Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
herkese Selam
bu siteye sadece Salat konusunda yaşadığımı yazmak ve sizlerle paylaşmak için üye oldum.
Öncelikle biliyoruz ki Kuran apaçıktır.Yani Allahın,dini dediğimiz konularda her ayrıntıyı bize öğrettiği bir bilgi kaynağıdır.Dolayısıyla sorumlu olduğumuz her eylem ve bilgiyi kitabımızda direk ve açık olarak bulacağızdır.
bu noktada namaz denen günümüz ibadeti de en temel konu oluyor ki forumdaki en çok tartışılan konuda bunun üzerine olmuş.Yazarak bilgimi paylaşmak yeteneğim az olduğu için elimden geldiğince kendi dilimizi kullanarak ve basitçe anlatmaya çalışacağım.
Sitede Kurandaki salat isimli emrin şekilselmi,şekilsel değilmi diye ve vakitleri üzerine bir çok görüş öne sürülmüş.
öncelikle su ile bölgesel ve bütün olarak yıkanma ile susuz toprak ile bölgesel ovalanma açıkça tarif edilerek salat için yapılması öğretilmiş ve istenmiş.biz bugün buna farsça abdest diyoruz.
bu eylem salat öncesi için gerekli olan eylemimiz.ve biz bu eylemden daha sonra yapacağımız Salat isimli eyleminde fiziksel olarak yapıldığını anlıyoruz.
[ burada bir noktayı hatırlatacağım..biliyoruz ki kitabımızdan,bize yani Kurana iman edenlere en yakın olanların nasraniler (hristiyanlar) olduğunu Rabbimiz söylüyor.]
şimdi hristiyanlarda sabah ve akşam duaları vardır birde pazar günü kendi toplanma yerlerinde yaptıkları toplantı ve toplu dua günleri vardır.
yanlız bu eylemlerini şekilsel olarak yere kapanarak yapmazlar el çırparak ( ilahi ) şarkılar söyleyerek yaparlar.
şimdi Kuranımız bu isevilere gelen incilden sonra geldiğine ve elçileri bizim uyduğumuz elçiyi gösterdiyse ve onlara bizim uyduğumuz elçiye uymalarını tavsiye ettiyse ve buna rağmen bize en yakın olanların onlar olmasından dolayı (Kuranın tabiri benim değil dikkat.) muhakkak benzerliklerimiz olacaktır.ayrıca kuranda onların Allahın elçisini ilah kabul ettiklerinden kınandıklarını unutmayalım yoksa yemekleride kadınlarıda erkekleride helal kurandan bunu gayet net anlıyoruz.
diğer konulara girmeden sadece konumuz salat eylemi olduğu için bu yönde devam edeceğim açıklamaya.
Kuranda ismiyle ve tam vakti anlatılan iki -2- salat buluyoruz.birde toplantı günü işlerin bırakılıp her müslümanın biraraya gelip yapacağı salat eylemi ve vakti belli değil sadece günü belli olan toplanma günü olan salat.
böylece öğrendik ki hergün sabah ve akşam duamız var abdestli yapılacak ve toplantı günü duamız toplu halde yapılacak.
gelelim bu duanın nasıl olacağına,kurandan hiçbir şekilde abdest dediğimiz eylem gibi anlatılan bir dua -salat- eylemi bilgisi edinemeyiz.demek oluyor ki bu dua şekilsiz...mi acaba??
hayır tabiyki şekilli ama sandığınız gibi değil...ayetler gayet açık hatırlayın ne diyordu birinde..- çeneleri üzerine secde ederler - ne demek bu yani çeneleri üzerine boyunlarını bükerler..
okuyan arkadaşlar lütfen çeneleri üzerine boyunlarını büksünler..yani çenelerinizi göğsünüze değdirin.
evet işte öyle.peki abdesti aldık banyodan çıktık geldik odaya fiziken nasılız? ayakta dimi? evet şimdi kıblemize döndükmü? döndük ve ayaktayız dimi? çenelerimizin üzerinede boyun bükmüş olarak..
şimdi Allahımızı anarak hatta biliyorsak onun ayetlerinden okuyarak mesela - Fatiha suresi - duamıza başladıkmı? sonra oturduk ve çenelerimizin üzerine boyun bükmeye devam ederek duamıza devam ediyoruz.Her kulun duası farklımı ihtiyacı isteği sıkıntısı derdi?? evet dimi ? işte hepimizin durumu farklı olarak Rabbimize yakarıyoruz.ve bu duamızı uzun uzun devam ettiriyoruz...sadece sabah duasına özel şahitli kuran okuyoruz kitabı elimize alıp.ve böylece salatımızı ikame ediyoruz.sonrada ister otururken ister yan yatarken Rabbimizi düşünmeye devam ediyoruz.. yani vakti ve ismi belli emirli duamızı yapıyoruz.akşam ve sabah olarak (fecr ve işa)
şimdi rekat nerde diyorsunuz biliyorum..soruyorum Kuranda rekat diye birşey varmı? yok dimi? demekki uzunluk kısalık zamanla alakalı şekille değil.elçimizin içlerinde olup yaptırdığı dua gibi dimi önce bir guruba silahları yanlarındayken sonra diğer guruba.yanlız iken de korkarsak arabada,uçakta,bisiklette motorda oturken yada yürürken de sadece ayakta yapıyoruz.(hatta bazılarımız sakat yada uzvu eksik olabilir dimi yada hasta yada yaşl,eğer alnı yere değdirme olsaydı secde onların ne suçu vardı ki normali hiç yapamamak gibi dimi?) ayette secde nin çeneleri üzerine yapıldığı açıkça yazdığı halde alnı yere değdirme olmamasına rağmen dimi?)
cenazelerimiz içinde aynen mezarları başında ayakta durduğumuz halde güzelce sakin sakin ağıtlar yakmadan müşrikler gibi sapıtmadan bağırıp çağırmadan onlara dua edip nasıl insanlar olduğunu anıyoruz böylece cenaze namazı denen eylemin has'ını orjinalini yapıyoruz.
toplanma günüde kadın çocuk erkek hepimiz toplantı yerimiz olan -cami- ismi bile bu kadar açık yani!! mekanlarımızda bir araya gelip dertleşip yardımlaşıyoruz ve topluca Rabbimizi anıp Kuranımızı kendi dilimizden okuyup öğütleşip duamızı yapıyoruz.sonrada dağılıp işimize gücümüze dönüyoruz dimi?
işte böyle arkadaşlarım herşey bu kadar açık ve net.biliyorum alışkanlıklar ve geçmişten gelen içimize işleyen olgular şaşırtacak hepinizi ama eğer akl eder düşünür Allahı gereği gbi anarsanız aynen ayette dediği gibi Rabbimiz bize dosdoğruyu gösterecektir.korkmayın vesveseler yokolup gidecek göreceksiniz.
kısaca yazarak ancak bu kadar anlatabildim Rabbim affetsin hepinize selamlar...
not: hristiyanlardan değiliz asla onlara benzemedik benzemiyeceğiz çünkü bizim Kuranımız var onlar bize benzeyecek yada kendileri bilirler...ahirette hepimiz hakkında Rabbimiz hükmünü verecek sonuçta..
Kurandan sakın olaki sakın ayrılmayın yoksa ateş sizi bizi hepimizi bulur.Rabbim hepimizi sevsin yüceltsin..Kahhar sıfatından Rahmet sıfatıyla korusun.
|