Yazanlarda |
|
hasakcay Uzman Uye
Katılma Tarihi: 22 ocak 2008 Gönderilenler: 1236
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Merhaba kardesim.
Yok, "أقيموا"nun tekil olabilecegini düsünmedim. Aslinda, sizin kirmiziyla gösterdiginiz "تم"un ben altini cizmistim. O ayrintiya gerek yok diye sildim.
Harekesiz mushaf derken kastettigim örnegin su idi:
Su andaki görüsüm: Ayetlerde "Salât et!" dendigi gibi "Salât edin!" de deniyor. Günde iki vakit gece namazi kilinacak:
1.
Gecenin
sabahinda
2.
Gecenin
aksaminda.
Sevgi ile,
Hasan Akcay
______________________________
* http://en.wikipedia.org/wiki/Uthman_Quran
__________________ hasanakcay.net
allahindini.net
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Hasan Abi merhaba!
Allah, ne gecenin karanlığında ne de gündüzün aydınlığında, ille de güneşin doğumundan önce ve sonraki şafakta/alaca aydınlıkta insanların günde iki kere namaz kılmalarını ne diye istemiş olsun? Allah gecenin karanlığından ve güneşin ışığından rahatsız mı oluyor? Mesele namaz kılmaksa, kişi ne zaman kılarsa kılsın, Allah ne diye "olmaz, illa da şu iki vakitte" diye israr etsin? Sizin namaz dediğiniz, Elçinin Kuran okumasıdır ve bunu Mekke'de gece karanlığında/gece saatlerinde yapıyordu. Bugün müslümanların, gündüz (öğle ve ikindi) namazlarında sessiz okumaları, gece (fecir, akşam, yatsı) namazlarında sesli okumaları da salatın aslında ne olduğu ve neye dönüştürüldüğünün bir kanıtıdır.
|
Yukarı dön |
|
|
Kuranıanla Newbie
Katılma Tarihi: 16 nisan 2012 Yer: Turkiye Gönderilenler: 37
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Hanif kardeş sabırla bekledim şimdi konuşma sırası bende;
hala ısrarla Allah niye böyle desin şöyle desin diyosun
kafana göre din uydurma kardeşim zararlı çıkarsın
ayetlerin hepsine bak !!!!
Davûd dedi ki: "Vallahi, senin bir tek koyununu kendi
koyunlarına katmak istemekle sana zulmetmiş. Zaten
ortaklardan birçoğu birbiri aleyhine haksızlık ve zulme
sapar. İman edip hakka ve barışa yönelik işler yapanlar
böyle değildir. Ama onlar da pek azdır." Davûd, kendisini
imtihan ettiğimizi düşündü; hemen Rabbinden af diledi;
rükû ederek yerlere eğildi ve Allah'a yöneldi.SAD
24
Hatırla o zamanı ki, biz o evi insanlar için sevap
kazanmaya yönelik bir toplantı yeri ve güvenli bir
sığınak yaptık. Siz de İbrahim'in makamından bir
dua/namaz yeri edinin. İbrahim ve İsmail'e şu sözü
ulaştırmıştık: "Tavaf edenler, kendini ibadete verenler,
rükû-SECDE edenler için evimi temizleyin!"Bakara 125
“Ey Meryem, Rabbinin huzurunda saygıyla el bağla.SECDEye
kapan ve rüku edenlerle birlikte rüku et.”Ali imran 43
Ama hepsi bir değildir.Ehlikitap içinden Allah için baş
kaldıran/Allah huzurunda el bağlayan/hak ve adaleti
ayakta tutan/kalkınıp yükselen bir zümre de vardır; gece
saatlerinde SECDElere kapanmış olarak Allah’ın ayetlerini
okurlar.Ali imran 113
Tövbe edenler, ibadet edenler, hamd edenler, seyahet
ederken oruç tutanlar, rükû edenler, SECDEye kapananlar,
iyiliğe özendirip kötülükten sakındıranlar, Allah'ın
sınırlarını koruyanlar... Müjdele o müminleri!Tevbe 112
De ki: "İster inanın ona, ister inanmayın. O, kendilerine
daha önce ilim verilmiş olanlara okunduğunda, onlar,
çeneleri üstü SECDElere kapanıyorlar. Kul
âminû bihî ev lâ tu’minû, innellezîne ûtul ilme min
kablihî izâ yutlâ aleyhim yahırrûne lil ezkâni
succedâ(succeden).
"İsra 107
İşte bunlar, Allah'ın kendilerine nimet lütfettiği
peygamberlerdendir: Âdem'in soyundan, Nûh'la birlikte
taşıdıklarımızdan, İbrahim ve İsrail'in soyundan,
kılavuzluk edip seçtiğimiz kimselerden. Kendilerine
Rahman'ın ayetleri okunduğunda, ağlayarak SECDElere
kapanırlardı.Meryem 58
Bir zamanlar İbrahim için, o evin yerini, şöyle diyerek
hazırlamıştık: Bana hiçbir şeyi ortak koşma, evimi; tavaf
edenler, kıyamda duranlar, rükû-SECDE edenler için
temizle.Hac 26
Ey iman edenler! Rükû edin, SECDE edin; Rabbinize ibadet
edin, hayır işleyin ki kurtulabilesiniz.Hacc 77
Geceleri, Rableri huzurunda SECDE ederek, ayakta durarak
geçirirler.Furkan 64
Bizim ayetlerimize o kimseler inanır ki, onlarla
kendilerine öğüt verildiğinde, SECDElere kapanırlar ve
hiç böbürlenmeyerek Rablerine hamt ile tespih ederler.
Secde 15
"Göklerde ve yerdeki sırrı açığa çıkaran, onların
gizlediklerini de açıkladıklarını da bilen "Neml 25
Allah'a SECDE etmemek gayretindeler.
Son yazdığım ayetlere de dikkatli bakmanı isterim böyle
bir gayretin var sanırım bize bu yansıdı !
Israrla namaz yok diyorsun okuma falan diyorsun o zaman
sen bu ayetlerde bahsedilen insanlardan değilsin bu
ayetleri kaldırıp atamazsın hepsi hem zihinsel hemde
fiziksel teslimiyeti anlatan ayetler boşuna hırpalama
kendini insanlarıda yanlışlara sürükleme kendin ne
yaparsan yap !
__________________ “Allah kendisine şirk koşulmasını asla bağışlamaz. Ondan başka günahları istediği kimse için bağışlar. Kim Allah’a ortak koşarsa büsbütün sapıtmıştır.” (Nisa, 4/116)
|
Yukarı dön |
|
|
fazıl Yasaklı
Katılma Tarihi: 06 subat 2011 Yer: Turkiye Gönderilenler: 335
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Ayetlerde geçen secde ve rukuyu aynen sizin anladığınız gibi anlayalım... Bu şekilde yani dinin direği namazla devam edelim... Lakin, yukarıda verdiğin ayetlerin birinde bile şekli anlam yoktur, şu çenelerinin üzerine kapananlar diye geçenin bile susmak, susarak kabullenmek olduğu, yani itirazsız olduklarının beyanıdır.. Peki siz gibi anlasak ne olur? İslam alemi bunu bunca zamandır böyle anlamış ama pekte iyi etmemiş, iş cami yapma yarışına dönmüş vs.. Eee, vahye hıyanet, elbette yaşamda ihanet olarak geri dönüyor.. Aslı astarı, orada geçen hiçbir secde ve ruku, şekli değildir.. Ruku, gönülden gelerek, isteyerek, tevazuyla, kibirlenmeden, böbürlenmeden kabulllenme olup, secde ise tam bir teslimiyet hali içinde olmaktır.. Orada geçen İbrahimin makamı elbette bina değildir, o makam güvenlidir, barış yurdudur... gücüm şimdilik bu kadarına yetti.. ancak birkaç ayet ben asayım,
A’RAF 206. Kuşkusuz Rabbin katındakiler O’na kulluk etmekten kibirlenmezler, O’nu tesbih eder ve yalnız O’na secde ederler.
“Göklerde ve yerde bulunanlar da onların gölgeleri de sabah akşam ister istemez sadece Allâh’a secde ederler.” (Ra’d, 13/15)
“Allâh’ın yarattığı herhangi bir şeyi görmediler mi? Onun gölgeleri, küçülerek ve Allâh’a secde ederek sağa sola döner.” (Nahl, 16/48)
Semalarda olanlar ve yeryüzünde olan dabbelerin (yürüyen canlıların) hepsi ve melekler, Allah'a secde ederler. Ve onlar, kibirlenmezler. nahl/49
Göklerdeki ve yerdeki tüm varlıkların, güneşin, ayın, yıldızların, dağların, ağaçların, hayvanların ve çok sayıda insanın Allah'a secde ettiklerini, O'nun buyruğuna boyun eğdiklerini görmüyor musun? Birçok sayıdaki insan da azaba çarpılmayı haketmiştir. Allah'ın alçalttığı kimseye hiç kimse onur kazandıramaz. Hiç şüphesiz Allah dilediğini yapar. hacc / 18
Söz sizde buyrun...
|
Yukarı dön |
|
|
Kuranıanla Newbie
Katılma Tarihi: 16 nisan 2012 Yer: Turkiye Gönderilenler: 37
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Fazıl kardeş bak bugün camilerde emevi dini hüküm
sürüyorsa bunu ayetlerde yok demek tam bir fiyasko olur
napalım yani camiler müşriklerle dolu diye ayetleri
görmezden mi gelelim ? çenesi üzerin kapanmak sözünü
arapça bilen varsa ne anlama geldiğini yazsın herşeyide
mecaz anlıyorsunuz kardeşim onlarca ayet var
Allah müşriklerin namazını eleştirmiyor mu ıslık çalarak
el çırparak yerine getiriyorlar diye bune peki ?
Müşrikler nerden biliyor namaz kılmayı ? İbrahim den
olmasın ? tabi yamulmuş bir anlayışla kılıyorlar Kurana
bakarsak şekil açısından gayet açık ve net her türlü sözü
kimsenin anlamayacağı şekilde anlamlandırıp sonra en
basit ayetleri görmezden gelerek namazdan kaçamazsınız
söyleyeyim. Ayrıca ben dinin direği namaz demedim Allaha
boyun eğmenin bir göstergesi dedim kibirli olan insan
alnını secdeye veremez zaten çok açık ..
Ben arapça bilmiyorum ama secde kelimesinin hem itaat hem
fiziki bir ibadet ile alakalı olduğu o kadar açık ki !
siz sadece itaat kısmını alıyorsunuz nedense ?
Salat kelimesininde onlarca anlamı var bunlardan biri
desteklemek değil mi ? Allah ve melekleri peygamberi
desteklerler şeklinde... Bir yandan bakıyorsun dua
anlamıda var sizin yaptığınız kelime oyunundan başka
birşey değil secdenin ne olduğunu çenenin üzerine
kapanmak şeklinde açıklamış 10 yaşındaki çocuk anlar bunu
__________________ “Allah kendisine şirk koşulmasını asla bağışlamaz. Ondan başka günahları istediği kimse için bağışlar. Kim Allah’a ortak koşarsa büsbütün sapıtmıştır.” (Nisa, 4/116)
|
Yukarı dön |
|
|
fazıl Yasaklı
Katılma Tarihi: 06 subat 2011 Yer: Turkiye Gönderilenler: 335
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sevgili Kuran,sekli secde salt çene üzerine yapılmaz, sekilsel olanda alın, burun ve çene yere değer... buradaki çeneleri üzerine kapananların kimlikleri nedir? Bunlar, normalde itirazı en fazla yükseltecek, ağız dalaşı yapacak kimselerin topluluğundandırlar ancak bu adamlar, vicdanlarına kulak verniş ve gerçeği daha görür görmez tanımış olan adamlardır, bu nedenle bu adamlar, elçi ve öğütleri karşısında daha evvelden de bir benzerine şahit ettiklerinden dolayı, hemen inanmış ve cedel yapmamış olan kimselerdendir.. bak, ben hiçbir izahata girmeden secdeyive rukuyu açıklayan iki ayet asayım,
Ruku: "Onlara ruku edin denince ruku yapmıyorlar. Veyl o gün yalanlayanlara. Başka hangi hadise inanacaklar." (77/48-50)
Secde: " Peki onlara ne oluyor da inanmıyorlar ve onlara Kuran okunduğunda secde etmiyorlar. Hayır kafirler yalanlıyorlar." (20-22)
ilkinde ruku yapmaz bunlar diyor ve onların vasfını bildiriyor, veyl olsun, yazıklar olsun şu gerçeği, gelen vahyi inkar edenlere deniyor.. bak secde için ne demiş, inanmıyorlar diyor ve açıklıyor, secde etmiyorlar diyerek.. işte inanmamayı secde etmemekle eşitliyor.. Bu arada sen, ''çenesi üzerin kapanmak sözünü
arapça bilen varsa ne anlama geldiğini yazsın'' dedikten sonra ''Ben arapça bilmiyorum ama secde kelimesinin hem itaat hem
fiziki bir ibadet ile alakalı olduğu o kadar açık ki !'' demişsin... ben arapçaya son derece hakim, ilmine bilgisine güvendiğim bir bilenin bu konu hakkında yazdıklarını asıyorum, buyur..
38/Sad/24 “…harra rakiav ve enab.” “… rüku ederek yerlere kapandı ve (Allah'a) yöneldi.”
17/İsra/107 “…yehırrune lil ezkani sücceda.” “…çeneleri üstü secdelere kapanıyorlar."
17/İsra/109 “Ve yehırrune lil ezkani yebkune ve yezıdühüm huşua.”
“Ağlayarak çeneleri üstüne kapanırlar ve Kur'ân onların derin saygısını artırır.”
Hz Musa bayılınca yere eğilip düşüyor, Hz Davut ise ibadet tazim için Rabbine istiğfar edip eğiliyor.Demek ki Musa a.s ayette korkudan yere kapanıyoken Davut a.s af dılemek için şekılsel yere kapanıyor.” (Şiarım-Kuran)
Yukarıda çevirilerini verdiğiniz ayetlerdeki secde ile ilgili sorunuza karşılık, “XARRA” fiilinin geçtiği ayetleri çevirmekle yetineceğim. Her çeviri birer yorumdur. Kaldı ki siz zaten yorum da yapmışsınız. Dolayısıyla bu da yapacağım yorumlara ne derece itibar edeceğinizin göstergesi durumundadır .
Sözlükte XARRA: (Akarsu, rüzgar) şırıldamak; (kişi) horlamak; Yüsekten düşmek, yere kapaklanmak; ölmek... “Xarra tahte qadfemeyhi”: Ayaklarına kapandı”; “Xarra beyne yedeyhi”: Önünde yere kapandı/yere yıkıldı; “Xarra alelard”: Yere düştü; “Xarra-r-racül”= mate: Adam öldü. Vs.
Görüldüğü gibi yerine göre XARRA’nın farklı manaları bulunmaktadır. Kuran’da “şırıldamak” ve “horlamak” anlamlarında hiç kullanılmamış, ancak diğer anlamların hepsinde kullanılmıştır.
XARRA’nın içinde bulunduğu ayetler:
38/24: “... Davud, kendisini sınadığımızı anladı ve rabbinden bağışlanma/ özür dileyip derhal (xarra) boyun eğip dönüş yaptı.”
Burada XARRA, Türkçe’deki “ yukardan düşer gibi”, “damdan düşercesine” deyimlerinde olduğu gibi deyimsel anlamda gelmiş.Aşağıda başka ayetlerde de deyimsel anlamda geldiğini göreceğiz.
7/143: “...VE XARRA MUSA SAİQA...”: ...Musa bayılıp düştü...”
Burada XARRA sözlük anlamında gelmiştir.
25/73: “ Ve(Rahman’ın kulları) o kimselerdir ki, kendilerine rablerinin ayetleri okunduğunda / hatırlatıldığında, kör ve sağır / duymazdan, görmezden gelip onların üstüne düşüp yatmazlar.”
Burada YEXİRRU “düşüp yatmak” anlamınadır.
17/107-109: “Deki: Buna (Kuran’a) inanın ya da inanmayın (fark etmez), bundan (Kuran’dan) önce ilim verilmiş olanlar / anlayış sahipleri, kendilerine (Kuran) okunduğu zaman inanarak çeneleri üstüne düşerler. Ve “sübhane rabbina : Rabbimiz kusursuzdur / Rabbimizin buyruğunu asla geçmeyiz, rabbimizin söylediği söz beha mahal gerçekleşecektir (deyip), ağlayarak çeneleri üstüne düşerler de saygıları / bağlılıkları artar.”
Bu ayetlerdeki “yexirrune lil ezqani succeden” ile “yexirrune lil ezqani yebkune” ifadeleri deyimsel anlamdalar. Çene üstüne düşmek, kabul ve teslimiyet anlamınadır. Çenenin yukarı kalkması reddetmek, aşağı indirilmesi kabul demektir.
34/14: “... (Süleyman) ölünce cinler anladılar ki; ğaybı bilmiş olsalardı bu alçaltıcı azabın içinde kalmazlardı.”
Ölen kişi düştüğünden bu anlamda kullanulmış.
16/26: “Onlardan öncekiler de dalga geçtiler,Allah da binalarını temelinden başlarına yıktı da tavan üstlerine kapanıverdi. Böylece başlarına gelen azabın nereden geldiğini dahi anlayamadılar.”
22/31: “ ... Ve her kim Allah’a ortak koşuyorsa tıpkı şuna bener; biri yüksekten düşmüş, kuşlar (parçalarını) kapar, rüzgar da (geri kalanı uzak / dipsiz mekanlara savurur ya.”
Burada da XARRA sözlük anlamıyla gelmiş.
Abdurrahman ÖZLÜK
|
Yukarı dön |
|
|
Kuranıanla Newbie
Katılma Tarihi: 16 nisan 2012 Yer: Turkiye Gönderilenler: 37
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Fazıl bak yazdıklarını lütfen dikkatli oku neymiş
anlamlarından biri ? Yere kapanmak !!!
Yahu bunun yere kapanmaktan kastın ne olduğu açık değil mi
Allah aşkına ? Filmlerde görüyoruz mesela adam yalvarıyor
ayaklarına kapanıyor kralın falan secde ediyor,bütün
kültürlerde yere kapanmaktan kastın secde etmek olduğu son
derece açık ve nettir nitekim alıntı yaptığın yazıda bir
anlamıda bu olduğunu söylemiş,Allah için yere kapanmak
neden zor geliyor size ?
__________________ “Allah kendisine şirk koşulmasını asla bağışlamaz. Ondan başka günahları istediği kimse için bağışlar. Kim Allah’a ortak koşarsa büsbütün sapıtmıştır.” (Nisa, 4/116)
|
Yukarı dön |
|
|
hasanoktem Admin Group
Katılma Tarihi: 10 eylul 2006 Gönderilenler: 2837
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
çene üstü secde :
senin sözün karşısında benim sözüm biter, çenem kapanır ,
emrine asla ve kat'a itirazım olamaz... sadece, yalnız ve
ancak itaatim/ mutiliğim söz konusu olabilir sana
karşı...bundan sonra, sadece "semi'na ve eta'na " derim,
derim ve sana karşı gelmekten korkar, haddimi bilir, sana
karşı çenemi kapatırım ve Yüceliğin/ kudretin/ azametin/
kibriya-i uluhiyetin, kibriya-i rububiyetin, kibriya-i
vahdetin karşısında bütün diller haddini bilir, bilir de
öyle konuşur.konuştuğunda da seni konuşur, senin
yüceliğini ,uluhiyet ve rububiyetini tasdik eder, eder de
öyle zikreder. kesin / yâkin bir inançla - asla sana
şerik yapmadan- yalnız ve ancak sana salat ederek, senin
uğrunda kıyam-rüku ve sücud'un tüm anlamlarını yaşamaya
azmederek ve yaşatmaya çalışarak, tüm hayatını senin
yolunda feda ederek konuşur. veçhimin/yüzümün önemli
kıldığın bir parçası olan çenem, bütün yüzüm, yani
benliğim ile birlikte senin âli'liğin / yüksekliğin
karşısında -eksiksiz -tüm anlamlarıyla secde'ye kapanır,
sana karşı olan acziyetimi her halukarda izhar ederim...
"ben yalnız ve ancak senin önünde saygıyla eğilirim,
senin karşında tüm benliğimle çenemi kapatıp yere koyarım
ve seni her şeyden tenzih ederim, her türlü şirk'ten
münezzeh kılarım...
Muhabbetle
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
|
Yukarı dön |
|
|
Kuranıanla Newbie
Katılma Tarihi: 16 nisan 2012 Yer: Turkiye Gönderilenler: 37
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Maide 6. ayetide açıklarsanız sevinirim...
__________________ “Allah kendisine şirk koşulmasını asla bağışlamaz. Ondan başka günahları istediği kimse için bağışlar. Kim Allah’a ortak koşarsa büsbütün sapıtmıştır.” (Nisa, 4/116)
|
Yukarı dön |
|
|
fazıl Yasaklı
Katılma Tarihi: 06 subat 2011 Yer: Turkiye Gönderilenler: 335
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Maide 6 yı bana mı yoksa Hasan'a mı sordun.. neyse bana sorduysan eğer, ben maide 6 nın neden bahsettiğini biliyorum, sağolsun bilenler bilmem kaç yılda yorulmadan, yılmadan öğrettiler, bizde öğrendik.. Ama daha evvelde demiştim, çok yorgunum ve artık uzun yazamıyorum.. istisnalar hariç.. neyse bana sorduysan eğer, onu da sevgili hanif veya diğer bilenler anlatsın.. son olarak dedin ki, secde etmek bu kadar zor mu?
hayır, o bahsettiğin secde var ya en kolay olanı, asıl diğeri çok zor.. kolay gelsin..
|
Yukarı dön |
|
|
|
|