HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Alıntılar, Makaleler
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Alıntılar, Makaleler
Konu Konu: İNTERNET ve İMKAN Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
dördüncü_melek
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 28 aralik 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 132
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dördüncü_melek

Alıntı:
İnterneti Nasıl Bir İmkana Dönüştürebiliriz?

Son olarak çalışmamızı güncelleştirmek için bazı pratik analiz ve açılımlar yapalım.


Öncelikle şu hususun altı çizilmeli ki ,”internet ortamı” zanedildiğinin aksine asla “sanal alem” değildir. Müslümanın alem tasavvurunda sanal olgusuna yer yoktur.İnternetin değiştirici-dönüştürücü etkileri düşünüldüğünde onun iddia edildiği gibi sanal bir olgu olmadığı kendiliğinden anlaşılacaktır.

Sanal olgusu temelde bir kurgusallığı,gerçekdışılılığı,anlamsızlık,amaçsızlık ve başı boşluğu ifade etmektedir.Dolayısıyla,müslümanın böyle bir algı ile işi yoktur.Varlığın her alanında olduğu gibi,yine burada da (internet ortamında da) başıboşluğa,amaçsızlık ve anlamsızlığa (sanal) yer yoktur.

Unutulmamalı ki;Allâh,bütün isim ve sıfatlarıyla cümle varlıkta ilâh olduğu gibi,yine bu ortamda da yegâne ilâhtır.

Varlığın bir çok alanında olduğu gibi,yine bu alanda da ilâhi otoriteye şirk koşan ve bu alanları ifsada koyulanlar vardır.

Bunların varlığı da yine ilâhi hikmete mebnidir.Varlığın tüm zerrelerinde hakikatin şahitliğini örneklendirecek olan Müslüman bu alanda ki şirke karşı da tavırsız kalamaz.”Allah varlığın rabbidir;ama,internet ortamında bu otoriteyi gözetmeye gerek yoktur” gibi bir algıyı taşımak,yada yaygın olan bu müşrikçe algıyı kanıksamak müslümanın kârı değildir.

-Müslümanın alem tasavvurunda “Allah ,cümle varlığın olduğu gibi,bu ortamın da tek rabbidir” ölçüsü yer alır/almalıdır.Ve Müslüman varlığın her alanında olduğu gibi,bu ortamda da tavır ve tutumlarıyla rabbini birler.

İnternete yaklaşımda bu genel prensipler gözetildiğinde bu alanda yaşanabilecek sapmalar da büyük oranda önlenebilir.Böylelikle bu alanda geliştirilecek olan ameliye de bir ibadete dönüşecektir.

Alışkanlık mı?Gereklilik mi?

İletişim araçlarının yaygın olduğu bir düzlemde söz konusu iletişim araçları ölçüsüzce kullanıldığından kötülüğün,çirkefin,münkerin de kolaylıkla yayılabilmesine sebep olunabilmektedir.

Yaygın iletişim araçlarından bir tanesi olan internet için bu durum ha keza geçerlidir.
Daha ilk bakışta bile bu ortama yayılan iletişimin ne denli kirlilik arz ettiği hemen kendisini gösterebilmektedir.İnsanların tüketim duygusunu büyük bir ustalıkla istismar eden medyatik kirliliğin dev reklam sektörünün bu alandaki belirleyiciliği ilk elden göze çarpan bir örnektir.

Bir diğer yaygın örnek de,kadın cinselliği üzerinden yapılan yoğun istismardır.Öyle ki,fuhşun ne denli dev bir sektöre dönüştüğü ve ne denli cezp edici görsel araçlar aracılığyla palazlandığı bu alanda dramatik bir şekilde gözlemlenebilir.

Ve hatta denilebilir ki,dindar kitleleri bu ortama karşı isteksiz ve kayıtsız kılan temel etken bu olgudur.Yoğun gençli kesimlerini bu ortama çeken temel faktör de yine budur.

Bunun yanı sıra, msn programı aracılığıyla sağlanan bire bir “canlı diyalog (chat)” kanalı da yine gençliği bu alana sürükleyen cezb edici bir diğer faktördür. Öyle ki,psikolojik bir analiz yapıldığında gençlerin çoğunun bu aracı gönül eğlenmek,zaman geçirmek ve karşı cinsini tavlamak için bu aracı kullanmaya eğilim gösterdiği kolaylıkla gözlemlenebilir.

Kimi gençler de vardır ki,aile ortamları ve yakın çevrede ilgi ve yakınlık görmüyorlar.Dinlenmeye ve anlaşılmaya susamış,dolayısıyla ilgi ve yakınlığa muhtaçlar;ancak ,bunları yakın çevre ve ailevi ortamlarında görmediklerinden kolayca romantikleşebiliyor ve saplandığı bu bocalama sonucu internet ortamında (aslında günümüzde ki işleyişiyle kolayca bulunamayacak) bu fıtri ihtiyaçlarını karşılama arayışına sürüklenebiliyor. ..

Bu arayışın doğurduğu sonuç ise,sıkça rastlandığı üzre,her türlü etkileşime açık olan gençleri ileride hayal kırıklığı yaşayacakları bir ilşki ağına sürüklerken, onların tamamen yozlaşmalarına –ifsat olmalarına da yol açabiliyor. ..

İnternet üstü (msn) geliştirilen ilşkiler ise ,takva ve ihlas( dolayısıyla samimiyet ve ciddiyetten) yoksun oldukları için kolayca aldatma,yalan,riya,kaypaklık vbg.lerine yol aaçbiliyor. ..

Nice genç vardır ki,temelde insani bir arkadaşlık arayışı sonucu girmiştir Messenger ortamına. ..Ancak,zamanla bu ortamda örneklendirilen olumsuz pratiğe eklemlendiğinden kolayca kanıksayabilmektedir. ..Çekici özelliği dolasıyla da bu gençlerin çoğu bu ortama alışmış ve onsuz olamamaktadırlar artık.

Tutkuya dönüştürmek ve okuldan,ailelerinden kaçıp bu ortamda zaman kaybetmek bu gibi gençlerin nihai eşit bir vasfı olmaktadır.

Özellikle de varlık içerisinde şımarmış seküler ailevi ortamlardan gelen gençlerde bu sapma bu gün yaygın olarak gözlemlenebilir.Öyle ki,diskotekte haz aramaya çalışan bir nesil,bu gün daha ziyade internet(msn) ortamında ifsat olabilmektedir..
Bir çok gençte vardır ki,bu ortamda kaypak bir zemine dayanan ilişkilere kendini kaptırmış ve zamanla hayal kırıklığına uğradığı gerçeğiyle yüzleşip psikolojik travmalar yaşayabilmiştir.

Bilgisayar/internet ortamlarında “oyun/eğlence çılgınlığı”na kendini kaptıran gençler ve dahası bu duruma sessiz kalan aileler ise işin cabası…
Öyle aileler vardır ki,çocuklarının bu ortamlarda “salaklaşması”na göz yummanın yanı sıra çocuklarının bu özelliklerini onların yetenek ve zihinsel gelişiminin ileri düzeyine yorup yakın çevrelerinde övünülecek bir olguya dönüştürebilmektedirler. ..

Oysa,bu boş,anlamsız ve amaçsız savrulmalar gençlerin enerji ve zamanlarını tüketip onların büyük oranda şizofrenik ve umursamaz karakterler edinmesine yol açtığı gibi,neslin de giderek yozlaşıp ifsat olmasına neden olabilmektedir. ..

Dolayısıyla,söz konusu ifsadın sonuçları müsrif bir neslin gelişime yol açtığı gibi ,aynı oranda sosyal ve ailevi bir tehdide de dönüşebilmektedir. ..
Gerek ilgisizlik illetinden,gerekse de diğer nedenlerden dolayı bu araçların (mevcut işleyişiyle) saptırıcı etkisine giren gençlerin ivedi olarak çok boyutlu bir rehabilitasyona ihtiyaçları bulunmaktadır.

Yanı başımızda İslami bir düzlemde eğitmeye çalıştığımız gençlerin de büyük bir kesiminin benzeri sapmalar içerisinde olduğu kolayca gözlemlenebilir.

Dolayısıyla,teorik bir zeminde gelişen ıslahat çabalarımıza muhakkak pratik bir rehabilitasyon boyutunu da eklemeliyiz.

Bunu yapacak olanlar da öncelikle aileler ,dolayısıyla arkadaş ortamlarıdır.

İslami anlamda unutulmasın ki ,kişi arkadaşının dini üzredir.Dolayısıyla arkadaşı(kardeşi) zalim de olsa beriklisinin mutlak anlamda onu düzeltme/ıslah etme sorumluluğu vardır.

Unutulmaması gereken bir diğer husus da( bu rehabilitasyon faaliyetinde) bu alanda geliştirilecek yaptırımsal tekniklerin sorunu çözümleyici/caydırıcı olmadıklarıdır.

Gençlere kendi yeteneklerini geliştirici,onlarda heyecan ve istek uyandırıcı,zeka ve enerjilerini gerçek anlamda geliştirip kimlik/kişilik sunucu alternatif uğraşı alanları geliştirilmelidir.Bununla beraber çocukları/gençleri arada bir gezilere götürmek,tabiat ile buluşturmak,ve onları tatmin edici sosyal etkinliklere götürmek de bu rehabilitasyonu kolaylaştıracaktır.
Rehabilitasyon bu alanda çok boyutlu pratik bir ıslahat,hayata motive edici bir olgu olarak algılanmalı. ..
Çocuklarımız/gençlerimiz ne eğitim kurumlarının ideolojik ifsadına ve ne de (mevcut işleyişiyle) internet ortamının yozlaştırıcı atmosferine terk edilmeyecek kadar değerlidirler!.

Dolayısıyla,biz Müslümanların ifsat edilmiş ortamlarda bocalayan aile ve gençleri uyarıp dönüştürme sorumluluğunun yanında ,onları kanalize edebileceğimiz alternatif inşa çabaları da olmalıdır.Bu durum internet ortamı için de geçerlidir.

Kendi özgünlüğümüz ile alternatif çocuk/gençlik insiyatifleri inşa edebilirsek gençlerimiz internet gibi araçları da daha ölçülü,bilinçli ve tutarlı değerlendirebileceklerdir.

Ama,öncelikle bizim kendimizi donatıp böyle bir kıvama getirmemiz gerek.Bunun ise olmazsa olmazı yaşamı kuşatan bir dava bilincini edinmektir.İşte o vakit her alanda olduğu gibi,internet ortamında da sergileyeceğimiz tutum ve davranışlar ibadete dönüşecektir.


Rabbimiz olan Alah,internet ortamının da şahididir!
Ve biz orada da sergileyeceğimiz tutum ve davranışlardan sorumlu tutulacağız!.
Klavyeye uzanmadan Allah’ın kendisini gördüğünü,işittiğini ve tüm yazıp eyleyeceklerinden muhakkak sorumlu tutacağını göz önüne alabilenlere ne mutlu!..


İnternet,kuşanılmış bu takva bilinci ile imkana dönüşecektir

ABDÜLVEDUD AY

www.mizan.de



__________________
Ve elçi dedi ki: 'Rabbim gerçekten benim kavmim, bu Kur'an'ı terkedilmiş (bir kitap) olarak bıraktı'' (furkan-30)
Yukarı dön Göster dördüncü_melek's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dördüncü_melek Ziyaret dördüncü_melek's Ana Sayfa
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats