Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Müminler, size arapça bilmediğim için sorum olacak. Kuranda "ve" bağlacının kullanımını merak ediyorum özellikle bu namaz vakitleri konusunda hud suresi 114 de gündüzün iki ucu ve gecenin yakın saatleri derken ve bağlacı yani anlamında mı kullanılmıştır ? Kuranda 5 vakit namaz diyenler ikindi ve yatsının giriş vaktini söyleyemiyorlar nisa 103. ayete aykırı oluyor her neyse bu soruma cevap verirseniz yaptığım çalışmalara artısı olacaktır saolun şimdiden (kuranıanla)
Siteye kayıt olduktan sonraki ilk iletindir bu. "Müminler," diye başlıyor, "hasan akçay gibi değerli kişiler," diye başlamıyor. Henüz Hasan akçay ile diyalog kurmuş değilsin. Hasan akçay, namazla ilgili bir çalışman olduğunu okuyunca sevincini iletiyor sana, ve o çalışmanı paylaşmanı istiyor senden. Diyaloğunuz ilk böyle başlıyor.
Fazıla hasan akçay cevap verdi bende verdim sanırım kininizi kusarken körleşmişsiniz lütfen gerilere gidin bakın kaçtım mı cevap mı verdim?
Hasan Akçay, Fazıl'a Fazıl'ın sana yazdıklarına yönelik cevap vermedi, kendisine yönelik sorduklarına cevap verdi.
Hem ben sana ne diye kin depolayayım ki kinimi kusayım. Müstahakkını bulasın emi! :)
hamd ve tesbih ile ilgili konuyu anlamadım yücelterek an diye bir karşılık olabilir sanırım
Hasan Akçay'ın Açıklaması:
Benim gördügüm, Tâ Hâ 130’un konusu namaz degil muhatabin Rabbini övgüyle yüceltmesi -ve sebbih bihamdi rabbik. Ve muhatab bunu sürekli yapacak.
Süreklilik
günesin dogmasindan önce ve sonra,
gece saatlerinde,
gündüzün uclarinda
denerek dile getiriliyor.
Bizdeki
gündüz gece,
sabah aksam...
gibi.
Hûd 114 ile Isrâ 78 ise ayni. Ikisi de sabah ve aksan namazlarinin vakitlerini veriyor. Ben onlari namazimda okudugumda ikisini birlikte okuyorum:
Gündüzün iki ucunda ve gecenin yakin vakitlerinde (Hûd 114), örnegin günesin sarkmasindan gecenin karanligina kadar namazi kil. Ve sabah okumasi... Sabah okumasi taniklidir (Isrâ 78).
"Sabah okumasi"ndan, "sabah namazi"ni anliyorum. Kisi onu en uyanik oldugu anda yaptigi icin ona bilinc taniktir.
Hasan Akçay'ın bu yazdıklarıyla ilgili de söylecek çok söz olur. Burada da iki ucla her gün, ama gece vakitleri... Salatı ikame ile ne kast edilmişse, tesbihle de o kast edilmiş. Her gün sabah ve akşam namazları kast dildiğini sanmıyorum. sabah okuması da sabah namazı olamaz. Oradaki "fecr" okunanın sıfatı olmasına daha bir uyar düşüncesindeyim.
Şayet bu ayetler ve Nisa 103 ayeti namaz vakitlerini belirleyen ayetlerse ve Kuran evrelsense, ya Allah dünyanın yuvarlak olduğunu göremedi yada Mekke ve çevresinden başka dünyanın diğer yerlerinde de insanların yaşadığından haberi yoktur Allah'ın. Kitap evrenselse ve namaz kutupta yaşayan müslümana da farzsa, kutuptaki müslüman, günde yani yılda iki vakit namaz kılmakla mükelleftir. Allah namaz vakitlerini, insanın güneşin doğuş ve batışnı görüşüne bakarak tayin ettiğine bakılırsa.
Evet sevgili kuranıanla! "Tarafeyinnehar" ile "etrafennehar"ı anladıysan, hamd ile tesbihi de anlarsın istersen/cünüplükten temizlenirsen, biri de açıklarsa, sanırım.
|