Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sendemi yoksa bütün Allah dostlarini sucluyorsun ? Sirkte diyorsun ? Yunus Emre, Mevlana vs.,Abdul Kadir Geylani vs. vs.? Bunlarin hepsi dergahta yetismeydi ve mürsidleri vardi ve kendileride mürsid olmuslar ve talebeleri vardi! (taner22)
Herold yani. Tasavvuf erbabından olupta gelenekte haşa sümme haşa Allah dostu diye Bilinenlerin tamamı ve alayı Allah düşmanı şeytanlardır.
Birilerinin onlara bu yakıştırmayı yapmış olması delilmi. kuranın neresine yazıyor bunların ismi.Abdulkadir geylan, dangalağı sözde Allah ile konuşmuş ve konuştuklarını esere almıştır.Işte hezeyanları
Ya Gavs-i azam, Allah gayrindan beri, öte, Allah'a yakındır.
Ya Gavsi azam dedi, Allah; Lebbeyk, Rabbigavs, dedim, Nasut ile meleküt arasmdaki her tavir şeriat, meleküt ile ceberüt arasındaki her tavir tarikat, alemi ceberüt ile lahüt arasmdaki her tavır da hakikattir.
Ya Gavsı azanm hiç.bir şeyde zahir olmadim, insandaki zahir oluşum gibi. Sonra sordum rabbime, dedim ki: Hiç. mekanın olur mu? Dedi ki: Ya Gavsi azam,
Ben mekänın mekänıym. Benim mekanım olmaz. Ben insanın sırrıyım. Sonra sordum, dedim ki: Yarabbi, hiç. içer misin ve yer misin? Dedi: Yemem fakiyrin yemesi, içmem de fakiyrin içmesidir. Ve daha sordum, Yarabbi meläikeyi hangi şeyden halkettin? Dedi ki Hak teäla:
insanin nurundan halkettim ve insanı da nurumun zuhurundan halkettim. Ve daha sordum, Yarabbi; hiç seni tasıyan bulunur mu? Ya Gavsi ä'zam dedi:
Insanı meydana getirdim beni taşiyan olmasi için ve mukevvenati da insanı taşimasi için meydana getirdim.
Ya Gavsi azam ne güzel talibim ve ne güzel talebedilendir insan ve güzel rakiptir insan ve älem mükewenätım ne güzel merkübudur.
Ya Gavsi azam, insan sirrımdir ve onun sirriyim. Eger insan indimdeki menziline arif olsaydi, derdi ki, bütün nefislerdeki nefsim, bu anda mülk yoktur, benden başka; Ya Gavsi azam, insanin yemesi, içmesi, mekänı hayatta duruşu yayılışı ve konuşuşu ve susuşu, yaptıgı işi, teveccüh ettigi şey, gaib oldugu şey benim, sekinesi (Sakini), muhariki ve müsekkiniyim.
Ve bana buyurdu ki, Ya Gavsı azam, insanin cismi ve nefsi ve kalbi ve ruhu işitişi, görüşü ve eli ayagi ve tamamını nefsimle izhar ettim. O yoktur, ancak ben varım ve ben de onun gayrı değilim.
Ve bana dedi ki, Ya Gavsi azam Fakr atesiyle yanan ve ihtiyaç ateşiyle münkesir birini görürsen yaklaş? ona, şüphesiz ki benimle onun arasinda hicap yoktur.
Resülullah da buyurdu ki, fakr iftiharımdır ve iftihar ederim, enbiya ve münseliyne fakrımla. Fakr tamam oldugunda o Allah'tır.
Ve dedi ki bana, yemek yeme ve içme ve uyuma indimdeki yerinde kalben ve basaren hazir olmadikga...
Ve daha dedi ki, Ya Gavsi azam, benden seferi batını yapmamakla uzak olsa, onu seferi batını mübtelä ederim.
Ve dedi ki, Ya Gavsi azam, ittihad öyle bir haldir ki onu lisan anlatamaz. kim ona iman ederse, kabul olur ve kim reddederse o hali, küfretmis, olur, kim vusülden sonra ibadeti beşeriyetiyle irade ederse, Allaha şirk koşmuş olur.
Ve daha dedi ki, Ya Gavsi azam, kim ebeli saadet ile saadete kavuşmussa ne mutlu ona. Bundan sonra da mahrun olmaz ebeden. Kim ki sekäveti ezeli ile şaki olmuşsa yaziklar olmus, ona ve o ebediyen makbul olmaz
Ya Gavsi azam, kiyämet gününde indimde mahlükatin en sevgilisi, sagir dilsiz kör, mutehayyir ve agliyandir. Kabirde de bu böyledir.
Ya Gavsi ä'zam, beni gören sualden mustagni olur her halinde. Görmeyen ise faydalanmaz sualden, o işin kaliyle perdelenmiştir.
Ya Gavsi ä'zam, bütün ruhlar raksederler kalıplarında kiyämete kadar. Elestü birabbihim sözünden ve sonra derler ki, rabbimizi gördük.
Ve daha dedi ki, Ya Gavsi azam,
kim ki ilimden sonnt rüyet isterse o mahcuptur (perdelidir). Kim ki riüyeti ilmin gayrı zannederse o rabbi görmekten, güvenilmeyecek zanna aldanip, kendini begenmiş olur.
Ve dedi ki bana Ya Gavsi azam benim indimde fakiyr hiçbir şeyi olmayan degildir. Beiki fakirler onlardir ki emirleri herşeyde geçer. Bir şeye kün derlerse o şey olur.
Ve dedi ki bana Ya Gavsi ä'zam, cennettekilere zuhurumdan sonra ne vahşet vardir, ne de ülfet. Ateştekilere zuhurumdan sonra da ne vahşet vardir ne de hurkat (bilmezlik)
Ya Gavsi ben her kerimden kerimim, her rahimden rahimim.
Ve dedi ki Ya Gavsi azam indimde avam gibi uyuma, beni görürsün.
Dedim ki yarabbi indimde nasil uyuyayim?
Dedi cismin lezzetinde sıyrılarak, nefsin şehevatından sıyrılarak, ruhun anlik kaymasmdan sıyrılarak ve zatımla fena bularak uyu.
Ve dedi ki ya Gavs-i ä'zam, dedim, lebbeylke ya Rabb'il arşil azim? Dedim ki rabbel kerim veya rahim.
Ya Gavs cennete nazar etme ki beni vasitasiz göresin ve cehenneme de nazar etme ki beni vasitasiz göresin.
Ya Gavs; cennet ehli cennetle meşguldür, azab ehli atesje me§guldür. Sense benimle me§gul öl.
Ya Gavs; cennet ehiinden bazi kullanm nimetlerimden sigmirlar cehennem ehlinin azabtan bana sigmmasi gibi.
Ya Gavs-i Resul, Nebi ve Resüllerin haricinde kullanm vardir ki unlarin ahvaline muttali olmaz ne dünya ehliinden biri, ne uhra ehliinden biri, ne cennet ehliinden biri, ne azab ehiinden biri, ne malik, ne rıdvan ve ne cennet için halkettiklerim, ne de cehennem içiin halkettiklerim...
Ya Gavs kim benden gayrıyla meşgul olursa, sahibi ateş olur kiyamette...
Ya Gavs kimse benden uzak otamaz masiyetiyle, kimse de taatiyla kurb sahibi olmaz. ;
Ya Gavs biri benden kurb sahibiyse, o ancak masiyettedir. Zira onlar acz ve nedamet ehlidir.
Ya Gavs acz nur menbagidir, ucub da kederler (uyr), ve zulumet kaynagidir.
Ya Gavs çok sicak bir günde sana gelip su isterse, senin ihtiyacm olmasi o suya ve ona vermesen, sen cimrilerin en cimrisi olursun, Hal böyle olunca, nasil rahmetime mani olayim. Ben nefsime şehadeti tescil ederim ki şüphesiz erhemerrahiminim.
Ya Gavs masiyet ehli masiyetle mahcub (perdeli) dur. Taat ehli taatiyla mahcubdur. Ve ben onlardan kaçınırım. Bunlardan başka bir gurubta vardir ki, onlar ne masiyetle, ne de taatla alakaları vardir.
Ya Gavs hatali kullanmi fazl ve keremimle müjdele, mucibini de adl ve öc almamla müjdele.
Ya Gavs taat ehli nimellere tezellül ettiklerinden zikrederler ve masiyet ehli de tezellül edip, rahimi zikrederler.
Ey Gavs avami halkettim dayanamadilar araya zulmet perdesini koydum. Havasi halkettim nuruma dayanamadilar. Nur perdelerini koydum.
Ya Gavs ashabma söyle, onlardan kirn bana väsil olmak isterse, benden gayn her§eyden stynlip cjksin.
Ya Gavs dünya geçitinden cık ki ähirete väsil olaın ve ähiret geçitinden cık ki bana väsıl olasın.
Ya Gavs cisimlerden ve nefsinden çık, sonra kalblerinden ve ruhlarından çık sonra hüküm ve emirden çık ki bana vasil olasin.
Dedim ki yarabbi hangi namaz sana daha yakmdir?
O namaz ki, içinde benden başkasının kalmadigi, kilanin onda kayboldugu.
Sonra dedim ki, indinde hang! oruç efdaldir?
O oruc. ki, onda benden başkasi kaybolup, benden garı kalmaz.
Sonra sordum: Hani! amel indinde efdaldir?
Benden gayrını kalmayip, cennet cehennemin bulmadigi, yapanin kayboldugu.
Hang! gülüş indinde efdaldir?
Aglamayarak tövbe edenlerin gülüşü...
Eee tasavvuf dini bu. Tevbeside başaka türlü olcak tabiki. Adamlar güle oynaya, göbek ata ata tevbe ediyorlar. şeytandan da ancak böylesi beklenir
Hang! tevbe indinde efdaldir? ; Masumlann tevbesi... ( ' Hangi ismet indimde efdäldif? Tevbekärlarm ismeti...
Sonra dedi ki, Ya gavsi a'zam: ilm sahibi için yol yoktur taki indinde ki ilmi inkar etmedikce. Eger ilmini terketmezse şeytanm lisani olur.
Gavs dedi Rabbim tealayi gördüm ve sordum: Ya rabbi aşkın manası nedir?
Ya Gavs dedi, aşık ol bana, aşık benim ve aşk benim. Kalbini benden gayrımdan çevir ve farig kil.
Ya Gavs-i azam, aşkın zahirine arif olursan aşktan fena bulmalisin, zira aşk hicabtir aşikla maşuk arasında.
Ya Gavs tevbeyi istersen, nefsinden "günah"i cıkarmalısın, sonra kalbinden hatırasını çıkarmalısın, işte o zaman bana vasil olursun. Aksi halde müstehzilerden (alay edilen) olursun.
Ya Gavs haremime girmek istersen, ne mülke, ne meleküta, ne de ceberuta iltifat et, şüphesiz ki mülk alimin, meleküt ärifin, ceberut ta vakifinin (vakif olanm) şeytanıdır. Kim bunlardan birine razi olursa o indimde tard olunmuşlardan olur.
Ve dedi ki ya gavs, mücahede, müşahede denizlerinden bir denizdir ve balıklar vakıfıdır müşahede denizine girmeyi irade edene mücahede gerekir. Zira mücahede müşahedenin tohumudur.
Ya Gavs kim mücadeleyi ihtiyar ederse ona müşahadem olur, istesede istemesede.
Ya Gavs mücahededen mahrum ise ona müşahedeye yol yoktur.
Ya Gavs taliblere, benim kendilerine läzim oldugum gibi, mücahede läzimdir.
Ya Gavs bana nazar etmek istiyorsan bir mahalde, gaynmdan fairikalbi ihtiyar et.
Sordum, ilmin ilmi nedir?
Dedi ki ya Gavs -i ä'zam, ilmin ilmi ilmden cehildir.
Ya Gavs, kalbi mücahedeye meyleden kula ne mutlu, vay haline o kulun ki, kalbi §ehavata meyleder.
Gavs dedi, rabbimi gordüm ve miraçtan sordum, O buyurdu ki; Mir'ac, benden gayri her şeyden uruçtur. Miracın kemälide nazarının gayrıya kaymaması ve isyan etmemesidir.
Ya Gavs miraci olmayanin namazları yoktur benim indimde ve o, namazdan mahrumdur,..
Risalei gavsiye şerhi. Ahmet hulusi
============================
Belki bu risale abdulkadir geylaniye ait değildir diye itiraz etmek isteyenler olabilir.Bu risale şerh edildiğinden bu yana tek bir kişiden bile, bu risale ona ait değildir şeklinde şimdiye kadar yalanlama gelmedi. Ayrıca tasavvufcuların ''imamı rabbani'' adını takarak putlaştırdıkları günümüzden 400 sene önce yaşayan hindu sufi, ahmed el faruki de bu risaleyi teyid etmektedir
Mevzuu; sofiyyenin subhan hakkın kelamını duyması ve o yüce hakla konuşması
Sormuşsunuz ki;
Bazı ariflerin söylediği şu cümlenin manası nedir
biz subhan hakın kelamını duyarız onunla aramızda konuşma olur
Nitekim bu gibi mana, imamı hümam caferi sadıktan da nakledilmiştir. O demiştirki; ayeti kerimeyi tekrar ederim.....taa onu allahtan duyuncaya kadar
BUNDAN BAŞKA HAZRETI ŞEYH ABDULKADIR GEYLANIYE AIT OLAN ''RISALEI GAVSIYE'' NAMLI ESERDE DAHI BUNLAR ANLATILMAKTADIR
Mektubat.504.üncü mektup
mütercim.Ahmed serdaroğlu
Not::
Tasavvuf ve vahdeti vücud denilince sadece muhiddin arabiyi öne sürmek haksızlık olur. O herne kadar bu düşünceyi sistemleştirmiş olsa bile, ondan önce daha niceleri bu düşüncenin temelini atmışlardır. işte onlardan biride abdulkadirgeylanidir
Bu adam sözde Allah ile konuşmuş ve konuştuklarını kaleme alarak eser haline getirmiştir.Öyle sanıyorumki Şeytan; ne diye bu salakla konuştum bütün hilemi hurdamı piyasaya çıkardı düşüncesiyle varsa şayet saçlarını yoluyordur
|