Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
bende zaten üst yazımda senden alıntıladığım kısmı;
İki gündür düşünüyorum...
Nisa 101, 102, 103... bu ayetlerden ne anlamalıyız.
şeklinde tutarak benim bu ayetten ne anladımı ifade etmeye çalışmıştım,eğer salatın kısaltmanın ne olduğu hakkında yazmak isteseydim..senin;
Namazın iki rekat olduğunu mu? Hayır sonucuna vardım...
cümlenide eklerdim..
ben bunun yerine ayetin genel olarak ne anlatmak istediği noktasına dikkat çekmek istedim..o kadar..
bir nokta daha var dikkatimi çeken,
buradaki salatın,salat mı yoksa ders/tedrisat mı olduğu hakkında..şöyle ki,
Namazı kıldınız mı, gerek ayakta, gerek otururken ve gerek yan yatarak hep Allah’ı anın. Güvene kavuştunuz mu namazı tam olarak kılın. Çünkü namaz, mü’minlere belirli vakitlere bağlı olarak farz kılınmıştır. 103
Salatı bitirince/tamamlayınca istediğiniz şekilde Allahı anın hamdedin sınırlama yok..ortaya bir soru çıkıyor şu an..
Salat Allahı anma değil midir ki salatı tamamlayınca istediğiniz şart ve pozisyonda Allahın anın emri geliyor?..
Şekilsel salat Allahı anmanın kendisidir şu an için genelin uygulaması bu..en azından ben öyle anlıyorum..hani
Elmalılı Orj. Hakıkaten benim ben Allah, benden başka ilâh yok. Onun için bana ıbadet et ve zikrim için namaz kıl. TAHA 14
ayetinden yola çıkarak..
nisa 101 ve 102 de Güvene kavuşmamışken yapılan ancak eksik bırakılan ibadetinizi bitirsenizde sarı alarm durumu sebebiyle Allahı istediğiniz pozisyonda anmayı sürdürürerek tamam edin ve güvene kavuşur kavuşmaz içinde secdelerin ve rukuların olduğu yani içinde belli duruşların olduğu kesinlikle keyfi oturamayacağınız yan yatamayacağınız dilediğiniz pozisyona giremeyeceğiniz ve size vakitleri farz olan yönelişinizi yapın..
şimdi salat burada anılan tedrisat ise, tedrisatın şeklimi olur..oturur veya ayakta durursun..şekli yoktur.. ancak ayetlerin bana göre açılımı öyle geliyor ki salat kesinlikle hazırlığı yapılarak(abdest) şekle uyularak vakit gözetilerek yapılan bir ibadet..
yoksa biz Allahı anma ile vakti farz olanı mı karıştıyoruz..velev ki öyle,o halde taha 14 ne anlatıyor?
Katılma Tarihi: 22 mart 2009 Yer: United Kingdom Gönderilenler: 132
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam ve Sevgi
hayrullah41 dedi
HACCI da uluslarası bir toplantı olarak görüyorum.
Aynen katiliyorum sn. hayrullah41'e
iste haccin geregi gibi algilanip uygulanmamasinin sonucu bakin Irag'a bakin Irana bakin Afganistana,Pakistana,Filistine,Somaliye butun islam ulkeleri birbirinden kopuk,islam ulekeleri iliskileri kisilestirmisler,ama hacc business ve eziyete donusmus,hurafeler eklenmis.
Somalide bir cogu yemegi el ile yemek sunnet diye millet ayni tabaktan elleri ile yemek yiyiyor,insaf be avrupanin karanlik orta cagindan da beter yaziktir gunahatir,
Size göre Nisâ 101'deki inanırlar başka 102'dekiler başka olmalı ki Nisâ 102’de anlatılan 1 kıyam + 1 secdelik uygulama Nisâ 101’dekileri bağlamaz. Bunu hangi kanıta dayandırıyorsunuz? Açıklayın lütfen. Öte yandan iki ayetin de aynı kişilerden söz ettiğini gösteren Kuranî kanıtlar açık ve net.
Kuranî kanıt 1
102'nin başındaki VE onu 101'e bağlıyor. (Evet, 101'in başında da VE var ve o, 101'i 100'e evden çıkmak açısından bağlıyor):
“başka” derken, Resul’ün içlerinde olup olmamasıyladır. Ayette hitap inananların genelinedir. Resul’ün içlerinde olduğu ve olmadığı birlik… Aynı şahıslarda yada gayrı kişilerden olmuşlar, bu önemli değildir. Benim dikkat çektiğim, Resul’le beraber bulunmaları yada O’ndan uzaklaşmış olmaları… Dedim ve diyorum ki: İçlerinde Resul varsa ve onlara salatı gerekli görüyorsa salat var. İçlerinde Resul yoksa salat da yok.
Sefere çıktığınızda… Burada muhataplar, Resul de dahil, bütün inanalar iken, sefere çıkacaklar onlardan bir gruptur sadece. Bunların içinde Resul olabilir de olmaya bilir de. 101’de söz konusu olanların içinde Resul’ün olmadığını, 102’nin başında, “içlerinde olduğun zaman…” ifadesinden anlıyoruz .
“Kanıt 2” dediğiniz, “kafirlerin size saldırmaları” bu seferin nedeni. “üstünüze birden çullanma istekleri” de, kafirlerin, ellerine fırsat geçerse size acımayacaklarını, o halde "siz de gevşemeyin, onlara acımayın!" Anlamında inananlara yapılmış bir uyarıdır.
“başka” derken, Resul’ün içlerinde olup olmamasıyladır. Ayette hitap inananların genelinedir. Resul’ün içlerinde olduğu ve olmadığı birlik… Aynı şahıslarda yada gayrı kişilerden olmuşlar, bu önemli değildir. Benim dikkat çektiğim, Resul’le beraber bulunmaları yada O’ndan uzaklaşmış olmaları… Dedim ve diyorum ki: İçlerinde Resul varsa ve onlara salatı gerekli görüyorsa salat var. İçlerinde Resul yoksa salat da yok.
Sefere çıktığınızda… Burada muhataplar, Resul de dahil, bütün inanalar iken, sefere çıkacaklar onlardan bir gruptur sadece. Bunların içinde Resul olabilir de olmaya bilir de. 101’de söz konusu olanların içinde Resul’ün olmadığını, 102’nin başında, “içlerinde olduğun zaman…” ifadesinden anlıyoruz .
“Kanıt 2” dediğiniz, “kafirlerin size saldırmaları” bu seferin nedeni. “üstünüze birden çullanma istekleri” de, kafirlerin, ellerine fırsat geçerse size acımayacaklarını, o halde "siz de gevşemeyin, onlara acımayın!" Anlamında inananlara yapılmış bir uyarıdır.
Bakın Âl-i İmrân 121'de de Resul inanan askerlerle birlikte olup onları savaş mevzilerine yerleştiriyor. Bu, Resul inanan askerlerle birlikte değilse askerler savaş mevzilerine yerleştirilmez anlamına gelir mi ki "Resul inanan askerlerle birlikte değilse askerlere salât ettirilmez!" denebilsin?
101’de söz konusu olanların içinde Resul’ün olmadığını, 102’nin başında, “içlerinde olduğun zaman…” ifadesinden anlıyoruz.
Bu da sizin anlamanız. Beni bağışlayın ama yanlış hüküm veriyorsunuz. Yüce Allah başka bir ayette "Sen onların içindeyken onları kıyamet ile cezalandıracak değiliz," diyor. Bu, Resulün başka bir yerde onlarla birlikte olmadığını çağrıştırımak için mi denmiştir? Yok öyle şey.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma