Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 26 ekim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 52
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
BİZ her ümmete, kulluklarını göstermeleri için [ayrı] bir ibadet tarzı (82) tayin ettik. Hac suresi 67.ci ayet- Muhammed Esed çevirisi.
Ne kadar net değil mi? RAB her ümmete (yani Müslümanlara da) ayrı bir ibadet tarzı tayin ettik diyor. -----------------------: sizce herhalde bu ibadet tarzları oruç, zekat ve hacdır öyle değil mi? Öyle ya namazı yok sayıyorsunuz? Sizin benim ALLAH'ımın önünde boyun eğip yere kapanmama karşı çıkmanızın tek bir açıklaması vardır: -------------- İÇİN DE ----------------------
Katılma Tarihi: 26 ekim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 52
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Herkes Arapça bilecek diye bir kural yok. Ben de İngilizce ve Almanca bilen kardeşlerimize seslenmek istiyorum: İngilizce Shakir çevirisi - Nisa 102: And when you are among them and keep up the prayer for them, let a party of them stand up with you, and let them take their arms; then when they have prostrated themselves let them go to your rear, and let another party who have not prayed come forward and pray with you, and let them take their precautions and their arms; (for) those who disbelieve desire that you may be careless of your arms and your luggage, so that they may then turn upon you with a sudden united attack, and there is no blame on you, if you are annoyed with rain or if you are sick, that you lay down your arms, and take your precautions; surely Allah has prepared a disgraceful chastisement for the unbelievers. ....soruyorum size ey kardeşler: burada sözü edilen soyut bir başlılık kavramı mı, yoksa bedenin büküldüğü ve yere kapanıldığı bildiğimiz namaz fiili mi? -------------devam edelim....
Katılma Tarihi: 26 ekim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 52
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
ey Almanca bilen kardeşim: Kuran.gen.tr sitesindeki Almanca Nisa 102 çevirisi: Und wenn du unter ihnen bist und für sie das Gebet anführst, soll ein Teil von ihnen bei dir stehen, doch sollen sie ihre Waffen aufnehmen. Und wenn sie ihre Niederwerfungen vollführt haben, so sollen sie hinter euch treten, und eine andere Abteilung, die noch nicht gebetet hat, soll vortreten und mit dir beten; doch sollen sie auf ihrer Hut sein und ihre Waffen bei sich haben. Die Ungläubigen sähen es gerne, daß ihr eure Waffen und euer Gepäck außer acht ließet, so daß sie euch plötzlich überfallen könnten. Und es soll keine Sünde für euch sein, wenn ihr, falls ihr durch Regen leidet oder krank seid, eure Waffen ablegt. Seid jedoch (immer) auf eurer Hut. Wahrlich, Allah hat für die Ungläubigen schmähliche Strafe bereitet.
şimdi, bu mealci de mi olayı çarpıtıp bizi yerlerde süründürmek istiyor?? ne zorları var bütün bu mealcilerin de hepsi yanlış çeviri yapıyor??
Katılma Tarihi: 22 mart 2009 Yer: United Kingdom Gönderilenler: 132
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam
ertugruldi
ama hala asagida verilen bu sorularin yanitlari bulunmus deildir keske siz hakli olsaniz bu kafakarisikligi alisik olmadigimiz ortama uyum saglama surecindeki mide bulantisi gibi geliyor kaldiramiyoruz.
Gercekbilgi'nin yazdiklari eger bunlari ters orantisini bulabilirsek seninleyim ertugruldi.ama bulmadiysak.....ne kadar lanet etsek o lanet bizemidir bilinmez Yuce Allah Yardimcimiz olsun..
Altaki bu linkten Alintidir ben ugrasiyorum Isin icinden cikamiyorum ki isin basindayim
Bu fotoğrafın temel organlarını sayıp,bunları kurandan bulalım.
(1)KIBLE (2/142-143-144-145)ayetlerinde 6 kez geçmektedir,ama salat kelimesi hiç yer almamaktadır.Merak edenler 2/142-150’arası ayetleri çok dikkatli bir şekilde defalarca okumalarını tavsiye ederiz.Kıble mekkedeki,kabe denilen dört duvardan oluşan yapı ise,ve diğer bir adıda mescidi haram ise,mescidi harama(dönün…nerede olursanız…nereden çıkarsanız…ona dönün)emirlerini ne zaman nasıl yerine getireceğiz.Çünkü namazda dönün demiyor,acaba Allah defalarca mescidi harama dönün derken namazda dönün demeyi unutmuşmudur??alimler,fakihler onu (içinde ve dışında ekleyerek)ona hatırlatma gereğini duyuyorlar.!!!!
(2)İFTİTAH TEKBİRİ: (ALLAHU EKBER)CÜMLESİ OLUP kendisiyle namaza başlandığı için,bu ad verilmiştir.Allahu ekber sözü kuranda hiç yer almamaktadır.!!!
(3)KIYAM:Namazda ayakta durmak anlamında kullanılmıştır.Buda salatın geçtiği ayetlerde,salatla birlikte yer almamaktadır,bir istisna ile oda şudur(4/103).ayet meal olarak,salatı bitirdiğinizde,allahı ayakta,oturarak ve yanlarınız üzerinde zikredin.(buradada gördüğünüz gibi kıyam namaz bittikten sonra yer aldığına göre,namazın bir rüknü olmadığı son derece açıktır.
(4)RUKU:Ruku masdar olup,baş eğmek mecaz olarak kabul etmek,inanmak,teslim olmak,itaat etmek anlamındadır.Gerçi (ruku’)kelimesi’de kuranda hiç yer almamaktadır.Türevleri olan,fiil ve isimler salat kavramı ile birlikte,tek istisna ile,yan yana yer almamaktadır.O istisna ettiğimiz ayet 2/43’te:namazı kılın,zekatı verin,rüku edenlerle beraber eğilin(s.ateş)görüldüğü gibi,ruku edin namazdanda sonra değil,zekattan sonra yer almaktadır.Eğer birinin rüknü sayılacaksa,zekatın rüknü olması daha makuldur.Ama onunda bir rüknü değildir.Kaldıki zekatta,herkesin bildiği zekat hiç değildir.
(5)SECDE: Secde masdarıda kuranda bu şekliyle hiç geçmemektedir.Bununla birlikte,masdar olarak anlamı,ruku ile eş anlamlıdır.Kuranda secdenin türevleri olan,fiil,isim ve sıfatlar,yine bir istisna dışında,salat kavramı ile birlikte,hiçbir ayette yer almamaktadır.o istisna ayet ise 4/102 dir.Burdada birinci grup için secde ettiklerinde,ötenizde olsunlar…Eğer secde ettilerdeki (secdeyi)namazın bir rüknü olarak kabul edersek,başka hiçbir rüknünede yer verilmediğine göre bu ayette,namaz tek secdeden ibarettir.(yanlış anlaşılmasın kuranda namaz yoktur diyoruz ,dolayısyla namaz secdeden ibarettir görüşünde değiliz.Ancak okuyucunun dikkatini çekiyoruz,bu ayette peygamberin secdesinden söz edilmektedir.!!!hitap peygambere olduğu halde (secde ettiğinizde)değilde,(secde ettiklerinde) denmesi calibi dikkattir,düşünmeye değerdir.
Kuranda fiil olarak 75/31-32’de(fela saddaka vela salla.velakin kezzeba ve tevella) klasik meallere göre ayetin anlamı şöyledir:ne doğruladı,nede namaz kıldı.Fakat yalanladı ve döndü..ALLAH BU AYETLERDE (4)KAVRAM VERMİŞTİR.31.AYETTEKİ (SADDAKA)’NIN ZIDDINI 32.AYETTE (KEZZEBE),YİNE 31.AYETTEKİ (SALLA)NIN ZIDDINI İSE 32.AYETTE(TEVELLA)OLARAK VERİLMİŞTİR.
SALLA NAMAZ KILDI OLURSA,TEVELLA DÖNDÜ,YÜZ ÇEVİRDİ(SALLANIN ZIDDI OLMUYOR).!!AMA DEDİĞİMİZ GİBİ SALLA,(BAĞLANTI KURDU/İLGİ ALAKA DUYDU/İRTİBAT SAĞLADI ANLAMINDA KULLANILMIŞ OLUP TEVELLA FİİLİ,SALLA’NIN ZIDDI OLARAK DÖNDÜ/YÜZ ÇEVİRDİ/YANİ İRTİBAT KURMADI/DİNLEMEDİ DEMEKTİR.
Namazın bir rüknü,kabul ettikleri ‘’ruku’’nun anlamı 77/50’de net olarak inanmak ,boyun eğmek,kabul etmek, olduğu ortaya çıkıyor.(her ne kadar bu kelime kuranda yer almıyorsada…) Kuran’da 77/48’de (ve iza qilelehum irkeuu la yerkeun—onlara ruku edin,yani baş eğin dendiğinde,ruku etmezler,baş eğmezler.)nakarat olarak surede yer alan(veylun yevmeizin lilmukezzibin)49.ayetini hesaba katmassak,48’in devamı ,50.ayet (fe bieyyi hadisin ba’dehu yuminun—peki bundan böyle hangi hadise,söze inanacaklar.)GÖRÜLÜYORKİ RUKU ETMEK’İN EŞ ANLAMLISI İMAN ETMEk olarak verilmiştir.
BAŞ EĞMEK KABUL,YALANLALAMKTA KABUL ETMEMEK ANLAMINDADIR.
Sırası gelmişken,namazın olmasa olmazı olan,en önemli rüknü,secdeninde anlamını kurandan görelim. 84/21-22(ve iza qurie aleyhimulkuranu la yescudun.belillezine keferuv yukezzibun.---kendilerine kuran okunduğu zaman secde etmiyorlar/boyun eğmiyorlar...aksine kafirler yalanlıyorlar .)görüldüğü gibi secdenin zıddı,yalanlamak olarak verilmiştir.
KURANDA SALAT VE ZEKAT, BİRLİKTE PEŞPEŞE 25 CİVARINDA YER ALMAKTADIR.BUNLARI BİRBİRİNDEN AYIRMAK ADETA İMKANSIZDIR.BUNLAR ET VE KEMİK GİBİDİR.SALAT YOKSA,ZEKAT YOKTUR. BİZE GÖRE,KURANDAN ANLADIĞIMIZ,SALAT VE ZEKAT DİNİN HEPSİDİR..!!!! BÜTÜN PEYGAMBERLER SALAT VE ZEKATLA GÖREVLENDİRİLMİŞLERDİR.!!! DİĞER BİR İFADE ŞEKLİ (EMRUN BİL MARUF VE NEHYUN ANİL MUNKER)DİR.!!! BİR BAŞKA İFADEYLE (AMENU VE AMİLUSSALİHATTIR).!!! SALAT VE ZEKATI İCRA EDENLERE KURAN MUSLİH VE MUHSİN (YANİ ISLAH EDEN VE EN İYİSİNİ YAPAN)DEMEKTEDİR. SALAT VE ZEKAT ‘I GÜNCELLEŞTİRİRSEK,BİZE GÖRE KURAN EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİDİR,BU OLMASSA OLMAZDIR…BİR ÇOK AYETTE KARŞIMIZA SALAT ,KURAN DERSİ OLARAK ÇIKIYOR.ÖRNEK 2/101-102-103 ZEKATTA İKAMEİ SALATIN SONUCU OLUP ŞİRKİN PİSLİKLERİNDEN ÖĞRENDİĞİMİZ AYETLERLE ARINMAKTIR..!!!
İKAMEİ SALAT VE İTAİ ZEKATI ŞÖYLE ÇEVİRMEK BİZCE EN UYGUNUDUR:SALATI (DİNE,İMANA,KİTABA,DOLAYISIYLA ALLAHA DEVAMLI BAĞLILIĞI AYAKTA TUTMAK/HAYATTA TUTARAK ŞİRKİN BÜTÜN PİSLİKLERİNDEN TEMİZLENMEYİ GERÇEKLEŞTİRMEKTİR.!!!
BİZ her ümmete, kulluklarını göstermeleri için [ayrı] bir ibadet tarzı (82) tayin ettik. Hac suresi 67.ci ayet- Muhammed Esed çevirisi.
Ne kadar net değil mi? RAB her ümmete (yani Müslümanlara da) ayrı bir ibadet tarzı tayin ettik diyor. ----------------- soruyorum: sizce herhalde bu ibadet tarzları oruç, zekat ve hacdır öyle değil mi? Öyle ya namazı yok sayıyorsunuz? Sizin benim ALLAH'ımın önünde boyun eğip yere kapanmama karşı çıkmanızın tek bir açıklaması vardır ---------------------.
Ayeti Muhammed Esed anlamamışsa ne yapayım yani!
Bu çeviri anlayışına göre her toplumun her türlü tapınış şeklini belirleyen Allah'ın bizzat kendisi oluyor ve her türlü tapınış şekli Allah'ın muradına muvafık oluyor. Bugün yeryüzünde yaşayan bütün toplumların her çeşit tapınışları Allah'ın belirlediği tapınış şekli olmuş oluyor! Esed'in bu anlayışı ayetin devamı ile çelişiyor.
Katılma Tarihi: 26 ekim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 52
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Muratmatrak: dediğin yeri okudum, Kuran'da kıyam vs.
sözcüklerin geçmediğini namazın olmadığına delil
göstermek istiyorlar. Aynı mantıkla gidersek orucun neyle
açılacağı da belirtilmemiş Kuran'da...o zaman örneğin ben
derim ki suyla açılır, sen dersin ki zeytinle...Kuran'da
bu konuda bir şey söylenmediği için oruç Kuran'da yoktur
diyebilir miyiz? Kuran maluımu ilan etmez. Gerekli
gördüğü şeyi tarif eder. Namaz Milattan önce 2.ci binden
beri rüku, kıyam ve secdesiyle kılınıyordu. Müşrik
Araplar da namaz kılarlardı, yalnız namaz kılarken ıslık
çalıp el çırparlardı. Hazret-i Muhammed (Muhammed
değil!!!)bu bidatları ayıkladı namazdan. Sen Kuran'da
salat geçen yerleri bir namaz anlamında düşünerek oku,
bir de bağlılık kavramı (öyle diyorlar ya meczup insan
şeytanları) anlamında oku. Bak bakalım hangisi yerine
oturacak. Namaz salat'tır, yani bağlılıktır da aynı
zamanda, fakat bağlılık kavramı eşittir namaz dersen
olmaz, zira bağlılık daha üst düzey bir soyutlama, bir
genel kavramdır.
Son olarak, İngilizce'de worship = ibadet, prayer = dua,
namaz, prostrate ise secdedir.
Muratmatrak: dediğin yeri okudum, Kuran'da kıyam vs. sözcüklerin geçmediğini namazın olmadığına delil göstermek istiyorlar. Aynı mantıkla gidersek orucun neyle açılacağı da belirtilmemiş Kuran'da...o zaman örneğin ben derim ki suyla açılır, sen dersin ki zeytinle...Kuran'da bu konuda bir şey söylenmediği için oruç Kuran'da yoktur diyebilir miyiz? Kuran maluımu ilan etmez. Gerekli gördüğü şeyi tarif eder. .................
Selam Kardeşler,
daha önce de defaatle söylendiği, ifade edildiği gibi -isteyen kabul et-meyebilir...-Kur'an'da kıyam, rüku ve sücud geçer. hem de müteaddid yerlerde geçer...tabiki salat kelimesinde olduğu gibi bağlamına göre , siyak u sibakına göre farklı anlamlarda kullanılmışlardır. ancak bu farklı anlamlardan birinin kıyamlı salatlardan biri olan " namaz " yani şekilsel kıyam,rüku ve secde olduğuna olan şahsi inancımı tüm bu tartışmalar azaltmamış, bilakis daha da arttırmıştır. tabi ki isteyen istediği gibi düşünür ve burası açık bir forum olduğuna göre de düşüncesini de kimseyi incitmeden, hakaret etmeden ve muhalif düşüncedeki forumdaşlarını ezmeye çalışmadan bizimle paylaşabilir...tartışabilir...fakat,
lütfen forum ilkelerine riâyet edelim...
Muhabbetle
Muhabbetle
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
BİZ her ümmete, kulluklarını göstermeleri için [ayrı] bir ibadet tarzı (82) tayin ettik. Hac suresi 67.ci ayet- Muhammed Esed çevirisi.
Ne kadar net değil mi? RAB her ümmete (yani Müslümanlara da) ayrı bir ibadet tarzı tayin ettik diyor. ----------------- soruyorum: sizce herhalde bu ibadet tarzları oruç, zekat ve hacdır öyle değil mi? Öyle ya namazı yok sayıyorsunuz? Sizin benim ALLAH'ımın önünde boyun eğip yere kapanmama karşı çıkmanızın tek bir açıklaması vardır ---------------------.
Ayeti Muhammed Esed anlamamışsa ne yapayım yani!
Bu çeviri anlayışına göre her toplumun her türlü tapınış şeklini belirleyen Allah'ın bizzat kendisi oluyor ve her türlü tapınış şekli Allah'ın muradına muvafık oluyor. Bugün yeryüzünde yaşayan bütün toplumların her çeşit tapınışları Allah'ın belirlediği tapınış şekli olmuş oluyor! Esed'in bu anlayışı ayetin devamı ile çelişiyor.
Merhaba. Birbirimizi dinleyip cevaplamalıyız. Abdurrahman'ın bu itirazına cevap verildi mi?
Benim anladığıma göre MENASIK genel anlamda ibadetler değil hac esnasındaki iki vakfe ve, vurgulu olarak, hayvan bağışı ile ilgili olsa gerek. Allah hayvan bağışı gibi katkıların her topluma özgü yollarını göstermiştir. Bunu vahyî buyruklar dışında evrim ve örf yoluyla da yapar elbet.
Nitekim Mescidi'l-Harâm bölgesinde halkın yemesi için hayvanların kesilmesi bir örf imiş. HAC Yahudilerin büyük ziyafet anlamında kullandığı bir kelime. Hac 27'yi buna göre okumak gerekiyor.
Hacca değil hac ile çağır. İnsanlar o büyük ziyafet için gelecek ve o arada Kabe'yi ve Mescidi'l-Harâmı görüp tefekkür ederek İbrahim'in temsil ettiği tektanrılı dini diri tutacak. Umre: diri tutmak.
فاذاقضيتممناسككم : "menasık"ınızı yerine getirmenizin ardından yani Arafat'ta kendinizle hesaplaşıp bilinçlenmenizin, Meş'ari'l-Harâm'da bunun için Allah'a şükretmenizin ve sonra hayvan bağışında bulunmanızın ardından فاذكرواالله : Allah'ı anın.
Değerli Abdurrahman kardeşim, bu arada Nisâ 103'teki kitaben mewqûta ile ilgili itirazınız da yerinde görünmüyor.
Benim öğrendiğime göre, MEWQÛTA belirlenen süre demek. Kelimenin kökü olan WAKATA, bir eylemin vaktini belirlemek anlamına geliyor (Kuran Sözlüğü sayfa 616). Bunun Hûd 114'te واقمالصلاةطرفيالنهاروزلفامنالليل - "Ve gecenin gündüzün iki ucuna inen zülüflerinde salât et!" denerek Kuranen kesinliğe kavuşturulduğu da görülüyor.
“Waktun mawqûta wa muwaqqat” ifadesinde MAWQUTA ve MUWAKKAT vakti niteliyor: belirlenmiş, sınırlanmış, ma’dûd (1’den 10’a kadar, H A)
Benim de cevapsız kalan itirazlarım var. Örneğin
Bir: Nisâ 101-104'ün konusu Kuran eğitimi olamaz çünkü olay cephede geçiyor; ki bunu kafirlerin saldıracağına dair alınan bir duyum üzerine çıkılan bir keşif hareketi diye açıklamak suretiyle siz ortaya koydunuz.
Cephede eğitim olmaz.
İki: Salâttan GERİ KALMAK salâtı terketmek anlamına geliyor olamaz çünkü düşmanın ani bir baskında bulunacağından korkuluyor olmasına rağmen sibakta salâtın 1 kıyam + 1 secdelik uygulaması emrediliyor.
Hasan Akçay Abem! Öncelikle size sağlıklı ve hayırlı bir hayatın devamını diliyorum.
"Kitaben mevkutâ" tartışmasına dönmek istemiyorum. Nisa 101 ve 102. ayetle ilgili sorularınıza cevap verdim. Ayetlerle ilgili anlayışımı defaatle açıkladım. Ama sizin anlayışınızı ben değiştiremem. "Cephe" deyip durdunuz. Resul içlerinde varsa ve gerekirse salat var. Resul içlerinde değilse salat yok. Bunu benim size kabul ettirebilmem elimde olmadığı gibi sizin de bana kabul ettirmeniz elinizde değildirr. Bu bir anlayış va kavrayış meselesidir.
Benim görebildiğim, Kuran'da ne kadar "Eqimissaléte" (tekil mutataba emir) hitabı varsa, bu Vahy'i tebliğdir, inananlara da Kuran dersidir/ eğitim ve öğretimidir.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma