Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 17 mart 2008 Yer: Netherlands Gönderilenler: 421
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Oruc'a sagliksiz demek nekadar akillica..Kahvaltiyi biraz erken yapiyorsun ve aksam yemegine kadar da birsey yiyip icmiyorsun sonra aksam yemegini yiyorsun zaten.. Zaten bilincli olarak ac kalindigindan, mide asit uretmiyor dolayisiyla o sorun da ortadan kalkiyor.
Zaten dayanamazsaniz fakir doyurun denmis.. Dayanmak var demekki isin icinde :) Kimisi ilac icmek zorunda gun icinde, kimisi kan vermek, kimisinin sekeri var, kimisinin baska birseyi.. Bunlara zaten ruhsat var..
Bakara 187; "...İlel leyl..." Akşama kadar demiyor ayet geceye kadar diyor. İşa değil, Leyl=gece.
Çelişki!: Pek ince fikirle emniyet subabı niyetiyle sahuru 45 dk 1 saat gibi bir süre öne alınıp, aynı ehemmiyeti iftarda göstermemek... Bu mantığın savunulacak bir tarafı yok.
Gündüz - gece, aydınlık - karanlık, ak iplik - kara iplik, ışıl ışıl gündüz - zifiri karanlık gece..
Benim anladığıma göre; gece ile gündüzü, güneşin doğması ve batması anındaki ufuktaki ışımalar, güneşin x derece kayması, ufuktaki çizgiler v.b. ayırmaz. Bu yöntem doğru olsa idi bu olayları görebilmek için bizzat güneşin takibi ile birlikte Xweser-Mirov arkadaşımızın avatarındaki gibi bir yerde yaşamak gerekirdi. Gece ile gündüzü, aydınlık ile karanlık ayırır ve bu öyle basit olmalıdır ki bundan 100 300 500 1400 yıl ve daha öncesi İsa, Musa, İbrahim resullerimizin çağlarında dahi bir insanın bir çift gözü farkı tespit edebilmelidir!.. Aksi halde sözkonusu ayetin sonuna Allah "... bunu ilim sahibi olanlar anlar" şeklinde devam ederdi. Ki tam tersi iyice açıklanan ayetlerden biri olduğu bahsedilir.
Alperen arkadaşımızın forumun başındaki yazısına Hans ile ilgili görüşleri dahil katılıyorum. Civil gözlem insanların gece ile gündüzü gözleriyle tespit etmesidir.
Evinin sırtını dik yamaçlara ve batıya vermiş bir insan düşünün. Güneşin battığını görmesi açı ve zaman itibarıyla öğleden sonralarına denk gelir. Aynı şekilde evinin sırtını doğuya vermiş bir insanda güneşin doğuşunu öğlene yakın saatlerde görür. Peki doğrumudur? Hayır. Gece ile gündüzü güneşin konumu değil aydınlık ile karanlık, ak iplik ile kara iplik belli eder. Ve evinin sırtını batıya ve doğuya veren insan güneşi görmesine daha epey süre varken aydınlığı görür ve gündüz olduğunu anlar ve tam tersi gece olduğunu anlayabilir.
Son ve net olarak. Ayette geceye varıncaya kadar "ilel leyl" geçiyor. Akşam ezanı okunup orucunuzu açmadan hemen önce pencerenizden dışarı bakın.. Eğer artık nesnelerin seçilemediğini, gece olduğunu düşünüyorsanız devam edin açın orucunuzu....
Eğer samimiyetle inanıyorsanız elbetteki Allah hatalarımızı affedeceğini umduğumuzdur..
Birseyi cok merak ediyorum, simdi orucu fakirin halinden anlamak icin, aclik duygusunu anlamak ve bundan dolayi onlara daha cok yardim edebilmek icin tutuyoruz ya,
peki kör, sagir, topal, seker hastasi vs. gibi insanlari anlamak icin neden 1 ay boyunca seker yemiyoruz, ya da topallamiyoruz ya da gözlerimizi kapatip gezmiyoruz. Ee körün halinden anlamadan nasil yardim edeceksin..
Katılma Tarihi: 04 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 128
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam ayetleri tekrar oku bak fakirlerin halini anlamak için mi tutun diyor nerde diyor?Bu söylediğin bence neden değil sonuçtur,yani biz oruç tuttuğumuzda sonuç olarak bu düşünce akla gelebilir nedenle sonucu karıştırmayalım karıştırırsak eylemler gerçek amacını kaybederler...selam
__________________ (Bu) Kitab'ın indirilmesi, aziz ve hakim olan Allahtandır.Şüphesiz, sana bu Kitab'ı hak ile indirdik; öyleyse sen de dini yalnızca O'na(KİTABA) halis kılarak Allah'a kulluk et.zümer-1-2
Birseyi cok merak ediyorum, simdi orucu fakirin halinden anlamak icin, aclik duygusunu anlamak ve bundan dolayi onlara daha cok yardim edebilmek icin tutuyoruz ya,
peki kör, sagir, topal, seker hastasi vs. gibi insanlari anlamak icin neden 1 ay boyunca seker yemiyoruz, ya da topallamiyoruz ya da gözlerimizi kapatip gezmiyoruz. Ee körün halinden anlamadan nasil yardim edeceksin..
Merak etme Mirov. Sayende Sağırın ve Körün durumunu çok iyi görüyoruz. Senin körlüğünün tedavisi yok.
__________________ O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
__________________ O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
Katılma Tarihi: 26 haziran 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 66
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
naziat suresi 29. Gecesini kararttı, kuşluğunu çıkardı.
lokman suresi 29. Görmedin mi Allah geceyi gündüze sokuyor gündüzü de geceye sokuyor.
nebe suresi 10. Geceyi bir örtü yaptık.
şems suresi 3. onu açıp ortaya çıkardığında gündüze, 4. onu sardığında geceye,
enam suresi 76. Üzerini gece kaplayınca bir yıldız gördü: "Bu imiş Rabbim!" dedi. Batıverince de: "Ben böyle batanları sevmem." dedi. 96. Tan attırıp sabahı çıkaran O'dur. Geceyi dinlenme zamanı, güneş ile ayı da vakit ölçüsü yapmıştır. İşte bu, o güçlü ve herşeyi bilenin takdiridir. yasin suresi 37. Gece de onlara bir delildir. Ondan gündüzü soyarız (çekip alırız), bir de bakarlar ki, karanlığa dalmışlar.
ARAF SURESİ 54. Gerçekte Rabbiniz gökleri ve yeri altı gün içinde yaratan sonra Arş üzerinde hükümran olan Allah'tır, geceyi gündüze bürür;
NEML SURESİ 86. Onlar, içinde istirahat etsinler diye geceyi, göz açmaları için gündüzü yarattığımızı görmediler mi? Kesinlikte bunda iman edecek bir topluluk için birçok ibretler vardır.
FURKAN SURESİ 47. Size geceyi geygi (örtü), uykuyu dinlenme, gündüzü de yeni bir hayat kılan O'dur. 62. Yine O, düşünmek veya şükretmek isteyenler için gece ile gündüzü birbiri ardınca getirdi. MÜMİN SURESİ 61. Allah O'durki, içinde dinlerlesiniz diye sizin için geceyi yarattı, göz açıcı olarak da gündüzü! Doğrusu Allah, insanlara karşı bir lütuf sahibidir. Fakat insanların çoğu şükretmezler.
İSRA SURESİ 12. Oysa Biz geceyi, ve gündüzü iki delil yaptık; sonra gece delilini silip gündüz delilin! gösterici yaptık ki, Rabbinizden lütuf ve ihsan isteğinde bulunasınız; bir de yılların sayışım ve hesabım bilesiniz. Artık herşeyi ayrıntılı olarak anlattık.
İSRA SURESİ 78. Güneşin kaymasından, gecenin kararmasına kadar namazı güzel kıl; bir de kıraatıyle seçkin olan sabah namazını; çünkü sabah Kur'an'ı gerçekten şahitlidir.
LEYL SURESİ 1. Andolsun bürürken o geceye, 2. açıldığı zaman o gündüze,
HAC SURESİ 61. Çünkü Allah, geceyi gündüzün içine sokar, gündüzü de gecenin içine sokar. Ve Allah herşeyi işiten ve herşeyi görendir.
CASİYE SURESİ 5. Gece ile gündüzün değişmesinde, Allah'ın gökten rızık (kaynağı yağmuru) indirip de onunla yeryüzünü ölümünden sonra diriltmesinde ve rüzgarları çevirmesinde (yönlendirmesinde) aklı olan bir kavim için bir çok deliller vardır.
KURANDA AKŞAM: kehf suresi 28. Sabah akşam Rablerine rızasını dileyerek dua eden kimselerle beraber nefsince sabret! Sen dünya hayatinin süsünü arzu ederek onlardan gözlerini ayırma. Kalbini, Bizi anmaktan gafil kıldığımız, keyfinin ardına düşmüş ve işi aşırılık olmuş kimseye uyma!
furkan suresi 5. Yine dediler ki: "Bu eskilerin masallarıdır, onları yazdırtmış da akşam sabah onlar kendisine okunuyor."
Âl-i İmrân 41 Zekeriyya: Rabbim! (Oğlum olacağına dair) bana bir alamet göster, dedi. Allah buyurdu ki: Senin için alamet, insanlara, üç gün, işaretten başka söz söylememendir. Ayrıca Rabbini çok an, sabah akşam tesbih et. Âl-i İmrân 72 Ehl-i kitaptan bir gurup şöyle dedi: "Müminlere indirilmiş olana sabahleyin (görünüşte) inanıp akşamleyin inkar edin. Belki onlar (böylece dinlerinden) dönerler.
En’âm 52 Rablerinin rızasını isteyerek sabah akşam O'na yalvaranları kovma! Onların hesabından sana bir sorumluluk; senin hesabından da onlara herhangi bir sorumluluk yoktur ki onları kovup ta zalimlerden olasın
A’râf 205 (Mekkî 39) Kendi kendine, yalvararak ve ürpererek, yüksek olmayan bir sesle sabah akşam Rabbini an. Gafillerden olma.
Ra’d 15 (Mekkî 96) Göklerde ve yerde bulunanlar da onların gölgeleri de sabah akşam ister istemez sadece Allah'a secde ederler.
Nahl 6 (Mekkî 70) Sizin için onlardan ayrıca akşamleyin getirirken, sabahleyin salıverirken bir güzellik (bir zevk) vardır.
Meryem 11 (Mekkî 44) Bunun üzerine Zekeriyya, mabetten kavminin karşısına çıkarak onlara: "Sabah akşam tesbihte bulunun" diye işaret verdi. *
Meryem 62 (Mekkî 44) Orada boş söz değil, hoş söz duyarlar. Ve orada, sabah-akşam kendilerine ait rızıkları vardır.
Nûr 36 (Medenî 102) (Bu kandil) birtakım evlerdedir ki, Allah (o evlerin) yücelmesine ve içlerinde isminin anılmasına izin vermiştir. Orada sabah akşam O'nu (öyle kimseler) tesbih eder ki;
Rûm 18 (Mekkî 84) 17,18. Haydi siz, akşama ulaştığınızda sabaha kavuştuğunuzda, gündüzün sonunda ve öğle vaktine eriştiğinizde Allah'ı tesbih edin (namaz kılın), ki göklerde ve yerde hamd O'na mahsustur. *
Ahzâb 42 (Medenî 90) Ve O'nu sabah-akşam tesbih edin. *
Sebe’ 12 (Mekkî 58) Sabah gidişi bir aylık mesafe, akşam dönüşü yine bir aylık mesafe olan rüzgarı da Süleyman'a (onun emrine) verdik ve onun için erimiş bakırı kaynağından sel gibi akıttık. Rabbinin izniyle cinlerden bir kısmı, onun önünde çalışırdı. Onlardan kim emrimizden sapsa, ona alevli azabı tattırırdık.
Sâd 18 (Mekkî 38) Biz, dağları onun emrine vermiştik.Akşam sabah onunla beraber tesbih ederlerdi.
Sâd 31 (Mekkî 38) Akşama doğru kendisine, üç ayağının üzerine durup bir ayağını tırnağının üzerine diken çalımlı ve safkan koşu atları sunulmuştu.
Mü’min 55 (Mekkî 60) (Resulüm!) Şimdi sen sabret. Çünkü Allah'ın vadi gerçektir. Günahının bağışlanmasını iste. Akşam-sabah Rabbini hamd ile tesbih et. *
Fetih 9 (Medenî 111) Ta ki (ey müminler!) Allah'a ve Resulüne iman edesiniz, Resulüne yardım edesiniz, O'na saygı gösteresiniz ve sabah akşam Allah'ı tesbih edesiniz.
İnsan 25 (Medenî 98) Sabah akşam Rabbinin ismini yadet.
Nâzi’ât 46 (Mekkî 81) Kıyamet gününü gördüklerinde (dünyada) sadece bir akşam vakti ya da kuşluk zamanı kadar kaldıklarını sanırlar.
GECE,GÜNDÜZ,AKŞAM
EĞERKİ RABBİM ALLAH KURAN'DA ORUCU AKŞAMA KADAR TUTUN,YADA GÜNEŞ BATINCA ORUCU BİTİRİN DESEYDİ,O ZAMAN TAMAM AMA ORUCU GECEYE KADAR TUTUN DİYOR CENABI ALLAH.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma