HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURAN’DA NAMAZ/SALAT Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

elmuh Yazdı:

Selam İbrahimizm,

Biz sizin bu söylediğinize aykırı bir şey mi söyledik, zihnen eğilmeyip bedenen eğilsen olur mu dedik, böyle göstermek için çabanız neden ? Namazı gösteriş için kılanın namazı da kabuldür mü dedik... Hastalığın var ise eğilemiyorsan cehennemlikmisin dedik...

Siz okuduğunuzu anlıyormusunuz. Ben vals çalıyorum siz çiftetelli oynuyorsunuz. Bir de zeytinyağı misali bana demezmisiniz "umarım anlamişsindır".

Bağırma meselesine gelince hiç tavsiye etmem, benim en kızdığım şeylerden biri sözlerimin çarpıtılıp, terbiyesizce davranışlarda bulunulması, hele hele tehdit edilmem. O zaman ben de karşılık veririm ki önünüzdeki ekran patlamış sanırsınız.


Aleyküm selam Elmuh dostum,
Ben inan o yazımı yazarken bu forumdan kimseyi aklımdan geçirmedim,ne seni ne diğerlerini.Ben sadece durum tespiti yapmak istedim.Bağırmaktan kastım karşı tarafa seslenmek değildi,sadece sızı sebebiyle bir ah çekmeden ibaretti.
Söz çarpıtmak veya tehdit..aman benden uzak olsunlar,helede bile bile?asla..
zaten demiştim ben o sızıyla bağırırsam kırılma çünkü o bağırmanın hiçbir gider hedefi yok.
yalnız şunu meak ediyorum,
bir insan iman ettiğini bildiği bir insana,nasıl olurda;
sözleri,ayetleri saptırıyorsun kasıtlı olarak der bunu anlamakta zorlanıyorum,bu suizan olmaz mı?
neyse ben tartışmada asla galip gelemem.
Haktansapmaz dosta söyleyeyim,
hocam tevbe 84 e bir yorumun var mı?
Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
elmuh
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 435
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı elmuh

Selam İbrahimizm,

Yanlış anlama için özür dilerim. Hakkını helal et. Ama sende öyle bir yazmışsın ki benim yazımın ardına.

Durumu açıklığa kavuşturduğun için teşekkür ederim.

Muhabbetle.



__________________
O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
Yukarı dön Göster elmuh's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elmuh
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

elmuh Yazdı:

Selam İbrahimizm,

Yanlış anlama için özür dilerim. Hakkını helal et. Ama sende öyle bir yazmışsın ki benim yazımın ardına.

Durumu açıklığa kavuşturduğun için teşekkür ederim.

Muhabbetle.


Aleyküm selam Elmuh dostum,
yanlış anlamaya mahal verdiğim için ben özür dilerim,bu arada hak,ne hakkı abi sen helal et hakkını,kusura kalmayasın.Ben haktan sapmaz hocaya sordum  tevbe 84 e yorumun var mı diye,sanırım daha foruma gelmedi kendisi,abi senin yorumun var mıdır buna?
Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
cin13
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 ocak 2007
Gönderilenler: 385
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı cin13

Merhaba Sayın İbrahimizm,
Sayın Haktansapmaz Tevbe 84'e ilişkin yorumunu burada yapmış.


__________________
Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Yukarı dön Göster cin13's Profil Diğer Mesajlarını Ara: cin13
 
çözümleyici
Yeni Uye
Yeni Uye


Katılma Tarihi: 28 ekim 2008
Gönderilenler: 7
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı çözümleyici

Selam

Ayetlerde genellikle "yüsallüne"nin yerine "eqimu salat" lafzının geçmesinin sebebi;Salatı ikame etme daha geniş kapsamlı anlamı olmasından dolayıdır.Salatın iç manası olan huşu,hudu ve dış manası tadili erkan yani namaz rükünlerinin sırasına uymak olmak üzere iki özeliği vardır.Bu özeliklerin bir arada korunmasına "ikame" denir.İkame bilindiği üzere "dikmek" ve "doğrultmak" manasındadır.

Hicr 87.Ayetinde;Andolsun ki, biz sana namazlarda tekrarlanan yedi âyeti (Fatihayı) ve yüce Kur'ân'ı verdik.

Namaz kılarken her rekatinde Fatiha okunur.Ya da namaz yedi farklı kıraete göre kılınabilir.

Kur'an'da salatı ikame fiilinden sonra zekatın zikredilmesinin çeşitli hikmetleri vardır.Zekatın bir manası arınmaktır.Bu mal sahibi kişinin vermekle mükellef olduğu hakkı vermekle olur.

Zariyat Suresi'nin 19 Ayetinde;

Mallarında (yardım) isteyen ve (iffetinden dolayı isteyemeyip) mahrum olanlar için bir hak vardır.

Rûm Sûresinin 39.Ayetinde

İnsanların malları içinde artsın diye faizle her ne verirseniz, Allah katında artmaz. Ama Allah’ın hoşnutluğunu isteyerek her ne "zekat" verirseniz; işte bunu yapanlar sevaplarını kat kat arttıranlardır.

Allah bizi münkerden mennetmek(29/45) ve temizlemek(11/114) için namazı emretmişti.Önce namaz kılmakla kendimiz arınmalıyız ki sonra zekat ile malımızı arındıralım.

İkincisi;Namaz kılmak için insanlar bir araya gelip toplumsal yönden bir dayanışma ve kaynaşma içerisinde olurlar.Böylece aralarında kimin yardıma muhtaç olduğunu tespit edip zakatlarını ona göre verirler.

Üçüncüsü;Namaz ile zekat da imandan sonra bütün ibadetlerin esaslarının esasıdır. Diğerleri ayrıntıdır. Bunların edâ şekilleri itibarıyla açıklaması her peygamberin zamanına ve şeriatine göre değişebilirse de, asıl namaz ve zekat hepsinde sabittir.

 

Yukarı dön Göster çözümleyici's Profil Diğer Mesajlarını Ara: çözümleyici
 
elmuh
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 435
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı elmuh

Selam İbrahimizm,

Burada bahsedilen salat aslında cenaze duası anlamında. Salat kelimesinin Kuran dersi yada vahye uygun yaşamak gibi bir kök anlamı olmadığını göstermesi için örnek verdim. Salat kavram olarak özel zaman olarak ayrılmış bir ibadet, dua, yöneliş. Kurandaki anlamların çoğu buna uyar. Müslümanların davranışları anlatılırken sık sık bu kavram üzerinden anlatılması o günkü toplumsal yapıyı, dinamizmi, etkileşimleri, kavramlar, simgeler üzerinden yapılan mücadeleyi göz önüne aldığınızda anlam kazanır.

Vahyin dili pek çok yerde kuru bir dil olmaktan ziyade, duygusal etkilemeye de yönelik çok canlı bir dil. Edebi bir dili var. Kuranın müteşabih bir kitap olması da aslında bu yanına edebi üslubuna işarettir. Kitabın bu yanının saptırmalara malzeme olduğu bizzat Kuranda Ali İmran 7 de ifade edilmektedir.  Kuran anlayışımızı geliştirmek için sloganlardan ziyade bilgiye ihtiyacımız var. En önemlisi de doğru düşünme, muhakeme metotları ile yanlış düşünme metodunu daha yalaşım aşamasında ayırdedebilmemiz, metin okuyup anlama tecrübesi geliştirmemiz şart. Yoksa kolayca kandırılırız ve farkına bile varamayız. Eğitilmemiş insan zihni öyle anlamsız bağlantıları anlamlı imiş gibi sunar ki şaşırırsınız. Propaganda ve reklam da en çok insan zihninin aldatılabilme özelliğine güvenir. Bir bakmışsınız çelişkiler yumağı olmuş, Allah Korusun, ateizme yelken açmışız.

Nereden başladık nereye geldik, istersen şimdilik burada keselim.

Muhabbetle.



__________________
O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
Yukarı dön Göster elmuh's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elmuh
 
kadıoğlu
Yeni Uye
Yeni Uye


Katılma Tarihi: 17 mart 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 10
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kadıoğlu

sayın islamci rumuzlu kardeş,"

kadıoğlu sana hesap soracak değilim. islama uyan anlamıyla kullanmış olamaz mıyım? yada islam taraftarı, islamdan yana olan !! hep bardağın boş tarafından bakmak mı amacınız. kırıcı olmayalım yapıcı olalım. isme çamur atarak siyaset yapmayın. "ben kırıcı olmuyorum.bardağın boş tarafını size hatırlatıyorum.inanç bağlamında sıkıntılı olan bazı şahısların akıllarına gelebilecek olanları belirtiyorum.sizden tekrar rica ederek diyorumki,sıkıntı verebilecek bu tarz ifadeleri kullanmamak lazım.islamdan yana olmak gayet güzel ve hoştur.ama islamcı kelimesi çok iddialıdır.ben temsil ediyorum gibidir.eskiden sağcı,solcu vs.gibi kesimler vardı.birileri bu GÖRECELİ kavramlara veya arkasına sığınma ihtiyacına girerlerdi.bunlar yanlış ifadelerdi ve sağcıyım,solcuyum ifadelerini mensuplar hiç KULLANMAZLARdı.kendileri ülkücüyüm,türk milliyetçisiyim veya devrimciyim,marksistim,komünistim şekliyle ifade ederlerdi.bu gurupların dışındakiler 3.şahıslar o gurupları böyle ifade ederlerdi.kaldıki dünyadaki sağ ve sol kavramları bizdekinin aksine idi,solcu hırıstiyan falanjist gibi.sizede biri kalksa sorsa dünyadaki hangi islami anlayışı temsil ediyorsunuz?bu sorumluluğu ve yetkiyi nereden aldınız,hayatınıza,yaşantınıza nasıl tatbik ediyorsunuz?ne diyeceksiniz.benim tavsiyemi gözardı etmeden objektif olmanızı ve pozitif düşünmenizi arzu ederim.bende gençliğimde kendimi çin sarayını basan yiğit KÜRŞAD gibi görür,yazılarımda bu mahlası kullanırdım.ama gerçek bu değilmiş.hayat birşeyler öğretiyor insana,halbuki ben ne isem,oymuşum.bilgim,şahsiyetim,karakter,kabiliyetim,her türlü düşüncem,ideallerim ile sosyo ekonomik statüm toplumda nasıl algılanıyorsa,nerelere ve neye gücüm yetiyor,nelere muktedirsem ben oymuşum.her türlü adanmışlığa ve hizmete böyle bakmak gerekir......SALAT ve ŞEKLİ NAMAZ konularında ben hiç kimsenin vebaline girmem,sadece sorularıma cevap arıyorum.şekli olarak ifa edilen namaz tarifinin kuranda olmadığına inanıyorum.bilen varsa göstersin diyorum.kılan kılmayan beni bağlamıyor.müslüman toplumun asırlardır uyguladığı,mensubiyet şuuru ile sarıldığı,uğrunda savaşları yapıldığı,sürtüşme ve çekememişlerin görüldüğü,MEZHEP,TARİKAT vs.kuranidir diyebilirmiyiz.böyle diyenlere KURANDAN GÖSTER deme hakkımız yokmu?bunun adı karışmamakmı?vebali varmı?altında kalıp ezilirmiyiz? acaba...



__________________
GÜNEŞ HERGÜN YENİDEN DOĞAR.
Yukarı dön Göster kadıoğlu's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kadıoğlu
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sevgili İbrahimizm,

Size ve değerli Cin13 kardeşime ilginizden dolayı teşekkür ediyorum.

Cin13’ün işaret ettiği yazımda münafıkların namazıyla ilgili görüşümü anlattığım gibi, 9/84’ün de içinde yer aldığı 81-85 arasını sayın Elmuh’a cevabi yazımda yeniden meallendirerek  orada ilgili görüşümü tekrar yansıttım.

Tevbe Suresinin büyük bir bölümü münafıkları anlatmaya tahsis edilmiş; 76’da Allah’ın lutfundan verdiği malı cimrilik edip Allah için vermediklerinden, 77’de Allah’a verdikleri va’dlerine muhalefetlerinden, 78’de kıyamete kadar kalplerinde taşıyacakları nifaktan, 78’de Allah’ın onların gizli düzen ve komplolarından haberdar olduğundan (dolayısıyla Allah’ın Resulünün), 79’da gönüllü tasadduk etmek isteyen ve cihadtan başka verecek bir şeyi bulamayan fakir mü’minlerle alay ettiklerinden, 80’de onlara yetmiş kere istiğfar da etsen yine de Allah’ın onları bağışlamayacağından bahsediyor. Ve böylece konu bütünlüğü içerisinde uzun uzun sahifeler boyu halleri anlatılmaya devam ediliyor.

Burada ne münafığın ne de başka birinin cenazesi, ne cenazeye dua ve ne de cenazenin defin işlemleri mevzubahis. “Salli alâ” bağlılığı, ilişkiyi, iletişimi, birlikteliği ifade ediyor Kuran bütünlüğünde. “ Allah ve melekleri Nebi ile birlikteler (yusallûne alennebi). Nebi’ye dua mı ediyorlar? “Yâ eyyuhellezine âmenû sallû aleyh” / Ey inanalar siz de O’nun la birlikte olun diyor. Siz de O’na dua edin mi diyor? Bu Ahzab 56 ayetinin muhataplarının da özelde münafıkların olduğunu, konuyu 53. ayetten itibaren okuyup gelirseniz anlarsınız.

Kulaklarına kurşun döktürmüş olanlar bunları anlayamazlar. Onlar Kuran’ı ancak parçalayarak okuyorlar.  11/4/2009.    

 

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
elmuh
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 435
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı elmuh

haktansapmaz Yazdı:

Allah seni onlardan bir gruba geri gönderir de onlar cihat için çıkmaya senden izin isterlerse deki, benimle bir daha asla çıkmayacak ve benimle asla bir düşmanla savaşmayacaksınız. Çünkü siz ilkinde oturmayı yeğlediniz. Yine geride kalan (kadın çocuk ve yaşlılarla) oturmaya devam ededurun!  Ve artık ölmüş olan bunların hiç biriyle bağlantıyı asla kurma ve kabrinin üstünde durma! Çünkü onlar Allah'a ve Resulüne küfredip imandan çıkmakla öldüler. Onların malları ve adamları seni imrendirmesin. Allah dünyada onları bunlarla  cezalandırıp canlarını kafir olarak almak istiyor." (9/81-85) 

Sayın Haktansapmaz bizim Kuran'ı parçalayarak okuduğumuzu, Kulaklarımıza kurşun döktürdüğümüzü ifade etmiş. Beraber bakalım bu ifadelerin muhatabı kim olabilir acaba:

Yukarıdaki meallendirmelerinde münafıkların aslında ölü olmadıklarını bunun mecazi bir anlamı olduğunu anlatmak istemişler ve bunu da Fatır 15-24 ayetlerini delil göstererek ifade etmişler.

Tek kelimeyle insaf.

Farklı surelerde, bir surede mecaz anlamda geçen bir kelimenin (ölü) , bir başka surede gerçek anlamda geçmesi işine gelmeyince onun da mecaz anlamda kullanıldığını ileri sürmüş...

Halbuki Tevbe 81-85 arasında bu kelimenin mecaz anlamında kullanıldığına dair hiçbir belirti yok. Bu mantığa göre, bir başka ayette örneğin ölülerin diriltilmesinden bahsedilirse bizim şöyle anlamamız gerekir "aslında söylenmek istenen münafıkların diriltilmesidir". Bu doğru olur mu ?

Sevgili dostlar, bu Kuranın parçalanması değildir de nedir ? Bir daha bakın Sayın Haktansapmazın Tevbe 81-85 mealine ve oradaki  "kabrinin üzerinde durma" cümleciğinin ne anlama geldiğini düşünün. Sonra vicdanınız ile karar verin hangi mealin anlamlı olduğuna ayetlerdeki sözün nereye vardığına da dikkat ediniz.

Tevbe 84-85:

Onlardan ölen birinin namazını (duasını/salatını) hiç bir zaman kılma, mezarı başında durma. Çünkü onlar, Allah'a ve elçisine (karşı) inkâra saptılar ve fasık kimseler olarak öldüler. Malları da evlatları da seni imrendirmesin. Allah bunlarla, dünyada onlara azap etmek istiyor. Kâfir olarak çıkaracaktır canları.

Kuranı Kuran bütünlüğü ile anlamak için önce Kuranı doğru anlamak gerekir. Kuranı Kuran bütünlüğünde anlıyorum klişesine sığınıp her yerde anlamı keyfinizce değiştiremezsiniz. Bir söz vardır:

"Eğer insanların çıkarları üçgenin iç açıları toplamının 180 derece olmasına aykırı düşseydi, üçgenin iç açıları toplamı 180 dereceden farklı olurdu". Sayın Haktansapmaz'da işine gelmediğinde istediği anlamı çıkartmak için kah mecazı gerçek, kah gerçeği mecaz yapıp görüşüne uygun senaryolar üretmekte.

Haklılık çamur atarak, iddia ederek, soru sorarak olmaz. Soruyu bebeler de sorar, aklına geleni bebeler de söyler. Haklılık hak ile cevap üreterek olur. Akıl ve vicdan ile cevap üretmekle olur.

Selam olsun ulül elbaba.

Muhabbetle.



__________________
O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
Yukarı dön Göster elmuh's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elmuh
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Düşünmek lazım Allah Resulu ara ara kabirlere gidipte, ordakilerle konuşmak gibi bir durumumu vardıki böyle bir emir geldi. Böyle bir Resul tasavvurunu irdelemek lazım gelmez mi?

9/84 ayetinin yansıması şekli, nasılda 35/22 ve ilaveten netice mahiyetindeki 27/80 ayeti olduğu gerçeğini doğuruyor.

"Diriler de eşit olmaz, ölüler de. Allah dilediğine işittirir. Ama sen, kabirlerdekilere işittiremezsin." 35/22 (ynö) 

"Sen, ölülere işittiremezsin. Eğer dönüp giderlerse, sağırlara da çağrıyı duyuramazsın." 27/80 (ynö)

Her halükarda net ve açıkki bu ölüler yaşayan ölülerdir.

Muhabbetle...



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 

<< Önceki Sayfa 128 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats