıza ise sadece insaf diyebilirim. "Format" ile neyi kastettiğinizi tam anlamadım ama aşağıdaki alıntıladığım yazıda aynı "formatta" bir kullanım mı söz konusu edilmektedir ? Yoksa, sizin deyiminizle, yazar işi yokuşa mı sürmektedir ?

 Kim ne derse desin "ikame" fiilinin nesnesi olarak gelen her salat ya namazdır yada değildir. Eğer buralarda salat namazdır diyorlarsa biz de ikamenin birlikte geçtiği diğer nesnelerin nasıl kılınacağını sormaya devam edeceğiz.

 

Sayın Elmuh;

 

"Format" tan neyi kastettiğmi açan örneği aşağıya tekrar alıntı yaptım. Hadi ben dilbilgisi olmayanı boşverinde, varın eğer biliyorsanız siz yoksa bir dilbilgisi bilen dostunuza sorabilirsiniz. Hem iddianıza neden delil getirmiyorsunuz Kur'an dan? Bizlere aşağıya örneğini tekrar verdiğim gibi geçiş şekli aynı olan ve farklı anlamları ihtiva eden örnekleri neden vermiyorsunuz? Eğer isterseniz benim verdiğim örnek gibi daha nice örnekleri verebilirim size.

 

Ayrıca aşağıya tekrar alıntı yaptığım örnekler hakkındaki düşüncelerinizi bizlerle paylaşırmısınız?

 

Örneğin; "fil kitabi" ifadesi 11 ayette geçmekte olup hiçbir yerde Kur'an dan başka farklı anlam ihtiva ettiğini göremeyiz! Bunlar: 2/159, 176; 6/38; 17/4, 58; 19/16, 41, 51, 54, 56; 33/6.

İlaveten; "fi kitabin" ifadesi ise 10 ayette geçmekte olup hiçbir yerde Ümmül Kitap/Ana Kitap dan başka farklı anlam ihtiva etmez. Bunlar:6/59; 10/61; 11/6; 20/52; 22/70; 27/75; 34/3; 35/11; 56/78; 57/22.

Muhabbetle...



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sayın Elmuh ,

Namazın kısaltılmasıyla ilgili fazla yorum yapmadım diyorsun ama o namaza korku namazı diyorsun sen de mezhep anlayışında olduğu gibi.  Korku namazı nasıl birşey, korku namazı da mı olur? Korkuyorsanız namazı kılmazsınız, olsa olsa bu istenebilir. Korkuyorsunuz bir kere kısaltmanın ne anlamı olur? Korkulu namaz dikkati dağıtmaz mı? Bir de "Benim kanaatım bu namaz orta namazdır" diyorsun. Orta namaz diye bir namaz da ne olabilir? Namazları iyi kötü orta diye ayırmak da mı var?  Böyle bir anlayış olur mu? Resmin netliğini neye dayanarak söylüyorsunuz? Namazın resmini bir yıldan beridir çizin diyoruz size de bir türlü çizemediniz. Şimdi de resmin bilirliğinden dem vuruyorsunuz.

"salat kelimesi kullanıldığında muhatap toplum bunu ibadet olarak anlıyorsa ve ibadetin kastını biliyor ise, ki durum budur..." diyorsunuz. Sizin ibadet anlayışınız halkın ibadet anlayışı gibi bölük pörçük bir anlayış olsa gerek ki ibadet denince halkın bildiği namaz oruç gibi şeyler anlıyorsunuz. İbadet kulluk olup kulun efendisinin sözünü dinleyip gereğini yapmasıdır.

Nur 58'e de değineyim. Siz sabah akşam namazı diyorsunuz ben de Kuran dersi diyorsam benim dediğimin yanlış olduğunu ispatlaya bilecek misininiz?

Muhabbetle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

bir kelimenin tek bir anlamı olduğunu nasıl idda edebiliriz..

her dilde kelimelerin birden fazla anlamları olabilir...

bu zaten dilin kendi özelliğidir...

her dilde bunu bir sürü örneği gösterilebilir...

en basitinden herhangi bir sözlüğü alın her kelimenin karşısında bir çok değişik anlam olduğunu görürsünüz...

kuran yada başka bir kitapta bundan farklı değildir...

salat kelimesinin  bir çok anlamı vardır...

bunlardan biriside namazdır...






__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Sayın Asım bey ;

Madem konuya sizde müdahil oldunuz, üst kısma verdiğim örneğe ilaveten (ki "fi kitabin" ve "fil kitabi" ifadelerinin geçtiği ayetlerdi ve umarım incelemiştirsiniz) bir örnekte size vermeye çalışalım.

Kur'an da nerede "ayet" kelimesi tekil şekliyle geçiyorsa, vahiy cümlesinden bahsetmeyip sadece ve sadece enfüs ve afaktaki ayetlerden bahseder. Bunun yanısıra nerede "ayat" şekliyle çoğul geçiyorsa, orada hem vahiy cümlesinden hemde enfüs ve afaktaki ayetlerden bahseder.

Netice itibarıyla Kur'an da aynı kalıpta/şekilde geçen kelimeler hep aynı manayı verirler. Aksi iddia delille belgelenmelidir.

Muhabbetle...



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

merhabalar...

kelimenin başına el takısı yani eliflam yani harfi tarif gelince o kelime marife oluyor...

bu takı gelmeyince o kelime nekre oluyor...




__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
elmuh
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 435
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı elmuh

haktansapmaz Yazdı:

Sayın Elmuh ,

Namazın kısaltılmasıyla ilgili fazla yorum yapmadım diyorsun ama o namaza korku namazı diyorsun sen de mezhep anlayışında olduğu gibi.  Korku namazı nasıl birşey, korku namazı da mı olur? Korkuyorsanız namazı kılmazsınız, olsa olsa bu istenebilir. Korkuyorsunuz bir kere kısaltmanın ne anlamı olur? Korkulu namaz dikkati dağıtmaz mı? Bir de "Benim kanaatım bu namaz orta namazdır" diyorsun. Orta namaz diye bir namaz da ne olabilir? Namazları iyi kötü orta diye ayırmak da mı var?  Böyle bir anlayış olur mu? Resmin netliğini neye dayanarak söylüyorsunuz? Namazın resmini bir yıldan beridir çizin diyoruz size de bir türlü çizemediniz. Şimdi de resmin bilirliğinden dem vuruyorsunuz.

"salat kelimesi kullanıldığında muhatap toplum bunu ibadet olarak anlıyorsa ve ibadetin kastını biliyor ise, ki durum budur..." diyorsunuz. Sizin ibadet anlayışınız halkın ibadet anlayışı gibi bölük pörçük bir anlayış olsa gerek ki ibadet denince halkın bildiği namaz oruç gibi şeyler anlıyorsunuz. İbadet kulluk olup kulun efendisinin sözünü dinleyip gereğini yapmasıdır.

Nur 58'e de değineyim. Siz sabah akşam namazı diyorsunuz ben de Kuran dersi diyorsam benim dediğimin yanlış olduğunu ispatlaya bilecek misininiz?

Muhabbetle.

Sayın Haktansapmaz,

Vusta Salat - Orta namaz tarifi bana ait değil. Allah tarif etmiş. Benim ki, kafadan atarak değil, eldeki verileri değerlendirerek ayetleri yorumlamak. Biz korku ve endişe halinde de namazımızı kılarız, gerek kısaltarak, gerek binit üzerinde, gerek yürüyerek. Korkuyorsanız kılmayın, böyle anlayış mı olur, tavrı sizin ürettiğiniz hiçbir delile dayanmayan, Allah ancak bunu isteyebilir tavrı, Allah hakkında bilmediğiniz şeyleri söylemekten başka birşey değil. Allah bunu söylemez diyeceğinize, Allah böyle söylemiş anlamı nedir acaba şeklinde yaklaşırsanız, doğrusunu yapmış olursunuz. En temel hatalarınızdan birisi de bu, varsayımlardan hareketle sonuca gitmek. Varsayımlar hakkında kanıt olup olmaması sizi pek ilgilendirmiyor. Siz varsaymışsanız o doğrudur... Oysa çürük temel üzerindeki bina yıkılmaya mahkumdur.

Nur58 deki salat ifadelerine Kuran dersi demişsiniz. Bir karar verin salat vahye uygun yaşamakmıdır, sabah akşam Kuran dersimidir ? Bakın şimdiden iki farklı salat tarifi yaptınız. Ben namazdır diyorsam, zannınızdan başka, siz aksini nasıl ispatlarsınız. Üstelik benim elimde bu namazın yüzyıllardır kılındığına dair açık kanıtlar var iken ve bugün halen namaz olarak kılınıyor iken. Sizin elinizde bunun kim tarafından nasıl değiştirildiğine dair, kimlerin buna itiraz ettiğine dair ne kanıt var, zannınızdan, namaz yoktur varsayımı ile ürettiğiniz senaryolardan başka.

Peki cenaze salatı ne anlama geliyor, Cenaze başında Kur'an dersi mi, vahye uygun yaşamak mı ? Burada salat kavramıyla bağlantılı bir şekilsellik olduğunu görmüyormusunuz.

Müşriklerin ayini neden salat olarak adlandırılıyor, bu şekilselliğin ifadesi değil mi?

Mezhep anlayışı, ataların dini gibi tanımlanmamış kavramlar üzerinden tartışma yürütüp mezhep olumsuzluklarını bizim yorumlarımıza iliştirme çabalarınızı sadece çaresizlikten sığındığınız, gerçeğe ulaşmakta hiçbir geçerliliği olmayan, izleyenlerde ve muhattapta tepki oluşturarak kendi görüşlerinizi kabul ettirme çabanız olarak görüyorum.   Benim ifade etmediğim anlayışı bu yöntemle bana giydirme çabanızı bu işin felsefesi ile birlikte daha detaylı deşifre etmeyi şimdilik bir kenara bırakıyorum.

Ne bize ulaşan her bilgi yanlıştır, ne de hepsi doğrudur. Elde Furkan var ise bilginin doğrusunu tesbit etme olanağımız vardır. Vahyin ilk muhattap aldığı topluma karşı tavrı da bu idi.

Siz Kuran'ı ilaç reçetesi okur gibi okumak istiyorsunuz, oysa o muhattap aldığı toplumu doğru yola ulaştıran bir kılavuzdur. 23 sene boyunca Allah o toplumun yanlışlarını düzeltmiş, onları yönlendirmiş, onlara en güzel dille hitap etmiş, onları uyarmış, cesaretlendirmiş, üstün olduklarına inandırmış, onların önünde yeni ufuklar açmış, sorunlarına çözümler üretmiştir. Kitaba bu mantıkla bakmaz da, reçete ararsanız, resim ararsanız, daha çok ararsınız. Vahyin hitabında ilk bakışta boşluklar var gibi görünse de kitabın bahsetmiş olduğum bu niteliği anlaşıldığında bu boşlukların aslında vahyin muhattaplarınca bilindiği anlaşılacaktır. Çünkü vahiy de çelişki ve eksiklik yoktur, apaçıktır. Bunları benzer şekilde daha önce de ifade ettim siz hala resim aramaya takılmışsınız.

Bakış açılarımızdaki temel farklardan biri bu. Siz raftan Mushafı alıp kitaplardan bir kitap gibi okuyarak anlamaya çalışıyorsunuz, ben 23 yıllık süreci okuyarak.

Siz namazın nasıl olmadığını ispatlamaya uğraşıp, çelşkiden çelişkiye düşeceğinize, temelsiz varsayımlarınızla teoriler üreteceğinize, var olan salat ibadetinin gerçeği nedir diye bakarsanız kitaptaki resmi de görürsünüz.

Muhabbetle.



__________________
O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
Yukarı dön Göster elmuh's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elmuh
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Sayın Asım bey;

Anlaşılan o ki Arapça biliyorsunuz. "El" takısı için vermiş olduğunuz bilgiden dolayı teşekkür ederim. Parelelinde ikinci olarak vermiş olduğum "ayet" ve "ayat" kelimeleri için görüşlerinizi alabilirmiyiz?

Muhabbetle...



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

ayet işaret belirti iz ibret ders gibi anlamlara gelebiliyor...

ayat da ayetler yani çoğul kullanımı...

arabcam imam hatip lisesi okulundan kaldığı kadar...

yani düşük düzeyde...

sizin daha iyi bildiğinizi sanıyorum...

yanlış anlamayın bazen uzun yazmak isteyip yazamıyorum...

bilmediğiniz bir şeyi öğretmek gibi bir amaçtan ziyade o konudaki bilgimi ve düşüncemi paylaşıyorum...

salat konusunda haktansapmaz hocanın getirdiği yaklaşımları ilgiyle takip ediyor bunları birer farklı görüş ve zenginlik olarak görüyorum...

ama salatın içerdiği her anlamı önemsiyor ve yapabildiği kadar uygulamaya çalışıyorum...

yani allaha bağlılık vahye bağlılık kuran dersi zaten çok elzem konular bunları dışlamıyor ama namazıma da devam ediyorum...




__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhaba

Asım bey bende bu nezaketinizden ötürü size teşekkür edip, üzerinize Allah'ın selamını diliyorum.

Ama ilginçtir ki "ayet" ve "ayat" tekil ve çoğul şekli, hiç değişmez ve şaşmaz bir biçimde hep aynı anlamı veriyor. Demek ki Allah'ın mesajı dilbilgisi kurallarınında üzerinde müthiş bir yapıya sahip. Ayrıca korunduğunun ayrı bir göstergeside olabilir.

Muhabbetle...



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
islamci
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 03 haziran 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 292
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı islamci

kadıoğlu Yazdı:
islamcı rumuzlu kardeş,bence bu isim değişik birtakım şeyler çağrıştırıyor,pastacı,lokantacı,manifaturacı vs.yani işin ticaretini yapıyor,geçimini o meslekten temin ediyor gibi.sizinkide yanlış anlaşılabilir.islamdan geçinen gibi.bu ismin yerine daha hoş ve sevimli birşey kullanırsanız isabetli olur kanaatindeyim."

kuranda birçok yerde salat geçer. ama bunun hepsi namaz değildir. namaz olan anlamlarıda vardır. namaz olmayan yol anlamıda vardır. ama bu namazı reddetmemizi gerektirmez. çünkü apaçık namaz vardır. " diyorsunuz.tamam reddetmiyelim.dağ başında,hiçkimsenin olmadığı yerde sadece kuranı kerim mealleri ile başbaşa olan bir şahıs kuranıkerimi okuyarak,namaz hangisidir,şekli nedir nereden nasıl öğrenecek.şekli namaz hangi ayetlerdedir.nasıl bulacak.hakdansapmaz beyinde defalarca belirttiği,derçekyerin katkı sağladığı,benimde önceki yazılarımda, geçmiş şeriatlar ve toplumlardan verdiğim örneklerde olduğu gibi,bir kültür,gelenek,ibadet şekli neden olmasın.selamlar...

kadıoğlu sana hesap soracak değilim. islama uyan anlamıyla kullanmış olamaz mıyım? yada islam taraftarı, islamdan yana olan !! hep bardağın boş tarafından bakmak mı amacınız. kırıcı olmayalım yapıcı olalım. isme çamur atarak siyaset yapmayın.

ne zamandan beri bu konuya bakmıyordum kısır tartışma söz konusu ki hâlâda devam ediyor. 185 sayfadır bir sonuca bağlanamadı !! dahada devam edecektir...

kadıoğlu kılmak istemiyorsan kılma namazı kılmayanlar kılmasın yahu! reddetmek isteyen kılmasın zaten namaz gönül işi yapmamak sizin elinizde bıçak dayamıyorlar kılın diye.. kılmayacaksanız kılmayında kılanıda yolundan çevirmeyin. kılmadığınız zaman etrafınıza zararınız yok ama kılanı yolundan çevirmek büyük vebal altında kalmaktır. bu yükün altından kalkarım diyorsanız hararetli günler dilerim. haram olanı işleyenle yok bu haram değil helal diyen arasındada fark vardır. çünkü haram olanı yapanın zararı sadece kendinedir. ama haramı helalleştirenin zararı tüm toplumadır dikkat edin.... öyle hemen şeytanlarınızın sözlerine kanmayın derim..



__________________
ne kadar hatırlanmak istiyorsan o kadar hatırla.
Yukarı dön Göster islamci's Profil Diğer Mesajlarını Ara: islamci
 

<< Önceki Sayfa 128 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats