Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Hakkı Yılmaz'ın fikirlerindeki değişim dikkat çekici, benim için şaşırtıcı da.
Abdurrahman Bey, Araf 55 hakkındaki görüşünüz nedir?
değerli cin13...
verdiğiniz linkte gerçekten güzel bilgiler ve düşünceler var...
şahsen burada salat ve namaz hakkındaki yorumları beğendim...
salatın dinin kendisi olduğu emri bilmaruf nehyi anil münker olduğu eğitim olduğu yardımlaşma ve paylaşım olduğu taşın altına elini sokmak olduğu anlatılmaya çalışılıyor...
salata çağrı haksızlıkla ve kötülüklerele mücadeleye çağrıdır...
hayyalessalah demek gelin bu davaya destek verin demek...
namaz da bu topluluğun bereberce bir dua ve niyazı...
allahın huzurunda ayakta rukuda ve secde de dua ve tazarru dan sonra veya önce salata devam etmek...
namaz bu salat eyleminin içinde bir hazırlık ve dua işlevi görüyor...
salat dini hayatın kendisi...
salatı ikame etmek doğruluğu ve iyiliği ayağa kaldırıp geçerli ve hakim kılmak...
çok şükür...
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Hem namaz kıl gündüzün taraflarından ikisinde ve gecenin gündüze yakın saatlerinde, çünkü hasenat, seyyiatı giderir, bu, idrâki olanlara bir öğüddür hud 114
Ve onları yer yüzünde bir çok ümmetlere parçaladık, içlerinden salihleri de vardı, beri benzerleri de. Ve onları kâh ni'met ve kâh musibet ile imtihan da ettik ki rücu' ederler
Ve katta'nahum fil erdi umema, minhumus salihune ve minhum dune zalike ve belevnahum bil hasenati ves seyyiati leallehum yarciûn.
25:70 Ancak tevbe ve iyman edip salih bir amel işleyenler başka, çünkü bunların seyyiatını Allah hasenâta tebdil eder ve Allah gafûr, rahîm bulunuyor
İlla men tabe ve amene ve amile amelen salihan fe ulaike yubeddilullahu seyyiatihim hasenat, ve kanellahu ğafurar rahîma.
Kelimemiz Hasenat..
Hasenat:Salihat işleme/iyi amel
Burada dikkatimi çeken nokta şu;
Peygamber şekilsel olarak namaz kılacak..
bu salih amel/iyi amel midir?
bana göre sevap salih amelin tescillenmesidir,bu durumda bu ayetlerde geçen hasenat kelimesi Fiil/hareket sonucu ortaya çıkan yararlı anlamına gelmez mi?geliyorsa burada ayetin anlamı peygambere o ayetlerde namaz kıl değildir..
Bakara 222 den 237 ye kadar kadınlar hakkında muamelat anlatılırken birden konu namazlara ve orta namazlara geliyor..ve sonrasında 238 ve 239 da namaz bahsi açılmışken 239 ve 240 ile konu yine kadınlarla alakalı muamelatl son buluyor...
Çok ilginç değil mi?
ve biliyoruz ki salat öyle bir yapıya sahipki onu korku anında hatta binek üzerinde bile bırakamıyoruz..
benim anladığım ise;
''size kadınlarla alakalı muamelatlar anlatılmıştır..bu muamelatlar ve genel muamelat konularında dilediğiniz yolu tutabilirisiniz ancak kesinlikle orta yoldan ayrılmayın çünkü orta karar/en iyi üzerinde çabalayın ki sonuçta güzel olsun ve ölçülü olun..tavsiyemiz budur''
bilemiyorum benim yorumum bu..yani burada şekilsel namaz emri göremiyorum.....
Bu sitede, çevremizde, internet aracılığı ile tanıdığımız dünyada hayatını Kuran'a adamış kişiler var. Ben ise, bu konularda acemi biri olarak, önemli bulduğum, fikirlerinizi öğrenmek istediğim bazı konularda paylaşımda bulunuyorum.
Abdurahman Bey de bana 83. ayeti sordu. Ben de kendisine 2:83'ten ne anladığımı söyledim. Henüz bir gelişme olmadı. Bekliyorum. Bu şekilde aşama aşama, yanlış-doğru, ileri-geri anlayışımı genişletmeye çalışıyorum.
Sevgi ve saygılar.
__________________ Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Bir kaç ayet sonrasını da okuduktan sonra, "...ve eqîmussaléte ve étuzzekéte.." geçtiği 83. ayeti nasıl anlıyor ve değerlendiriyorsunuz?
Merhaba Abdurrahman Bey,
83.ayet derken tahmin ediyorum ki Bakara 83 'ü kastediyorsunuz. O ayetten anladığım şu:
Yahudiler, Eski Antlaşma'da yalnız Allah'a kulluk edeceklerine, herkese güzel davranıp, güzel konuşacaklarına, bu antlaşmaya/vahye bağlı kalıp, temizleneceklerine söz vermelerine rağmen, istisnalar dışında bu antlaşmaya/vahye bağlı kalmamışlardır.
Bu anlayışınızı takdirle ve tasviple karşıladığımdan üzerine söz söylemeyi zait gördüm.
Soru 1:Dua'nın davet,çağrı anlamlarının yanısıra yakarma,niyaz anlamları var mıdır? 2."duâi" kelimesi ne anlama gelir? 3.Peygamberlerin Allah'tan istekte bulunması bizim için örnek oluşturur mu? Ben de Allah'tan istekte bulunabilir miyim?
__________________ Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
başka bir sitede salat nedir diye bir başlık açmıştım ve doğan nickli bir kullanıcıdan değişik bir cevab geldi ...
sizinle paylaşayım istedim...
kuran da namaz yoktur (yani bugün ki bilinen ritüeller) salat vardir (salat da eylem aninda dogruya veya yanlisa destek vermedir)
kuran a göre salat in sayisi olmaz vakti olur allah in iman edenlerden istedigide vakti gelince dogru olani maddi ve manevi yapmak ve dogru olana destektir salat
bu dogru olani yapma ve destek olma vakti veya zamani ise yasamin her aninda önümüze çiktigi anda iki tür salat vardir en dogru olani ise salat i vustadir
bu iki tür salattan biri kafirlerin salatidir ki maun da ve enfalda vede kuran in bir çok suresinde anlatilanlar gibi allah in sevmedigi ve onaylamadigi yanlislara destek olmaktir
digeri ise müminlerin salatidir yine kuran in bir çok suresinde anlatilan ayetlerde ki gibidir yani allah in da istedigi dogrulara destek vermek olayi ve eylemi
salatin bugün ki hali yani namaz olusu sekilsel olmasi ritüellesmesi ve 3 vakit 5 vakit denmesi kuran a baglanamaz
kuran daki salatlar ise duruma ve olaya göre degişir bazen kadin erkek arasin daki iliskilerdir bazen yetime yoksula aç ve muhtaç olana vede yolda kalana davranisdir bazen
zorda darda yok yoksullukda ve kötü günlerde bazen de rahatta iken ve
iyi günde ki varlik vede bolluk içinde ki haller ve tavirlardir
kısaca
mümin
için yasamin her aninda gerektiginde akil ve vicdan ile dogru karar
vermektir vede bunun için o an dogru olan gerekli uygun eylem ve amelde
bulunmaktir salat
dogrular önünde boyun egmeyi (ruku) ve dogrulari gerçekleri kabullenebilmeyi kucaklayabilmeyi (secde) vede geregince en dogrusunu uygun olan hal ile yapmayi ve adam gibi davranmayi (salat i vusta) iste bunlarin tamamina salat der kuran
aksi durumda ise yanlislarin karsisinda dik durmak bas kaldirmak kiyam durmaktir salat
dogan ne öyle nede böyle kisisel sebeplerden dik duramiyor o yüzden de yan gelip yatiyor keyfine bakiyor ve gerektikçe buralarda yaziyor çiziyor bizim salatimiz da bu olsa gerek
pek namaza benzemedi ya
neyse
zaten salat dedik di :)
sevgiler
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Merhaba
Asim kardesimizin alintiladigi yazida arkadasimizin cok sempatik izahatlerini gormekteyiz. Bu sozlerin hos sedasi kuran ayetleri ve tarihi hakikatlerin tespitine engel teskil eder bir tarzdadir . Tarihi ve kuran'i hakikatler bize sekilsel bir tapinmanin var oldugu kabul etmeye sevk etmektedir. Ancak bu tespitleri dogru yaptiktan sonra arkadasimizin salatin ruh haline yonelik izahlari da ilave olarak dogrudur diyebiliriz. Ozun on plana cikarilmasi adina da olsa hakikatler goz ardi edilemez.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma