Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
aslında bu konuyu tartışmak ıstemıyorum ayrıca Sebemelıkesı ve melankol kardeşlerıme katılıyorum ve anlatmak ıstedıklerının bırılerı tarafından ters tarafa çekıldıgını okuduklarımdan çıkarıyorum.Kuranda bazı yazılanları kendı işimize geldıgı gıbı yorumlamaylım örtu konusunda Kuranın anlatmak ıstedıgı kadınların edeplı gıyınmelerı,edeplı gözukmelerı,dıger gayrı muslım (muslumanız dıyen ıslamdan bıhaber)kadınlara nazaran daha duzgun olmaları,ve vucut hatlarının bellı olmaması işin ana teması budur.
yahu başörtusunu örtup gıyımıne dıkkat eden bı bayan muslumanla;musluman oldugunu söleyıp saçı başı boyalı dar badili dar eteklı bı bayan bir olurmu? bu ıkı örnege erkeklerın bakış açıları bır olurmu?allah katında bu ıkı örnegın ecrı ve sevabı bır olurmu?
kuranda örtu ayetlerın özunde ahlaktan bahsedıyo yanı ınsanın iç dünyasında nasıl sıgınma,tapınma,sevgıye ıhtıyaç,aşk,özlem,hırs v.b gıbı olgular Allah tarafından ınsan fıtratına yerleştırılmışse AHLAK ta yıne ınsan fıtratına doğuştan yerleştırılmıştır.Takı ılk ınsanlardan bu yana uzerıne gıysı gıyılmesının ana amacı ahlaksızlıga mahal vermemek ıçındır ve bu örtunmede ısanın ahlakı temel yapısından gelır.Asıl konuya dönecek olursak egerkı allahtan geregı gıbı korkup sakınan bır bayan zaten nasıl örtunecegını açık açık algılar bunu bışeylerın peşıne duşup araştırmaz.Çunku ınsan fıtratındakı ahlak kuran ahlakıyla bırleştıgınde zaten örtulu olan vucudunu daha uygun bışekılde kapatır
bunu gerçekten ınanan kurandan yaşayan hıçbır mumın kadın örtu şeklı nasıldır varmıdır yokmudur dıyerek peşine düşmez.Kurandan aldıgı ahlaka göre onu kapanır.
Aslında bu konuda tartışmaya gerek yok bu örtu Allahla kul arasındadır.Kul allaha karşı nasıl örtunmesı gerektıgını çok ıyı bılır.Sözlerımı ıkı ayetle noktalamak ıstıyorum
8/29 Ey inananlar! Allah'tan sakınırsanız, O size iyiyi kötüden ayırdedecek bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter, sizi bağışlar. Allah büyük, bol nimet sahibidir.
2/109 Kitap ehlinin birçoğu, gerçek kendilerine belli olduğu halde, özlerindeki kıskançlıktan ötürü sizi imanınızdan sonra inkara döndürmeyi arzular. ALLAH emrini getirinceye kadar onları affet, görmemezlikten gel. ALLAH herşeye gücü yetendir.
Yazdıklarım bukadar HEpınız hakkını helal etsın ve hepımıze en dogru yolu göstersın yuce ALLAH
__________________ ZÜMER-2739/27 Andolsun, biz bu Kur'an'da insanlara her türden örnekler verdik ki düşünüp öğüt alabilsinler.
Katılma Tarihi: 26 ekim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 52
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Nur 31: ...fi yadribne ala humurrihinne ala cuyubinne....
Yani RAB diyor ki: (kadınlar) örtülerini göğüslerinin üzerine vursunlar.
O kadar. Ne bir eksik ne bir fazla. ALLAH'a söylemediği şeyleri söyletmeye kalkmak en büyük günahlardandır diye düşünüyorum. Yok kadınlar başörtülerini salsınlarmış bilmem ne....Bunu böyle çarpıtanlar ALLAH'ın huzurunda sorguda ne diyecekler şaşarım doğrusu.
Cahiliye devrinde kadınlar çıplak, yarı-çıplak gezerler, Kabe'yi de o vaziyette tavaf ederlerdi. RAB kadınların göğüslerini örtmelerini söylüyor bu ayette. Kadını erkekle eş gören RAB onu neden ikincil konuma düşürecek önlemleri buyursun ki?
Bugün türbanı/başörtüsünü savunanlar cahiliye devri müşriklerinin bugünkü versiyonlarıdır. Gidecekleri yer bilmem nasıl olacaktır öte alemde.
Katılma Tarihi: 11 ocak 2009 Yer: Micronesia Gönderilenler: 474
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam,
Şu bir gercek ki,örtünme "meselesi"aramıza atılmıs bir
Nifak tohumudur ve acı meyvelerini maalesef vermistir.
İslamın en onemli kaideleri bir kenara atılmış,
Müslümanlar tüm enerjisini bu konuya harcamakta
karsısındakini kafirlikle suclamaya kadar
vardırmaktadır.İki kenarıda keskin bu bıcak bırakın
toplumları,Aileleri dahi ortadan ikiye bölmüştur.Herşey
bir tarafa atılmış Kadının Başı açıkmı degilmi?
En önemli soru-n bumudur?.
Hal böyleyken bir uzlaşmaya varmak neredeyse imkansız
hale gelmistir.
Kimse kimseyi ikna edemez.Dolaysı ile KALP KIRMAKTAN
öteye gidilemiyor.Örtuye mahkum edilen kadın toplumda
hakkı olan yeri bir türlü alamıyor.
Hem iktisadi hemde siyasi açıdan TOPAL kalan
Muslumanlar,Batının arkasından NAL topluyor.
Birbirinin gozunu oyuyor.
Şimdi gelelim Nur suresinin "meshur Ayetine",oyle uzun
uzadıya Arabca anlamları ile tartısmayı yenilemeye gerek
yok.Mukemmele yakın Arabcaları ile degerli
kardeslerimiz ellerinden geldigince acıklamıslar.
Bakıs açımızı genişletmek zorundayız;Kuran her ne kadar
Mukemmel bir Arabca ile vahyedilmis olsada,TUM insanlıga
ve TUM zamanlara hitap ettigi akıldan cıkarılmamalı.Ayet
indiginde ki Arab toplumun sosyo-ekonomik ve siyasi
yapısını bilmeden salt ceviri yapmak kotu niyet olmasa
bile bizleri getirdigi nokta ortada.Simdi 1400 sene
geriye gidelim ve Mekke sokaklarında biraz
dolasalım,ozellikle kadınlara dikkat edelim.Oncelikle
kadınların ZATEN baslarının KAPALI oldugunu
goreceksiniz.
Mesela Hind adlı kadın;kendisi Hz.Hamza nın
kanını icecek kadar kin ve nefret dolu Mekke sokaklarını
dolasıyor.İklim sartları ve gelenek icabı bası
ortulu,basortusu ustelik soylu ve ozgur oldugunun
gostergesi,yani sosyal sınıfını simgeliyor.Dikkatlice
baktıgımızda basortusunun ucları arkadan baglı ve Derin
gogus DEKOLTESI DIKKAT cekiyor.Tabii zenginlik ifadesi
Altın kolyeleri birde Erkeklere gerektiginde "ben
buradayım"diye yere vurmak kaydı ile seslenen Ayagındaki
HALHAL.Şimdi bu kadına bakarak Nur suresini bir daha
okumanızı rica edecegim.
Zaten var olan BASORTUSUNUN ucları ile GOGUS
Dekoltesinin kapatılması emredilmektedir.Ayrıca
Erkeklerin dikkatini cekmek icin yapılan fiillerden uzak
durulması emredilmekte. Allah zaten var olan ve
Musriklerin de kullandıgı bir basortusunu EMREDIYOR
demek hangi Aklın urunudur?Lutfen Aklınızı kullanın.Bir
Sivrisineği dahi örnek vermekten geri durmayan
Rabb,"Başınızı örtün!!!emrini (NEDEN?) vermemişte bazı
aklı evvellere mi kalmış bu iş???
Ayrıca BAZI sozum ona "ERKEKLERIN" gozlerden
saklayıp,sarıp sarmalayıp guya iffetli hale
getirdikleri ve evden cıkarmadıkları hanımlarını
akıllarınca GARANTIye aldıktan sonra,dısarıda kendi
bakıs acılarına gore daha az iffetli oldugunu
dusundukleri bayanlara nasıl baktıklarını sorgulanmasını
istiyorum. Bakıslarını kısması gerekenlerin kendilerini
sorgulamasının zamanı gelmedi mi?
Elbette Allah Basirdir,Alimdir,Habirdir Bagıslaması bol
olmakla birlikte Hesabı hızlı gorendir.
A'raf 7/26 : «...TAKVA ELBİSESİ hepsinden hayırlıdır.»
Kadın toplumda kişiliği ile ön plana çıkabilir ve hatta
çıkmalıdır.
Kadını cinsel obje olarak görenler,aklını bir türlü
kullanmayıp Nefsine sözgeçiremeyenler...kusuru kadında
görerek,kadını sarıp-sarmalayalarak,turbanlara
çarşaflara büründürerek bir çare aramışlardır
zayıflıklarına.Bu asla çözüm olmamıştır.
Sayısız örnekleri vardır.Sözkonusu zayıf ve silik
kişiliklerin aklında ki fesat ne çarşaf dinler nede
turban. Öteyandan
Cinselliğini kullanan kadınların sayısıda az
değil.erkeğin en zayıf noktasından vuran,bu zayıflıktan
faydalan kadınlar yokmu? Moda? Düşük bel,derin dekolte
ile bizlere işyerinde veya günlük hayatta zor anlar
yaşatanlar ve SINAVIMIZI ZORLAŞTIRANLAR
Aslında bize OLGUNLAŞMA adına bir iyilik yapmaktadır:)
"Sizler kolayca cennete gireceğinizi mi zannettiniz?
"Dağbaşında inzivaya çekilen ve kendini Allaha ibadete
adayan adamla,günümüz toplumunda-şehir hayatında-
iffetini koruyabilen Adamın durumu birmidir??
GİYSİnin Tarihte ve Sosyal hayatta ki
yeri hakkında düşünmeden ve Günümüzde de FARKLILAŞMA
adına kullanımı hakkında fikir yürütmeden"ALLAHIN
EMRİ"olarak KABULLENMEK ne büyük bir YANILGI. Genelde
kıyafet,özelde Turban bir AİDİYET duygusunu dışa
vurumudur.Bir takım insanlar derse ki: bizler XXX Grubu-
partisi-tarikatı...v.s. olarak *bu* Giyim tarzını
benimsedik.Ona diyecek bir söz yok.Toplum içinde XXXler
olarak tanınırlar.Ama eğer O giyim tarzını Allahın Emri
olarak dayatırlarsa zamanla uymayanları harici olarak
tanımlamaları toplumlarda ciddi sorunlara neden olurlar.
Sonra mazlum olurlar...Çoğunluk oluncada kaçınılmaz
olarak zalim olurlar. TURBANLI kadın,günümüzde dikkat
çekiyor ve İlgiyi üzerinde topluyorsa İSLAMİ
değildir*şahsi düşüncemdir* Son yıllarda islami
Burjuvazi diye bir Laf duyar olduk. Gelinen nokta inanın
Traji-Komik.Bakıyorsunuz Trafikte Cip kullanan Turbanlı
bayanlar.Luks içinde yaşayanlar? Diyebilirsiniz ki
Onlarında hakkı değilmi?
HAYIR Bir kimse hem kafasında ki bez parçası ile İslamı
temsil ettiğini iddia edecek,hemde islami öğreti ile
taban tabana ZIT yaşayacak.. ve nevar canım benim de
hakkım diyecek.
Bu toplumda fitnenin huzursuzluğun/mutsuzluğun artmasına
sebep olur. Herşeyden önce islamı temsil etme hakkı
hiçbir Zümrenin tekelindedeğildir.her birey tek tek
islamı temsil eder ve yine tek tek hesap günü hesabını
verir.
SELAM/İSLAM/MUSLUMAN
aynı kökten gelir ve HER İNANANIN oturup anlamı hakkında
derin derin düşünmesi gerekir. -Barış yanlısımıyım?Yoksa
içimde gizli düşmanlıklar mı besliyorum? -iyiliğe
iyilikle cevap vermek marifet değil,kötülüğü iyilikle
savmaktır SELAM.(burada İsanın neden sağ yanağına tokat
atana sol yanağınıda uzattığını anlayabiliriz) -Teslim
oldum mu? Müslüman ALLAha kayıtsız-şartsız teslim
olandır.Hatırlayın İbrahimin teslim oluşunu. İslamın
Turban diye bir sorunu yok! Eğer bu bir sorunsa,bu olsa
olsa islamı çarpıtmak isteyen günümüz müşrikleri ile
inananlardan nemalanmak isteyenlerin sorunudur. Nur 31
veya diğer ayetlerde Allah kadınlara açıkca saçınızı
örtün diyemezmiydi?Miras ile ilgili,günlük yaşamla
ilgili o kadar açık ve net Ayet varken,acaba Allah neden
ZATEN MEVCUT OLAN BAŞÖRTÜLERİNİN UCLARI İLE göğüslerini
örtmelerini emretmiştir?
Herzaman ki gibi Kuranda yeterince dayanak bulamdıkları
iddialarına "Hadis" adı altında PEYGAMBERİN AĞZINDAN
KONUŞARAK
Alçakca bir çözüm bulmuşlardır. Müslüman bir Kadın veya
bir Erkek Allah indinde eşittir ve eşitliği ancak kendi
davranış ve niyetleri bozabilir.
TAKVA ELBİSESİnin kumaşı KURAN HÜKÜMLERİDİR,bu kumaş
eskimez solmaz sağlam ve YANMAZ
bir kumaştır. Kim bu kumaşı alır(okur)kendisine verilmiş
AKIL İĞNESİ ile işler ve üzerine uygun bir TAKVA
Elbisesi dikerse Ateşten kurtulur. Takva elbisesinin
konfeksiyon ve seri üretimi yoktur.
KİŞİYE ÖZEL MARKALIDIR.
Her birey kendisine verilen Süre de(ömür) kendisi
dikmek zorunda dır.İğnesini kırmadan-yoldan
sapmadan.Kimki bol miktarda hazır var satıyorum derse
bilinki yalancıdır ve sahte markadir.Sahtesi ATEŞ
Geçirir. Netice de DİNGÜNÜ denilen Defilede her Nefis O
Podyumda boy gösterecek ve Yüce Rabbin beğenisine
sunacaktır Takva elbisesini.Kimi çıplak kimi paçavra
kimiside süslü ve fazladan nakışlı... Ateş geçirmez
KURAN KUMAŞINDAN olanlar ne ala...
Maalesef beğenilmeyenlerin vay haline.
Yinede Rabb Gafurdur Halimdir...
Bağışlaması bol Tevvabdır.Kullarını örten,koruyan
kollayandır.Kusurlarına gözyumandır.
Bir istisnayla...nasıl olsa bağışlanırım diye karşısına
edepsizce çıkmayalım yeter.
Sevgiler...
Not:Paralel olarak devam eden "bir turban
sorusu"konu başlığında yazdığım yazıların
birleşimidir.
__________________ "Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
Katılma Tarihi: 26 ekim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 52
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Zaten var olan BASORTUSUNUN ucları ile GOGUS Dekoltesinin kapatılması emredilmektedir...
diyorsun....da SEN diyorsun, RAB demiyor....arada fark var...sen haddini aşıp RAB'be söylemediği şeyleri söyletiyorsun....başörtüsü 'hımar-ür res'tir...sana soruyorum: RAB hımar ür res mi diyor humurrihinne (hımar'ın çoğulu) yani örtüler mi diyor?
sen beni kandıramazsın...RAB dileseydi 'kadınlar başörtülerinin uçlarıyla göğüs dekoltelerini kapatsınlar'der miydi demez miydi? kadınlar saçlarını göstermesinler der miydi demez miydi?
cahiliye devri kadınları köle ve özgür olmak üzere ikiye ayrılırlardı. hiçbirinin ekonomik hak ve özgürlükleri yoktu. esir kadınlar çıplak dolaşırlar, ve Kabe'yi de öyle tavaf ederlerdi. Ahzab 59'da RAB peygamber kadınlarının örtünmelerini buyuruyor ki, pazar yerinde çıplak esir kadınlar gibi taciz edilmesinler.
tekrar söylüyorum: Nur 31'de 'kadınlar örtülerini göğüslerinin üzerine vursunlar' deniyor. 'Başörtülerinin uclarıyla göğüs dekoltelerini örtsünler' denmiyor. Aradaki fark şu: sen 'baş' 'uç' ve dekolte sözcüklerini ekliyorsun. Diyelim ki beni ve başkalarını kandırdın ve ikna ettin...peki ya RAB?? onun, senin bu çarpıtmana vereceği tepki ne olabilir sence?
açıkçası, hesap gününden korkuyorsan, atom kadar yanlışın hesabının sorulacağı o günü düşün ve kendine gel...haddini aşma...sana bir Müslüman kardeş tavsiyesi olarak al bu sözlerimi!
Katılma Tarihi: 11 ocak 2009 Yer: Micronesia Gönderilenler: 474
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
ertugruldi Yazdı:
Zaten var olan
BASORTUSUNUN ucları ile GOGUS Dekoltesinin kapatılması
emredilmektedir...
diyorsun....da SEN diyorsun, RAB
demiyor....arada fark var...sen haddini aşıp RAB'be
söylemediği şeyleri söyletiyorsun....başörtüsü 'hımar-ür
res'tir...sana soruyorum: RAB hımar ür res mi diyor
humurrihinne (hımar'ın çoğulu) yani örtüler mi diyor?
sen beni kandıramazsın...RAB
dileseydi 'kadınlar başörtülerinin uçlarıyla göğüs
dekoltelerini kapatsınlar'der miydi demez miydi?
kadınlar saçlarını göstermesinler der miydi demez miydi?
cahiliye devri kadınları köle ve özgür olmak
üzere ikiye ayrılırlardı. hiçbirinin ekonomik hak ve
özgürlükleri yoktu. esir kadınlar çıplak dolaşırlar, ve
Kabe'yi de öyle tavaf ederlerdi. Ahzab 59'da RAB
peygamber kadınlarının örtünmelerini buyuruyor ki, pazar
yerinde çıplak esir kadınlar gibi taciz
edilmesinler.
tekrar söylüyorum: Nur 31'de 'kadınlar
örtülerini göğüslerinin üzerine vursunlar' deniyor.
'Başörtülerinin uclarıyla göğüs dekoltelerini örtsünler'
denmiyor. Aradaki fark şu: sen 'baş' 'uç' ve dekolte
sözcüklerini ekliyorsun. Diyelim ki beni ve başkalarını
kandırdın ve ikna ettin...peki ya RAB?? onun, senin bu
çarpıtmana vereceği tepki ne olabilir sence?
açıkçası, hesap gününden korkuyorsan, atom
kadar yanlışın hesabının sorulacağı o günü düşün ve
kendine gel...haddini aşma...sana bir Müslüman kardeş
tavsiyesi olarak al bu sözlerimi!
selam,
Değerli kardeş öncelikle Hoşgeldin.
Benim kimseyi KANDIRMAK gibi bir niyetim
olmadığı gibi kimseyi İKNA etmek gibi bir görevim de
yok. Önce sen neyi savunuyorsun ona bir Netlik kazandır
çünkü neye Tepki gösterdiğini gerçekten anlayamadım?
hımar ür res olsa ne olur? humurrihinne (hımar'ın
çoğulu) olsa ne olur? Varmak istediğin sonuç nedir? Bir
de Aklı örten Hımar vardır o da şarabın ta kendisidir.Ne
alaka dimi? Ben Nur31 den ne anladığımı söylüyorum ve bu
benim şahsi görüşüm.Birebir çeviri yaptığımı söylemedim.
Benim yorumumu beğenirsin-beğenmezsin ama "kandırmak"
gibi ifadeler biraz ağır kaçmış,yinede hakkım helal
olsun..ne diyeyim... Eğer sen o ayetten başınızı örtün
hiçbir saç teli görinmesin gibi ifadeler
anlıyorsan...yazık sana. O ifadenin Muhatabı kadınların
Emir inzal olmadan önce, ZATEN başörtüsü
kullandıklarınıda inkar etmiyorsundur herhalde? Peki
'kadınlar örtülerini {NASIL?} göğüslerinin üzerine
vursunlar' ??? hımar ür res in uçları ile değil mi? Peki
göğüs açıklığına günümüzde ne deniyor? Dekolte değilmi?
Ayrıca TÜM yazımı okumadığını düşünüyorum,yada konu
bütünlüğünü anlamadın.Belkide sıkıcı bir yazıydı..hatayı
bizzat kendimde arıyorum.
Ben Türban ve herhangi bir SAÇ örtme EMRİ olmadığına
kanaat ediyorum.
Yevmiddin de kendi adıma sorumluyum.
Daha sakin yapıcı tartışmaları tercih ederim.
selam.
__________________ "Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
Katılma Tarihi: 26 ekim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 52
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Kardeşim, benim neyi savunduğum gayet açık. Yazdıklarımı oku, anlarsın. Ben sadece RAB'bin : ...ve yadribne fi humurrihinne ala cuyubinne...dediğini, yani ...kadınlar örtülerini göğüslerinin üzerlerine örtsünler dediklerini söylüyorum. Başa örtülen örtü kastedilse bile (ki iklim gereği ve Yahudilerden alınma bir gelenekle) kadınlar başlarına örtü sarıyor olabilirler, Nur 31'de işaret edilen yer, örtülmesi istenen yer baş değil göğüslerdir. Buna eklemeler, takla attırmalar ilave edip çarpıtmaya hiç gerek yok.
Burada sorun, İslam'da kadının yeri nedir olmalıdır. Kuran'da kadın erkekle daima eşit olarak ve farksız anılmaktadır. İnsanların üstünlüğü cinslerinde değil, takvadadır.
Oysa binlerce yıllık ataerkillik sonucu bugün müslüman toplumlarda kadın genellikle ikincil ve dışlanmış konumdadır. Bu, gayrı-İslamidir. Bizim gayret ve çabalarımız kadını ALLAH'ın gördüğü, gösterdiği ve görmek istediği yerde, onurlu bir biçimde, erkekle eşit olarak yaşatmaktır. Bir çok başka şeyde olduğu gibi bu alanda da İslam ne yazık ki aslından çok uzaklaşmıştır. Düzeltilmeye gereksinimi vardır.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma