HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Hz.Mehdi Kimdir? Biliyor musunuz? Öğrenin Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
bembeyaz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 736
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bembeyaz

HAKgelenek Yazdı:

selam.

Daha peşinen kabul etmiyeceğini deklare ediyorsun,o halde söylemek senin için sadece magazin değerinde bir haber olacak ve şeytanın iyice azacak iyisimi sana bu kötülüğü (!) yapmayayım.

muhabetle

hakgelenek,

kıvırtma..:)))):

neden mi???

ben senin peygamberini kabul edip, etmeyeceğimi sana söylemiyorum ki....

ben sadece bilmek istiyorum...

kabul etmek ayrı... bilmek ayrı... :):):):):):):):):)):):)

farkı farkedebileceğini sanmıştım yanılmışım.....

evet kabul etmeyecem.. ama sen adını söyle... bileyim... :):):)::):):))):



__________________
Rabbim! ilmimi ve anlayisimi artir!

www.ahmeteminseyhan.blogcu.com/

selam ve dua ile...
Yukarı dön Göster bembeyaz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bembeyaz Ziyaret bembeyaz's Ana Sayfa
 
islamci
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 03 haziran 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 292
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı islamci

ey forum sakinleri hiçmi okumadınız yazımı hala devam ediyorsunuz gelmeyecektirde gelmeyecektir diye. okuyun bakın bi ya bi merak edip okuyun.

bakara 146.ayette onu oğulları gibi tanırlar diye neden diyor?

seni oğulları gibi tanırlar diye geçmesi gerekir. çünkü ayetlerde bizzat sen diye geçer. senden, seni, sana hep bu şekilde ifade varken neden burda onu kullanıyor. çünkü farklı bir kişiden söz ediyor.



__________________
ne kadar hatırlanmak istiyorsan o kadar hatırla.
Yukarı dön Göster islamci's Profil Diğer Mesajlarını Ara: islamci
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

islamci Yazdı:
ey forum sakinleri hiçmi okumadınız yazımı hala devam ediyorsunuz gelmeyecektirde gelmeyecektir diye. okuyun bakın bi ya bi merak edip okuyun. bakara 146.ayette onu oğulları gibi tanırlar diye neden diyor? seni oğulları gibi tanırlar diye geçmesi gerekir. çünkü ayetlerde bizzat sen diye geçer. senden, seni, sana hep bu şekilde ifade varken neden burda onu kullanıyor. çünkü farklı bir kişiden söz ediyor.

İslamci kardeşim!

Kitap ehlinin oğullarını tanıdığı gibi tnıdıkları, ne Muhammed ne de (gelecekse) gelecek olan resuldür. Tanıdıkları, Resul'e gelen vahidir / ilimdir. Bakara 145'te bahsi edilen İlim.

 Bunun için bir de En'âm 19-20'ye bakın! Orada bunun Kuran olduğunu daha net olarak göreceksiniz!

19- Qul eyyu şeyin ekberu şehédeten, qul ellahu şehîdun beynî ve beynekum. Ve ûhiye ileyye hézel'qurénu li unzirakum bi ve men beleğa. Einnekum leteşhedûne enne meallâhi éliheten uxrâ. Qul lé eşhedu. Qul innemé huve iléhun véhidun ve innenî berîun mimmé tuşrikûn.  20- Ellezîne éteynéhumu'ul'kitébe ye'rifûne kemé ye'rifûne ebnéehum...

"Onu tanıyorlar" ifadesindeki "Onu" zamiri, 19. ayette geçen "hézelQurén" e racidir. Ayetlerde muhatap, 2. şahıs olarak hitap edilen Resul olduğundan şayet "onu" zamiriyle Resul kast sdilmiş olsaydı "onu" yerine, "seni" yada "beni" zamirleri yer almalıydı.

Doğrusunu Allah daha iyi bilir.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

Sayın islamcı,

Bakara suresi Hicretten Sonra Medine de ilk nazil olan suredir.

Medineye gelen hz. Muhammed, burada Yahudilerle karşılaştı.

Bakara suresi tümüyle Yahudiler hakkındadır.

İster surenin en başından sonuna doğru okuyun.

İster ayrıca tefsirlere müracaat edin.

İster Bakara 146 ının siyak sibakına bakın.

İster bu siyak sibak ayetleri bir kaç kişinin mealinden kontrol ederek okuyun.

Göreceksiniz ki  konu , hz. Muhammed ve onun özelliklerini adeta kendi oğullarını tanıyacak derece de bilen Yahudi din adamlarının inkarı.

Başka bir şey değil.

Kıyamete doğru gelecek peygamber değil.

Genel İslam inancında artık Hz. Muhammed den sonra vahiy alacak bir kişi gelmeyecektir.

Zaten amaç kıyametle ilgili uyarı ise Zaten Kur'an ve Hz. Muhammed bu görevi yerine getirdi.

Ben söylediğiniz şeylere Kur'andan bir dayanak bulamıyorum.

Vahiy Kur'an la bitmiştir.

Peygamberlik Ahzap 40 ile bitmiştir.

O zaman daha ilk okul çocuğunun bile bildiği en temel gerçeği, Hz. Muhammedin son peygamber olduğunu bile bile , kıyamete doğru vahiy alan son bir peygamberin geleceğini iddia etmek.

Bu zorlama, yorumla çıkarılmış bir inançta değil.

Kur'an açık açık söylemiş. Zamanımıza kadar tevatür de böyle gelmiş.

Hadisteki Hz. İsa ve Hz. Mehdi inancı bile Ahzap 40 ile çatışmaktadır.

Yine de siz bilirsiniz ama biraz daha araştırma yapmanızı öneririm.

Herkese selamlar.

 

 



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
bembeyaz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 736
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bembeyaz

bence de zorlama yorumlara gerek yok...

ayetleri doğru değerlendirmek uygun olacaktır...

selam ve dua ile....



__________________
Rabbim! ilmimi ve anlayisimi artir!

www.ahmeteminseyhan.blogcu.com/

selam ve dua ile...
Yukarı dön Göster bembeyaz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bembeyaz Ziyaret bembeyaz's Ana Sayfa
 
islamci
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 03 haziran 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 292
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı islamci

bencede ahzap 40 ı tekrar değerlendirin. biraz araştırmacı olun değerlendirin. tevil, tahlil edin onu.

neden Allah(c.c.) ın resulü ve nebilerinin sonuncusu diye geçiyor ayet. yani nebilerin sonuncusu dese sadece yine kuşku olmaz. yada Allah(c.c.) ın resullerinin ve nebilerinin sonuncusu dese yine problem yok dediğinize katılırım. ama üstüne basa basa Allah(c.c.) ın resulü denilmiş. yani rasullerin sonuncusu değil ..

bakın cehenneme gidenlere soruluyor size hiç uyarıcı gelmedi mi? geldi bizde yalanladık diyorlar. yani kanıyla canıyla bir insan uyarıcıdan bahsediyoruz. ya kuranda tahrif edilmiştir diyenlerde var.

 

benim önceki söylediğim ayetlere iyi bakın. ondan sonra karar verin.



__________________
ne kadar hatırlanmak istiyorsan o kadar hatırla.
Yukarı dön Göster islamci's Profil Diğer Mesajlarını Ara: islamci
 
HAKgelenek
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 05 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 611
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HAKgelenek

haktansapmaz yazdı.

Kitap ehlinin oğullarını tanıdığı gibi tnıdıkları, ne Muhammed ne de (gelecekse) gelecek olan resuldür. Tanıdıkları, Resul'e gelen vahidir / ilimdir.

selam hocam.

tanınan resule gelen vahiyse,şuanki vahyin (kuranın)tanındığını düşünüyormusunuz,yoksa ortadaki vahyin(kuranın )tanınması için bir resule ihtiyaç varmıdır?

selam ve dua ile

 



__________________
Nahl.6:Bir güzellik de vardır onlarda sizin için: Sabah saldığınız sırada, akşam topladığınız sırada. Ve lekum fîhâ cemâlun hîne turîhûne ve hîne tesrehûn
Yukarı dön Göster HAKgelenek's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HAKgelenek
 
HAKgelenek
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 05 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 611
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HAKgelenek

saffet metin yazdı

Sayın islamcı,

Bakara suresi Hicretten Sonra Medine de ilk nazil olan suredir.

selam

sayın saffet bey kuranın hangi sure ile başlayıp hangi sure ile bittiğini kuran bize bildirmezken sizin bakara suresinin ne zamanda ve nerde indiğini söylerken buna delil olarak insanların inanacağı bir kaynak ortaya koymanız mümkünmüdür?

selamlar



__________________
Nahl.6:Bir güzellik de vardır onlarda sizin için: Sabah saldığınız sırada, akşam topladığınız sırada. Ve lekum fîhâ cemâlun hîne turîhûne ve hîne tesrehûn
Yukarı dön Göster HAKgelenek's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HAKgelenek
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

HAKgelenek Yazdı:
tanınan resule gelen vahiyse,şuanki vahyin (kuranın)tanındığını düşünüyormusunuz,yoksa ortadaki vahyin(kuranın )tanınması için bir resule ihtiyaç varmıdır

Aleykesselam HAKgelenek, Yaşar Nuri "O kendilerine kitap verdiklerimiz var ya, onu öz oğulları tanıdıkları gibi tanıyıp bilirler." şeklinde çevirmiş ayeti. Yani, "onu" nla neyi veya kimi kastettiğini belli etmemiş kurnaz(!) 

Sizce tanıdıkları Resul muydu Kuran mıydı?

Ben vahyi tanıyorlardı diyorum. Yani Resulün vahyi söylemlerini normal bir beşer sözünden ayırd edecek vahyi tecrübeye sahiplerdi. Vahiy olanı, vahiy olmayandan ayırabiliyorlardı. Vahyi Resul ile değil, Resulü vahiy ile biliyorlardı. Aslında vahiy alan Resul taşıdığı ruh'ul-Kudus /Vahyi alan ruh, diğer bir deyişle Cibril O'nun duruşuna ,kşiliğine, karekterine yansımıştır. İşte Resul söylediği sözlerle beraber sergilediği duruş, etrafına yaydığı enerji ile de tanınır. Yoksa daha önceki vahilerde anlatılmış kendisinde bulunduğu ileri sürülen fiziki vasıflar, işaretlerle değil.

Sualinize gelince, bugün neyin vahiy, neyin vahiy olmadığı konusunda bile bir sürü görüş /mezhep vardır...!

Bence inananlarının Kuran'ı doğru anlamaları ve aynı doğrularda ittifak etmeleri (ihtilaf etmemeleri) için dahi olsa resule ihtiyaç vardır.   

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

sayın arkadaşlar,

Hz. Muhammedden sonra din bilginleri gelebilir, gerçekten insanları uyaran her kavimden, her dinden , her meslekten  insan gelebilir.

Ama vahiy alan insan gelmeyecektir.

Bakara 246 yı ben yahudilerin hz muhammedi kendi oğullarını tanıdığı şeklinde yorumladım. Gerçek budur.

Bakara yahudilerle ilgili bir suredir. Ali imran ve Maide ise Hristiyanlarla.

Yahudi ve Hristiyanlar hakkında ne kadar çok bilginiz varsa o kadar iyi anlar ve yorumlarsınız.

Siz diyorsunuz ki vahiy, Kur'an falan.

Elbetteki bu yahudi hahamları , hz. Muhammedle konuştuğunda faran dan (Mekke)  gelmesi en önemli referans onlar için. örneğin Şamdan gelseydi Kur'an la bile gelse hiç muhatap alınmazdı. Yahu adam ilahi kaynaklı bir şeyler söylüyor. Peygamber olduğunu iddia ediyor ama Farandan  gelmesi gerekiyordu şamdan değil derler.

Mekkeden gelen bu kişinin bilgisi nedir. Allahtan ne almıştır. Nasıl bir hayat sürmüştür. Tabii Hz. Muhammed O zamana kadar indirilen Kur'an ayetlerinden örnekler de  okumuştur. Zaten bir haham bunu değerlendirebilecek  bilgiye sahipti ve bu bilgiyle yapacağı bir sohbet ile o kişinin Allahın elçisi olup olmadığını anlayabilirdi. Anladılar ama gönüllerine zor geldi.

Ayrıca Kur'anın iniş sırası Hz. Alinin MUshafının tertibi iniş sırası tertibidir. Hz. Ali dışında bu tertibe riayet eden yoktur. Bunun dışında harfine kadar aynıdır.  Bugünkü  Sureleri inişlerine göre tasnif eden mushaflar da var artık Allaha şükür.

Hatta ben en azından Meallerin veya meallerin bir kısmının bu iniş sırası rivayetine uygun olarak yayınlanmasını öneriyorum.

Çünkü konu cahili olan iyi veya kötü niyetli kimseler, Kur'an da çelişkili şeyler olduğunu, aynı konuda bir kısım ayetler çok sert, bir kısmı çok yumuşak. Bir kısmında barış, bir kısmında şiddet. falan .

İniş sırasında okunduğunda daha mantıklı geliyor insanlara.

Yoksa klasik tasnifteki bir Kur'anın okunması konu cahili insanda gerçekten olumsuz etkiler yaratabiliyor.

Ben bir arkadaşa söyledim. Kur'anın türkçesini oku diye. Arkadaş lise mezunuydu. Okudum ama hiç bir şey anlamadım. Gene okudum yine bir şey anlamadım dedi.

Ama ben çok iyi anlıyorum. Sorun nedir.

Aslında buna kafa patlatmak gerekir. İnsanlar Kur'anı kolay anlamalıdırlar. Daha fazla çelişkiye düşmemelidirler.

Kendim de iniş sırasına göre Hasenat programından karşılaştırmalı olarak okuyorum.

herkese selamlar.

 



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats