Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
"Salat" kavramına ilişkin öteden beri yazılıp çizilenlerden hareketle ortaya çıkan gerçeğe dair kanaatim o dur ki, Kur'an da ki "salat" kavramının kendisi veya bir şubesi olarak algılanan/kabullenilen/inanılan "namaz" ritüelini, kabul eden arkadaşların bu ritüelin nedenliği, nasıllığı ve niteliği hakkında mutabakata varmaları kaçınılmaz hale gelmiştir. Varılacak mutabakat neticesinde eğer Rabbimiz dilerse ve duruma göre, soru cevap şeklinde konuya müdahil olmaya çalışacağım.
Rabbimizin hakikatı ortaya çıkarması temennisi ile...
Esenlikler dilerim.
__________________ Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Bu usteki tapinislar ozellikle Yahudi tapinisi bizim namazimiza benzer,saga ve sola selam vermesinden,duada ellerini acmasindan elleri safi ve wahabiler gibi goguse bagliyor herneyse izlerseniz goruceksiniz.Acaba buda bize israili hadisler gibi bize degistirilmis olarak adapte edilmis olma ihtimali varmidir?
Birde budistin tapinisi yakin musluman gibi 2 ve 3 defa secdeye gidiyorlar,tesbihleride elerinde bizimkilerin aynisi,
Soru 1:Dua'nın davet,çağrı anlamlarının yanısıra yakarma,niyaz anlamları var mıdır? 2."duâi" kelimesi ne anlama gelir? 3.Peygamberlerin Allah'tan istekte bulunması bizim için örnek oluşturur mu? Ben de Allah'tan istekte bulunabilir miyim?
Merhaba Cin13,
Sorularınızı unutmadım, ancak nasıl cevaplayayım diye düşündüm. Konu Kuran'da bir hayli geniş yer kapsayor, 200'den fazla dua ve türevleri geçiyor. Bunlar genelde bir birine yakın anlamlar ifade ediyor olsa da farklı ortamlarda farklı manalarda da kullanılmışlar.
1- Bu anlamları içermediğini söyleyemem.
2- "Duai" den kastınız, 71/6 mıdır? Şayet bu ise, burada ki anlamı açık; "Allah'a kulluğa çağrım" dir.
Peygamberler Allah'tan neleri istemişler; görevleri icabı yardım, yardımcı, çocuk, azap/helak, kanıt, ölüleri nası dirilttiği, Allah'ı görmeyi. vs vs istemişler. Biz konumumuz itibariyle bunlardan hangilerini isteyebiliriz!?
"Ve Allah'a çağırıp salihi/doğruyu yapandan daha güzel sözlü biri var mıdır?" 41/33.
Kanaatımca bu ayet duayı özetliyor.
Dini / inancı Allah'a has kılıp O'na kulluk etmek... İşte en doğru dua.
Eğer namaz kılmaktan başka bir manaya gelirse, sabah-akşam tesbih etmek ne demektir?
........
selam
TESBİH : ‘Se-be-ha’ fiilinden türeyen tesbih, Allahu Teala’yı tenzih etmektir.
Söz, fiil ve niyet olarak ibadetlerin geneli için kullanılır. (Rağıb).
Kelimenin kök anlamı göz önüne alındığında, Allah’ı iman ve amelle
tenzih edişte sürekliliği, sağa sola sapmamayı ve tezliği ifade ettiği
düşünülebilir. Daha detaylı bilgiyi buradan okuyabilirsiniz
Ayrıca merhum ELMALILI HAMDİ YAZIR tesbihin dille yapılan belli tekrarlardan ziyade, Allah'ı anlatma, hatırlatma ve onun buyruğuyla/emriyle hareket etmek olduğunu en anlaşılır hali ile cumua suresi ve nasr suresinde genişçe açıklamaktadır.
Benim şahsen TESBİH kavramından anladığım yaşamın her anında Allah'ın emri/buyruğu ile hareket etmektir. Nitekim Kainattaki her bir düzen de, Allah'ın kendileri için yazdığı/yüklediği işletim sistemleri dahilinde hareket etmektedir.
sen de bizim gibi misyoner moduna girmiş gibisin...
şaka bir yana rekat ve ders zili benzetmesi de fena değildi...
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Konu Kuran'da bir hayli geniş yer kapsayor, 200'den fazla dua ve türevleri geçiyor. Bunlar genelde bir birine yakın anlamlar ifade ediyor olsa da farklı ortamlarda farklı manalarda da kullanılmışlar.
1- Bu anlamları içermediğini söyleyemem.
2- "Duai" den kastınız, 71/6 mıdır? Şayet bu ise, burada ki anlamı açık; "Allah'a kulluğa çağrım" dir.
Peygamberler Allah'tan neleri istemişler; görevleri icabı yardım, yardımcı, çocuk, azap/helak, kanıt, ölüleri nası dirilttiği, Allah'ı görmeyi. vs vs istemişler. Biz konumumuz itibariyle bunlardan hangilerini isteyebiliriz!?
"Ve Allah'a çağırıp salihi/doğruyu yapandan daha güzel sözlü biri var mıdır?" 41/33.
Kanaatımca bu ayet duayı özetliyor.
Dini / inancı Allah'a has kılıp O'na kulluk etmek... İşte en doğru dua.
Çok teşekkür ederim Abdurrahman Bey.
Bu konu üzerinde düşünmem ve biraz daha araştırma yapmam gerekiyor. Henüz anlayamadım.
İyi geceler ve saygılar.
__________________ Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Allah'ın izni ile bunun anlamının ve ahzab 56 daki anlamın : beraberken /birlikte iken olduğunu düşünüyorum.
Nur 58 deki manalar :
salat-il fecr : sabah biraraya gelmeden önce
salat-il işae: akşam bir araya geldikten sonra
bakara 238. beraberliğinizi koruyun ve özellikle merkezi birliğinizi
ahzab 56 : Allah ve melekleri elçi ile beraberdir, ey iman edenler siz de onunla beraber / birlik olun ......
tesbih ise Allah'ı anmak, ibadet etmek, secde etmek, ruku etmek.
Ve Muhammed A.S. tesbihin zaman bakımından en güzelini en detayını belirten taha 130. ayeti, günün en önemli 5 vaktinde yaşamıştır.
ve o kadar güzel bir disiplin ki,
ayakta okunmuş, ayakta dinlenmiş. Kıyam halinde iken okunmuş. Çünkü uyumaya gelmez, kafaların dalıp gitmesine müsade edilemez, ayakta olunmalı, ÖĞRETİLEN Allah kelamı, tavsiyeleri emirleri, PÜR dikkat dinlenmeli.
ders arasında tesbih etmiş, rukuya eğilmişler, subhanallah demişler, secde yapmışlar subhanallah demişler.
ve ikinci ders başlamış.....3,4, ramazadand bazen 20 olmuş, bazen 40...Kuran dersi bu kolay mı....
Yıllar sonra, DERS rafa kaldırılmış, zil sesine, araya REKAT demişler.
Allah en doğrusunu bilir....
Selametle
MERHABA
Bunları sayın Haktansapmaz abi yazmış olsaydı, ve sayın Hayrullah41 kardeşimde bunları geçmiş te okusaydı, herhalde 41 tane zil takardı, adı da neye çıkardı :) :):) 41 kere maşaallah Aklına sağlık ve aklınla yaşa Hayrullah41 kardeş
Selam ve Dua ile
Bir not:(Yanlış anlaşılmasın, Demek istediğim kişi Allah'ın ayetlerinden farklı düşündüğünü farklı dillendirebilir, önemli olan uygun bir dille buna ya katılırsınız yada katılmazsınız itham etmeden saldırı olmadan)
Katılma Tarihi: 22 mart 2009 Yer: United Kingdom Gönderilenler: 132
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
35. sure (FATIR) 18. ayet
Elmal
ılı S1 Bir de günah çeken bir kimse başkasının günahını çekmeyecek; yükü ağır basan, onun başkasına yüklenmesi için çağrıda bulunsa da, ondan birşey alınıp yüklenmeyecektir, isterse bir yakını olsun. Fakat ancak gıyaben Rablerinin korkusunu duyanları ve namazı dürüst kılanları sakındırırsın. Temizlenen de sırf kendisi için temizlenir. Nihayet gidiş Allah'adır.
Y.N. Öztürk Hiçbir günahkâr, bir başkasının günahını yüklenmez. Yükü ağır gelen, onu taşımaya çağırsa bile, kendisinden hiçbir şey yüklenilmez. Akraba bile olsa... Sen ancak Rablerinden için için korkanları ve namaz kılanları uyarırsın. Arınıp temizlenen, kendi benliği için arınıp temizlenir. Dönüş Allah'adır.
Diyanet Vakfı Hiçbir günahkâr başkasının günahını yüklenmez. Yükü (günahı) ağır gelen kimse onu taşımak için (başkasını) çağırsa, bu çağırdığı akrabası da olsa, onun yükünden bir şey yüklenmez. Sen ancak görmeden Rablerinden korkanları ve namazı kılanları uyarabilirsin. Kim temizlenirse o, kendi menfaatine temizlenmiş olur. Dönüş Allah'adır.
36. sure (YÂSÎN) 11. ayet
Elmal
ılı S1 Sen ancak Kur'an'a uyan ve Rahman'dan gıyabında saygı besleyen kimseyi sakındırırsın; İşte onu, hem bir bağışlama hem de değerli bir mükafatla müjdele!
Y.N. Öztürk Sen ancak o zikire/Kur'an'a uyan ve görmediği halde Rahman'dan korkan kimseyi uyarırsın. Böylesini, bir bağışlanma ve seçkin bir ödülle müjdele!
Diyanet Vakfı Sen ancak zikre (Kur'an'a) uyan ve görmeden Rahmân'dan korkan kimseyi uyarabilirsin. İşte böylesini, bir mağfiret ve güzel bir mükâfatla müjdele.
Fatir suresi 18.ayette Rablerini gormeden korkanlari,ve namaz kilanlari uyarabilirsin,sakindirirsin demekte.
Yasin suresi 11.ayette Kur'an'a uyan ve Rablerinden korkanlari uyarabilirsin.sakindirirsin demekte
Namazi hadislere gore kilan veya dini hadislere gore,mezheplere gore uygulayan bir kisiye yaptiklarinin bazilarinin celistigi ve cakistigini gidip Kur'an dan anlatsak cogu tepki gosterir. Kur'an'i okuyanlar istisna onlar susar ve sorular sorar,Namaz'i kilanlari uyarabilirsin demekte,yani tepki gostermemeleri lazimdir.
Hele bu evliyalara tapanlarda namaz kilmakta kaza namazlari bile var tabi olarak onlarin digerlerine nazaran tepkisi olmamamasi lazim, ama adamlar Kur'anizm diyor Kur'an'a tabi olanlara,zindik,murted diyorlar,isteyen
Ama YASIN 11'de Kur'an'i iyi okuyan Kur'an'a uyan anlamaya calisanla kisi ve kisilerle ile ayni pozisyona gelsek durum farkli olur,tabi bu kisi tamamen temizlenmeside onemli,Fatir 18, suresinde Temizlenen de sirf kendi icin temizlenir demekte,biz hala rekat deyip durursak aradigimizi bulamayiz.Yani temizlenmeliyiz Kur'an'in demedigini ve demek istemedigini.. rekat,ruku egilmek v.b.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma