HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: sure sıralamaları niçin belli değil? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

resul görevlendirildiği andan itibaren....

şimdi bu görevlendirme nasıl bir olay...

hiç tanımadığı ona çok yabancı çok acayip bir ses ona seslenip sen görevlendirildin mi diyor...

yoksa vicdanının derinliklerinden fışkıran çok tanıdık ve yakın bir hitap ona kalk ve uyar mı diyor...

mesela çok zor bir anımızda bunu gören biri kalkıp bizim yanımıza geldiğinde* seni allah gönderdi *deriz...

gönderilme böyle bir şey mi acep...


__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
HAKgelenek
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 05 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 611
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HAKgelenek

muhliskul Yazdı:

 Merhaba

Kuran'in bir defada vahyedilmedigi ve bunun sebebleri cok acik ve net olarak  Kuran'da ifade edilmistir. O halde  elimizdeki mevcut diziminden cok farkli bir siralama ile iletildigi kesin olan  Kuran'in mevcut halini kim belirlemistir?

  Bunun failinin Allah oldugunu soyleyen arkadaslarin Kuran referansli izahlarini almak isterim.

Benim bildigim kadari ile bu duzenlemeyi formule eden herhangi bir vahiy Kuran'da mevcut degildir.

 Muhammed  yeni inen ayetleri, ne sekilde   hangi ayetlerin devami olarak  belirleyecektir? Onun bu konudaki kilavuzu nedir? 

Bu duzenlemeleri Alah yapti diyenler aslinda  Muhammed'e Kuran'dan baska bir vahiy indigini   kabullenmek zorunda kalmaktadirlar. Cunku  Kuran'da ey Muhammed bu ayetler filanca suredeki ayetlerin devamidir bunlari onlara ilave et, diye hic bir  ifade yoktur.

Benim kanaatim Kuran'in ayetlerinin mevcut duzenlenmesi Allah'in yardim ve kilavuzlugu ile sevgili resulumuz  Muhammed tarafindan yapilmistir. Bu duzenleyis onun risalet bilinciyle hic aksatmadan daimi olarak yerine getirdigi  bir gorevdir. Resulumuz Muhammed   Risalet yasaminin  her gecesinin buyuk bir  kismini iste  bu duzenleyisle  gecirmistir. 

Allah'a emanet

Kadir

Sn.Kadir bey,sizin uslubunuzda anlamakta zorlandığım yanınız şu ki,tartışmada her iki fikride savunuyor görünmenizdir.Yanlış yapmaktan korkarak bir yere varılmaz.İbrahim ay'a güneş'e rabbim derken yanılmadı mı?İşte doğruya böyle varılır.Öteden beri özgün düşünceleri tehlikeli bulmaktan başka bir tavır ortaya koymuyorsunuz.Lütfen yazdıklarıma gücenmeyin ve artık şu bilgiç duruşunuzu sorgulayın,kendinize bir yer belirleyin.Bu tarz tartışmalar sonuç vermediği için yazacaklarınıza kesin olarak yanıt vermeyeceğim.Selamlar..



__________________
Nahl.6:Bir güzellik de vardır onlarda sizin için: Sabah saldığınız sırada, akşam topladığınız sırada. Ve lekum fîhâ cemâlun hîne turîhûne ve hîne tesrehûn
Yukarı dön Göster HAKgelenek's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HAKgelenek
 
Metehan2003
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 11 ocak 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 474
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Metehan2003

sevgili hakgelenek,
olayı kişiselleştirmek kimseye yarar getirmez.
Doğru tekdir...doğruya giden yollar çok olmakla
birlikte.Sırf özgün olduğu için bir fikrin peşine
düşülmez.
Şimdi size düşen ortaya attığınız fikri savunmak veya
erdemli olup;evet yanılmışım diyebilmektir.
Esenlikler dilerim...

__________________
"Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
Yukarı dön Göster Metehan2003's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Metehan2003
 
HAKgelenek
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 05 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 611
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HAKgelenek

Selam Metehan,biraz acele ettin ama bir yerden başlayalım.Şimdi arapça bilenler arapça olarak "tek bir cümle" ifadesinin nasıl söyleneceğini furkan-32 ye bakmadan ortaya koymalılar,bu bir.İkincisi,"cumleten" kelimesi müfret yani tekil anlamında kelimedir.Yani "bir cümle"Aynı zamanda vahidaten kelimeside tek'i yani bir'i karşılar.Şimdi düşünebiliyormusun iki adet tekil kelimeyle "toptan" ifadesini içeren bir cümle anlatılmış olur mu?Evet 25/33'ü bu bağlamda okuyunca konu bütünlüğüne ulaşılacaktır.

__________________
Nahl.6:Bir güzellik de vardır onlarda sizin için: Sabah saldığınız sırada, akşam topladığınız sırada. Ve lekum fîhâ cemâlun hîne turîhûne ve hîne tesrehûn
Yukarı dön Göster HAKgelenek's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HAKgelenek
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam arkadaşlar, selam sevgili Ali Aksoy,

Yanlış anlaşılmaktan endişeliydim, o ndenle bunu ifade etmeye çalıştıydım. Nitekim öyle de oldu, yanlış anlaşıldım.

Ben Muhammed Allah'tan vahiy almıyordu demedim, Muhammed kendisi uydurdu da demedim. Kuran Muhammed'in kelamıdır da demedim. Karşınızda Suruş var gibi sorgulamayın lütfen. Ben Suruş gibi düşünüyorum da demedim...

Muhammed'in sürekli Allah'tan haber aldığını söyledim, gerektiği yerde gerektiği zamanda. Muhammed'in, tabiri caizse Allah'ın kelamının ağzı olduğu inancındayım. Kuran'ın harflerinin, kelimelerinin, cümlelerinin dizaynı aynen Allah'a ait olduğu konusu zaten öteden beri tartışıla gelen bir konu. Aynı hadise veya kıssa Kuran'da farklı farklı ifade ediliyor. Bazen aynı cümle aynı şeyi mota mot anlattığı halde iki ayrı yerde kelimeler yer değiştiriyor, cümlenin kelimeleri takdim tehir edbiliyor... 

Muhammed, her şeyi bilen Allah'ın bildirmesiyle biliyor; Muhammed Meryem'i, Musa'yı, İsa'yı, Yakub'u ve oğullarını, Samiri ve buzağıyı, Firavn ve yaptıklarını, Firavn'un sarayındaki kadını ve dediklerini; kıssaları, meselleri vs yi nasıl bilebilir Allah'tan bağımsız? Bütün bunları Allah'tan öğreniyor elbet. Rabbi O'na söylüyor, söyletiyor. 

Sizce Muhammed Kuranda okuduğumuz ilk sure denilen Alak Suresini olduğu gibi muhataplarına okuyarak mı tebliğine başladı ve peyderpey peşi sıra Kuran'da yer alan ayet ve sureleri aynen okuyarak böyle böyle mi devam etti?

Sürçü lisan ettimse af ola!

SEvgiyle esen kalın!

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Metehan2003
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 11 ocak 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 474
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Metehan2003

HAKgelenek Yazdı:
Selam Metehan,biraz acele ettin ama
bir yerden başlayalım.Şimdi arapça bilenler arapça
olarak "tek bir cümle" ifadesinin nasıl söyleneceğini
furkan-32 ye bakmadan ortaya koymalılar,bu
bir.İkincisi,"cumleten" kelimesi müfret yani tekil
anlamında kelimedir.Yani "bir cümle"Aynı zamanda
vahidaten kelimeside tek'i yani bir'i karşılar.Şimdi
düşünebiliyormusun iki adet tekil kelimeyle "toptan"
ifadesini içeren bir cümle anlatılmış olur mu?Evet
25/33'ü bu bağlamda okuyunca konu bütünlüğüne
ulaşılacaktır.


selam Hakgelenek,
sanki görüşünü Furkan33 e bakmadan ortaya koyar
gibisin?ama yinede onu delil gösteriyorsun?
Arabcaya yada Etimolojiye girmeden önce;
Sana ....soruyorlar diye başlayan ayetleri nasıl
yorumluyorsun? (ayetleri tek tek yazmayacağım)Nebi o
soruları yönelten kişilere ne cevap verdi? Kusura
bakmayın Ramazanda gelin "toptan"inmesini bekliyorum mu
dedi?
Birde Mekki/Medeni meselesi var tabii...ama aceleci
olmadığım için ona sıra gelmesini bekleyebilirim:)




__________________
"Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
Yukarı dön Göster Metehan2003's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Metehan2003
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sevgili HAKgelenek, nede ısrar ettiğini anlayamadım. Cümle kelimesinin anlamı zaten "bütün, hepsi" demektir. Cümle alem: bütün insanlar, bütün dünya demek. Cümleniz: topunuz, hepiniz demek. Cümle tekil ama manası çokluk ifade ediyor. Cümle tekil, vahidetun de tekil, bir tek demekle ne demeye çalıştığını anlayamadım. Bir tek kelam/ söz cümlesi mi demek istediniz? Yani Kuran bir tek cümleden mi oluşmalıydı diyorlar. Bir tek cümle nasıl oluyor?

Cümle: cim- mim- lam= cemule'den .. cemulenin kök anlamı: cemea. El-cümletu: cemaatuşşey' demek. Cümleten: Tamamen, hep birlikte, hep beraber anlamında. Arapçada.Bu öncelikli anlamıdır.

Ayrıca kelimelerin oluşturduğu anlamlı söz dizisine de cümle denir. İsim cümlesi, fiil cümlesi, haber cümlesi, nida cümlesi, hal cümlesi, şart cümlesi... gibi. Ama burada bu çeşit bir cümle kast edilmiş olamaz.

Ne dediğini ben tam anlamadığım için ihtimal açıklamalar yaptım, sözü uzattım kusuruma bakmayın lutfen.

Müşrikler Kuran, neden "cümleten vahideten" yani, defaten vabahideten; bir defada, bir anda, hepsi bir bütün olarak, bir arada, yazılmış bir kitap halinde ona indirilmedi, diyorlar.  

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
HAKgelenek
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 05 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 611
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HAKgelenek

"Bir tek kelam/ söz cümlesi mi demek istediniz? Yani Kuran bir tek cümleden mi oluşmalıydı diyorlar. Bir tek cümle nasıl oluyor?"

Evet aynen dediğiniz gibi "tek bir cümleden ibaret olmalıydı" yani detaya girmemeli,sadece başlıkları vermeli içini doldurmayı sana/başkalarına bırakmalıydı."Toptan bir defada inmeliydi" manası zorlamanında ötesindedir.Bir Arap'a sorsanız "tek bir cümle" yi arapça olarak söylermisin diye nasıl söylerdi yada söylerdiniz?Selamlar..



__________________
Nahl.6:Bir güzellik de vardır onlarda sizin için: Sabah saldığınız sırada, akşam topladığınız sırada. Ve lekum fîhâ cemâlun hîne turîhûne ve hîne tesrehûn
Yukarı dön Göster HAKgelenek's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HAKgelenek
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

HAKgelenek Yazdı:

"Bir tek kelam/ söz cümlesi mi demek istediniz? Yani Kuran bir tek cümleden mi oluşmalıydı diyorlar. Bir tek cümle nasıl oluyor?"

Evet aynen dediğiniz gibi "tek bir cümleden ibaret olmalıydı" yani detaya girmemeli,sadece başlıkları vermeli içini doldurmayı sana/başkalarına bırakmalıydı."Toptan bir defada inmeliydi" manası zorlamanında ötesindedir.Bir Arap'a sorsanız "tek bir cümle" yi arapça olarak söylermisin diye nasıl söylerdi yada söylerdiniz?Selamlar..

Sadece başlıkları verince o zaman tek bir cümle mi olacaktı, yoksa her bir başlık bir cümle mi olacaktı?

Sözlerimi yanlış anlamayın, sorularım anlatma amaçlıdır; sormayı tavsiye ettiğiniz bir araba siz neden tabi olmuyorsunuz ki? Doğrusu olan sizin bir araba uymanızdır. Nasıl olsa hangi bir arap da bizden sizden Kuran'ı daha iyi anlıyor. Soracağımız arap cümle sözcüğünün bildiğin söz dizesinden başka asıl anlamını bilmiyorsa ancak, sizin gibi anlayacaktır. Kuran Arapça'sını bilen değil, biraz kültürlü bir arabın dahi iddia ettiğiniz gibi anlayacağına ihtimal vermiyorum. Sanırım bir arap "bilcümleti'nin hep beraber, tacirulcümleti'nin toptancı, cümletülkainat'ın kainattaki her şey anlamına olduğunu bilir. El-cümletü: Mecmuatüşşey'i dir.

Şunu da söyliyeyim; bunları ben kendi kafamdan uydurmuyorum. Arab'ın sözlüğünden, tefsirinden söyliyorum. Selam ve sevgiler. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
HAKgelenek
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 05 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 611
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HAKgelenek

"Soracağımız arap cümle sözcüğünün bildiğin söz dizesinden başka asıl anlamını bilmiyorsa ancak, sizin gibi anlayacaktır"

Sn.Haktansapmaz hoca,bende onu söylüyorum.Bu ifadenin "söz dizesi"olmadığı kanaatine nasıl varıyorsunuz?Yani "cumleten vahidaten"e,"Tek bir cümle halinde" dememizi engelleyen kural nedir?Selamlar..



__________________
Nahl.6:Bir güzellik de vardır onlarda sizin için: Sabah saldığınız sırada, akşam topladığınız sırada. Ve lekum fîhâ cemâlun hîne turîhûne ve hîne tesrehûn
Yukarı dön Göster HAKgelenek's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HAKgelenek
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats