Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
hiç tanımadığı ona çok yabancı çok acayip bir ses ona seslenip sen görevlendirildin mi diyor...
yoksa vicdanının derinliklerinden fışkıran çok tanıdık ve yakın bir hitap ona kalk ve uyar mı diyor...
mesela çok zor bir anımızda bunu gören biri kalkıp bizim yanımıza geldiğinde* seni allah gönderdi *deriz...
gönderilme böyle bir şey mi acep...
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Katılma Tarihi: 05 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 611
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
muhliskul Yazdı:
Merhaba
Kuran'in bir defada vahyedilmedigi ve bunun sebebleri cok acik ve net olarak Kuran'da ifade edilmistir. O halde elimizdeki mevcut diziminden cok farkli bir siralama ile iletildigi kesin olan Kuran'in mevcut halini kim belirlemistir?
Bunun failinin Allah oldugunu soyleyen arkadaslarin Kuran referansli izahlarini almak isterim.
Benim bildigim kadari ile bu duzenlemeyi formule eden herhangi bir vahiy Kuran'da mevcut degildir.
Muhammed yeni inen ayetleri, ne sekilde hangi ayetlerin devami olarak belirleyecektir? Onun bu konudaki kilavuzu nedir?
Bu duzenlemeleri Alah yapti diyenler aslinda Muhammed'e Kuran'dan baska bir vahiy indigini kabullenmek zorunda kalmaktadirlar. Cunku Kuran'da ey Muhammed bu ayetler filanca suredeki ayetlerin devamidir bunlari onlara ilave et, diye hic bir ifade yoktur.
Benim kanaatim Kuran'in ayetlerinin mevcut duzenlenmesi Allah'in yardim ve kilavuzlugu ile sevgili resulumuz Muhammed tarafindan yapilmistir. Bu duzenleyis onun risalet bilinciyle hic aksatmadan daimi olarak yerine getirdigi bir gorevdir. Resulumuz Muhammed Risalet yasaminin her gecesinin buyuk bir kismini iste bu duzenleyisle gecirmistir.
Allah'a emanet
Kadir
Sn.Kadir bey,sizin uslubunuzda anlamakta zorlandığım yanınız şu ki,tartışmada her iki fikride savunuyor görünmenizdir.Yanlış yapmaktan korkarak bir yere varılmaz.İbrahim ay'a güneş'e rabbim derken yanılmadı mı?İşte doğruya böyle varılır.Öteden beri özgün düşünceleri tehlikeli bulmaktan başka bir tavır ortaya koymuyorsunuz.Lütfen yazdıklarıma gücenmeyin ve artık şu bilgiç duruşunuzu sorgulayın,kendinize bir yer belirleyin.Bu tarz tartışmalar sonuç vermediği için yazacaklarınıza kesin olarak yanıt vermeyeceğim.Selamlar..
__________________ Nahl.6:Bir güzellik de vardır onlarda sizin için: Sabah saldığınız sırada, akşam topladığınız sırada. Ve lekum fîhâ cemâlun hîne turîhûne ve hîne tesrehûn
Katılma Tarihi: 11 ocak 2009 Yer: Micronesia Gönderilenler: 474
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
sevgili hakgelenek,
olayı kişiselleştirmek kimseye yarar getirmez.
Doğru tekdir...doğruya giden yollar çok olmakla
birlikte.Sırf özgün olduğu için bir fikrin peşine
düşülmez.
Şimdi size düşen ortaya attığınız fikri savunmak veya
erdemli olup;evet yanılmışım diyebilmektir.
Esenlikler dilerim...
__________________ "Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
Katılma Tarihi: 05 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 611
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam Metehan,biraz acele ettin ama bir yerden başlayalım.Şimdi arapça bilenler arapça olarak "tek bir cümle" ifadesinin nasıl söyleneceğini furkan-32 ye bakmadan ortaya koymalılar,bu bir.İkincisi,"cumleten" kelimesi müfret yani tekil anlamında kelimedir.Yani "bir cümle"Aynı zamanda vahidaten kelimeside tek'i yani bir'i karşılar.Şimdi düşünebiliyormusun iki adet tekil kelimeyle "toptan" ifadesini içeren bir cümle anlatılmış olur mu?Evet 25/33'ü bu bağlamda okuyunca konu bütünlüğüne ulaşılacaktır.
__________________ Nahl.6:Bir güzellik de vardır onlarda sizin için: Sabah saldığınız sırada, akşam topladığınız sırada. Ve lekum fîhâ cemâlun hîne turîhûne ve hîne tesrehûn
Yanlış anlaşılmaktan endişeliydim, o ndenle bunu ifade etmeye çalıştıydım. Nitekim öyle de oldu, yanlış anlaşıldım.
Ben Muhammed Allah'tan vahiy almıyordu demedim, Muhammed kendisi uydurdu da demedim. Kuran Muhammed'in kelamıdır da demedim. Karşınızda Suruş var gibi sorgulamayın lütfen. Ben Suruş gibi düşünüyorum da demedim...
Muhammed'in sürekli Allah'tan haber aldığını söyledim, gerektiği yerde gerektiği zamanda. Muhammed'in, tabiri caizse Allah'ın kelamının ağzı olduğu inancındayım. Kuran'ın harflerinin, kelimelerinin, cümlelerinin dizaynı aynen Allah'a ait olduğu konusu zaten öteden beri tartışıla gelen bir konu. Aynı hadise veya kıssa Kuran'da farklı farklı ifade ediliyor. Bazen aynı cümle aynı şeyi mota mot anlattığı halde iki ayrı yerde kelimeler yer değiştiriyor, cümlenin kelimeleri takdim tehir edbiliyor...
Muhammed, her şeyi bilen Allah'ın bildirmesiyle biliyor; Muhammed Meryem'i, Musa'yı, İsa'yı, Yakub'u ve oğullarını, Samiri ve buzağıyı, Firavn ve yaptıklarını, Firavn'un sarayındaki kadını ve dediklerini; kıssaları, meselleri vs yi nasıl bilebilir Allah'tan bağımsız? Bütün bunları Allah'tan öğreniyor elbet. Rabbi O'na söylüyor, söyletiyor.
Sizce Muhammed Kuranda okuduğumuz ilk sure denilen Alak Suresini olduğu gibi muhataplarına okuyarak mı tebliğine başladı ve peyderpey peşi sıra Kuran'da yer alan ayet ve sureleri aynen okuyarak böyle böyle mi devam etti?
Katılma Tarihi: 11 ocak 2009 Yer: Micronesia Gönderilenler: 474
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
HAKgelenek Yazdı:
Selam Metehan,biraz acele ettin ama
bir yerden başlayalım.Şimdi arapça bilenler arapça
olarak "tek bir cümle" ifadesinin nasıl söyleneceğini
furkan-32 ye bakmadan ortaya koymalılar,bu
bir.İkincisi,"cumleten" kelimesi müfret yani tekil
anlamında kelimedir.Yani "bir cümle"Aynı zamanda
vahidaten kelimeside tek'i yani bir'i karşılar.Şimdi
düşünebiliyormusun iki adet tekil kelimeyle "toptan"
ifadesini içeren bir cümle anlatılmış olur mu?Evet
25/33'ü bu bağlamda okuyunca konu bütünlüğüne
ulaşılacaktır.
selam Hakgelenek,
sanki görüşünü Furkan33 e bakmadan ortaya koyar
gibisin?ama yinede onu delil gösteriyorsun?
Arabcaya yada Etimolojiye girmeden önce;
Sana ....soruyorlar diye başlayan ayetleri nasıl
yorumluyorsun? (ayetleri tek tek yazmayacağım)Nebi o
soruları yönelten kişilere ne cevap verdi? Kusura
bakmayın Ramazanda gelin "toptan"inmesini bekliyorum mu
dedi?
Birde Mekki/Medeni meselesi var tabii...ama aceleci
olmadığım için ona sıra gelmesini bekleyebilirim:)
__________________ "Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
Sevgili HAKgelenek, nede ısrar ettiğini anlayamadım. Cümle kelimesinin anlamı zaten "bütün, hepsi" demektir. Cümle alem: bütün insanlar, bütün dünya demek. Cümleniz: topunuz, hepiniz demek. Cümle tekil ama manası çokluk ifade ediyor. Cümle tekil, vahidetun de tekil, bir tek demekle ne demeye çalıştığını anlayamadım. Bir tek kelam/ söz cümlesi mi demek istediniz? Yani Kuran bir tek cümleden mi oluşmalıydı diyorlar. Bir tek cümle nasıl oluyor?
Cümle: cim- mim- lam= cemule'den .. cemulenin kök anlamı: cemea. El-cümletu: cemaatuşşey' demek. Cümleten: Tamamen, hep birlikte, hep beraber anlamında. Arapçada.Bu öncelikli anlamıdır.
Ayrıca kelimelerin oluşturduğu anlamlı söz dizisine de cümle denir. İsim cümlesi, fiil cümlesi, haber cümlesi, nida cümlesi, hal cümlesi, şart cümlesi... gibi. Ama burada bu çeşit bir cümle kast edilmiş olamaz.
Ne dediğini ben tam anlamadığım için ihtimal açıklamalar yaptım, sözü uzattım kusuruma bakmayın lutfen.
Müşrikler Kuran, neden "cümleten vahideten" yani, defaten vabahideten; bir defada, bir anda, hepsi bir bütün olarak, bir arada, yazılmış bir kitap halinde ona indirilmedi, diyorlar.
Katılma Tarihi: 05 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 611
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
"Bir tek kelam/ söz cümlesi mi demek istediniz? Yani Kuran bir tek cümleden mi oluşmalıydı diyorlar. Bir tek cümle nasıl oluyor?"
Evet aynen dediğiniz gibi "tek bir cümleden ibaret olmalıydı" yani detaya girmemeli,sadece başlıkları vermeli içini doldurmayı sana/başkalarına bırakmalıydı."Toptan bir defada inmeliydi" manası zorlamanında ötesindedir.Bir Arap'a sorsanız "tek bir cümle" yi arapça olarak söylermisin diye nasıl söylerdi yada söylerdiniz?Selamlar..
__________________ Nahl.6:Bir güzellik de vardır onlarda sizin için: Sabah saldığınız sırada, akşam topladığınız sırada. Ve lekum fîhâ cemâlun hîne turîhûne ve hîne tesrehûn
"Bir tek kelam/ söz cümlesi mi demek istediniz? Yani Kuran bir tek cümleden mi oluşmalıydı diyorlar. Bir tek cümle nasıl oluyor?"
Evet aynen dediğiniz gibi "tek bir cümleden ibaret olmalıydı" yani detaya girmemeli,sadece başlıkları vermeli içini doldurmayı sana/başkalarına bırakmalıydı."Toptan bir defada inmeliydi" manası zorlamanında ötesindedir.Bir Arap'a sorsanız "tek bir cümle" yi arapça olarak söylermisin diye nasıl söylerdi yada söylerdiniz?Selamlar..
Sadece başlıkları verince o zaman tek bir cümle mi olacaktı, yoksa her bir başlık bir cümle mi olacaktı?
Sözlerimi yanlış anlamayın, sorularım anlatma amaçlıdır; sormayı tavsiye ettiğiniz bir araba siz neden tabi olmuyorsunuz ki? Doğrusu olan sizin bir araba uymanızdır. Nasıl olsa hangi bir arap da bizden sizden Kuran'ı daha iyi anlıyor. Soracağımız arap cümle sözcüğünün bildiğin söz dizesinden başka asıl anlamını bilmiyorsa ancak, sizin gibi anlayacaktır. Kuran Arapça'sını bilen değil, biraz kültürlü bir arabın dahi iddia ettiğiniz gibi anlayacağına ihtimal vermiyorum. Sanırım bir arap "bilcümleti'nin hep beraber, tacirulcümleti'nin toptancı, cümletülkainat'ın kainattaki her şey anlamına olduğunu bilir. El-cümletü: Mecmuatüşşey'i dir.
Şunu da söyliyeyim; bunları ben kendi kafamdan uydurmuyorum. Arab'ın sözlüğünden, tefsirinden söyliyorum. Selam ve sevgiler.
Katılma Tarihi: 05 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 611
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
"Soracağımız arap cümle sözcüğünün bildiğin söz dizesinden başka asıl anlamını bilmiyorsa ancak, sizin gibi anlayacaktır"
Sn.Haktansapmaz hoca,bende onu söylüyorum.Bu ifadenin "söz dizesi"olmadığı kanaatine nasıl varıyorsunuz?Yani "cumleten vahidaten"e,"Tek bir cümle halinde" dememizi engelleyen kural nedir?Selamlar..
__________________ Nahl.6:Bir güzellik de vardır onlarda sizin için: Sabah saldığınız sırada, akşam topladığınız sırada. Ve lekum fîhâ cemâlun hîne turîhûne ve hîne tesrehûn
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma