HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Insan’in Ruh’u varmidir? Ve Hz. Isa ... Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
adamim
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 18 eylul 2005
Yer: ABD
Gönderilenler: 11
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı adamim


Selam Arkadaslar.

Bu konu henüz hazirlik asamasinda; bir kismini paylasmayi uygun gördük.

Her zaman ki gibi bazi arkadaslarimizin görüslerinden de istifade ettik, Allah razi olsun.

_____________________


Insan'in Ruh'u varmi'dir?


Bazilarina göre Ruh bizzat özbenlik, bazilarina göre hayat verip ayakta tutan, bir nevi öz kaynaktan gelen Enerjidir. Ki her iki durumda da bir sekilde Yüce Allah'in zati ile dogrudan baglanti var.

Nedense insan, Allah'in herseyi yoktan var ettigini kabullenmistir ama, gel gelelim ki konu Ruh olunca Yüce Mevla(zati) ile illa ki bir sekilde baglanti kurmak zorunlulugu icinde sanki. Neden dir bilemiyoruz?


Kur'an-da öncelikle belirteclere göre Rûh kavramini irdeleyelim.



Al-Ruh:




070.004 TaAAruju almal[a]-ikatu wa(al)rroo[h]u ilayhi fee yawmin k[a]na miqd[a]ruhu khamseena alfa sana(tin)

Meal: Melekler ve Rûh, miktarı elli bin yıl olan bir günde yükselirler O'na.

"Insanda Rûh vardir" diyenlere göre, Ayetteki sözkonusu Rûh, Allah'a eren Rûhlar imis, ki hani daha önce bu Rûh Rabbin özünden insana verildi ya, nitekim tekrar özüne kavusmus oluyor. Eriyip özüne kavusmakla birlenmis oluyor.

Bir kere Ayette "Ruh" kavrami cogul degil, tekil olarak ifade ediliyor! Sonra bakiniz:


078.038 Yawma yaqoomu a(l)rroo[h]u wa(a)lmal[a]-ikatu [s]affan l[a] yatakallamoona ill[a] man a[th]ina lahu a(l)rra[h]m[a]nu waq[a]la [s]aw[a]b[a](n)

Meal: O gün, Rûh ve melekler saf bağlayıp kıyama geçerler. Rahman''ın izin verdiği dışındakiler konuşamazlar. O izin verilen, doğruyu söyler.

Yine tekil olarak ifade ediliyor. Neden Melekler cogul olarak ama Rûh tekil olarak ifade ediliyor? Eger sözkonusu Rûh insanin Rûh'u olsa idi insanlar bir tane degilki(!), neden tekil ifade varda cogul yok! Ayetin anlattigi ortam Ahiret alemi, hesab günü. Neden cogul Rûh degilde tekil Rûh ifadesi var?


097.004 Tanazzalu almal[a]-ikatu wa(al)rroo[h]u feeh[a] bi-i[th]ni rabbihim min kulli amr(in)

Meal: Melekler ve Rûh, Rablerinin izniyle on'da her iş için inerler!

Not
: "onda" = o gecede, Kadir gecesi! Ve "tenezzelu" ifadesi bazi tercümanlara göre bir tekrari veya sıklığı vurgular, "bölük bölük iner", veya "iner de iner" olarak tercüme etmekte mümkün imis!


Tekrar "insan'da Rûh vardir" diyenlerin inancina göre soru soralim:

Kadir gecesinde kimlerin Rûh'u ne yapmak icin iniyor? Üstelik yine cogul degil, tekil ifade var.
O halde Meleklerle beraber kimin Rûh'u iniyor? Hangi insanin Rûh'u?


016.002 Yunazzilu almal[a]-ikata bi(al)rroo[h]i min amrihi AAal[a] man yash[a]o min AAib[a]dihi an an[th]iroo annahu l[a] il[a]ha ill[a] an[a] fa(i)ttaqoon(i)

Meal: Kullarından dilediğine melekleri emrinden olan ruh ile şöyle diyerek indirir: "Gerçek şu: Benden başka ilah yok, o halde benden sakının!"


Arada ki baglantiya bakalim:


042.052 Waka[tha]lika aw[h]ayn[a] ilayka roo[h]an min amrin[a] m[a] kunta tadree m[a] alkit[a]bu wal[a] al-eem[a]nu wal[a]kin jaAAaln[a]hu nooran nahdee bihi man nash[a]o min AAib[a]din[a] wa-innaka latahdee il[a] [s]ir[at]in mustaqeem(in)

Meal: İşte böylece sana da emrimizden bir Ruh vahyettik. Sen, kitap nedir, iman nedir bilmezdin. Fakat biz onu, kullarımızdan dilediğimizi kendisiyle kılavuzladığımız bir nur yaptık. Hiç kuşkusuz, sen, dosdoğru bir yola kılavuzluk etmektesin.

Sayet Rûh beden'den ayri Benlik mahluku ise, peki zaten benlige sahip olan bir insan'a neden Rûh vahyediliyor?


Görüyoruz ki, "Insan'da Rûh var" iddiasi (suana kadar)  Kur'an-la bagdasmamaktadir! Ayetlerde ki sözkonusu Rûh, insan-ruh'u degil!

Devam ediyoruz:


040.015 RafeeAAu a(l)ddaraj[a]ti [th]oo alAAarshi yulqee a(l)rroo[h]a min amrihi AAal[a] man yash[a]o min AAib[a]dihi liyun[th]ira yawma a(l)ttal[a]q(i)

Meal: O Refî'dir, dereceleri yükseltendir; arşın sahibidir. Buluşma günü hakkında uyarmak
için emrinden olan Rûh'u kullarından dilediğine indirir.


Görüyoruz ki, (tekil olan!) Rûh, demekki sadece insanlar'dan bir kismina indiriliyor, her insana degil! Ve neden indirilir? Kendisini ne bekledigine dair insan uyarilsin diye.

Topluluklari, insanlari: kimler uyarmistir?

Peygamberler! Tekrar 42:52'ye bakacak olursak aradaki alakayi görmemek imkansizdir!

Ve simdiki nakledecegimiz Ayetler aradaki baglantilari daha net ve acik sekilde ortaya koyuyor:


026.192 Wa-innahu latanzeelu rabbi alAA[a]lameen(a)
Meal: Kesin olan şu ki, o âlemlerin Rabbi'nden indirilmiştir.

026.193 Nazala bihi a(l)rroo[h]u al-ameen(u)
Meal: O güvenilir Rûh indirdi onu,

026.194 AAal[a] qalbika litakoona mina almun[th]ireen(a)
Meal: Senin kalbine ki, uyarıcılardan olasın.

026.195 Bilis[a]nin AAarabiyyin mubeen(in)
Meal: Apaçık Arapça bir dille.

Görüdügümüz gibi, Al-Rûh vahyi getiren Melegin tanimlamasidir. Herhangi bir Insan'in Rûh'u sözkonusu degil! Rûh'ul Emîn, Peygamber efendimize Vahyi getiren Melekten söz ediliyor.

Peki hangi Melektir bu?         ;

002.097 Qul man k[a]na AAaduwwan lijibreela fa-innahu nazzalahu AAal[a] qalbika bi-i[th]ni All[a]hi mu[s]addiqan lim[a] bayna yadayhi wahudan wabushr[a] lilmu/mineen(a)

Meal: De ki: "Kim Cebrail'e -ki o, Allah'ın izniyle onu* kendinden öncekini doğrulayacı, inananlara yol gösterici ve müjde olarak senin kalbine indirmiştir- düşman kesilirse,
Not: * = Kur'an !!


002.098 Man k[a]na AAaduwwan lill[a]hi wamal[a]-ikatihi warusulihi wajibreela wameek[a]la fa-inna All[a]ha AAaduwwun lilk[a]fireen(a)

Meal: Evet, Allah'a, meleklerine, rasullerine, Cibril'e ve Mikal'e kim düşman olursa bilsin ki Allah da kafirlerin düşmanıdır."



Kisacasi: Al-Ruh, Allah'in vahyini tasiyan/getiren Melegin tanimlamasidir. Insanlarin icine girip sonrada geri cikan özbenlik, veya hayat kaynagi degil!


017.085
Wayas-aloonaka AAani a(l)rroo[h]i quli a(l)rroo[h]u min amri rabbee wam[a] ooteetum mina alAAilmi ill[a] qaleel[a](n)

Meal:
Ve sana ruhtan sorarlar. De ki: "Ruh, Rabbimin emrindendir. Ve size, ilimden sadece az bir şey verilmiştir."

Burada sorulan Insan-Ruhu degil, bizzat Ruh'un ne oldugu sorgulaniyor. Kur'an-in bütünlügü gözetilmedigi taktirde bu gibi Ayetler'in yanlis yorumlanmasi imkansiz degildir.

Not: Gayemiz Ruh hakkinda ayrintili bilgi vermek degil,  ki zaten veremeyiz, amacimiz Insanlar'in bedenden ayri Ruh adinda bir öz'e sahip olup olmadiklarini Kur'an-a ve bütünlügüne dayanarak arastirmaktir.


Al-Ruh'dan sonra Min- belirtecine gecmeden, Ruh-ul Kudüs(= Kutsal Ruh) kavramina bakalim:


Ruh-ul Kudüs


002.087 Walaqad [a]tayn[a] moos[a] alkit[a]ba waqaffayn[a] min baAAdihi bi(al)rrusuli wa[a]tayn[a] AAees[a] ibna maryama albayyin[a]ti waayyadn[a]hu biroo[h]i alqudusi afakullam[a] j[a]akum rasoolun bim[a] l[a] tahw[a] anfusukumu istakbartum fafareeqan ka[thth]abtum wafareeqan taqtuloon(a)

Meal: Yemin olsun ki, Mûsa'ya Kitap'ı verdik. Ve arkasından da resuller gönderdik. Meryem oğlu İsa'ya da açık-seçik deliller verdik ve kendisini Ruhulkudüs'le güçlendirdik. Bir resulün size, nefislerinizin hoşlanmadığı bir şey getirdiği her seferinde büyüklük taslanmadınız mı? Bir kısmını yalanladınız, bir kısmını da öldürüyorsunuz.


002.253 Tilka a(l)rrusulu fa[dd]aln[a] baAA[d]ahum AAal[a] baAA[d]in minhum man kallama All[a]hu warafaAAa baAA[d]ahum daraj[a]tin wa[a]tayn[a] AAees[a] ibna maryama albayyin[a]ti waayyadn[a]hu biroo[h]i alqudusi walaw sh[a]a All[a]hu m[a] iqtatala alla[th]eena min baAAdihim min baAAdi m[a] j[a]at-humu albayyin[a]tu wal[a]kini ikhtalafoo faminhum man [a]mana waminhum man kafara walaw sh[a]a All[a]hu m[a] iqtataloo wal[a]kinna All[a]ha yafAAalu m[a] yureed(u)

Meal: İşte resuller! Biz onların bazısını bazısına üstün kılmışızdır. Allah, onlardan bazısıyla konuşmuştur. Bazılarını da derecelerle yüceltmiştir. Meryem oğlu İsa'ya açık ayetler verdik ve onu Ruhulkudüs'le güçlendirdik. Allah dileseydi, onların ardından gelenler, açık-seçik mesajlar kendilerine ulaştıktan sonra birbirlerini öldürmezlerdi. Ancak tartışmaya girdiler de içlerinden bazısı iman etti, bazısı küfre saptı. Allah dileseydi birbirlerini öldürmezlerdi. Ne var ki, Allah dilediğini yapıyor.



005.110 I[th] q[a]la All[a]hu y[a] AAees[a] ibna maryama o[th]kur niAAmatee AAalayka waAAal[a] w[a]lidatika i[th] ayyadtuka biroo[h]i alqudusi tukallimu a(l)nn[a]sa fee almahdi wakahlan wa-i[th] AAallamtuka alkit[a]ba wa(a)l[h]ikmata wa(al)ttawr[a]ta wa(a)l-injeela wa-i[th] takhluqu mina a(l)[tt]eeni kahay-ati a(l)[tt]ayri bi-i[th]nee fatanfukhu feeh[a] fatakoonu [t]ayran bi-i[th]nee watubri-o al-akmaha wa(a)l-abra[s]a bi-i[th]nee wa-i[th] tukhriju almawt[a] bi-i[th]nee wa-i[th] kafaftu banee isr[a]-eela AAanka i[th] ji/tahum bi(a)lbayyin[a]ti faq[a]la alla[th]eena kafaroo minhum in h[atha] ill[a] si[h]run mubeen(un)

Meal: Hani, Allah şöyle demişti: "Ey Meryem'in oğlu İsa! Senin ve annenin üzerindeki nimetimi hatırla. Seni Ruhulkudüs'le desteklemiştim, beşikte iken ve erginlik çağında insanlarla konuşuyordun. Sana Kitap'ı, hikmeti, Tevrat'ı, İncil'i öğretmiştim. Benim iznimle çamurdan kuş görünümünde bir şey yaratıyor, içine üflüyordun da o benim iznimle kuş oluyordu. Doğuştan körü, abraşı benim iznimle iyileştiriyordun. Benim iznimle ölüleri çıkarıyordun. İsrailoğullarını senden uzak tutmuştum. Hani, sen onlara açık-seçik ayetleri getirdiğinde, küfre sapanları şöyle deyivermişti: "Açık bir büyüden başka bir şey değil bu."


016.102 Qul nazzalahu roo[h]u alqudusi min rabbika bi(a)l[h]aqqi liyuthabbita alla[th]eena [a]manoo wahudan wabushr[a] lilmuslimeen(a)

Meal: De ki: "İman edenleri güçlendirip kökleştirmek için ve Müslümanlara bir müjde ve kılavuz olarak, Ruhulkudüs onu, senin Rabbinden indirdi.


16:102'ci Ayet böylece Ruhul Kudüs ile neyin kastedildigini ortaya koyuyor.

Ruhûl Kudüs Rab'den neyi indirdi ? Tabi ki Kur'an-i Kerim'i ! Bundan önceki Ayetler'de de bu görevi bir Melegin üstlendigini okumustuk.

Ruh-ul Kudüs
, Allah'in vahyini tasiyan/getiren Melegin tanimlamasidir.

Simdi de min-Ruh belirtecine bakalim:


min-Ruh


032.009 Thumma saww[a]hu wanafakha feehi min roo[h]ihi wajaAAala lakumu a(l)ssamAAa wa(a)l-ab[sa]ra wa(a)l-af-idata qaleelan m[a] tashkuroon(a)

Meal: Sonra ona bir biçim verdi ve onun içine kendi ruhundan üfledi. Sizin için, işitme gücü, gözler ve gönüller vücuda getirdi. Ne kadar da az şükredersiniz!


015.029 Fa-i[tha] sawwaytuhu wanafakhtu feehi min roo[h]ee faqaAAoo lahu s[a]jideen(a)

Meal: "Onu, amaçlanan düzgünlüğe ulaştırıp
içine ruhumdan üflediğim zaman, önünde hemen secdeye kapanın."


038.072 Fa-i[tha] sawwaytuhu wanafakhtu feehi min roo[h]ee faqaAAoo lahu s[a]jideen(a)

Meal: 15:29!


004.171 Y[a] ahla alkit[a]bi l[a] taghloo fee deenikum wal[a] taqooloo AAal[a] All[a]hi ill[a] al[h]aqqa innam[a] almasee[h]u AAees[a] ibnu maryama rasoolu All[a]hi wakalimatuhu alq[a]h[a] il[a] maryama waroo[h]un minhu fa[a]minoo bi(A)ll[a]hi warusulihi wal[a] taqooloo thal[a]thatun intahoo khayran lakum innam[a] All[a]hu il[a]hun w[ah]idun sub[ha]nahu an yakoona lahu waladun lahu m[a] fee a(l)ssam[a]w[a]ti wam[a] fee al-ar[d]i wakaf[a] bi(A)ll[a]hi wakeel[a](n)

Meal:  Ey Ehlikitap! Dininizde aşırılığa gidip doymazlık etmeyin! Allah hakkında gerçek dışı bir şey söylemeyin! Meryem'in oğlu İsa Mesih, Allah'ın resulü ve kelimesidir. Onu, kendisinden bir ruhla Meryem'e atmıştır. Artık Allah'a ve resullerine inanın. "Üçtür!" demeyin. Son verin, sizin için daha iyi olur. Allah Vâhid'dir, tek ve biricik ilahtır. Kendisi için bir çocuk olmasından arınmıştır O. Yalnız O'nundur göklerdekiler ve yerdekiler. Vekil olarak Allah yeter.


Özellikle en son naklettigimiz Ayete dikkat edersek, Hz. Isa, Allah'in kelimesidir deniyor. Ha$a Allah'in Ruhu'dur demedigi gibi, Allah'in bir parcasidir da demiyor Ayet.

Bizim kanaatimizce Hz. Isa'nin var olusu Allah'in emrinden'dir, Allah'in kelimesidir ifadeside bizce bu görüsün altini ciziyor. Allah dilerse dogrudan "OL!" emri verir, olu verir, yada Melek-Elcileri bu emri sonucuna ulastirir, yine olu verir.


Acaba hiristiyanlar neden sapitti? Neden Isa Mesih Allah'in ogludur dediler?

Cünkü Hz. Meryem'in (Selam olsun) babasiz bir cocuga hamile kalmis oldugunu kabullenemediler. Üclü inanca göre, ha$a Allah hem Mesih'in Babasi, hem Insan olarak Ogul(Isa Mesih bedenlesmis tanri, bizzat yasayan Kelimesi oluyor), hemde Kutsal Ruh oluyor.

Halbuki Hz. Meryem'e gelen Ruh ha$a bizzat Allah degildi ki, bir Melekti.
Ha$a Kutsal Ruh bu sapiklara göre ya iliskiye girmis olmasi gerekiyor ki Kutsal Ruh'dan bir tohum atilmis oluyor ve böylece hamile kalip dünyaya gelen cocuk bir insan degil, yari insan yari Tanri, veya bedenlenmis Tanri oluyor, yada Kutsal Ruh Allah'in bir parcasini getirip ana rahmine atmis oluyor, ki bunun sonucuda yine ayni kapiya cikar.

Nereden bakarsaniz bakin, bu görüslerin, inancin, her yani koca bir ŞiRK.

Hiristiyanlar bir tarafa, insan Müslüman olupta farkli izah yollari ile ayni kapiya ciktigini düsünemiyor mu? Hz. Meryem'e gelen Ruh, bizzat ana rahmine mi girdi? Yoksa Ruh mahlukumu atildi? E peki Ruh Allah'dan ise bu Ruh nasil Mahluk olabiliyor?

Insan Ruh'una inananlara göre ana rahmine bir Ruh atilmis olmasi gerekmez mi? Evet.
Peki ayni görüse göre Ruh Allah'in Ruhundan mi? Evet.

Iki iki dört eder, peki: Allah ha$a insanlarin bedenlerine mi giriyor?

Allah bölünüp parcalanmaktan münezzehtir diyorsaniz; Zatin'da
ayriklasma olup, bölünüp insan bedenlerine girdigini nasil kabul edebilirsiniz? Yada aciklayabilirsiniz?

Ha$a Subhan Allah.

Ruh'u, Allah'in zatindan bir parcasi bilerek, insanlarin icine verilmis olarak kabul ettiginiz sürece, bu inancin bedelinide yüklenmek zorunda kalirsiniz.

Bazilarina göre Hz. Isa tam insan degildi. Peki neydi ya? Yari Insan yari X-Man mi? He-Man olabilir mi? Tövbe ha$a!

Peki ayni cikarimdan yola cikacak olursak, Hz. Adem ne idi? Hz. Isa'nin yine bir Annesi vardi. Hz. Adem anasiz babasiz yaratildi.

Hz. Adem bir insandi, Hz. Isa da bir insan idi, yari insan yari baska birsey degil. Bir bütün olarak insan, Allah'in kendisinden razi oldugu bir insan.

Furkan 20: Senden önce gönderdiğimiz peygamberler de mutlaka yemek yiyorlar, sokaklarda yürüyorlardı. Biz sizi birbiriniz için imtihan aracı yaptık. Sabrediyor musunuz? Rabbin her şeyi görmektedir.

Peygamberimiz'den önce gönderilen Peygamberlerden bir tanesi de Hz. Isa'dir! O'da yemek yiyor! (ve haliyle ihtiyacini gidermistir!) sokaklarda yürüyordu, yani bir Insan idi.

Enbiye 7-8: Senden evvel de başka değil ancak kendilerine vahiy gönderdiğimiz bir takım ricâl gönderdik, haydin zikr ehline sorun bilmiyorsanız. Biz onları yemek yemez birer ceset kılmadık ve onlar ölümsüz de değillerdi.

Ve en carpici aciklama:

Maide - 75: Meryem oğlu Mesih sadece peygamberdir, -ondan önce de peygamberler geçmiştir- onun annesi dosdoğrudur, her ikisi de yemek yerlerdi. Onlara ayetleri nasıl açıkladığımıza bir bak, sonra da bak ki nasıl yüz çeviriyorlar!

Her ikisi de yemek yerdi! Bakin Ayet bunu neden vurguluyor dersiniz? Yemek yiyen insan ne yapar? Yok yok!, daha da önemlisi, neden yemek yiyorlar?

Cünkü acikiyor, cünkü insan'dir. Yari insan yari bilmem nedir degil, Allah tarafindan bir bütün olarak yaratilan bir INSAN.

Selam olsun Hz. Adem'e, Hz. Meryem'e, Hz. Isa'ya ve Selam olsun Hz. Muhammed'e.

________________________________

Tekrar edelim ki konu hazirlik asamasinda, önemli noktalardan bir kismi bu yazidir. Ayrintilar daha sonra bittiginde her zaman ki gibi Sitede yer alacaktir.

Ola ki hatalarimiz bize bildirile.

Allah razi olsun.

Sinan.

Yukarı dön Göster adamim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: adamim
 
elik
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 10 eylul 2005
Gönderilenler: 14
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı elik

sinan kardeş

 açtıgın konu gerçekten güzel allah razı olsun.aydınlanması geren bi konu var şimdi.lütfen araştırarak tetkik ederek inceleyin....

secde9...allah insanı dizay etti ve ona ruhundan üfürdü.

herşey allahındır.bizde ,ruhta .önce bizleri dizay eden allah SONRA YARATTIGI RUHU ÜFÜRÜYOR. evet ruh allahtandır  ama ruhta allahın bir yaratıgıdır sadece .ve hersey gibi herkes gibi ruhta allaha DÖNDÜRÜLECEKTİR.

herkeste ruh mutlaka vardır eger olmasaydı yukardaki ayet haşa yanlış ayet olacaktı .böyle bişey mümkün degil.

fecr28...ey ruh rabbine ulaş.

ayette ruha rabbine ulaş diyor .işte bu noktada ruhun sadece ve sadec allahın yaratıgı oldugu açıkça anlaşılıyor. yoksa haşa allah kendine{ruhun allahın parçası oldugu düşüncesine cevap} rabbine ulaş dermiydi.

sinan kardeşin belirttigi ayetlerde geçen tekil ruhlar devrin imamlarına ait ruhlardır.allaha ruhen ulaşmayı dilemiş bir insana allah emrimden ruh gönderirim diyor.

mücadele22...kalbine iman yazılan kişiye emrin ruh gönderir.

mümin15...allaha ulaşmayı dileyip kalbine bu suretle iman yazılan kişiye allah katında egitilmiş ruh gönderir ve ruh allaha kavuşma gününün geldigini kişiye ihtar eder.

nebe38...allaha kavuşma gününde allah meleklerini ve ruhu gönderir .rahmanın izin verdiklerinden başka kimse konuşmaz. konuşan dogru söz söyler.

işte ayetlerde açık eger kalbine iman yazılmışsa ruh ve melekler iner diyor bu ruh hangi devride yaşıyorsak o devrin imamının ruhudur.peygamberimiz döneminde bu ruh peygamberimizin ruhuydu.

belirtilen ruh kelimesi sadece devrin imamına ait ruhtur .gelen ruh geri dönmez mücadele22 ve mümin15e göre kişiye destek için yanında kalır.

dogru söz kelime şehadettir. çünkü ruh ve melekler ancak tabiyette inerler .ve tabiyetin sonunda kelimei şehadet dillendirilir.bu söz aynı zamanda kişinin günahlarının örtünüp sevaba çevrileceginede işaret ediyor.çünkü tabiyetten sonra herkes günahsız olur.çünkü günahlar sevaba çevrilir.

furkan70...kim ulaşmayı dilerse kalbine iman yazılır.tabi olan kişinin günahlarını allah örter.allah günahları sevaba çevirendir.gafurdur.rahmet gönderendir.

Yukarı dön Göster elik's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elik Ziyaret elik's Ana Sayfa
 
adamim
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 18 eylul 2005
Yer: ABD
Gönderilenler: 11
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı adamim


Selam.

Ayetler sizin öne sürdüklerinizi söylemiyor, siz Ayetleri kendi yorumunuzla kendi inancinizin kalibina sokusturuyorsunuz.

Ben sizin inancinizdan uzagim. Bak bunu özellikle söylüyorum.

Sen öyle diyorsan bu sana göre öyledir, bana göre degil.
Neden'dir nicin'dir davasina da giremem, Forumu birazcik gezdiysen, bu tartismalarin hic bir yarar getirmedigini sende görmüssündür.

Ne Iskenderin nede baska bir Seyhin Müritleriyle inanki artik muhatab olmak istemiyorum.

Görüslerini belirtmekte serbestsin fakat benden cevap bekleme.

Ha diyebilirsiniz ki, Cevap vermekten kaciniyor, bakin biz dogrusunu söyledik... Evet Efendim, kaciyorum. Kendimi ne diye yipratayim? Nitekim herkes kendisinden sorumlu.

Akil var Mizan var, dileyen acar Kur'an-i okur. Zaten ne benim nede bir baska arkadasin görüsleri diger insanlari hic baglamamali, herkes biraz olsun arastirip sorgulamak zorunda. Ki bu siteyi ziyaret eden Insanlarin ezberci olduklarini da hic düsünmüyorum. Mutlaka az cok herkes kendi cabinda bir arastirma yapiyordur.

Bu vesileyle ben tekrar bu önemli noktaya vurgu yapmis oldum.

Dedigim gibi konu hazirlik asamasinda. Ben kendi capimda arastirir görüslerimi paylasirim. Hic bir tarikata, hic bir seyhe biat etmemis, sadece Kur'an diyen ve Din'i yalnizca Allah'a özgüleyen her Insan'la her zaman tartismaya acigim.

Ama Tarikat mensuplariyla asla.

Lütfen benle muhatab olmayin, fikirlerinizi dilediginiz gibi paylasin.

Selam ve Saygilar

Sinan.
Yukarı dön Göster adamim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: adamim
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats