HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Hacla ilgili ayetler Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Hanif kardeşimiz Maide 95'i müzakereye açmış. Ben onun dışında kalıp ta  hac menasıkı ile ilgili sanılan ayetleri ele almak istiyorum.

Bakara 125 (Müzakere edilmesi gereken kelimelerin altını çiziyorum): 

Ve iz cealna'l beyte mesabeten li'n nasi ve emna. Ve'ttahızû min makam-i brahîme musalla. Ve ahidnâ  ilé ibrahîme ve ismaîle en tahhire beytiye li't taifîne ve'l akifîne ve'r rukkai's sücûd. 

Diyanetin çevirisi (Kırmızı kelimeler tartışmalı görünüyor): Hani biz Kâ'be'yi insanlara toplantı yeri ve güven yeri kılmıştık. Siz de Makam-ı İbrahim'den bir namaz yeri edinin. İbrahim ve İsmail'e şöyle emretmiştik: "Tavaf edenler, kendini ibadete verenler, rukû ve secde edenler için evimi (Kâ'be'yi) tertemiz tutun."  

Farklı bir okuyuş: İlahî sistemi insanlar için uygun tavır sergilecek güvenli bir yer yaptık. Sözünün eri olan İbrahim'in ordaki konumunu siz de edinin. İbrahim'e ve İsmail'e şöyle buyurmuştuk: "İlahî sistemi yığın yığın insanlar için, içten bağlananlar için, eğilip yere kapananlar için temiz tutun."

İlahî sistem:beyt.  Tavır alma yeri:mesabe. Sözünün eri:musalla. Konum:makam. Yığın yığın insanlar:taifîn (taifeler).

"Beyt"in bu anlamını ayrı bir yazıda ele almaya çalışacağım. Allah isterse.

Mesabe ise uygun tavır demek. Kelimenin kullanıldığı ayetlerden ikisi:

 

Allah’ın önünde uygun tavır - el mesûbeten min ındillah (2:103)

Tavır olarak bundan daha kötü olan - şerrin min zalike mesûbeten (5:60)

 

Musalla: salat kelimesiyle aynı kökten geliyor, ki yükümlülüğe bağlılık demek. Hz İbrahim "Allah bir!" demekle yükümlüydü. O halde musalla, sözünde duran demek; sözünün eri.

 

Makam burada konum demek çünkü yalnızca belli bir yere indirgenemez. İlahî sistemde Hz İbrahim'in konumu haniflikdi

 

Taifîn ise Diyanetin çevirisinde tavaf ile karıştırılmış. Tavaf örneğin Nur 58'de geçiyor ve o anlam örgüsü içinde birlikte bulunmak anlamına geliyor:

 

İnananlar! Ant içip edindikleriniz ve yaşına ermemiş oanalrınız günün üç vaktinde odanıza ancak izinle girsinler. Sabah namazından önce, giysileriniz çıkardığınız öğleyin ve akşam namazından sonra. Bunlar sizin için üç avret vaktidir. Bunun dışında size de onlara da sakınca yoktur; birlikte bulunabilirsiniz - tavvafûne aleyküm ba'duküm alâ ba'din

 

Sevgiyle, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
ilahibilgi
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 18 nisan 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 214
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ilahibilgi

Hasan Akcay Yazdı:

Hanif kardeşimiz Maide 95'i müzakereye açmış. Ben onun dışında kalıp ta  hac menasıkı ile ilgili sanılan ayetleri ele almak istiyorum.

Bakara 125 (Müzakere edilmesi gereken kelimelerin altını çiziyorum): 

Ve iz cealna'l beyte mesabeten li'n nasi ve emna. Ve'ttahızû min makam-i brahîme musalla. Ve ahidnâ  ilé ibrahîme ve ismaîle en tahhire beytiye li't taifîne ve'l akifîne ve'r rukkai's sücûd. 

Diyanetin çevirisi (Kırmızı kelimeler tartışmalı görünüyor): Hani biz Kâ'be'yi insanlara toplantı yeri ve güven yeri kılmıştık. Siz de Makam-ı İbrahim'den bir namaz yeri edinin. İbrahim ve İsmail'e şöyle emretmiştik: "Tavaf edenler, kendini ibadete verenler, rukû ve secde edenler için evimi (Kâ'be'yi) tertemiz tutun."  

Farklı bir okuyuş: İlahî sistemi insanlar için uygun tavır sergilecek güvenli bir yer yaptık. Sözünün eri olan İbrahim'in ordaki konumunu siz de edinin. İbrahim'e ve İsmail'e şöyle buyurmuştuk: "İlahî sistemi yığın yığın insanlar için, içten bağlananlar için, eğilip yere kapananlar için temiz tutun."

İlahî sistem:beyt.  Tavır alma yeri:mesabe. Sözünün eri:musalla. Konum:makam. Yığın yığın insanlar:taifîn (taifeler).

"Beyt"in bu anlamını ayrı bir yazıda ele almaya çalışacağım. Allah isterse.

Mesabe ise uygun tavır demek. Kelimenin kullanıldığı ayetlerden ikisi:

 

Allah’ın önünde uygun tavır - el mesûbeten min ındillah (2:103)

Tavır olarak bundan daha kötü olan - şerrin min zalike mesûbeten (5:60)

 

Musalla: salat kelimesiyle aynı kökten geliyor, ki yükümlülüğe bağlılık demek. Hz İbrahim "Allah bir!" demekle yükümlüydü. O halde musalla, sözünde duran demek; sözünün eri.

 

Makam burada konum demek çünkü yalnızca belli bir yere indirgenemez. İlahî sistemde Hz İbrahim'in konumu haniflikdi

 

Taifîn ise Diyanetin çevirisinde tavaf ile karıştırılmış. Tavaf örneğin Nur 58'de geçiyor ve o anlam örgüsü içinde birlikte bulunmak anlamına geliyor:

 

İnananlar! Ant içip edindikleriniz ve yaşına ermemiş oanalrınız günün üç vaktinde odanıza ancak izinle girsinler. Sabah namazından önce, giysileriniz çıkardığınız öğleyin ve akşam namazından sonra. Bunlar sizin için üç avret vaktidir. Bunun dışında size de onlara da sakınca yoktur; birlikte bulunabilirsiniz - tavvafûne aleyküm ba'duküm alâ ba'din

 

Sevgiyle, Hasan Akçay

Değiştirin bakalım kelimeleri, oynatın yerlerinden, kaydırın anlamlarını!...

3/78 Onların bazısı, kitapta olmayanı kitaptan sanasınız diye dillerini bükerek kitabı taklit eder ve ALLAH katından olmadığı halde, "Bu ALLAH katındandır," derler. Bile bile, ALLAH adına yalan söylerler.

Bu ayeti de bi çevirsenize Allah aşkına! Bakalım bunu da değiştirebiliyor musunuz?

Sizin sonunuzu merak ediyorum ben! Geleneği yıkmayı ben de çok istiyorum! Ama sizin yaptığınız bundan da öte! Allah sonunuzu hayr etsin!

Ne zamanki bu foruma "putdüşmanı" denen, Kuran'dan bişey anladığını zanneden - oradan buradan copy+paste'lediği yazılarla burada bişeyler zırvalayıp taraf toplayan o sinsiden sonra forumun tadı kaçtı!

Sırf kendi iddialarınızı doğru çıkarmak ve/veya ibadetleri batıl kılmayı istemek amacıyla kelimelerin sözlük anlamlarıyla bile oynayabiliyorsunuz! Sizdeki cesaret bende olsaydı (yani Allah korkusu olmasaydı) elbette hepinizin saçmalamalarına cevap verilirdi! Ve ben de kafadan bir anlam verebilirdim elbet Kuran kelimelerine!...

Şimdi ben "ALLAH"ı, eski bilmem kimin kaynağından etkilenerek "YEHOVA" olarak çeviremem haşa! Ama siz yapabilir misin onu da bilemem!

Size Kuran sözlüğü - meali çıkarın onu okuyalım diyoruz oralı da olmuyorsunuz! Allah yolunuzu açık etsin! Fazla havalanmayın sakın! Hava sirkulasyonuna takılabilirsiniz Allah muhafaza!

Selametle!  



__________________
16/4 İnsanı küçük bir damladan yarattı, fakat buna rağmen o, apaçık bir düşman kesildi.
Yukarı dön Göster ilahibilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ilahibilgi Ziyaret ilahibilgi's Ana Sayfa
 
xavier
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 28 nisan 2005
Gönderilenler: 81
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı xavier

Hasan Akcay Yazdı:

...

Farklı bir okuyuş: İlahî sistemi insanlar için uygun tavır sergilecek güvenli bir yer yaptık. Sözünün eri olan İbrahim'in ordaki konumunu siz de edinin. İbrahim'e ve İsmail'e şöyle buyurmuştuk: "İlahî sistemi yığın yığın insanlar için, içten bağlananlar için, eğilip yere kapananlar için temiz tutun."

....

Sevgiyle, Hasan Akçay

Hasan, iyice sallamışsın.İyi sen sallayabilirsin ama sakın bu sallamalarını Kurana yamamaya kalkma.Çünkü Kuran üzerinde yoruma açık konuların olduğu, bir sallama kitabı değil.

 

Yukarı dön Göster xavier's Profil Diğer Mesajlarını Ara: xavier
 
ilahibilgi
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 18 nisan 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 214
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ilahibilgi

Şimdi bakalım Kabe'yi haritadan silmeyi isteyenlerin içinde bulunduğu duruma! Bunlar sanki bir örgüt gibi destekliyor birbirilerini! Amaç bir sembol/işaret olan Kabeyi ortadan kaldırmak! Kabe kalkınca, tektanrıcılığa fiziki teslimiyet ve İbrahim'e olan bağlılık da ortadan kalkacak!

Ama önce şunu sormak istiyorum Kabe'den rahatsız olanlara,

_ Ben arapların zengin olmasını istedeğim için değil, sırf İbrahim'e bağlılığımı göstermek için bir saygı ziyareti olarak inşa ettiği o yapıyı ziyaret etmek istiyorum, suç mu?

_ Amacım taşa tapınmak ve şeytan taşlamak(!) değil ama sırf o İbrahim'in yaşadığı mekanları görmek ve soluduğu havayı teneffüs edebilmek ve içinde bulunduğu durumları yerinde tasavvur edebilmek istiyorum, suç mu?

_ Elin hırosu ta Amerika'lardan kalkıp Efes'te Meryem heykeline saygı ziyareti yapmaya geliyor da, benim o sembolü ziyaret etmem suç mu? Kaldı ki Kabe bir insan tasviri heykel de değil!

_ Kabe ziyaretini öngören ayetleri (Hac suresi, ...) de kabul etmiyor musunuz yani?

Şimdi size bir resim göstereceğim! Burada bu hayvanlığı yapanlardan sizin bir farkınız var mı/yada bunlarla bir ortaklığınız var mı, lütfen onu da söyleyin! Nefsinizi pohpohlatmak yerine bu kopeklere nasıl karşılık verebiliriz onu düşünün!

Bir insan ya İbrani'dir (hanifdir), yada müşrik! Kalsağlıcakla! 

http://www.cafepress.com/aaronscase/496636



__________________
16/4 İnsanı küçük bir damladan yarattı, fakat buna rağmen o, apaçık bir düşman kesildi.
Yukarı dön Göster ilahibilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ilahibilgi Ziyaret ilahibilgi's Ana Sayfa
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Değiştirin bakalım kelimeleri, oynatın yerlerinden, kaydırın anlamlarını!... (ilahibilgi)

Hangi kelimeleri yerlerinden oynattığımı gösterin. Doğrusunu siz söyleyin. Ve kanıt getirin. Ölen kanıtla ölsün; yaşayan kanıtla yaşasın. - liyehlike men heleke an beyyinetin ve yahya men hayye an beyyine. (8:42)

Geleneği yıkmayı ben de çok istiyorum! Ama sizin yaptığınız bundan da öte! Allah sonunuzu hayr etsin! (ilahibigi)

"Bundan da öte"  ne demek? Lütfen mert olun; açık konuşun.

Bu konuyu müzakereye açarken tekfir edileceğimi biliyordum. Yine de açtım. Her şeye rağmen sizin uygar inssanlar olduğunuzu düşündüm. Umut işte. İnsan ona hep yapışıyor.

Hasan, iyice sallamışsın... Mesela "beyt", "beyt" tir, ilahi sistem falan değil. (Xavier)

Neyi salladığıma hiç olmazsa bir örnek verip açık konuştuğunuz için teşekkür ederim. Yalnız, beyt konusunu ayrı bir yazıda ele alacağımı söylemiştim. Biraz canı çıkıklık etmediniz mi?

Ben "hobi"si Kuran okumak olan birisiyim. Ve her okuyuşta yeni şeyler öğreniyorum. O yüzden ortaya koyduğum görüşler yalnızca şu an için geçerlidir; değişebilir.

Hacla ilgili şu anki görüşüm: Hac farzdır; tartışma götrümez. Ama uygulamadaki ayrıntılar tartışma götürür.

Açıkladığım görüşleri eleştirin lütfen. Beynimin arkasını okuyup bana artniyetler, önniyetler yamamayı bırakın. Onlar, ben açıklayıncaya kadar, sizin için "gayb"dır. Hadi biraz sert konuşaym ki aklınızda kalsın: Haddinizi bilin. 

Sevgiyle, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
ilahibilgi
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 18 nisan 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 214
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ilahibilgi

Hasan Akcay Yazdı:

Ben "hobi"si Kuran okumak olan birisiyim. Ve her okuyuşta yeni şeyler öğreniyorum. O yüzden ortaya koyduğum görüşler yalnızca şu an için geçerlidir; değişebilir.

Hacla ilgili şu anki görüşüm: Hac farzdır; tartışma götrümez. Ama uygulamadaki ayrıntılar tartışma götürür.

Tamam kardeşim tamam! Ben gereken cevabı aldım! Başkaları ne düşünür bilemem! Hadi selametle!!!



__________________
16/4 İnsanı küçük bir damladan yarattı, fakat buna rağmen o, apaçık bir düşman kesildi.
Yukarı dön Göster ilahibilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ilahibilgi Ziyaret ilahibilgi's Ana Sayfa
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

2:125 ve 22:26'da bir "kurum"dan söz ediliyor; bir yerden değil. O halde anılan ayetlerdeki beyt Kâbe olamaz; bir kurumdur, bir sistemdir.

 

Tıpkı 71:28'deki beyt gibi. O da Nuh'un bağlı olduğu sistemdir yani ilahî sistem. Hz Nuh Rabbine yakararak diyor ki:

Rabbim! Beni, ana babamı, inanıp
evime mümin olarak girenleri, bütün mümin ve mümineleri bağışla
- Rabbiğfirlî ve livalideyye ve limen dahale beytiye müminen ve lilmüminîne ve lilmüminat...

Buradaki beyt, Kâbe olamaz çünkü Nuh zamanında Kâbe yoktu. Nuh’un kendi evi de olamaz. Çünkü Tufan hâlâ sürüyor; Hz Nuh’un fizikî bir evi yok.

 

Ayrıca Hz Nuh beyt derken kendi fizikî evini kastederse abartıp kibirlenir ki Allah tarafından seçilip peygamber atanacak kadar erdemli bir insan bu derece ölçüsüz olmaz. 

 

O halde Hz Nuh’un 71:28’de söylediği şu diyor olabilir:

 

Rabbim! Beni, ana babamı, inanıp ilahî sisteme mümin olarak girenleri, bütün mümin ve mümineleri bağışla...

Kuran'daki kullanıma örnekler:

Beytü’l atîk: ezelî sistem (22:29)

Beytü’l harami: yasakları olan yani kurallı sistem (5:2; 5:97)


Beytike’l muharremi: Rabbim! Senin yasakları, kuralları olan sistemin (14:37)

Kaynak:
THE HIJACKING OF ISLAM by Aidid Safar

http://www.free-minds.org/Arab_Conspiracy.html

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
radyoman
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 09 mart 2005
Yer: Antigua And Barbuda
Gönderilenler: 362
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı radyoman

Hasan Akcay Yazdı:

2:125 ve 22:26'da bir "kurum"dan söz ediliyor; bir yerden değil. O halde anılan ayetlerdeki beyt Kâbe olamaz; bir kurumdur, bir sistemdir.

Tıpkı 71:28'deki beyt gibi. O da Nuh'un bağlı olduğu sistemdir yani ilahî sistem. Hz Nuh Rabbine yakararak diyor ki:

Rabbim! Beni, ana babamı, inanıp
evime mümin olarak girenleri, bütün mümin ve mümineleri bağışla
- Rabbiğfirlî ve livalideyye ve limen dahale beytiye müminen ve lilmüminîne ve lilmüminat...
..........................

Ilahi sistem diye kabul edersek simdi su ayetde gecen beyt duvarlari olan ilahi sistem mi ?

(BAKARA suresi 127. ayet)
Ve iz yerfeu ibrahimül kavaide minel beyti ve ismaiyl, rabbena tekabbel minna, inneke entes semiul alim
 
Bir zamanlar İbrahim, İsmail ile beraber Beytullah'ın temellerini yükseltiyor, (şöyle diyorlardı:) Ey Rabbimiz! Bizden bunu kabul buyur; şüphesiz sen işitensin, bilensin. (Diyanet)
 
Ikinci soru burda tavah edilen ilahi sistem mi ?
(BAKARA suresi 158. ayet)
İnnes safa vel mervete min şeairillah, fe min haccel beyte evi'temera fe la cünaha aleyhi ey yettavvefe bihima, ve men tetavvea hayran fe innellahe şakirun aliym
 
Safa ile Merve Allah'ın belliklerindendir. Beytullah'ı hac veya umre ile ziyaret edenin onları tavaf etmesinde kendisi için bir sakınca yoktur. Kim içinden gelerek bir hayır işlerse Allah Şâkir'dir, teşekkür eder, Alîm'dir, en iyi biçimde bilir. (YNO)
 
 
 


__________________
43/44 Dogrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir ögüttür ve siz ondan sorguya çekileceksiniz.
Yukarı dön Göster radyoman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: radyoman Ziyaret radyoman's Ana Sayfa
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Hasan

 

Bakara 125’te “taifine” kelimesinin tavaf edenler şeklinde çevrilmesini yanlış buluyorsun. Pekala şu ayetlerdeki “tavaf” kelimesinin türevleri hakkında ne dersin?

 

Bakara 158. İnnes safa vel mervete min şeairillah* fe min haccel beyte evı'temera fe la cünaha aleyhi ey yettavvefe bihima* ve men tetavvea hayran fe innellahe şakirun alıym

 

Meali: Safa ile Merve Allah'ın belliklerindendir.Beytullah'ı hac veya umre ile ziyaret edenin onları tavaf etmesinde kendisi için bir sakınca yoktur. Kim içinden gelerek bir hayır işlerse Allah Şakir'dir, teşekkür eder, Alim'dir, en iyi biçim de bilir.

 

Hacc 29. Sümmelyakdu tefesehüm velyufu nüzurahüm velyettavvefu bil beytil atiyk

 

Meali: Sonra, kirlerini atsınlar, adaklarını yerine getirsinler, saldırılardan korunmuş/tarihî/yüce evi tavaf etsinler.

 

 

Ayrıca üstte yazdığım Bakara 158’deki Safa ile Merve arasındaki say hakkında ne dersin? Bunun ilahi sistemle alakası nedir? Ya Arafat vakfesi (Bakara 198)? Ve de ihramlı olma hali (Maide 1,96)?

 

Sabırsızlık gösterip direkt sorayım sana: Bu birilerinden aktardığın görüşe göre hacc uygulaması putperest Arap örfünün dinleştirilmesi midir? Yine bu insanların görüşüne göre namaz da aynı putperestliğin bir uzantısıdır. Haccı böyle tü-kaka ilan eden sen örneğin namaz mevzuunda da konuyu buraya mı vardıracaksın? Namaza da mesela söylev, nutuk, bağlılık mı diyeceksin? En son söyleyeceğini en başta söylersen böylece konuyu nereye vardırmak istediğini de anlamış oluruz.

 

Klasik bir sorudur (ve belki bu soruyu sorma hakkım da yoktur) ama olsun, soralım. 1400 yıldan beri insanlar hep mi yanlış yapmış? Haydi insanlar hep yanlış yapmış. Hz. Muhammed de mi yanlış yapmış? Neden en ufak bir siyer bilgisi, en ufak bir (güvenilirlik tartışması bir yana) hadis kalıntısı yok?

 

Allah böyle bir yanlış anlaşılmaya neden 1400 yıldan beri göz yummuş? Buna “göz yummak değil” deme lütfen. Resmen ve alenen göz yummak işte. Göz yummak değilse veya göz yummaksa Allah’ın projesinin 1400 yıldan beri (haşa) başarısız olduğu sonucu çıkar buradan.

 

 

Allah neden yanlış algılamaya ve sonucunda çarpık uygulamaya sebebiyet verecek tarzda (haşa) muğlak konuşmuş olsun? O muğlak konuşmamışsa neden biz insanları muğlak görme ve böylece çarpık tavır sergileme istidadında yaratmış olsun?

 

Sana da anlamsız gelmiyor mu?

 

Saygılar

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Sevgili radyoman, sorularınızı elbet kâle alacağım ve cevaplamaya çalışacağım Allah isterse. Ama önce bir rica:

Daha önce açıkladığım gibi ben Kuran'ı okudukça görüşlerinin gelişip değiştiğini kabul eden biriyim. Onları sizin bu olumlu yaklaşımınız ve kişiler yerine görüşler üzerinde odaklanan eleştiriniz de etkiler elbet. Özellikle eğer siz de benim dile getirdiğim itirazları ve soruları cevaplarsanız. O zaman beni kâle alıyorsunuz demektir. 

Hani 2:104'te bize önerildiği gibi: "Bizi kâle al!" deyin ve dinleyin - Kul unzurna ve'smaû.  

Örneğin 71:28'deki beytin Kâbe olmadığı belli. Bunu siz nasıl açıklarsınız?

Ve 2:125'teki "taifîn"in taifeler yani insan kalabalıkları anlamına gelen bir fiil olduğu besbelliyken tavaf etmek anlamına gelen bir fiil gibi algılanıp pazarlanması olacak iş mi?  Bunu daha önce 24:58'deki tavvâfûne yüklemiyle bağlantılı olarak açıklamaya çalışmıştım. Şimdi bir de 22:58'e bakın lütfen. Orda da var tavaf fiili; yetavvafû şeklinde.

Yani tavaf başka taifîn başka. 

Bir şeylerin olup bittiye getirildiği belli değil mi? Kuran'daki kelimeleri yerlerinden kaydırma hinliği söz konusu olduğunda öncelikle bu olup bittiyi kâle almamız gerekmez mi?

Ilahi sistem diye kabul edersek simdi su ayetde gecen beyt duvarlari olan ilahi sistem mi?

(BAKARA suresi 127. ayet)
Ve iz yerfeu ibrahimül kavaide minel beyti ve ismaiyl, rabbena tekabbel minna, inneke entes semiul alim
 
Biraz alaycı sormuşsunuz; ilahî "sistem"in duvarları olmaz. Neyse buna da şükür.
 
Bunun cevabını Aidid Safar'ın kitabından aktarsam belki daha iyi olacak ama şu anda vaktim kısıtlı. O açıklamanın aklımda kalanıyla yetineyim:
 
Buradaki min, -den anlamına gelen bir edattır: beytten. O halde ayette kavaid diye geçen temeller zaten var orada. İbrahim ve İsmail temel atmıyorlar; mevcut bir sistemden temel kurallar, yasalar yapıyorlar.   
 
Ikinci soru burda tavaf edilen ilahi sistem mi?
 
Tavaf birlikte olmak, "içiçe bulunmak" anlamına da geliyor. Bunu 24:58'de açık ve net olarak görmek mümkün:
 
Bunun dışında onlara da size de sakınca yoktur. Birlikte bulunabilirsiniz - leyse aleyküm ve aleyhim cünâhün ba'de hünne. tavvaâyûne aleyküm ba'duküm ba'din.
 
Safa ile Merve Allah'ın belliklerindendir.
 
Kuran'daki Safa ve Merve'nin Mekke coğrafyasındaki o iki tepecikle ilgisi yok gibi. Mekke'deki o tepeciklere Safa ve Merva isimleri büyük olasılıkla sonradan verilmiş. Tıpkı bir ayetteki Bekkete kelimesinin Mekke olduğunu öne sürmeleri gibi. Mekke'nin, kendi tarihinde, Bekke diye anıldığı bir zaman asla olmamış.
 
Sevgiyle, Hasan Akçay
Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats