Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 20 ekim 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 262
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Merhaba Osman1;
Sorumun basit olduğu sizin düşünceniz, benim değil. Dümdüz bir soruydu ve dümdüz cevap vermeniz gerekmezmiydi, bakın rehber de anlamamış cevabınızı.
Eğer nafile emir değilse, yüreklice yazarmısınız buraya demin yazdığınız gibi, peygamberimiz şöyle yapmıştır derken ille de sünnetleri de katmışsınız araya, bu yazdıklarınızdan sonra nasıl anlamam gerekiyordu sizce. O zaman neden yazdınız bazen şu kadar sünnet kılmıştır, bazen terketmiştir. Bu yüzden değilmidir toplumda sünnetleri terkeden peygamberin şefaatine nail olamayacak safsataları.
Lütfen, dar kalıptan bakmayalım olaylara ve hala sizden söylediklerinizle ilgili kurandan dayanaklarınızı bekliyoruz, unutmayınız....
Allaha emanet olasınız...
__________________ benim namazım, bütün ibadetlerim, hayatım ve ölümüm bütün alemlerin rabbi olan ALLAH içindir.
Resul Allahın memurudur, eyvallah. Ama insanlar amire değil memura taparlar. Tıpkı yemek çok güzel diye yemeği verene şükretmek yerine yemeğin kendisine tapmak gibi.
Memur amirine karşı durmaz, durmamıştır da. Eğer dursaydı Allahın Kuranda kendisini tehdit ettiği durumlarla karşı karşıya kalırdı. Balık sahibinde olduğu gibi. Ama insanlar sanki memur amire karşıymış gibi anlıyorlar. Yani memura iftira atıyorlar. Öyle ki memurun sözü Amirin sözünü iptal edebilir diyecek kadar hadlerini aştılar. Bunu nereden biliyoruz? Tabiki herhangi bir hadis veya mezhep kitabından.
Madem durum böyleyse sünnete kim sünnet demiş? Eğer sözü edilen nafile namaz ise O zaten Kuranda var. Ya da Sünnetullah tan başka sünnet var mıdır Kuranda? Yok eğer kasıt peygamber gibi bir yaşam sürmekse ve böyle bir yaşam hadislerden anlaşılamıyorsa (ki anlaşılması imkansızdır, çelişkilerden kurtulamayıp madara olma ihtimali çok yüksektir) o zaman peygamberin neye göre yaşadığına bakmamız lazım. E peygamber dahil herkes Kurandan sorguya çekileceğine göre demek peygamber gibi yaşamak için Kurana bakmak lazım. Madem memur Amirine rağmen hüküm bildiremez o zaman memur vasıtasıyla bize gelen Amir sözüne göre yaşamak gerekir.
Evet Kurana göre yaşamak peygamber gibi yaşamaktır. Mesele bu kadar basit.
Osman1 sorumu anlayamamış.. Ben namazın nasıl kılınacağını sordum, vakitlerini rekat sayılarını değil..
Kıyam'ın, rüku'nun, secde'nin namazın içinde bir hareketler zinciri olduğunu hangi ayetlere göre anlıyoruz? Hangi ayette namazınızda kıyamda durun, rüku edin, secde edin şeklinde bir tarif var? Ben bunları istiyorum.. Eğer bunun cevabını bulursak, vaktin, rekatın hiç önemi yok...
__________________ İsrâ 89
Muhakkak ki biz, bu Kur'an'da insanlara her türlü misali çeşitli şekillerde anlattık. Yine de insanların çoğu inkarcılıktan başkasını kabullenmediler.
Evet Kurana göre yaşamak peygamber gibi yaşamaktır. Mesele bu kadar basit.
Slm,degerli kardesim,cok güzel kisa ve net bir cevap vermissiniz,Allah razi olsun.
Kuran anlasilir ve net,apacik.....bizlerde kafamizdaki sorulara yanit bulmaya calisiyoruz.
Buda sundan ibaret bence,buzamana kadar duyup okuyup bildiklerimizi Atalarimizdan hernekadar yaniltici oldugunu Kuran a basvurunca görmekdeyiz ve sasirip kalmakdayiz.
En dogrusunu Rabbimiz bizlere Kuran da bildirmis,önemli olan tarafsiz bir sekilde Kurani anlamak ve anlatmakdir.Önyargilardan kurtulmak elbette kolay olmuyor maalesef.
43/44 "Dogrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir ögüttür ve siz ondan sorguya çekileceksiniz."
Katılma Tarihi: 20 ekim 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 262
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Sevgili Osman Ağabey (profilinizden yaşınıza baktım:) )
Sünnete karşı önyargı meselesi değil, kesinlikle değil. Ama sizde çok iyi biliyorsunuz maalesef bizde sünnet farzın önünde gibi duruyor ve bizi üzen tarafı budur. Çocuklara namaz kıl deyince bu sünnetlerle beraber toplamda rekat sayıları o kadar artıryorki, insanın gözünü korkutuyor, bende de aynısı olmuştu ki namaza çok geç başlamamın sebeplerinden biri de budur. Bu yüzden Kurana, sadece Kurana yönelir ve yöneltirsek doğruya ulaşarız. Peygamberimiz yeni bir hüküm ya da hikmet getirmemiştir. Hüküm de, hikmet te Kuran ın kendisidir. Başka şeye ihtiyaç yoktur. Ben zaten Kurana göre yaşıyorsam zaten doğru yol üzerindeyim. Abdestin sünnet diye aktarılan kısımlarını ise hikmet diye nitelendirmeniz çok ilginç, namaz kılmayan biri de bu temizliklerini rutin olarak yapıyor zaten.
Şefaat konusunun ise günah ya da sevapla değil, tamamen Allaha ait olduğunu bilirsek, yani tamamen O'nun iznine bağlı olduğunu bilirsek daha sağlıklı olur diye düşünüyorum. Çünkü yine toplumda yanlış bir inanış var bu yönde, insanlar anlamadıkları bir metinden KURAN'ı okuyarak, peygamberimizin kendilerine ahirette şefaat edeceklerine inanıyorlar, nerde hikmet?
Resulullahın örnekliği diyelim dediniz, güzel dediniz zaten. Ama içimizde bu dini en güzel şekilde, peygamberimizin Kuranla birebir yaşadığını hepimiz kabul ediyoruz da, Kurana uymayan şeyleri sünnet ya da hadis adı altında nasıl peygambere iftira edebiliyoruz, bunu da düşünmek gerekir.
Merhaba yunusemre;
Söylediklerinle ilgili Kuranda bütün anlamda bir ayet yok tabi. Sadece Kuranın bütününe bakarak, nasıl kadınlara hayızlı iken namaz kılmayın diye bir emir yok ve bu kılınacaktır emrini de Kuranın bütününe bakarak anlıyorsak, kıyam, rüku ve secde esasını da Kuranın bütününe bakarak çıkartabiliyoruz. Kaldı ki binit üzerindeki namaz bahsini belirtirken bunun her zaman birebir şeklinin olmadığını, kişinin içinden geldiği gibi yönelmesi meselesine dikkat çekmiştim. Bu bağlamda düşünürsek, daha faydalı olacağına inanıyorum. Tabi bunlar yine bana münhasır düşüncelerdir.
Allah ilmimizi artırsın....
__________________ benim namazım, bütün ibadetlerim, hayatım ve ölümüm bütün alemlerin rabbi olan ALLAH içindir.
Kuran ve hikmetin aslında aynı şeyler olduğunu Kurandan anlamak hiç de zor değildir. Evet, Kurandaki ve bağlaçları bazı yerlerde kendinden öncekini açıklamak ya da aynı şeyi başka bir şekilde ifade etmek için kullanılır.
Sormuşsunuz; Hikmet ne?
Cevap: Hikmet=Kuran.
Sünnete karşı ön yargı Kuran okuyarak değil (aslında Kuran elçinin sünneti diye bir şeyden bahsetmez) hadis okuyarak oluşur. Hadislerdeki elçinin sünneti denilen iftiraları görmemiş olamazsınız.
Peygamber şu an İstanbul da yaşasaydı o da yine ağzını burnunu temizlerdi. Allaha hiç inanmayan insanlar da temizliyor. Normal bir yaşantı olan ağız burun temiziğini herkes yapıyor. Ben İstanbulda da yaşadım. Aynen dediğiniz gibidir.
Ben sorayım; peygamber şu an yaşıyor olsaydı misvak mı kullanırdı yoksa diş fırçası il macun mu?
Şefaat konusu başlı başına işlenmesi gereken şirk konularından biridir. Forumun başka yerlerinde bu mevcuttur.
Kısaca değinirsem, Kuranda elçinin mahşer günü birilerine torpil geçmesi gibi bir konu yoktur.
Sünnete takmış değiliz, çünkü sünnet Kuranı yaşamaktır ve bunun da en güzel örneği peygamberdir. Bazı safsatacıların sünnet adı altında uydurdukları, Kuranın dışındaki hükümler değildir. Neden anlamak istemiyorsunuz?
Ve lütfen ayetlere tekrar göz atın: Biz bu kitapta eksik hiçbir şeyi bırakmadık diyene kulak verin....
Allah ilmimizi artırsın...
__________________ benim namazım, bütün ibadetlerim, hayatım ve ölümüm bütün alemlerin rabbi olan ALLAH içindir.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma