Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Bilmiyorum anlatabildim mi. İnsanlar ne yapıyor. Sosyal refah tam oturmadığı için parasını yastık altına veya ekonomiyi geliştirmeyen atıl spekülasyon yatırımlarına yöneliyor. O arsayı al 10-20 yıl bekle , oralar çok değerlenecek, sana yaramasa bile çocuklarına yarar veya x semtindeki evini sat y semtinden ev al oralar daha değerli veya değerlenecek olayları gelişmiş ekonomide yok.
Kıymetli Saffet Metin kardeşim,gerçekten aydınlatıcı güzel bilgiler vermişsin,ekonomiden iyi anladığın belli oluyor,lakin benim sorumun tam cevabını vermemişsin?Ben dedimki,Hükümetler bu biriktirilen altının değerini yükseltmezlerse veya düşürürlerse millette haliyle bu atıl yatırımlara yönelmez?Bunu niye yapıyorlar,böyle yapanlar ekonomiyi de ifsad etmiş sayılmazlar mı?anlamında bir soru sormuştum ama bu sorumun cevabını alamadım.
Belki yukarıdaki gibi yaparak kendini kurtarmaya çalışırsın ama gerçekte banka veya borsa sistemine sokmadığın her kuruş fazla para kendine, çocuklarına, memleketin geleceğine attığın bir kazıktır. Ekonomi otuz yılda büyüyecekse, elli yılda büyüyor. Sosyal refah otuz yılda geleceğine elli yılda geliyor. Sonuç bu.
işte bu cümlen çok güzel ve çok manalı.
Siz her şeyde bir komplo teorisi aramayın. Bizim yöneticilerimiz ekonomi konularında dünyanın en iyisi. Hiç bir şeyi ifsad falan ettikleri yok. Bozguncu falan asla değiller. Eleştirilecek çok tarafları var, ama yaptıkları güzel şeylerden dolayı da Allah razı olsun. Üstelik ben AKP değil CHP görüşlü bir vatandaşım. Ama yiğidi öldür hakkını yeme.
Kıymetli Saffet Metin kardeşim,ben yorumumda akp'yi ağzıma bile almadım,çünkü onu kastetmemiştim,Ben AKP'yi dğer partilere nazaran daha realist buluyorum.Yalnız batılılara birazd daha az taviz vermesini isterdim.örneğin kıbrıs'ta çok taviz verdiler.örneğin Annan planında hele şükürki Rumlar kabul etmedi.rumlar kabul etseydi,belki kıbrısımız tamamen elden gitmişti.
Şunu belirteyim nasıl yastık altına attığın para, kendi kendine attığın bir kazık ise, Türkiyenin gelişmesinin önünü kesecek koalisyon hükümetleri de her ne kadar demokrasinin tezahürü ise de halkın kendi geleceğine attığı en büyük kazıktır.
Katılma Tarihi: 13 ocak 2010 Yer: Turkiye Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selamlar.
banka faizi ananızın ak sütü gibi helal.
neden haram olsun ki. kuran da böyle bir ayet varmı faiz haram diye. yok (haşa) nerden çıkardın ... o yanlıştır kesin çeviri hatası falan vardır.
hiç bir cami hocasıda çıkıp bu haramdır demedi diyemedi dilini kopartırlar. hele bir desin...
hem ülkede dağa önemli konular. var kadınların . saçını örten bir parça türban bu konu faizden dağada önemli...
böyle derin konular varken öyle ufak tefek şeyleri gündeme getirmek dine en büyük saygısızlıktır. faiz önemsiz bir konu. ama türban çok hayati bir şey... sonra kadının bir tel saçı görünürse. ne yaparır biz öbür dünyada. allah bizi cayır cayır yakar...
hele birde banka faizi yani bu nerden haram oluyormuş... insanlar mülkden gasp ettiklerini nereye yatıracak. eğer bunları bir yerde biriktirmezse. kapitelizim özü direği yıkılır. tanrı moman kendini garatiye almalı.. allahın kabesi varsa tanrı momanın bankası var.
130.
Ey iman edenler! Kat kat arttırılmış olarak faiz yemeyin. Allah'a karşı gelmekten sakının ki kurtuluşa eresiniz.
275.
Faiz yiyenler, ancak şeytanın çarptığı kimsenin kalktığı gibi kalkarlar. Bu, onların, "Alış veriş de faiz gibidir" demelerinden dolayıdır. Oysa Allah alışverişi helal, faizi haram kılmıştır. Bundan böyle kime Rabbinden bir öğüt gelir de (o öğüte uyarak) faizden vazgeçerse, artık önceden aldığı onun olur. Durumu da Allah'a kalmıştır. (Allah onu affeder.) Kim tekrar (faize) dönerse, işte onlar cehennemliklerdir. Orada ebedi kalacaklardır.
276.
Allah, faiz malını mahveder, sadakaları ise artırır (bereketlendirir). Allah hiçbir günahkâr nankörü sevmez
278.
Ey iman edenler! Allah'a karşı gelmekten sakının ve eğer gerçekten iman etmiş kimselerseniz, faizden geriye kalanı bırakın.
160, 161.
Yahudilerin yaptıkları zulüm ve birçok kimseyi Allah yolundan alıkoymaları, kendilerine yasaklanmış olduğu halde faiz almaları, insanların mallarını haksız yere yemeleri sebebiyle önceden kendilerine helal kılınmış temiz ve hoş şeyleri onlara haram kıldık.İçlerinden inkar edenlere de acı bir azap hazırladık
__________________ ben yanlız kendimi kurana adadım.
Katılma Tarihi: 07 ekim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Kıymetli Saffet Metin kardeşim,gerçekten
aydınlatıcı güzel bilgiler vermişsin,ekonomiden iyi anladığın belli
oluyor,lakin benim sorumun tam cevabını vermemişsin?Ben dedimki,Hükümetler bu
biriktirilen altının değerini yükseltmezlerse veya düşürürlerse millette
haliyle bu atıl yatırımlara yönelmez?Bunu niye yapıyorlar,böyle yapanlar
ekonomiyi de ifsad etmiş sayılmazlar mı?anlamında bir soru sormuştum ama bu
sorumun cevabını alamadım.
Sayın medeni,Altın
mevzuunda iki konu var. Birincisi Takı altınıikincisi Külçe altın. Her ikisinde de fiyatları arttıran arz ve
talep.Takı altını Türkiyede halkın bir
gerçeği. Araplarda da var.Görmedim ama
İran ve Pakistan da da düğünlerde takı takma geleneği olabileceğini tahmin
ediyorum.Ama bu şıkır şıkır Türk kuyumcusu
tipi kuyumcular Avrupada yaygın değil. Olanlar daAvrupada yaşayan müslüman halkların takı
ihtiyacına cevap verme amaçlı. Ama bir kapalıçarşı ihtişamını hiçbir yerde
göremiyorsun. Bırak ihtişamı, pırıltısı yok.
Şimdi iki Alman veya iki fransız evlendiği zaman Annesinden
Altın zincir, babasından beşi bir yerde , amcasından burma bilezik, komşulardan
çeyrek altın gibi takı merasimi olmuyor.
Kocasının işleri bozuk gittiği için bileziklerini bozdurup ,ona destek olan
Alman kadını örneği yok ama Türk, Kürt, Arap kadını var.
Türkiyedeki altının hepsi Türkiyeden cevher olarak çıkmıyor.
Bir kısmı yurtdışından ham altın olarak ithal ediliyor. (sanırım Güney Afrika
vb. yerlerden olabilir.) Dolayısı ile ağırlıklı maliyet kalemi bu. Petrol gibi
düşünün.Bunun üzerine işçilik var. Bir de müşterinin arz talebinin fiyatlara
etkisi var. Bu da Türkiyede İstanbul Kapalıçarşıda belirleniyor. Bu fiyat heryerde
ilan ediliyor. Türkiyedeki bütün kuyumcular ellerindeki altını bu fiyatlardan
satıyor.
Külçe altının yatırım aracı olarak kullanılması dünyanın her
yerinde var.Özellikle büyük
felaketlerin, petrol fiyatlarının global ekonomilere etkisinden kurtulmak veya
en azından azaltmak amaçlı spekülatörlerin tercih ettiği bir şey.
Bunlar alıp bir kenara koyar, sonra şartlar uygun
oluncasatarsan kazandırabilir. Uzun
süre yerinde saydırır hatta uzun süre zararda süründürür. Bir çeşit kumardır
bana göre. Reel ekonomiye katkısı yoktur. Şanslı isen kişisel ekonomine çok
büyük faydası olabilir. Şanssız isen çok büyük zarara da uğrarsın.
Fiyatları dünya piyasaları belirlediği için Hükümetlerin
bunları düşürme gibi bir şansı yoktur. Yoksaaldığın malda zarara girersin. Altın cevherinin tümü Türkiyeden çıksaydı
, on da bile zarar etmiyecek bir seviyeye indirebilirdi ancak. Ayrıca lüzumsuz
yere halkla papaz olmak ta siyasetin icabına uymaz.Hele böyle bir konuda baskıcı bir davranış
çok ters teperdi. Çünkü altın takı kadınlar için adeta kolundaki saat gibi.
Nasılkişi sürekli kolundaki saatin değeri arttı mı diye
düşünmüyorsa, insanlar da sürekli ya benim altınların değeri arttı mı diye
sürekli bir takip içinde değiller.Onlarla birlikte yaşıyorlar, zora düştü mü satış fiyatıyla
ilgileniyorlar.
Tansu Çillerinİstanbulda bir Altın borsası kurma fikri vardı. Bu yastıkaltı altınları
ekonomiye kazandırmak için. Ama ondan sonra gelenler bu konuyu ele alıp
geliştirmediler. Tansu hanım nasıl bir şey yapacaktı, acaba dünyada bir örneği
varmı dır ?.Kendisinden sonra gelenler
ki, ekonomi ile ilgili konularda çok iyiler, neden bu projeyi
gerçekleştirmediler, ben de bilemiyorum
Kıymetli Saffet Metin kardeşim,ben
yorumumda akp'yi ağzıma bile almadım,çünkü onu kastetmemiştim,Ben AKP'yi dğer
partilere nazaran daha realist buluyorum.Yalnız batılılara birazd daha az taviz
vermesini isterdim.örneğin kıbrıs'ta çok taviz verdiler.örneğin Annan planında
hele şükürki Rumlar kabul etmedi.rumlar kabul etseydi,belki kıbrısımız tamamen
elden gitmişti.
Akp, ekonomik konularda Muhafazakar ANAP politikaları uygulamaktadır. Pastayı
büyütme, Sermayeyi arttırma, girişimciliği arttırma, İhracatı arttırma,
Altyapıyı iyileştirme politikalarına ağırlık vermektedir. Ücretli kesim boşver pastayı büyütmeyi, bana
bu pastadan daha büyük dilim ver demekte. Tabii bu şu anda karşılanabilecek bir
istek değil. Nasıl borç taksidi ödüyorken, refahından feragat ediyorsan,Ülkede büyük altyapı yatırımları yapılırken
aynı zamanda sosyal refahı arttırmak mümkün olmuyor. Ama yinede çok düşük
gelirli olan,sefalet şartlarında
yaşayanlar, işsizler için bir şeyler yapılmalı.
Annan planı Rumlar kabul etsin veya etmesin arttık bir temel
teşkil etmiştir. Bir çözüm olacaksa Annan planına uygun olacaktır. Annan
planını kabul etmemiz bizim hayrımıza olmuştur. Rum lideri Hristofyas ta bu
plan temel kabul edilerek pazarlık yapmaktadır. Ama Kıbrıs derin devleti çözüm
istememekte, Adanın tamamını istemektedir. Hatta Hristofyası ölümle tehdit
etmektedir.Bu da bir gün ters
tepecektir te ne zaman.
Türkiye daha Menderes döneminde, Kıbrısın paylaşılmasını
önermişti. Kabul etmediler. Kıbrıs cumhuriyeti kurdular. Rumların Enossis
hayalleri yüzünden yürümedi. Türkiye 1974 te müdahele etti ve adayı
paylaştırdı. Rum tarafının problemi, Türk tarafı zaten aklında olan şeyi
şartlar müsait olunca zor kullanarak gerçekleştirdi. Onun için asla adanın
bölünmesini kabul etmeyiz diye düşündüler. Annan planı adanın bölünmesini kabul ettiği
için Rum tarafından kabul görmedi. Türk tarafının isteğini belgelediği için. Yazıya
geçirdiği için. Ama bir Birleşmiş Milletler başkanının yaptığı en iyi
çalışmaydı. Bu çalışmayı Amerika ve Avrupa da destekledi. Bu aslında şu demek,
Rumlar ne yaparsa yapsın, çözüm bu minvalde olacak. Uzun vadede konunun çözümü
iki federe devlet biçiminde taksimdir. Başka bir şey değil.
AB ye girip girmemek Türkiye için olmazsa olmaz bir şey
değildir. Çünkü AB ye girersen Sermaye birikimi artmaz, pasta büyümez. Türkiye
enaz İspanyanın ihracatını yakalamadan (200 milyar dolar)AB ye girmeye istekli değildir. İspanya 1973 lerde Türkiyeden geri bir ülke
iken Avrupa Birliğinin ucuz fonları ile gelişmiştir. İspanyanın Avrupanın fonları ile başardığı bir
şeyi kendi gayretleri ile başarmış olarak girmek istemektedir. Ayrıca bugün
geliştirmen gereken sosyal şartlar var. Bölüşüme önem vermen lazım. Bunu bir
tek kendi fonlarınla sağlayamazsın. Çünkü yeterli sermaye birikimin yok. Avrupa fonlarına da ihtiyacın var. Almanya, ve
Fransa bu fonları sana vermeye pek istekli değil. Türkiyenin de çok umurunda değil.
Ama AB ye girme projesi , kendi iç dinamiklerinle gerçekleştirmesi çok güç bir
takım sosyal reformları, işte Kopenhag kriteridir, Mastrichkriteridir, Avrupa müktesebatıdır diye daha
rahat yapmana yarıyor o kadar.
Türkiye ister al, ister almapolitikası uyguluyor. Bugün AB, seni alıyoruz hadi içeri gel dediğinde
girmeme gibi bir lüksü yoktur. O hatayı 1978 lerde Ecevit döneminde yaptı. Sonuçta
her iki taraf bir optimizasyon noktasına gelecektir. Ben AB ye gireceğimize
inanıyorum.
__________________ Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Katılma Tarihi: 07 ekim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
takva81 Yazdı:
selamlar.
banka faizi ananızın ak sütü gibi helal.
neden haram olsun ki. kuran da böyle bir ayet varmı faiz haram diye. yok (haşa) nerden çıkardın ... o yanlıştır kesin çeviri hatası falan vardır.
hiç bir cami hocasıda çıkıp bu haramdır demedi diyemedi dilini kopartırlar. hele bir desin...
hem ülkede dağa önemli konular. var kadınların . saçını örten bir parça türban bu konu faizden dağada önemli...
böyle derin konular varken öyle ufak tefek şeyleri gündeme getirmek dine en büyük saygısızlıktır. faiz önemsiz bir konu. ama türban çok hayati bir şey... sonra kadının bir tel saçı görünürse. ne yaparır biz öbür dünyada. allah bizi cayır cayır yakar...
hele birde banka faizi yani bu nerden haram oluyormuş... insanlar mülkden gasp ettiklerini nereye yatıracak. eğer bunları bir yerde biriktirmezse. kapitelizim özü direği yıkılır. tanrı moman kendini garatiye almalı.. allahın kabesi varsa tanrı momanın bankası var.
130.
Ey iman edenler! Kat kat arttırılmış olarak faiz yemeyin. Allah'a karşı gelmekten sakının ki kurtuluşa eresiniz.
275.
Faiz yiyenler, ancak şeytanın çarptığı kimsenin kalktığı gibi kalkarlar. Bu, onların, "Alış veriş de faiz gibidir" demelerinden dolayıdır. Oysa Allah alışverişi helal, faizi haram kılmıştır. Bundan böyle kime Rabbinden bir öğüt gelir de (o öğüte uyarak) faizden vazgeçerse, artık önceden aldığı onun olur. Durumu da Allah'a kalmıştır. (Allah onu affeder.) Kim tekrar (faize) dönerse, işte onlar cehennemliklerdir. Orada ebedi kalacaklardır.
276.
Allah, faiz malını mahveder, sadakaları ise artırır (bereketlendirir). Allah hiçbir günahkâr nankörü sevmez
278.
Ey iman edenler! Allah'a karşı gelmekten sakının ve eğer gerçekten iman etmiş kimselerseniz, faizden geriye kalanı bırakın.
160, 161.
Yahudilerin yaptıkları zulüm ve birçok kimseyi Allah yolundan alıkoymaları, kendilerine yasaklanmış olduğu halde faiz almaları, insanların mallarını haksız yere yemeleri sebebiyle önceden kendilerine helal kılınmış temiz ve hoş şeyleri onlara haram kıldık.İçlerinden inkar edenlere de acı bir azap hazırladık
Sayın takva,
Tabii kadının saçının bir telinin dahi görünmemesi çok daha önemli bir
konu. Buna Diyanet işleri başkanlarından Dr. Mustafa Sait Yazıcığlu,
Köylü müslümanlığı demişti. Cahil insanlar sembollerle idare ediliyor. Onun
kafasındaki düzen bu. Yoksa kız yoldan çıkar, Allah korusun.
Neyse, nasıl bu forumda salat ve namazın ayrı şeyler olduğunu tartıştı isek,
Riba ile banka faizinin ayrı şeyler olduğunu düşünüyorum.
Riba da oran % 100. Onun için kat kat artma var. Yani Riba oranı en az %
100 olan bir faizdir. Borcu her sene iki katına çıkarır ve bir zulumdur.
Faiz lafını ilk olarak Mithat paşa kullanmış. Mithat paşa 1870 lerde
Bulgaristanda Osmanlının Tuna Vilayeti valisi iken Ziraat Bankasını kurmuş. Bu banka ile
Tuna vilayetinin tarımında reformlar gerçekleştirmiş. Parasını riba veriyor
diye bankaya yatırmak istemeyenlere bu riba değil faiz dir. Paranın sana
getirdiği faydadır. dermiş. Faide den türeterek faiz kelimesini onun bulduğunu
ve ilk onun kullandığını duymuştum. Murat Bardakçının bir programında ondan
duydum bu bilgiyi. Daha evvel faiz kelimesi varmıydı. Riba ile eş anlamda
kullanılıyormu idi bilmiyorum. Bu konuda bir bilgi bulamadım.
İngilizcede Riba nın karşılığı (tefeci faizi )Usurytarihin her döneminde var. Banka faizinin karşılığıinterest1770 lerden sonra var.
Şimdi o mealde Faiz geçen yerleri , riba ile değiştirelim. Ribanın borcu her
sene katlayan bir faiz çeşidi olduğunu Kur'ana göre belirliyelim bir de o gözle
okuyalım o ayetleri. Oranı %100 olan, faize faiz yürüten, hersene
borcu ikiye katlayarak , ana borcu 2, 4, 8,16 katına çıkaran bir uygulamanın
iyi olduğunu, alışveriş gibi olduğunu savunmak zaten ebleklik. Allahzatenbırak kafirliği, akılsızlıktan yakar adamı. Zaten Ribayı savunanlarda O şekilde insanlara borç verenler. Parayı her sene iki katına çıkarmak insanlara tatlı geliyor ama borçluya büyük zulüm.
Banka faizi ya üretimi arttırmaya yarar, ya tüketimi arttırmaya yarar. Her
ikisinde de işyerinin yaşamasını, kazancını arttırmasını, buralarda
çalışan emekçi insanların işlerini korumasını sağlar. Bankaların yararı
yanında zararlarının sözü bile edilmez.
Ben banka faizinden inim inim inleyen bir kişi görmedim. Varsa da çok azdır.
Ama banka kredileri ile iş kurmuş, işini büyütmüş, istediği evi, arabayı satın almış çok kişi biliyorum.
% 100 oranlı riba ile % 10, % 20 gibi oranlı faizlerin bir tutulması Ortaçağda
Yahudilerin, Hristiyanların ve Aristonun İslama etkisi ile olmuştur diye
düşünüyorum. Aristo bu konuda çok katıdır. Zaten ortaçağda bilim =
Aristodur.
Ayrıca bu konudaEv
kredisi almak ok mi başlığı altında bir yazım daha var. Pakistanlı bir
araştırıcınınbu konudaki çalışmasının
tercümesinden faydalandım.
ama yine de diyorum ki, aklına gönlüne yatmayan, kredi ihtiyacı varsa İslami bankalardan alsın. Çünkü onlar , maliyet
sonuçta normal banka faiziyle aynı bile olsa ( çünkü ikisininde patronu Merkez
bankası ve onun belirlediği Cari Faiz Oranı)bir takım prosedürlerle olayı alışverişe benzer kılıyorlar.Bunun Dine uygun olduğunu söylüyorlar.
__________________ Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 201
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam
faiz kelimesi arabçadır , kazanç ve kurtuluş manasına gelir kur'anda adı geçen kelime ribadır ,artış manasına gelir tek başına ele alınamaz kuranın yasakladığı riba ise haksızca,kandırmaca ca ad'af ça (kattlama/ikilemek)le birlikte kötülenmiş ve yasaklanmıştır .Yasaklanan ribaya örnek verecek olursak pazarda sevze/meyve satan bir satıcı ürünün iyisini öne koyar bozuklarını arkaya koyar ve böylece müşteriye ikili oynarsa buna ad'af riba(ikili artış) denir.ki bu yasaklanmıştır.banka faizine gelince ne üzerine olursa olsun (yiyecek, giyecek ,kullanımlık eşyalar ,para vesaire)meşru bir şekilde kazanç elde etmek doğaldır ne zamanki meşru daireden çıkar ozaman yasaklanan ribaya girer ,örneğin banka parayı vadelendirmek suretiyla kazanç elde etmesi karşı tarafın rızasıyla ve bilgisi dahilinde ve karşı tarafın işini görüp onun faydalanması iki tarafın bundan kazanç elde etmesi yasaklanan ribaya girmez zaten ayeti dikkatlice incelerseniz yasak satıcı için dillendirilmiştir alıcıdan bahsetmez bankanın para üzerinde vadeye göre kazanç elde etmesi normaldir. alan memnun satan memnun olduktan sonra ve ikiside kazanç elde ettikten sonra bir sıkıntı yok ama tek taraflı kazanç karşı tarafı zarara sokmak bu meşru değildir işte buna yasaklanan haksız kazanç denir.
vesselam
__________________ ALLAH'IN EVRENSEL HAK DİNİ = Aklı doğru modda kullanarak yaratıcının bizde yarattığı yaratma yetisini işleterek yapımızdakileri sistematize edip ,kendimizle ve doğayla uyumlu bir yaşam sürmektir
Katılma Tarihi: 13 ocak 2010 Yer: Turkiye Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selamlar.
tam bir hacı sözü söylemişsiniz.
HADİ ALLAH VERSİN........
riba: artma çoğalma. faiz: taşma taşkınlaşma. çoğalma. ya bu bankalar meğer ne dürüstmüş. ne iyiymiş.ben nasıl bilemedim.
şimdi. faizin her çeşidi ayağımın altındadır. diyor. hz nebi. onlar ribaya çeşitli isimler takıp onu yiyecek.
üretim tüketim gücü elinden alınan kuranda miskin diye geçen bu allahın zavallıları.. hiç bir üretime ve tüketime direk alınmıyorlar. ancak iş gücü ile bir miktar veriliyor. çalışırsan kazanırsın. ben allahın mülküne oturdum benim dediğim. olur. allah da kimmiş. ben seni bakarım. diyerek elinden alınan ganimetler. ona çalışma ve iş gücü ile geri veriliyor. buna istihtam deniyor. bir devlet çemberi var ve bu devlet çemberinin içinde . kamu malı var ve özel mülk var. kamu malı diye ayda arazimiz var. ha ayda 1000 dönüm. yer hada kamu malı. ne ekebilirsin nede sulaya bilirsin. andaval andaval bakarsın... diğerleride. müstakil. arazi; kim verdi sana o toprakları. dedem dedene kim verdi. dedesi ona kim verdi. savaşta ganimet olarak almış. yani vatan diye savaşmış ona toprak vermişler. peki şimdi doğuda askerler. vatan için savaşıyor onlara neden yok. devlet para veriyor. (burayı iyi belleyin).. sonra bu ziğniyet. böldümü ikiye allahın arazisini insanların kullanması için yeryüzündeki düzlüklerini ovalarını. bağlarını bağçelerini. ayırdımı insanları ikiye üçe dörde beşe. eee. birine mal mülk yer arsa verdin. diğerine vermedin. o salağıda vatan millet toprahı diye kandırdın. bu adamlar ne ile geçinecek. ne yiyecek. mülk çüye verdiğin. topraklardan mülk çüye çalışarak yiyecek. kime çalışıyorlar. mülkü olana eğer onları çalıştırmazsa. aç kalırlar.
kuran diyorki köle azad edin. sizde sanıyorsunuz. ki. ankara kozan... işte kuranın köleleri bunlar. aranızda köleleri hürleştirin. yani mülkü ortak yapın. ortak kullanın. olmaz. birileri birilerine çalışacak. insan kendine yeter sanıyor.. iş ta buralara varıyor. aslında ribanın suçu yok...
kendi başına toprağı olmayan miskinler. bir şekilde. geçinmek zorunda. inanın şu ben hanifim yok müslimim yok hacıyım yok bileme neyim diyenler varya eğer. maun süresini hayata geçirmesinler. yarın ahirrette. ondan kalacaklar. geçemeyecekler. cennete;.. kala kalacaklar. cehennem çukurunda. sen gördünmü.. dini yalanlayanı. onlar fakiri doyurmaz. miskini kerimleştirmez. evet bunlar dini yalanlayanlar. bunlarda din anlayıişı yok. ne namaz ne hacc. ne allahınnbelası ise. başlarına geçirecek allah. nede burda karşı tarafa geçip te efendim banka faizi helal dir. diyenler. onlar ancak. dini yalanlayıp miskini doyurmayıp köleleri azat etmeyen sonrada dört bir tarafı kuşatılmış. kaçacak deliği olmayan mecburen mülk çünün kucağına gelen ve mecburen faizle alış veriş yapmak zorunda olanların. günahlarını yüklenecekler. sonrada bir kriz çıkartıp banka borçlarını ödeyemeyip işler den çıkartılıp. kimileri. intahar. kimileri. başka işlere sürüklenenler.in günahlarını yüklenecekler.
ortada n girersen meseleye banka haklı çıkar. ama ilk başından başlarsan o zaman allah haklı çıkar. ta derine inmeli. ilk başa bakalım ne olmuş. bu gün bu dünyada faizci tefeci bezirganlar ne hakla cirit atıyor. insanlar neden bankalardan faiz le para alıyorlar. kim sürüklüyor onları bu işe..
__________________ ben yanlız kendimi kurana adadım.
Kıymetli arkadaşlar,şu ayeti tahlil edelim bakalım: Nahl71:''Allah,rızık
konusunda kiminizi kiminizden üstün kıldı. Üstün kılınanlar,rızıklarını
ellerinin altındakilere vermezler ki rızıkta hep eşit olsunlar.Şimdi
Allah’ın nimetini mi inkâr ediyorlar?(diyanet işleri yeni meali) Yüce Rabbim,bu ayetinde önce rızıktaki eşitsizliği veya üstünlük durumunu kendine bağlıyor.bunu ben verdim,ben yarattım diyor,daha sonra bu eşitsizliğin düzeltilmesini tavsiye ediyor. başka bir ayetinde de bu eşitsizliğin sebebini dünyadaki işlerin yapılması için olduğunu belirtiyordu ama o ayeti şu anda hatırlayamadım. mantıkende zaten bilinebilecek bir şeydir bu.Yani ihtiyaç sahipleri olmazsa dünyadaki işleri kim yapacak.örneğin siz çok zengin olsanız gider de tozun dumanın içindeki bir fabrikada çalışır mıydınız?veya amirinizden veya patronunuzdan fırçalar yiyerek çalışmak ister miydiniz?.çöpçü iseniz çöpleri toplar mıydınız?bir site editörüyseniz o kadar yazıları gözünüz yorularak hepsini gözden geçirir miydiniz? daha bunun gibi yüzlerce misal verilebilir. Demekki dünyanın düzeni için insanların bir kısmının ihtiyaç sahibi işçi veya memur,bir kısmı da amir veya patron olması bir ihtiyaç oluyor.Ancak Rabbim zekat müessesesiyle aradaki uçurumu düzeltmek istiyor.Müminlerin emiri zenginlerin ihtiyaçtan fazla mallarından alıp bunları toplayıp fakir ve ihtiyaç sahiplerine adil bir şekilde dağıtmalıdır. Bakara219:''...Yine sana
Allah yolunda ne harcayacaklarını soruyorlar. De ki: “İhtiyaçtan arta
kalanı.” Allah,size âyetleri böyle açıklıyor ki düşünesiniz.''buyurulmuştur. selamlar,sevgiler.
Enam165:''Verdikleriyle denemek için sizi yeryüzünün halifeleri kılan ve kiminizi kiminize derecelerle üstün yapan O'dur. Zuhruf32:''Rabbinin rahmetini onlar mı taksim edip paylaştırıyorlar? Dünya hayatında onların geçimliklerini aralarında Biz taksim ettik; birbirlerine iş gördürmeleri için kimini kimine derecelerle üstün kıldık; Rabbinin rahmeti, onların biriktirdikleri şeylerden daha iyidir.''buyurulmuştur.
Katılma Tarihi: 13 ocak 2010 Yer: Turkiye Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selamlar.
sayın medeni .. nahl 71. de allah zengin takımını mı öğüyor. yoksa dünya denen yerdeki rıskın çeşitliliğindenmi bahsediyor. bir tarafda çöl bir tarafta yeşil arazi. bir tarafda verimli ovalar. bir tarafta kurak arazilermi. diyor. işte kimizi kimizden üstün kıldığı rısk bu... yoksa köle zengin edebiyatı yok. dünyanın her yeri aynı değil diyor allah bir yerde çöl bir yerde yeşillik. var allah ezelde böyle taktir etti. burda bir eşitlik söz konusu. yani eşit yapın diyor. yoksa sizin dediğiniz gibi allah birine çok para verdi git onu diğerine ver. yok birilerine arazi verdi git onla başkalarını çalıştır. senden geçinsin. bunlar tam mekke çetesi düşünceleri. allahı bir şekilde egale edip. allah bize ne büyük bir yük yükledi. sizi yarattı bize emanet etti. kendi çekildi gitti. yerde bizi vekil kıldı. şimdi biz sizi rızıklandırıyoruz.bak ayet de sabit. ..
allahın yalan uydurandan dağa zalim kim olabilir. buyuruyor. allah..
__________________ ben yanlız kendimi kurana adadım.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma