HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Hacla ilgili ayetler Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

İkame edilen Salat'ı namaz olarak algılarsak bunun yarımı ve tamı olabilir ama ya bunu bağlılık olarak ele alırsak? Bağlılığın yarımı ve tamı nasıl oluyor?

Sevgili Alperen, 101 nci ayetteki kafirlerin size bir kötülük edeceğinden korkuyorsanız taksurû mine's salât günah değildir ifadesindeki taksur dördün yarısı iki gibi bir yarımlığa değil, gözardı edilebilecek bazı andlaşma hükümlerine yollama yapıyor.  

Örneğin A kabilesi ile saldırmazlık andlaşması yapmış, "İki yıl süreyle birbirimizden kuşkulanmıyacağız ve birbirimize savaş açmıyacağız," demişsiniz. 

Sonra B kabilesi size saldırıyor. A kabilesinin tavrı ikircikli. Ve siz bunun ayırdındasınız. "Ya A kabilesi arkadan vurursa!" diye korkuyorsunuz. 

Ne yaparsınız?

Andlaşmanın birbirimizden kuşkulanmıyacağız anlamına gelen maddesini gözardı edersiniz. Ve A kabilesine salat yani andlaşmaya bağlılık teyidi yaptırırsınız.  

Nuri'nin yaptığı açıklamaya göre salatın bir anlamı da aklayıp arındırmak. Bakın, A kabilesi bu bağlılık teyidi sayesinde aklanıp arındığına göre kavramlar yerli yerine oturuyor.

***

Alperen dost, benim asıl takıldığım husus zamir-isim ilişkisidir. 101 nci ayete ait son cümlenin konusu: kafirler. 102 nci ayete ait ilk cümlenin konusu: onlar. Buna göre onlar zamiri kafirleri temsil eder. Dilin bilimsel kuralı ve sözlü uygulaması budur.

Buna göre Hz Peygamber kafirlere salat ettiriyor. Siz asıl bunu zamir-isim ilişkisine göre açıklayın. Lütfen.

Sevgiyle, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
ilahibilgi
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 18 nisan 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 214
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ilahibilgi

Selam Hasan dost!

Şu aşağıdaki ayeti bi yorumlar mısın? Geçenlerde bir ateistle tartışırken bu ayeti sürdüydü ortaya! Adil değilmiş! Sen ne düşünürsün?

33/50 Ey peygamber, mehirlerini vermiş bulunduğun eşlerini ve ALLAH'ın sana bağışladığı elinin altındakileri, seninle birlikte göç eden amcanın kızlarını, halalarının kızlarını, dayının kızlarını ve teyzelerinin kızlarını sana helal kılmışısızdır. Ayrıca, peygamber dilerse, kendisini inananlara değil sadece peygambere mehirsiz olarak hibe eden birisiyle nikahlanabilir. Biz, eşleri ve ellerinin altında bulunanlar hakkında üzerlerine yüklediğimiz sorumlulukları bildirmiştik ki güç bir duruma düşmeyesin. ALLAH Bağışlayandır, Rahimdir.



__________________
16/4 İnsanı küçük bir damladan yarattı, fakat buna rağmen o, apaçık bir düşman kesildi.
Yukarı dön Göster ilahibilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ilahibilgi Ziyaret ilahibilgi's Ana Sayfa
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

ilahibilgi Yazdı:
Selam Hasan dost!

Şu aşağıdaki ayeti bi yorumlar mısın? Geçenlerde bir ateistle tartışırken bu ayeti sürdüydü ortaya! Adil değilmiş! Sen ne düşünürsün?

33/50 Ey peygamber, mehirlerini vermiş bulunduğun eşlerini ve ALLAH'ın sana bağışladığı elinin altındakileri, seninle birlikte göç eden amcanın kızlarını, halalarının kızlarını, dayının kızlarını ve teyzelerinin kızlarını sana helal kılmışısızdır. Ayrıca, peygamber dilerse, kendisini inananlara değil sadece peygambere mehirsiz olarak hibe eden birisiyle nikahlanabilir. Biz, eşleri ve ellerinin altında bulunanlar hakkında üzerlerine yüklediğimiz sorumlulukları bildirmiştik ki güç bir duruma düşmeyesin. ALLAH Bağışlayandır, Rahimdir.

Merhaba. Benim anladığım, Ahzab 50-51-52 bir bütündür.

51 nci ayet Hz Peygamber'in mevcut eşleri hakkında bir tesbitte bulunuyor ve diyor ki "Çok eşlilik nebevî yaşamın o noktasında bir olgudur; olup bittidir." 

52 nci ayet o olup bittiyle nasıl yaşanabileceğini açıklıyor ve diyor ki "O hanımlar madem peygamberle evlenmek suretiyle dünyevî ihtiyaçlarını arkaya atıp İslam devletinin onlardan beklentisini öne çıkarmıştır artık ona göre davranacakar."

53 ncü ayet ise "Mevcut aileler yasaldır; devam edecek ama," diyor "karı üstüne karı almak yasaktır; artık çok eşli aileler kurulamaz."

Bu, elbet çok eşli zulme son anlamına geliyor.

Ahzab 50'de tarafınızdan altı çizilmiş olan sözlere gelince... O sözlerin konusu, özel konumdaki bazı kadınlardır.  

Bunu çok eşliliği yasaklayan ayetler bölümünde malikinnebi'ye cevaben dile getirmeye çalşmıştım. Ordan aktarıyorum:   

http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=974&PN=1&TP N=32

O dört sınıf kadının yalnızca bir sınıfı yalnızca Hz Peygamber'e  helal kılınıyor: kendisini peygambere karşılıksız veren kadını şayet peygamber eş almak ister ise, yalnızca sana (heal kıldık).

emraeten mümineten in vehebet nefsehé li'n nebiyyi in erade'n nebiyyü enyestenkihehé haliseten leke.

Çünkü o kadınlar mehirden dahi vaz geçecek kadar ürkü içindedir; koca değil onların ihtiyacı; devlete sığınmak istiyorlar. Koca isteslerdi zaten çok karılı bir insanı mı isterlerdi; hem de onun evinde koca gibi dünyevî ihtiyaçlar arkaya atılmışken?

Ve İslam devleti o anda henüz kurulma aşamasındadır.

Devlet, Allah'ın elçisidir. Ve sahipsiz kalıp ürküye kapılan o kadar çok kadın var ki elçinin şahsında devletin hepsine yetişmesi mümkün değil. Ayette şayet Peygamber de ister ise denmesi bunu gösteriyor.  

Ürkü içindeki o sahipsiz kadınları gûya karı edinen Muhammed büyük olasılıkla onlarla hiç yatmamıştır. Tıpkı Çalıkuşu Feride'yi gûya karı edinen Dr Hayrullah gibi onlara babalık etmiştir.

Ama Dr Hayrullah'ın himaye gerekçeli evlenme şekli bizim yasalarımızda yok çünkü bu çağda nadirattan sayılır.

Oysa Kuran'a girmiş (4:23; 2:236-237; 33:49). Demek ki o dönemde yaygın bir himaye aracıdır.

Sevgiyle, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
hanif
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 31 mart 2005
Yer: Germany
Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hanif

Sevgili Alperen, 101 nci ayetteki kafirlerin size bir kötülük edeceğinden korkuyorsanız taksurû mine's salât günah değildir ifadesindeki taksur dördün yarısı iki gibi bir yarımlığa değil, gözardı edilebilecek bazı andlaşma hükümlerine yollama yapıyor.  

Örneğin A kabilesi ile saldırmazlık andlaşması yapmış, "İki yıl süreyle birbirimizden kuşkulanmıyacağız ve birbirimize savaş açmıyacağız," demişsiniz. 

Sonra B kabilesi size saldırıyor. A kabilesinin tavrı ikircikli. Ve siz bunun ayırdındasınız. "Ya A kabilesi arkadan vurursa!" diye korkuyorsunuz. 

Ne yaparsınız?

Andlaşmanın birbirimizden kuşkulanmıyacağız anlamına gelen maddesini gözardı edersiniz. Ve A kabilesine salat yani andlaşmaya bağlılık teyidi yaptırırsınız.  (hasan)

 

Ne alakaa kel alaka.Senden iyi senarist olur hasan bey.Gerçekten güzel senaryo kuruyorsunuz

salat kafirlerle yapılan anlaşma imiş. Yokya ?

Kafirlerle yapılan anlaşma salat değil ''AHD'' dir

Tevbe 1 Beraatun minallahi ve resululihi ilellezine ahad tum minel müşrikin

1- Allah'dan ve Resulü'nden bir ültimatomdur bu, kendileriyle antlaşma yaptığınız müşriklere:

2- Bundan böyle yeryüzünde dört ay daha istediğiniz gibi gezip dolaşın. Şunu da bilin ki, Allah'ı aciz bırakacak değilsiniz. Allah kâfirleri mutlaka perişan edecektir.

3- Ayrıca büyük hac günü Allah ve Rasulü tarafından insanlara bir ilandır ki, Allah da Resulü de müşriklerlerden beridir. Eğer hemen tevbe ederseniz, bu sizin için hayırlıdır. Yok yine tevbeden yüz çevirirseniz biliniz ki, Allah'ı yıldıracak değilsiniz. Kâfirleri acı bir azap ile müjdele.

 

Senin senaryosunu kurup nisa 101 ve 102 ye sokmak istediğin konu asıl burda

 

İllellezine aahad tum minel müşrikine lem yengusukum şey,en ve lem yuzahiru aleykum ehaden. Fe etimmu ileyhim ahdehum ila müddethim. İnnellahe yuhibbul muttagiyn

4- Ancak kendileriyle antlaşma yapmış olduğunuz müşriklerden size olan ahitlerinde hiçbir eksiklik yapmamış ve size karşı ortaya çıkmamış (velem yuzahir aleykum)   olanlar bunun dışındadır. Siz de onlarla olan antlaşmanızın hükümlerine antlaşma süresinin sonuna kadar uyunuz. Muhakkak ki, Allah müttakileri sever.

NGS fiili, eksik,yengusu= eksiltmek

KSR fili,bölüm parça, Tagsuru=bölmek

Türkçe lisanında matematik te bile arapçadan gelen bu kelime kullanılur

Toplama, çıkarma, çarpma

bayağı kesir= bölme

 

 

 

Yukarı dön Göster hanif's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanif
 
cabulka
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 10 kasim 2005
Yer: Norway
Gönderilenler: 26
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı cabulka

rahmnain selami ile

Ey hasan kardes Alperen arkadasimizin yazdigi ayetleri atladin gecen yazdigim mesajdada hep kilit sorulari atladigini ifade etmistim simdiki yaptigin gibi

neden 103 ve 104. ayetleri gormezlikten geliyorsun yoksa kuranin isine gelen tarafini aliyorda isine yani yorumuna uymyan tarafini atliyormusun 103 ve 104. ayetler gayet acik konu muslumanlarin namzi ......

Nisa 103. Korku halindeki namazı tamamlayınca, artık Allah'ı ayakta, oturarak, yan yatmışken anın. Sükûnet bulduğunuzda, namazı tam bir biçimde yerine getirin. Namaz, müminler üzerine vakti belirlenmiş bir farz olmuştur. (YNÖ Meali)

Nisa 104. Düşman topluluğu izlemekte gevşeklik göstermeyin. Siz sıkıntıya düşüyorsanız, hiç kuşkusuz tıpkı sizin gibi onlar da sıkıntıya düşüyorlar; ama siz, Allah'tan onların umamayacağı şeyleri umuyorsunuz. Allah Alîm'dir, Hakîm'dir.(YNÖ Meali)



__________________
deki dirilerle oluler bir degildir allah diledigine isittiriri sen mezardakilre birsey isittiremezsin. fatir 22
Yukarı dön Göster cabulka's Profil Diğer Mesajlarını Ara: cabulka
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Ne alakaa kel alaka. Senden iyi senarist olur hasan bey. (hanif)

Merhaba, hanif.

102'nin başındaki onlar zamiri Nisa 101'in başındaki kafirler ismini temsil ediyor çünkü dilin bilimsel kuralı ve sözlü uygulaması bunu amir. O halde Hz Muhammed kafirlere salât ettiriyor.

Niyetim bunun açıklanması. "Yanılan ben olabilirim" de demişim. Gerçeği gördüğüm an kabul edeceğim gün gibi ortada. Ama siz hâlâ benim senaryo yazmak gibi bir artniyetim olduğunu öne sürüyorsunuz. 

Yok, kardeşim. Llütfen bana artniyetler yamanayın. Ben niyetim ne diyorsam niyetim odur.

Alperen'den rica ettim:

Alperen dost, benim asıl takıldığım husus zamir-isim ilişkisidir. 101 nci ayete ait son cümlenin konusu: kafirler. 102 nci ayete ait ilk cümlenin konusu: onlar. Buna göre onlar zamiri kafirleri temsil eder. Dilin bilimsel kuralı ve sözlü uygulaması budur.

Buna göre Hz Peygamber kafirlere salat ettiriyor. Siz asıl bunu zamir-isim ilişkisine göre açıklayın. Lütfen.

Değerli hanif kardeşim, siz de anılan o zamir-isim ilişkisini açıklayın. Lütfen.

Kafirlerle yapılan anlaşma salat değil ''AHD'' dir.

Olabilir. Ama buna rağmen insanlar insanlara salat ederler, salat ettirirler. Örneğin Nisa 89-90'a bakın:

(Kafirleri) dost ve yardımcı edinmeyin (4:89). Ama müttefikiniz olan bir topluluğa salat edenler başka - illa ellezîne yasılûne ilé kavmin beyneküm ve beynehüm mîsâkun.

Aslında size soracağım sorular var. Ama insanlar hoşgörülü, geniş ve barışçı olacağına kendilerini hoşgörü cimriliğine kaptırıyor - ve uhdirâti'l enfüsü'ş şühha (4:128).  Artık yaklaşabilirsen yaklaş; sorabilirsen sor!

Ah biraz daha az gerilseniz; biraz daha az gerseniz!

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Nisa 103. Korku halindeki namazı tamamlayınca, artık Allah'ı ayakta, oturarak, yan yatmışken anın. Sükûnet bulduğunuzda, namazı tam bir biçimde yerine getirin. Namaz, müminler üzerine vakti belirlenmiş bir farz olmuştur. (YNÖ Meali)

Nisa 103'de iki tane salat var. Anılan ayetlerdeki anlam örgüsünden ilk "salat"ın o "teyit"e gittiği anlaşılıyor. Yani Müslümanlar ikircikli A kabilesine andlaşmayı teyit ettirdikten sonra Allah'a şükredecekler.

İkinci kelimenin kullanıldığı içerikte Müslümanlar artık salat ettirilen A kabilesinden uzaktalar. Dolayısıyla konum farklı, konu farklı. Burada salat kıyamlı-rükûlu-secdeli ibadet anlamına geliyor.  

Nisa 104. Düşman topluluğu izlemekte gevşeklik göstermeyin. Siz sıkıntıya düşüyorsanız, hiç kuşkusuz tıpkı sizin gibi onlar da sıkıntıya düşüyorlar; ama siz, Allah'tan onların umamayacağı şeyleri umuyorsunuz. Allah Alîm'dir, Hakîm'dir.(YNÖ Meali)

Müslümanlar A kabilesinden uzaklaşıp asıl düşmanla hesaplaşma konumuna geldikçe, cabulka kardeşim, sanki sen de konudan kopuyorsun. Topla kendini biraz.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

s.a hasan kardeş bunlar kesin düşüncelerin değilse o zaman şunu bir düşün "SİZ EY imana ermiş olanlar! Namaz kılacağınız zaman yüzünüzü, ellerinizi ve dirseklere kadar kollarınızı yıkayın ve (ıslak) ellerinizi başınızın üzerine hafifçe sürün ve bileklere kadar ayaklarınızı (yıkayın). Eğer boy abdestini gerektiren bir halde iseniz kendinizi temizleyin. Ama eğer hasta iseniz yahut seyahatteyseniz yahut tabii ihtiyacınızı gidermişseniz yahut bir kadınla birlikte olmuşsanız ve su bulamıyorsanız, o zaman, temiz toprağa ellerinizi sürün ve onunla yüzünüzü ve kollarınızı hafifçe ovun. Allah sizi zora koşmak istemez; ama sizi tertemiz kılmak ve nimetlerinin tamamını size bahşetmek ister ki şükredenlerden olasınız." 5/6 kardeş biz namazı sadece sözsel bir ritüel olarak ele alırsak veya sadece dua anlamında alırsak her dua da veya her akitte bu işlemi yapmamız mı gerekecek

selam kardeşim

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

salat kafirlerle yapılan anlaşma imiş. Yokya ? Kafirlerle yapılan anlaşma salat değil ''AHD'' dir. (hanif)

Hanif’in bu uyarısı üzerine ilgili ayetleri bir daha okudum. Görülen o ki yaptığım salat tanımı yanlış anlaşılmaya müsaittir. Daha kapsamlı bir tanım vereyim:

Bizim "salât"ımız,  kıyamlı-rükûlu-secdeli namaza ek olarak, bir de "Allah bir!" diyeceğimiz hakkındaki andımızı (7:172) ve insanlara verdiğimiz sözleri teyit edip tutmamız anlamına geliyor.

O halde Nisa 101-102’nin konusu Hz Peygamberin kafirlere salat ettirmesidir yani aralarındaki andlaşmayı onlara teyit ettirmesi.

Öte yandan, verilen sözler ve yapılan andlaşmalar yalnızca ahd değil başka kelimelerle de ifade edilebilir. Örneğin peygamberlerin Allah’a verdiği söz de (33:7) bir adamın evlenirken eşine verdiği söz de (4:21)  "mîsak"tır.

KSR fili,bölüm parça, Tagsuru=bölmek

Burda hanif’in itirazı nedir; bir tek namaz mı bölünebilir? İnsanlar arasındaki andlaşmanın maddeleri bölünemez mi?

Örneğin "Madde 1: Biribirimize kuşku ile bakmıyacağız. Madde 2: Birbirimize saldırmıyacağız" olsa bunlar bölünemez mi? Madde 1 andlaşmadan koparılıp atılamaz mı?

Sevgi ile, Hasan Akçay
Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
okyanu_s
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 06 haziran 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 37
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı okyanu_s

4/101 Yeryüzünde sefere çıktığınızda kâfirlerin size bir kötülük yapacağından korkarsanız namazı kısaltmanızda size bir vebal yoktur. Kuşkusuz kâfirler sizin apaçık düşmanınızdır. (elmalı meali)

4/102 Sen onların aralarında bulunup da onlara namaz kıldırdığında içlerinden bir kısmı seninle beraber namaza dursun. Silahlarını da yanlarına alsınlar. Bunlar secdeye vardıklarında diğer bir kısmı arkanızda beklesin. Sonra o namaz kılmamış olan diğer kısım gelsin seninle beraber kılsınlar ve ihtiyatlı bulunsunlar, silahlarını yanlarına alsınlar. Kâfirler arzu ederler ki, silahlarınızdan ve eşyanızdan bir gafil olsanız da size ani bir baskın yapsalar. Eğer size yağmur gibi bir eziyet erişir veya hasta olursanız silahlarınızı bırakmanızda bir vebal yoktur. Bununla beraber ihtiyatı elden bırakmayın. Kuşkusuz Allah kâfirlere alçaltıcı bir azap hazırlamıştır. (elmalı meali)

Alıntı:
Bir zamir kendisinden önceki en yakın ismi temsil eder. Örneğin bir dostunuz e-mailinde dese ki: "Dün romanı bıraktım, makaleyi okudum. Onu okumak öyle bir zevkti ki." Ne anlarsınız?

Zamir: onu. Zamirden önceki isimler: (1)roman, (2)makale. Zamire daha yakın olan isim: makale 

Onu zamiri bu iki isimden hangisini temsil eder; yani dostunuz "romanı okumak zevk idi" mi diyor; "makaleyi okumak zevk idi" mi? Kesinlikle makaleyi.

Anılan ayetlerdeki zamir ve isimleri konuşmadaki ve dilbilgisindeki bu ölçüye vuralım. Cümlelerimiz:

Müslümanlar seferdedir. Kafirler Müslümanların düşmanıdır. Ve ey Peygamber! Sen onların içindesin. Onlara "salat" ettir.   

Zamir: onların. İsimler: (1)müslümanlar, (2)kafirler. Zamire daha yakın olan isim: kafirler

 

Peki arkadaşımız şöyle dese ne anlarız.

 

“dün romanı bıraktım, makaleyi okudum. Onu okumaktan sıkılmıştım çünkü”

 

şimdi burada diyebilir miyiz ki arkadaşımız yine makaleden(yani en yakın isimden) bahsediyor.

 

Bir zamir kendisinden önceki en yakın ismi temsil eder” (hasan)

 

 Böyle bir kural yok! Sadece zamirin neyi gösterdiğini anlamak için bir yöntem olabilir…Ama burada kesinlik yok…Yani genellikle en yakın ismi temsil eder denilebilir fakat kesinlikle en yakın ismi temsil eder diye bir şey yok. Zamirin neyi temsil ettiğini anlamak için cümlenin devamına da bakmak gerekiyor.

 

Sizin verdiğiniz örnekte zamir makaleyi işaret ederken benim verdiğim örnekte romanı işaret ediyor. Konuya tek bir örnekle bakamayız değil mi? Sadece kendi söylediğimizi kanıtlayan başka bir açıdan görmemizi önleyen örneklerle konuya yaklaşamayız…Yaklaşırsak hata yapmış oluruz…Çok dar bir pencereden bakmış oluruz…

 

Ayette de peygamberimizin hangi topluluk olduğu içinde olduğu gayet açık. Tabi ki Müslümanların için de. Ayetin ardından gelen ayetlerdeki açıklamalara bakıldığında bunu görmek zor olmuyor.

Yukarı dön Göster okyanu_s's Profil Diğer Mesajlarını Ara: okyanu_s
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats