Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 05 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 611
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
haktansapmaz Yazdı:
Merhaba HAKgelenek,
Lem efhem anke cümleten vâhideten:
Senden tek bir cümle anlamadım.
:)))
Merhaba Abdurrahman hoca,
Kuran'da bu itirazı yapanlar tıpkı belirttiğiniz gibi "sana inen bu kitap detaya girmemeli sadece "tek bir cümle halinde" söyleyip gerisini beşere bırakmalıydı"demek istiyorlar.Onların şaşırdığı Kuran'ın parça parça inmesi değil,zaten bu durum onlar için bir şey ifade etmez.Ha bir defada inmiş ha parça parça.Sıkıntıları kitab'ın içinde onların alanlarını kısıtlayan detayın yeterince verilmesiydi.Buna rağmen büyük bir kısmı resulü kullanarak "peygamberin sünneti"adı altında kendilerine müdahil olma hakkı tanıyan alanı oluşturarak bu kapıyı aralamışlardır.Bugün dini yaşamda asıl olan Kuran değil işte bu sünnettir.Örneğin "Namaz/salat farzdır" derler sonra içini ilmihal kitapları vasıtasıyla mezheb imamlarına dolturturlar.Selamlar..
__________________ Nahl.6:Bir güzellik de vardır onlarda sizin için: Sabah saldığınız sırada, akşam topladığınız sırada. Ve lekum fîhâ cemâlun hîne turîhûne ve hîne tesrehûn
Katılma Tarihi: 05 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 611
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam Rıdvan,üstteki yazılarımızı aynı zamanda yollamışız.Sorunuda izah etmeye çalıştım.Gerekirse devam ederiz.Selamlar..
__________________ Nahl.6:Bir güzellik de vardır onlarda sizin için: Sabah saldığınız sırada, akşam topladığınız sırada. Ve lekum fîhâ cemâlun hîne turîhûne ve hîne tesrehûn
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Merhaba
Benim anladigim kadari ile gramer acisindan hakgelenegin anlayisinda bir hayli sorun var.
Mevzu bahis kullanimin dilbilgisindeki cumle ile alakasi yok. Kafirler Kuran'in dilbilgisine yonelik itirazlarda bulunmuyorlar ki. Kuranin tedrici inisine karsi yapilan itirazlari izah ettigi apacik olan bu ifadelerden kelime, cumle, paragraf vs. gibi anlamlari cikarmak cok isabetsiz olur.
Kok olarak butun,tastamam, uygun, toparlamak,guzellik vesaire anlamlari tasiyan kelimenin dilbilgisine ait kullanimi kok manasindan izafeten olusmustur. Dilbilgisindeki cumle haktansapmaz kardesimizin belirttigi gibi; bir ifadenin anlasilirligi icin gerekli olanlarin icinde bulundugu butunluk demektir. Yani tastamam olustur. Furkan suresindeki ayette Kuran'in tertil uzerine vahyedilerek, gelismeleri tefsir etmesine karsi inanmayanlarin rahatsizligi dile getirilmektedir. Onlar her yeni gelismeye binaen vahiyle resulun desteklenerek kendilerine karsi guclendirilmesine karsi akillarinca cozum aramaktaydilar.
Inanmayanlara karsi verilen mucadele bulunulan ortamla iliskilendirilerek tekrarlanan kissalar, Resulun ve yanindakilerin azmini artiriyor ve her turlu imkansizliklara karsi mucizevi bir sekilde mucadele ediyorlardi. Kissalarin kelimeleri ,olaylarin akisi icinde bulunulan psikolojik ortamla paralellik tasimaktaydi.
Oysa cumleten vahideten yani hepsi bir butun olarak iletilmis elleriyle tuttuklari kagitlarda kayitli-sinirli put muzeleri kabeye layik mukaddes bir kitap onlarin daha cok islerine gelirdi.
Katılma Tarihi: 05 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 611
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
"Benim anladigim kadari ile gramer acisindan hakgelenegin anlayisinda bir hayli sorun var.
Mevzu bahis kullanimin dilbilgisindeki cumle ile alakasi yok. Kafirler Kuran'in dilbilgisine yonelik itirazlarda bulunmuyorlar ki. Kuranin tedrici inisine karsi yapilan itirazlari izah ettigi apacik olan bu ifadelerden kelime, cumle, paragraf vs. gibi anlamlari cikarmak cok isabetsiz olur."
Merhaba Kadir,ben de zaten kafirlerin dilbilgisine yönelik itirazları var demedim.İtiraz "alan" kavgası.Eğer sizin dediğiniz gibi "Oysa cumleten vahideten yani hepsi bir butun olarak iletilmis elleriyle tuttuklari kagitlarda kayitli-sinirli put muzeleri kabeye layik mukaddes bir kitap onlarin daha cok islerine gelirdi. " olsaydı bakın bugün kitap bir bütün olarak elde var.Bu durumda itirazcıların susması gerekirdi değil mi?Ama dikkat edin çatışma içinin doldurulması noktasında bütün şiddetiyle devam etmektedir ve kıyamete kadarda edecektir.
Ali Aksoy'un sorularını unutmuş değilim.Konu çok derinlemesine düşünülmesi gereken bir mevzudur.Burada önemli olan "ÖZ" dür.Belirleyici olan,bütün olarak kalbe inen budur ve yansımalarıda elbetteki gelmiştir.Selamlar..
__________________ Nahl.6:Bir güzellik de vardır onlarda sizin için: Sabah saldığınız sırada, akşam topladığınız sırada. Ve lekum fîhâ cemâlun hîne turîhûne ve hîne tesrehûn
önceki iletilerimde "Tevrat, İncil ve Kur'an'ın" aynı şekilde inzal edildiği belirttim. 25:32'deki "Cumle(ten) Vêhide(ten)" "bir bütünlükte" anlamına geldiğinide anlatmaya çalıştım,
Cümle; (el-CuMLe(tu)) "tümce" anlamında da kullanıdığını biliyorum. "el-Cumletu'l-ismiyyetu" (isim cümlesi anlamında kullanılır)
Cümle; tüm, bütün, parça parça olmayan, derli toplu, topluca anladımda kullanılan bir kelime,
25:32'deki "bağlamdan bağımsız" kullanımına ben gramatik bir mani bilmiyorum.
Hakgeleneğin sorusunuda öyle anladım,
25:32 yorumunda "küçün bir nüansla" söylediklerinize katılıyorum.
selam ve dua ile,
rıdvan
__________________ Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Kuran'in vahyedildigi ortami zihnimizde canlandirirak degerlendirme yaparsak inanmayanlarin itirazinin ne oldugunu anlariz. Inanmayanlarin ortalama kulturel seviyesi dilbilgisi literaturu referansli konusmalarina ihtimal vermiyor. Inanmayanlar cumleten vahideten kelimesinin en yaygin ve meshur anlami olan "hepsi birden" manasini kasdediyorlar. Arapcaya vakif her kimse bunu bilir. Universitede master yapan butun arap arkadaslarima sordugumda hepside ayni sekilde dusunce belirttiler. Bu anlayisin tersini iddia edenlerin ne demek istediklerini izah edemeyisleri iddiayi anlamsizlastiriyor. Gunumuzde hem umumi hemde ozel muzelere mahkum edilmis olan kuran metinlerinin mevcudiyeti hakkinda mekke musriklerinin hic bir bilgisi yoktu ki bu konuyla iliskilendirilsin. Sayin hakgelenek,gunumuzden geriye gitmenin zararlarindan biride bu.
Bu kadar basit bir konuya yonelik olarak defalarca cevap yazmayi abesle istigal olarak gordugum icin tekrar yazmayi gerekli gormuyorum.
Sn.Kadir,ben sana sürekli olarak olayın içerik savaşı olduğunu anlatmaya çalışıyorum.O günkü kimi insanlarda Kuran'ın herşeyi detaylandırmasından rahatsızlık duyarak senin gibi Kuran dışı ortam arayışına çıkıyorlardı.İbrahim ile ilgili bir kıssayı anlamak için Mekkede ki müslüman İbrahimin ortamının şartlarınımı araştırmak zorundaydı?Haklısın bu tartışmayıda burada keselim.
__________________ Nahl.6:Bir güzellik de vardır onlarda sizin için: Sabah saldığınız sırada, akşam topladığınız sırada. Ve lekum fîhâ cemâlun hîne turîhûne ve hîne tesrehûn
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma