Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 24 eylul 2005 Yer: Almanya Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam.
Abdullah Yazdı:
İşte salat vakitleri. Ben açıkça iki vakit adı geçtiği için herkes iki vakti kesin ifa etsin ama salat-ı vusta gibi yoruma bağlı durumu dayatmasın
Ben senden halen sordugum esas soruya cevap alamadim Dostum, yada söylediklerin bende netlesmedi.
Sorumu yineliyorum: 2:238'de Allah neden "Salateyn" kavrami yerine "Salavat" ifadesini kulanmis? Eger Namazlar en az iki tane olsa neden enaz 3'ü vurgulayan bir kavram var ortada?
Kur'an-in kendi terminolojisinde Günes battikdan sonra Leyl=Gece baslar. Bizim bildigimiz aksam Namazida bu vakte denk gelir. 17:78'de buna göre aksam Namazini degil, ögle Namazi'nin ne zaman baslayip ne zaman bittigini acikliyor. Diger arkadaslarimiz da 11:114'den gündüzün iki tarafi tabiriyle birini Fecr'e digerini Ögleye yorumluyor. Oysa sorulmasi gereken soru:
Neden Fecr Namazi ta ögleye kadar esniyorda ayni yorumu digerinde yapamiyorsunuz, hangi kritere göre?
Daha ayrintili ifade edeyim:
Ilk isinlarin cikmasiyla Fecr vakti basliyor ve günesin dogmasiyla bitiyorsa, buna ragmen gündüzün bir tarafini siz alip Fecr vaktinden cikartip ta ögleye kadar esnetmis oluyorsunuz. Ki daha sonrada geri Fecr vaktine hapsedebilmek icin diger Ayeti öne sürüyorsunuz(ki o bile hatali yorumlaniyor, cünkü sahitli olan Sabahleyin Namaz'in kilinmasi degil Kur'an-in okunmasidir). Ikincisi, aksam vaktini günesin batip, son isinlarin cekilmesiyle, Sabah Namazina bakarak, daha cok kisa bir alanda yorumlamis oluyorsunuz. Ayni yorum digerinde neden yapilmiyor?
Cünkü bir tutarsizlik var bu yorumlarda. 17:78 ve hemen ardindan gelen Ayet 79'da da LEYL ifadesi var. Ayni olan LEYL ifadesinden bir taraftan aksam ve bir taraftan geceyi yorumlamak nasil olabiliyor?
Ben arkadaslarin bu yorumuna katilmiyorum, 17:78 ve 11:114 dogru yorumlansa, her Namazin vakti acikca belli olacak ve birini digerine esnetmenin bir ihtimali bile yok, kaldi ki geri bu esnetmeyi "Namazlari vaktinde kilsak daha efdaldir" diye kendi yorumumuzla geri telafi etmeye calisalim.
Kur'an-a göre günesin batmasiyla Leyl baslar, Günes'in dogmasiylada Nahar(Gündüz) baslar.
Selam Sinan.Cevabımı oraya yazdım ama yine de tekrarlayayım:
Öncelikle ayetteki salavat ifadesini illa bir vaktin içindeki namazlar olarak anlamak zorundamıyız?İnsanın devamlı kıldığı namazlar olarak göremezmiyiz?Salatel vusta ifadesi işi öyle gerektirir diyorsanız.O zaman açın bir Esed ya da Hamidullah mealini.Göreceksiniz ki vusta konusunda birlik yok.Üstelik Kuranda başka yerlerde vusta kelimeleri geçmekle birlikte hiçbiri vakit anlamına gelmiyor.
İlla vakit anlamında kullanacak olursak bunu 24:58'de salat isimlerinin geçtiği ayetle birlikte düşünüp değerlendirirsek o zaman bu vaktin Fecr namazı olduğunu görürüz.
Bunu çözmek için ay takvimini burada ölçü almak daha doğru.Çünkü bu takvime göre vaktin ortası fecr vaktine dek geliyor.Bunu ispatla diyorsan şu an elimde beni destekleyecek bir veri yok.Sebebi de ay takvimini yeterince tanımamak.Ama şimdilik şöyle diyeyim:
Bu takvime göre 5 zaman dilimi(vakit?) var:
Alacakaranlık(siyah iplik,beyaz iplik)+
Fecr+
Gündüz(gündüzün iki tarafı)+
İşa+
Leyl.
İşte bu zaman dilimlerini bir çizgi üzerinde gösterince,ayın genel durumuna göre, gece ile alacakaranlığın bir tarafta,gündüz ile işanın diğer tarafta olduğunu görürüz.
Sonuçta da vusta ile fecr vakit olarak örtüşür.Benim bu çıkarımlarımı zorlama olarak görebilirsiniz.Ama ay takvimi ayetini daha iyi anlarsak bu sorunu rahatça çözeceğimize inanıyorum.
İkinci olarak ben 17/78 ayetinin 11/114 ayeti ile açıklandığına inanıyor ve senin gibi ben de arkadaşların bu yorumlarına asla katılmıyorum.Sözü dinleyip en güzeline uymak dileğiyle..
__________________ ''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Katılma Tarihi: 24 eylul 2005 Yer: Almanya Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
A. Selam Abdullah.
Dostum herseyden önce benim amacim, senin görüslerinin neye dayandigini yeterince anlamaktir, ki fikir ayriligin tam olarak nerede oldugunuda kestirebileyim istiyorum.
Diyorsun ki:
Abdullah Yazdı:
Öncelikle ayetteki salavat ifadesini illa bir vaktin içindeki namazlar olarak anlamak zorundamıyız?İnsanın devamlı kıldığı namazlar olarak göremezmiyiz?
Salatel vusta ifadesi işi öyle gerektirir diyorsanız.O zaman açın bir Esed ya da Hamidullah mealini.Göreceksiniz ki vusta konusunda birlik yok.Üstelik Kuranda başka yerlerde vusta kelimeleri geçmekle birlikte hiçbiri vakit anlamına gelmiyor.
Devamli kilinan Namazlar olarak degerlendirsen bile Ayetin basinda Salavat ifadesi var ve en az 3'ü vurgulamakta.
Dostum konu vakitler degil bizzat Namazlar.
Bu baglamda sorun, Salatul-Vusta'nin hangi vakit olup olmadigi degil, o Ayetin konusu zaten Vakitler degil, Salatlarin kendisi, ki Salavat kavrami ile en az 3 olarak ifade edilmis. Biz hangi Namaz'in hangi Vakitte oldugunu tartissak bile bu Salavat ifadesinin enaz 3'ü vurguluyor olmasini degistirmez.
Bakara Suresi:
238. Ayet: Namazları/duaları ve orta namazı/orta duayı koruyun. Tam bir saygıyla Allah'ın huzurunda kıyam edin.
239. Ayet: Bir korku ve endişe duyarsanız yürüyerek veya binit üzerinde kılın. Güvene kavuştuğunuzda bilmediğiniz şeyleri size öğrettiği şekilde Allah'ı zikredin.
Bir sonraki Ayetle konunun Namazlar oldugu daha da netlesiyor.
Abi Esed'in yorumunu biliyorum ben, yineliyorum, Salatul-Vusta'nin hangi vakit olup olmadigi Ayetin icerigi olmadigi gibi bu konununda icerigi degil, konu enaz 3'er Salat'in bir kavram ile ifade edilmis olmasidir.
Bazilari var ki Salavat ifadesinin ikisini sabah ve aksam Namazina, ücüncüsünü ise taa Cuma Namazina yorumluyor.
Benim anlamak istedigim, Sen yalnizca iki Vakit farzdir görüsünde olarak 3 Salat'in ücüncüsünü nereye koyuyorsun?
Bu durumda ya Salavat kavrami sana göre Namazlari degilde baska birseyi ifade ediyor yada enaz 3 Salat'in ikisini bir vakte yorumlamis oluyorsun.
Abdullah Yazdı:
Bunu çözmek için ay takvimini burada ölçü almak daha doğru.Çünkü bu takvime göre vaktin ortası fecr vaktine dek geliyor.
Suan hatirlayamadigim ama biryerde okumus oldugum görüsü animsadim, diyorlardi ki günün baslangici sabah degil aksam vaktidir, ki bu durumda Fecr vakti Gün ortasi oluyor. Ay takvimiyle bir ilgisi varmiydi yokmuydu onu bende bilmiyorum, ama sayet bu görüs dogruysa bu baglamda senin yorumunda dogru demektir.
Ne var ki bu konu yinede Salavat ifadesinin varligini gecersiz kilmaz, Salateyn yerine Salavat ifadesinin bulunmasida Salatlar'in en az 3 oldugunu gösteriyor.
Ya sen o Ayette ki Salat ifadesini farkli yorumluyorsun, ya 3'cün ikisini bir vakte yorumluyorsun yada ben anlamiyorum.
Katılma Tarihi: 09 mart 2005 Yer: Antigua And Barbuda Gönderilenler: 362
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam dostlar
Akima salat, salat kelimlerinin gectigi 600 uzerinde ayet var. Biraz once www.kuranokulu.net soyle bir taradim. 644 ayet cikdi malesef bunlar daha turkceye cevrilmemis. Ama arapcasininda ve hayran programi kullanilarak inceleme yapilabilir. Butun 644 ayet su linkden ulasabilirsiniz.
Sinan kardeş anlaşılıyor ki üçüncü bir kişinin bizi uzlaştırması gerekiyor.
Ayeti senin yorumunla ele alır isek ve ayetteki ''ve'' ifadesini de o yoruma göre anlarsak o zaman en az üç değil dört vakit namaz olur. Örneğin biz sınıfta öğrencileri ikaz ederken''Davranışlarınıza dikkat edin,Ali,Ahmet,Orhan ve sen Hasan..''dediğimizde en az dört isim saymış oluruz.
Ayetteki ve ifadesi de varolanların dışında başka bir vakti ya da durumu ortaya koyduğundan en az dört varlık veya vakit ortaya çıkar.Bundan dolayı kesinlikle orada bir vakitten bahsedilmemekte,namazın eda edilişindeki titizliğe vurgu yapılmaktadır.hatta cümlenin devamındaki''tam bir saygıyla kıyam edin''ibaresi de titizliğin ölçüsünü verdiğinden bizim yorumumuzu destekleyen bir anlam açıkça belirmektedir.
Kurandan 3. bir vakit çıkmaz mı dersen o kadar net hayır diyemem.Çünkü teheccüd vaktinde de salatın yapılıp Kuran okunabilecğini de kabul ediyorum.Bundan dolayı dayatma yapılmamalı görüşümde ısrarlıyım.Selam ile.
__________________ ''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Katılma Tarihi: 24 eylul 2005 Yer: Almanya Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam.
Simdi görüsünü anladim diyebilirim, sagol.
Abdullah Yazdı:
Ayeti senin yorumunla ele alır isek ve ayetteki ''ve'' ifadesini de o yoruma göre anlarsak o zaman en az üç değil dört vakit namaz olur. Örneğin biz sınıfta öğrencileri ikaz ederken''Davranışlarınıza dikkat edin,Ali,Ahmet,Orhan ve sen Hasan..''dediğimizde en az dört isim saymış oluruz.
Bu mantiktan yola cikarsak eger, 5 vakit Namaz farzdir diyenler Salavat kavramindan enaz 3 ve cogulu takip ederek onlarda bu cikarimdan 6 vakte ulasmis olacak.
Bu acidan haklisin.
Fakat Arapcadaki her "VE" kavramini kendi dilimizde ki "VE" ile es anlamli tutarsak yaniliriz diye düsünüyorum. Bazen önceki cümleye gönderme yapar, aciklar, güclendirebilir yada zittini ifade eden bir cümle gelebilir. Mevzunun odagi farkli oldugundan "ve" kavramina dikkat etmemistim. Bir baska tercüme ise söyle
Hayran Meal Programindan:
[002.238] [E1] Namazlara, özellikle orta namaza devam edin ve kalkın Allah için divan kurun!
Sence hangi Tercüme daha esasli? Simdiki mi bundan önceki mi? Herkes kendi görüsünde oldugu icin Ayetleride o sekilde anlayacak diye düsünüyorum. 11:114'de ki VE ifadesinide kimisi VE olarak kimiside VIRGÜL olarak tercüme ediyor.
Dostum bende senin gibi Vusta kavramini sadece birseyin ortasi olarak yorumlamiyorum, ben bu kavramdan ölcülü olmayida anliyorum. Fakat bu kavrami sadece kendi görüsümüze uyan kismiyla dondurmakta adaletli olmaz.
Örnek, Adiyat-5:
"Derken, onunla bir topluluğun ortasına(feVasatne) dalanlara ki"
Kur'an bu kavrami her iki anlamda da kullaniyor, haliyle diger Ayette ki Vusta kavraminin anlamini sadece ölcülü olmakla sinirlamayi dogru bulmuyorum.
Katılma Tarihi: 24 eylul 2005 Yer: Almanya Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Abdullah Yazdı:
Bundan dolayı dayatma yapılmamalı görüşümde ısrarlıyım.Selam ile.
Pardon ama benim dayatma niyetim yok, Namazlar iki Vakittir görsünün temelini kavramaya calistim sadece. Ve nihayetinde görüslerimizi paylasiyoruz, nitekim herkes kendisinden sorulacaktir.
Sinan kardeş,Elbette herkes anlamaya çalışıyor.Ama bazı aceleci ve ısrarlı tavırlar işin dozunu kaçırıyor.Bu yönden Kurana yönelip te ortaya konulan delilleri ikna edici bulmayan ve bu yüzden hala beş vakit kılanları bile kınamamak lazım.
Biz açık ve net kanıtları ortaya koyduktan sonra insanları bunlara çağıralım.ataperestlerin bize ençok yüklendikleri alan neredeyse sadece bu.Kuranın yeterliliğine inandıkları halde (ör.İktibas ve Haksöz dergilerine eğilimli arkadaşlar)sırf ''namaz yaşayan sünnettir''anlayışı ile beş vakitten asla ödün vermemektedirler.
Biz Kuranı tek kaynak kabul eden hanifler öncelikli bu arkadaşlarla iletişim kursak daha iyi olacak.fakat nedense durmadan mahallenin delisi mihrler,fetolar,hanslar,..ile uğraşıyoruz ve boşa kürek çekiyoruz.
Din akıllı olupta düşünen insanlar içindir.AKlını efendisine satıp da pislik içinde kalan salyalılara bizim yapacağımız sadece acımaktır.Selam ve dua ile.
__________________ ''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Katılma Tarihi: 24 eylul 2005 Yer: Almanya Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam Abdullah kardes.
Konuyu güzel bir noktaya getirdin.
Abdullah Yazdı:
Biz Kuranı tek kaynak kabul eden hanifler öncelikli bu arkadaşlarla iletişim kursak daha iyi olacak.fakat nedense durmadan mahallenin delisi mihrler,fetolar,hanslar,..ile uğraşıyoruz ve boşa kürek çekiyoruz.
Iyi güzel düsünüyorsunda Hanifler kendi icinde fikirbirliginde degilse, digerlerini neye cagiracak?
Kur'an-a cagiracak. Sonrasi nedir? Yine görüs ayriliklari. Aksi halde kendi görüslerimizi bir birimize dayatmis olacagiz.
Ortada bir döngü var ki bunun önüne hic birimiz gecemeyiz.
Mesela Vakitler konusunda fikir birliginde degiliz, farz etki sen insanlarin karsisina birakin herseyi Kur'an-a gelin dersen, adam sana mesela demez mi madem hersey Kur'an-da yaziyor, Namazlar kac vakit anlat bakalim??? Rekatlari anlat diyecek, sen ne yapacaksin? Haliyle kendi yorumunu aktaracaksin.
Bak bir önceki sayfada "Görüslerimde israrliyim" dedin. Kendinden yola cikarak diger ulasmak istedigin insanlara neyi ne kadar anlatabileceginide düsün. Cagri yaptigin insanlarda en az senin kadar israrliysa cagrilarin bosa cikacak, cünkü onlarda kendilerine göre delillerini öne sürecekler. Sana göre yanlis olsada onlara göre dogrudur.
Bir diger baslikta Hanifler Allah'in Elcileri olabilirmi sorusu gündeme geldi. Allah'in Rasul'ü olabilmek icin Vahiy almak gerekiyor, aksi halde yalnizca Kitap'in Elciligini yapmis oluruz, cünkü dogrudan Allah ile muhatab olmadik, Vahiy bizlere inmiyor. Ama gelenekten kopan bazi insanlar(sadece bu foruma yönelik degil) o kadar tepkili ki vahiy kendilierine iniyormus gibi farkli görüsleri "Allah yaratti" demiyor.
Kisacasi, bizler kendi aramizda ayriklasiyor isek, her cagirdigimiz bir insan sadece bunun bir artisi olacak, yada daha kötüsü: diger bir insan'a odakli din anlayisi icine girecek.
Ben sahsen Namazlar 3 Vakittir fikrini kesin olarak benimsemedim, suan icin dogru bildigim budur, yarin ne olacagini bilmem ve her zaman degisime acik olmaya calisiyorum. Sebebi budur ki bende senin görüsünün temelini kavramaya calistim.
Sinan,Yeni bir forum açtım.Metod konularını orada tartışsak iyi olacak.buradaki sorularına cevap olur mu bilmem ama rabbimiz bize ''Kurandan kolayınıza geleni okuyun ''buyuruyor.Bizim şu anda Kurandan anladıklarımız bize kolay gelendir.
Belki birileri bunu işinize geleni okuyorsunuzdiye anlayacak,ama biz haniflerin umurunda bile değil.Çünkü tek hesap yerimiz ahiret olacak.Vız gelir tırıs giderler.Selam ile.
__________________ ''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma