HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Ziynet kadının neresinde? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
sebemelikesi
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 03 aralik 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 49
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sebemelikesi

Ziynet kadının neresinde?

 

Rahman ve rahim olan Allah’ın adıyla

 

Dost 1 Yazdı:

Demek oluyor ki, bu ayetteki “ziynet” sözcüğü süs eşyası değil,  sözlük anlamına uygun olan bir mecazî anlamla;

 

 “kadının, erkekler tarafından cazibeli görülen, çekici bulunan, cinsel arzuların uyanmasına vesile olacak olan vücut organları” anlamındadır.

 

Ancak, ziynet olan bu organlardan sadece belli organlar anlaşılmamalı, kadının hemen hemen bütün vücudunun ziynet olduğu unutulmamalıdır.

 

 

Sonuç olarak Nur suresinin 31. ayetindeki “ziynet” sözcüğü, ayetin devamından da kolayca anlaşılacağı gibi; “kadınların cazip yerleri, yani erkekler için cinsel tahrik unsuru olan, kadınların da erkeğe kendisini beğendirebilmek için  kullanabileceği organlardır.

 

 

Ancak, ziynet olan bu organlardan sadece belli organlar anlaşılmamalı,  Kadının hemen hemen tüm vucudu ziynettir, sözünün ne kadar doğru ve yerinde bir söz oluğunu düşünüyorum. Mümin  kadınların öncelikle şunu kabul etmesi gerekir, Allah bir emir koymuşsa, yani kesin hüküm varsa, artık kılıf arama yoluna gidilmez. Hüküm açık ve net kılıf arayanlar, kendini kandırmaktan başka bir şey yapmaz.Yani dışarı çıktığında vucut hatlarını belli etmeyecek  şekilde örtünecek, bu neyle olursa olsun,bazı çevrenin dayatması gibi belli bir kalıba oturtmadan,yani dişiliğin tamamen gizlenmes,i örtülü çıplaklar olmadan, dış örtülerini alıp dışarı çıkacak.


33/36 Allah ve resulü bir işte hüküm verdiklerinde, inanmış bir erkekle inanmış bir kadının, işlerini kendi isteklerine göre belirleme hakları yoktur. Allah'a ve resulüne isyan eden, açık bir sapıklığa batıp gitmiş.

 

Dost 1 Yazdı:

 Kadının saçları ziynet midir?

 

Saçlar doğal hâlleriyle ziynet değildir. Ama erkeklerin dikkatini çekmek üzere boyanıp şekillendirilen saçlar, ziynet özelliği kazanır. 

 

 Benim sorum işte burada.Ayette baş geçmiyo diyosunuz, benimde ayetten anladığım şu yakalarının üzerine salsınlar sözcüğünden ben şunu anlıyorum


 24/31 Mümin kadınlara da söyle: Bakışlarını yere indirsinler. Cinsiyet organlarını/ırzlarını korusunlar. Süslerini/zinetlerini, görünen kısımlar müstesna, açmasınlar. Örtülerini/başörtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar. Süslerini şu kişilerden başkasına göstermesinler: Kocaları yahut babaları yahut kocalarının babaları yahut oğulları yahut kocalarının oğulları yahut kardeşleri yahut kardeşlerinin oğulları yahut kendi kadınları yahut ellerinin altında bulunanlar yahut ihtiyaç içinde olmayan erkeklerden kendilerinin hizmetinde bulunanlar yahut kadınların mahrem yerlerini henüz anlayacal yaşa gelmemiş çocuklar. Süslerinden, gizlemiş olduklarının bilinmesi için ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler, hepiniz topluca Allah'a tövbe edin ki kurtuluşa erebilesiniz.

 

 

Baş kelimesi

Kullanılması gerekmemiştir diye düşünüyorum. Bildiğiniz gibi o zaman da kadınların başlarında örtü vardı. Allah var olan bir örtüye düzenleme getiriyor, örtülerinizi yakalarınızı da kapatacak şekilde örtün diyor, eğer başörtüsü kastedilmiyor sa yakaların üzerine salınacak olan ne olabilir, bana göre şöyle bir tezat doğuyor. Örtüden maksat neydi, dikkatleri üzerimizden atmak,  dişiliği teşhir etmemek değil mi? sizde takdir edersiniz ki, saç kadının en güzel ziynetlerinden biri, saçı açık bir kadın muhakkak bakımını da yapacak,  tarayıp biçim verecek, biraz aklar düştüğünde belki boyayacak o zamanda cazibeli bir hal alacak.


Kısacası ben örtüyü, başörtüsüyle düşünüyorum. İnancım ve ayetten anladığım bu. İnandığım günden bu güne kadar hep şu duayı yaptım rabbime, YA RAB BENİ DOSDOĞRU YOLUNA İLET çünkü bizler beşeriz ve hata yaparız, hatasız yalnız O=  yeni bir şey öğrendiğimde Rabbim bu öğrendiğim eğer doğruysa ayaklarımı sabit kıl, değilse Rabbim doğru yola ilet diye dua ederim. İnşallah Rabbim dosdoğru yoluna iletir.

 

Şimdi gelelim pantolon etek konusuna bu başlıktaki yazının olduğu bölüme yazacaktım, duygu ve düşüncelerimi, fakat konudan o kadar rahatsız oldum ki, arada kalır  anlaşılmaz diye endişe etim ve yazıyı yeni bir başlıkla açmaya karar verdim.

 

Saygı değer dostlar, ne oluyor bize birileri kalkıp namaz şekil olarak yok diyor. Birileri örtü yok diyor acaba Kur’andan daha neleri çıkarmayı  düşünüyoruz. Allah yardım etsin bize ki gerçekten buna çooook ihtiyacımız var.


Değerli dostlar şimdi ordaki bazı yazıları pasajlar halinde size  sunuyorum amacım, inanın şahsi kişilikleri  hedef  almak değil konuların anlatımınadır.

savana Yazdı:

/(Anladığım kadarıyla karşı cinsteşehvet uyandırıcı tavır ,davranış ve bu amaçla vucudun teşhiri yasak.

İşte bu kriterler doğrultusunda kadın dilediği gibi giyinir.

diyelim siz kısa kollu buluz giydiniz altınada pantolan başınızda açık kimsenin size kuranda böyle giymek yasaktır haramdır başını ört uzun kollu giy demeye hakkı yok)savana yazdı.

 

Kadın dilediği gibi giyiniri nerden alıyoruz .Ayetin neresinden sorabilirmiyim?

24:31 İnanan kadınlara söyle, onlar da gözlerini bakılması yasak olandan çevirsinler; iffetlerini korusunlar; (örfen) görünmesinde sakınca olmayan yerleri dışında, cazibe ve güzelliklerini açığa vurmasınlar; ve bunun için, başörtülerini yakalarının üzerine salsınlar. Cazibe ve güzelliklerini kocalarından, babalarından, kayınpederlerinden, oğullarından, üvey oğullarından, kardeşlerinden, erkek kardeşlerinin ya da kız kardeşlerinin oğullarından, kendi evlerindeki kadınlardan, yahut yasal olarak sahip oldukları kimselerden, yahut kendilerine bağlı olup cinsel isteklerden yoksun bulunan erkeklerden, ya da kadınların mahrem yerlerinin henüz farkında olmayan çocuklardan başka kimsenin önünde açığa vurmasınlar; ve (yürürken) gizli görkem ve güzelliklerini belli edecek şekilde ayaklarını yere vurmasınlar. Ve siz, ey müminler, hepiniz topluca, günahkarca davranışlardan dönüp Allah'a yönelin ki kurtuluşa, esenliğe erişesiniz!


33/59 Ey Peygamber! Eşlerine, kızlarına ve müminlerin kadınlarına söyle, dış giysilerini üzerlerine alsınlar. Bu onların tanınmaları ve incitilmemeleri için çok daha uygun bir yoldur. Allah Gafur'dur, Rahim'dir.

Şimdi bu ayetlerde dış örtü geçmiyor mu?ya da siz dış örtüden ne anlıyorsunuz.Birde unuttuğunuz bir sey var galiba kur’an yerel ve evrenseldir.Bulunduğumuz toplumun örfünde, örtü islamla bir bütünlük arz etmektedir.Bunun aksini idda edemessiniz.

İnananla inanmayan aynı şekilde giyinirse, aralarındaki farkı nasıl anlarsınız. Çünkü bırakın  bizim ülkemizi dünyada bu böyle kabul görmüştür .yani bir kimlik diyelim.ve ben bu kimliğimden gurur duyuyorum. Örtüden rahatsız olan, bir Müslümanı da  inanın anlamakta oldukça zorlanıyorum. Müminler, onlara baktığınızda Allah’ı hatırlatırlar .Baş kapamamayı hadi biraz anladık diyelim, pantolon giyip kolu kısa gezmek ve buna kimse haram diyemez sözü  pek islamı olmasa gerek.

Birde modaya kurban giden kızlarımız,bacılarımız var onlarıda unutmamak lazım.onlarında ne yapmaya çalıştığını anlamış değilim.Bunlarda örtülü çıplaklar.Kısaca hiçbir şeyi abartmadan yapmak lazım.ne ifrat ne tefrit.birileri fazlaca abartıp pardüsenin altına bile pantolon giyemezsin diyor.gerekçe olarak da hiç aslı olmayan bir hadis uyduruyor.peygamberimiz pantolon giyen kadına lanet etmiş,neden erkeğe benzediği için başka bir hadiste, şalvar giyen  kadından Allah razı olsun. Rivayete bakın kadın deveden düşmüş peygamber yüzünü çevirmiş kadın korkma ya resulallah altında şalvarı var.O zaman peygamber şalvar giyen kadından Allah razı olsun demiş.şimdi pardüsemim altından giydiğim pantolonun o günkü şalvardan ne farkı dediğimizde olmaz şalvar olacak,çünkü pantolon erkek giysisi iyide benim nasıl giydiğim önemli ben onu daha rahat  olsun diye giyiyor ve niyetimde erkeğe benzemek değilse sorun ne o zaman.Dediğim gibi ne ifrat ne tefrit ne örtülü olmak adına modaya kurban gidip daha cazibeli hale gelmek ne abartıp Allah’ın koymadığı bir yasağı koymaya çalışmak nede fazla rahat davranıp varolan bir emri yok saymak.

Bir başka arkadaşımız  şöyle söylüyor.

 

mircan Yazdı:

 

(Çünkü onlar bizim annlerimiz,bacılarımız

Çünkü onlar bizim namusumuz

hepsinden önemlisi onlar kendis namuslarını nasıl koruyabileceklerini emin olun bizlerden daha iyi biliyorlar

Hadi onlara güvenelim )mircan yazdı.

alperen Yazdı:

 

('Sorun giyilen şeyde değildir, teşhirciliktedir. Kişi sapıksa karşısındaki ister pantolonlu olsun isterse pardesülü, farketmez. Sapıkların hatırına masumlara ceza kesilmez').Demiş Alperen kardeş

iman Yazdı:

 

(Hem gayet pratik değilmi, gerek yok kimseye söylemene
ne kadar istersen o kadarını kapatıp açabilirsin senin kendi elinde
Nereden bulacaksın göz kapaklarından daha iyi tesettürde)iman yazdı.

beyaz Yazdı:

 

(Trafik kurallarını ihlal eden bir sürücünün vereceği zarar kendisiyle sınırlı kalmaz hem yakın çevresini hem de onun dışındakileri üzer.

Bu durumda ki birini uyarmak hem bireylerin hem de yöneticilerin hakkıdır.Buradan yola çıkarak giyim kuşamıyla,yediği içtiğiyle açıkça kural ihlali yapan
yoldaşımızsa Hak'kı / doğru olanı tavsiye ederiz).beyaz yazdı.

 

Şimdi mircan kardeş biz kimseye namusunu koruyamaz demiyoruz. Zaten burada olay namuslu olmak ya da olmamak değil ki? Mesele Allah’ın koyduğu bir kural var ona uymak .Kuralları  ancak Allah koyar  biz kullarda sorgulamadan ona uyarız .


Bazı kurallar vardır, ve bu kuralların dışına çıkmak inanan insana yakışmaz diye düşünüyorum.

Sorun giyilen giyside değil, teşhirciktedir. Kişi sapıksa karşısındaki ister pantolonlu ister pardesülü olsun fark etmez. Demiş alperen.   Karşı tarafın sapıklığı, onu bağlar. Ama bu oldumu şimdi bu kıstasmı  siz bu söylediklerinizde gerçekten samimisisiniz.


Bir de şunu anlayamadım. Sadece karşı taraf kendini bakmaktan sakınacak, baktıran sorumlu olmayacak. İman kardeşte böyle diyor. Beyaz kardeşin dediği gibi, trafik kurallarını ihlal eden bir kişinin verdiği zarar kendisiyle sınırlı  +kalmaz. Diye düşünüyorum. Değerli kardeşlerim lütfen dikkat edelim, yaptığımız her halden, söylediğimiz her sözden, yarın hesap vereceğimizi unutmadan bu işin vebalinin de çok büyük olduğunu unutmayalım. Çünkü sizin yaptığınız yanlışlar sizi bağlar, fakat üzerinde çok düşünmeden sadece yazmak adına yaptığınız bu yazılar, İslami öğrenmeye çalışan insanlar tarafından okunmakta ve sizin söylediğiniz her söz kale alınmakta. tekrar ediyorum vebalini unutmadan fetva verelim.


2/286 ALLAH kişiye ancak kapasitesi kadar yükler. Herkesin kazandığı iyilik kendi yararına, kazandığı kötülükse kendi zararınadır. "Rabbimiz, unutur yahut yanılırsak bizi sorumlu tutma! Rabbimiz, bizden öncekilere yüklediğin gibi bize ağır sorumluluk yükleme! Rabbimiz, gücümüzün yetmeyeceği şeyleri bize yükletme! Bizi hoşgör, bizi bağışla ve bize acı! Sensin bizim mevlamız (efendimiz ve egemenimiz). İnkarcılar topluluğuna karşı bize yardım et!

 

Ayaklarımızı doğru yoldan kaydırma Rabbim.

Allah’a emanet olun inşallah.

 



__________________
"De ki: "İbadetiniz olmasa Rabbim size ne diye değer versin?"
Yukarı dön Göster sebemelikesi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sebemelikesi
 
melankol
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 10 nisan 2006
Gönderilenler: 42
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı melankol

aslinda son mesajimi yazip bu sacmaliklarla dolu siteden ayrilmayi planlamistim.ama sizin gibi akilli bir muslumani burada yanliz birakma dusuncesi beni tekrar yazmaya zorladi.hanifdostlar beni ilkonceleri egitimli muslumanlarla yazisma imkani bulma dusuncesiyle bir hayli heycanlandirmisti ancak inanilmaz bir husrana ugradim.basortusu ve namaz gibi temel noktalari konusunda  Kuran ayetlerini adeta bir hokkobaz edasiyla yorumlayip anlasilmaz manalar cikaran  ve islami cemaatlere acimasizca hakaret duzeyinde elestiri yapan bu insanlar farkinda olmadan islama zarar vermekteler kardesim.asagida okuyacagimiz satirlari daha once ben yazmistim.kuran ayetlerini sirf mealdeki anlamlariyla yorumlamanin ne kadar korkunc sonuclar doguracgina ornek teskil etmesi amaciyla yazildi bu satirlar.ve elbette hanif dostlar tarafindan ciddiye alinmadi.

Yukarı dön Göster melankol's Profil Diğer Mesajlarını Ara: melankol
 
melankol
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 10 nisan 2006
Gönderilenler: 42
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı melankol

1İnanan kadınlara söyle bakışlarını kıssınlar.yorum:benimanladigim kadinlarin gozlerinin isiga hassas oldugu ve dolayisiyla gozlerini korumalari icin gozlerini kismalari gerktigi.2Cinsel organlarını saklasınlar:cinsel organlar 2 ana baslikta incelenir.1 primer cinsel organlar yani overler turkcesiyle yumurtaliklar.2 sekonder cinsel organlar bunlar vagen labium major ve minor ve klitoris.over kanseri olan bir kadini overlerinin alinmasi bu ayet hukmunce haram .saklamak lazim ve olmeyi goze almasi lazim3. Görünenlerin dışındaki ziynetlerini açmasınlar. nasil yani..gorunenin disi ne demek.bizim goremediklerimiz olarak kast edilen vucut ici organlar.muhtemelen overlerinizi acmayin demek istiyor.kesin vurgu yapiliyor bir onceki ayete.4Örtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar.vurunca kanlanma artar bagisiklik hucreleri bolgeye daha cok gelir ve kanser hucrelerinin ve mikroblarin yok edilmesi kolaylasir.bu mucize ...kuran 1400 yil oncesinden bagisiklik hucrelerinden haber veriyor.

5. Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, kocalarının oğulları, kendi erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, yasal olarak sahip oldukları, kendilerine bağlı ihtiyaçsız erkekler, kadın avretlerinden anlamıyan çocuklar.over kanserli kadinlar size burada bir mujde var.eger yukaridaki lerden biri cerrahsa ameliyati o yapabilir.6.

Ve saklı olan ziynetlerini belli etmek amacıyla ayaklarını yere vurmasınlar.  

 klitoromegalisi yani klitorisi buyuk olan ki bazen erkek cinsel organi buyuklugunde olabiliyor kadinlar bunu belli etmek icin ayaklarini yere vurmasinlar herhalde bu anlatilmak istenen


BEN NE YAPTIM BILIYORMUSUNUZ.KURANI SIRF OKUDUGUM MEALLE VE SALT KENDI BAKIS ACIM OLAN TIP ILE YORUMLADIM.BUNUN ADI SACMALIK...BEN SACMALADIGIMI KABUL EDIYORUM.YA SIZ...OKADAR COK PROBLEMI VARKEN ISLAMIN VE MUSLUMANIN BIZ BURADA BASORTUSUNU TARTISIYORUZ VE BUNU ISLAM ADINA YAPIYORUZ,SOYLEYECEK HIC BIR SEY BULAMIYORUM...YA SIZ TURKIYEDE YASMIYORSUNUZ  YADA BILGISAYAR BASINDAN KALKMIYORSUNUZ.GENCLERINIZ VE ULKENIZ YANIYOR BEYLER.BIR KIBRITTE SIZ CAKIN


Yukarı dön Göster melankol's Profil Diğer Mesajlarını Ara: melankol
 
melankol
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 10 nisan 2006
Gönderilenler: 42
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı melankol

kardesim birde namazi 2 vakit olarak algilayan bu insanlarin bu sonuca nasil ulastiklarinada bakin ve bu insanlar icin uzulun...ISLAM TARIHIN HIC BIR DONEMINDE BU KADAR ACIZ KALMAMISTI.BUNDAN SORUMLU OLAN HERKES TARIHIN ENBUYUK LANETININ BIR PARCASI OLACAKTIR......FORMLARINA SALDIRDIK DIYE SUCLANACAGIZ VEYA CIDDIYE ALINMAYACAGIZ SEBEMELIKESI KARDESIM...TURBANI ZINDAN OLARAK NITELEYENLER BUNU LAYIK GORECEKTIR BIZE.

Yukarı dön Göster melankol's Profil Diğer Mesajlarını Ara: melankol
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

"Türban Allah'ın emri!" diyenler, fuhuş tellalıdır ve Allah'ı o tellallığa alet etmektedir. Yetti artık!

Bir de nur suresi 30-31. ayetlerini, değişik hocaların gözüyle okuyun. Aradaki dağlar kadar farkı önyargısız hissedin...

Okuduktan sonra,'Sorun giyilen şeyde değildir, teşhirciliktedir. Giyim kuşamın önemi yoktur.' Deyip mini eteği, bikiniyi mazur gösteren yazılarınızla nur suresi 30-31. ayetleriyle sizi başbaşa bırakıyorum... (efrayim)

Nûr 31’de iki ayrı konu bulunduğunu gözardı eden tipik tesettürcü yanılgıdır bu. Oysa Nûr 31’in ilk bölümü, tıpkı siyaktaki Nûr 30 gibi, cinsel organlar hakkındadır; ikinci bölümü ise takılar hakkında. İşte asıl dağlar kadar fark bu ikisinin arasında.

 

Nûr 30:

İnanan erkeklere söyle bakışlarını kıssınlar ve cinsel organlarını saklasınlar.

Kul li’l müminîne yaguddû min ebsâr ihim ve yahfuzû furûc ehüm.

 

Nûr 30’un ilk bölümü:

İnanan kadınlara söyle bakışlarını kıssınlar ve cinsel organlarını saklasınlar.

Kul li’l miminâti yagdudne min ebsâr ihinne ve yahfuzne furûc ehünne.

 

Cinsel organlar avrettir. İnananlar oralarını yalnızca eşlerine açabilir (23:5-6, 33:50, 33:52, 70:29-30). Takılar ise ziynet olup inanan bir kadın onları örneğin bakımını üstlendiği kızlara ve erkeklere (33:55) de açabilir.

 

Tesettürcü garibim bu ikisi arasındaki dağlar kadar farkı gözardı eder ve ziynetleri vajina olarak algılar. Tıpkı kırmızı görmüş boğa gibi. O boğa ne kadar iyi ediyorsa tesettürcü garibim o kadar iyi ediyor.

 

Ama yapılan asıl kötülük İslamadır. Çünkü ayetin ikinci bölümüne fuhuşu yamıyorlar ve onu Allah’ın dinine layık görüyorlar. İslama fuhuşu layık görüyorlar. Ürettikleri şey yüz kızartıcı bir ahlaksızlık ve dinsizliktir.

 

Bakın nasıl.

 

Nûr 31’in ikinci bölümü:

Açıkta olanların dışındaki ziynetlerini açmasınlar

Ve lâ yübdiyne ziynet ehünne illa ma zahare ninha

 

Dikkat. "Açmasınlar!" önemli –lâ yübdiyne. Çünkü hemen ardından gelen "Örtsünler!" ile eşanlamlıdır.

 

Örtülerini göğüs yırtmaçlarının üstüne vursunlar

Ve’l yadribne bi humur ihinne alâ cuyûb ihinne

 

Göğüs yırtmaçlarını örtsünler! Anlaşılıyor ki ayetin indiği ortamda göğüs yırtmaçlarını örtmeyip altın zincir adındaki takısını ve o takının yeri olan memelerini açıkta bırakan kadınlar var. Takı ziyneti örtülünce memeler de örtülecek.

 

Ayetin bundan sonrası...

 

Ve ziynetlerini aç-ma-sın-lar

Ve lâ yübdiyne ziynet ehünne

İlla...

Ancak

 

Şunlara şunlara şunlara açabilirler; sakınca yok. Kimlere? Örneğin bakımını üstlendikleri erkeklere (ma meleket eyman ühünne)

 

İşte bu noktada tesettürcünün aklı öyle bir karışıyor ki tam bir arap saçı. İnanan kadın memelerini kocasının dışındaki erkeklere açabilir? Aman Allah’ım, aman Allah’ım!

 

Ne yapmalı?

 

İşin içinden çıkmak için "Allah ne diyorsa o!" diyeceğine başlıyor Allah’ın sözlerini eğip bükmeye: Efendim, o ma meleket eyman ühünne var ya. Onlar inanan kadının ellerinin altındaki erkek kölelermiş.

 

Allah’ın kaldırdığı köleliği caiz ilan ediyor. İslam dışı, insanlık dışı... hal bir.

 

İkincisi, o erkekler kadına ihtiyaç duymaz duruma gelmişmiş örneğin enenmişmiş yani iğdişmiş. Köleleri enemek surtetiyle kadına ihtiyaç duymaz hale getiriyorlar.

 

Köleleri eneyip iğdiş hale getiriyorlar. İslam dışı, insanlık dışı hal iki.

 

Ve iğdiş köleleri İslam (?) halifesinin sarayına haremağası yapıyorlar. İslam dışı, insanlık dışı, ahlak dışı hal üç.

 

Oysa Allah o erkeklerin kadına ihtiyaç duymaz durumda olduğunu asla söylemiyor. Öyle bir niteleme asla yapmıyor. O’nun dediği: "kadınların ellerinin altındaki erkekler"dir onlar –ma meleket eyman ühünne. Kadınlara ihtiyaçları bal gibi var.

 

Kaldı ki inanan kadının odasına yaşına ermemiş olan yani kadına ihtiyaç duymaz durumdaki  kendi çocuklarının dahi izinsiz girmesini yasaklayan Allah (24:58) elin adamlarına o kadının memelerini açıverir mi o adamlar kadına ihtiyaç duymaz durumda diye?

 

İşte Nûr 31’in ikinci yarısındaki ziynetleri kırmızı görmüş boğa gibi inanan kadının vücudu diye algılayan tesettürcüler... bunu yapıyor. Nerde duracağını bilemiyor çünkü cinsel organları ziynet zannetmiş, nerde başlaması gerektiğini bilememiştir.

 

Kendilerine yazık ettiklerinin ayırdına bir varsalar! İslamı fuhuş dini haline getirdiklerini bir anlasalar!

 

Bikiniymiş... Sana ne kardeşim. Bikini hoş bir şeyse toplum onu hoş görür ama ayıpsa ayıplar ve insanları bikini giymekten caydırır. "Bikini haramdır!" demek ise senin haddin olamaz. Sen dinde yasa yapamazsın. "Yaptım oldu!" dersen hükümde Allah’a ortak olursun;  şirke batarsın.

 

Şûra 21:

 

Onların ortakları dinde yasalar mı yapıveriyor Allah’tan izinsiz?

Em lehüm şürekâü şera’û lehüm mine’d dini mâ lem ye’zene bihî’llah

 

O, hükmüne kimseyi ortak etmez

Ve lâ yüşriku fî hükm ihî ehada (18:26)

 

İyi ki ortak etmiyor. Tesettürcülerin Allah'ın hükümlerine ortak ola ola ürettikleri fuhuş dini ortada.

 

Fesübhanallahe, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
melankol
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 10 nisan 2006
Gönderilenler: 42
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı melankol

yetti artik tesetturcu gibi anlamsiz kelime kullanan ve turbana sadik kalan insanlari fuhus tellali olarak niteleyen ayet HOKKOBAZLARINA.1

Cinsel organlar avrettir. İnananlar oralarını yalnızca eşlerine açabilir (23:5-6, 33:50, 33:52, 70:29-30). Takılar ise ziynet olup inanan bir kadın onları örneğin bakımını üstlendiği kızlara ve erkeklere (33:55) de açabilir. EGER ZIYNET SADECE TAKI ISE


Ve ziynetlerini aç-ma-sın-lar

Ve lâ yübdiyne ziynet ehünne

İlla...

Ancak

Şunlara şunlara şunlara açabilirler; sakınca yok. Kimlere? Örneğin bakımını üstlendikleri erkeklere (ma meleket eyman ühünne).BU TAKILARI GOSTERMEK ICIN BUKADAR SART NIYE.BOYUNLARINDAN MEMELERINDEN HATTA LABIUM MAJORLARINDAN CIKARTIP GOSEREBILMELERI IMKANI VARKEN2.


Örtülerini göğüs yırtmaçlarının üstüne vursunlar

Ve’l yadribne bi humur ihinne alâ cuyûb ihinne

Göğüs yırtmaçlarını örtsünler! Anlaşılıyor ki ayetin indiği ortamda göğüs yırtmaçlarını örtmeyip altın zincir adındaki takısını ve o takının yeri olan memelerini açıkta bırakan kadınlar var. Takı ziyneti örtülünce memeler de örtülecek.


 BUKADAR ZORLAMA BIR YORUM OLAMAZ.

. ZIYNETI YANI TAKIYI ORTUNCE MEMELERDE ORTULECEK.BEYNINIZ NASIL ALGILIYOR BUNLARI3.SON CUMLELRI YORUMLAMAYA BILE GEREK YOK.


HANI KURAN APACIKTI VE YORUMA GEREK YOKTU YORUMU SIZ YAPMISSINIZ ZATEN AYNEN NAMAZ AYETLERINDE OLDUGU GIBI...KENDINIZI VE SAF MUSLUMANLARI KANDIRIYORSUNUZ.APACIK KELIMESI UZERINE DUSUNMENIZ VE DAHA IYI DUSUNEBILEN BEYINLERE SAHIP OLMANIZ DILEGIYLE...CUNKU YETTI ARTIK SIZIN KABA TABIRINIZLE.


BU ARADA FUHUS TELLALI TURBANCILARIN ULKESINDEKI CINSEL YOLLA BULASAN HASTALIKLARIN GORULME SIKLIGI ILE AVRUPA ABD VE AFRIKAYI KARSILASTIRIN LUTFEN...6.INSANIN BAKIS ACISININ GELISIMI COK KOMLEX BIR SURECININ SONUCUDUR.BU KOMPLEX SUREC INSANIN YASAMININ HER ANINDAN ETKILENIR BIZ FARKINDA OLMASAKDA...BU NEDENLE INSANLAR FARKLI YORUMLAMA EGILIMINDEDIR.KURAN AYETLERINI SALT MEALLE YORUMLAMAYA VE ANLAM CIKARMAYA  KALKMAK YASAYAN OLEN VE YASAYACAK INSAN SAYISINA YAKIN SAYIDA SACMA FIKRIN VAR OLMASINI KABUL ETME ANLAMINA GELIR BU DA ISLAMI KATLETME ILE ESDEGERDIR HANIF DOSTLAR.HASAN AKCAYIN BU GUN SARFETTIGI MESHUR TABIRLE YETTI ARTIK.



Yukarı dön Göster melankol's Profil Diğer Mesajlarını Ara: melankol
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam

Melankol ve sebemelkesi elnizi vicdanınıza koyun ve nur 31de kapanmak tesettür nerde geçiyor söyleyin.Kapanmayı tesettürü söylerken yorumla yapıyorsunuz orada bahsi geçen ziynet takılar değil kadının tüm vucududur o halde kadının tüm vucudu saklanmalı açılmalalı diyorsunuz.Tamam ben bunuda kabul ederim ancak ayeti böyle meallendrince hani o süs ilan edilip saklanıp örtülen kadının vucudu yani ziynetleri yok mu işte o vucudu ayette verilen kimseler yanında açabilirsin diyor.Ayette sayılanlar arasında kocamda var.Kocama açabildiğim vucudumu neden diğer sayılanlar yanında açabileyim?MAdem bu ayet cinsel organı ırzı konuma iffetli olmak için inmiş o zaman o sayılan kişilerin şehvetinden neden emin olup onlar yanında açılıp saçılabileyim.Şİmdi vereceğiniz cevabı biliyorum diyeceksinizki kocana açıldığın kadar açılmazsın biraz açılırsın bende size sorarım bunu neye göre söylüyorsunuz?Kurandan hangi ayete göre.Nur 31 tesettüre ilişkin ayet olsaydı tesettürün ölçüsü nasıl olacağı kadının nerelerinin avret yerleri sayıldığı nerelerinin ziynet yerleri sayıldığı nerelerini kimin yanında örtüp sakınması gerektiği belrtilirdi.Böylesne belirsiz örtünme emri olurmu!!YETTİ ARTIK.Örtünmek isteyen örtünsün o ayeti böyle dayatan anlayışa uysun ama bunu başkalarına dayatıp bu Allahın emri demesinler.

Neymiş efendim  kadının tüm vucudu ziynet örtülecek örtülsün amenna ama listedeki sayılanlar yanında açmak niye ??AÇ KAPA!

Biz bu sitede boşuna vakit harcıyoruz gerçekten. Kuranı anlamak için didinip uğraşırken geleneksel anlayışa göre şekillenmiş düşünceyle  kendimi savaş ve çatışma içinde bulmaktan bıktım usandım.

kuranı birilerinin görüş ve düşüncelerine göre anlamayı kabul edenler böyle devam etsin ama ben kuranı okur kurana göre anlarım,  kuran kendi kendini tesfir eder diyenlerede gelip hakaret etmeyin artık.

Değer verilip saygıda kusur edilmeyen din alimleri kuranı kendi görüş ve düşüncelerine uydurmak için ayetlerin kimi kimini nesh eder demekten geri durmamışlar.Ayetlerin kimini diğerinin hükmünü iptal edici saymışlar.Onlar devrini tamamlamış geçip gitmişlerdir onların anlayışını miras edinenlere kolay gelsin.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
ABCDF
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 11 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 412
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ABCDF

Selam,

Sitede çok gerekmedikçe örtünme-cunub-hayız gibi konularda yazmamayı tercih ederim. Nedeni de daha öncelikli konuları gündemde tutma isteğim. Ancak iş kısırdöngüye ya da ısrarcılıklara dönünce ister istemez birşeyler söyleme sorumluluğunu hissediyor insan.

nur 31 de, örtünme konusunda kesin bir çizgi olmadığı apaçık, bu konuda herkes hem fikir değil mi? Şuranı göster, buranı gösterme, şunlar ziynettir, bunlar değildir... gibi bir anlatım var mı? yok.

Sanırım içinde yetiştiğimiz toplum toleransı-serbestliği sevmiyor. İllada bir sınır koyacak kendine. Ya burdan aşağısı, ya şuradan yukarısı, diz ile göbekarası vs.

Bir bayan, hangi kıyafetle rahat ettiğini, hangileriyle rahatsız olduğunu anlayabilecek kapasitededir. Onlarda bu yeti var. Uzaydan gelmemiş ki bu bayanlar, aynı toplum içinde büyümüşüz.

Toplumda en bilindik anlayış başörtüsü konusudur. Başörtüsünü Allah emriymiş gibi gösterenler Allahın sözlerini idrak edememişlerdir.

Her tarafını örten bir kişi,  Allahın söylemleriyle birlikte başka kişilerinde Allah'ın dini konusunda söylemler söyleyebieceğine inanıyor, bu kişi islam dairesinin içinde midir?

Sadece Allahın söylemlerini dikkate alarak, bu yönde yaşam sürmeyi kendine ilke edinmiş kişi, büyüdüğü toplum içerisinde kendisini rahatsız hissetmeyecek kıyafet tarzıyla islam dairesinin dışına çıkmış olur mu?

Takva elbisesini unutmayalım. Geçmişten kalma önceliklerimizi gözden geçirelim. Önceliklerimizi yine Allah belirlesin. Serbestliği-toleransı görelim... Bütünden kopup, ayrıntılara takılmayalım ve yaşamsal olalım.



__________________
Artık kim tağutu tanımayıp Allah'a inanırsa, o, sapasağlam bir kulpa yapışmıştır; bunun kopması yoktur.
Yukarı dön Göster ABCDF's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ABCDF
 
melankol
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 10 nisan 2006
Gönderilenler: 42
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı melankol

AR DAMARI CATLMIS OLARAK TARIF ETTIGINIZ INSAN DOKTOR...NEYSE

Evet, Nûr 31'de anılan ziynetler ya sadece ziynettir ki açılmasında sakınca yoktur ya da aynı zamanda vücuttur ki açılmasında sakınca vardır.

YADA AYNI ZAMANDA VUCUTTUR KI NE DEMEK HOKKOBAZ KARDESIM.

Kadın takılarını açsın; bunda sakınca yok tamam ama vücudunun şehvet uyandıran yerlerini de birazcık açıversin!" demek "Birazcık gebe kalıversin!" demenin ta kendisidir. Asla! Birazcık gebe kalınmaz. Birazcık gebelik bal gibi tam gebeliktir.

BU NEDEMEK SIMDI.TAKILARINI ACSIN ...ACIK CUMLELER KURUN NEDMEK ISTEDIGINIZ ANLASILMIYOR.BU ARADA BIZIM LABIUM MAJOR KELIMESINI KULLANMAK TA KI AMACIMIZ BURAYA TAKILAN YANI SIZE GORE ZIYNET OLAN PIERCINGLERI KAST ETMEKTI.

Ne şartı? Allah'ın şartına şart ekleyip rablik taslamayı bırak. Şartını açık ve net ortaya koymuş O: Ziynetler açıkta ise (ma zahare minha) sakıncasızdır

AYETTE UZUN UZUN BUNLARIN GOSTERILEBILECEGI INSANLAR SIRALANIYOR.SIZE GORE BU SART SADECE KADININ GORUNMEYEN YERLERINDE OLAN TAKILARI KASTEDIYOR OYLEMI.ONLARI CIKARTIP ELLERINE ALIP HERKESE GOSTERME IMKANI VARKEN TEKRAR SORUYORUM BU KISITLAMA NIYE5.KADINI BUTUN VUCUDUNUAVRET OLARAK NITELEYEMEZSINIZ.KURAN BURADA ZIYNET KELIMESINI AVRET DISINDA KALAN VUCUT BOLUMLERINI TANIMLAMK ICN KULLANMISTIR.ZATEN TUM VUCUDA CINSEL ORGAN YANI AVRET DIYEMEZSINIZ.


ZIYNET KELIMESI KADAR DAHA JENTILMEN VE HOS BIR KELIME OLABILIRMI SIZCE KADIN VUCUDUNU TANIMLAYAN...SIZIN KABA TARIFINIZLE YETTI ARTIK

 
Yukarı dön Göster melankol's Profil Diğer Mesajlarını Ara: melankol
 
melankol
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 10 nisan 2006
Gönderilenler: 42
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı melankol

SEVGILI SAVANA ASLINDA SIZI CIDDIYE ALMAMAYI DUSUNUYORDUM SIZN BIZI ALMADIGINIZ GIBI AMA CEVAP YAZMAMAK YANLIS OLUR HERHALDE...AYET SIZE YUKARIDA SAYILAN INSANLARI HER GORDUGUNUZDE VUCUDUNUZUN TAMAMINI VEYA BIR KISMINI HEMEN ORACIKTA ACIN DEMIYOR.KIVe ziynetlerini şunların dışında kimseye açmasınlar:BURADA KULLNILAN SIZIN CEVIRINIZLE ZIYNET AVRET DEGIL DIKKAT EDIN..YANI BIZE GORE KADININ AVRET DISI DIGER BOLGELERI...HERNEYSE AYET SIZE BU BOLUMLERI BU INSANLARA ACIN DIYE EMIR VERMIYOR ACABILME RAHATLIGINI VERIYOR...YANI SADECE BU INSANLARIN YANINDA RAHAT GIYINEBILME IMKANI VERIYOR OKADAR...KURAN NET SINIRLAR CIZMEDIGI ICIN BU INSANLARIN YANINDA MEMELERI ACIKTA OTURACAK HIC KIMSEYI BEN TANIMIYORUM.BIRAKINIZDA BU SINIRI UTANMA DUYGULARINIZ CIZSIN.HA BU ARADA BEN OTURAMAZ DEMIYORUM OTURMAZ DIYORUM DIKKAT EDIN LUTFEN...HIC OLMAZSA BENI YANLIS YORUMLAMAYIN CUNKU HASAN AKCAYIN KABA TARIFIYLE  YETTI ARTIK

Yukarı dön Göster melankol's Profil Diğer Mesajlarını Ara: melankol
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats