Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Hanif kardeş,şaka yapmana diyeceğim yok ama biraz dozunu ayarlamanı rica ederim.Çünkü dozunda olmayan eleştiri ''dostun attığı gül yaralar beni'' sözü gereği en ılımlı görünen Erdalı bile yaralıyor.Biz yaşımız gereği çok taşlamalar görüp yaşadığımız için,seninkisi onların yanında hafif sıklet kalıyor.
Bu arada seninle özel olarak tanışmak isterim.Sebebi de Lejyonerin seninle ilgili''Doğan görünümlü Şahin''tesbitinin doğru olup olmadığını öğrenmek(!) Selamlar.
__________________ ''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Katılma Tarihi: 31 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam
lejyonerin, benim hakkımda ki ''doğan görünümlü şahin'' tesbitindeki kastı
müslüman görünümlü müşrik tir
Lejyoner kendi şablonuna uymadığım için benim için böyle bir tesbitte bulunmuş.Sebebi ise, kendisi gibi kuran dışı herşeyi foseptik çukuruna atmadığım ve kurana uygun gördüğüm bir takım tarihi rivayetleri ve bazı hadisleri kabul etttiğimden dolayıdır.
Ne yapacaksın işte milletin ağzı torba değilsinki büzesin.Şimdiye kadar kimsenin şablonuna girme gibi bir derdim olmadı ve olmayacakta.
Benim için önemli olan Allahın takva şablonudur.Yegane amacım bu şablona girebilmektir.Gerisi hikaye
El kesme meselesine gelince
Şu an islami bir topluluk yok ne üstümüze vazife bu konuları tartışmak şeklinde bir uyarıda bulunmuşsun. İyide Kardeşim biz bunları araştırıp doğrusunu bulmazsak elin gavuru günlerce bu konuları tartışıyor ve kendi kısır aklınca islama kara çalmaya çalışıyor.
Bize ne onlardan boşver mi diyelim.Meydan onlara mı kalsın ?
Hanif kardeş,o niyetle söylediyse hakkını helal et.Ben öyle anlamamıştım.
İkinci yazdığın konuya gelince.Soruyu şöyle sorayım:AYETLER PARÇA PARÇA GELDİĞİ ZAMAN GÜNDEMİ BELİRLEYEN İNKARCILARMIYDI?YOKSA İNEN AYETLERMİYDİ?Eğer dikkat ettiysen Kuran çoğu zaman onların birçok sorusuna ya cevap vermiyor ya da hiç ummadıkları cevaplar vererek onları kendi gündemine çekiyor.Rabbimiz hiç bir zaman bize niye onlara cevap vermediniz diye bize sormayacak.Bizim görevimiz aşama aşama Kurana uymaktır.Açıklama ise Allaha aittir.Selamlar.
__________________ ''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Katılma Tarihi: 24 eylul 2005 Yer: Almanya Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam.
17:78 Güneşin kaymasından/aşağı sarkmasından, gecenin kararmasına kadar namazı/duayı yerine getir. Sabah Kur'an'ını da gözet. Çünkü sabah Kur'an'ı tanıklarca izlenmektedir.
...ilâ gasagil LAYL...
Ve hemen bir sonraki Ayet:
17:79 Sana özgü bir davranış olarak, gecenin bir kısmında, o Kur'an'la meşgul olmak üzere uyanık ol/uykudan uyan. Böylece Rabbinin seni övgüye layık bir konuma ulaştırması umulur.
Va minel LAYL...
17:78'de gece(Layl) öncesi Salat'in ikame edilmesi, 17:79'da da gece(Layl) icinde Kur'an-la mesguliyet söz konusudur, üstelik bu mesguliyet Peygamberimize özgü. Bazilari 17:79'u Namaz'in kilinmasi olarak tercüme etmisler, öyle olsa bile Ayetin basindan belli oldugu gibi bütün insanlari baglayici bir hükmü yok.
Iki Ayet pes pese, birinde Layl öncesi(cünkü henüz Günes mevzu bahis, batmis oldugunu farz etsek bile) digerinde Layl'in bir kisminda, haliyle Layl vakti icinde Kur'an-la mesgul olmak mevzu bahis. 17:79'un manasini Namaza yorumlasak bile olmayan yatsi vaktini bu Ayetlere nasil dayandiracagiz? Pes pese gelen Ayetlerde Allah birinde Layl öncesi Namaz'in vaktini bildirmisse, hemen sonra ki Ayette neden herkesi baglayici bir hükümle iste bu'da kilmaniz gereken Yatsi Namaz'in vaktidir dememis?
Ikincisi, Layl kavrami disinda gece vaktinin tamamindan ziyade yatsi vakti gibi gecenin özel bir kismina deginen özel bir kavram var mi Kur'an-da? Varsa nedir ve hangi Ayette'dir?
Benim anladigim, ögrendigim Yatsi vakti, günün son isiklarinin bitmesiyle baslar, Kur'an-da bu vakti fecr vakti girene kadar LAYL olarak tanimlamis.
17:78'den hemen sonra 17:79'da Allah günün besinci Namaz(yatsi) vaktini tarif etmeyecekte, Peygamberimize mahsus olan bir Ibadeti beyan edecek. Olacak is mi.
Kur'an-in kavramlara yükledigi anlamlar'dan ziyade, geleneksel zihniyet kendi manalandirdiklari kavramlari Kur'an-a yüklüyor, haliyle birseyler eksik kaldigi icin, Hadisler geri kalan kismini tamamlamis oluyor.
Yatsi vakti konusuda bu gibi örnekler'den bir tanesi.
17:78 Güneşin kaymasından/aşağı sarkmasından, gecenin kararmasına kadar namazı/duayı yerine getir. Sabah Kur'an'ını da gözet. Çünkü sabah Kur'an'ı tanıklarca izlenmektedir.
...ilâ gasagil LAYL...
Ve hemen bir sonraki Ayet:
.................................... Kur'an-in kavramlara yükledigi anlamlar'dan ziyade, geleneksel zihniyet kendi manalandirdiklari kavramlari Kur'an-a yüklüyor, haliyle birseyler eksik kaldigi icin, Hadisler geri kalan kismini tamamlamis oluyor.
Yatsi vakti konusuda bu gibi örnekler'den bir tanesi.
Saygilar.
Hadisci mantik bilgi sahiplerinin meclisinde bile bulunanlara sevap yazilacagina dair Buhari ve Muslimin agzinda hadisler uydururken, isin detaylarini iyi dusunmusler. Hani su minareyi calan kilifi bulur hesabi.
Kurani en teype koyup yaldizli bezler icersinde Duvara asarken, insalrin farkinda olmadan ellerindeki Kurani birakmislardir. Taklidci musluman yapi Kuran ayetlerini Hadislere uydurmak icin Layli de saptiriri namazida.
Diger bir dostumuzjn isledigi Cariye cok evlilik ayetleri ile birlide bunlari dusunce adamlar planlarini iyi yapmislar. Eline saglik guzle bir noktayi vurgulamissin.
celebi
__________________ Dabbetciler icin buraya: Bu Allah'in Dabbeti: www.hansvonaiberg.org
Iskenderciciler icin buraya: Buda Allah'in Mehdisiymis! www.iskenderalimihr.com bakabilirsiniz
Sinan arkadaşımın arapçası oldukça iyi ben birşey danışmak istiyorum
11 Hud Suresi
114.
Gündüzün iki tarafında ve geceye yakın saatlerde namazı/duayı yerine getir. Güzellikler kötülükleri silip süpürür. İşte bu, Allah'ı ananlara bir öğüttür.
Bu ayettteki çeviriyi radyoman arkadaşım anlatmaya çalıştığı şey benim aklıma yatmadı.Gündüzün iki tarafında birini sabah diğerini öğlen almış.Ya benden fazla bildiği birşey var yada biraz zorlama bir yorum olmuş.
Sana sorum Sinan kardeş
Ayette geçen gündüzün iki yanında kelimesinde kullanılan gündüz güneşin değmasından batmasına kadar olan süremidir.Bugün olarak değerlendirsek 6,54 güneş doğuyor 16,49 da batıyor bu aradaki zaman dilimimidir gündüz.Eğer öyleyse biri akşam biride sabah namazıdır burdaki iki yan.
İkinci şık burdaki gündüzün gün ortası zamanımı olduğudur.Ay takvimini incelediğimizde bunun aslında gün ortası olduğunu bugünki zaman dilimiyle saat 13,10 lara denk geldiği iki tarafınında ikindi ve öğlen namazları olduğu konusunda yorumlayanlar var.
Bunu tam olarak anlayabilmek için ay takvimini bilmek,arapça bilmek hatta bunun ötesinde arapça düşünebilmek gerekiyor sanırım.
Katılma Tarihi: 24 eylul 2005 Yer: Almanya Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam.
Yoo, malesef arapcam yok, keske olsa. Kur'an kursu yillarinda tecvid hükmünü de bir yere kadar islemistim.
stunc Yazdı:
Sana sorum Sinan kardeş
Ayette geçen gündüzün iki yanında kelimesinde kullanılan gündüz güneşin değmasından batmasına kadar olan süremidir.Bugün olarak değerlendirsek 6,54 güneş doğuyor 16,49 da batıyor bu aradaki zaman dilimimidir gündüz.Eğer öyleyse biri akşam biride sabah namazıdır burdaki iki yan.
Arapca da bildigim kadariyla "yevm" 24 saat olan süreci ifade ediyor, "nahar" ise 24 saati degil, günesin dogup batmasina deyin, kisacasi Kur'an-a göre günes var ise Nahar'dir, günes yok ise Layl'dir. Günesin kendini göstermesiyle(illaki görmemiz gerekmiyor) nahar baslar ve tam tersiyle biter.
Fecr ve Isha vakitleri ise, Layl ve Nahar vakitleri arasinda yer alan özel vakitler'dir.
11:114'de ise "tarafayin-Nahar'" ile belirtilmis, taraf kavrami iki uc(üc degil!) bölge olarak yorumlandiginda, Nahar'in iki uc bölgesi haliyle Fecr ve Isha vakti'dir.
Yok eger diger türlü yorumlanir'da, gün(Nahar) icinde herhangi iki taraf olarak yorumlanirsa, bu iki taraflarin tam olarak hangi zaman dilimi olduguna dair aciklama yetersizligi ile kaliriz.
Bu ayrinti cok önemli, cünkü eger taraf kavrami Nahar icinde yorumlanirsa, taraflar'dan birini Fecr vakti olarak yorumlayamazsiniz, cünkü Fecr vakti Nahar icinde degil, Nahar öncesi bir Vakittir.
Diger yorumu ele aldigimiz da, yani nahar icinde yorumlandigi taktirde, öglen ile varsayilan ikindi vaktin Namazi kaliyor geriye, iyi güzel de ikindi vakti ne zaman baslar ne zaman biter? Kur'an-in kendi terminolojisinde Namaz'in ikindi vaktiyle ilgili bir tarif var'mi? Varsa hangi Ayette? Ikindi Salat'in tarifesi nerede?
Bence, en isabetli yorum bu iki tarafin Nahar'in iki ucunda bulunan fecr ve isha vakti olmasidir.
Tekrar 11:114'de dönecek olursak, tarafayn_nahar'dan sonra VA kavrami ile Ayet devam ediyor, zulafan min-al Layl. Bu Ayetin birinci ve ikinci kismi yalin halde ele alinsa, gecenin sacaklari ile ifade edilen vaktin hangisi oldugu anlasilmaz, bu fecr vaktide olabilir isha vaktide olabilir.
Ben Ayette ki "Ve" ek'i ni fazladan bir vakit olarak degil, önceki aciklamaya aciklik getiren, bir birini tarif edip tamamlayici bir görevi oldugunu düsünüyorum. Nitekim Arapcada virgül, semikolon gibi isaretler yok. Türkcemiz'de bile bir virgülün bir'den fazla görevi var.
Tamamen objektif olacak olursam, Kur'an-da zaman sürecini belirterek mevzu bahis olan iki Namaz var, Salatul Fecr ve Salatul Isha, sahsen ögle vakti Namazinin yorumunu ben Cuma ile ilgili Ayetten ve diger Ayette ki Vusta kavramindan yola cikarak yorumlayabiliyorum. Ögle vaktinin yorumu saglam'dir zayiftir, tartisilir.
Arkadasim bunlar benim görüsüm, Namaz konusu üzerinde her zaman duruyor, arastirmaya devam ediyorum. Bende de netlesmeyen bir kac ayrintilar var. Buradaki yazim sadece kendi bakis acimi sunmam'dan ibaret.
Selam Sinan kardeş.Namazın net iki vakit oluşuna dair tespitlerin doğru.Ayrıca 11/114 ayeti aslında 17/78'İn açıklamasını veriyor.3. vakitle ilgili önceden çok şey söylendi.Cuma namazından çıkarım(ki zaten böyle bir namaz adı da yok)sağlıklı değil.
Çünkü,önceden de belirttiğim gibi,Cuma günü namaz kılmadan bahsedilmiyor.Yalnızca ki,Allahın Askeri'nin salatla ilgili tek doğru yorumu burayla ilgili olabilir,peygamberin inen ayetleri haftada bir kez iman edenlere okuyup nutuk etmesidir.Bu ayette,diğerlerinde olan ve namaz kılmayı ifade eden''ekımıssallate''ifadesi de yok.Orta namaz ise,böyle bir vakti bildiren zaman dilimi olmadığından vakit olarak alınamaz.bunu vusta kelimesinin geçtiği diğer ayetlerle birlikte anlayıp yorumlamak lazım diye düşünüyorum.
Neticede iki vakit namaz kesindir ve 3.vakit en fazla yatsı vakti için düşünülebilir.gecenin feyzinden Kuran okuduktan sonra nafile ve kayda değer bir çaba olarak faydalanmak için namaz kılınabilir.Dua ile.
__________________ ''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Not: Asla (negatif mânada) tartışma olsun istemem ama benim gördüğüm ve görenlerin (haniflerin) genele yakınına göre namaz 3 vakittir. Grafiği lütfen ayet ile birlikte iyice inceleyiniz
Kur'anda 3 Tanımlama:
Salat-el FECR+ Salat-el VUSTA+ Salat-el IŞA
Kur'anda 3 Vakit(zaman dilimi):
Tarafeyinnehar = Gündüzün 1. tarafı + 2. Tarafı + Gecenin zülefinden gündüz bölümüne yakın kısmı.
Hem vakit sayısı, hem de tanımlama bakımından 3 (üç) geçmektedir.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma