HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Oruçlarımızı Erken mi Açıyoruz? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Dostlar

Önce ayete bakalım:

Bakara 187. .... Tan yerinin beyaz ipliği siyah ipliğinden sizce seçilinceye kadar yiyin için; sonra da orucu gece oluncaya değin tamamlayın....

Bu ayete göre bizler oruç  tutmaya “beyaz iplik siyah iplikten ayırt edilince” başlamamız gerekiyor.

Bu ayet hakkında Hans’ın sıradışı ve dikkate değer bir yorumu var. Belki başka insanların da Hans’ın bu yorumuna benzer yorumları vardır. Ama ben  duymadım, okumadım. Adamın her Ak dediğine Kara deme bağnazlığı içinde olmadığımdan ötürü Hans’ın bu ilginç ve kayda değer bakış açısını sizlerle paylaşmak ve yorumlarınızı almak istedim.

Hans ayetteki bu iplik örneksemesinin normal ölçülerdeki bir kitabın sayfalarındaki yazıların rahatça okunabilmesiyle eşdeğer olduğunu söylüyor. Hans buradan, oruç tutmaya hava kapkaranlıkken değil aydınlanmaya başladığı an başlamak gerektiği hükmünü çıkarıyor.

Seyyid Kutup da aynı kanıya varanlardan birisi. Kendi ülkesinde de oruca erken başlandığını söylüyor. Kutup’un tefsirinde ilgili ayet hakkındaki yorumundan bir bölüm:

Yani "Ufukta ve dağ doruklarında aydınlık belirinceye kadar..." Bu aydınlıktan kasdedilen şey, "yalancı şafak (fecr-i kâzib)" diye anılan gökte beyaz ipliğin belirmesi durumu değildir. İmsak vaktinin belirlenmesi ile ilgili bize ulaşan rivayetlere dayanarak diyebiliriz ki, imsak vakti güneşin doğuşundan az önceki vakittir. Biz şimdi, ülkemizdeki geleneksel ibadet takvimi uyarınca şer'i vaktinden biraz daha önce imsaka giriyoruz. Bu durum, belki de daha ihtiyatlı olma endişesinden kaynaklanıyor.

Hans bu ayetten oruca erken başladığımız hükmünü çıkarmanın yanısıra oruçlarımızı erken açtığımız hükmünü de çıkarıyor. Hans’a göre, Rabbimiz “beyaz iplik siyah iplikten ayırt edilince” diyerek bir örnekseme yapmıştır. Bu örneksemeyi de sadece orucun başlama vaktini belirtme adına değil orucun bitişinin vaktini işaret etme adına da yapmıştır.

Kısacası oruç tutmaya “beyaz iplik siyah iplikten ayırt edilince” başlanacaktır ve “beyaz iplik siyah iplikten ayırt edilemeyince” sonlanacaktır. Beyaz iplik-Siyah iplik örneksemesi orucun başlangıç ve bitiş vakitlerini belirler.

Hans bu konuda haklı olarak şöyle sormaktadır: İftar vaktinde hava aydınlık değil midir? Oruçlarımızı açtığımızda “beyaz iplik siyah iplik” örneksemesi ne kadar gerçekleşiyor? Apaydınlık bir vakitte oruçlarımızı açarak bu ayetin hükmüne karşı gelmiş olmuyor muyuz?

Muhammed Esed’in malum ayet hakkındaki meali de bu açıdan Hans’ın yorumuna destek verir nitelikte. Esed “ilel leyli” ifadesinden “gece çökünceye kadar” oruca devam edilmesini anlıyor. M. Esed ele aldığımız ayetin ilgili kısmını şöyle çevirmiştir:

Bakara 187. …….gecenin karanlığından tan yerinin aydınlığı fark edilinceye kadar yiyip içebilirsiniz. Sonra gece çökünceye kadar oruca devam edersiniz….

Hans bu sıradışı ve kaydedeğer yorumunu sunarken iddialarını bilimsel kriterlere dayandırıyor mu?

Aslında evet.

Sabah güneş doğmadan önce ve güneşin batışından sonra yani sunrise ve sunset’ten önce ve sonra yani Alaca Karanlık=Twilight bölümünde ışıkla alakalı üç evre var. Bunlar Astronomical Twilight, Nautical Twilight ve Civil Twilight.

Bir Örnek:

Çorum İli İçin:

Twilight Starts: Sunrise yani Güneşin doğumundan önceki alacakaranlık bölümündeki üç evre için 4 Ekim 2005 tarihli veriler:

Astronomical: 5.10am

Nautical: 5.42am

Civil: 6.13am

Twilight Ends: Sunset yani Güneşin ufuktan kayboluşundan sonraki alacakaranlık bölümündeki üç evre için 4 Ekim 2005 tarihli veriler:

Civil: 6.47pm (18.47)

Nautical: 7.18pm (19.18)

Astronomical: 7.50pm (19.50)

Sunrise: Güneşin Doğuşu: 6.40am

Sunset:  Güneşin Batışı: 6.20pm (18.20)

Çorum ilindeki vatandaşın oruca başladığı imsak vakti 5.10am. Fakat saat 5.10am’de hava kapkaranlık. Aslında bu Çorumlu vatandaş güneşin doğumundan bir önceki evrede yani havanın aydınlanmaya başladığı evrede orucuna başlamalı (Seyyid Kutubun da işaret ettiği gibi). 4 Ekim 2005 tarihinde Çorumda güneş saat 6.40 doğuyor.

 

Çorumlu vatandaş da Civil Twilight evresinde yani saat 6.13’te yemeyi ve içmeyi kesmeli.

Görüldüğü gibi Çorumlu vatandaş orucuna Civil Twilight evresinde başlaması gerekirken Astronomical Twilight evresinde başlıyor. Yani “beyaz iplik siyah iplik” örneksemesindeki ayrımın yapılamayacağı kapkaranlık bir vakitte oruca başlamış oluyor.

Aynı çıkarsamayla şimdi de iftar vaktine bakalım.

 

Çorumdaki vatandaş orucunu Sunset yani Güneşin batış vakti olan 6.20pm’de açıyor. Halbuki 18.20’de hava daha aydınlık. Yani “beyaz iplik siyah iplik” örneksemesindeki ayrımın halen net bir şekilde yapılabileceği bir aydınlık vakitte oruç açılmış oluyor.

 

Halbuki bu Çorum’lu vatandaş nasıl orucuna Sunrise’dan önceki Civil Twilight evresinde başladıysa yine aynı şekilde orucunu Sunset’ten sonraki Civil Twilight evresinde bozacaktı.

Sözün özü hava kapkaranlıkken oruca başlıyoruz ve hava daha aydınlıkken iftarımızı yapıyoruz.

 

Bu yoruma göre bizler orucumuza erken başlıyoruz, erken açıyoruz. Dolayısıyla oruçlarımız geçersiz oluyor.

 

Bu yorum hakkında sizler ne dersiniz dostlar?

 

Şimdi sizlere konuyla alakalı sitelerin ve programların linklerini vereceğim.

 

Kullanabileceğiniz programlardan birisi olan SUN’ı indirebilmeniz için: zipped version (46KB)

 

(Programı çalıştırdığınızda simgesini en alta sağda dip kısma atıyor. Simgeyi sağ tıklarsanız Custom Location kısmında bulunduğunuz ille alakalı verileri girebilirsiniz. Simgeyi  sol tuşla tıklarsanız verilerini girdiğiniz ilin Twilight, Sunset ve Sunrise değerlerini görürsünüz)

 

SUN isimli programda Custom Location kısmını tıkladığınızda sizden bulunduğunuz ilin ismini ve Latitude(enlem) ve Longitude(boylam) değerlerini ve Time Zone (Time to GMT) değerini girmenizi isteyecektir.

 

Türkiye’nin illeri için latitude ve Longitude verileri için:

http://www.mapsofworld.com/lat_long/turkey-lat-long.html

 

Enlem ve boylam değerlerini girerken N(North)-S(South) ve E(east)-W(west) değerlerini de doğru girmeyi unutmayın. N-S ve E-W değerleri enlem-boylam verilerinin yanındaki N,S,E,W harfleriyle veriliyor.

 

Time Zone (Time to GMT) değeri Türkiye için 2’dir.

 

Diğer ülkeler için enlem boylam değerleri:

http://www.mapsofworld.com/lat_long/

 

Diğer Ülkeler için Time Zone değerleri:

http://www.worldtimezone.com/datetime.html

 

Karşılaştırma yapabilmeniz için Türkiyedeki imsak, güneşin doğuşu ve batışı vakitleri:

http://www.yildizliblok.com.tr/namazvakitleri.asp

 

Bu Takvimdeki herhangi bir il için güneşin batışı vakti ile bizim kullandığımız programlarda ve online çalışan sitelerdeki güneşin batışı vakti arasında 8-10 dakika fark var. Bu fark diyanetin konuya ihtiyatlı yaklaşımının neticesi olabilir. Program yerine sitelerden yararlannak isteyen dostlarımız için:

http://aa.usno.navy.mil/data/docs/RS_OneDay.html

http://www.sunrisesunset.com/custom_srss_calendar.asp

 

 

Not: Ne Hansçıyım ne de yavan bir Hans karşıtı. Lütfen bu mevzuda konu başka istikametlere çekilmesin.

 

Saygılar

Alperen

 

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
radyoman
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 09 mart 2005
Yer: Antigua And Barbuda
Gönderilenler: 362
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı radyoman

Selam Dostlar simdi konunun dahada acikliga kavusmasi icin Kullanilan kavramlari aciklamaya calisayim. Turkcede bir sey bulmadim ceviri olarak kisaca soyle ozetleyeyim.

Alacalaranlik (Twilight) genelde gunes dogarken yada batarken Gunes isinlarinin Atmosferin ust kisimlarinda olusan dogal isiklara carparak yeryuzune yansimasina denir. Uc turlu alacakaranlik  (Twilight) vardir.

 

  1. Sivil Alanda kullanilan Alacakaranlik (Civil Twilight) :  Genelde sabah gunes dogarken ve aksam gunes batarken gunesin merkezinin geometric olarak ufuk cizgisinin 6 derece altinda olmasi olarak tanimlanmakdadir. (Etrafda baska isik kaynagi yok ise cismlerin ayiredilebildigi nokta budur)

  1. Deniz Alacakaranligi (Nautical  Twilight) :  Genelde sabah gunes dogarken ve aksam gunes batarken gunesin merkezinin geometric olarak ufuk cizgisinin 12 derece altinda olmasi olarak tanimlanmakdadir. (Burda etrafda baska isik yok ise cisimler belki ayirt edilebilirayrintilar ayirt edilemez)

  1. Astronomik Alacakaranlik (Astronomical Twilight)   Genelde sabah gunes dogarken ve aksam gunes batarken gunesin merkezinin geometric olarak ufuk cizgisinin 18 derece altinda olmasi olarak tanimlanmakdadir.

Sivil alacakaranlik olcusunde artik maddeler baktigini herhangi bir cismin genel yapisini gorebilme imkanina sahipsiniz.  Deniz alacakaranliginda ise cismin cisim oldugunu fark edebilrisiniz ama cismin digger bir cisimden ayirt etmek zordur. Astronomik alacakaranlikda ise ufuk cizgisi belirgin belirsizdir.

 

Simdi Ankara icin yapilan hesaplamda bu uc alacakaranlik arasindaki farka bakalim.

   ATS   NTS   CTS   SR    SS    CTE   NTE   ATE M'day
 1 05:14 05:46 06:17 06:44 18:32 18:59 19:30 20:02 12:37
 2 05:15 05:47 06:18 06:45 18:30 18:57 19:28 20:00 12:37
 3 05:16 05:48 06:19 06:46 18:29 18:56 19:27 19:58 12:37

Burda  Mesela Ekim 3 de

Astronomik alacakaranlik Baslamsi   (ATS) saat 05:16

Deniz  alacakaranlik (NTS)  Baslamasi  saat 05:48

Sivil  alacakaranlik (CTS) Baslamasi  saat 06:19

Gunes isiklarini cikmasi Baslamasi (SR) 06:46

Gunes isiklarinin batmasi(SS)  Baslamasi 18:29

Astronomik alacakaranlik Bitmesi   (ATE) saat 19:58

Deniz  alacakaranlik (NTE)  Bitmesi  saat 19:27

Sivil  alacakaranlik (CTE) Bitmesi  saat 18:56

Ve Namaz Vakitlerinin yada gunun ortasi ise (M’Day) 12:37 (golge 0)

(Gecenin zulefi bu hesaplara gore Gunesin  batmasi olan 18:29 dan baslayip 19:58 kadar gidiyor o zaman. ) Gecenin zulefi tartismasi icin .

Simdi Ekim ayi icin Alacakaranlik rakamlarina bakalim.

Esenboga Airport (ESB  geographic map)
Ankara, Turkey
N39deg 55' 48" E032deg 52' 12"
Time zone: Turkey (GMT+3 to GMT+2)
We couldn't find Ankara as an 'Airport ID'
but found it as a 'City'
 
   Oct 2005 ESB
   ATS   NTS   CTS   SR    SS    CTE   NTE   ATE M'day
 1 05:14 05:46 06:17 06:44 18:32 18:59 19:30 20:02 12:37
 2 05:15 05:47 06:18 06:45 18:30 18:57 19:28 20:00 12:37
 3 05:16 05:48 06:19 06:46 18:29 18:56 19:27 19:58 12:37
 4 05:17 05:49 06:20 06:47 18:27 18:54 19:25 19:57 12:37
 5 05:18 05:50 06:21 06:48 18:25 18:52 19:24 19:55 12:36
 6 05:19 05:51 06:22 06:49 18:24 18:51 19:22 19:54 12:36
 7 05:20 05:52 06:23 06:50 18:22 18:49 19:20 19:52 12:36
 8 05:21 05:53 06:24 06:51 18:21 18:48 19:19 19:50 12:35
 9 05:22 05:54 06:25 06:52 18:19 18:46 19:17 19:49 12:35
10 05:23 05:55 06:26 06:53 18:17 18:45 19:16 19:47 12:35
11 05:24 05:56 06:27 06:54 18:16 18:43 19:14 19:46 12:35
12 05:25 05:57 06:28 06:55 18:14 18:42 19:13 19:44 12:34
13 05:26 05:58 06:29 06:56 18:13 18:40 19:11 19:43 12:34
14 05:27 05:59 06:30 06:57 18:11 18:39 19:10 19:41 12:34
15 05:28 06:00 06:31 06:58 18:10 18:37 19:08 19:40 12:34
16 05:29 06:01 06:32 06:59 18:08 18:36 19:07 19:38 12:33
17 05:30 06:02 06:33 07:00 18:07 18:34 19:06 19:37 12:33
18 05:31 06:03 06:34 07:01 18:05 18:33 19:04 19:36 12:33
19 05:32 06:04 06:35 07:03 18:04 18:31 19:03 19:34 12:33
20 05:33 06:05 06:36 07:04 18:03 18:30 19:01 19:33 12:33
21 05:34 06:06 06:37 07:05 18:01 18:29 19:00 19:31 12:32
22 05:35 06:07 06:38 07:06 18:00 18:27 18:59 19:30 12:32
23 05:36 06:08 06:39 07:07 17:58 18:26 18:58 19:29 12:32
24 05:37 06:09 06:40 07:08 17:57 18:25 18:56 19:28 12:32
25 05:38 06:10 06:41 07:09 17:56 18:23 18:55 19:26 12:32
26 05:39 06:11 06:42 07:10 17:54 18:22 18:54 19:25 12:32
27 05:40 06:12 06:44 07:11 17:53 18:21 18:53 19:24 12:32
28 05:41 06:13 06:45 07:12 17:52 18:20 18:51 19:23 12:32
29 05:42 06:14 06:46 07:13 17:51 18:18 18:50 19:22 12:31
30@04:43@05:15@05:47@06:15@16:49@17:17@17:49@18:21@11:31
31 04:44 05:16 05:48 06:16 16:48 17:16 17:48 18:19 11:31
 
ATS starts Astronomical Twilight, NTS starts Nautical (Deniz) Twilight,
CTS is Civil Twilight Start,
SR is Sunrise, SS is Sunset,
CTE is Civil Twilight End,
NTE ends Nautical Twilight, ATE ends Astronomical Twilight
M'day is midday (sun at highest point)


__________________
43/44 Dogrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir ögüttür ve siz ondan sorguya çekileceksiniz.
Yukarı dön Göster radyoman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: radyoman Ziyaret radyoman's Ana Sayfa
 
Sinan_25
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 24 eylul 2005
Yer: Almanya
Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Sinan_25


Selam Dostlar.

Bu aralar kafam basmiyor, bir kac kere okuma ma ragmen ben bu beyaz iplik siyah iplik olayini yeterince kavrayamadim.

Yarin sakin kafayla tekrar okuyacagim, yine bende jeton düsmezse sizden ricam bu konuyu biraz daha acin.

Saygilar.


Yukarı dön Göster Sinan_25's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sinan_25
 
nuri72
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 nisan 2005
Yer: ABD
Gönderilenler: 311
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı nuri72

selam dostlar

simi bilimsel olarak sivil, deniz ve astronomik alacakaranligin belkide Tanin ne oldugunu inceledik. Simdide Kurandda Fecr kelimesinin kullanilmasi, ve geleneksel islamda fecr anlayisi konusunda bir calismais olan var sa bizimle paylasirsa iyi olur.

Geleneksel islam hukukunda fecr, kâzib fecr ve sâdık fecr veya birinci fecr ve ikinci fecr olmak üzere iki kısma ayrılır.

Bu ayirimi Kuranda gorebiliyormuyuz. Alperen dostumuzun yazdigi baslangic yazisinda da Bakara 187 fecr diger ayetlerde vakit anlaminda mi kullanilmis.

nuri



__________________
A'raf 194 Allah dışındaki yakardıklarınız sizin gibi KULLARDIR , eğer iddianızda haklıysanız , hadi çağırın onlarıda size cevap versinler
Yukarı dön Göster nuri72's Profil Diğer Mesajlarını Ara: nuri72
 
radyoman
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 09 mart 2005
Yer: Antigua And Barbuda
Gönderilenler: 362
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı radyoman

nuri72 Yazdı:

selam dostlar

simi bilimsel olarak sivil, deniz ve astronomik alacakaranligin belkide Tanin ne oldugunu inceledik. Simdide Kurandda Fecr kelimesinin kullanilmasi, ve geleneksel islamda fecr anlayisi konusunda bir calismais olan var sa bizimle paylasirsa iyi olur.

Geleneksel islam hukukunda fecr, kâzib fecr ve sâdık fecr veya birinci fecr ve ikinci fecr olmak üzere iki kısma ayrılır.

Bu ayirimi Kuranda gorebiliyormuyuz. Alperen dostumuzun yazdigi baslangic yazisinda da Bakara 187 fecr diger ayetlerde vakit anlaminda mi kullanilmis.

nuri

Yada konuyu dah acmak icin Kurandaki Fecr tan yerinin agarmasi  Sivil, Deniz, yada astronomik Alacakaranlik (twilight) mi ? Hangisi olduguna ayetler isiginda cevap bulabilirsek, siyah iplik beyaz iplik meselesi otomatikman cozulur.

 



__________________
43/44 Dogrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir ögüttür ve siz ondan sorguya çekileceksiniz.
Yukarı dön Göster radyoman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: radyoman Ziyaret radyoman's Ana Sayfa
 
hanif
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 31 mart 2005
Yer: Germany
Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hanif

Selam dostlar

Nasıl ki hans için  a dan z ye kadar her konuda yanlış demek mümkün değilse bu adaleti sünni yaklaşım içinde elde tutmak gerekir.Aslında  olayın bu boyutuna hiç girek istemiyordum ama madem hanstan örnek verildi o açıdan değinmek istedim

 

187- Oruç gecesi kadınlarınıza yaklaşmanız, size helâl kılındı. Onlar,sizin için bir örtü, siz de onlar için bir örtü durumundasınız. Allah, nefsinize güvenemeyeceğinizi bildiği için müracaatınızı kabul buyurdu ve sizi bağışladı. Şimdi onlara yaklaşın ve Allah'ın sizler için yazdığını isteyin. Ta fecrin beyaz ipliği siyah iplikden size açığa çıkıncaya kadar yiyin, için. Sonra da  geceye kadar orucu  tutun. Bununla beraber siz mescitlerde îtikaf halinde iken onlara yaklaşmayın. Bunlar, Allah'ın sınırlarıdır, sakın onlara yaklaşmayın. Allah, âyetlerini insanlara böyle açıklıyor ki sakınıp korunsunlar.

 

Ayetteki geceye kadar  (ilelleyl) ifadesinden, gecenin kararmasına kadar olması gerektiği zorlama bir anlayıştır.Zira gece denilen zaman dilimi gecenin karamasıyla değil, güneşin batmasıyla başlar.

İsra 78- Güneşin kaymasından, gecenin kararmasına (ğasagilleyl ) kadar kadar   namazı kıl, bir de sabah kuranı. Muhakkak ki sabah kuranı, şahitlidir

Eğer Allahın muradı orucun gecenin karaması anına kadar olsaydı açıkça  bakara 187 de Bu ifadeyi kullanırdı

Allahu teala gece denilen zaman dilimi için böyle bir ayırıma gitmişse  bizde buna riayet etmek durumundayız

 

Hud 114. Gündüzün her iki tarafında ve gecenin saçaklarında (zülefen minelleyl) namaz kıl! Muhakkak ki, iyilik kötülükleri giderir. Bu ise, düşünebilenlere bir öğüttür.

Eğer sizler geceyi kararma ile başlatırsanız o zaman gecenin zülefini yani gecenin yakını olan zamanı nereye koyacaksınız merak ediyorum?

 

Gelenekte sahurun çok erken olduğu doğrdur.İki hatta bazı yerlerde 3 saat.Ama bu bazılarını dediği gibi güneşin doğmasından az bir zaman önceside değildir.Sihay ve beyaz iplik kelimeleri mecazi olup, bunlarla kast edilen gecenin karanlığı ile fecrin beyazlığının ayırt edilebildiği zamandır.Buda güneşin doğmasından yaklaşık 1 saat 20 dakika kadar dır. İşte bu zaman dilimi gecenin zülefidir.

Bu 1 saat 20 dakikalık zaman dilimini iki senelik kendi gözlemlerime dayanarak söylüyorum.Kısaca güneş doğmadan 1 saat 20 dakika önce fecirin beyazlığı açıkça ortaya çıkmaktadır.Bu saatten sonrada artık sahur biter.Ama efendim ben bu saatte kitap okuyamıyorum deme gibi bir itirazda da bulunamayız.Hans bunu nerden çıkarmış oda ayrı bir konu

Bu zaman dilimi simetrik olarak, güneş battıktan sonrada geçerlidir.(zülefen minelleyl) Yani güneş battıktan sonra havanın karamasına kadar 1 saat 20 dakikalık bir  süre vardır.Gece kelimesini kararma olarak anlayan kardeşler eğer bu anlayışlarında samimi iseler güneşin batmasından yarım saat sonra değil  1 saat 20 dakika sonra oruçlarını açmak durumundadırlar.Zira ancak bu vakitte gece kararmaktadır

ayete çok dikat etmek durumundayız

Ta fecrin beyaz ipliği siyah ipliken açığa çıkıncaya kadar

 

Eğer ufukta gözlem yaptıysanız  görmüşsünüzdür.İlk önce beyaz ışınlar bir müddet sonrada (40 dakika) kızıl ışınlar meydana çıkmaktadır. Eğer sahurun bitişii; ortalıkta  bir kitap okumaya bağlanırsa  o zaman bu kızıl ışınların çıkmasını beklemek zorundasınız. Ancak ne varki Allahın beyaz iplik tanımlamasını da güme getirmiş olursunuz.

Zira Allah teala kızıl iplik ve siyah iplik değil, beyaz ve siyah iplik tanımını veriyor

Yukarı dön Göster hanif's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanif
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Sinan_25 Yazdı:

Selam Dostlar.

Bu aralar kafam basmiyor, bir kac kere okuma ma ragmen ben bu beyaz iplik siyah iplik olayini yeterince kavrayamadim.

Yarin sakin kafayla tekrar okuyacagim, yine bende jeton düsmezse sizden ricam bu konuyu biraz daha acin.

Saygilar.

 

 

Selam Sinan

 

Sevgili Dostum, “ak ipliğin kara iplikten ayırt edilebilmesi” örneğinden ben cisimlerin başka ışık kaynakları olmaksızın net bir şekilde görünebilmesini/seçilebilmesini anlıyorum.

 

Başka ışık kaynakları diyerek ev, işyeri, sokak ışıklarını ve ay ışığını vs. kastediyorum. İşte bu ışık kaynaklarının etkisi olmaksızın cisimlerin net bir şekilde seçilebilmesi Civil Twilight evresinde oluyor.

 

Güneşin doğuşundan önce ve bununla eşlenik olarak batışından sonra üç evreli bir ışık olayı var. Bunlar Astronomical Twilight, Nautical Twilight ve Civil Twilight.

 

Önce Astronomical Twilight evresi, sonra Nautical Twilight Evresi, sonra Civil Twilight Evresi husule geliyor ve bundan sonra da güneş doğuyor (sunrise).

 

Bu hadiseyle eşlenik olarak da önce güneş batıyor (sunset). Sonra da sırasıyla Civil Twilight, Nautical Twilight ve Astronomical Twilight evreleri husule geliyor.

 

Bakara 187’deki “ak ipliğin kara iplikten seçilebilmesi” örneği orucun başlaması adına verilmişse orucun bitişi adına da aynı ipucu geçerli olmalı. Oruç birbiriyle eşlenik iki doğa olayıyla başlamalı ve bitmeli.

 

Bakara 187’ye bir daha dikkatli bir şekilde bakarsak orucun başlamasının ve bitişinin güneşin doğuşuyla ve batışıyla bir alakasının olmadığını görürüz. Rabbimiz “güneş doğarken orucunuza başlayın, batarken de sonlandırın” demiyor, dememiş.

 

Ayette orucun başlangıç ve bitiş noktaları güneşin doğuşuna ve batışına değil cisimlerin net bir şekilde seçilebildiği/görülebildiği ışık miktarına endekslenmiş. Bu ışık miktarı da güneşin ufuk çizgisinden 6 derece altta olduğu zamana tekabül ediyor. İşte bu evrenin ismi de Civil Twilight.

 

Oruçlarımıza işte bu cisimlerin -başka ışık kaynağı olmaksızın- net bir şekilde seçilebildiği Civil Twilight evresinde başlamalıyız. Ve bununla eşlenik olarak yine cisimlerin -başka ışık kaynağı olmaksızın- net bir şekilde seçilebildiği sunsetten sonraki Twilight evresinde oruçlarımızı açmalıyız.

 

Ben bu konuda Hans’ın yanılmadığını düşünüyorum. Orucumu normalden 20-25 dakika daha geç açıyorum.

 

Diyanetin takvimlerinde akşam namazı vakti=iftar zamanı güneşin batış anı değil, güneşin batışından 8-10 dakika sonraki zamanı gösteriyor. Çünkü Akşam Namazı olarak isimlendirilen namaz güneş batarken değil battıktan bir süre sonra kılınıyor. Zira güneş doğarken, tam tepedeyken ve batarken namaz kılınması mekruh görülüyor.

 

Örneğin Çorum’da bugün iftar vakti zamanı: 18.24 ama güneşin batış zamanı: 18.16 Civil Twilight zamanı ise 18.44

 

Görüldüğü gibi burada da üç ayrı vakit var. Güneşin ufuktan kaybolduğu an olan 18.16’ta da bundan 8 dakika sonraki akşam namazı=iftar vakti zamanı olan 18.24’te de hala hava aydınlık. Ancak Civil Twilight evresinin başlangıcı olan 18.44’te havanın kararması cisimleri başka ışık kaynaklarının etkisi olmaksızın net bir şekilde seçilir olmaktan çıkarıyor.

 

Ben bu mevzuda Hanif dostumuzun görüşlerine katılmıyorum. Arkadaşımızın “Orucun başlangıç anı  güneşin doğuşundan 1 saat 20 dakika önceye tekabül eder” önermesi haliyle subjektif bir değerlendirmenin, kişisel bir gözlemin ürünü. Bu çıkarımın arkasında bilimsel ölçütler değil, şahsi izlenimler yatıyor. Hem güneşin doğuşundan 1 saat 20 dakika önce başlanan oruç neden güneşin batışından 8-10 dakika sonra açılsın?

 

Güneş ışınlarının dünyamız üzerinde güneşin doğuşundan önce ve batışından sonraki zamanda ortaya çıkan tesirleri arasında tam bir eşleniklik varken neden aynı evrede orucumuza başlayıp akşam da ona karşılık gelen aynı evrede orucumuzu açmayalım? Neden böyle net bir bilimsel kriteri değil de şahsi gözlemleri referans alalım? Neden bilimin nimetlerinden faydalanmayalım? Neden oruç ibadetimizin başlangıç ve bitiş zamanını 1400 yıl önceki gibi gözleme dayalı değil de bugünün normlarına uygun olarak bilimsel ölçütlere dayandırmayalım?

 

 

Not: Sevgili Nuri&Radyoman, bildiğim kadarıyla Sunrise=Güneşin Doğuşundan önceki Astronomical Twlight evresi İmsak Vaktine, Nautical Twilight evresi Fecri Kazib’a ve Civil Twilight Evresi de Fecri Sadık’a tekabül ediyor. Bu konuda şu linkten faydalanılabileceğini sanıyorum: http://www.al-islam.org/beliefs/practices/fajr.html

Ayrıca bu konuda daha geniş tarama yapmak isteyenler arkadaşlarımız için: http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8 &rls=GBSA,GBSA:2005-40,GBSA:en&q=sawm+twilight

 

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

EK AÇIKLAMA:  “Ak ipliğin kara iplikten ayırt edilebilmesi” örneğinden ben cisimlerin başka ışık kaynakları olmaksızın net bir şekilde görünebilmesini/seçilebilmesini anlıyorum.

 

Burada kastettiğim cisimler, iplik örneğindeki gibi mikro ölçekteki, milimetrik boyutlardaki cisimlerdir.

 

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
okyanu_s
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 06 haziran 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 37
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı okyanu_s

Ali Bulaç

187- Oruç gecesinde kadınlarınıza yaklaşmak size helal kılındı. Onlar, sizin örtüleriniz, siz de onlara örtüsünüz. Allah, gerçekten sizin, nefislerinize ihanet ettiğinizi (güvenmediğinizi) bildi, tevbenizi kabul etti ve sizi bağışladı. Artık onlara yaklaşın ve Allah'ın sizin için yazdıklarını dileyin. Fecir vakti, sizce beyaz iplik siyah iplikten ayırd edilinceye kadar yiyin, için, sonra geceye kadar orucu tamamlayın. Mescidlerde itikafta olduğunuz zamanlarda onlara (kadınlarınıza) yaklaşmayın. Bunlar, Allah'ın sınırlarıdır, (sakın) onlara yanaşmayın. İşte Allah, insanlara ayetlerini böylece açıklar; umulur ki sakınırlar.
Diyanet Vakfı 187. Oruç gecesinde kadınlarınıza yaklaşmak size helâl kılındı. Onlar sizin için birer elbise, siz de onlar için birer elbisesiniz. Allah sizin kendinize kötülük ettiğinizi bildi ve tevbenizi kabul edip sizi bağışladı. Artık (ramazan gecelerinde) onlara yaklaşın ve Allah'ın sizin için takdir ettiklerini isteyin. Sabahın beyaz ipliği (aydınlığı), siyah ipliğinden (karanlığından) ayırt edilinceye kadar yeyin, için, sonra akşama kadar orucu tamamlayın. Mescitlerde ibadete çekilmiş olduğunuz zamanlarda kadınlarla birleşmeyin. Bunlar Allah'ın koyduğu sınırlardır. Sakın bu sınırlara yaklaşmayın. İşte böylece Allah âyetlerini insanlara açıklar. Umulur ki korunurlar.
Edip Yüksel 2:187 Oruç gecelerinde41 kadınlarınızla cinsel ilişkide bulunmanız size helal kılındı. Onlar sizin (sırlarınızı gizleyen) örtüleriniz, siz de onların örtülerisiniz. ALLAH, kendinizi kandırıp durduğunuzu bildi de tevbenizi kabul etti ve sizi bağışladı. Artık ALLAH'ın sizin için belirlediğini dileyerek onlarla cinsel ilişkide bulunabilirsiniz. Şafağın beyaz ve siyah ipliğini birbirinden ayırt edinceye kadar yiyin, için. Sonra geceye kadar orucu tamamlayın. Mescitlere kapanmış durumdayken onlarla cinsel ilişkide bulunmayın. Bunlar ALLAH'ın koyduğu sınırlardır; onları çiğnemeyin. ALLAH korunmaları için ayetlerini halka böyle açıklar.
Elmalılı Hamdi Yazır 187-Oruç günlerinin gecesi kadınlarınızla ilişkide bulunmanız size helal edildi. Onlar sizin için bir giysi, siz de onlar için bir giysi durumundasınız. Allah nefsinize güvenemeyeceğinizi bildiği için tevbenizi kabul etti ve sizi bağışladı. Şimdi onlarla ilişkide bulunun, Allah'ın sizler için yazdığını isteyin ve fecrin beyaz ipliği siyah iplikten sizce seçilinceye kadar yiyin, için, sonra da ertesi geceye kadar orucu tam tutun. Bununla birlikte siz, mescitlerde itikaf halinde iken onlarla ilişkide bulunmayın. Bunlar, Allah'ın sınırlarıdır; sakın onlara yaklaşmayın! Allah böylece, sakınıp korunsunlar diye insanlara ayetlerini iyice açıklıyor.
Süleyman Ateş 187. Oruç gecesi, kadınlarınıza yaklaşmak, size helal kılındı. Onlar sizin elbisenizdir, siz de onların elbisesisiniz. Allah, sizin kendinize yazık etmekte olduğunuzu bildi de tevbenizi kabul edip sizi affetti. Artık şimdi onlara yaklaşın ve Allah'ın sizin için yaz(ıp takdir etmiş ol)duğunu arayın; şafağın beyaz ipliği siyah iplikten ayırdelinceye kadar yeyin, için; sonra ta gece oluncaya dek orucu tamamlayın; mescidlerde ibadete çekilmiş iken kadınlara yaklaşmayın. Bunlar, Allah'ın (yasak) sınırlarıdır, bunlara yaklaşmayın. Allah, insanlara ayetlerini böyle açıklar ki korunup sakınsınlar.
Yaşar Nuri Öztürk 187 Oruç gecesi kadınlarınıza cinsel yaklaşım size helal kılınmıştır. Onlar sizin için giysidir/eştir, siz de onlar için giysisiniz/eşsiniz. Allah sizin öz benliklerinize yazık etmekte olduğunuzu bilmiş, tövbelerinizi kabul edip sizi affetmiştir. Artık şimdi onlara yaklaşın ve Allah'ın sizin için yazdığı şeyi arayın. Tan yerinin beyaz ipliği siyah ipliğinden sizce seçilinceye kadar yiyin için; sonra da orucu gece oluncaya değin tamamlayın. Mescitlerde itikâfta bulunduğunuz sırada zevcelerinizle cinsel temas kurmayın. İşte bunlar Allah'ın yasaklarıdır, bunlara yaklaşmayın. Allah, ayetlerini insanlara işte böyle açıklar ki korunabilsinler.

 

www.kurandakidin.net sitesinden alınan bu meallere baktığımızda ben Hanif'in dediği gibi fecrin siyah ipliği ve beyaz ipliğinin ayrılmasını anlıyorum. Çünkü 1 hariç diğer meallerden bu anlam çıkıyor. "Tan yerinin beyaz ipliği siyah ipliğinden sizce seçilinceye kadar", "şafağın beyaz ipliği siyah iplikten ayırdelinceye kadar","fecrin beyaz ipliği siyah iplikten sizce seçilinceye kadar ", "Sabahın beyaz ipliği (aydınlığı), siyah ipliğinden (karanlığından) ayırt edilinceye kadar".

Ayrıca gözlemde bilimsel bir metotdur. Programlar gözlemler sonucu elde edilen bilgililerin kullanılarak, matematiksel bir formüle dökülmesi değil midir? Ayrıca bilimsel olarak da yani programlarla da fecrin beyaz ipliğinin siyahından ayrılması anı bulunabiliyor.

Ayrıca ayette orucun başlama anına örnek olarak siyah iplik beyaz iplik örneği verilmiş. Orucu sona erdirirken bir ip ucu olarak gösterilmemiş. Yani iftar vaktinin belirlenmesinde de bunu referans almalıyız gibi bir sonuç çıkaramadım ben.

Bu arada umarım bu ramazan ayı islam dünyasında "yüzünü ve özünü Allah'a dönerek ona teslim olan", " Kuran ayetleri ve evrendeki ayetleri ile hidayete eren" "Dinini yalnızca Allah'a halis kılarak yaşayan" "Allah'dan başkasından medet ummayan, yalnızca Onu kendisine veli edinen" ....Kısacası Allah'ın Kuranda çizdiği müslüman profilini kendine örnek alan ve bu ayetler ışığında kendini kalibre ederek halini düzelten ve gerektiği gibi tevbe eden, gerektiği gibi Allahı zikreden ve gerektiği gibi namazı dosdoğru kılan ve gerektiği gibi... herşeyi dosdoğru yapan müslümanların sayısının artması ve bizlerinde buna dahil olması duası ile...Allah bizi yarattı ve yarattıklarının pek çoğuna üstün kıldı.Bu şerefe layık olarak Allah'ın koyduğu sınırlara göre onurlu yaşamak dileğiyle.

Yukarı dön Göster okyanu_s's Profil Diğer Mesajlarını Ara: okyanu_s
 
hanif
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 31 mart 2005
Yer: Germany
Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hanif

Aşağıdaki hadis peygamberimize ait olmayabilir ancak doğru bir söz olduğuna inanıyorum.Hans,ın yaklaşımlarından daha mantıklı duruyor

 

468 - : "Adiy İbnu Hatim (radıyallahu anh) biri siyah, biri beyaz iki köstek bağı aldı. Bir gece bunlara baktı fakat biri diğerinden ayrılmıyordu. Sabah olunca durumu Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)'a şöyle bildirdi: "Yastığımın altına biri siyah biri beyaz iki iplik koydum." Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) ona takıldı: "Beyaz iplikle siyah iplik senin yastığının altında iseler yastığın çok geniş olmalı."

Buhârî, Tefsir, Bakara 2, 28, Savm 16; Müslim, Sıyam 33, (1090); Ebu Davud, Savm 17, (2349); Tirmizi, Tefsir, 2 (2974-2975); Nesâî, Sıyam 29, (4, 148).

469 - Adiy'in bir başka rivayeti şöyledir: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)'a: "Ey Allah'ın Resûlü! Ayette geçen "beyaz ipliğin siyah iplikten ayrılması"nedir, bunlar iki iplik değil mi?" diye sordum da bana: "İki ipliğe baktı isen sen gerçekten kalın kafalısın" dedi ve şu açıklamayı yaptı: "Hayır iki iplik değil, onun biri gecenin karanlığı, diğeri de fecir,in beyazlığıdır."

Buhârî, Tefsir, Bakara 2, 28.

Yukarı dön Göster hanif's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanif
 

Sayfa 12 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats