Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Bu konuyu anlamak için biraz dilbilim okumanızda fayda görüyorum, başta da belirttiğim gibi konu uzun. İşin yokuşa sürülmesi iddianıza ise sadece insaf diyebilirim. "Format" ile neyi kastettiğinizi tam anlamadım ama aşağıdaki alıntıladığım yazıda aynı "formatta" bir kullanım mı söz konusu edilmektedir ? Yoksa, sizin deyiminizle, yazar işi yokuşa mı sürmektedir ?
Kim ne derse desin "ikame" fiilinin nesnesi olarak gelen her salat ya namazdır yada değildir. Eğer buralarda salat namazdır diyorlarsa biz de ikamenin birlikte geçtiği diğer nesnelerin nasıl kılınacağını sormaya devam edeceğiz.
Sayın Elmuh;
"Format" tan neyi kastettiğmi açan örneği aşağıya tekrar alıntı yaptım. Hadi ben dilbilgisi olmayanı boşverinde, varın eğer biliyorsanız siz yoksa bir dilbilgisi bilen dostunuza sorabilirsiniz. Hem iddianıza neden delil getirmiyorsunuz Kur'an dan? Bizlere aşağıya örneğini tekrar verdiğim gibi geçiş şekli aynı olan ve farklı anlamları ihtiva eden örnekleri neden vermiyorsunuz? Eğer isterseniz benim verdiğim örnek gibi daha nice örnekleri verebilirim size.
Ayrıca aşağıya tekrar alıntı yaptığım örnekler hakkındaki düşüncelerinizi bizlerle paylaşırmısınız?
Örneğin; "fil kitabi" ifadesi 11 ayette geçmekte olup hiçbir yerde Kur'an dan başka farklı anlam ihtiva ettiğini göremeyiz! Bunlar: 2/159, 176; 6/38; 17/4, 58; 19/16, 41, 51, 54, 56; 33/6.
İlaveten; "fi kitabin" ifadesi ise 10 ayette geçmekte olup hiçbir yerde Ümmül Kitap/Ana Kitap dan başka farklı anlam ihtiva etmez. Bunlar:6/59; 10/61; 11/6; 20/52; 22/70; 27/75; 34/3; 35/11; 56/78; 57/22.
Muhabbetle...
__________________ Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Namazın kısaltılmasıyla ilgili fazla yorum yapmadım diyorsun ama o namaza korku namazı diyorsun sen de mezhep anlayışında olduğu gibi. Korku namazı nasıl birşey, korku namazı da mı olur? Korkuyorsanız namazı kılmazsınız, olsa olsa bu istenebilir. Korkuyorsunuz bir kere kısaltmanın ne anlamı olur? Korkulu namaz dikkati dağıtmaz mı? Bir de "Benim kanaatım bu namaz orta namazdır" diyorsun. Orta namaz diye bir namaz da ne olabilir? Namazları iyi kötü orta diye ayırmak da mı var? Böyle bir anlayış olur mu? Resmin netliğini neye dayanarak söylüyorsunuz? Namazın resmini bir yıldan beridir çizin diyoruz size de bir türlü çizemediniz. Şimdi de resmin bilirliğinden dem vuruyorsunuz.
"salat kelimesi kullanıldığında muhatap toplum bunu ibadet olarak anlıyorsa ve ibadetin kastını biliyor ise, ki durum budur..." diyorsunuz. Sizin ibadet anlayışınız halkın ibadet anlayışı gibi bölük pörçük bir anlayış olsa gerek ki ibadet denince halkın bildiği namaz oruç gibi şeyler anlıyorsunuz. İbadet kulluk olup kulun efendisinin sözünü dinleyip gereğini yapmasıdır.
Nur 58'e de değineyim. Siz sabah akşam namazı diyorsunuz ben de Kuran dersi diyorsam benim dediğimin yanlış olduğunu ispatlaya bilecek misininiz?
bir kelimenin tek bir anlamı olduğunu nasıl idda edebiliriz..
her dilde kelimelerin birden fazla anlamları olabilir...
bu zaten dilin kendi özelliğidir...
her dilde bunu bir sürü örneği gösterilebilir...
en basitinden herhangi bir sözlüğü alın her kelimenin karşısında bir çok değişik anlam olduğunu görürsünüz...
kuran yada başka bir kitapta bundan farklı değildir...
salat kelimesinin bir çok anlamı vardır...
bunlardan biriside namazdır...
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Madem konuya sizde müdahil oldunuz, üst kısma verdiğim örneğe ilaveten (ki "fi kitabin" ve "fil kitabi" ifadelerinin geçtiği ayetlerdi ve umarım incelemiştirsiniz) bir örnekte size vermeye çalışalım.
Kur'an da nerede "ayet" kelimesi tekil şekliyle geçiyorsa, vahiy cümlesinden bahsetmeyip sadece ve sadece enfüs ve afaktaki ayetlerden bahseder. Bunun yanısıra nerede "ayat" şekliyle çoğul geçiyorsa, orada hem vahiy cümlesinden hemde enfüs ve afaktaki ayetlerden bahseder.
Netice itibarıyla Kur'an da aynı kalıpta/şekilde geçen kelimeler hep aynı manayı verirler. Aksi iddia delille belgelenmelidir.
Muhabbetle...
__________________ Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
kelimenin başına el takısı yani eliflam yani harfi tarif gelince o kelime marife oluyor...
bu takı gelmeyince o kelime nekre oluyor...
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Namazın kısaltılmasıyla ilgili fazla yorum yapmadım diyorsun ama o namaza korku namazı diyorsun sen de mezhep anlayışında olduğu gibi. Korku namazı nasıl birşey, korku namazı da mı olur? Korkuyorsanız namazı kılmazsınız, olsa olsa bu istenebilir. Korkuyorsunuz bir kere kısaltmanın ne anlamı olur? Korkulu namaz dikkati dağıtmaz mı? Bir de "Benim kanaatım bu namaz orta namazdır" diyorsun. Orta namaz diye bir namaz da ne olabilir? Namazları iyi kötü orta diye ayırmak da mı var? Böyle bir anlayış olur mu? Resmin netliğini neye dayanarak söylüyorsunuz? Namazın resmini bir yıldan beridir çizin diyoruz size de bir türlü çizemediniz. Şimdi de resmin bilirliğinden dem vuruyorsunuz.
"salat kelimesi kullanıldığında muhatap toplum bunu ibadet olarak anlıyorsa ve ibadetin kastını biliyor ise, ki durum budur..." diyorsunuz. Sizin ibadet anlayışınız halkın ibadet anlayışı gibi bölük pörçük bir anlayış olsa gerek ki ibadet denince halkın bildiği namaz oruç gibi şeyler anlıyorsunuz. İbadet kulluk olup kulun efendisinin sözünü dinleyip gereğini yapmasıdır.
Nur 58'e de değineyim. Siz sabah akşam namazı diyorsunuz ben de Kuran dersi diyorsam benim dediğimin yanlış olduğunu ispatlaya bilecek misininiz?
Muhabbetle.
Sayın Haktansapmaz,
Vusta Salat - Orta namaz tarifi bana ait değil. Allah tarif etmiş. Benim ki, kafadan atarak değil, eldeki verileri değerlendirerek ayetleri yorumlamak. Biz korku ve endişe halinde de namazımızı kılarız, gerek kısaltarak, gerek binit üzerinde, gerek yürüyerek. Korkuyorsanız kılmayın, böyle anlayış mı olur, tavrı sizin ürettiğiniz hiçbir delile dayanmayan, Allah ancak bunu isteyebilir tavrı, Allah hakkında bilmediğiniz şeyleri söylemekten başka birşey değil. Allah bunu söylemez diyeceğinize, Allah böyle söylemiş anlamı nedir acaba şeklinde yaklaşırsanız, doğrusunu yapmış olursunuz. En temel hatalarınızdan birisi de bu, varsayımlardan hareketle sonuca gitmek. Varsayımlar hakkında kanıt olup olmaması sizi pek ilgilendirmiyor. Siz varsaymışsanız o doğrudur... Oysa çürük temel üzerindeki bina yıkılmaya mahkumdur.
Nur58 deki salat ifadelerine Kuran dersi demişsiniz. Bir karar verin salat vahye uygun yaşamakmıdır, sabah akşam Kuran dersimidir ? Bakın şimdiden iki farklı salat tarifi yaptınız. Ben namazdır diyorsam, zannınızdan başka, siz aksini nasıl ispatlarsınız. Üstelik benim elimde bu namazın yüzyıllardır kılındığına dair açık kanıtlar var iken ve bugün halen namaz olarak kılınıyor iken. Sizin elinizde bunun kim tarafından nasıl değiştirildiğine dair, kimlerin buna itiraz ettiğine dair ne kanıt var, zannınızdan, namaz yoktur varsayımı ile ürettiğiniz senaryolardan başka.
Peki cenaze salatı ne anlama geliyor, Cenaze başında Kur'an dersi mi, vahye uygun yaşamak mı ? Burada salat kavramıyla bağlantılı bir şekilsellik olduğunu görmüyormusunuz.
Müşriklerin ayini neden salat olarak adlandırılıyor, bu şekilselliğin ifadesi değil mi?
Mezhep anlayışı, ataların dini gibi tanımlanmamış kavramlar üzerinden tartışma yürütüp mezhep olumsuzluklarını bizim yorumlarımıza iliştirme çabalarınızı sadece çaresizlikten sığındığınız, gerçeğe ulaşmakta hiçbir geçerliliği olmayan, izleyenlerde ve muhattapta tepki oluşturarak kendi görüşlerinizi kabul ettirme çabanız olarak görüyorum. Benim ifade etmediğim anlayışı bu yöntemle bana giydirme çabanızı bu işin felsefesi ile birlikte daha detaylı deşifre etmeyi şimdilik bir kenara bırakıyorum.
Ne bize ulaşan her bilgi yanlıştır, ne de hepsi doğrudur. Elde Furkan var ise bilginin doğrusunu tesbit etme olanağımız vardır. Vahyin ilk muhattap aldığı topluma karşı tavrı da bu idi.
Siz Kuran'ı ilaç reçetesi okur gibi okumak istiyorsunuz, oysa o muhattap aldığı toplumu doğru yola ulaştıran bir kılavuzdur. 23 sene boyunca Allah o toplumun yanlışlarını düzeltmiş, onları yönlendirmiş, onlara en güzel dille hitap etmiş, onları uyarmış, cesaretlendirmiş, üstün olduklarına inandırmış, onların önünde yeni ufuklar açmış, sorunlarına çözümler üretmiştir. Kitaba bu mantıkla bakmaz da, reçete ararsanız, resim ararsanız, daha çok ararsınız. Vahyin hitabında ilk bakışta boşluklar var gibi görünse de kitabın bahsetmiş olduğum bu niteliği anlaşıldığında bu boşlukların aslında vahyin muhattaplarınca bilindiği anlaşılacaktır. Çünkü vahiy de çelişki ve eksiklik yoktur, apaçıktır. Bunları benzer şekilde daha önce de ifade ettim siz hala resim aramaya takılmışsınız.
Bakış açılarımızdaki temel farklardan biri bu. Siz raftan Mushafı alıp kitaplardan bir kitap gibi okuyarak anlamaya çalışıyorsunuz, ben 23 yıllık süreci okuyarak.
Siz namazın nasıl olmadığını ispatlamaya uğraşıp, çelşkiden çelişkiye düşeceğinize, temelsiz varsayımlarınızla teoriler üreteceğinize, var olan salat ibadetinin gerçeği nedir diye bakarsanız kitaptaki resmi de görürsünüz.
Muhabbetle.
__________________ O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
Anlaşılan o ki Arapça biliyorsunuz. "El" takısı için vermiş olduğunuz bilgiden dolayı teşekkür ederim. Parelelinde ikinci olarak vermiş olduğum "ayet" ve "ayat" kelimeleri için görüşlerinizi alabilirmiyiz?
Muhabbetle...
__________________ Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
ayet işaret belirti iz ibret ders gibi anlamlara gelebiliyor...
ayat da ayetler yani çoğul kullanımı...
arabcam imam hatip lisesi okulundan kaldığı kadar...
yani düşük düzeyde...
sizin daha iyi bildiğinizi sanıyorum...
yanlış anlamayın bazen uzun yazmak isteyip yazamıyorum...
bilmediğiniz bir şeyi öğretmek gibi bir amaçtan ziyade o konudaki bilgimi ve düşüncemi paylaşıyorum...
salat konusunda haktansapmaz hocanın getirdiği yaklaşımları ilgiyle takip ediyor bunları birer farklı görüş ve zenginlik olarak görüyorum...
ama salatın içerdiği her anlamı önemsiyor ve yapabildiği kadar uygulamaya çalışıyorum...
yani allaha bağlılık vahye bağlılık kuran dersi zaten çok elzem konular bunları dışlamıyor ama namazıma da devam ediyorum...
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Asım bey bende bu nezaketinizden ötürü size teşekkür edip, üzerinize Allah'ın selamını diliyorum.
Ama ilginçtir ki "ayet" ve "ayat" tekil ve çoğul şekli, hiç değişmez ve şaşmaz bir biçimde hep aynı anlamı veriyor. Demek ki Allah'ın mesajı dilbilgisi kurallarınında üzerinde müthiş bir yapıya sahip. Ayrıca korunduğunun ayrı bir göstergeside olabilir.
Muhabbetle...
__________________ Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Katılma Tarihi: 03 haziran 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 292
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
kadıoğlu Yazdı:
islamcı rumuzlu kardeş,bence bu isim değişik birtakım şeyler çağrıştırıyor,pastacı,lokantacı,manifaturacı vs.yani işin ticaretini yapıyor,geçimini o meslekten temin ediyor gibi.sizinkide yanlış anlaşılabilir.islamdan geçinen gibi.bu ismin yerine daha hoş ve sevimli birşey kullanırsanız isabetli olur kanaatindeyim."
kuranda birçok yerde salat geçer. ama bunun hepsi namaz değildir. namaz olan anlamlarıda vardır. namaz olmayan yol anlamıda vardır. ama bu namazı reddetmemizi gerektirmez. çünkü apaçık namaz vardır. " diyorsunuz.tamam reddetmiyelim.dağ başında,hiçkimsenin olmadığı yerde sadece kuranı kerim mealleri ile başbaşa olan bir şahıs kuranıkerimi okuyarak,namaz hangisidir,şekli nedir nereden nasıl öğrenecek.şekli namaz hangi ayetlerdedir.nasıl bulacak.hakdansapmaz beyinde defalarca belirttiği,derçekyerin katkı sağladığı,benimde önceki yazılarımda, geçmiş şeriatlar ve toplumlardan verdiğim örneklerde olduğu gibi,bir kültür,gelenek,ibadet şekli neden olmasın.selamlar...
kadıoğlu sana hesap soracak değilim. islama uyan anlamıyla kullanmış olamaz mıyım? yada islam taraftarı, islamdan yana olan !! hep bardağın boş tarafından bakmak mı amacınız. kırıcı olmayalım yapıcı olalım. isme çamur atarak siyaset yapmayın.
ne zamandan beri bu konuya bakmıyordum kısır tartışma söz konusu ki hâlâda devam ediyor. 185 sayfadır bir sonuca bağlanamadı !! dahada devam edecektir...
kadıoğlu kılmak istemiyorsan kılma namazı kılmayanlar kılmasın yahu! reddetmek isteyen kılmasın zaten namaz gönül işi yapmamak sizin elinizde bıçak dayamıyorlar kılın diye.. kılmayacaksanız kılmayında kılanıda yolundan çevirmeyin. kılmadığınız zaman etrafınıza zararınız yok ama kılanı yolundan çevirmek büyük vebal altında kalmaktır. bu yükün altından kalkarım diyorsanız hararetli günler dilerim. haram olanı işleyenle yok bu haram değil helal diyen arasındada fark vardır. çünkü haram olanı yapanın zararı sadece kendinedir. ama haramı helalleştirenin zararı tüm toplumadır dikkat edin.... öyle hemen şeytanlarınızın sözlerine kanmayın derim..
__________________ ne kadar hatırlanmak istiyorsan o kadar hatırla.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma